Rok výroby:1999Typ motoru:1,8 turboStav km při koupi:95 000 kmStav km nyní:121 000 kmZpůsob řazení:manuálPrůměrná spotřeba:7,7 l/100 kmVloženo:25. 1. 2005
3 týdny po koupi nefunkční dálkové ovládání centrálu.
Při cca 105000 km začíná motor občas škubat (pocit, jako by docházelo palivo) Při roční rozšířené prohlídce závada odstraněna. (diagnostikováno nesprávné řízení množství nasávaného vzduchu)
Při 120000km se závada znovu objevuje v menším měřítku.
Při 121000 km zhoršení brzdného účinku při delší jízdě za mokra a delšího neužití brzd. (závada zatím neodstraněna, takže příčinu neznám)
Při 119000 výměna předního ložiska kola. Vibrace za přístrojovou deskou jsem si odstranil sám vycpáním molitanem.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Prostorné auto s velkou užitnou hodnotou v porovnání s cenou. Bohužel však poněkud pokulhává ve spolehlivosti. S mým předchozím autem "japoncem" se v tomto směru nemůže srovnávat. Výkon motoru je velmi dobrý a slušné akcelerace lze díky turbu dosáhnout již kolem 2000 ot/min. Ani při plně naloženém autě neztrácí motor výrazně na živosti.
Spotřeba je rozumná i při svižné jízdě, ta počítačem naměřená je ale trochu nižší než skutečná. Měření je totiž zkreslené když auto stojí (např. na semaforu) a měří jen spotřebu za čas.
Karoserie je OK a měla by vydržet, je pozinkovaná, ani na podlaze a podvozku nejsou žádné stopy po začínající korozi. Interiér je decentní, ve srovnání s Fábií méně laciných plastů, více kvalitních materiálů(jen plasty na spodní straně přístrojovky a madla a ovladače na dveřích zaslouží kritiku) Praktická je loketní opěrka. Výbava auta ve verzi SLX je postačující, za příplatek je tu ještě tempomat (jezdím po poloprázdné D5 Plzeň-Rozvadov a dál A6 do Norimberku, takže tempomat užívám) "Sound" od Grundig jsem vymontoval okamžitě a nahradil ho MP3 od Pionner-kazeťák už se fakt nenosí.
Podvozek dobře polyká nerovnosti, auto s přehledem drží stopu ale v zatáčkách se dost naklání. Na vinně je především, pro toto auto s výkonem 150 PS nevhodný rozměr pneumatik 195/65 a 15ti-palcová kola. Jinak jsem ale "vcelku" spokojen, celkový dojem kazí jen VW-technika, která občas vypoví službu. Možná je to i tím, že tato verze motoru, stejně jako kotoučové brzdy na všech kolech u škodovky v roce 1999 teprve začínaly a chyběly zkušenosti s technikou, kterou najdete i v Golfech, Passatech, a trojkách i čtyřkách nebo v nových Seatech.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia