Rok výroby:2006Typ motoru:1600Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:26. 10. 2008
Chtěl bych napsat svou zkušenost s půjčeným autem O2 1,6L, 75 Kw, MPI, se kterým jsem absolvoval 4OOO km o prázdninách. Chtěl bych to porovnat s Octávií I 1,6 L 74 kw, se kterou jsme najezdili 250 tis. km a dále spokojeně jezdíme a taky s 2.0 litrovým FSI 110 kW motorem o kterém chci napsat samostatnou recenzi později.
Octávia ve druhé verzi udělala velký krok dopředu. Především co se týče interiéru, zpracování interiéru, designu, odhlučnění. Pohodlí podvozku zůstává podobné. Prostě podle mě se auto provedením mnohem přiblížilo k vyšší lize Audi, Mercedes a spol.. (v dané třídě) a nabízí velkou užitnou hodnotu.
Např. odhlučnění: Výborné odhlučnění aerodynamického hluku díky dvojtému těsnění (lepe odhlučněné než u Mazdy 6 )
Dobře odchlučněný podvozek. U benzinových motoru je v odhlučnění velký pokrok kupředu oproti u O1. U Oktávie 1 nebylo špatné, ale především u 2.0 FSI na volnoběch není slyšet téměř nic, ve vyšších otáčkách je motor nijak nevibruje, je krásně vyvážen, vstřikování dokonale reguluje motor. U 1,6 MPI je na volnoběh rozdíl v hlučnosti s O1 menší, motor je díky staršímu vstřikování měně kultivovaný něž fsi, ale na dálnici je v hlučnosti slyšet zlepšení a asi díky lepšímu uchycení motoru se přenáší méně vibrací a to dokonce přes to, že je motor točen do docela vysokých otáček - při 120 km/h asi 3700. To je mě překvapilo, nemám u aut rád, když je motor na dálnici točen do zběsilých otáček (obvykle to znamená vyšší hluk, spotřebu atd) . Stará Octávka má otáčky kupodivu menší otáčky - při 120 km/h 3500 ot.
Naštěstí díky odhlučnění je to celkem v pohodě a jízda po dálnici v tomto autě není špatná. Po dálnici jsme najezdili poměrně hodně km v rychlostech 120, 140 a 160 km. Není to tak pohodlné jako např Mazda 6 s diselovým dvoulitrem, která má i pohodlnější podvozek, ve s 160 km/h se cítí jako doma s příjemnými 2900 otáčkami. Hold, je to zcela jiný motor, ale také mnohem dražší. Jízda 800 km ve 140km/h s tempomatem po dálnici je celkem v pohodě, pak pří delší vzdálenosti už začíná být sedačka lehce těsná a hluk lehce obtěžující. S Mazdou toho člověk snese víc. Spotřeba s 1,6 mpi na dálnici byla asi 6,5 L až 7 s klimatizací (podle palubního počítače), když jel člověk kolem 130 km/h.Při 150 - 160 to bude 8-9l Při úsporné jízdě se lze dostat pod 6 litrů.
Myslím si, že motor 1,6 stále má co nabídnou a že to vzhledem k ceně, výkonu a spotřebě je do tohoto auta dobrá volba. Navíc v naší staré oktávii naběhal 250 tis kilometrů, a má stále dobrý výkon spotřebu i zvuk.
2.0 FSI 110KW je podle mě taky dobrý motor,s perfektním zvukem, plynulostí chodu a ke svému výkonu má také i slušnou spotřebu. Já bych však rozhodně za sebe nebral 4*4.
Za 4*4 člověk platí daň - vyšší spotřebu (podle mě tak min. o 0,7 litru) - o 10 km nižší maximální rychlosti (díky vyšším odporům hlavně v zimě) - jiné zpřevodování na vyšší otáčky na dálnici - ikdyž 2.0 fsi má 6 rychlostí, tak se jedná pouze o rozsekaný 5 kvalt kde na 6tku točí ve 120km/h 3400ot/ min. (bez 4 * 4 údajně 3100 ot/ min)
Průměrná spotřeba s 2.0 FSI se 4*4 7,4 leto, 7,8 zima, při velmi úsporné jízdě nad 6 litrů. (podle počítače)
Rozhodně si nemyslím, že O2 má pohodlnější podvozek než O1 jak se někdy na začátku psalo v recenzích. Pro mě je naopak podvozek O1 možná i lepší. Jsem spíš na pohodlí a podvozek O2 je pro mě tak na hraně tvrdosti. Myslím si ale, že to jde s ním vydržet i na delších cestách a je to stále dobrý kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi
O Oktávie 2 je výborný sound systém u rádía střední řady (evidentně se subboferem)
Automatickou klimatizaci si zatím taky nemůžeme proti manuálu vynachválit.
O1 byla vyjimečná ve spolehlivosti i karoserie dost vydržela. Uvídím jak to bude u O2. 1.6ku jsme měli jen na 4000 km, takže nedokážu posoudit. u 2.0L až na jednu (avšak nepřijemnou) závadu ok, a ta nakonec byla vyřešena ke spokojenosti zákazníka. (něco jako softwarova vada u motoru, opakovaná)
O2 je určitě také dobrým autem s vyrovnanými vlastnostmi cena/kvalita/design/užitná hodnota/pohodlí.
taky hodne sleduji zprevodovani u aut, kdyz si vybiram a jelikoz jsem benzinovej, tak jsem octavii zavrhnul... benzin, co toci na dalnici 4000 ot. pri 130km/h je silenost z dob S125L. Takze jsem skoncil u Mondea, ktere je jeste o krok vpred, ale s prichodem motoru TSI a 6 kvaltu u octavky asi taky jednou skoncim. Svezeni v tom jinak spatne neni a jsou to snad drzaky.
Víte pánové von to bude běch na dlouhou trať. Když dovedete Osla k papežovi, pořád zůstane oslem. Když si pan servisák (níže) tvrdí že koncernová auta sou držáky a francouzi sou sráče, je tím naprosto přesvědčen. Ať si to myslí! Sem taky kluk s dílny, ale opravdu bych si nelajznul až takhle posuzovat (Peugeot, citroen) versus (škoda, VW,atd) Jeho názor mi přišel s prominutím debilní. (pardon) Jak tady někdo tvrdil: 405,406 byli oblíbené a 407 nejsou. Já vím že krom úprav řízení, interiéru a exteriéru je asi nejrazantnější rozdíl cena (ale ne zas tak moc). To si myslím že je asi hlavní důvod ale když kouknete na 405 a 407 tak to je asi jasný očividný výběr! Mám 406 1.8 Kombík 1997. Nalítáno 200.000km a co sem u ní měl velkou opravu tak převodovka synchron na 3 a repas zadní nápravy- to je celkem pochopitelný když funkci kombíka využíváte! Jinak klasika: stabilizátory. olej, rozvody. když vezmu srovnání a nebudu urážet:
Peugeot 406 (můj) versus Škoda Octavia II (firemní) Z pohledu obyč. uživatele: pohodlí a design jsou pro mě hlavní role a ať se vám to líbí nebo ne, tak moje prdel jasně usoudila, že ve v Peugeotu se jede prostě pohodlnějc a je to docela razantní rozdíl. A taky se mi i víc líbí ale to už je možná můj vrozenej pocit že ta 406 je prostě moje. Jinak s oběma autama najíždím zhruba stejný kilometry Nebudu řešit motory, karoserii a pod. Moje žena má VW polo 6N. Jak říkám já: malej černej nahrbenec. :-) Kromě vyrezlých prahů a blatníků jsem nedělal nic velkýho, ale zase je tu jedna věc--- POHODLÍ tomu zase trochu chybí. Pánové doufám že sem Vás mou vzkušeností moc nepobouřil. Jinak nebudu srovnávat nic jinýho, protože co si myslím o jiných vozech (Škoda, VW, Ford, Kia, Dacia) je můj skeptickej názor kterej mi sice nikdo nevymluví (sem trochu zahleděn do Peugeota, ale ani ho nebudu vyjadřovat jak někteří, protože to prostě nemám na živo odskoušené.
mylí cimíku asi jsi měl fakt smůlu, vím že se renáulty serou, vím to ze svého okolí i od tebe a vůbec se tu s tebou hádat v tomhle smyslu nemínim. Toho renaulta megana jsem ani nechtěl, ale prostě ho mam a sám jen sám si platim účtenky za servis a taky jen já a moje manželka s tímto kostitřasem sjiždíme české silnice. Těch 480 000 km jsem z drtivé větsimy najezdil sám, vím že mám asi veliké štěstí, ale to auto až na pár drobností, které rozhodně neohrozily můj dojezd do cíle žádné závady nemělo. Poslední vážná závada po desitkách tisíc kilometru byla prošoupaná podtlaková hadička map senzoru, prostě banalita za dest korun oprava na deset minut. Jak jsem psal mam ještě 406 a to je uplně jiný kafe, proti tomu je renault vrzací šunt i když s bytelnou kastlí a dobrym motorem. Prostě sem tam se i u renautu oběví dobrej kus a proto jeho majitel (já) nemusí být hned lhár.
Milý anonyme, pročetl jsem si zdejší diskusi a jelikož s frantíkama mám spoustu zkušeností, budu hodnotit. Otec má ve firmě 3 kusy Peugeot Boxer - r.v. myslím 1995, vynikající auta a držáky. Klobouk dolů, slouží do dnes s najetým půl milionem. Ovšem já jsem měl Renault 19 a poté služebního megana a clio a na rovinu řeknu, že Renault je největší šmejd na světovém trhu. Sralo se na všech všechno, od elektroniky, přes motorové části, až po banality - špatně upevněné okno, vrzající plasty a podvozky, no prostě hrůza. A to Megan a Clio byli koupené fungl nové a srali se od samého začátku. A v Renault servisech pracují snad největší telata, kteří se jinde neuchytili. Při mých služebkách po republice s Renaultem jsem byl vždy ve stresu, kde zůstanu stát, hlavně když neustále poblikávaly kontrolky - v servise nevěděli proč. Později to pochopil i šéf a celá firma přešla na japonce - máme dvě Corolly, jednoho Yarise a Civica a jeden Avensis. A světe div se - všechny naprosto bez poruch. Takže někdo, kdo mě tady bude vykládat o spolehlivosti Renaultu, si nevidí na špičku vlastního nosu a lže.
To jo kdo si koupí renault ma potencionálně zaděláno na problémy a je to jeho blbost, kdyby si vybral peugeot nebo citroen nebrečel by tady. To by fakt mohl někdo kdo si koupil vectru s dieslem tvrdit jak špatně jsou na tom teď němci s antikorozní úpravu a kvalitou nafťáků. David má pravdu, zamysli se než něco nápíšeš.
Tahle recenze je trochu mimo a ten člověk je trochu zaslepen vlastním vozem. Sice má o2 dvojité těsnění dveří, ale to neni nic převratného, to má víc aut. Pak tu píše jak perfektně jsou odhlučněny motory fsi, pěkná blbost, každej motoristickej novinář co se vozí auty vám potvrdí že fsi patří k nejhlučnějším benzíňákum, docela pěkně duněj. Odhlučnění kol se u o2 moc nepovedlo světdčí o tom odborné i laické recenze. Zkrátka jsem jen chtěl říct, že o2 byla oproti O1 krokem zpátky v odhlučnění. Jo ještě bych zapoměl na naftáky, je tady spousta recenzí od lidí co měli O1 81kw a teď maji O2 77kw a prý je O2 v odhlučnění veliký krok zpět do pravěku motorismu. A ne krok kupředu jak píše autor čenda.
Některý lidi jsou fakt ubohý když tvrdí že francouzi se serou, to je jak kdybych tu tvrdil že němci stojí za hovno jsou to totál sráče a argumentoval kvalitou opelu. Teď mluvte vy hrdinové. Já na rozdí od vás o francouzích něco vim, můj otec dojezdil dvě 405 peugeoty, jeden atmosférickym dieslem a jeden s TD. Oba dva jsme prodali až když měli na tacháči 650 a 700tisíc. Spolehlivost by jim mohl sousedův diesloví golf s poloviční porcí kiláků jen závidět. Chcete mi tu vykládat o nespolehlivosti francouzkých aut a výdrži německých. Pak tu máme další srovnání. Já vlastnim 406 kamarád má passat b5. Jezdíme zhruba podobné porce kilometru, já jsem dal za pár čepů par tisíc za dobu provozu, On už dvakrát dělal repas přední nápravy, za nekřesťanské desetitisícové sumy. A výsledek jeho auto má pořád na prd komfort a jízdní vlastnosti protože má vzadu nápravu jak favorit a vpředu nesmyslně složitou nápravu z předraženejch kostiček co hovno snesou. Vykládejte mi o kvalitě když 406 má už od sváho počátku vinikající nezávislou zadní nápravu, na kterou se zmohla až teď nová oktávka. Jinak je ta spolehlivost elektroniky podobná, vždyť je to všechno od valea a od bosche ve francouzi i němci stejný. Takže kdo tu tvrdí že se fr sere víc autum nerozumí a nevidí si ani na špičku nosu.
Víš ty co? že jsi naletěl s Renaultem, je tvoje hloupost. Každý dítě ví, že Renaulti jsou srágory. Ale tys to zřejmě nevěděl, proto sis ho koupil. To znamená, že toho moc nevíš, ale bleješ tady sprostá slova (bez nich by ses zřejmě nedomluvil) na všechny francouze. A navíc je to také daň za ojeté auto, ve kterém se vrtal kdejaký blb. Nejsou všechna francouzská auta špatná, stejně jako naopak každá značka má nepovedený minimálně jeden typ vozu. Když to tady čtu, tak to je samé: Fiaty jsou sračky, Francouzi jsou sračky, Korejci jsou sračky, VW jsou plečky, fordy jsou jebky... Tak snad skončíme u Trabantů? Jsou to jen osobní zkušenosti víceméně zklamaných lidí, ale nelze to paušálně vztahovat na všechny auta. Za chvíli bychom neměli čím jezdit - na Porsche každý nedosáhne.
To je docela vtipný, tak tady je pár chudáků co si myslí že milionové porce dokázou najet jen koncernová auta a francouzi jsou jen na sto tisíc. My máme chlapče 406 hdi s 718 000km najeto a slouží furt výborně, normál servis, závady jen nějaké lehko opravitelné. Druhé auto je megan 2 tan má s benzínem 1,6 475.000km najeto a žádná elektronika se neposrala, jen vyskočilo lanko na stahování okýnka řidiče, spraveno svépomocí. Jinak uznávam, že renault nic moc, ale peugeot je fakt držák, o nic horší jak Vw. Chlapci jestli chcete vynášet do nebe Vw tak si přečtěre recenze na zdejšim foru jak trápí lidi koncernová auta, oktávka passat fabije a to ještě nemaj na tacháči sto tisíc a pak mluvte.
Tak,tak,francouzi jsou fakt srače,vlastni zkušenost a nejhorši je Renault,měl jsem pravě Lagunu a fakt něco hroznyho,už nikdy vic,vidim Renaulta a je mi zle a at si řika kdo chce co chce,mam rad takovy ty blbečky,co koukaj jen na vybavu a argumentujou s ni,vyskoušej toho srače a pak něci piš,Zdar(jen jsem zvědavej,kolik tupcu se zase ozve...)
Frantik je fakt krumpl. Kazdy servisak to povie. Ci uz na opravu alebo poruchovost. Uz prešli casy hladkých 205 - tiek co spravili 500 000km bez vaznejsich poruch.
Tak to sis opravdu udělal "radost",koupit Oktavii za 550 je fakt kup jako hrom.Za 550 mám novou Lag 3 v solidní výbavě o které si můžeš nechat zdát a hlavně je to auto mite klasa a na nic si nehraje.Jo nejdřív porajtujte v autech a pak můžete kritizovat a řeči typu jedna paní povídala,si nechte do hospody či do školky.
Hmm,to teda nevim,dělam frantiky už dlouho a projevuji se pořad tytéž zavady at je to stary nebo novy u novych samozřejmě přibyly problemy s elektronikou.Znamy nedavno přivezl Vw Sharan TDI PD z Nemecka,na tachometru oblibenych 150tis.km.,auto super,ale po chvilce ježděni auto začlo jet na tři valce,odešel vstřik.A když už jsme dělali diagnostiku,tak jsme koukli na skutečny kilometry podle jednotky a světe div se 718000tis.A tak je to s polovinou doveženych aut koncernu,lidi koupi nevědomky auto s najetym pul milionem a je jasny,že po takove porci kilometru se už sem tam musi něco vysr...Kup frantika a srat se ti bude po 100tis.Mam s tim sve zkušenosti,koncernova auta vubec nejsou špatna a vubec nejlepši jsou Japonci...
Tak jsem se ptal policajtů,proč nechtěli Renaulty do svého autoparku a ty opravdu věděli proč.Protože koncern VW solidně namazal a pak je to skoro "domácí" značka.To si vážně myslie,že o tom rozhodovali policajti?K té poruchovosti u francouzů,už to není co bývalo za poslední 3 roky udělali kus práce a největší problémy má právě VW.To jsou fakta a důsledek stavebnice zn. VW.
Souhlasim,francouze fakt ne,ikdyž všechny asi nejsou tak špatny,ale do baraku nesmi.A nejhorši je asi Renault,to jsou fakt krumply,to jak nemaji absolutně nic vymyšleneho,všechno komplikovany,k ničemu přistup,to je fakt mazec,ale na druhou stranu,jen at je lidi kupujou,alespon mame v servisech praci...
tak tak preco je megan o 120 000 lacnejsi od focusa???????? Je to hromada penazi ale rad si ju priplatim-focus je bomba. Jedneho mam a dalsie v poradi bude zas focus
Souhlasím s předřečníkem. Francouzi už skutečně nejsou co bývali, poruchovost je značná. Je hlavně znát, že francouzi se pouze ženou za designem (který stejně velmi rychle vyšumí), vůbec se nehledí na dlouhodobou splehlivost, je jim to prostě úplně jedno. Původní problémy se neřešej a s každým dalším modelem přibývají další. Stačí se třeba podívat na generace Meganů. Jinak si všimněte, že třeba sedanů od 407 tady v ČR jezdí dost málo, asi lidi vědí proč. Přitom 405 a 406 byly hodně oblíbené.
Zeptejte se Policajtů, proč nechtěli francouzská auta? Můj kamoš má Scenic RX4. Fakt super. Vůle na řadící páce skoro 10cm, pořád praskaj ventilky s měřením tlaku, plastový kryt motoru raději sundal (výbrus na bloku, hluk), pořád to něco hlásí. Katastrofa, půjde se léčit. Kolega má Megane Combi 3 roky, tak vrzající interier jsem ještě neviděl. Problémy s podvozkem, kosti atd. Neříkám, že ostatní auta jsou bez poruchy, ale s fráncouzem koupit jedině zároveň permanentku do servisu a antidepresiva.
Nejsem zadny zastance nejake znacky auta, osobne tomuhle fanatismu moc nerozumim. Kdyz jsem si kupoval sve nynejsi auto, z ruznych individualnich duvodu jsem chtel nove auto nizsi stredni tridy, kombi, slusnou vybavu, silnejsi benzinovy motor.
Po dlooooouhem vybirani a mnoha prohlidkach / zkusebnich jizdach jsem v Nemecku koupil novou Oktavku II se 160 konovym benzinem, navigaci, xenonama, park. senzorama, veskerou v teto tride myslitelnou elektronikou za 550 tis. Kc. O tom se Renaultu muze jen zdat.
To jsis pěkně nas..do bot s francouzem,ja jsem od nich utekl.Věčně čepy,ložiska,na 406HDI zadni naprava,podavaci čerpadlo,pořad svitily kontrolky motoru a airbagu.Na ,megane(to byl vubec krumpl),začalo to na 10000km.odešlo trafo na prvnim valci a pak se to opakovalo,než se vyměnily všechny,a největši gol byl,když mi v origo servisu řekli,že si mam nějake koupit do zasoby,jestli s tim chci jet někam daleko.Teklo do toho,povrzaval interier,za chvili odešly tyčky stabilizatoru a vyměna žarovek v hlavnim světle podběhem,taky super věc,to uměj jen francouzi,prostě absolutně nic vymyšleneho..Hodil jsem to pryč a koupil o 4roky staršiho Golfa 4 a naprosta spokojenost...Neda se to s renaultem srovnat ma najeto 100 000 a žadna zavada.
Po prodeji (rok výroby 06)Škody O2 (rok prodeje 07) jsem rychle mazal k Renaultu a zakoupil Grantoura.Zarytí VW hlupáci samozřejmě uznávají jen koncern,já měl dvě káry z koncernu a nikdy víc.Raději sedím v křesle-francouzská auta, než na židli nebo lavici od VW.Motoricky jsou opravdu jinde a v bezpečnosti ještě dál(Francouzi).A pokud odchází u Mazdy po 100tis. střiky,tak tleskám.U VW tdi odcházejí turba po 15tis.Výběru zdar a přeji dobrou volbu,já ji udělal
pozrieť si niektoré stránky v DE. Za 550.000 KČ dostanete Passat CC, nového podotýkam, nechcem robiť reklamu, pohrajte sa s internetom. Na budúci rok, až bude kríza na vrchole, jednoznačne do DE. Napríklad u nás na SK ide Subaru vraj za super cenu, 930.000 s DPH. V DE ho kúpim za 750.000,-...s dph.. počkať priatelia! Naši dovozcovia aj predajcovia prídu k rozumu. Len ich musíme trochu aj my poučiť. A vážiť si svoje peniaze, že áno...
TDI jsou poruchove????Mame v rodině sedm koncernovych aut s timto motorem,čtyři jsou čipovane,najeto maji od 80 do 260tis.,ani na jednom neodešla vaha vzduchu,turbo ani jine motorove věci.Mě třeba Octavia 2 vyhovuje a 75kw 1,6 vubec neni špatna volba,vydrži hodně ikdyž 1,8 je lepši...A ten světly interier se špini u každeho auta,maš si koupit tmavy...
Vlastnil jsem také Octavii II rok výroby 2006 a protože vím, jak poruchové jsou TDI, zakoupil jsem 1.6 MPI. Motor není zázrak techniky,už byl v O1 a jeho stáří je skoro 20 let. Je hlučný a řidič má pocit , že má na víc,ale jinak dobrý. Průměrná spotřeba 7,7 l/100 km, olej není potřeba dolévat. Ramínka stíračů občas nedokonala cyklus, sedáky průměrné nechápu ty odkládací "boxy", zbytečně široký stř. panel a při delší cestě bych ho nejraději vyhodil.Podvozek je dost tvrdý a po delší cestě dá docela zabrat zádům. Měl jsem béžový intariér, no katastrofa při dešti se tvoří fleky, brzdy jsou na tak těžké auto slabé,klima docela stíhá. Zavírání kufru vyžaduje dost síly.Jízdní vlasnosti průměrné a to diky převisům na ůkor zbytečně velkýho kufru.Kvalitně provedený interiér Cena mého auta i s drahými příplatky 550000.-Kč.Asi jsem urazil všechny obdivovatele koncernu VW,ale takové jsou mé recenze.
Zminena 1.6 do OII je asi dobry kompromis po strance porizovacich nakladu. Pokud ale pozadavek na co nejnizsi cenu neni nejdulezitejsi kriterium, pak stoji za zvazeni motor 1.8 TSI. Je tichy, ma naprosto klidny chod, je silny a vzhledem k vykonu je usporny. Dalnicni spotreba je u nej cca stejna jako u te 1.6, ale motor ma 118 kW a hlavne 250 Nm uz od nejakych 2000 ot. Ve 160 km/h motor toci cca 3400 ot.
...spíš po piči a guľách všem anonymům. Recenzi hodnotím kladně. Vcelku zdařilé srovnání. O2 s 1,6 75Kw je dobrá volba pro normální ježdění. Osvědčený motor, rozumná spotřeba...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Pekna recenze
taky hodne sleduji zprevodovani u aut, kdyz si vybiram a jelikoz jsem benzinovej, tak jsem octavii zavrhnul... benzin, co toci na dalnici 4000 ot. pri 130km/h je silenost z dob S125L. Takze jsem skoncil u Mondea, ktere je jeste o krok vpred, ale s prichodem motoru TSI a 6 kvaltu u octavky asi taky jednou skoncim. Svezeni v tom jinak spatne neni a jsou to snad drzaky.
08.05.2010 | 21:04:17 | Ali Reagovat
Srovnání
Víte pánové von to bude běch na dlouhou trať.
Když dovedete Osla k papežovi, pořád zůstane oslem.
Když si pan servisák (níže) tvrdí že koncernová auta sou držáky a francouzi sou sráče, je tím naprosto přesvědčen. Ať si to myslí!
Sem taky kluk s dílny, ale opravdu bych si nelajznul až takhle posuzovat (Peugeot, citroen) versus (škoda, VW,atd)
Jeho názor mi přišel s prominutím debilní. (pardon)
Jak tady někdo tvrdil: 405,406 byli oblíbené a 407 nejsou.
Já vím že krom úprav řízení, interiéru a exteriéru je asi nejrazantnější rozdíl cena (ale ne zas tak moc). To si myslím že je asi hlavní důvod ale když kouknete na 405 a 407 tak to je asi jasný očividný výběr!
Mám 406 1.8 Kombík 1997. Nalítáno 200.000km a co sem u ní měl velkou opravu tak převodovka synchron na 3 a repas zadní nápravy- to je celkem pochopitelný když funkci kombíka využíváte!
Jinak klasika: stabilizátory. olej, rozvody.
když vezmu srovnání a nebudu urážet:
Peugeot 406 (můj) versus Škoda Octavia II (firemní)
Z pohledu obyč. uživatele:
pohodlí a design jsou pro mě hlavní role a ať se vám to líbí nebo ne, tak moje prdel jasně usoudila, že ve v Peugeotu se jede prostě pohodlnějc a je to docela razantní rozdíl.
A taky se mi i víc líbí ale to už je možná můj vrozenej pocit že ta 406 je prostě moje.
Jinak s oběma autama najíždím zhruba stejný kilometry
Nebudu řešit motory, karoserii a pod.
Moje žena má VW polo 6N.
Jak říkám já: malej černej nahrbenec. :-)
Kromě vyrezlých prahů a blatníků jsem nedělal nic velkýho, ale zase je tu jedna věc--- POHODLÍ tomu zase trochu chybí.
Pánové doufám že sem Vás mou vzkušeností moc nepobouřil.
Jinak nebudu srovnávat nic jinýho, protože co si myslím o jiných vozech (Škoda, VW, Ford, Kia, Dacia) je můj skeptickej názor kterej mi sice nikdo nevymluví (sem trochu zahleděn do Peugeota, ale ani ho nebudu vyjadřovat jak někteří, protože to prostě nemám na živo odskoušené.
23.06.2009 | 02:21:34 | Suchy Reagovat
mylí cimíku asi jsi měl fakt smůlu, vím že se renáulty serou, vím to ze svého okolí i od tebe a vůbec se tu s tebou hádat v tomhle smyslu nemínim. Toho renaulta megana jsem ani nechtěl, ale prostě ho mam a sám jen sám si platim účtenky za servis a taky jen já a moje manželka s tímto kostitřasem sjiždíme české silnice. Těch 480 000 km jsem z drtivé větsimy najezdil sám, vím že mám asi veliké štěstí, ale to auto až na pár drobností, které rozhodně neohrozily můj dojezd do cíle žádné závady nemělo. Poslední vážná závada po desitkách tisíc kilometru byla prošoupaná podtlaková hadička map senzoru, prostě banalita za dest korun oprava na deset minut. Jak jsem psal mam ještě 406 a to je uplně jiný kafe, proti tomu je renault vrzací šunt i když s bytelnou kastlí a dobrym motorem. Prostě sem tam se i u renautu oběví dobrej kus a proto jeho majitel (já) nemusí být hned lhár.
22.01.2009 | 13:53:57 | Reagovat
Pardon myslel jsem že dávam za pravdu Karlovi....
22.01.2009 | 13:32:05 | Reagovat
Milý anonyme, pročetl jsem si zdejší diskusi a jelikož s frantíkama mám spoustu zkušeností, budu hodnotit. Otec má ve firmě 3 kusy Peugeot Boxer - r.v. myslím 1995, vynikající auta a držáky. Klobouk dolů, slouží do dnes s najetým půl milionem. Ovšem já jsem měl Renault 19 a poté služebního megana a clio a na rovinu řeknu, že Renault je největší šmejd na světovém trhu. Sralo se na všech všechno, od elektroniky, přes motorové části, až po banality - špatně upevněné okno, vrzající plasty a podvozky, no prostě hrůza. A to Megan a Clio byli koupené fungl nové a srali se od samého začátku. A v Renault servisech pracují snad největší telata, kteří se jinde neuchytili. Při mých služebkách po republice s Renaultem jsem byl vždy ve stresu, kde zůstanu stát, hlavně když neustále poblikávaly kontrolky - v servise nevěděli proč.
Později to pochopil i šéf a celá firma přešla na japonce - máme dvě Corolly, jednoho Yarise a Civica a jeden Avensis. A světe div se - všechny naprosto bez poruch. Takže někdo, kdo mě tady bude vykládat o spolehlivosti Renaultu, si nevidí na špičku vlastního nosu a lže.
22.01.2009 | 13:32:02 | cimik Reagovat
To jo kdo si koupí renault ma potencionálně zaděláno na problémy a je to jeho blbost, kdyby si vybral peugeot nebo citroen nebrečel by tady. To by fakt mohl někdo kdo si koupil vectru s dieslem tvrdit jak špatně jsou na tom teď němci s antikorozní úpravu a kvalitou nafťáků. David má pravdu, zamysli se než něco nápíšeš.
22.01.2009 | 13:30:13 | Reagovat
Tahle recenze je trochu mimo a ten člověk je trochu zaslepen vlastním vozem. Sice má o2 dvojité těsnění dveří, ale to neni nic převratného, to má víc aut. Pak tu píše jak perfektně jsou odhlučněny motory fsi, pěkná blbost, každej motoristickej novinář co se vozí auty vám potvrdí že fsi patří k nejhlučnějším benzíňákum, docela pěkně duněj. Odhlučnění kol se u o2 moc nepovedlo světdčí o tom odborné i laické recenze. Zkrátka jsem jen chtěl říct, že o2 byla oproti O1 krokem zpátky v odhlučnění. Jo ještě bych zapoměl na naftáky, je tady spousta recenzí od lidí co měli O1 81kw a teď maji O2 77kw a prý je O2 v odhlučnění veliký krok zpět do pravěku motorismu. A ne krok kupředu jak píše autor čenda.
22.01.2009 | 13:15:47 | Reagovat
Některý lidi jsou fakt ubohý když tvrdí že francouzi se serou, to je jak kdybych tu tvrdil že němci stojí za hovno jsou to totál sráče a argumentoval kvalitou opelu. Teď mluvte vy hrdinové. Já na rozdí od vás o francouzích něco vim, můj otec dojezdil dvě 405 peugeoty, jeden atmosférickym dieslem a jeden s TD. Oba dva jsme prodali až když měli na tacháči 650 a 700tisíc. Spolehlivost by jim mohl sousedův diesloví golf s poloviční porcí kiláků jen závidět. Chcete mi tu vykládat o nespolehlivosti francouzkých aut a výdrži německých. Pak tu máme další srovnání. Já vlastnim 406 kamarád má passat b5. Jezdíme zhruba podobné porce kilometru, já jsem dal za pár čepů par tisíc za dobu provozu, On už dvakrát dělal repas přední nápravy, za nekřesťanské desetitisícové sumy. A výsledek jeho auto má pořád na prd komfort a jízdní vlastnosti protože má vzadu nápravu jak favorit a vpředu nesmyslně složitou nápravu z předraženejch kostiček co hovno snesou. Vykládejte mi o kvalitě když 406 má už od sváho počátku vinikající nezávislou zadní nápravu, na kterou se zmohla až teď nová oktávka. Jinak je ta spolehlivost elektroniky podobná, vždyť je to všechno od valea a od bosche ve francouzi i němci stejný. Takže kdo tu tvrdí že se fr sere víc autum nerozumí a nevidí si ani na špičku nosu.
22.01.2009 | 13:06:29 | Reagovat
Davide
Víš ty co? že jsi naletěl s Renaultem, je tvoje hloupost. Každý dítě ví, že Renaulti jsou srágory. Ale tys to zřejmě nevěděl, proto sis ho koupil. To znamená, že toho moc nevíš, ale bleješ tady sprostá slova (bez nich by ses zřejmě nedomluvil) na všechny francouze. A navíc je to také daň za ojeté auto, ve kterém se vrtal kdejaký blb. Nejsou všechna francouzská auta špatná, stejně jako naopak každá značka má nepovedený minimálně jeden typ vozu. Když to tady čtu, tak to je samé: Fiaty jsou sračky, Francouzi jsou sračky, Korejci jsou sračky, VW jsou plečky, fordy jsou jebky... Tak snad skončíme u Trabantů? Jsou to jen osobní zkušenosti víceméně zklamaných lidí, ale nelze to paušálně vztahovat na všechny auta. Za chvíli bychom neměli čím jezdit - na Porsche každý nedosáhne.
22.01.2009 | 12:56:05 | Karel Reagovat
To je docela vtipný, tak tady je pár chudáků co si myslí že milionové porce dokázou najet jen koncernová auta a francouzi jsou jen na sto tisíc. My máme chlapče 406 hdi s 718 000km najeto a slouží furt výborně, normál servis, závady jen nějaké lehko opravitelné. Druhé auto je megan 2 tan má s benzínem 1,6 475.000km najeto a žádná elektronika se neposrala, jen vyskočilo lanko na stahování okýnka řidiče, spraveno svépomocí. Jinak uznávam, že renault nic moc, ale peugeot je fakt držák, o nic horší jak Vw. Chlapci jestli chcete vynášet do nebe Vw tak si přečtěre recenze na zdejšim foru jak trápí lidi koncernová auta, oktávka passat fabije a to ještě nemaj na tacháči sto tisíc a pak mluvte.
22.01.2009 | 12:49:49 | Reagovat
Přesně tak,francouze nebrat
Tak,tak,francouzi jsou fakt srače,vlastni zkušenost a nejhorši je Renault,měl jsem pravě Lagunu a fakt něco hroznyho,už nikdy vic,vidim Renaulta a je mi zle a at si řika kdo chce co chce,mam rad takovy ty blbečky,co koukaj jen na vybavu a argumentujou s ni,vyskoušej toho srače a pak něci piš,Zdar(jen jsem zvědavej,kolik tupcu se zase ozve...)
22.01.2009 | 12:18:12 | David Reagovat
frantici
Frantik je fakt krumpl. Kazdy servisak to povie. Ci uz na opravu alebo poruchovost.
Uz prešli casy hladkých 205 - tiek co spravili 500 000km bez vaznejsich poruch.
22.01.2009 | 10:44:26 | punek Reagovat
For Honza 6.listopadu
Tak to sis opravdu udělal "radost",koupit Oktavii za 550 je fakt kup jako hrom.Za 550 mám novou Lag 3 v solidní výbavě o které si můžeš nechat zdát a hlavně je to auto mite klasa a na nic si nehraje.Jo nejdřív porajtujte v autech a pak můžete kritizovat a řeči typu jedna paní povídala,si nechte do hospody či do školky.
24.11.2008 | 21:56:25 | Kobyla Reagovat
Bud rad,ale asi jsi jeden z mála,přeju ti aby ti fungoval..
09.11.2008 | 20:12:59 | Reagovat
laguna 2litr osmiventil najeto při koupi 461000 ted pres 550 auto bez problémů tak co furt tvrdíte o tom že fr. auta nevydrží?
09.11.2008 | 19:54:26 | Reagovat
Dal bych jim hovno, jen jeden pár bot navíc. Ať šlapou chodník a nevozí si prdel v autě. Tam jsou k ničemu.
09.11.2008 | 19:49:49 | Radek Reagovat
A proč by měli policajti jezdit v něčem jinem,než v domaci značce,i poslancum bych nadělil Superby a hotovo...
09.11.2008 | 19:48:03 | Dejvidos Reagovat
Hmm,to teda nevim,dělam frantiky už dlouho a projevuji se pořad tytéž zavady at je to stary nebo novy u novych samozřejmě přibyly problemy s elektronikou.Znamy nedavno přivezl Vw Sharan TDI PD z Nemecka,na tachometru oblibenych 150tis.km.,auto super,ale po chvilce ježděni auto začlo jet na tři valce,odešel vstřik.A když už jsme dělali diagnostiku,tak jsme koukli na skutečny kilometry podle jednotky a světe div se 718000tis.A tak je to s polovinou doveženych aut koncernu,lidi koupi nevědomky auto s najetym pul milionem a je jasny,že po takove porci kilometru se už sem tam musi něco vysr...Kup frantika a srat se ti bude po 100tis.Mam s tim sve zkušenosti,koncernova auta vubec nejsou špatna a vubec nejlepši jsou Japonci...
09.11.2008 | 19:44:26 | Reagovat
Policie ČR
Tak jsem se ptal policajtů,proč nechtěli Renaulty do svého autoparku a ty opravdu věděli proč.Protože koncern VW solidně namazal a pak je to skoro "domácí" značka.To si vážně myslie,že o tom rozhodovali policajti?K té poruchovosti u francouzů,už to není co bývalo za poslední 3 roky udělali kus práce a největší problémy má právě VW.To jsou fakta a důsledek stavebnice zn. VW.
09.11.2008 | 12:29:36 | Kobyla Reagovat
SOUHLASIM
Souhlasim,francouze fakt ne,ikdyž všechny asi nejsou tak špatny,ale do baraku nesmi.A nejhorši je asi Renault,to jsou fakt krumply,to jak nemaji absolutně nic vymyšleneho,všechno komplikovany,k ničemu přistup,to je fakt mazec,ale na druhou stranu,jen at je lidi kupujou,alespon mame v servisech praci...
06.11.2008 | 19:00:03 | dEJVID Reagovat
RE: SOUHLASIM
tak tak preco je megan o 120 000 lacnejsi od focusa???????? Je to hromada penazi ale rad si ju priplatim-focus je bomba. Jedneho mam a dalsie v poradi bude zas focus
07.03.2012 | 23:55:57 | focus RS | 92.28.224.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 09:08:10 | âîň ýňč | 37.212.55.*
FR souhlas
Souhlasím s předřečníkem. Francouzi už skutečně nejsou co bývali, poruchovost je značná. Je hlavně znát, že francouzi se pouze ženou za designem (který stejně velmi rychle vyšumí), vůbec se nehledí na dlouhodobou splehlivost, je jim to prostě úplně jedno. Původní problémy se neřešej a s každým dalším modelem přibývají další. Stačí se třeba podívat na generace Meganů.
Jinak si všimněte, že třeba sedanů od 407 tady v ČR jezdí dost málo, asi lidi vědí proč. Přitom 405 a 406 byly hodně oblíbené.
06.11.2008 | 18:49:55 | Pavel Reagovat
Francouz nakonec
Zeptejte se Policajtů, proč nechtěli francouzská auta?
Můj kamoš má Scenic RX4. Fakt super. Vůle na řadící páce skoro 10cm, pořád praskaj ventilky s měřením tlaku, plastový kryt motoru raději sundal (výbrus na bloku, hluk), pořád to něco hlásí. Katastrofa, půjde se léčit.
Kolega má Megane Combi 3 roky, tak vrzající interier jsem ještě neviděl. Problémy s podvozkem, kosti atd.
Neříkám, že ostatní auta jsou bez poruchy, ale s fráncouzem koupit jedině zároveň permanentku do servisu a antidepresiva.
06.11.2008 | 18:39:13 | Mark Reagovat
Ja bych řekl,že magor jsi ty.
06.11.2008 | 18:19:45 | Reagovat
kobyla ty si strasny debil... a este k tomu aj hlupy auto analfabet
06.11.2008 | 17:09:13 | Reagovat
To: Kobyla
Nejsem zadny zastance nejake znacky auta, osobne tomuhle fanatismu moc nerozumim. Kdyz jsem si kupoval sve nynejsi auto, z ruznych individualnich duvodu jsem chtel nove auto nizsi stredni tridy, kombi, slusnou vybavu, silnejsi benzinovy motor.
Po dlooooouhem vybirani a mnoha prohlidkach / zkusebnich jizdach jsem v Nemecku koupil novou Oktavku II se 160 konovym benzinem, navigaci, xenonama, park. senzorama, veskerou v teto tride myslitelnou elektronikou za 550 tis. Kc. O tom se Renaultu muze jen zdat.
06.11.2008 | 08:54:51 | Honza Reagovat
To jsis pěkně nas..do bot s francouzem,ja jsem od nich utekl.Věčně čepy,ložiska,na 406HDI zadni naprava,podavaci čerpadlo,pořad svitily kontrolky motoru a airbagu.Na ,megane(to byl vubec krumpl),začalo to na 10000km.odešlo trafo na prvnim valci a pak se to opakovalo,než se vyměnily všechny,a největši gol byl,když mi v origo servisu řekli,že si mam nějake koupit do zasoby,jestli s tim chci jet někam daleko.Teklo do toho,povrzaval interier,za chvili odešly tyčky stabilizatoru a vyměna žarovek v hlavnim světle podběhem,taky super věc,to uměj jen francouzi,prostě absolutně nic vymyšleneho..Hodil jsem to pryč a koupil o 4roky staršiho Golfa 4 a naprosta spokojenost...Neda se to s renaultem srovnat ma najeto 100 000 a žadna zavada.
05.11.2008 | 19:13:23 | Reagovat
Jo mám Renaulta
Po prodeji (rok výroby 06)Škody O2 (rok prodeje 07) jsem rychle mazal k Renaultu a zakoupil Grantoura.Zarytí VW hlupáci samozřejmě uznávají jen koncern,já měl dvě káry z koncernu a nikdy víc.Raději sedím v křesle-francouzská auta, než na židli nebo lavici od VW.Motoricky jsou opravdu jinde a v bezpečnosti ještě dál(Francouzi).A pokud odchází u Mazdy po 100tis. střiky,tak tleskám.U VW tdi odcházejí turba po 15tis.Výběru zdar a přeji dobrou volbu,já ji udělal
04.11.2008 | 21:18:42 | Kobyla Reagovat
Po 100tis.km odchází mazdě6 vstřikovače.To musí být paráda.JInak super auto,ale diesly asi moc neumí?Nebo spíše ta špičková česká nafta??
03.11.2008 | 23:07:38 | Reagovat
UBOHOST
Vlastním Mazdu 6 ale srovnávat se může s Oktávkou jenom cenou jinak v ničem protože Mazda je auto
03.11.2008 | 18:44:49 | Reagovat
Odporúčam pánom
pozrieť si niektoré stránky v DE. Za 550.000 KČ dostanete Passat CC, nového podotýkam, nechcem robiť reklamu, pohrajte sa s internetom. Na budúci rok, až bude kríza na vrchole, jednoznačne do DE. Napríklad u nás na SK ide Subaru vraj za super cenu, 930.000 s DPH. V DE ho kúpim za 750.000,-...s dph.. počkať priatelia! Naši dovozcovia aj predajcovia prídu k rozumu. Len ich musíme trochu aj my poučiť. A vážiť si svoje peniaze, že áno...
02.11.2008 | 16:57:32 | ľuboš Reagovat
S francouzema jsem skončil,nic horšiho jsem fakt neměl...
01.11.2008 | 17:25:31 | Reagovat
A Ty sa v nejakom francúzovi skús odviesť, aby si zistil, akú stupiditu si napísal.
01.11.2008 | 14:43:46 | Petrík Reagovat
Tak to si kup francouze,když se ti Octavia zda tvrda a pak teprve pocitiš,co to je když bolej zada,z nesmyslně mekkych křesel
01.11.2008 | 13:09:43 | Reagovat
Tak to si kup francouze,když se ti Octavia zda tvrda a pak teprve pocitiš,co to je když bolej zada,z nesmyslně mekkych křesel
01.11.2008 | 13:09:33 | Reagovat
TDI jsou poruchove????Mame v rodině sedm koncernovych aut s timto motorem,čtyři jsou čipovane,najeto maji od 80 do 260tis.,ani na jednom neodešla vaha vzduchu,turbo ani jine motorove věci.Mě třeba Octavia 2 vyhovuje a 75kw 1,6 vubec neni špatna volba,vydrži hodně ikdyž 1,8 je lepši...A ten světly interier se špini u každeho auta,maš si koupit tmavy...
01.11.2008 | 13:03:40 | Dejvid Reagovat
O2 co je na ní
Vlastnil jsem také Octavii II rok výroby 2006 a protože vím, jak poruchové jsou TDI, zakoupil jsem 1.6 MPI. Motor není zázrak techniky,už byl v O1 a jeho stáří je skoro 20 let. Je hlučný a řidič má pocit , že má na víc,ale jinak dobrý. Průměrná spotřeba 7,7 l/100 km, olej není potřeba dolévat. Ramínka stíračů občas nedokonala cyklus, sedáky průměrné nechápu ty odkládací "boxy", zbytečně široký stř. panel a při delší cestě bych ho nejraději vyhodil.Podvozek je dost tvrdý a po delší cestě dá docela zabrat zádům. Měl jsem béžový intariér, no katastrofa při dešti se tvoří fleky, brzdy jsou na tak těžké auto slabé,klima docela stíhá. Zavírání kufru vyžaduje dost síly.Jízdní vlasnosti průměrné a to diky převisům na ůkor zbytečně velkýho kufru.Kvalitně provedený interiér Cena mého auta i s drahými příplatky 550000.-Kč.Asi jsem urazil všechny obdivovatele koncernu VW,ale takové jsou mé recenze.
31.10.2008 | 20:27:56 | Kobyla Reagovat
K motorum...
Zminena 1.6 do OII je asi dobry kompromis po strance porizovacich nakladu. Pokud ale pozadavek na co nejnizsi cenu neni nejdulezitejsi kriterium, pak stoji za zvazeni motor 1.8 TSI. Je tichy, ma naprosto klidny chod, je silny a vzhledem k vykonu je usporny. Dalnicni spotreba je u nej cca stejna jako u te 1.6, ale motor ma 118 kW a hlavne 250 Nm uz od nejakych 2000 ot. Ve 160 km/h motor toci cca 3400 ot.
31.10.2008 | 09:21:38 | Petulda Reagovat
motorizace
Výborný motor do tohoto vozu je 1,8 TSI, do omlazené OII dávají také 1,4 TSI, tyto velmi zdařilé. jinak motor 1,6 je dobrá volba vzhledem k ceně.
27.10.2008 | 21:55:52 | Tom Reagovat
...spíš po piči a guľách všem anonymům. Recenzi hodnotím kladně. Vcelku zdařilé srovnání. O2 s 1,6 75Kw je dobrá volba pro normální ježdění. Osvědčený motor, rozumná spotřeba...
27.10.2008 | 21:11:51 | Jerry Reagovat
po pici recenzia...
27.10.2008 | 18:48:29 | Reagovat