Rok výroby:2006Typ motoru:1,9 TDIStav km při koupi:2 kmStav km nyní:1 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7.2 l/100 kmVloženo:7. 5. 2006
Letos v květnu jsem si koupil po dlouhém váhání vůz Škoda Octavia Combi 4x4, TDI 77 kW. Váhání bylo mezi klasickou výbavou Elegance a již výše zmíněnou verzí s pohonem všech kol. Cenový rozdíl byl minimální, u čtyřkolky 6 rychlostí a ESP navíc nebylo k zahození, oproti tomu nižší spotřeba a o něco málo lepší výbava hrála zase do karet více výbavě Elegance. Nakonec mé dlouhé váhání za mě vyřešila letošní dlouhá a zasněžená zima…
Auto mám teprve pár dní a tak, spíš než hledání chyb, nasávám vůni nového vozu. Octavii jsem ale samozřejmě hned otestoval v terénních podmínkách a musím říct, že jsem byl velmi mile překvapen. Spojka Haldex zabírá okamžitě a i při kritických situacích mě nenechala ve štychu. Nevěřili by jste jak se už teď, v půli května, těším na zimu :-) .
Jedinou věcí, která se zatím nemile překvapila, je vyšší spotřeba, která se pohybuje kolem 7,2 litru v mimo městském provozu (90% jízdy probíhalo kolem rychlosti 90 km/hod.). Rád bych se zeptal někoho, kdo používá stejný vůz jako já, na jeho spotřebu a zkušenosti s ní. Když jsem se na to ptal prodejce, bylo mi řečeno, že spotřeba po zhruba cca. 2.000 km klesne, ale moc se mi tomu nechce věřit.
muzete mi poradit mam octavku 4x4 sel sem sni asi pul kilometra a pak na jednou nemala tah a z vifuka mi hodne kouzilo
15.05.2014 | 18:34:39 | kemal
| 87.244.209.*Reagovat
Octavia 4x4
Takže najel sem s tím jenom 800 km.jedná se o 77 kw verzi.Takže zezáčátku se mě zdálo že auto vubec nejede a průměrná spotřeba ukazuje nesmysl.bohužel po odjetí sem zkonstatoval že auto je k ho*nu fakt nejede a pokud jedeš kratší ůsek a dávš tomu tak spotřeba kolem 9 není problém.Po zhlídnutí hmotnosti mě bylo vše jasný.Není to špatný auto ,ale rozhodně silnější motorizaci,s tímhle je jakýkoli předjíždění vo hubu
Zdravím,mám tři roky octavii 4x4 tdi 74kw a průměrnou spotřebu mám 8litrů nafty,nevím proč ale za mín to neumí,dá se s tím něco dělat?Auto nekouří,po výměně rozvodů a turba,motor běží pěkně,přesto tolik žere!!
Já mám taky spotřebu 8litru a mužu se snažit jak chci, ale nejdu niž, ale ani víš. Jsem docela klidný ridič. Spotřeba u 4x4 mně docela zklamala. Ale co se dá dělat.
Koupil jsem si taky čtyřkolku 02- 1,9 Tdi 77kw rok.2006 a nejsem první majitel. Po městě jezdím za pruměrnou spotřebu 5,5-5,8l a dálkovou 4,7-5,0l ma to nalítané 170000km.Podotýkam že nejsem žádný závodník. Město 50 mimo 90 a dálnice 120-130km/h. R
Nevím,jak má některé tak vysokou spotřebu.Já pokud jedu do 90ti,tak mám spotřebu 5,4 litru.Na trase 200km z toho 30km po Praze se pohybuje spotřeba na 5,8 - 6 litrů.Na dálnici se dostanu až na 6,5 -6,8 L.Jezdím většinou ve dvou.Jedná se o TDI 1,9 74KW 6 rychlostí r.v. 04.
nene, automat to nebyl, ale myslim si a doufám v to, že jsem měl jen smůlu na vadný kus. Spotřeba 13litrů je na obutí 225/17, na zimákách to bylo o něco lepší.
Generálka za 60.000kč je dost levná. Co se týká N98 lze řešit N95 + aditiva, což vyjde podstatně levněji. Nicméně spotřeba až 13L ve městě je na 2.0 vysoká, pokud to nebyl automat (asi ne, jinak by byla zmínka).
v pátek jsem si objednal tuhle škodovku a po přečtení všech komentářů mě těší, že se tu řeší jen spotřeba a ne závady. Do teď jsem měl octavku II, 2.0 FSI 4x4 a upozorňuju Vás, že ve městě si vzala až 13 litrů, v kombinované spotřebě se dostala ,,někdy,, tak 10 litrů a pozor dle pokynů výrobce se má čepovat natural 98!!! Sokoro jsem na škodovky zanevřel, protože mám za sebou generálku motoru s výměnou snad všeho v něm za 60.000,-Kč, opravu spojky za 30.000,-Kč a to jsem měl najeto 135.000km a je 4 roky stará. Jízda v ní byla sice užásná a systém HALDEX mohu vřele doporučit (vytahoval jsem ze sněhu i transportéra), ale náklady na provoz mě už nebaví a tak vyhrála takhle verze, doufám že budu za čas napsat pozitivní hodnocení na mé nové auto. Přeju všem štástné kilometry!!
Sakra proč tedy při vývoji motorů hned nenastaví vyšší výkon? Asi jsou výrobci a vývojaři hlupáci...Ne nastavení motoru je kompromis: spotřeba, emise, výkon a výdrž.Dělají se dlouhodobé testy. Hrozně by mě zajímalo jaké dělají ,,renomované firmy,, testy. Kamarád si koupil starší octávku a byl nadšený jak mu jede až do doby, než musel na emise. Neprošel.
Mám čipnutou O2 77kW u renomované firmy, na brzdě oficiálně naměřeno 109kW a 309Nm. Značné zlepšení akcelerace (cca 9,5 sec/100), a průběhu krout.momentu. Mám najeto 75 tis.Km (vše s čipem), bez jediné závady, prům.spotřeba kolem 5,5 l/100. Nejsem žádný závodník, ale při předjíždění je to fantazie - bezpečnostní prvek jako hrom. Kolega má na čipnuté O1 nalítáno 270 tis.km, žádný problém s turbem či s motorem. Můžu pouze doporučit!!
Tuning určitě nedoporučuju. Ti co píšou komentáře toho moc nenajeli a nebo jsou z chipařských firem. Jezdím s 4x4 2,0 TDI Combi, předtím jsem měl 2,0 TDI 4x2 Liftback. Dvoukolka měla lepší zrychlení a lepší dynamiku, jakoby mrštnost. 4x4 zase dává pocit LandRovera.
Spotřeba klesne po 2.000 a pak ještě tak po 10.000-30.000km. Dízláky si holt musejí sednout. Jinak spotřeba je stabilně o cca 1l/100km vyšší než u shodné Octavie bez 4x4. Je to dáno výškou a kardankou. Naopak pokud vůz nemá 6. rychlost, jde asi o 0,8l/100km.
Už jsou to skoro 4 měsíce, co jsem vyjel z autosalonu s novou čtyřkolkou od Škody a napsal první recenzi na tento vůz. Jediné co mě v tu dobu trápilo, byla spotřeba. Po 4 měsících musím konstatovat, že mi průměr spadl na 6,3 l/100 km. Podotýkám ale, že většinu času trávím ve městě. Mám však odzkoušené, že se dá jezdit i za 5,2 - 5,3 litru mimo město. Tak či tak měl prodejce pravdu, protože spotřeba opravdu spadla o již zmiňovaný litr na sto kilometrů. Další snížení spotřeby má být kolem 20tis. km, tak uvídíme... Co se oleje týče, tak se počítač ozval přesně po najetí 10tis. km a chtěl dolít přesně půl litru (takže žádná tregedie)... Vše jinak klape na jedničku a jak jsem již dříve uvedl, mohu tento vůz všem vřele doporučit... Ozvu se po najetí 20tis. km a rád Vám sdělím další dojmy a údaje o spotřebě.... Všem přeji hezdý den, spoustu najetých kilometrů bez nehod a bez bodíků... Všechny zdraví Boss
Ahoj, mám stejnou káru někdy od půlky března. Jezdím denně vzdálenosti mezi 20-30 km po městě, jinak o víkendu i dálky. Řekl bych, že jezdím hodně s lehkou nohou, na dálnici kolem 120, jinak kolem 90, aby tam už šla 6ka. Bere si podle počítače 5,8, podle tužky a papíru se to motá kolem 7 . Po Praze se nechá jet s klimou i kolem 9, když je ucpáno. Spotřeba se holt s O1 1,9 Tdi 66kw sedan nedá srovnat - při stejném stylu jsem jezdil dlouhodobě za 3,8 (podle tužky a papíru). K oleji po 8 tis. si řekla o litr oleje. Teď mám najeto 12 a řek bych, že už zase pár deci sežrala. V servisu na Jarově mi řekli, že si to sedne tak kolem 20 tis. km - jak olej, tak spotřeba. Nevím...pozvolný snižování o decku dvě jsem zatím nepostřehnul. Jinak ale spokojenost, ahoj Bob
Zdravim! my máme tenhle vůz od února a taky sem byl ze začátku trošičku nespokojenej s průměrnou spotřebou po městě, ale dejte na slova prodejce (i já Vám to mohu potvrdit) a sice, že spotřeba klesne ve městě někam k 6-6,5 litrům... Dlouhodobý průměr máme necelých 6 a to jezdíme tak nějak všechny úseky 30% město 30% mimo město 30-40 % dálnice.. Musím říct na obhajobu tohoto vozu, že je zhruba o 100 kg těžší než předchozí generace, takže ta spotřeba je odpovídající. Kdybyste se chtěl na cokoli ohledně tohoto vozu zeptat, tak mi můžete napsat
Určitě taky doporučuji. Sám mám benzín, ale všichni kamarádi s TD po přečipování mají nižší spotřebu, lepší průběh točivého nomentu, větší zrychlení a kulturnější chování plynu. Všichni si to chválí.
Ahoj.. taky mam new Octavii4x4TDi77Kw. Spotreba me taky dost vzala. Mam najeto kolem 1tisice a jezdim kolem 8litru mesto. Ale uz jsem byl testovat haldex na louce a pretaci se to nadherne. Uz at je zima;-) Do chipu urco pujdu, predtim jsem mel TDi81Kw a to se nedalo srovnat. Jeste trochu doufam, ze se motor zajede, ale zatim je to docela liny.
zdravim! Spotreba Ti fakt klesne!!! Na to se muzes spolehnout. Napred klesne trochu do 10tkm a pak kolem 25-30tkm se jeste ustali. Mel by tam byt trochu zlom. Ze zacatku to take papa olej, ktery je dobry dolejvat a pravodelne kontrolovat! Bez Haldexu je s tim mozne jezdit kolem 5l kombinovane. Pri pouzivani Haldexu (budes-li mit spatnou trakci a zadek zacne zabirat...) by ses nemel dosat pres 6,3l Jinak doporucuji tunig po cca 5000tkm, az si to jemne sedne na sportmotor.cz. Klesne ti spotreba uz ted a budes mit poradny narust vykonu. Duvodem je, ze za „cerstva“ si na to motor proste vice zvykne a lepe se zajede v jinem provoznim rezimu. Pri vyssim poctu najetych km je chiping riskatnejsi. V tehle firme Ti navic puvodni tovatni sys zalohuji na HDD a jsou schopni po Evrope prijet a pri havarii nahrat zpet, nez to das do servisu se zavadou motoru... Maji navic platny oficialni certifikat, atest a zaruku na motor 24mesicu!!! A jsou fakt seriozni, coz mohu potvrdit z vlastni zkusenosti.
Hlavne je ale potreba chladit a zahrivat turbo!!! Za studena nehonit a po dojeti poctivou minutu na volnobehu chladit. Rika se, ze staci jen po razantni jizde, ale never tomu. Je to treba dodrzovat stale. Turbo je rozzhavene do cervena a toci se desnejma otackama. Staci na to 10x zapomenout a mas zadelano na poruchu! To je prave problem tech, kteri cipuji, auto honi jak nadmutou kozu, a chovaji se k tomu jako, kdyby to turbo nemelo... (proto bych 1.9 nebo 2.0 TDI nikdy nekupoval ojete!!!) A proto jsou rizikovou skupinou, u ktere se objevuje po „chipu“ tolik zavad. Samotny chip odborne provedeny neni nic jineho, nez vymena tovarniho nastaveni za jine tovarni nastaveni. Ale bacha na chipare s notebookem, kteri to nakopnou na max. To neni seriozni, je to bez zaruky a nema to potrebne testovani, ktere stoji pre milion korun...
Jinak 1.9TDI je dokonalej motor, ktery urcite vstoupi do historie! Fakt si to myslim. Jede skoro stejne jako 2.0TDI, a jede take lepe nez sestivalec 2,5TDI 107kW. Rekl bych, ze je porad nejpepsi volbou a to uz 10let...
Kdyby to bylo ve městě, tak to beru, ale tohle je na cestách dlouhých cca. 40 km, rychlostí kolem 100 km/hod., na 6 rychlostní stupeň. Tj. stav, kdyby to mělo "klapat" za 4,5 l...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
octavia 4x4
muzete mi poradit mam octavku 4x4 sel sem sni asi pul kilometra a pak na jednou nemala tah a z vifuka mi hodne kouzilo
15.05.2014 | 18:34:39 | kemal | 87.244.209.* Reagovat
Octavia 4x4
Takže najel sem s tím jenom 800 km.jedná se o 77 kw verzi.Takže zezáčátku se mě zdálo že auto vubec nejede a průměrná spotřeba ukazuje nesmysl.bohužel po odjetí sem zkonstatoval že auto je k ho*nu fakt nejede a pokud jedeš kratší ůsek a dávš tomu tak spotřeba kolem 9 není problém.Po zhlídnutí hmotnosti mě bylo vše jasný.Není to špatný auto ,ale rozhodně silnější motorizaci,s tímhle je jakýkoli předjíždění vo hubu
25.05.2012 | 23:04:30 | Dof | 85.70.106.* Reagovat
Zdravím,mám tři roky octavii 4x4 tdi 74kw a průměrnou spotřebu mám 8litrů nafty,nevím proč ale za mín to neumí,dá se s tím něco dělat?Auto nekouří,po výměně rozvodů a turba,motor běží pěkně,přesto tolik žere!!
18.12.2011 | 20:57:52 | Rei | 212.4.134.* Reagovat
Spotřeba
Já mám taky spotřebu 8litru a mužu se snažit jak chci, ale nejdu niž, ale ani víš. Jsem docela klidný ridič. Spotřeba u 4x4 mně docela zklamala. Ale co se dá dělat.
07.05.2016 | 16:00:09 | Bílek | 213.235.140.* Reagovat
4/4
Koupil jsem si taky čtyřkolku 02- 1,9 Tdi 77kw rok.2006 a nejsem první majitel. Po městě jezdím za pruměrnou spotřebu 5,5-5,8l a dálkovou 4,7-5,0l ma to nalítané 170000km.Podotýkam že nejsem žádný závodník. Město 50 mimo 90 a dálnice 120-130km/h. R
05.04.2010 | 11:36:03 | Reagovat
4x4
Ja vim ale myslim ze to bylo na sauto kde sem čelt ze u nektere je stali pohon tak nwm jak to myslely.
12.02.2010 | 18:32:25 | TominoRS Reagovat
Se stalim pohonem žadna Octavka neni,ve všech je system Haldex,ve II Octavě je haldex druhe generace..
09.02.2010 | 18:02:25 | david Reagovat
4x4
Zdravím co je pravdy na tom ze 77kW octavka je ve verzi se Stalim pohonem 4x4?pokud je mi znamo tak je tam v zakladu dana haldexspojka.
09.02.2010 | 15:19:24 | TominoRS Reagovat
Spotřeba
Nevím,jak má některé tak vysokou spotřebu.Já pokud jedu do 90ti,tak mám spotřebu 5,4 litru.Na trase 200km z toho 30km po Praze se pohybuje spotřeba na 5,8 - 6 litrů.Na dálnici se dostanu až na 6,5 -6,8 L.Jezdím většinou ve dvou.Jedná se o TDI 1,9 74KW 6 rychlostí r.v. 04.
19.01.2010 | 22:31:11 | Pavel Reagovat
225 jsou už docela papuče, to už dost závisí na valivém odporu konkrétního typu pneu. 11.5 -12L ve městě bych bral, jako normál.
05.04.2009 | 20:18:29 | Radek Reagovat
nene, automat to nebyl, ale myslim si a doufám v to, že jsem měl jen smůlu na vadný kus. Spotřeba 13litrů je na obutí 225/17, na zimákách to bylo o něco lepší.
05.04.2009 | 20:07:20 | bzzz Reagovat
Generálka za 60.000kč je dost levná. Co se týká N98 lze řešit N95 + aditiva, což vyjde podstatně levněji. Nicméně spotřeba až 13L ve městě je na 2.0 vysoká, pokud to nebyl automat (asi ne, jinak by byla zmínka).
05.04.2009 | 20:00:07 | Radek Reagovat
spotřeba?
v pátek jsem si objednal tuhle škodovku a po přečtení všech komentářů mě těší, že se tu řeší jen spotřeba a ne závady. Do teď jsem měl octavku II, 2.0 FSI 4x4 a upozorňuju Vás, že ve městě si vzala až 13 litrů, v kombinované spotřebě se dostala ,,někdy,, tak 10 litrů a pozor dle pokynů výrobce se má čepovat natural 98!!! Sokoro jsem na škodovky zanevřel, protože mám za sebou generálku motoru s výměnou snad všeho v něm za 60.000,-Kč, opravu spojky za 30.000,-Kč a to jsem měl najeto 135.000km a je 4 roky stará. Jízda v ní byla sice užásná a systém HALDEX mohu vřele doporučit (vytahoval jsem ze sněhu i transportéra), ale náklady na provoz mě už nebaví a tak vyhrála takhle verze, doufám že budu za čas napsat pozitivní hodnocení na mé nové auto. Přeju všem štástné kilometry!!
05.04.2009 | 19:55:29 | bzzz Reagovat
Octavia 4x4
Se čtyřkolkou Octavia jezdím 7 let a průměrná spotřeba nepřekročila 6 litrů. Mám najeto 250 tis. a pomalu uvažuji o novém auťáku.
15.01.2008 | 22:36:42 | Petrik Reagovat
chiptuning
Sakra proč tedy při vývoji motorů hned nenastaví vyšší výkon? Asi jsou výrobci a vývojaři hlupáci...Ne nastavení motoru je kompromis: spotřeba, emise, výkon a výdrž.Dělají se dlouhodobé testy. Hrozně by mě zajímalo jaké dělají ,,renomované firmy,, testy. Kamarád si koupil starší octávku a byl nadšený jak mu jede až do doby, než musel na emise. Neprošel.
08.01.2007 | 13:42:06 | Ami Reagovat
chiptuning
Mám čipnutou O2 77kW u renomované firmy, na brzdě oficiálně naměřeno 109kW a 309Nm. Značné zlepšení akcelerace (cca 9,5 sec/100), a průběhu krout.momentu. Mám najeto 75 tis.Km (vše s čipem), bez jediné závady, prům.spotřeba kolem 5,5 l/100. Nejsem žádný závodník, ale při předjíždění je to fantazie - bezpečnostní prvek jako hrom. Kolega má na čipnuté O1 nalítáno 270 tis.km, žádný problém s turbem či s motorem. Můžu pouze doporučit!!
02.01.2007 | 21:28:22 | zakus Reagovat
Tuning určitě nedoporučuju. Ti co píšou komentáře toho moc nenajeli a nebo jsou z chipařských firem. Jezdím s 4x4 2,0 TDI Combi, předtím jsem měl 2,0 TDI 4x2 Liftback. Dvoukolka měla lepší zrychlení a lepší dynamiku, jakoby mrštnost. 4x4 zase dává pocit LandRovera.
18.12.2006 | 15:29:19 | Elis Reagovat
Spotřeba
Spotřeba klesne po 2.000 a pak ještě tak po 10.000-30.000km. Dízláky si holt musejí sednout. Jinak spotřeba je stabilně o cca 1l/100km vyšší než u shodné Octavie bez 4x4. Je to dáno výškou a kardankou. Naopak pokud vůz nemá 6. rychlost, jde asi o 0,8l/100km.
18.12.2006 | 15:21:29 | Filip Reagovat
spotřeba
Mám verzi O2 4x4 2,0 TDI a také jezdím za průměrných 7,3l/100km. Čekal jsem méně, ale s autem jsem spokojen.
28.10.2006 | 22:18:10 | lysergine Reagovat
sorry, ale octavii2 sedan neznám.
29.08.2006 | 11:09:19 | Reagovat
Stav po 4 měsících...
Už jsou to skoro 4 měsíce, co jsem vyjel z autosalonu s novou čtyřkolkou od Škody a napsal první recenzi na tento vůz.
Jediné co mě v tu dobu trápilo, byla spotřeba. Po 4 měsících musím konstatovat, že mi průměr spadl na 6,3 l/100 km. Podotýkám ale, že většinu času trávím ve městě. Mám však odzkoušené, že se dá jezdit i za 5,2 - 5,3 litru mimo město. Tak či tak měl prodejce pravdu, protože spotřeba opravdu spadla o již zmiňovaný litr na sto kilometrů. Další snížení spotřeby má být kolem 20tis. km, tak uvídíme...
Co se oleje týče, tak se počítač ozval přesně po najetí 10tis. km a chtěl dolít přesně půl litru (takže žádná tregedie)...
Vše jinak klape na jedničku a jak jsem již dříve uvedl, mohu tento vůz všem vřele doporučit...
Ozvu se po najetí 20tis. km a rád Vám sdělím další dojmy a údaje o spotřebě....
Všem přeji hezdý den, spoustu najetých kilometrů bez nehod a bez bodíků...
Všechny zdraví Boss
27.08.2006 | 14:41:34 | Boss Reagovat
Papká ráda
Ahoj,
mám stejnou káru někdy od půlky března. Jezdím denně vzdálenosti mezi 20-30 km po městě, jinak o víkendu i dálky. Řekl bych, že jezdím hodně s lehkou nohou, na dálnici kolem 120, jinak kolem 90, aby tam už šla 6ka. Bere si podle počítače 5,8, podle tužky a papíru se to motá kolem 7 . Po Praze se nechá jet s klimou i kolem 9, když je ucpáno. Spotřeba se holt s O1 1,9 Tdi 66kw sedan nedá srovnat - při stejném stylu jsem jezdil dlouhodobě za 3,8 (podle tužky a papíru).
K oleji po 8 tis. si řekla o litr oleje. Teď mám najeto 12 a řek bych, že už zase pár deci sežrala.
V servisu na Jarově mi řekli, že si to sedne tak kolem 20 tis. km - jak olej, tak spotřeba. Nevím...pozvolný snižování o decku dvě jsem zatím nepostřehnul.
Jinak ale spokojenost, ahoj Bob
14.08.2006 | 10:12:30 | Bob Reagovat
spotřeba
Zdravim! my máme tenhle vůz od února a taky sem byl ze začátku trošičku nespokojenej s průměrnou spotřebou po městě, ale dejte na slova prodejce (i já Vám to mohu potvrdit) a sice, že spotřeba klesne ve městě někam k 6-6,5 litrům... Dlouhodobý průměr máme necelých 6 a to jezdíme tak nějak všechny úseky 30% město 30% mimo město 30-40 % dálnice..
Musím říct na obhajobu tohoto vozu, že je zhruba o 100 kg těžší než předchozí generace, takže ta spotřeba je odpovídající.
Kdybyste se chtěl na cokoli ohledně tohoto vozu zeptat, tak mi můžete napsat
08.08.2006 | 12:53:38 | andyw Reagovat
Chiptuning
Určitě taky doporučuji. Sám mám benzín, ale všichni kamarádi s TD po přečipování mají nižší spotřebu, lepší průběh točivého nomentu, větší zrychlení a kulturnější chování plynu. Všichni si to chválí.
08.06.2006 | 16:42:19 | kutil Reagovat
4x4
Ahoj.. taky mam new Octavii4x4TDi77Kw. Spotreba me taky dost vzala. Mam najeto kolem 1tisice a jezdim kolem 8litru mesto. Ale uz jsem byl testovat haldex na louce a pretaci se to nadherne. Uz at je zima;-) Do chipu urco pujdu, predtim jsem mel TDi81Kw a to se nedalo srovnat. Jeste trochu doufam, ze se motor zajede, ale zatim je to docela liny.
06.06.2006 | 14:21:28 | M@tes Reagovat
spotřeba
zdravim!
Spotreba Ti fakt klesne!!! Na to se muzes spolehnout. Napred klesne trochu do 10tkm a pak kolem 25-30tkm se jeste ustali. Mel by tam byt trochu zlom. Ze zacatku to take papa olej, ktery je dobry dolejvat a pravodelne kontrolovat!
Bez Haldexu je s tim mozne jezdit kolem 5l kombinovane. Pri pouzivani Haldexu (budes-li mit spatnou trakci a zadek zacne zabirat...) by ses nemel dosat pres 6,3l
Jinak doporucuji tunig po cca 5000tkm, az si to jemne sedne na sportmotor.cz. Klesne ti spotreba uz ted a budes mit poradny narust vykonu.
Duvodem je, ze za „cerstva“ si na to motor proste vice zvykne a lepe se zajede v jinem provoznim rezimu. Pri vyssim poctu najetych km je chiping riskatnejsi. V tehle firme Ti navic puvodni tovatni sys zalohuji na HDD a jsou schopni po Evrope prijet a pri havarii nahrat zpet, nez to das do servisu se zavadou motoru... Maji navic platny oficialni certifikat, atest a zaruku na motor 24mesicu!!! A jsou fakt seriozni, coz mohu potvrdit z vlastni zkusenosti.
Hlavne je ale potreba chladit a zahrivat turbo!!! Za studena nehonit a po dojeti poctivou minutu na volnobehu chladit. Rika se, ze staci jen po razantni jizde, ale never tomu. Je to treba dodrzovat stale. Turbo je rozzhavene do cervena a toci se desnejma otackama. Staci na to 10x zapomenout a mas zadelano na poruchu! To je prave problem tech, kteri cipuji, auto honi jak nadmutou kozu, a chovaji se k tomu jako, kdyby to turbo nemelo... (proto bych 1.9 nebo 2.0 TDI nikdy nekupoval ojete!!!) A proto jsou rizikovou skupinou, u ktere se objevuje po „chipu“ tolik zavad. Samotny chip odborne provedeny neni nic jineho, nez vymena tovarniho nastaveni za jine tovarni nastaveni. Ale bacha na chipare s notebookem, kteri to nakopnou na max. To neni seriozni, je to bez zaruky a nema to potrebne testovani, ktere stoji pre milion korun...
Jinak 1.9TDI je dokonalej motor, ktery urcite vstoupi do historie! Fakt si to myslim. Jede skoro stejne jako 2.0TDI, a jede take lepe nez sestivalec 2,5TDI 107kW. Rekl bych, ze je porad nejpepsi volbou a to uz 10let...
Petr
31.05.2006 | 10:04:46 | Reagovat
Kdyby to bylo ve městě, tak to beru, ale tohle je na cestách dlouhých cca. 40 km, rychlostí kolem 100 km/hod., na 6 rychlostní stupeň. Tj. stav, kdyby to mělo "klapat" za 4,5 l...
13.05.2006 | 20:04:35 | Boss Reagovat
oprava
hmm sorry to je mimo mesto....
10.05.2006 | 07:08:24 | krakatit Reagovat
7,2l prumer ve meste se ti zda hodne?
10.05.2006 | 07:07:47 | krakatit Reagovat
Tak to je fakt na
zastreleni, kdyz tato naftova raketa zere "tolik"....
09.05.2006 | 21:57:37 | Demo Reagovat