Rok výroby:1997Typ motoru:1,6 / 55 kwStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7.2 l/100 kmVloženo:30. 12. 2010
Dobrý den, mám Octavii 1,6 55 kW koupil jsem ji když mi bylo 18 ve stavu dá se říct že značne opotřebeném byla používána v nějaké firmě, bohužej mládí je zbrklé stejne jsem ji koupil. Myslím že má stočené kilometry a byla bouraná ale není to moc poznat. Na autě jesem měnil: Převodovku ( byly na ní menená kolečka a ceká se rozsypala ), výfuk, chladič, alternátor, palivové čerpadlo, palec rozdělovače, stahovačku okna ( jedno okno mi nejde do dnes ), vodní pumpu i s rozvody, termostat, svíčky, čidlo ABS. Jinak si auto vezme 1 litr oleje na 2000 kilometru, takže ješte vyměnit simeringy. V současné době měním tlumiče prosím o radu jakou značku vybrat, já jsem přemýšlel nad sachsy
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je jinak neskutečne spolehlivé s výkonem jsem naprosto spokojen, je živé a nebojí se projet zatáčku ve vyšší rychlosti. Mám s ní jen dobré zkušenosti když se odstraní závada je schopno bezproblémového provozu a je tiché. V zimě jede jako tank a nezastaví ji nic kromě prázdné nádržě, na dálnici předjíždí i octavii 1.9 TDIs samozdřejmě to je vykoupené spotřebou, jinak za běžného provozu 7,2.... prosím o vaše recenze na tento vůz zajímá mne hlavně jak zjistit skutečně najeté kilometry děkuji.
Většina aut, která platí za poruchová, taková nejsou, pokud se o ně stará člověk, který sám projevuje zájem o stav auta. Nemusí být ani technicky zručný, stačí *přečíst návod*. Třeba sám nechá prověřit pískající turbo a zaplatí 2000 za repasi, místo 15+tis za výměnu turba nebo dokonce únikem oleje přetočený a zničený motor. Opakem je blb(ka), který jede dokud to jede, ať z auta vychází jakékoli smrady a zvuky a nemá páru ani kdy měnil olej, natož rozvody. Hodně modelů aut si ze srážky s tím druhým typem majitele odnese nezaslouženě pověst poruchových. Třeba spousta Fiatů, Peugeotů, Audi, asijských aut... Laguna je ale výjimka. Můj bývalý šéf, ač byl inženýr přes motory, nosil pouze 30+ tisícové účty ze servisu a nevěřil, co všechno se na ní zvládne rozbít.
Octávky s tímto motorem se, pravda, prodávají draho (na to, co nabídnou posléze..) To je holt, tupost našeho národa a kupujících. Ano, octa tohoto roku se nabízí asi kolem 40000-60000 Kč. Nevlastní děda (vztahy v rodině nebudu řešit) koupil za cenu 68000Kč peugeota 406 combi z roku 2003-serviska, 1. majitel. Motor HDi, kůže, tempomat, el. sedačky...atd. Nebo já prodával krásnou lagunu 2,0i, vínovou metlu, výbavu RXE-digiklima atd. , rez nikde, 15ky al kola orig, motor 100%- cena 20000Kč a byl jsem rád. Hodně mě vrtalo hlavou, kdo raději koupí sociální octu...:( Ale dobře vám, hluponi, aspon koupíme ostatní značky za pakatel :D
Víš co milej zlatej... Octavia z roku 97 v super stavu se prodává dráž než některé mladší plechovky. Za 10 000kč koupíš tak leda vhodnou na kurník pro slepice, nebo totál rozbořený vrak.
A výměna opotřebovaných dílů po 14ti letech je normální. Zvlášť když majitel přiznává, že to byl exslužebák, bouraný, stočený....
Taky mám zkušenost. Stejná trasa 40Km, stejné obsazení vozu, podobná cestovní rychlost. Letní pneu Bridgestone Turanza 195/65/15, zimní Barum Polaris 195/65/15. Na letních tam za 5,7 a zpět za 6,4. Na zimních tam za 6,8 a zpět za 7,3.
Tak mi písni na: tomas.jy@email.cz a pokud bys chtěl více zkušeností a rad-mrkni (případně se přihlaš) na: forum.octaviaclub.cz Je nás tam AEEčkařů celkem dost.
Měl jsem před lety tuto motorizaci rv. 99. Mohu říci hlavně to, že papírové hodnoty (55kw) vybízí ke skepsi, ale opak byl pravdou. To auto táhlo nádherně odspodu, bylo to jak elektromotor, jezdilo se s ní nádherně, nebylo potřeba moc řadit. 100 k verzi je potřeba více točit. Spotřeba byla v rozmezí 6L - 9L průměr cca 7-8. Myslím že výrobci se tuto verzi OCt. podařilo dobře zpřevodovat. Do dneška na ní rád vzpomínám. Mnoho štastných km.
Zdarec všem,jestli mohu přidat mé měření letní vs.zimní gumy : Letní mám MICHELIN Energy Saver GRNX 88T 185/70 R14 (již byly na autě,když jsme ho kupovali),zimní gumy mám letos nové KLEBER Krisalp HP 165/70 R14.Na letních gumách Plzeň-Praha,130km/hod,spotřeba 6,5-6,6l/100km,opačným směrem cca 6,7-6,8l/100km stejná rychlost,zimní gumy ta samá jízda,jen rychlost 120km/hod,do Prahy 7-7.2l/100km,směrem do Plzně 7,4-7,7l/100km-VLASTNÍ NAMĚŘENÁ ZKUŠENOST.Takže já mám vyšší spotřebu na zimních gumách,a to i při nižší rychlosti :-) Mějte se,zdarec :-))
To je něco, proč bych se s lubošem nehádal. Záleží na konkrétním typu pneu a pak, někteří motoristé jezdí v létě na podstatně širších gumách, než v zimě. Takže kdyby se to skutečně porovnalo ve srovnatelných klimatických podmínkách (což není případ jedny gumy v létě a druhé v zimě), došlo by se možná k pro někoho překvapivým výsledkům. Takže za prvé: to, co tvrdí luboš, není vyloučeno. Za druhé: měřil to někdo? Jestli ne, pak jsou všechny názory na to víceméně plácáním. Já mám zkušenost tu, že při celoročním ježdění na letních gumách a při celoročním ježdění na zimních gumách stejného rozměru, není rozdíl spotřeby nijak významný. Dokonce bych řekl, že spíše neměřitelný.
Jerry, usuzuji dle tvych komentu (nejen zde), ze by se mi tve zkusenosti mohly hodit. mohl bych dostat nejaky kontakt? (mail, icq, fb, tel..?) nebo mam dat svuj? dik
Ta zimní spotřeba je celkem normální. Taky se teď pohybuju na zimákách s couračkami a městem mezi 8,5-9l. Jízdy s prokřehlým motorem prostě dělají své. Na jaře a na letních bude líp :-)
KarlosDomingez: vykony motor je samozrejme relativni pojem s ohledem na ruzne uzivatele a dalsi parametry. osobne si vykonny motor taky predstavuju jinak, ale rozhodne autu staci. ale tichy tento motor teda je, pokud ho nevytacim do maxima a jezdim v efektivnim spektru otacek. pokazde, kdyz s tim jedu, tak me to napadne jak tichy tenhle model je. spotreba slavna moc neni. zatim na zimakach mesto a mimo mesto do 10 km - 8,5 l a to to fakt lechtam.
Karlos: jestli je vseobecne ocatvia "nedotknutelna" a na poruchovost aut z jihu se nedava, asi to nebude jen par zabednencema, ale tim jak to asi ve skutecnosti bude. to ze si nekdo koupi odjebanou firemni octavii se "150000" ( :D) na tom faktu nic nemeni. a ze se najde semtam nekdo, komu slouzi dobre fiat, taky ne
já myslím, že na hraniční přechody by se měla dávat hned trojice dopravních značek: Kozatá značka, omezení rychlosti na 40 a dodatková tabulka "silnice se v zimě neudržuje".
vždy jsme si s německýma kolegama dělali srandu, že naši utratí hrozně peněz za kozatý značky. Prý by nám stačilo dát jednu velkou při vjezdu na rozvadov a ta by platila pro celou ČR. Oni jsou z toho fakt v šoku, prý chudáci naše auta.
Jasně, ale měl jsem na mysli hlavně vliv silnic na opotřebení (nebo spíš likvidaci) auta, které u nás vypadají jak po náletech. Dá se všude dopravní značka s "kozama" a je vymalováno.
tak tak jenže počet prasátek je v Bavorsku rozhodně menší než tady u nás. A co se týče stavu silnic-to bych ani neporovnával. To co je u nás silnice I. třídy - takový povrch oni nemají ani na tu nejzapadlejší vesničku. Po koupi auta jsme jeli 15Km pro převozku a tak jsem si ty silnice mohl dostatečně prohlédnout. Co se týče ochoty a zdvořilosti prodejce-s tím se u nás nesetkáte. U nás je to ve stylu: tak už si to kur.a kup ať mám kšeft, nic po nás nechtěj a hlavně nevotravuj. Co se týče technickýho stavu auta-taky nebudu rozebírat. U nás vám je klidně prodaj na totálně holejch zimákách v půli července, vykuchaný rádio, brzdy kov na kov. Já přišel ke svojí oktě a byla na nových letních gumách(jezdím na ně doteď-3 roky), zánovní destičky vepředu, dolité náplně, dofoukané pneu, nová baterka. Koupil jsem jen benzín a pak jela po své ose 400Km domů.
to máš pravdu, platit daně a poplatky za takovej hnus. tady se fakt muselo krást pořád, protože zde jsou silnice po zimě totálně na sračku, ale v německu tohle na silnicích nemaj. Já tam o tom pokaždý uvažuju, jak to.... jo, maj třeba na horší silnici díru, ale je jich minimum, ne jako tady. prostě tu firmy kradou a patrně kradou i ty co dodávaj asfalt. Je to prostě samej zloděj a těm nahoře je to fuk.
18:14, marne:Kupovali sme auto v DE. Zima, okolo -5-8 mrazu.
Chlapík nás vzal na skúšobnú jazdu, takým štýlom, že PLNY PLYN, preradiť, opäť plný plyn, prudké brzdenie, opäť plný plyn..., A6, 2,7 TDi... v Taliansku zase chlapík pýtal nejaké peniaze navyše, ešte asi marky, lebo do auta dal nový olej, asi prvykrát po 100.000 km:)), no nekúp to.:))
Jenže v Bavorsku vypadají silnice jako silnice, a ne takový nehorázný tankodromy jako u nás. Už jenom ten katastrofální stav silnic u nás je spolehlivým odrovnávačem aut. A když se k tomu přidá ještě prase za volantem....
to máte pravdu, velice mnoho času trávím v německu, tak jsem si všiml, že skoro každého chlapa zajímá stav jeho auta více, než třeba stav manželky. auta fakt maj rádi. kupujou neuvěřitelné množství časopisů o autech, v práci o pauze to přečtou a vyhodí, nebo dají mě. Jinak prasata jsou všude stejní.
Ono je hlavně důležitý v jakým stavu a po jakým prasátku si to člověk koupí!!! A neplatí to jen pro značku Škoda, ale pro všechny!! Proto jsem si raděj připlatil, obětoval trochu stresu a pro tu svoji si zajel do Bavorska.
U TDI se to dá zjistit v ŘJ motoru. Většina těch neznalejších podvodníčků to upraví jen na přístrojovce. Ti šikovnější to ale upraví tam i tam a zjistit se to nedá. Každopádně 1,6 55kW to do ŘJ nezapisuje. Ale písni do Škodovky, pošli jim VIN kód a jestli ten vůz jezdil do autorizáku, tak ti vyjedou servisní historii. Takže pokud jsi auto kupoval např. 4.5. 2008 se 150 000Km a v historii bude záznam že auto bylo v servise 4.4 2008 s 210 000Km-něco pa nám tu nesedí :-)
Tak mne to náhodou takto vyšlo.Pri diagnostike mechanik vyčítal tento údaj.Netvrdím že je to smerodatné.Ja som si to porovnal s údajom km.ktoré som si zistil z firmy kde auto bolo.Hodci bazár kde som auto kupoval stočil na 80 tis.km.
21:13: Musím súhlasiť: Keď nakladač maká cca 8 hodín, na "budíku" naskočí cca 5 motohodín. Namôjdušu netuším, ako to preratúvajú, skôr to asi ide podľa otáčok a zaťaženia motora.
P.S. Myslím, že Rado vychádzal z priemernej rýchlosti u osobného auta, ktorá je naozaj cca 60km/h, takže logiku to má. Akurát neviem algoritmus výpočtu.
a nevěř radovi protože motohodina není to že motor běží hodinu.Dále nevím co zkreslí dálnice.Pokud tam nějaké motohodiny lze nalézt tak jsou to pouhé motohodiny nic víc nic mín,a násobením 60ti se nic nedovíš.
Kilometre som na aute vyčítal z diagnostiky.Servo má motohodiny.Ak číselný údaj (ja som mal 2714)vynásobíš číslom 60 toto sú tvoje kilometre.(Vyšlo mi 162840).Ale ja som zistil stav kedy šlo z firmy 163198km.Takže plusmínus 15% skreslí diaľnica alebo jazdenie po meste.
Jerry, souhlasím s tebou absolutně. Oktávka je v česku nedotknutelná, i kdyby se to kazdilo co týden pořád to není žádnej rozklepanej franzouc... ale co, kdyz nekdo che byt blbej, at si to koupi, vymeni si vsechno co tam je a pak mu to bude chvilku zas jezdit, ja si radši koupím toho itala, na kterým to možná vymenim taky, ale aspon to bude stát za to :)
Auto je neskutecne spolehlive ( a uz tam krome bezne udrzby typu svicky filtry menil pul auta) a kdyz se odstrani zavada je schopno bezproblemoveho provozu ? To je nejakej druh humoru ? Napsat to nekdo o Alfe nebo Renaultu apod. tak vsichni napisou ze je to jasny , je to italskej nebo francouzskej drek , ale u Octy to nikoho nevzrusuje , neni to divny ?
Tak určitě-když to chceš porovnávat s dieselovými motory dopovanými turbem a s točivým momentem 200 a víc Nm. To se to pak ujíždí jedna báseň. Je ale otázka jestli by ty výjmenované ujeli takové Octavii 1,8T.
Tomuto autu jsem ujel i pezotem 406 se starým 1,9 TD 66kW. A takové HDi tomu musí dat na frak i to nejslabší, natož třeba 2,2HDi.Už není doba, kdy benzíny vyprašovaly slabé atmo diesely. Takový octavkový 1,9 TDi 81 kw peláší jak o život, na zátah bych to porovnal tak k 2,5 V6 benzínu.
Mě připadá ta recenze trochu odfláklá. Chápu nadšení majitele z "výkonu", ale přidám pár postřehů: Výčet závad tak nějak odpovídá stáří a stavu vozidla. Přeci jen 13 let staré auto už bude potřebovat sem tam výměnu opotřebovaných dílů. Přetočené asi bylo -skutečný stav bude tak 270 000Km. Odpovídá tomu i spotřeba oleje a generálka převodovky. (moje si vezme 2 deci na 10 000km-takže absolutní pohoda) TDI 66kW možná trochu zatopíte (při dobrém vedení) na rozjezd, ale ona vám to vrátí právě na té dálnici a při větším obsazení auta. Nehledě, že k benzínce budete muset dřív než ona. Faktem zůstává, že přes nízký papírový výkon 55kW má příjemný zátah v nízkých otáčkách a slušnou pružnost. Spotřeba sice není jako u kolínských mrňousů, ale vzhledem k hmotnosti auta se to dá. Já mám průměr 7,6, ale jezdím jen město a krátké couračky. Delší cesta ve čtyřech za 6,4-6,6l/100 není problém.
motor 1.6 55kw že je výkonný a tichý ? to je asi otázka nároků, které na ně uživatel klade. Já to mám občas z práce půjčený - bohužel naše firma tam má jen Octávky, který (a ted mě ukamenujte) mi fakt lezou na nervy a nechápu co na tom českej národ vidí. Ale konkrétně tenhle motor...tichý to je když jedes na pětku 60, jinak to řve a žere. Jede to asi tak, že můžes vyzvat na souboj u krajnice stojící Favorit, víc nic. Navíc kupovat v šesku ojetou Octávu je holý šílenství, protože to á každá firma jako služební vozy a sami víte, jak se s firemníma autama jezdí - vždyt z cizího nebolí tak proč z toho neudělat za rok vrak :) no a pak to neuváženě koupí nějakej mladík a může to celý vyměnit, ale má škodovku, to zas jo :)
cista pecka zachvilu tu budu auta z ciny takze dockajte nekupujte hatapky ani tdi bude xililingbumcing a to budu estelen motory a vybavy za tie prachy, nie jak ten koncern holy traktorovy trojvalcovy. Alebo taka slivkovomodra thalia - hmmmmmmm to je sen - svojej klientely
a najlepsi je renault thalia, za tie prachy, a skodovku v zivote ja mam narozdiel od skodovkarov mozog ja sy kupym radsej najmensye auto z korei ved nemam v hlave nasrane za tie prachy pecka skodovka len zaraba a ma marketing, nebudte zabedneni a kupujte korejske auta bomba vybava a za tu cenu o polovicu lacnejsie jak HTP. Nie urcite aj ked je to lacnejsie uroven je minimalne ako skodovka a niekde dosahuje mercedes. A ked nie tak jazdene mondeo z 97 s trojlitrom. Ako si moze niekto kupit skodovku Simply Klevr, ked si moze kupit Hyundai v dzipu a tvarit sa jak Dalasky kovboj aj s kamosom.
Na dálnici ujede TDI 66kw benzínu 1,6 55kw-o tom není pochyb.Při vyších otáčkách tento motor určitě tichý není.V zimě neprojede Oct . nic víc jak jakékoliv auto stejné třídy.To je moje osobní zkušenost.Pozitivum je dobrý zátah z nízkých otáček.Průměrné auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
60 000,- Kč za tento bezmála patnáctiletý vergl? Kdo si to proboha může za ty prachy koupit????
28.01.2011 | 12:33:39 | Reagovat
Re: každému podle jeho...
Většina aut, která platí za poruchová, taková nejsou, pokud se o ně stará člověk, který sám projevuje zájem o stav auta. Nemusí být ani technicky zručný, stačí *přečíst návod*. Třeba sám nechá prověřit pískající turbo a zaplatí 2000 za repasi, místo 15+tis za výměnu turba nebo dokonce únikem oleje přetočený a zničený motor. Opakem je blb(ka), který jede dokud to jede, ať z auta vychází jakékoli smrady a zvuky a nemá páru ani kdy měnil olej, natož rozvody. Hodně modelů aut si ze srážky s tím druhým typem majitele odnese nezaslouženě pověst poruchových. Třeba spousta Fiatů, Peugeotů, Audi, asijských aut... Laguna je ale výjimka. Můj bývalý šéf, ač byl inženýr přes motory, nosil pouze 30+ tisícové účty ze servisu a nevěřil, co všechno se na ní zvládne rozbít.
28.01.2011 | 12:24:52 | Falewick Reagovat
každému podle jeho...
Octávky s tímto motorem se, pravda, prodávají draho (na to, co nabídnou posléze..) To je holt, tupost našeho národa a kupujících. Ano, octa tohoto roku se nabízí asi kolem 40000-60000 Kč. Nevlastní děda (vztahy v rodině nebudu řešit) koupil za cenu 68000Kč peugeota 406 combi z roku 2003-serviska, 1. majitel. Motor HDi, kůže, tempomat, el. sedačky...atd. Nebo já prodával krásnou lagunu 2,0i, vínovou metlu, výbavu RXE-digiklima atd. , rez nikde, 15ky al kola orig, motor 100%- cena 20000Kč a byl jsem rád. Hodně mě vrtalo hlavou, kdo raději koupí sociální octu...:( Ale dobře vám, hluponi, aspon koupíme ostatní značky za pakatel :D
21.01.2011 | 23:19:11 | Reagovat
Víš co milej zlatej... Octavia z roku 97 v super stavu se prodává dráž než některé mladší plechovky. Za 10 000kč koupíš tak leda vhodnou na kurník pro slepice, nebo totál rozbořený vrak.
A výměna opotřebovaných dílů po 14ti letech je normální. Zvlášť když majitel přiznává, že to byl exslužebák, bouraný, stočený....
21.01.2011 | 18:45:10 | Jerry Reagovat
takže autor vyměnil na této škodovce polovinu všech dílů, a i přesto je neskutečně spolehlivé... tak to potom jo...
20.01.2011 | 14:18:41 | Reagovat
olej
Tento motor sme mali vo Felde a tam to išlo celkom pekne. Ale olej to začalo žrať pri 200 000km, 0.5l/1000km
20.01.2011 | 12:49:15 | neb Reagovat
kolik může stát škodovka z roku 1997? deset tisíc?
20.01.2011 | 12:03:46 | Reagovat
:-)
predjizdi i octavii 1.9TDI heeh ale ked stoji nie?sa zobud
06.01.2011 | 02:12:01 | hugo Reagovat
Spotřeba zimní-letní
Taky mám zkušenost. Stejná trasa 40Km, stejné obsazení vozu, podobná cestovní rychlost. Letní pneu Bridgestone Turanza 195/65/15, zimní Barum Polaris 195/65/15. Na letních tam za 5,7 a zpět za 6,4. Na zimních tam za 6,8 a zpět za 7,3.
Takže rozdíl + - litr.
03.01.2011 | 22:27:04 | Jerry Reagovat
MartinS
Tak mi písni na: tomas.jy@email.cz a pokud bys chtěl více zkušeností a rad-mrkni (případně se přihlaš) na: forum.octaviaclub.cz Je nás tam AEEčkařů celkem dost.
03.01.2011 | 20:50:08 | Jerry Reagovat
Měl jsem před lety tuto motorizaci rv. 99. Mohu říci hlavně to, že papírové hodnoty (55kw) vybízí ke skepsi, ale opak byl pravdou. To auto táhlo nádherně odspodu, bylo to jak elektromotor, jezdilo se s ní nádherně, nebylo potřeba moc řadit. 100 k verzi je potřeba více točit. Spotřeba byla v rozmezí 6L - 9L průměr cca 7-8. Myslím že výrobci se tuto verzi OCt. podařilo dobře zpřevodovat. Do dneška na ní rád vzpomínám. Mnoho štastných km.
03.01.2011 | 18:52:11 | Pavel Reagovat
Zdarec všem,jestli mohu přidat mé měření letní vs.zimní gumy : Letní mám MICHELIN Energy Saver GRNX 88T
185/70 R14 (již byly na autě,když jsme ho kupovali),zimní gumy mám letos nové KLEBER Krisalp HP 165/70 R14.Na letních gumách Plzeň-Praha,130km/hod,spotřeba 6,5-6,6l/100km,opačným směrem cca 6,7-6,8l/100km stejná rychlost,zimní gumy ta samá jízda,jen rychlost 120km/hod,do Prahy 7-7.2l/100km,směrem do Plzně 7,4-7,7l/100km-VLASTNÍ NAMĚŘENÁ ZKUŠENOST.Takže já mám vyšší spotřebu na zimních gumách,a to i při nižší rychlosti :-)
Mějte se,zdarec :-))
03.01.2011 | 18:06:40 | Jirka KOPR Reagovat
To je něco, proč bych se s lubošem nehádal. Záleží na konkrétním typu pneu a pak, někteří motoristé jezdí v létě na podstatně širších gumách, než v zimě. Takže kdyby se to skutečně porovnalo ve srovnatelných klimatických podmínkách (což není případ jedny gumy v létě a druhé v zimě), došlo by se možná k pro někoho překvapivým výsledkům. Takže za prvé: to, co tvrdí luboš, není vyloučeno. Za druhé: měřil to někdo? Jestli ne, pak jsou všechny názory na to víceméně plácáním. Já mám zkušenost tu, že při celoročním ježdění na letních gumách a při celoročním ježdění na zimních gumách stejného rozměru, není rozdíl spotřeby nijak významný. Dokonce bych řekl, že spíše neměřitelný.
03.01.2011 | 17:41:17 | Itall Reagovat
Luboši !!!
Někdo si tady dovoluje tvrdit, že na zimákách je vyšší spotřeba než na letních! Zasáhni! Nebo buzeruješ jenom majitele miniaut?
03.01.2011 | 17:07:19 | Reagovat
Jerry, usuzuji dle tvych komentu (nejen zde), ze by se mi tve zkusenosti mohly hodit. mohl bych dostat nejaky kontakt? (mail, icq, fb, tel..?) nebo mam dat svuj? dik
03.01.2011 | 14:05:56 | Martin S Reagovat
MartinS
Ta zimní spotřeba je celkem normální. Taky se teď pohybuju na zimákách s couračkami a městem mezi 8,5-9l. Jízdy s prokřehlým motorem prostě dělají své. Na jaře a na letních bude líp :-)
03.01.2011 | 12:07:26 | Jerry Reagovat
KarlosDomingez: vykony motor je samozrejme relativni pojem s ohledem na ruzne uzivatele a dalsi parametry. osobne si vykonny motor taky predstavuju jinak, ale rozhodne autu staci. ale tichy tento motor teda je, pokud ho nevytacim do maxima a jezdim v efektivnim spektru otacek. pokazde, kdyz s tim jedu, tak me to napadne jak tichy tenhle model je. spotreba slavna moc neni. zatim na zimakach mesto a mimo mesto do 10 km - 8,5 l a to to fakt lechtam.
Karlos: jestli je vseobecne ocatvia "nedotknutelna" a na poruchovost aut z jihu se nedava, asi to nebude jen par zabednencema, ale tim jak to asi ve skutecnosti bude. to ze si nekdo koupi odjebanou firemni octavii se "150000" ( :D) na tom faktu nic nemeni. a ze se najde semtam nekdo, komu slouzi dobre fiat, taky ne
03.01.2011 | 10:40:26 | Martin S Reagovat
martin
Dobrej nápad, našinec to zná, ale pro cizince jistě užitečné:-)
02.01.2011 | 19:40:09 | marne Reagovat
já myslím, že na hraniční přechody by se měla dávat hned trojice dopravních značek: Kozatá značka, omezení rychlosti na 40 a dodatková tabulka "silnice se v zimě neudržuje".
02.01.2011 | 19:39:33 | Jerry Reagovat
vždy jsme si s německýma kolegama dělali srandu, že naši utratí hrozně peněz za kozatý značky. Prý by nám stačilo dát jednu velkou při vjezdu na rozvadov a ta by platila pro celou ČR. Oni jsou z toho fakt v šoku, prý chudáci naše auta.
02.01.2011 | 19:08:55 | martin Reagovat
luboš
Jasně, ale měl jsem na mysli hlavně vliv silnic na opotřebení (nebo spíš likvidaci) auta, které u nás vypadají jak po náletech. Dá se všude dopravní značka s "kozama" a je vymalováno.
02.01.2011 | 18:53:23 | marne Reagovat
tak tak jenže počet prasátek je v Bavorsku rozhodně menší než tady u nás. A co se týče stavu silnic-to bych ani neporovnával. To co je u nás silnice I. třídy - takový povrch oni nemají ani na tu nejzapadlejší vesničku. Po koupi auta jsme jeli 15Km pro převozku a tak jsem si ty silnice mohl dostatečně prohlédnout. Co se týče ochoty a zdvořilosti prodejce-s tím se u nás nesetkáte. U nás je to ve stylu: tak už si to kur.a kup ať mám kšeft, nic po nás nechtěj a hlavně nevotravuj. Co se týče technickýho stavu auta-taky nebudu rozebírat. U nás vám je klidně prodaj na totálně holejch zimákách v půli července, vykuchaný rádio, brzdy kov na kov. Já přišel ke svojí oktě a byla na nových letních gumách(jezdím na ně doteď-3 roky), zánovní destičky vepředu, dolité náplně, dofoukané pneu, nová baterka. Koupil jsem jen benzín a pak jela po své ose 400Km domů.
02.01.2011 | 18:52:53 | Jerry Reagovat
to máš pravdu, platit daně a poplatky za takovej hnus. tady se fakt muselo krást pořád, protože zde jsou silnice po zimě totálně na sračku, ale v německu tohle na silnicích nemaj. Já tam o tom pokaždý uvažuju, jak to.... jo, maj třeba na horší silnici díru, ale je jich minimum, ne jako tady. prostě tu firmy kradou a patrně kradou i ty co dodávaj asfalt. Je to prostě samej zloděj a těm nahoře je to fuk.
02.01.2011 | 18:29:25 | martin Reagovat
18:14, marne:Kupovali sme auto v DE. Zima, okolo -5-8 mrazu.
Chlapík nás vzal na skúšobnú jazdu, takým štýlom, že PLNY PLYN, preradiť, opäť plný plyn, prudké brzdenie, opäť plný plyn..., A6, 2,7 TDi... v Taliansku zase chlapík pýtal nejaké peniaze navyše, ešte asi marky, lebo do auta dal nový olej, asi prvykrát po 100.000 km:)), no nekúp to.:))
Takže radšej nevedieť.
02.01.2011 | 18:26:28 | ľuboš Reagovat
Jenže v Bavorsku vypadají silnice jako silnice, a ne takový nehorázný tankodromy jako u nás. Už jenom ten katastrofální stav silnic u nás je spolehlivým odrovnávačem aut. A když se k tomu přidá ještě prase za volantem....
02.01.2011 | 18:14:44 | marne Reagovat
to máte pravdu, velice mnoho času trávím v německu, tak jsem si všiml, že skoro každého chlapa zajímá stav jeho auta více, než třeba stav manželky. auta fakt maj rádi. kupujou neuvěřitelné množství časopisů o autech, v práci o pauze to přečtou a vyhodí, nebo dají mě. Jinak prasata jsou všude stejní.
02.01.2011 | 11:43:58 | martin Reagovat
I v Bavorsku budou prasátka.
02.01.2011 | 11:18:34 | Reagovat
Karlosi
Ono je hlavně důležitý v jakým stavu a po jakým prasátku si to člověk koupí!!! A neplatí to jen pro značku Škoda, ale pro všechny!! Proto jsem si raděj připlatil, obětoval trochu stresu a pro tu svoji si zajel do Bavorska.
02.01.2011 | 04:16:08 | Jerry Reagovat
U TDI se to dá zjistit v ŘJ motoru. Většina těch neznalejších podvodníčků to upraví jen na přístrojovce. Ti šikovnější to ale upraví tam i tam a zjistit se to nedá. Každopádně 1,6 55kW to do ŘJ nezapisuje. Ale písni do Škodovky, pošli jim VIN kód a jestli ten vůz jezdil do autorizáku, tak ti vyjedou servisní historii. Takže pokud jsi auto kupoval např. 4.5. 2008 se 150 000Km a v historii bude záznam že auto bylo v servise 4.4 2008 s 210 000Km-něco pa nám tu nesedí :-)
02.01.2011 | 04:08:56 | Jerry Reagovat
km
Tak mne to náhodou takto vyšlo.Pri diagnostike mechanik vyčítal tento údaj.Netvrdím že je to smerodatné.Ja som si to porovnal s údajom km.ktoré som si zistil z firmy kde auto bolo.Hodci bazár kde som auto kupoval stočil na 80 tis.km.
01.01.2011 | 22:50:31 | rado Reagovat
21:13: Musím súhlasiť: Keď nakladač maká cca 8 hodín, na "budíku" naskočí cca 5 motohodín. Namôjdušu netuším, ako to preratúvajú, skôr to asi ide podľa otáčok a zaťaženia motora.
P.S. Myslím, že Rado vychádzal z priemernej rýchlosti u osobného auta, ktorá je naozaj cca 60km/h, takže logiku to má. Akurát neviem algoritmus výpočtu.
01.01.2011 | 22:13:45 | ľuboš Reagovat
nic nenásob
a nevěř radovi protože motohodina není to že motor běží hodinu.Dále nevím co zkreslí dálnice.Pokud tam nějaké motohodiny lze nalézt tak jsou to pouhé motohodiny nic víc nic mín,a násobením 60ti se nic nedovíš.
01.01.2011 | 21:13:52 | Reagovat
majitelovi
Kilometre som na aute vyčítal z diagnostiky.Servo má motohodiny.Ak číselný údaj (ja som mal 2714)vynásobíš číslom 60 toto sú tvoje kilometre.(Vyšlo mi 162840).Ale ja som zistil stav kedy šlo z firmy 163198km.Takže plusmínus 15% skreslí diaľnica alebo jazdenie po meste.
01.01.2011 | 15:58:27 | rado Reagovat
Krumpl
jako jiná ojetina ale tento křáp je lepší protože je to škoda.
01.01.2011 | 08:25:59 | Reagovat
Jerry, souhlasím s tebou absolutně. Oktávka je v česku nedotknutelná, i kdyby se to kazdilo co týden pořád to není žádnej rozklepanej franzouc... ale co, kdyz nekdo che byt blbej, at si to koupi, vymeni si vsechno co tam je a pak mu to bude chvilku zas jezdit, ja si radši koupím toho itala, na kterým to možná vymenim taky, ale aspon to bude stát za to :)
01.01.2011 | 01:32:32 | Karlos Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 15:48:01 | ďîäîáíîĺ | 37.212.81.*
Auto je neskutecne spolehlive ( a uz tam krome bezne udrzby typu svicky filtry menil pul auta) a kdyz se odstrani zavada je schopno bezproblemoveho provozu ? To je nejakej druh humoru ? Napsat to nekdo o Alfe nebo Renaultu apod. tak vsichni napisou ze je to jasny , je to italskej nebo francouzskej drek , ale u Octy to nikoho nevzrusuje , neni to divny ?
31.12.2010 | 19:08:03 | Reagovat
Tak určitě-když to chceš porovnávat s dieselovými motory dopovanými turbem a s točivým momentem 200 a víc Nm. To se to pak ujíždí jedna báseň. Je ale otázka jestli by ty výjmenované ujeli takové Octavii 1,8T.
31.12.2010 | 18:11:59 | Jerry Reagovat
Tomuto autu jsem ujel i pezotem 406 se starým 1,9 TD 66kW. A takové HDi tomu musí dat na frak i to nejslabší, natož třeba 2,2HDi.Už není doba, kdy benzíny vyprašovaly slabé atmo diesely. Takový octavkový 1,9 TDi 81 kw peláší jak o život, na zátah bych to porovnal tak k 2,5 V6 benzínu.
31.12.2010 | 16:31:52 | Reagovat
Mě připadá ta recenze trochu odfláklá. Chápu nadšení majitele z "výkonu", ale přidám pár postřehů: Výčet závad tak nějak odpovídá stáří a stavu vozidla. Přeci jen 13 let staré auto už bude potřebovat sem tam výměnu opotřebovaných dílů. Přetočené asi bylo -skutečný stav bude tak 270 000Km. Odpovídá tomu i spotřeba oleje a generálka převodovky. (moje si vezme 2 deci na 10 000km-takže absolutní pohoda)
TDI 66kW možná trochu zatopíte (při dobrém vedení) na rozjezd, ale ona vám to vrátí právě na té dálnici a při větším obsazení auta. Nehledě, že k benzínce budete muset dřív než ona. Faktem zůstává, že přes nízký papírový výkon 55kW má příjemný zátah v nízkých otáčkách a slušnou pružnost. Spotřeba sice není jako u kolínských mrňousů, ale vzhledem k hmotnosti auta se to dá. Já mám průměr 7,6, ale jezdím jen město a krátké couračky. Delší cesta ve čtyřech za 6,4-6,6l/100 není problém.
31.12.2010 | 15:16:01 | Jerry Reagovat
motor 1.6 55kw že je výkonný a tichý ? to je asi otázka nároků, které na ně uživatel klade. Já to mám občas z práce půjčený - bohužel naše firma tam má jen Octávky, který (a ted mě ukamenujte) mi fakt lezou na nervy a nechápu co na tom českej národ vidí. Ale konkrétně tenhle motor...tichý to je když jedes na pětku 60, jinak to řve a žere. Jede to asi tak, že můžes vyzvat na souboj u krajnice stojící Favorit, víc nic. Navíc kupovat v šesku ojetou Octávu je holý šílenství, protože to á každá firma jako služební vozy a sami víte, jak se s firemníma autama jezdí - vždyt z cizího nebolí tak proč z toho neudělat za rok vrak :) no a pak to neuváženě koupí nějakej mladík a může to celý vyměnit, ale má škodovku, to zas jo :)
31.12.2010 | 14:36:52 | KarlosDomingez Reagovat
a este
cista pecka zachvilu tu budu auta z ciny takze dockajte nekupujte hatapky ani tdi bude xililingbumcing a to budu estelen motory a vybavy za tie prachy, nie jak ten koncern holy traktorovy trojvalcovy. Alebo taka slivkovomodra thalia - hmmmmmmm to je sen - svojej klientely
31.12.2010 | 12:14:07 | nstar Reagovat
je silvester takze...
a najlepsi je renault thalia, za tie prachy, a skodovku v zivote ja mam narozdiel od skodovkarov mozog ja sy kupym radsej najmensye auto z korei ved nemam v hlave nasrane za tie prachy pecka skodovka len zaraba a ma marketing, nebudte zabedneni a kupujte korejske auta bomba vybava a za tu cenu o polovicu lacnejsie jak HTP. Nie urcite aj ked je to lacnejsie uroven je minimalne ako skodovka a niekde dosahuje mercedes. A ked nie tak jazdene mondeo z 97 s trojlitrom. Ako si moze niekto kupit skodovku Simply Klevr, ked si moze kupit Hyundai v dzipu a tvarit sa jak Dalasky kovboj aj s kamosom.
31.12.2010 | 12:11:11 | nstar Reagovat
mladší inventář
Na dálnici ujede TDI 66kw benzínu 1,6 55kw-o tom není pochyb.Při vyších otáčkách tento motor určitě tichý není.V zimě neprojede Oct . nic víc jak jakékoliv auto stejné třídy.To je moje osobní zkušenost.Pozitivum je dobrý zátah z nízkých otáček.Průměrné auto.
31.12.2010 | 11:50:21 | Zdenek Reagovat