Rok výroby:2006Typ motoru:1,9 TdiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:15 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:4,9 l/100 kmVloženo:13. 9. 2007
Při koupi auta prý člověk zažívá dvě radosti. Ta první, když auto koupí, ta druhá, když se ho zbaví. Já bych rád napsal zatím o té první. Auto jsem koupil jako nové s následující výbavou: ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, deaktivace airbagu spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace Climatronic, kola z lehkých slitin, Jumbo Box-loketní opěrka,elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, přední mlhovky, tónovaná skla, boční lišta, výškově nastavitelná sedadla vpředu + volant, zadní stěrač Aero s ostřikovačem, rádio s CD, barva antracit metalíza. Celé auto jsem kupoval v Praze, i s dohodnutou slevou mě vyšlo 542 000Kč. Některá uvedená výbava mi přijde jako samozřejmá, ale výrobce ji uvádí jako nadstandard.
Jízdní vlastnosti jsou velmi korektní, řízení je velmi citlivé, oproti Octavii první generace až přehnaně, zdánlivá banalita-oproti starším tipům Octavie svítí luxusně. Motor 1,9 TDI PD má oproti common-railu méně kultivovaný projev, ale to je jediné, co bych mu vytkl-spotřeba 4-7l-5,5l, vynikající zátah už od nižších otáček, s výkonem 77kw je na hraně plně dostačujícího výkonu, za 2,0l/103kw si musí zájemce pořádně připlatit. Řazení je krátké a přesné-chválím.
Co bych autu vytkl je díky vysokému zadku špatný výhled při couvání, užití zpětných zrcátek je vždy nutností. Podvozek je tvrdčí, díky tomu v zatáčkách velmi slušně sedí, obecně se chová velmi korektně. Rozvor kol 2578 na 4572 dlouhé auto je často komentován, prostě větší auto, na menším podvozku, což je ještě markantnější u Octavie první generace, přesně co Čechům vyhovuje. Jízdní vlastnosti nadprůměrné, design auta se mi opravdu líbí. Sedadla jsou tvrdá, ale nikoli nekomfortní, což oceňuji, že mi pevně drží tělo v zatáčce. Vše má své pro a proti. Co se mi líbí je dvojité vytěsnění dveří , díky čemuž je auto velmi odolné vůči hluku způsobené prouděním vzduchu, špína nemá šanci se dostat ani mezi dveře a karoserii. Kufr dostatečně velký, kočárek do něj dám s velkou reservou.
Díky prodloužení délky téměř o sedm centimetrů oproti Octavii I netrpí nedostatkem místa ani cestující vzadu. Při koupi auta jsem ještě zvažoval s Fordem Focusem, Mazda 6, BMW 3-tam byla v neprospěch pořizovací cena, nakonec jsem vzal Škodovku zejména proto, že po 4 letech se drží na 62% pořizovací ceny vozu, což je doba kdy ji budu prodávat a kupovat nové. V neprospěch hovořilo jasné prvenství odcizených vozů.
Celkový dojem je zatím velmi slušný, uvnitř velmi ergonomicky a intuitivně řešeno ovládání. Ve prospěch hovoří, spolehlivost, nízká spotřeba, design bez laciných módních výstřelků, vyšší zůstatková cena, dobrá prodejnost. V neprospěch početnost na česko-slovenských silnicích, vyšší cena oproti konkureci- když se tady dobře prodává, proč by jí dávali levněji-normální obchod. Škodu vytáhl z průseru VW tím, že ji koupil, ale pokud se podíváme na automobilku před bolševickým obdobím, žel v tomto období kdy byla v civilizovaném světě pro smích a synonymem výkvětu technické vyspělosti socialismu, byla to před tím velmi dobrá značka vozů, podobné fůze jsou vidět běžně u jiných automobilek GM, VW a další.
No to seš teda drsoň s tuningem, kde Audi ani BMW nestíhali, to máš určitě taky hlíny, metlu, interiér fkůži a na zadním skle NO FEAR nebo alespoň Pioneer...
Ahoj, mám pre teba lahôdku, profi tuning, motora, ja mám OC II, 1,5 roka, cca 30000km, profi čip od cca 17000km, výkon 77kW išiel na 105 t.j. cca130 koní, v Chorvátsku na diaľnici v pravom pruhu Audi, BMW a ja::::plyn, mierne zadymenie, výstrel OCII vpred!, kamarát zo sériovým Mondeom 2.0TDCi 130PS nestíhal, ja plne naložený( rodina), spotreba 6.7 pri priemerke 150km, ľahké a rýchle auto, doporučujem výmenu filtrov a oleja max po 15 tis km, keď si expert po 10 tis., longlife, preĺžený interval 30000km, samovražda, auto skoro za milión, výmena pár tisíc, po 14 tisíc km palivový filter mal vzhľad olejového. Držím palce viac info :moj e-mail
Škoda Octavia vůbec není špatné auto. Pro spoustu lidí je to momentálně jediná zkousnutelná škodovka, protože nový designový směr se jim nezamlouvá. Roomster je pro spoustu lidí prostě divný a nová Fabia vypadá vedle té staré velmi neobvykle. Mě osobně se Roomster líbí, protože je odvážný. Tak např.Scout s dieselovým motorem a základní výbavou vás přijde na 815 900 Kč a to ho staví do velmi nepříjemné pozice, protože v téhle cenové kategorii číhá spousta velmi schopných soupeřů. Například Subaru Outback (které sice zatím nemá diesel, ale zato je to permanentní čtyřkolka a navíc skutečně famózní) a pokud berete Scouta za jakési napůl-SUV, tak i Nissan X-Trail, nebo Honda CR-V. Nissan je přitom opravdu velký a v terénu celkem schopný, zatímco Honda patří mezi SUV z hlediska jízdních vlastností na asfaltu k naprosté špičce současné produkce. Mě osobně by tyhle argumenty pravděpodobně přesvědčily, ale není pochyb, že se najde dost zákazníků, kteří prostě o ničem jiném, než Octavii, ani přemýšlet nebudou.
Tdi PD má oproti Com.railu vyšší zátah, protože jsou v něm vyšší tlaky 1800bar vs. 1600bar navíc není náchylný na vstřiky technologicky méně kultivovaný projev je dán technologicky. Jinak O2 je velmi solidní auto, dobrý design, ve své třídě bych ho zařadil do té lepší poloviny. Já jsem s ní zatím max. spokojený.
Koukám, podle výčtu v recenzi, poměrně slušná výbava, O2 je krásný a povedený auto, myslím i poměrně spolehlivý, motor Tdi PD, nepatrně kultivovaný projev, zato má vynikající zátah a dobrou životnost. Právě se rozhoduju mezi O2 a Toyotou Avensis.
Co se tě to tak dotklo, to, že jsou Toyoty spolehlivá auta ví každej, jenom tam píšou, že kvalita klesá, protože v rámci úspor používají stejné díly do různých tipů aut. MB to taky dělal. Magor si akorát tak ty.
Co sem pleteš Toyotu ty magore? Škodovka je nedělá určite. Zvolávací akce je běžná záležitost. Alespoň pro solidní značky. Ve Škodovce by se na to vysrali.
Mě se na O2 líbí design-vyhrála v roce 2004 v Itálii cenu za design, ale vývoj jde stále dál a za pár let, jako každý jiný auto bude mimo hru jinak dobrý auto!!!
Tak vidím, podle vypsané výbavy, že Škodovky zase na tom tak špatně nejsou, franckové mají bohatší výbavu, ale hold jsou na tu spolehlivost náchylnější.
Taky zvažuji koupi Okty 2, ještě se rozhoduji mezi O2, Grand Picasso C4, Focus. Tak nevím. Francouzká auta jsou parádně vybavená, ale trochu se bojím spolehlivosti. Poradí někdo?
Dobrá recenze, pokud se chystáš po 3 letech kupovat nové auto, je Okta 2 super na zůstatkové ceně.Jinak je to výborný auto!!! Za design dostala ocenění v Itálii někdy v r. 2005 za nehezčí auto ve své třídě.
Když se podívám na výbavu, je vcelku slušná, u motorů Tdi je super spotřeba, mám ho u staršího modelu a běžně jezdím kolem 5l. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
LED
Nevíte někdo, jdou tyto světla někde koupit? Poraďtě prosím.
30.04.2008 | 01:14:07 | Martin Reagovat
MÁM POUZE TOTO
http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/DiodovaSvetlaO2.htm
22.04.2008 | 22:41:43 | Pavel Reagovat
diody
Nevíte někdo, kdo montuje diodová světla na Octávii?
22.04.2008 | 22:41:11 | Roky Reagovat
No to seš teda drsoň s tuningem, kde Audi ani BMW nestíhali, to máš určitě taky hlíny, metlu, interiér fkůži a na zadním skle NO FEAR nebo alespoň Pioneer...
12.02.2008 | 11:54:59 | Reagovat
OCII
Ahoj, mám pre teba lahôdku, profi tuning, motora, ja mám OC II, 1,5 roka, cca 30000km, profi čip od cca 17000km, výkon 77kW išiel na 105 t.j. cca130 koní, v Chorvátsku na diaľnici v pravom pruhu Audi, BMW a ja::::plyn, mierne zadymenie, výstrel OCII vpred!, kamarát zo sériovým Mondeom 2.0TDCi 130PS nestíhal, ja plne naložený( rodina), spotreba 6.7 pri priemerke 150km, ľahké a rýchle auto, doporučujem výmenu filtrov a oleja max po 15 tis km, keď si expert po 10 tis., longlife, preĺžený interval 30000km, samovražda, auto skoro za milión, výmena pár tisíc, po 14 tisíc km palivový filter mal vzhľad olejového. Držím palce viac info :moj e-mail
15.01.2008 | 20:19:04 | mikimo10 Reagovat
Škoda Octavia vůbec není špatné auto. Pro spoustu lidí je to momentálně jediná zkousnutelná škodovka, protože nový designový směr se jim nezamlouvá. Roomster je pro spoustu lidí prostě divný a nová Fabia vypadá vedle té staré velmi neobvykle. Mě osobně se Roomster líbí, protože je odvážný.
Tak např.Scout s dieselovým motorem a základní výbavou vás přijde na 815 900 Kč a to ho staví do velmi nepříjemné pozice, protože v téhle cenové kategorii číhá spousta velmi schopných soupeřů. Například Subaru Outback (které sice zatím nemá diesel, ale zato je to permanentní čtyřkolka a navíc skutečně famózní) a pokud berete Scouta za jakési napůl-SUV, tak i Nissan X-Trail, nebo Honda CR-V. Nissan je přitom opravdu velký a v terénu celkem schopný, zatímco Honda patří mezi SUV z hlediska jízdních vlastností na asfaltu k naprosté špičce současné produkce. Mě osobně by tyhle argumenty pravděpodobně přesvědčily, ale není pochyb, že se najde dost zákazníků, kteří prostě o ničem jiném, než Octavii, ani přemýšlet nebudou.
27.10.2007 | 15:21:45 | Anonym Reagovat
Tdi PD má oproti Com.railu vyšší zátah, protože jsou v něm vyšší tlaky 1800bar vs. 1600bar navíc není náchylný na vstřiky technologicky méně kultivovaný projev je dán technologicky.
Jinak O2 je velmi solidní auto, dobrý design, ve své třídě bych ho zařadil do té lepší poloviny. Já jsem s ní zatím max. spokojený.
24.10.2007 | 18:56:18 | Hanzi Reagovat
Koukám, podle výčtu v recenzi, poměrně slušná výbava, O2 je krásný a povedený auto, myslím i poměrně spolehlivý, motor Tdi PD, nepatrně kultivovaný projev, zato má vynikající zátah a dobrou životnost. Právě se rozhoduju mezi O2 a Toyotou Avensis.
19.10.2007 | 18:03:16 | Janzen Reagovat
taky to tak trochu nechapu.. asi to ma nejaky skryty vyznam ;-)
18.10.2007 | 10:57:40 | diego Reagovat
Tom
Tak znovu. Co pleteš zvolávačku Toyoty do recenze O2. Něco ti uniklo.
18.10.2007 | 10:14:37 | Reagovat
to Anonym
Co se tě to tak dotklo, to, že jsou Toyoty spolehlivá auta ví každej, jenom tam píšou, že kvalita klesá, protože v rámci úspor používají stejné díly do různých tipů aut. MB to taky dělal. Magor si akorát tak ty.
18.10.2007 | 10:03:29 | Tom Reagovat
Tom
Co sem pleteš Toyotu ty magore? Škodovka je nedělá určite. Zvolávací akce je běžná záležitost. Alespoň pro solidní značky. Ve Škodovce by se na to vysrali.
18.10.2007 | 09:58:52 | Reagovat
Mě se na O2 líbí design-vyhrála v roce 2004 v Itálii cenu za design, ale vývoj jde stále dál a za pár let, jako každý jiný auto bude mimo hru jinak dobrý auto!!!
18.10.2007 | 09:49:15 | Sansilk Reagovat
http://www.autorecenze.cz/zpravy-toyota-svolava-v-japonsku-k-prohlidce-temer-pul-milionu-aut-200710170285.htm
A pak, že Toyota dělá nejspolehlivější auta na světě.
18.10.2007 | 09:38:54 | Tom Reagovat
Tak vidím, podle vypsané výbavy, že Škodovky zase na tom tak špatně nejsou, franckové mají bohatší výbavu, ale hold jsou na tu spolehlivost náchylnější.
18.10.2007 | 09:34:03 | Ceskej Honza Reagovat
Taky zvažuji koupi Okty 2, ještě se rozhoduji mezi O2, Grand Picasso C4, Focus. Tak nevím. Francouzká auta jsou parádně vybavená, ale trochu se bojím spolehlivosti. Poradí někdo?
15.10.2007 | 21:50:20 | Tomas Reagovat
Dobrá recenze, pokud se chystáš po 3 letech kupovat nové auto, je Okta 2 super na zůstatkové ceně.Jinak je to výborný auto!!! Za design dostala ocenění v Itálii někdy v r. 2005 za nehezčí auto ve své třídě.
26.09.2007 | 21:10:30 | Jari Reagovat
Když se podívám na výbavu, je vcelku slušná, u motorů Tdi je super spotřeba, mám ho u staršího modelu a běžně jezdím kolem 5l. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
17.09.2007 | 20:47:23 | Bill Reagovat
Octavii 2 mám taky a je to opravdu povedené auto. Jsem spokojený, nevýhodou je, že na českých silnicích jich bude spoustu.
16.09.2007 | 19:14:33 | Janz Reagovat