Recenze Škoda Octavia
“Kvalita ale za vela penazi ale som velmi spokojny.”

Autor recenze: JURAJ DCA (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1.9TDI 66KWH Stav km při koupi:126 000 km Stav km nyní:145 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 4.2az5.5 l/100 km Vloženo: 2. 3. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 PEUGEOT 309

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto mam zatial pol roka a takmer bez zavad.Snad len drobnosti ako napr:vymena ziaroviek ,zvlnenie prednych kotucou,slaby pritlak zadneho stieraca,skripanie brzd....


Hodnocení a zkušenosti s autem

Motor 1.9tdi 66kwh je celkom dostacujuci na pohodlnu a rychlu jazdu.Jazdim s autom do UK a som nadmieru spokojny so spotrebou co je asi 5.0az 5.5 litra pri rychlosti cca150 kmh.Pri predpisovoj jazde je to 4.2az4.5litra.

Odhlucnenie motora by mohlo byt trochu lepsie ale ako hovori moja manzelka nemozem sa iba stazovat.Batozinovy priestor je dobre velky takze dovolenka nieje problem.Pohodlie vodica je dobre spolujazdca tiez a vzadu neviem lebo som tam este nesedel.

Podla mna je to skvele rodinne auto ktore mozem len odporucit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

spotřeba

Jelikož s dehtem taky jezdím, tak přispěji svojí troškou. Nejnižsí spotřeba, tj. 6L v mém případě je při minimálním provozu na dlouhé trase a na dálnici, kdy rychlost udržuji do 120km/h. Po překonání této hodnoty ovšem dramaticky stoupá a při průměrné rychlosti 145km/h (110km/h - 200km/h + obce) na trase Brno - Šumperk je 9.4L, čili o 50% vyšší. Čili pochybuji, že by rozdíl u 1.9TDi byl menší než těch 50%. Kdyby jela za 4L (!) v ideální situaci, tak při vysokých rychlostech (140 - 170, tj. 155km/h průměr + okresky) se dostat pod 6L...velice, velice těžko.

04.03.2008 | 19:35:14 | Radek Reagovat

Najčastejšie medzi 140 - 170, neznamená že stále. Takže aj menej. k tomu spolu 100 km po okreskách, kde odhadujem rýchlosť tak okolo 100. Aj keby v nádrži zostalo orientačne 20 l, o čom pochybujem, pretože v dolnej časti stupnice ukazovateľ klesá podstatne rýchlejšie, ako v hornej polovici, znamená to priemer 5.8 a nejaké drobné. Už snáď pochopil každý, že pri 150 - ke nebude spotreba 5 až 5.5 litra. Alebo niekto prepadol z matematiky?

04.03.2008 | 19:23:44 | Petrík Reagovat

Moje vlastní drobná zkušenost

Vážní diskutující,
Není to tak dávno kdy jsem byl jako spolucestující na služebce Octavií Tour 1.9 TDI.
Po krátké rošádě kde kdo bude sedět - aby vzadu bylo aspoň trochu místa pro nohy, cestovali jsme ve čtyřech - jsme vyrazili do zhruba 300 km vzdálené Prahy, z toho 250 km po dálnici nejčastěji mezi 140 - 170 km/h na tachometru. Překvapilo mne, že v tomto rozmezí auto velice svižně zrychlovalo. Na okresce v pořádném kopci už ale bylo vidět, že výkon auta má své meze. Na konci cesty po 600 km tam z plné nádrže podle palivoměru zbyla slabá půlka, spíš velice dobrá třetina. Faktem je, že auto bylo ve 100% stavu, skoro nové. Vzpomínám si, že po této zkušenosti jsem si řekl že pro častější cestování po dálnici jedině diesel.
Asi si řeknete, proč sem lezu s tak banálním zážitkem. Navíc spotřebu při nádrži 55l jde z toho co jsem popsal určit jen velice orientačně. Máte pravdu. Ale i z této malé zkušenosti si lehce odvodím, kdo tady z diskutujících ví o čem je řeč.

04.03.2008 | 18:15:11 | fabian Reagovat

66kW

Tento motor ma 210Nm pri 1900 ot/min. Povodny motor bez PD bol skoro nesmrtelny. To neplati o novsich verziach. Po urcitych km zacina zrat olej. Stale si myslim, ze je to usporny motor, ale nie je vsetko spotreba (ratat treba aj servis). Problem je aj s emisiami.

04.03.2008 | 11:32:58 | Mickey Reagovat

A ako som si teraz všimol na profi recenziách, 1.9 TDI s výkonom 74 kw - teda vyšším, ako v spomenutej Octavii, dosahuje maximum 250 Nm pri 1900 ot. Takže v tomto prípade, je rozdiel v objeme zanedbateľný a tvrdenie objem nenahradíš, ktorého som mimochodom tiež zástancom, stráca na význame. Obzvlášť, pokiaľ sa v prípade HDi dá krátkodobo zvýšiť na 260 Nm pri stlačení plynu na doraz. A to všetko, pri nižších otáčkach motora, než pri akých má TDI maximum krútiaceho momentu.

03.03.2008 | 23:49:02 | Petrík Reagovat

to Bob

Nikde som netvrdil, že ten motor je žrút nafty, ale chce to trochu reality a menej sa spoliehať na skresľujúci PP. Teraz Ti neprezradím, koľko otáčok mám pri 150, lebo si to nepamätám. Navyše pri konštantnej vyššej rýchlosti, bez brzdenia a pridávania, nie je krútiaci moment relevantný. Mám na mysli jazdu bez nutnosti podraďovať, pretože napr. pri spomenutej rýchlosti 150 tam už o nejakom podraďovaní asi nemá zmysel hovoriť. Navyše pri rovnakom počte prevodových stupňov, budú oba motory točiť približne rovnako. A rozdiel v krútiacom momente tam bude len minimálny. Odhliadnuc od toho, že HDi ho dosahuje v nižších otáčkach. Konkrétne v mojom prípade pri 1750 ot/min a vážne sa mi nezdá, že 66 kw TDI dosahuje 240 Nm pri nižších. Ak sa mýlim, stačí napísať.

03.03.2008 | 23:41:03 | Petrík Reagovat

Nazdar Petřiku

Petříku, pokud ti tohle auto resp. motor bral 10 litrů, měl závadu, nebo si v něm nikdy neseděl. Já ho měl jako služební, takže vím o čem mluvím. Říkám, že při 150km/h nemůže brát 7 a více litrů, leda, že by v autě sedělo 5 lidí a každý k tomu měl 30kg zavazadlo, ale takto já necestuji, nejsem konzerva, takže nedokáži posoudit. Jinak obsah ničím nenahradíš. Takže výkon, kterým se tady oháníš je pouze jedna strana mince stejně jako točivý moment bez křivky toč. momentu, ale to už odbočuji. Tento motor je naprosto bezproblémový, nenáročný na palivo a s ohledem na obsah i výkonově dostačující, byť se už dlouho nevyrábí a je zastaralý- ne všechno novější je vždy lepší, že. Zajímalo by mě, v jakém poli otáček je tvoje 1,6 při 150km/h oproti 1,9 a ještě lépe 2,2. To víš sám, má na spotřebu obrovský dopad.

03.03.2008 | 22:48:51 | Bob Reagovat

to Bob

Je pravda, že to nie je moje 1.6 HDi, pretože to sa so svojimi 80 kw pri 150-ke netrápi, ako spomínané TDI 66 kw. A mimochodom, na mojom aute som pri akejkoľvek rýchlosti nezaznamenal väčšiu odchýlku od reality, ako 3 až 4 km/h - merané podľa GPS. Pričom PP ukazuje na rozdiel od optimistických PP spotrebu dokonca väčšiu o 0.4 litra. A keď pri 180 km/h žerie TDI 66 kw takmer desať litrov, tak pri rýchlosti len o 30 km/h nižšej, asi nebude žrať zhruba polovicu. To skúšaj na niekoho, kto v tom nesedel, alebo si to prerátaj na diaľnici, medzi dvoma pumpami od plnej do plnej a prestaň brať za smerodajný údaj milosrdného PP ala Škoda.

03.03.2008 | 22:25:52 | Petrík Reagovat

to Bob

Tá spotreba, ako píšeš, sa ujazdiť dá, ale nie pri 150 km/h.
A reč bola o skreslujúcom PP, čo sa týka spotreby, pri prejdenej vzdialenosti. To, že rýchlomer ukazuje viac, je realita pri každom aute, ale počítadlo prejdených km ukazuje presne. A rozdiel je práve v prejdenej vzdialenosti a množstve paliva. Koncernové autá sú známe tým, že PP, čo sa týka spotreby sú naladené dosť optimisticky. A údaju 5.0 až 5.5 litra na 100 km pri rýchlosti 150 km/h neverím. Octavia Combi I s týmto motorom mi ukazovala pri konštantnej rýchlosti 180 takmer 10 litrov, takže pri 150 beriem realitu niekde medzi 7 až 8.

03.03.2008 | 19:07:39 | Petrík Reagovat

spotreba

Ja mam 1,9 TDI 81 kW a teda pod 5,5 som sa nedostal ani pri defenzivnej jazde (pocitane - ziadny palubak nemam) Teda na A4 (1330kg prazdne). Priemer mam cca 6,0 + plus olej co zacina zrat turbo. A to nemam ani tretinu tvojich km.

03.03.2008 | 18:39:02 | Mickey Reagovat

To autor

Tento motor, který máš v autě považuji za nejlepší nafťák, který kdy VW vyrobil alespoň, co se týče životnosti. Měl jsem ho ve služebáku a najel jsem s ním 600 000km bez problémů! Žádný dvojhmotový setrvačník, předimenzovaný výkon, vysokotlaké potrubí / common rail / a další přesložité technické řešení všech dieselů, které se akorát serou, že se dnes pomalu vyplatí koupit benzin, protože je spolehlivější pro svojí jednoduchost. Přitom si mnoho lidí kupovalo diesel právě pro vyšší životnost, ale to dnes pomalu neplatí.
Ta spotřeba se ujezdit dá!!!
Sám mám nyní O2 1,9 v naftě a spotřebu mám kolem 5,2 litrů normálně. Ty výroky, že PP Škoda ukazují nepřesně jsou zavádějící. Každý PP každé automobilky má odchylku, nejvíce na testech Kia 10% / Škoda byla někde v průměru/ je dána tím, že každý tachometr záměrně proměřuje-pokud pojedete kolem radaru 55km/h ukáže vám 50km/h s tím souvisí také odchylka PP a to u každé značky!

03.03.2008 | 17:55:55 | Bob Reagovat

Spotreba je utopia

Ta spotreba je blbost!

pred 4 rokmi som vlastnil Octaviu s tymto motorom, trasu Londyn -> Zapadne Slovensko som urobil 26x s tymto vozidlom. Cesta presne 1637km dlha, pri rychlosti neklesajucej pod 100 ale neprevysujucej 120km/h sa spotreba ustalila na konci kazdej trasy medzi 4.9 - 5.1l/100km. Pri 150km/h sa 66kW motor uz vyslovene trapi a zerie (nie spotrebuva ale zerie) okolo 6.5 -5.8l/100km. (hovorim ale o plne nalozenom aute). Takze tak . . .

03.03.2008 | 17:21:02 | ---mio--- Reagovat

spotreba

Tu si niekto pletie hrusky a jablka. Kazdy uvadza preimernu spotrebu a max rychlost na dialnici !!!
Chlapci resetujte PC a potom chcem vidiet tu realnu pocitanu spotrebu (nie podla PC) !!! Octavia ukazuje aj o liter menej !
A k tomu potom priemernu rychlost ! Borci ...

03.03.2008 | 12:21:36 | Mickey Reagovat

Nevím proč by měl majitel o spotřebě lhát.Já s 1.6 55Kw se dostal na 30Km vzdálenosti a předpisové jízdě na 5.8l podle pal.PC.S TDI 66Kw jsem měl také tu čest:Sice jen jako spolujezdec, ale po D1 130-140Km/h-Brno-Vel. Meziříčí(tedy do kopce) PC ukazoval 5,4l/100Km.Je to paráda ty TDi :-)

03.03.2008 | 01:03:17 | Jerry Reagovat

Moj otec jazdi na Octavii s rovnakym motorom a skutocne tam nieje problem pri vyssich dialnicnych rychlostiach okolo 140-150km/h dosiahnut priemer cca 5.5l na sto km.Samozrejme pri trocha dlhsich cestach.Ak niekto nasadne do auta a byva pri dialnici tak ho cesta do prace vzdialenej cca 5-10km vide na priemer 6-6.5l,na takej kratkej trase sa spotreba jednoducho nestaci ustalit a znizit, ale pri cestach dlhych aspon niekolko desiatok km nieje problem dosiahnut spominany priemer v spotrebe aj pri rychlosti okolo 150km/h.

02.03.2008 | 23:15:52 | Roman Reagovat

Výkon 66 kwh ???? To je čo? Kilowatt za hodinu? To je potom asi málo :-))
Ale vážne. Ak mi chce niekto tvrdiť, že pri rýchlosti 150 za hodinu, to auto žerie do 5,5 litra nafty, tak jednoducho neverím. To by muselo byť vo vákuu, alebo to auto nemá žiadny súčiniteľ odporu vzduchu. Teda Cx sa rovná 0,00. A to neexistuje.

02.03.2008 | 21:55:06 | Petrík Reagovat