Rok výroby:2008Typ motoru:77kwStav km při koupi:101 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5.3 l/100 kmVloženo:29. 8. 2013
dynamika v nízkých otáčkách vzhled velký kufr a řešení 5. dveří Dobrá spotřeba/síla motoru Climatronix, loketní opěrka, autorádio stream
Slabé stránky
Odhlučnění a rezonance interiéru Absence 6st převodovky Dálniční provoz
Závady a opravy na autě
-
Hodnocení a zkušenosti s autem
Chtěl bych napsat pár uživatelských názorů. Nebudu hodnotit příliš spolehlivost.
Je to okrskové auto spíše na kratší trasy, ale lze v něm absolvovat i delší trasy. Ale typický dálniční polykač kilometrů není. Rozhodně bych si to auto nerad představoval na služebky na 100ky km po východních dálnicích jako dálnici d1. Ze 3 důvodů - hlučnost, absence 6ky, tvrdší podvozek.
Nemohu si pomoct, ale Octavia 2 je podle mě navzdory jiným recenzím tvrdší než octavia 1. To jsem pozoroval u 2.0 tsi 4*4 a u této motorizace je to snad ještě víc. Původní Octavia byla podle mě dobře na hraně mezi tuhostí a komfortem a nenakláněla se. Všichni ji sice v odborných recenzích vyčítali nestabilitu - já ji teda nepozoroval. Toto auto je už dle mého názoru za hranou tuhosti. A o hrbolech na českých cestách vám dá vědět. Což mě u této motorizace překvapilo, protože očekávám, že ji mají lidé spíš na klidnou a úspornou jízdu. Ale zase má to i své výhody - když jedete na dovolenou s naloženým autem, tak to auto pak ok.
Bohužel, nemůžu si pomoct, ale auto ztratilo v mnoha věcech svou robustnost. Stačí se podívat různě kolem sebe. Bouchnout dveřma, vnitřní kliky dveří, madla dveří různě křupou u (O1 ne). U O1 dveře měly nějakou váhu, precizní mechanismus zavírání. Třeba páčky blinkrů v O1 sloužící jak nové po 16 letech u O2 nic moc atd. atd.
Hlučnost. Zvláště u diselových motorizací včetně této se projevuje dost špatné odhlučnění navíc v kombinaci s rezonujícím interiérem. U o1 jsem si ničeho takového nevšiml ani v autě co melo 400tkm. Tady se mi zdálo, že čím má bazarový kousek víc najetých km, tím horší. Podle mě to souvisí i s tou robustností.
Zajimavé, že ty samé motory jsou v Pasátu jako beránci. Takže to není motorem PD. S oblibou rezonují nějaký ty přihrádky na brýle atd, které jsou sice hezké..
Pokud se motor zahřeje a udržuje méně zatížený v otážkách 1700 až cca 2400 je to ok. Ale jakmile tomu začnete třeba šlapat na krk nebo zvýšíte otáčky začne to různě vibrovat.
Od 90 km/h se řadí pátý stupeň. Ve 100 tachometrových to točí cca 2000 ot/ min. A auto je tu tiché. Do 120 km/h je to ok. Pak už hlučnost postupně roste.
Auto těžce kazí absence 6ky. Protože by na dálnici pomohla špatnému odhlučnění. Při rychlosti 130 tachometrových to točí cca 2600 je navíc dost rezonanční kmitočet.
Chyba tachometru je cca. 8 procent.
Motor: motor je sám o sobě dobrou volbou pro auto této velikosti. A dokáže být i docela dynamický a s tužším podvozkem dokonce i hravý.
U této 1.9 palubní počítač ukazuje o 3 - 4 deci měně než skutečnost. Ale může to možná být načnutým vstřikovačem, protože auto za nižších teplot po startu 5s. kucká. (za to Škoda nejspíš nemůže, ale zdá se že 1.9 tdi není tak nesmrtelné jak se vykládá )
Co kladně u O2 hodnotím je Climatronix,loketní opěrku, zobrazování parkovacích senzorů na displeji rádia, rádio stream (zejména u 2.0 4*4 se mi, že tam je i něco jako subwofer)
Co u O2 nemám moc rád jsou nedotažené clever funkce.
- automatické zapínání klimatizace s tlačítkem cirkulace (uvítal bych, aby si auto zapamatovalo, že když klimatizaci vypnu - má zůstat vypnutá) - automatické stírání zadního skla při zařazení zpátečky (okno už je u combi poškrabané od šutrů) - clever 3* blikání blinkrů. Mě na tom štve, že když se člověk splete, pak to nejde zrušit třeba krátkým přetočením páčky na opačnou stranu. Pak buď matu někoho že odbočuju a neodbočuju nebo blikám na všechny strany.
Nelze říct, že by bylo špatné auto. Jako rodinné auto s velkým kufrem na univerzální ježdění po okolí dobré. Ani velké ani malé. Na okrskách se cítí jako doma. Ale třeba Toyota Avensis, Pasát a spol je s komfortem a odhlučněním zcela jinde a pokud potřebujete jezdit mnoho kilometrů po dálnicích.. Ceně nového 530 tisíc se mi zdá na to plastové provedení dost vysoká. Octavia 1 je na svou dobu výborné auto, které i po 16 letech jezdí a u ní bych si tu cenu dovedl představit. U tohoto nevím.
stejný ročník a kromě hluku od zadních kol nic podobného nepozoruji. Občas někde něco zadrnčí, ale rezonance se objevují u všech aut této třídy. Buď s ním původně jezdilo "prase", nebo má stočené km
06.02.2016 | 22:59:59 | tom
| 90.181.101.*Reagovat
Ještě se porouchal ostřikovač 5. dveří. Org servis chtěl sundat zadní plast, že buď může být vypadlá hadička nebo pokažené čerpadlo, nebo já nevím co.. Neoreginální na to radši neříkal nic. Vybodli jsme se na to..
13.11.2015 | 20:13:18 | black
| 91.247.65.*Reagovat
142tkm
Tak už jsme s autem najeli defakto 40tkm (celkem 142tkm). Musím říct, že kromě excesu se světly a rádiem zatím docela dobré. Jo pravda musel se měnit chladič klimatizace, protože utekl freon, což na to že má auto 6 roků celkem nic moc. U octavie 1 klimatizace 12 let fungovala. Musel se vyměnit celý chladič, demontáž světel nárazníku cca 6,5 tisíce v neautorizovaném servise. (tuším 4,5 chladič, origo cca 6) Co je na tom k nepochopení, že kvůli netěsnosti někde u přívodu se musí vyhodit celý hliníkový chladič. Neopravitelné (nedemontovatelná součást, nějaký filtr či co). Holt spotřební ekologie - magořina. Dále vyměněno přední sklo - kámen. Oreginální servis sklo tuším 5000, práce 2000. Porucha nejspíše střikovače se zatím nezhoršuje ani po 40tkm. Hodně na to pomáhá Verva, která defakto eliminuje ranní studené 5s kuckání 1 válce v zimě. Pokud se koupí aditivovaná u Globusu, je to už horší. A neaditivovaná ještě horší. Jinak auto při služném zacházení celkem bezproblémově slouží. S rozumnou spotřebou. Nakonec se zdá, že O2, s 1,9tdi nakonec nebyla tak špatná volba. Jen ta absence 6st..
13.11.2015 | 20:06:15 | black
| 91.247.65.*Reagovat
no
dostupnost servisu a náhradních dílů bude asi vždy dobrá. Nicméně zájem zlodějů je také extrémní. Nedávno nám ukradli obyčejné přední světlomety (ne xenon) a rádio normální rádio stream (Škoda jej navíc již nemá v náhradních dílech - pouze nižší radio dance z Fabie - také dost zarážející) . Škoda asi 30 tis.(pojištěno). Já tvrdím, že to co člověk ušetří na dílech a servisu dá u Octavie za zloděje a pojištění. A u O2 vzhledem k její kvalitě bych nebyl ochotný připlatit tolik jako třeba kdysi za O1. Dokonce jsem se setkal s názorem, že je lepší O2 v benzínu než diselu. Že disely a O2 jsou dost problémové. Tak uvidíme dál.
04.07.2014 | 17:00:12 | black
| 91.247.65.*Reagovat
RE: no
Opravdu se s Octávií ušetří na dílech a servisu? Jen aby to nebylo naopak - častý servis, drahé díly a ještě zloději. Nejsem si jistý, že právě octávie je druh auta, který nepotřebuje servis častěji než 1x za rok při olejích. zatím je to v povědomí spíš u aut ze země vycházejícího slunce :-)
Díky za kritický komentář, všichni ostatní se z O II můžou podělat a do nebes ji vychvalují.. Hledám nástupce za vykulenou Fabii I a teď nevím nevím jestli zi za O II má cenu připlácet..
nevím jestli je nějakou novinkou šidit skla. A otázkou je, zda sklo je vůbec sklo. Protože nyní jsem si všiml, že čelní sklo je po celé ploše zvláštně poškrabané, zvláštními směry, takže rozhodně ne od stěračů. Jakoby od kartáčů myčky. Zvláštní. U O1 nic takového po 17 letech na skle není. Zároveň u druhé O2 se díky simpli clever techlonogii zapínání stěrače při zařazení zpátečky téměř nasucho a na zapraseném zadním skle vyškrabala drážka. (Zadní sklo je již podle poklepu dost light)
07.01.2014 | 21:11:22 | autor
| 188.95.127.*Reagovat
Koupil jste nějaký vrak se kterým jezdil šílenec,
Mám stejný ročník ve verzi Ambiente a kromě monotónního hluku od zadních kol žádný jiný hluk ani vibrace nepozoruji (ani při dálničních rychlostech). Občas vrzne řadící páka při řazení pětky, občas někde něco zachrastí, ale to dělají všechny auta podobné třídy.
RE: Koupil jste nějaký vrak se kterým jezdil šílenec,
Je to možné. A máte disel? Problém je v tom, že v bazarech byla spousta takto rozhrkaných Octavií 2. 1.9 nebo 2.0 tdi. Takže si nemyslím, že to je jen špatným kupem. 2.0 tdi je neuvěřitelný traktor. Zajimavé, že toto auto na pohled je jinak v dobrém stavu (žádné škrábance). Náprava a podvozek se zdá jízdně ok. Spíš si myslím, že s tím někdo jezdil služebně po dálnici. Klepe například něco pod středovou schránkou na brýle. (když se schránka vycpe a zatíží někdy to pomůže) Možná je to problém ročníku 08. Je to hodně protivné. Ale o něco podobného se trochu snaží i druhá 02 v benzínu. Ale protože motor 2.0 FSI je sám o sobě tichý, vyvážený a bez vibrací, tak je to zatím ok.
07.01.2014 | 21:22:46 | black
| 188.95.127.*Reagovat
poznámka
Jediná clever funkce se mi zdá, že při dojezdu na křižovatku se automaticky omezí rychlost stěračů - super..(slušně to trochu nahrazuje dešťový senzor, který třeba u naší Toyoty moc nefunguje) Škoda je, že třeba vyhřívání sedaček nefunguje bez nastartovaného motoru jako v Subaru. Mohlo by to trochu nahrazovat nezávislé topení.
29.08.2013 | 09:10:43 | black
| 37.188.232.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Mám tu samou Octávku,
stejný ročník a kromě hluku od zadních kol nic podobného nepozoruji. Občas někde něco zadrnčí, ale rezonance se objevují u všech aut této třídy. Buď s ním původně jezdilo "prase", nebo má stočené km
06.02.2016 | 22:59:59 | tom | 90.181.101.* Reagovat
RE: Mám tu samou Octávku,
Rok 2008 a rezonace jsou snad normální ?? :)
06.02.2016 | 23:49:54 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
re 142
Ještě se porouchal ostřikovač 5. dveří. Org servis chtěl sundat zadní plast, že buď může být vypadlá hadička nebo pokažené čerpadlo, nebo já nevím co.. Neoreginální na to radši neříkal nic.
Vybodli jsme se na to..
13.11.2015 | 20:13:18 | black | 91.247.65.* Reagovat
142tkm
Tak už jsme s autem najeli defakto 40tkm (celkem 142tkm). Musím říct, že kromě excesu se světly a rádiem zatím docela dobré. Jo pravda musel se měnit chladič klimatizace, protože utekl freon, což na to že má auto 6 roků celkem nic moc. U octavie 1 klimatizace 12 let fungovala. Musel se vyměnit celý chladič, demontáž světel nárazníku cca 6,5 tisíce v neautorizovaném servise. (tuším 4,5 chladič, origo cca 6) Co je na tom k nepochopení, že kvůli netěsnosti někde u přívodu se musí vyhodit celý hliníkový chladič. Neopravitelné (nedemontovatelná součást, nějaký filtr či co). Holt spotřební ekologie - magořina. Dále vyměněno přední sklo - kámen. Oreginální servis sklo tuším 5000, práce 2000. Porucha nejspíše střikovače se zatím nezhoršuje ani po 40tkm. Hodně na to pomáhá Verva, která defakto eliminuje ranní studené 5s kuckání 1 válce v zimě. Pokud se koupí aditivovaná u Globusu, je to už horší. A neaditivovaná ještě horší.
Jinak auto při služném zacházení celkem bezproblémově slouží. S rozumnou spotřebou. Nakonec se zdá, že O2, s 1,9tdi nakonec nebyla tak špatná volba. Jen ta absence 6st..
13.11.2015 | 20:06:15 | black | 91.247.65.* Reagovat
no
dostupnost servisu a náhradních dílů bude asi vždy dobrá. Nicméně zájem zlodějů je také extrémní. Nedávno nám ukradli obyčejné přední světlomety (ne xenon) a rádio normální rádio stream (Škoda jej navíc již nemá v náhradních dílech - pouze nižší radio dance z Fabie - také dost zarážející) . Škoda asi 30 tis.(pojištěno). Já tvrdím, že to co člověk ušetří na dílech a servisu dá u Octavie za zloděje a pojištění. A u O2 vzhledem k její kvalitě bych nebyl ochotný připlatit tolik jako třeba kdysi za O1. Dokonce jsem se setkal s názorem, že je lepší O2 v benzínu než diselu. Že disely a O2 jsou dost problémové. Tak uvidíme dál.
04.07.2014 | 17:00:12 | black | 91.247.65.* Reagovat
RE: no
Opravdu se s Octávií ušetří na dílech a servisu? Jen aby to nebylo naopak - častý servis, drahé díly a ještě zloději. Nejsem si jistý, že právě octávie je druh auta, který nepotřebuje servis častěji než 1x za rok při olejích. zatím je to v povědomí spíš u aut ze země vycházejícího slunce :-)
04.07.2014 | 20:46:50 | | 89.102.164.* Reagovat
Díky
Díky za kritický komentář, všichni ostatní se z O II můžou podělat a do nebes ji vychvalují.. Hledám nástupce za vykulenou Fabii I a teď nevím nevím jestli zi za O II má cenu připlácet..
20.06.2014 | 22:18:21 | Jirka | 194.228.169.* Reagovat
sklo
nevím jestli je nějakou novinkou šidit skla. A otázkou je, zda sklo je vůbec sklo. Protože nyní jsem si všiml, že čelní sklo je po celé ploše zvláštně poškrabané, zvláštními směry, takže rozhodně ne od stěračů. Jakoby od kartáčů myčky. Zvláštní. U O1 nic takového po 17 letech na skle není. Zároveň u druhé O2 se díky simpli clever techlonogii zapínání stěrače při zařazení zpátečky téměř nasucho a na zapraseném zadním skle vyškrabala drážka. (Zadní sklo je již podle poklepu dost light)
07.01.2014 | 21:11:22 | autor | 188.95.127.* Reagovat
Koupil jste nějaký vrak se kterým jezdil šílenec,
Mám stejný ročník ve verzi Ambiente a kromě monotónního hluku od zadních kol žádný jiný hluk ani vibrace nepozoruji (ani při dálničních rychlostech). Občas vrzne řadící páka při řazení pětky, občas někde něco zachrastí, ale to dělají všechny auta podobné třídy.
06.11.2013 | 19:08:57 | tom | 90.179.88.* Reagovat
RE: Koupil jste nějaký vrak se kterým jezdil šílenec,
Je to možné. A máte disel? Problém je v tom, že v bazarech byla spousta takto rozhrkaných Octavií 2. 1.9 nebo 2.0 tdi. Takže si nemyslím, že to je jen špatným kupem. 2.0 tdi je neuvěřitelný traktor. Zajimavé, že toto auto na pohled je jinak v dobrém stavu (žádné škrábance). Náprava a podvozek se zdá jízdně ok. Spíš si myslím, že s tím někdo jezdil služebně po dálnici. Klepe například něco pod středovou schránkou na brýle. (když se schránka vycpe a zatíží někdy to pomůže) Možná je to problém ročníku 08. Je to hodně protivné. Ale o něco podobného se trochu snaží i druhá 02 v benzínu. Ale protože motor 2.0 FSI je sám o sobě tichý, vyvážený a bez vibrací, tak je to zatím ok.
07.01.2014 | 21:22:46 | black | 188.95.127.* Reagovat
poznámka
Jediná clever funkce se mi zdá, že při dojezdu na křižovatku se automaticky omezí rychlost stěračů - super..(slušně to trochu nahrazuje dešťový senzor, který třeba u naší Toyoty moc nefunguje) Škoda je, že třeba vyhřívání sedaček nefunguje bez nastartovaného motoru jako v Subaru. Mohlo by to trochu nahrazovat nezávislé topení.
29.08.2013 | 09:10:43 | black | 37.188.232.* Reagovat