Rok výroby:1997Typ motoru:1.6 benzin 55 kWStav km při koupi:30 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:21. 10. 2005
Krom běžných výměn (brzdy, rozvody, ..) se nám přihodily snad všechny "typické" závady:
Prasklo zadní vytápěné sklo, zadřely se stěrače, začal zlobit centrál (otevřou se pouze řidičovi dveře. Navíc asi před rokem vypovědělo službu čidlo tachometru a termostat, do auta začalo u spolujezdce zatékat ventilací, začaly se zadírat zámky.
Aktuálně jsem po výměně zadních tlumíčů a předních čepů a silentbloků. Příští týden jedu na kompletní výměnu spojky (stala se "dvoupolohová") plus je nutné vyměnit zadní ložisko. Dále začalo zlobit chlazení motoru, při popojíždění ve frontě se po asi 20 minutách začne přehřívat (chyba ventilátoru?).
Interiér se v posledním roce notně rozvrzal, naprosto nevhodnou konstrukcí předního spoileru jsme o něj v tuhé zimě minulý rok při couvání přišli (utrhl ho led mezi vyjetými kolejemi).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Co dodat. Auto používala celá rodina, v posledních 3 letech převážně já sám. Nevím, jestli se na spojce podepsalo to, že to bylo mé první vozidlo, ale na 160 000 km bych jeji totální odepsání nečekal. Ostatní závady snad ani nemá cenu komentovat, mám pocit, že jsme snad natrefili na ten nejtragičtější kus, co halu u Mladé Boleslavi kdy opustil ;).
Nikomu bych tento rok výroby a motor nedoporučoval, na vůz těžký 1350 kg je 55 kW opravdu málo a ačkoli se kolem 3 a půl tisíc auto krapet probere, stále žádná sláva. Porovnám-li provozní náklady a požitek z jízdy s většími kubaturami, není co řešit (při rychlosti kolem 180 km/h spotřeba 11 až 13 litrů dle naložení, zážitek).
Navíc se musím připojit k většině s tím, že značkové servisy jsou opravdu tragédie co se cen týče (ačkoli chápu, že díly na tak staré typy se už nevyrábějí v takovém počtu, jsou ceny některých věcí opravdu neuvěřitelné).
Abych to shrnul, oktávky mám velmi rád a subjektivně se mi jejich design i jízdní vlastnosti líbí. Vzhledem k rentabilitě provozu a pružnosti motoru však doporučuji sáhnout po jiných motorech (můj tip: 1.9 tdi 83 kW nebo 1.8 turbobenzin), GLX (pokud mě pamět neklame, montoval se i do nejmladších Felicií) je pro takto těžké auto opravdu špatná volba.
Hmm, s tou poruchovosti si dovolim nesouhlasit, mam GLX 2,5 roku a 70.000 Km, leju olej benzin a kupuju gumy. Jedina vetsi investice byly rozvody za 7,5 tis i s praci, z poruch me potkalo jen umreni rele blikacu (za 950,-) a opustila me labda za 3.5 tis. Ted me ceka spojka (najeto 150.000 km), ovsem to neprikladam nadmernemu opotrebeni ale tim, ze se proste nekdy rozjizdim jako prase (Praha...), a nejspise budou nasledovat cepy... Ja jsem spokojen, zavodni vuz to sice neni, ale doveze me kam potrebuju pohodlne a v klidu...
JJ, taky mám takové autíčko, po 500km v servisu, výměna jednotky, potom zadřený stěrače (vyřešil to až vrták o 0,5mm větší :)). Pálit se to dá i přes kalibraci tachometru, ale jen s odpojenou lambdou. jinak taky jsem 3x neprošel emisema a teď dumám, kde je vzít :)) nevíte někdo??
S oktávkou1.6-55Kw jezdit 180Km/h-tak to je mi moc líto! TOHO MOTORU - NIKOLI MAJITELE A JEHO PENĚŽENKY!!!!! Slabá 1,6 není na takovou rychlost stavěná(nejlépe jezdit 90-130Km/h), ale to snad ví každý malý dítě-až na majitele tohoto vozu!
Je od Tebe hezké, že po vlastních negativních zkušenostech takto odrazuješ ostatní od koupě tohoto auta (motoru). Většinou se bohužel shledávám se závistí, uvažování ve stylu: já se napálil, tak ať se napálí i ti druzí, chacha... no prostě na blití Máš pravdu TDi 81 kW (ne 83) je skvělou volbou, stejně tak osvědčená 1.8T 110 kW, i když spotřeba není tak skvělá jako u TDi. To také vlastním a jsem spokojený.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Poruchovost
Hmm, s tou poruchovosti si dovolim nesouhlasit, mam GLX 2,5 roku a 70.000 Km, leju olej benzin a kupuju gumy. Jedina vetsi investice byly rozvody za 7,5 tis i s praci, z poruch me potkalo jen umreni rele blikacu (za 950,-) a opustila me labda za 3.5 tis. Ted me ceka spojka (najeto 150.000 km), ovsem to neprikladam nadmernemu opotrebeni ale tim, ze se proste nekdy rozjizdim jako prase (Praha...), a nejspise budou nasledovat cepy... Ja jsem spokojen, zavodni vuz to sice neni, ale doveze me kam potrebuju pohodlne a v klidu...
29.12.2008 | 10:33:51 | Corwin_x Reagovat
Při 180Km/h jenom 11litrů.Tak to je hodně úsporný motor!!!Nemyslím to ani náhodou ironicky.
08.02.2008 | 23:19:41 | Reagovat
180Km/h a spotřeba.
Spotřeba 11 - 13 litrů ve 180ce je hodně u tak slabého motoru???
28.06.2007 | 16:55:47 | Mara Reagovat
JJ, taky mám takové autíčko, po 500km v servisu, výměna jednotky, potom zadřený stěrače (vyřešil to až vrták o 0,5mm větší :)). Pálit se to dá i přes kalibraci tachometru, ale jen s odpojenou lambdou. jinak taky jsem 3x neprošel emisema a teď dumám, kde je vzít :)) nevíte někdo??
11.10.2006 | 00:24:24 | rolbar Reagovat
180Km/h s 1,6-55Kw !!!???
S oktávkou1.6-55Kw jezdit 180Km/h-tak to je mi moc líto! TOHO MOTORU - NIKOLI MAJITELE A JEHO PENĚŽENKY!!!!!
Slabá 1,6 není na takovou rychlost stavěná(nejlépe jezdit 90-130Km/h), ale to snad ví každý malý dítě-až na majitele tohoto vozu!
05.09.2006 | 22:17:50 | Reagovat
Je od Tebe hezké, že po vlastních negativních zkušenostech takto odrazuješ ostatní od koupě tohoto auta (motoru). Většinou se bohužel shledávám se závistí, uvažování ve stylu: já se napálil, tak ať se napálí i ti druzí, chacha... no prostě na blití
Máš pravdu TDi 81 kW (ne 83) je skvělou volbou, stejně tak osvědčená 1.8T 110 kW, i když spotřeba není tak skvělá jako u TDi. To také vlastním a jsem spokojený.
22.10.2005 | 15:50:41 | Karel Reagovat