Rok výroby:2001Typ motoru:1.8TStav km při koupi:60 000 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8.5 l/100 kmVloženo:13. 12. 2007
Zadne vaznejsi zavady, ktere by neodpovidaly upravam jsem nezpozoroval.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlasnim O1 vice jak 2 roky, najel jsem zhruba 60tis.km. Auto je v plne vybave. Auto osobne hodnotim vzhledove na velmi slusne urovni, bez provokativnich tvaru a spise s vystrednim designem. Zpracovani interieru je slusne az na nedostatek odkladacich ploch.Kvalita sedadel je taktez velmi solidni. V zavazadlovem prostoru oproti normalni O1 pribyly vzpery, ktere obcas prekazi pri nakladani velkych nakladu.
Motor: na motoru byly provedeny rozsahle upravy jako je vymena turba, IC, hadice, vyfuk, sani, vstriky. Vysledek 1.6bar, 195kW 350Nm na brzde na Jarove. Motor i pres vesktere upravy hodnotim jako velmi tichy s velmi kultivovanym chodem a spolehlivy.
Spotreba: ve zakladu 132kW: mesto 9-11l/100km okres 7-8l/100km dalnice 130km/hod 7.5l/100km na krev po okrskach 14l/100km aktualni spotreba podle PP na 5.rych. st. pri 3000tis. otackach na plny plyn:24l/100km
upravy 195kw: mesto 8-12l/100km okres 6-7.5l/100km dalnice 130km/hod 7.5l/100km na krev po okrskach 20l/100km aktualni spotreba podle PP na 5.rych. st. pri 3000tis. otackach na plny plyn:39l/100km
Podvozek: pokud je na nem vse v poradku, nejsou vytrhane sb. a volne cepy, ax. tahla, je na hranici umernosti vykonu motoru v zakladu. Obcas se projevuje jeste prijatelna nedotacivost.
po upravach: naprosta nedostatecnost vsech sb., mala torzni ruhost (kroutici se). taktez sb.motoru odchazi
Kladu vozu: -porizovaci cena OV cca 250tis -kvalitni, vykonny a tichy motor -prijatelna spotreba -velky kurf -slusne jizdni vlastnosti -snadna upravitelnost motoru a dalsich casti vozu -velmi dobra cena a sortiment ND
Zapory vozu: -prilis nizky predni spojler -podvozek na hranici k vykonu (obvzlaste na nasich silnicich) -neduhy VW (vahy vzduchu, packy blikacu a dalsi drobnosti...) -nedostatech odkladacich ploch v interieru -vzpery v kurfu
Celkove hodnotim vuz jako velmi spolehlivy.V pripade dalsi koupe bych nevahal k jeho opetovnemu zakoupeni.
Mno smysl uprav je sporadicka vec, obvzlast kdyz se s prumernou dlouhodobou spotrebou pohybuji kolem 8L. Asi je to o tom, aby to tam bylo kdyz je treba. Cena vsech uprav mne stala cca 5000kc, tak proc ne, ze? Co se tyce vykonu vs 2kolka, mas samozrejme naprostou pravdu, ze na sprinty to neni, vlastne to neni na nic co se tyce zavodeni. Na standartnich 205/R16 (zimni) to prohrabes celej 2. rychlostni stupen az do 110km/hod. Faktem zustava, ze upravy jsem nedelal proto abych zavodil. Tlak 1.6Bar je opravdu na hranici toho co to cele snese. Dlouho jsem toto konsultoval s lidmi, kteri se profesionalne zabyvaji upravou aut. Je uz jsem psal, je to spis rychle rodinne auto a ne zadny supersportak. Dlouhodobe to toto zatizeni samozrejme nesnese. O zivotnosti motoru lze jen polemizovat, nicmene po vymene pistu za kovane, a prevrtanim svorniku, a vymenou hadic za silikonove, lze tento motor uspesne provozovat cca 100tis. km pri tlaku 2.5bar (cca400hp) - to se samozrejme tyka jen motoru, nepocitam treba prevodovku... Na druhou stranu vsechny tyto upravy clovek bohate vyuzije pri predjizdeni, kde nemusi podrazovat ani pri 80kmh z 5.stupne.
Nevim jak si mě pochopil, ale já to myslel tak že 1,6bar už je docela dost. Ještě by mi zajímalo kolik to má výkon na kolech? Ale myslim si že u předokolky je takovej výkon k hovnu stejně. Když to budeš chtít odpíchnout tak to stejně prohrabeš. Driftovat se s tim nedá. tak na závody na dálnici možná.
Je to rucne vybrany kus KKK-03, turbo moc nevydrzi odhaduju to na 20tis. km... je to absolutni max co fouka. kolik by to melo foukat pri 190kw podle tebe? H.
Cus, myslim, ze kdyz si vezmes jak je to nastavene origos, je to celkem normal. 132kW 0.8 bar 155kW 1.2 bar 190kW 1.6 bar mi prijde celkem normalni a v pohode ne?
Tohle je nejhorší varianta jaká mohla vzniknout. Podvozek spíš na silnice 3 třídy a ke sportu má hodně daleko. Však škoda u OII udělala hodně úprav na podvozku a motor konečně nahradili 2l. Sortiment a cena náhradních dílů? To jako na jiné značky nejsou náhradní díly?
Super motor na katastrofalnom podvozku,....mal som pozicanu O1 r.v.99, len na zopar dni, motor tdi dobry ale jazdne vlastnosti oproti mojej almerke (N15-1.4), naozaj pod uroven. Technici predsalen ulozili velku "kasnu" na maly podvozok....vela stastia
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
upravy
Mno smysl uprav je sporadicka vec, obvzlast kdyz se s prumernou dlouhodobou spotrebou pohybuji kolem 8L. Asi je to o tom, aby to tam bylo kdyz je treba. Cena vsech uprav mne stala cca 5000kc, tak proc ne, ze?
Co se tyce vykonu vs 2kolka, mas samozrejme naprostou pravdu, ze na sprinty to neni, vlastne to neni na nic co se tyce zavodeni. Na standartnich 205/R16 (zimni) to prohrabes celej 2. rychlostni stupen az do 110km/hod. Faktem zustava, ze upravy jsem nedelal proto abych zavodil. Tlak 1.6Bar je opravdu na hranici toho co to cele snese. Dlouho jsem toto konsultoval s lidmi, kteri se profesionalne zabyvaji upravou aut. Je uz jsem psal, je to spis rychle rodinne auto a ne zadny supersportak. Dlouhodobe to toto zatizeni samozrejme nesnese. O zivotnosti motoru lze jen polemizovat, nicmene po vymene pistu za kovane, a prevrtanim svorniku, a vymenou hadic za silikonove, lze tento motor uspesne provozovat cca 100tis. km pri tlaku 2.5bar (cca400hp) - to se samozrejme tyka jen motoru, nepocitam treba prevodovku...
Na druhou stranu vsechny tyto upravy clovek bohate vyuzije pri predjizdeni, kde nemusi podrazovat ani pri 80kmh z 5.stupne.
17.12.2007 | 14:30:16 | slimmer Reagovat
Nevim jak si mě pochopil, ale já to myslel tak že 1,6bar už je docela dost. Ještě by mi zajímalo kolik to má výkon na kolech? Ale myslim si že u předokolky je takovej výkon k hovnu stejně. Když to budeš chtít odpíchnout tak to stejně prohrabeš. Driftovat se s tim nedá. tak na závody na dálnici možná.
16.12.2007 | 23:17:02 | Reagovat
Nějak nechápu smysl úpravy tohoto vozu.
16.12.2007 | 21:46:55 | Radek Reagovat
turbo
Je to rucne vybrany kus KKK-03, turbo moc nevydrzi odhaduju to na 20tis. km... je to absolutni max co fouka.
kolik by to melo foukat pri 190kw podle tebe?
H.
16.12.2007 | 20:28:46 | slimmer Reagovat
no normální mi to rozhodně nepřijde...By mi zajímalo jakou to teĎ bude míít životnost..ten motor a turbo
16.12.2007 | 20:24:49 | Reagovat
1.6bar
Cus,
myslim, ze kdyz si vezmes jak je to nastavene origos, je to celkem normal.
132kW 0.8 bar
155kW 1.2 bar
190kW 1.6 bar mi prijde celkem normalni a v pohode ne?
16.12.2007 | 20:07:25 | Slimmer Reagovat
Hmm. 1,6 bar..to už ti jdou plameny z vejfuku ne?
16.12.2007 | 18:34:00 | Reagovat
Buď rád,že ty vzpěry v tom kufru jsou,protože jinak by se ti to celkem brutálně kroutilo.
15.12.2007 | 12:45:45 | REST Reagovat
Turbo
Nazdar co to máš proboha za turbo ,že tlačí 1,6 bar a máš jenom 250ps a 350nm.?
14.12.2007 | 18:33:32 | MIloš Reagovat
?
Tohle je nejhorší varianta jaká mohla vzniknout. Podvozek spíš na silnice 3 třídy a ke sportu má hodně daleko. Však škoda u OII udělala hodně úprav na podvozku a motor konečně nahradili 2l. Sortiment a cena náhradních dílů? To jako na jiné značky nejsou náhradní díly?
14.12.2007 | 11:16:28 | John Reagovat
Octavia
Super motor na katastrofalnom podvozku,....mal som pozicanu O1 r.v.99, len na zopar dni, motor tdi dobry ale jazdne vlastnosti oproti mojej almerke (N15-1.4), naozaj pod uroven. Technici predsalen ulozili velku "kasnu" na maly podvozok....vela stastia
14.12.2007 | 00:47:22 | jano Reagovat