Recenze Škoda Octavia Škoda Octavia Combi 4x4 TDI-PD
“Spokojenost :-)”

Autor recenze: Libor Tichý (22 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,9 TDI-PD Stav km při koupi:1 km Stav km nyní:88 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 15. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Octavia Combi 4x4 TDI-PD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

71.000 km - výměna baterie
83.000 km - výměna manžety poloosy


Hodnocení a zkušenosti s autem

V této recenzi popíšeme život Octavie II Combi 4x4 TDI-PD 77 kW. Auto bylo koupeno zcela nové, ve výbavě Elegance. Ve výbavě schází ve výbavě je tempomat, kožené sedačky, vyhřívání a navigace. Takže výbava obsahuje xenony, sportovní sedačky, spoustu praktických přihrádek, pohon 4x4, rádio s CD přehrávačem a 8 reproduktorů, ovládání zrcátek a oken v elektrice, sportovní 3 ramenný volant, čelní, boční, hlavové a okenní airbagy, černou metalízu, litá 16-ti palcová kola, ESP.

Exteriér:
Octavia II Combi v černé metalíze má jednoduše střižený design, který je účelný a praktický. Má lehce sportovní vzhled, který je podtržen litými šestnácti palcovými koly. Auto je na pohled líbivé, černá barva auto opticky zmenšuje.

Interiér:
Všechny ovládací prvky jsou intuitivně rozmístěny, odpadá hledání ovladačů, hlavně rádio dostalo mnohem lepší display a přehlednější grafiku oproti starší verzi. Vnitřní prostor by ovšem zasloužil drobné zvětšení i na úkor zavazadlového prostoru, který je opravdu objemný a snadno přístupný. Pokud by bylo místa pro zavazadla málo, je možné sklopit opěradla sedaček do roviny, vzniklá plocha je obrovská. Co se týče sedadel, jsou tvrdší, poskytují výbornou oporu a ani po delší jízdě Vás nebudou bolet záda. Plasty použité v interiéru jsou měkké a příjemné na dotek, ani po 88.000 km nic nevrže, neskřípe, interiér je velmi zachovalý.

Motor:
Asi nejkontroverznější část celého vozu. 1,9 TDI-PD je na tento model Octavie prostě málo. Po záběhu se otec rozhodl, že nechá motor chipnout na větší výkon, tato investice se oplatila. Auto mnohem ochotněji zrychluje, nevýhodou je výrazný turboefekt, nebo-li od 1000 - 1500 rpm se skoro nic neděje, motor má velice "sprostý" projev, není divu, takhle nekřesťansky podtáčet motor :-), v 1800 rpm začíná ožívat od dvou tisíc přichází nakopnutí turbodmychadlem a motor táhne do cca. 4000 rpm, za 4300 rpm nemá smysl motor točit. V otáčkách kolem 2000 budete jezdit efektivně a úsporně, v těchto otáčkách je i nejnižší spotřeba paliva. Průměrně se jezdí za 6.5 - 7,5 l/100 km, pokud se často využívá motor naplno, není problém "vykouzlit" na počítači spotřebu i přes 10 l/100 km, nejnižší dosažený průměrná spotřeba byla cestou z Karlova pod Pradědem do Opavy, spotřeba 3,9 l/ 100 km, jede se hodně z kopce :-). Co se týká převodovky, dráhy jsou přesné, chod řadící páky klade optimální odpor.

Pohon 4x4:
O výhodách a nevýhodách mezinápravové spojky haldex bylo napsáno již mnoho. Výhody: nižší spotřeba paliva v době, kdy není nutný 4x4 pohon, elektronicky řízená, uživatel nemůže do činnosti zasahovat - těžko říct zda je to výhoda či nevýhoda, jak pro koho. Nevýhody: pokud Vám v zatáčce auto ujede, tak je zpočátku nedotáčivé, pod plynem je naopak velice přetáčivé, velice často Octavii krotí ESP. Na parkovišti pokrytém sněhem a ledem se dají s tímto pohonem vytvořit efektivní drifty, stačí vypnout ESP, auto poslat do smyku buď přes ruční brzdu a potom již korigovat přetáčivost plynem, čím víc, tím nižší rádius. Pokud by bylo plocha větší, stačí nechat ujet záď plynem :-). Z kopců auto strach nemá, vyjede toho opravdu hodně, na sjíždění kopce je vhodný 1. převodový stupeň, který je velice krátký a auto plynule brzdí i z velmi prudkého kopce, neocenitelné v zimě :-).

Závady:
Octavia II je velmi kvalitně zpracovaná, za 88.000 km se na autě nevyskytla závažnější závada až na baterii, která se odporoučela z ničeho nic. Jinak si celou dobu vystačila se servisními prohlídkami a výměnami spotřebních věcí - provozní kapaliny, brzdové destičky.

Hodnocení:
Octavia II je výborné rodinné auto, které se nazalekne zasněžené silnice, či kopce déky pohonu 4x4. Na delší cesty si budete pochvalovat pohodlná sedadla, příjemně nastavený podvozek a vepředu dostatek prostoru, nicméně více místa vzadu by nebylo na škodu. Kdo chce svižnější svezení, bude muset zvolit silnější motor nebo chiptuning. Nevýhodou tohoto modelu je vysoký zájem zlodějů.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Octavia 4x4

Vlastní také tento vůz a s vlastnostmi se schoduji s kolegou,jen přidám svoji zkušenost.Tahám s ní karavan a jednou v kempu jsem byl osloven o pomoc.Německý turista s velkým obytným vozem cca 3100kg uvízl v měké trávě a blátě.Zdálo se že ba toto bude i OII krátká,ale opak byl pravdou.Po vypnutí ESP a na letních 17" kolech jsem to auto vytáhl a táhl asi 500m v blátě na silnici.Zkoušel jsem jet i s karavanem o váze 1300kg do kopce na mokré trávě a nikdo s kolelm přihlížejících nevěřil,že to to auto vyjede,prostě super.Jen chci řici,že na Haldex nedám dopistit,minimální údržba a super výkon.

29.12.2010 | 08:42:29 | Marek Reagovat

ja mam vectru c 2006 combi yrobil som na nej 130000 km a teray som len menil platnicky,..4x4 zbytocna vec..skodu nee

07.08.2009 | 18:14:53 |  Reagovat

FOTKA

Jsem se trošku sekl, lze fotky nějakým způsobem přehodit?

04.04.2009 | 17:40:37 | Libor Tichý Reagovat

hmmmm

tak Fabku 4x4 TDI jsem ještě neviděl. Asi nějaká limitovaná série.

02.04.2009 | 20:06:08 | Jerry Reagovat

Ten obrázek je fakt bomba , to pak člověk zapochybuje, jestli to tady má číst.

02.04.2009 | 14:43:50 | Itall Reagovat

obrazek

nevím jestli to autorovi ušlo, ale na priloženém obrázku je zobrazena Fabia a né Octavia.. tak nevim jestli si autor spletl recenzi nebo vyobrazený vůz.

02.04.2009 | 12:44:38 | examinor Reagovat

Drahý Lakiiiiiiiino: na co jezdit stále v režimu 4x4 když to není nutné? 4x4 jen když je potřeba

17.03.2009 | 02:36:26 | Jerry Reagovat

4x4

4x4 na parádu bych netvrdil, systém funguje a nenechal mne na holičkách, jezdím často na chatu na horách, musí se vyjíždět hodně šílený kopec, který v zimě vyjet je celkem úspšch. S předokolkou máte smůlu, zkusit vycouvat, ale ne vyždy se povede :-), octavkou v pohodě popředu, zkoušel jsem zastavit v nejprudší části, na sněhu se rozjela v pohodě, na sněho-ledu se chytila po chvilce. Určitě to není Subaru :-), ale Haldex běžnému řidiči postačí, záleží co od auta očekáváte :-).

16.03.2009 | 21:49:22 | Libor Tichý Reagovat

RE: 4x4

Zdravím mám prozbu má Octavii 1,9 TDI 4*4 ale vubec mi to nefunguje podle diagnostiky je vše v pořádku nevím si s tím rady můžete mi poradit kde hledat závadu diky

07.09.2018 | 16:29:25 | Lukáš  | 46.174.20.* Reagovat

4 x 4 pre paradu.... Nech zije SKODA!!!

16.03.2009 | 21:31:31 | lakinooo Reagovat

4x4

Elektronika se o vše stará sama, četl jsem, že je možnost si namontovat haldex, který je možné přepínat manuálně, ale ještě jsem to u nikoho neviděl.

16.03.2009 | 18:32:44 | Libor Tichý Reagovat

4x4

to nema ani lock zadneho nahonu ?

16.03.2009 | 12:47:46 | pepa Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Octavia