Rok výroby:2006Typ motoru:Benzín 1.6Stav km při koupi:20 kmStav km nyní:4 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,6 l/100 kmVloženo:21. 8. 2006
Auto je nové, prozatím (a doufám, že dlouho zůstane) bez poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po dlouhém váhání jestli novou starou oktávku v dieselu nebo novou oktávku v benzínu vyhrála varianta 2. Auto zatím užíváme měsíc a je užíváno hlavně pro rodinné účely. Z tohoto pohledu tento vůz posuzuji. Musím říct, že rozdíl mezo O1 a O2 je markantní.
Nová oktávka se opravdu povedla. Prostorný a pohodlný vůz, na které jsem zatím nenašel žádné mouchy. Musím dodat také úsporný. Protože spotřeba osciluje mezi 6 a 7 l/100 km při dodržování rychlostních limitů. Má za sebou Chorvatsko v 5 lidech po dálnicích a z 50% s klimou. Po návratu ukazoval palubní PC 6.8l. Proti staré oktávce (taky benzín) jsem minimálně o 1 l dolů.
Co se týče jízdních vlastností jsou super. Pocit vnímání rychlosti je silně potlačen a člověk se musí hodně kontrolovat. Malou vadou na kráse u škodovek jsou drobnosti ve výbavě, které jsou u jiných automobilek standartně, ale u Š se musí připlácet (zadní stěrač, atd.)
Jsem opět zde, abych se s Vámi podělil o další zkušenosti s provozem Octavie II 1,6 MPI. Vůz má k dnešnímu dni najeto 120 tis. km s průměrnou spotřebou 6,4l/100 km. (měřeno dle tankování). Během uplynulých let nebyly s vozem absolutně žádné potíže po stránce mechanické a motorické. Drobné prkotiny jako drnčení od řadicí páky, nefunkční blinkr v zrcátku, či vrzání v podvozku byly promtně odstraněny v servisu. Nyní byly vozu vyměněny přední i zadní brzdové kotouče i s destičkami a samozřejmě rozvod. Kromě běžného doplňování a obměňování provozních kapalin, čištění klimatizace a běžného mytí vůz nevyžadoval žádné další pozornosti. S vozem jsme navštívili řadu zemí v Evropě včetně Skandinávie a Pyrenejského poloostrova a jižních států. I během dálkových jízd se jednalo o příjemné a neúnavné cestování. Motor 1,6 není závoďák, ale pro rodinné používání je super. Spolehlivý, nenáročný na údržbu a ekonomický. Po 120 tis. km necítím úbytek výkonu a nezměnila se ani spotřeba oleje. Po 15 tis. km doleju asi 0,5l. Vždycky se musím smát, když čtu recenze o tom, jak se s tímto motorem nedá jezdit ekonomicky, ujišťuji Vás, že to lze velmi snadno. Jedinou kritickou připomínku mám však k interiéru. Již po dvou letech užívání se začalo projevovat opotřebování tlačítek ovládání světel a el. ovl. oken. Loupe se černá barva a tlačítka prosvítají. Tohle jsem u staré oktávky ani po 10-ti letech provozu neřešil. Jinak ovšem s vozem naprostá spokojenost.
Nevim proc, ale nejak se nemuzeme dostat pod 7,7 litru s nasim kombikem TOUR 1.6 MPI (9 mesicu stary) pri jizdach 90% po dalnicich. Obvykle jezdime dlouhe trate bez klima 25% v Holandsku 100-120 (max 3700 o/m), 70% Nemecko 130-150 (4000-4700 o/m) a zbytek po Cechach 120-130 (do 4000 o/m). Temer zadne kopce, zadne zavodeni, plynuly plyn a prece si to rika o krapanek vice stavy nez udava navod. Predpokladam ze to bude (zase:-)) Nemeckem, nebo je takova spotreba uplne normalni vec? Diky za nazor Jira
jsem spokojený s Oktávkou 1,6 benzín. Máme ji necelý rok náhradou za Feldu a dobrý. Feldu 1,3 jsme prodali při 120 tkm a devíti letech stáří, celou dobu bez závad, jen oleje, výfuk a termostat. Dlouhodobá počítaná spotřeba byla 6,2, teď u Oktávky 6,4. Čekal jsem větší a jsem mile překvapen.
Zdravim, dle meho nazoru je mezi prvni a druhou generaci opravdu velky rozdil. Uz jen co se tyce uloznych prostor:) konecne mam kam dat 1,5L PET:). O te spotrebe, je to na stylu jizdy pokud jezdi brzda plyn a za 5 zaradi jen o svatcich:) muze byt rad ze jezdi za 10,5/100km:-D. Tatka s octavii jezdi cca za 6/100km ja asi o litrik vic ale prohanim to. Myslim si, ze na beznou jizdu bez divoceni sto koniku staci:)
Jsem opět zde, abych sumarizoval dva roky soužití s O2 1,6 benzin. Během těchto dvou let se na voze objevily tři závady. Kompresor klimatizace - výměna v rámci záruky, vadný motorek ventilační klapky - výměna v rámci záruky. Ukopnutý kablík k bočnímu airbagu, po záruce 400,- Kč. Jinak jen běžné servisní úkony. K dnešnímu dni má najeto 62 tis. km s průměrnou spotřebou 6,4l (počítáno podle tankování). Motor nám v pohodě stačí i na dálnici. Nemáme potřebu někoho dalšího předjíždět ve 190km/h a na okrskách to s pdřazením na 3. stuoeň jde v pohodě i stěmi 75 kw. Vždycky, když čtu recenze o zastaralém a nevýkoném motoru, tak si říkám, jestli ten recenzent s tímto autem vůbec jel, nebo si přesedl z nějakého šestiválce. Jelikož jezdím v práci i s jinými vozy, musím říct, že jízda v O2 je proti jiným vozům nižší střední třídy mnohem pohodlnější a téměř relaxační. Pokud bych kupoval auto teď, tak zcela určitě ten samý model. Teˇdokonce o 80 tis levnější....
Skús prezradiť, akým výpočtom si dostal, že 75 kw je 110 koní. Ani približne. Je to údaj PC, alebo ručne prepočítané pri tankovaní plná - plná? Ale ak to prerátavaš ako tie kone, tak sa nečudujem.
my vlastníme octávii 1,6 75kW 110koní,rok 2000,a nakonec jsme z toho tak zklamaní,to auto má průměrnou spotřebu 10,4l/100km,což se nám zdá strašně moc,myslíte,že je to možný?nebo v tom máme nějakou závadu???Přitom se mi nrzdá,že by jsme to auto nějak honili :-(
Dobrý den, údaje z palubního počítače mohou být někdy zkreslené. Osobně vždy když dotankuju do plného tak spočítám sám. Zatím jsem se nedostal nad 6,5 l/100km. Počítám to za celých 52 tis. km, které už mám nalítané. Zpočátku mě mrzel diesel, ale teď bych neměnil. 100 koní na běžné ježdění stačí včetně dálnice.
Zdravím, před pár dny jsem koupil zánovní Octávii Tour 1,6. A taky mě překvapuje, že podle počítače papá málo. Včera jsem jel průměrně za 6,6l a dnes dokonce za 5,8l. Vypadá to, že počítač klame? Nebo majitelé 1,6 75kW jezdíte také s tak malou spotřebou benzínu?
Cena... to je trochu problém. Faktem je, že proti konkurenci je dost vysoko. Základní cena byla na cca 500 tis. Po připočtení barvy a pár drobností to skočilo na 520 tis. Ale prodejce nám dal slušnou slevu, takže v konečném součtu to bylo bez nějaké stovky asi 470 tis. Co se týče prostoru na zadních sedadlech, tak ten je absolutně v pohodě. Minulý týden jsme se vrátili z Francie a vzadu seděl děda se svými 186 cm. Byl naprosto v pohodě. Po 3 měsících najeto 8 tis. km, prům. spotřeba 6,4l/100.
Tahle verze je 1.6 MPI, tedy starý motor. Na octavii docela stačí, pokud nechcete závodit. Motor se probírá cca od 2.500 otáček. Na dvojku a trojku je to znát, protože když se ručička přehoupne přes 3000, tak vás to příjemně vmáčkne do sedadla. Co musím znova velebit je spotřeba. Minulý týden jsem byl od nás z Ostravy v Brně. Po dotankování mi to vyšlo na cca 6,3 l i s dálnicí.
Zajímalo by mě jaký má motor výkon. Zda je to FSI, tyhle motory by měly být krok dopředu.Neměl sem možnost O2 testovat, proto jen vzhled. Připadá mi, že je to jen facelit staré octávky. Vím, že je to záměr VW úspěšné modely jen nevýrazně měnit. Proto jsem velmi zklamaný čekal jsem podstatnější obměnu.
S tou mrtvolou docela souhlasím. Motor se začíná až teď po cca 5 tis. km slušně rozbíhat. A ty ostatní věci jsou otázkou zvyku. Pokud někdo střídá různé automobily, tak to asi vnímá markantněji. Pokud jezdí pořád s jedním jako já, ani mu to nepříjde....
Jel jsem tímto autem na služebce a mám k tomuto konkrétnímu exempláři 2 výhrady: 1. motor je do 3000 rpm mrtvola, ale totální 2. brzdy měly tak rychlý nástup a neadekvátně měkký pedál, že se velmi obtížně plynule brzdilo, a to zejména ve chvílích, kdy bylo brzdy potřeba použít rychle. Na mokru a sněhu velice nebezpečné !!!! 3. přesné řazení mělo tak úzkou kulisu, že jsem někdy nevěděl, jestli tam mám ten správný kvalt (vždy tam nakonec byl) Nevím, jestli je to výrobní nastavení nebo náhoda jednoho kusu, ale tyhle 3 věci mi silně nevyhovovaly.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Po více ja 4 letech
Jsem opět zde, abych se s Vámi podělil o další zkušenosti s provozem Octavie II 1,6 MPI.
Vůz má k dnešnímu dni najeto 120 tis. km s průměrnou spotřebou 6,4l/100 km. (měřeno dle tankování). Během uplynulých let nebyly s vozem absolutně žádné potíže po stránce mechanické a motorické. Drobné prkotiny jako drnčení od řadicí páky, nefunkční blinkr v zrcátku, či vrzání v podvozku byly promtně odstraněny v servisu. Nyní byly vozu vyměněny přední i zadní brzdové kotouče i s destičkami a samozřejmě rozvod. Kromě běžného doplňování a obměňování provozních kapalin, čištění klimatizace a běžného mytí vůz nevyžadoval žádné další pozornosti. S vozem jsme navštívili řadu zemí v Evropě včetně Skandinávie a Pyrenejského poloostrova a jižních států. I během dálkových jízd se jednalo o příjemné a neúnavné cestování. Motor 1,6 není závoďák, ale pro rodinné používání je super. Spolehlivý, nenáročný na údržbu a ekonomický. Po 120 tis. km necítím úbytek výkonu a nezměnila se ani spotřeba oleje. Po 15 tis. km doleju asi 0,5l. Vždycky se musím smát, když čtu recenze o tom, jak se s tímto motorem nedá jezdit ekonomicky, ujišťuji Vás, že to lze velmi snadno. Jedinou kritickou připomínku mám však k interiéru. Již po dvou letech užívání se začalo projevovat opotřebování tlačítek ovládání světel a el. ovl. oken. Loupe se černá barva a tlačítka prosvítají. Tohle jsem u staré oktávky ani po 10-ti letech provozu neřešil. Jinak ovšem s vozem naprostá spokojenost.
01.01.2011 | 23:06:21 | Bohumil Reagovat
Spotřeba se mi zdá vysoká, navíc se mi zdá, že ty otáčky motoru jsou dost vysoké na dané rychlosti. Např. 120km/h a 3.700ot.
03.11.2009 | 18:58:59 | Radek Reagovat
TOUR 1.6 MPI spotreba
Nevim proc, ale nejak se nemuzeme dostat pod 7,7 litru s nasim kombikem TOUR 1.6 MPI (9 mesicu stary) pri jizdach 90% po dalnicich. Obvykle jezdime dlouhe trate bez klima 25% v Holandsku 100-120 (max 3700 o/m), 70% Nemecko 130-150 (4000-4700 o/m) a zbytek po Cechach 120-130 (do 4000 o/m). Temer zadne kopce, zadne zavodeni, plynuly plyn a prece si to rika o krapanek vice stavy nez udava navod.
Predpokladam ze to bude (zase:-)) Nemeckem, nebo je takova spotreba uplne normalni vec?
Diky za nazor Jira
03.11.2009 | 18:44:20 | Jira Reagovat
Taky
jsem spokojený s Oktávkou 1,6 benzín. Máme ji necelý rok náhradou za Feldu a dobrý. Feldu 1,3 jsme prodali při 120 tkm a devíti letech stáří, celou dobu bez závad, jen oleje, výfuk a termostat. Dlouhodobá počítaná spotřeba byla 6,2, teď u Oktávky 6,4. Čekal jsem větší a jsem mile překvapen.
25.12.2008 | 17:37:22 | lojzik Reagovat
O2 MPI
Zdravim,
dle meho nazoru je mezi prvni a druhou generaci opravdu velky rozdil. Uz jen co se tyce uloznych prostor:) konecne mam kam dat 1,5L PET:). O te spotrebe, je to na stylu jizdy pokud jezdi brzda plyn a za 5 zaradi jen o svatcich:) muze byt rad ze jezdi za 10,5/100km:-D. Tatka s octavii jezdi cca za 6/100km ja asi o litrik vic ale prohanim to. Myslim si, ze na beznou jizdu bez divoceni sto koniku staci:)
25.12.2008 | 16:37:02 | Advanger Reagovat
Po dvou letech užívání...
Jsem opět zde, abych sumarizoval dva roky soužití s O2 1,6 benzin. Během těchto dvou let se na voze objevily tři závady. Kompresor klimatizace - výměna v rámci záruky, vadný motorek ventilační klapky - výměna v rámci záruky. Ukopnutý kablík k bočnímu airbagu, po záruce 400,- Kč. Jinak jen běžné servisní úkony. K dnešnímu dni má najeto 62 tis. km s průměrnou spotřebou 6,4l (počítáno podle tankování). Motor nám v pohodě stačí i na dálnici. Nemáme potřebu někoho dalšího předjíždět ve 190km/h a na okrskách to s pdřazením na 3. stuoeň jde v pohodě i stěmi 75 kw. Vždycky, když čtu recenze o zastaralém a nevýkoném motoru, tak si říkám, jestli ten recenzent s tímto autem vůbec jel, nebo si přesedl z nějakého šestiválce. Jelikož jezdím v práci i s jinými vozy, musím říct, že jízda v O2 je proti jiným vozům nižší střední třídy mnohem pohodlnější a téměř relaxační. Pokud bych kupoval auto teď, tak zcela určitě ten samý model. Teˇdokonce o 80 tis levnější....
21.11.2008 | 10:16:23 | Bohumil Reagovat
Skús prezradiť, akým výpočtom si dostal, že 75 kw je 110 koní. Ani približne. Je to údaj PC, alebo ručne prepočítané pri tankovaní plná - plná? Ale ak to prerátavaš ako tie kone, tak sa nečudujem.
07.07.2008 | 06:47:44 | Petrík Reagovat
Spotřeba???
my vlastníme octávii 1,6 75kW 110koní,rok 2000,a nakonec jsme z toho tak zklamaní,to auto má průměrnou spotřebu 10,4l/100km,což se nám zdá strašně moc,myslíte,že je to možný?nebo v tom máme nějakou závadu???Přitom se mi nrzdá,že by jsme to auto nějak honili :-(
07.07.2008 | 00:19:17 | Habibi2005 Reagovat
ale lepší 90 koní v dieslu, než 102 koní v benzínu...
08.05.2008 | 22:15:08 | Reagovat
Majitel
Dobrý den, údaje z palubního počítače mohou být někdy zkreslené. Osobně vždy když dotankuju do plného tak spočítám sám. Zatím jsem se nedostal nad 6,5 l/100km. Počítám to za celých 52 tis. km, které už mám nalítané. Zpočátku mě mrzel diesel, ale teď bych neměnil. 100 koní na běžné ježdění stačí včetně dálnice.
08.05.2008 | 21:22:52 | Reagovat
benzínová Octavia - spotřeba
Zdravím, před pár dny jsem koupil zánovní Octávii Tour 1,6. A taky mě překvapuje, že podle počítače papá málo. Včera jsem jel průměrně za 6,6l a dnes dokonce za 5,8l. Vypadá to, že počítač klame? Nebo majitelé 1,6 75kW jezdíte také s tak malou spotřebou benzínu?
23.03.2008 | 14:07:46 | pitlak Reagovat
cena
Cena... to je trochu problém. Faktem je, že proti konkurenci je dost vysoko. Základní cena byla na cca 500 tis. Po připočtení barvy a pár drobností to skočilo na 520 tis. Ale prodejce nám dal slušnou slevu, takže v konečném součtu to bylo bez nějaké stovky asi 470 tis. Co se týče prostoru na zadních sedadlech, tak ten je absolutně v pohodě. Minulý týden jsme se vrátili z Francie a vzadu seděl děda se svými 186 cm. Byl naprosto v pohodě. Po 3 měsících najeto 8 tis. km, prům. spotřeba 6,4l/100.
10.10.2006 | 16:07:46 | majitel Reagovat
octavia
zaujímala by ma jej -super- cena??
Má nová octavia ešte taký krátky rázvor ako autá z nižčej stred skupiny??Má aspon 2500cm?
29.09.2006 | 19:13:20 | Ivan Reagovat
1.6
Tahle verze je 1.6 MPI, tedy starý motor. Na octavii docela stačí, pokud nechcete závodit. Motor se probírá cca od 2.500 otáček. Na dvojku a trojku je to znát, protože když se ručička přehoupne přes 3000, tak vás to příjemně vmáčkne do sedadla. Co musím znova velebit je spotřeba. Minulý týden jsem byl od nás z Ostravy v Brně. Po dotankování mi to vyšlo na cca 6,3 l i s dálnicí.
11.09.2006 | 10:23:13 | Bohumil Reagovat
názor
Zajímalo by mě jaký má motor výkon. Zda je to FSI, tyhle motory by měly být krok dopředu.Neměl sem možnost O2 testovat, proto jen vzhled. Připadá mi, že je to jen facelit staré octávky. Vím, že je to záměr VW úspěšné modely jen nevýrazně měnit. Proto jsem velmi zklamaný čekal jsem podstatnější obměnu.
08.09.2006 | 09:14:26 | Ami Reagovat
Majitel
S tou mrtvolou docela souhlasím. Motor se začíná až teď po cca 5 tis. km slušně rozbíhat. A ty ostatní věci jsou otázkou zvyku. Pokud někdo střídá různé automobily, tak to asi vnímá markantněji. Pokud jezdí pořád s jedním jako já, ani mu to nepříjde....
28.08.2006 | 22:31:22 | Bohumil Reagovat
O2
Jel jsem tímto autem na služebce a mám k tomuto konkrétnímu exempláři 2 výhrady:
1. motor je do 3000 rpm mrtvola, ale totální
2. brzdy měly tak rychlý nástup a neadekvátně měkký pedál, že se velmi obtížně plynule brzdilo, a to zejména ve chvílích, kdy bylo brzdy potřeba použít rychle. Na mokru a sněhu velice nebezpečné !!!!
3. přesné řazení mělo tak úzkou kulisu, že jsem někdy nevěděl, jestli tam mám ten správný kvalt (vždy tam nakonec byl)
Nevím, jestli je to výrobní nastavení nebo náhoda jednoho kusu, ale tyhle 3 věci mi silně nevyhovovaly.
23.08.2006 | 10:34:48 | David Reagovat