Recenze Škoda Octavia 1,9tdi
“Ve všech směrech spokojenost.”

Autor recenze: Kim všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:asv Stav km při koupi:183 244 km Stav km nyní:208 936 km Způsob řazení:manuál Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km Vloženo: 13. 12. 2013

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A4 1,9

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Spotřeba
Levné díly
Spolehlivost
Jednoduchost
U combi prostorný kufr

Slabé stránky

Není to AUDI,takže komfort

Závady a opravy na autě

Jako u každého auta se něco našlo. Ze všeho první šla ven spojka kterou puvodní majitel vyměnil jen z části (přítlačák,ložisko a lamelu),setrvák tam ten vůl nechal a to byl celej problém,kterej mě stál 7000kč (celý set). Rozvody jsem udělal preventivně,protože předchozí majitel je dělal před 7lety a tak sem neriskoval prdnutí řemenu,nebo zadření některé s kladek!
Jinak auto začalo zlobit při vytáčení (padalo do nouzáku),takže turbo ven,vyčistit a zpět vrátit do auta,ale to je bolest všech 81kw tdi.
Jeden přerušený drát ve dveřích zapříčinil,že nešlo stáhnout el.okénko řidiče,oprava nula nula nic!
Prostě je to škodovka a jsem za ní rád,protože díly jsou za babku a hafo je jich na vrakovištích i v bazarech na netu!


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto hodnotím velmi kladně,protože tento motor si s takovým autem velmi dobře poradí i s obsazenými 5 místy a plným kufrem. Co tohle auto zdobí je spotřeba,ta je absolutně luxusní!!!
Pokud bude někdo jezdit na spotřebu a auto zbytečně nehoní,dostane se v pohodě na 4,5-5 litrů nafty. Kdo se rád sveze,což je můj případ tak je pruměr 5,5 litru nafty a to mu sem tam opravdu vytnu řádně!!!
Kdo píše že jezdí za 3,8 tak lže a kdo tvrdí že jezdí za 7 tak má něco v hajzlu. Já tvrdím,že 81kw verze jezdí v pruměru za 5,3 litru nafty,když to zpruměruju za rok.
Já jsem s koktávkou nadmíru spokojen a nehodlám měnit. Ceny ND jsou parádní a většinu si člověk udělá doma na koleně,když ví jak na to.

Doporučuju tohle auto pro každého,kdo chce jezdit svižně a za pár korun! Znám i lidi co do TDi (rotačky) lejou jenom rostlinej olej nebo přefiltrovanej friťák a motory mají najeto i přes 600 000 km!!!!!!!!!!
Když TDI tak jedině s rotačním čerpadlem!!!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Kašlete na spotřebu

Ukradli mě oktávku před panelákem.Vztek a beznaděj.Během týdne ve valmezu 10 aut.Policajta v noci neuvidíš.Tady musí začít platit že život a majetek je nedotknutelný.kdo to poruší 20let nucených prací a žadné televize v kriminálu.tihle zmrdi musí pykat.ted snás mají jen srandu.

17.03.2014 | 19:01:57 | Vlastimil  | 212.111.22.* Reagovat

Spotřeba

Dostanu se taky na 4,5litru nafty,ale já autem jezdím a využívám turbo tak jak je u tohoto motoru zvykem!!!
Když jezdím svižně tak mi za celou dobu auto udělá pruměr 5,3l/100km nepotřebuju jezdit za míň! :D
Mám několikátý tdi a všechny se motali kolem 5 litrů nafty.
Pokud bych jezdil za 3,9 tak to budu podtáčet a zachvilku budu dělat znova dvouhmoťák,hydroštely a turbo!!!!!!!!!!!!!

24.12.2013 | 14:45:56 | Kim  | 188.75.172.* Reagovat

a teraz ta pravdiva verzia...to iste auto mi jazdi za cca 4.9-5,2L.Takze asi ja mam pokazene auto:)

21.12.2013 | 12:09:36 |   | 78.98.11.* Reagovat

RE:

každý motor je jiný, kus od kusu, podle toho jak se s ním jezdí, jak se zajede. Sice to u aut není tak markantní jako třeba u motorek, ale rozdíly najdete. Očividně s tím motorem neumíte zacházet, což samozřejmě vás nechci urazit. Ale někdo umí to a někdo zas něco jiného, tak už to v životě chodí.

21.12.2013 | 12:32:25 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE:

Jestli kolega má průměr 4,9-5,2 l,tak jezdí dálnice 130,okresky 90,město 50 a ta spotřeba je reálný a pravdivý průměr.Poprcávání po dálnici 50km tam a zpátky může znamenat nízkou spotřebu,ale co takhle se zavěsit za někoho kdo nejede eko-jízdu a držet se ho v normálním provoze.Nevěřím že u stejných aut i motorizací bude rozdíl 1 l.Najednou očividné umění zacházet nebo nezácházet s motorem by bylo zcela pezpředmětné.Nic ve zlém ale najdou se i takoví kteří čučí na dálnici na ty debilní přístroje a v ustálené rychlosti si vysledují nejnižší možnou spotřebu a po vyfocení mobilem s tím onanují na internetu a tvrdí něco o průměrné spotřebě,(tím jsem neměl samozřemě na mysli tebe).Jestli jsi nás chtěl ovšem ohromit spotřebou v extrému a já to špatně pochopil tak se omlouvám.

21.12.2013 | 14:22:29 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

upřímně se tomu můžu jen smát. Neni to žádná eko rally, ani jízda 50 po dálnici, k cemuz me napada akorat to ze pokud si myslis ze nejnizsi spotreba je pri 50 na dalnici tak toho o spotrebe asi moc nevis. Ja svoji spotrebu mam, muzu na ni bejt hrdej a muzu na ni pekne usetrit, ze mi to nekdo na netu neveri me zas az tak nezere, ja jen sdeluju data dalsim uzivatelum. Zaroven si nemyslim ze by nejvyssi povolene rychlosti byly ty, kteryma musim jezdit, coz by si mela uvedomit vetsina cechu. Ja nerikam ze se maj vsichni plouzit, ale na dalnici bohate staci treba 100-110, to pak ta spotreba jde pekne dolu, kort u tdi, kde v takovych rychlostech na petku nemusi vubec bezet turbo.

21.12.2013 | 21:39:15 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE:

Pro někoho kdo jezdí s radostí kvůli měření spotřeby určitě 100-110 stačí to totiž ještě ukazuje pěkné hodnoty..:)
Pro někoho koho baví jezdit a má na to auto by tu byla ideální dálnice Rakouské kvality s Německými předpisy!:)Dálnice má být pro rychlejší a plynulejší přesun nikoliv aby se tam člověk coural jak po městě nebo okresních cestách.

A na silnici by měl člověk jezdit dle předpisů a bezpečně nikoliv dle spotřeby jeho auta!ono totiž spousta honičů spotřeby se občas nezajímá o nic jiného jak udržet otáčky ve správné poloze a mít zařazenou správnou rychlost!což bohužel občas se ukáže i na stylu jeho spotřební jízdy kdy se to občas mění i v dosti nebezpečnou jízdu.

Jednou jsem znal jednoho honiče spotřeby který měl i vlastní deníček jízd a než stačil spořivě předjet traktor tak se málem zabil a sebou další 3 lidi.Netvrdím že to je váš případ ale většinou tomu tak bohužel bývá:)a osobně mě to přijde trochu absurdní.

21.12.2013 | 23:09:14 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE:

Dodatek-turbo běží vždy a naopak při rychlosti cca 1OO-110 tj.lehce nad 2000ot.už dává plný tlak a to je pro spotřebu spíše přínos.

21.12.2013 | 23:53:21 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

btw, spotrebu 5,1 jsem mel letos pri ceste do chorvatska, ve ctyrech a s nalozenym autem...

21.12.2013 | 21:41:08 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE:

Sám jsi uvedl že denně ujedeš 50km po dálnici .Nikde nepíšu že se jedná o rychlost.S tím Chorvatskem-to už je jiná.Tam běžná benzínová 1,6 při takové defenzívní jízdě(dálnice do 110km-h)jede zhruba za 6,5l,takže obojí bez přehánění není žádný zázrak ani zklamání.Ale cestovat 110 po dálnici je i pro obyčejnou benzínovou 1,6 s 6kvaltem docela opruz,nebo jak jsem uvedl poprcávání.Motat se mezi kamionáma by mě opravdu nebavilo.Na druhou sranu nějaká ta koruna se ušetří a věřím že pro někoho to může být rozhodující,byť možná i nebezpečné.Ono vlastně nezáleží na nějakém zázračném zajetí motoru ani tvém umění,ale troufám si tvrdit že s takovou spotřebou např.do toho Chorvatska by to byli schopni zmáknout snad všichni s Tdi.To už je totiž ta reálná spotřeba kterou jsou schopny tyto motory při normální jízdě dosáhnout.Že moderní naft.motory jsou relativně úsporné tam není pochyb,ale žádné perpetum mobile to zcela určitě taky není.I spotřeby uváděné výrobcem bývají v praxi povětšinou nedosažitelné,ale nakonec o nic nejde možná že třeba někdy jen o sebeuzpokojení.I to se počítá.

21.12.2013 | 23:25:30 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

Ale ty udavas priklady tech spotreboho honicu, to ja nejsem, ja umim slapnout na plyn, a tam kde je potreba tak pridam, taky nemam rad ty co nez aby pridali tak pul hodiny predjizdi, ale kdyz denne najedes 130 km, a mas si pocitat o litr vic nafty na sto km, tzn asi 40 korun na jednu jizdu, tak se sakra zamyslis... i kdybych do ty prace jel 200krat, tak je 8000 rocne, a nezlob se na me, to uz jsou docela slusny penize. Takze ja si najedu na r4 (asi 3 km) a pak uz to frcim do prahy, a tam po okruhu, kousek po d1, a pak sjedu a za dalsich 5 km jsem v praci... samozrejme se s tim autem jezdi i jinam, ale tak tohle je jeho hlavni vytizeni, taky neni uplne maly, rocne mam na pohodu kolem 30 000 km.

22.12.2013 | 08:48:11 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE:

OK ,veselé vánoce.

22.12.2013 | 09:42:43 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

TREBA DODAT ZE JE TO KLASICKA JAZDA,ZIADEN ECO RALLY.POVACSINE MADZIMESTO A NORMALNE JAZDENIE NIE NA SPOTREBU.

21.12.2013 | 13:50:32 |   | 78.98.11.* Reagovat

Spotřeba

K té spotřebě, Octavia II, facelift, motor 1,9TDi 77kW, průměrná spotřeba, dlouhodobá 3,9 litru! nelžu, ale je fakt že jízda není tak zábavná, ale v poho se dá jezdit svižně pod pět litrů )

21.12.2013 | 11:16:24 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE Neuvěřitelná spotřeba

Dle PC je to možné,ale nepřesné.Přidej cca 0,5 l a tomu už bych možná věřil.Dlouhodobý průměr 3,9 l- to jako že jezdíš třeba ve městě za 4,9 l a mimo třeba za 2,9l?Že by až tak?Ale když nelžeš tak to bude pravda ,vždyť tu jsou vánoce.

21.12.2013 | 12:03:18 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: RE Neuvěřitelná spotřeba

jezdi se hlavne jedna trasa, do prace a zpatky, 65 km, pres padesat po dalnici, zbytek okrsky, pres "mesto" (obec) maximalne tak 5 kilaku. Uznavam ze to je i trasou, ale ta spotreba je pravdiva, nemam proc lhat. Auto bylo koupeno nové, pravidelně servisováno, má za sebou i pět cest do chorvatska a zpátky, zatím najeto 100000 Km.

21.12.2013 | 12:28:58 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

Je to Škoda!

Je potřeba si uvědomit,že tohle je auto nižší stření třídy!!!! Není to BMW 5 nebo A6,je to škoda octavia tdi,kde každý kdo si ji koupí musí vědět jestli nepotřebuje větší auto s větším prostorem pro cestující!
Octávka je super auto na každodení ježdění za pár korun,člověku se ani nechce chodit pěšky když za 1000kč najede 600km s tím,že nejede na spotřebu!!!!!!!!! -)
Díly jsou za směšný ceny a spolehlivost tohoto auta je známá po celé evropě! Dodnes je octávia I velice vyhledávané auto nejen u nás v ČR.

19.12.2013 | 19:47:49 | Kim  | 188.75.172.* Reagovat

RE: Je to Škoda!

Ale občas lze kápnout na spoustu aut stejné třídy kde byl vnitřní prostor proti Octavii jako v autě o třídu výše:)

19.12.2013 | 20:37:36 |   | 94.112.170.* Reagovat

5 ludi?

5 ludi? To znamena, ze traja na zadne sedadla! To musia ale sedet tak, ze kolena maju oprete o svoje lica a hlavy si navzajom tukaju, lebo okna maju strasne strmy sklon a to ubera priestoru v sirke. Vzadu je totizto tak uboho malo miesta, ze ked si pohodlne sadnu dvaja v predu, tak nepohodlne sedia traja vzadu,alebo sa dvaja v predu uskromnia a potom cestuju nepohodlne vsetci piati. Neviem kto toto vymyslel, ale stacilo len trosicka ubrat z obrovskeho kufra v prospech zadnych cestujucich a bolo by to o.k.! Automobilki vyrabaju male auta ktore su vo vnutri dost velke, len Skoda vyraba velke auta, ktore su vo vnutri male.

16.12.2013 | 12:21:36 | tuly  | 178.41.88.* Reagovat

RE: 5 ludi?

Lenže oni ten obrovský kufor potrebujú,aj napriek tomu že je 11 mesiacov a 3 týždne z roka prázdny.

17.12.2013 | 09:54:44 |   | 178.41.207.* Reagovat