Rok výroby:2004Typ motoru:2.0 MPi AZJStav km při koupi:22 500 kmStav km nyní:251 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8,0 l/100 kmVloženo:5. 8. 2016
výkonný motor výborná kvalita dielenského spracovanie príkladná ergonómia protikorózna ochrana nízke náklady na údržbu a prevádzku
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
výmena termostatu výmena cievky Výmena tesnení pod sacím potrubím výmena vlnovca na výfukovom potrubí Výmena rozvodového remeňa s čerpadlom (v rámci periodického servisu)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Toto auto som kúpil ako jazdené pred 4 rokmi. Malo najazdené 228 tis km a naozaj bolo oň dobre postarané. Veľmi som sa bál neobvyklého motora. O to väčšie prekvapenie ma čakalo v prevádzke.
Motor - technické parametre: 2.0 MPi bol medzistupeň, ktorý sa Škoda rozhodla použiť po tom, čo 1.8 20V stiahli z predaja a kým nasadili 1.8 T. zákazníkov však ten motor neoslovil a oproti 1.6 MPi nepriniesol žiadny výrazný benefit. Preto sa s touto motorizáciou stretnete na cestách naozaj veľmi zriedkavo. Je to škoda, lebo tento motor má svoje nesporné kvality. Ja vlastním verziu AZJ, ktorá bola vlastne posledným vývojovým stupňom. Výkon motora 2.0 MPi: výkon 85 kw/5400 ot./min. a krútiaci moment 172 Nm/3200 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100Km za : 10,8s Maximálna rýchlosť: 197Km/h Spotreba(90km/h, 120Km/h, mesto,1/3mix): 5,3-7,2-11,5-7,8 Keď niekomu poviem s akou motorizáciou som to auto kúpil, tak si všetci ťukajú prstom do čela, že aká blbosť. Veď mi to hlavu zožerie. Okta slúži v rodine ako také poolové auto. Striedame sa na ňom štyria. Čudovali by ste sa, ale spotreba sa drží do 8 litrov, a to nikto zásadne spotrebu nerieši. Okrem toho vlastním Hjundé ix35 1.6 GDI benzín a ten naozaj žerie aj trávu pri ceste. Spotreba 10 litrov v hjundé je otrasná. A subjektívne je Okta omnoho živšia. Auto jazdí cca 50% po meste, 30% po diaľnici a zvyšok sa z času na čas premáva po "okreskách". Tých 8 litrov je preto naozaj dobrý výsledok.
Najsvetlejšou stránkou motora je krútiaci moment, ktorý je naozaj citeľný. Oproti 1.6 MPi je to priepastný rozdiel. Predbiehanie a dynamika motora je naozaj príkladná. Nevýhodou motora je jeho váha, ktorú je v zákrutách naozaj cítiť. Ak to porovnám s 1.6 MPi rozdiel je značný. Je to možno porovnateľné s 1.9 TDI. S tým treba v zákrutách proste rátať. Žiaľ tu mi negatívne na jazdné vlastnosti vplývajú aj tlmiče, ktoré sú na konci svojej životnosti. Tak že nejaké prudké vyhýbanie môže na čele urobiť vrásku.
Jazdné vlastnosti: Ovládanie:Jazdné vlastnosti značne ovplyvňuje zadná "tuhá" náprava. Okta II s viacprvkovým zavesením je na tom lepšie. Pre štandardné jazdenie je však plne postačujúca. Podobný koncept teraz používa Rapidka. V podstate obmedzenia nápravy užívateľ zistí až v krajných situáciách (napríklad rýchly prejazd zákrutou v ktorej sú vyjazdené koľaje dokáže auto rozhádzať).
Interiér a výbava: Auto má tzv. "plnku" čiže plnú výbavu, ktorá sa vtedy dala do auto objednať. Okrem šíbra a kože je tam vlastne všetko (vyhrievané sedadlá, automatická klima, cúvacie senzory, palubný počítač, lakťová opierka, 6 reprákov, 6 airbagov, elektrika na všetkých oknách, vyhrievané späťáky,...). Na svoj vek a kilometre som v interiéri nezaznamenal žiadne neželané zvuky, alebo že by plasty nelicovali, boli popraskané a podobne. Ani volant a sedadlá nie sú viditeľne opotrebované. Akurát plynové vzpery na zadných dverách sú už mäkké, ale dvere ešte stále držia otvorené.
Karoséria: Kasňa samozrejme na povrchu nesie znaky opotrebovania. Drobné bodky od kamienkov a "sídliskové oderky" pokrývajú auto v hojnom počte. Nikde však nie je vidieť žiadna hrdza. Myslím si, že škodováci to vtedy s antikoróznou ohranou trochu prehnali a nastavili ju nad mechanickú životnosť auta. Pri prejazde nerovností sa kasňa nekrúti a nepraská, čo by som na tie kilometre a vek už aj očakával.
Zhrnutie: Škodovka s modelom Octavia prenikala do pre nich nového a perspektívneho segmentu a nič nenechali na náhodu. O tom svedčí aj ten fakt, že všetky motorizácie (okrem spomínanej 1.8 20V a 1.4 MPi 44 kW) boli kvalitné. Auto nemalo nijaké fatálne konštrukčné chyby a ani otravné "muchy". Ergonómia bola už vtedy príkladná. Po mnohých rokoch sú udržiavané kusy stále v dobrej kondícii a dobre slúžia svojim majiteľom. Náklady na údržbu nie sú rujnujúce a dostupnosť náhradných komponentov je dobrá.
Doplnění recenze ze dne 17.10.2016
Po dlhšom čase som trochu zainvetoval. Výmena predných tlmičov bola už fakt potrebná. Auto už dosť plávalo. Rovno som dal vymeniť aj ložiská. Všetok materiál aj s prácou - 220€.
Synátorovi sa podarilo na jednom výlete odtrhnúť spodný plastový kryt na motore. Kúpa a montáž "nového" vyšla na 20€.
Doplnění recenze ze dne 23.01.2017
Vysoká spotreba (9-10l) je nakoniec spôsobené nekvalitným benzínom na Slovnafe (cena 1.39€). V Rakúsku s plne naloženým autom, strešným boxom a 4 pármi lyží na streche a pri pomerne zlých poveternostných podmienkych na benzíne od BP (cena 1.19€) som dosiahol spotrebu 8,16L/100km!!!
Okrem toho odišiel cúvací senzor. Výmena v záruke za 10 min. Chalanov v servise si neviem vynachváliť. Toto funguje v prospech Hjundéé naozaj špičkovo. Škoda by sa mohla učiť!
Tempomat po výmene všetkého možného mal škriatka v podobe vadného snímača na brzdovom pedáli.
Doplnění recenze ze dne 24.01.2017
sry - ten popis z 23.1. patrí inam.
Doplnění recenze ze dne 07.08.2018
Stav km nyní: 275 000 km
Auto slúži bez zásadných problémov a k plnej spokojnosti. Minulý mesiac som dal opraviť (vymeniť) riadenie - presakoval hydraulický olej. Spolu s prehliadkou po 30.000 (oleje, filtre a pod) to stálo 360€. Teraz sa ozval remeň. Pri naštartovaní pišťal, ale opotrebovanie ešte nebolo kritické. Aj tak som ho radšej dal vymeniť. To stálo pár €. Na niektorých miestach sa ukazuje korózia (lemy okien a predná kapota). Zatiaľ sú to len malé hrčky. Jeden zaujímavý poznatok. Príliš defenzívna jazda ničí zadné kotúčové brzdy. Naozaj treba z času na čas poriadne brzdy prevetrať, lebo zhnijú. A to doslova.
Doplnění recenze ze dne 13.08.2019
Zadné brzdy nakoniec kľakli. Musel som dať vymeniť kotúče aj strmene. Vymenil som lambda sondu a začali hniť predné blatníky pri dverách. Držalo sa tam vlhké blato (nedá sa vystriekať) a tak to zhnilo. Zatiaľ som to dal premaľovať, ale musím to dať vymeniť - do STK-čky. Pre zaujímavosť - kúpil som celoročné gumy a som príjemne prekvapený. Máme za sebou zimnú a letnú sezónu a je s nimi spokojnosť.
Tento motor jsem svého času měl v Octavce taky, ale ve verzi kombi a v LPG a musím říci, že to byl velmi příjemný motor. Spolehlivý, akorát trochu papal olej, což je u nich celkem běžná věc. Konkrétně jsem dolíval co 3500km, cca. 330ml, aby neotravoval palubák. Ale jezdil jsem na 10W-40, takže mě to nějak netrápilo a ta spotřeba oleje byla ještě v normě oproti tomu, co jsou schopné dnes spotřebovat TSI motory, což je v podstatě u nich taková ruská ruleta. Pak jsem již raději přesedlal na Japonce rovněž ve dvoulitru a s 4x4, což bylo zcela jiné kafe, ale přesto mohu říci, že Octavka I s motorem 2.0MPi byl velmi zdařilý vůz. Když dosluhovala manželčina Fabia 1,4MPi v LPG a chtěla zase Fabii, tak jsem ji z nostalgie pořídil s motorem 2.0MPi a dal jej zase do LPG a opět spokojenost. Ten motor má totiž jednu zvláštnost a to, že zabírá už od nižších otáček, než je u atmosféry zvykem a má i příjemný bublavý zvuk a dokáže jak Octávku, tak Fabii slušně rozhýbat, aniž by se musel vytáčet do mrtva a plynový pedál stačí prostě lechtat. Jinak spotřeba u Octávky s tímto motorem na BA95 se mě pohybovala od 6,4 do 8,2L/100km, pak po předělání na LPG do 10,5L/100km.
jen v rychlosti octavii s motorem AZJ jsem koupil v německu za 900 eur r.v.2003 s nájezdem 245 000km když to mělo 260 000 jsem do toho dal LPG jinak to jezdí na benzin dá se s tím jet za 7.5l a min ani náhodou , plynu to veme max 9l at jedete 90 nebo 130 , olej souhlasím s litrem na 10 000km a spolehlivost 99% po 16 měsících jsem najel 97 000km docela mě to překvapilo. Ted to asi prodam protože již jsem si koupil na ty moje cesty taky skoro veterána Toyotu camry 2.4 vvti r.v. 2004 už jsem to toho musel dat plyn ale to je jinej kalibr plynu si veme 11.5l ale kluci je to pochodák od prvního mejitele tak jsem zvědav co bude po 100 000.km
ještě proč si nekoupim nový auto na to se mě ptá skoro každej tak odpověd : ročně najedu 75 - 90 000 kdo si koupí 5 let staré auto s cca 450 000 km?? a vyhodit za každý rok cca 100 000 kč to se mi nechce raděj hezkou dovolenou
Mel jsem 1998 rok honda civic 1.5 vtec 85 kw spotreba na dlouhe trasy 5.6 prumer 6.1 a to jsem ji nesetril. Takze mensi motor stejne vykony a o tricet procent uspornejsi. Jen abys vedel jakou plecku mas. 8 litru mi bral ACCORD dvoulitr s 96 kw a to jsem taky nesetril nebyl probl i kdyz jsem jel normalne 7.4
Tak ideme poporiadku: 135 Nm vs 178 Nm, variabilné časovanie VTEC 16V vs klasický rozvod 8V, motor EA827 bol vyvinutý niekedy cca 10 rokov pred motorom VTEC, navyše masívna okta vs ľahký civic, t.j. rozdiel v hmotnosti aspoň 200 km. Jeden vodič vs. 4 striedajúci sa, z toho dvaja začiatočníci. 80% času je v meste na trasách do 3 km alebo na diaľnici. Čo si mi to vlastne chcel dokázať?
06.08.2016 | 14:13:18 | Igor
| 78.98.163.*Reagovat
RE: jirkA
Ty tvoje pohádky o hondách tu ale nikoho nezajímají. Už ta blbost že jsi svižnou jízdou měl spotřebu 6 litrů je nesmyl. Taky si nemyslím o škodováckých dvoulitrech nic extra (prostě obyčejný motor klasické konstrukce do obyčejného auta, který spolehlivostí strčí do kapsy všechny malé turbomotory), ale tahat si argumenty z říše snů sem nepatří. Navíc se ten váš příspěvek popírá sám. Dvoulitr hondy je teda horší, jak 1.6 hondy? Nemáte z toho noční můry?
On píše, že spotřeba do 8 litrů při 50 % jízdách ve městě. Ty píšeš, že spotřeba 5,6 litrů na dlouhých trasách. Nechceš srovnat i jeho jabka s tvýma hruškama? Určitě je máš mnohem více hruškovitější. Jinak ve Fabce, což je auto srovnatelné s Civicem (Civic je o něco větší, ale Fabia je o 200 kg těžší) jsem s tím motorem měl průměr 6,8 litru benzínu, na delších trasách to bylo kolem 6 litrů.
07.08.2016 | 08:27:16 | Michal
| 212.158.129.*Reagovat
RE:
voly clovek nepresvedci. plus viceprvek v zatackach rychlejsi. ten 1.5 motor gps 201 dvoulitr gps 215 a civic 1.4 90 k aerodek gps 190 mel jsem skvele zajete motory. nebot je nesetrim
ano máš pravdu accord je dobrej vůz ale zase ceny dílů a oprav jsou jinde proto jsem do toho al LPG za 20 000km to mas zaplacený a pak to jede a s octavkou jsem jezdil po dalnicích v německu 160 v pohodě od Rostocku přes Hannoveru do Karlsruhe 850 km zhruba za 5 hodin jako oktavie klobouk dolu no jasný cca 105 l LPG
Jestli je to jak u Fabky, tak u dvoulitru jsou zapalovací cívky integrovány do zapalovacího trafa a pokud se něco měnilo, tak to byl zapalovací kabel. Jinak souhlas. Ten motor je hodně návykový. O co má horší papírové parametry, o to je lepší v praxi.
05.08.2016 | 21:31:45 | Michal
| 46.33.96.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
A co tohle mel jsem. Honda civic 1.5 vtec 85 kw. Spotreba normal 5.4 neni brzda provozu 6.15 a kalup pres sedm. Fakt si kupil svetovo
22.10.2016 | 19:43:10 | jirka | 178.255.168.* Reagovat
RE:
Ty si fakt zábavný. Už si si tu raz vylieval svoje srdiečko a všetkých si dobre pobavil.
24.10.2016 | 20:57:21 | | 85.237.234.* Reagovat
motor 2.0MPi
Tento motor jsem svého času měl v Octavce taky, ale ve verzi kombi a v LPG a musím říci, že to byl velmi příjemný motor. Spolehlivý, akorát trochu papal olej, což je u nich celkem běžná věc. Konkrétně jsem dolíval co 3500km, cca. 330ml, aby neotravoval palubák. Ale jezdil jsem na 10W-40, takže mě to nějak netrápilo a ta spotřeba oleje byla ještě v normě oproti tomu, co jsou schopné dnes spotřebovat TSI motory, což je v podstatě u nich taková ruská ruleta. Pak jsem již raději přesedlal na Japonce rovněž ve dvoulitru a s 4x4, což bylo zcela jiné kafe, ale přesto mohu říci, že Octavka I s motorem 2.0MPi byl velmi zdařilý vůz. Když dosluhovala manželčina Fabia 1,4MPi v LPG a chtěla zase Fabii, tak jsem ji z nostalgie pořídil s motorem 2.0MPi a dal jej zase do LPG a opět spokojenost. Ten motor má totiž jednu zvláštnost a to, že zabírá už od nižších otáček, než je u atmosféry zvykem a má i příjemný bublavý zvuk a dokáže jak Octávku, tak Fabii slušně rozhýbat, aniž by se musel vytáčet do mrtva a plynový pedál stačí prostě lechtat. Jinak spotřeba u Octávky s tímto motorem na BA95 se mě pohybovala od 6,4 do 8,2L/100km, pak po předělání na LPG do 10,5L/100km.
07.08.2016 | 02:24:57 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE: motor 2.0MPi
jen v rychlosti octavii s motorem AZJ jsem koupil v německu za 900 eur r.v.2003 s nájezdem 245 000km když to mělo 260 000 jsem do toho dal LPG jinak to jezdí na benzin dá se s tím jet za 7.5l a min ani náhodou , plynu to veme max 9l at jedete 90 nebo 130 , olej souhlasím s litrem na 10 000km a spolehlivost 99% po 16 měsících jsem najel 97 000km docela mě to překvapilo. Ted to asi prodam protože již jsem si koupil na ty moje cesty taky skoro veterána Toyotu camry 2.4 vvti r.v. 2004 už jsem to toho musel dat plyn ale to je jinej kalibr plynu si veme 11.5l ale kluci je to pochodák od prvního mejitele tak jsem zvědav co bude po 100 000.km
11.01.2019 | 19:50:14 | Pepičekzz87 | 89.102.160.* Reagovat
RE: motor 2.0MPi
ještě proč si nekoupim nový auto na to se mě ptá skoro každej tak odpověd : ročně najedu 75 - 90 000 kdo si koupí 5 let staré auto s cca 450 000 km?? a vyhodit za každý rok cca 100 000 kč to se mi nechce raděj hezkou dovolenou
11.01.2019 | 19:55:17 | Pepiček | 89.102.160.* Reagovat
Mel jsem 1998 rok honda civic 1.5 vtec 85 kw spotreba na dlouhe trasy 5.6 prumer 6.1 a to jsem ji nesetril. Takze mensi motor stejne vykony a o tricet procent uspornejsi. Jen abys vedel jakou plecku mas. 8 litru mi bral ACCORD dvoulitr s 96 kw a to jsem taky nesetril nebyl probl i kdyz jsem jel normalne 7.4
06.08.2016 | 12:47:58 | jirkA | 194.108.159.* Reagovat
Zase jeden odborník :)
Tak ideme poporiadku: 135 Nm vs 178 Nm, variabilné časovanie VTEC 16V vs klasický rozvod 8V, motor EA827 bol vyvinutý niekedy cca 10 rokov pred motorom VTEC, navyše masívna okta vs ľahký civic, t.j. rozdiel v hmotnosti aspoň 200 km. Jeden vodič vs. 4 striedajúci sa, z toho dvaja začiatočníci. 80% času je v meste na trasách do 3 km alebo na diaľnici. Čo si mi to vlastne chcel dokázať?
06.08.2016 | 14:13:18 | Igor | 78.98.163.* Reagovat
RE: jirkA
Ty tvoje pohádky o hondách tu ale nikoho nezajímají. Už ta blbost že jsi svižnou jízdou měl spotřebu 6 litrů je nesmyl.
Taky si nemyslím o škodováckých dvoulitrech nic extra (prostě obyčejný motor klasické konstrukce do obyčejného auta, který spolehlivostí strčí do kapsy všechny malé turbomotory), ale tahat si argumenty z říše snů sem nepatří.
Navíc se ten váš příspěvek popírá sám. Dvoulitr hondy je teda horší, jak 1.6 hondy? Nemáte z toho noční můry?
06.08.2016 | 14:27:48 | Temp | 78.45.100.* Reagovat
RE:
Proč se do něj navážíš? To si fakt nemůžeš odpustit tu "plečku"?
06.08.2016 | 22:48:40 | Pippo | 89.102.109.* Reagovat
RE:
On píše, že spotřeba do 8 litrů při 50 % jízdách ve městě. Ty píšeš, že spotřeba 5,6 litrů na dlouhých trasách. Nechceš srovnat i jeho jabka s tvýma hruškama? Určitě je máš mnohem více hruškovitější.
Jinak ve Fabce, což je auto srovnatelné s Civicem (Civic je o něco větší, ale Fabia je o 200 kg těžší) jsem s tím motorem měl průměr 6,8 litru benzínu, na delších trasách to bylo kolem 6 litrů.
07.08.2016 | 08:27:16 | Michal | 212.158.129.* Reagovat
RE:
voly clovek nepresvedci. plus viceprvek v zatackach rychlejsi. ten 1.5 motor gps 201 dvoulitr gps 215 a civic 1.4 90 k aerodek gps 190 mel jsem skvele zajete motory. nebot je nesetrim
08.08.2016 | 18:47:29 | | 178.255.168.* Reagovat
RE:
Koho zajímají ty tvoje báchorky.Hoď se do klidu a přestaň tu trollit ty tvoje nesmysly.
08.08.2016 | 20:06:09 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
s fabií 6 litrů???? to si frajer kolega s tim jede za 11-12 na ty nase cesty v poměru rychlostí cca 150-160 a po 500km prostě musí odpočívat
11.01.2019 | 20:10:48 | Pepiček | 89.102.160.* Reagovat
RE:
Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Jo a pak ses probudil...
08.08.2016 | 12:06:56 | l.t. | 85.237.234.* Reagovat
RE:
ano máš pravdu accord je dobrej vůz ale zase ceny dílů a oprav jsou jinde proto jsem do toho al LPG za 20 000km to mas zaplacený a pak to jede a s octavkou jsem jezdil po dalnicích v německu 160 v pohodě od Rostocku přes Hannoveru do Karlsruhe 850 km zhruba za 5 hodin jako oktavie klobouk dolu no jasný cca 105 l LPG
11.01.2019 | 20:04:17 | Pepíček | 89.102.160.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 14:36:38 | âîň ýňî | 37.212.53.*
Pár poznámek
Jestli je to jak u Fabky, tak u dvoulitru jsou zapalovací cívky integrovány do zapalovacího trafa a pokud se něco měnilo, tak to byl zapalovací kabel.
Jinak souhlas. Ten motor je hodně návykový. O co má horší papírové parametry, o to je lepší v praxi.
05.08.2016 | 21:31:45 | Michal | 46.33.96.* Reagovat