Rok výroby:2000Typ motoru:1800Stav km při koupi:138 000 kmStav km nyní:156 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:7,6 l/100 kmVloženo:23. 11. 2006
Kolísání otáček motoru při volnoběžných otáčkách- znečištěná škrtící klapka. Opraveno v autorizovaném servisu Škoda Auto Plus II Most na druhý pokus. Poprvé vyměnili zbytečně termostat. Peníze za první "opravu" už jsem zpátky neviděl. Podotýkám, že s podezřením na škrtící klapku jsem přijel do servisu i já. Vysvětlili mi, že jsem laik, neboť oni užívají diagnostiku. Prostě profíci!
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem vcelku spokojen. Cca 6 měsíců jezdí bez problémů /výše uvedená porucha neměla na jízdu vliv/. Jízdní vlastnosti podvozku jsou velmi dobré, brzdy ostrý nástup a plně dostačující účinek.
Motor je na autě rozhodně ta nejlepší věc. Skvělý zátah již od cca 1600 otáček, nechá se případně točit až do 68OO otáček bez zázahu omezovače (vyzkoušeno - na třetí převodový stupeň tachometrových 170 km/h), spotřeba dlouhodobá 7,6 l/100km (jasně, počítač určitě tak půl litru ubírá). To jezdím od září převážně po městě. Cesta do Chorvatska a zpět spotřeba 6,4 l/100km (plně naložené auto), a to jsem rozhodně nebyl brzdou provozu (průměrná rychlost 81 km/h včetně cca 350 km jízdy za plážemi, města, výlety v kolonách). Jediná výtka k tomuto motoru by mohla znít : velký vliv způsobu jízdy na spotřebu paliva hlavně ve městě. Dá se jezdit za 8,5 l/100, ale taky za 13 l/100. Výkon a síla motoru ale to číslo omlouvá. A ten krásný pocit, když se mnou chce soutěžit nějaká Oktáva TDi...kdo by myslel na spotřebu, když mizí ve zpětném zrcátku :-)). Vážně, motor je super.
Co se týká vybavení a komfortu : Mám výbavu SLX - plná elektrifikace, klima, 4 airbagy, ABS, EDS, mlhovky vpředu, el. šíbr, hagusy, CD changer, pal. počítač, ... nějaký příplatkový blbůstky... To je docela dobrý. O velikosti zavazadlového prostoru se nemusím rozepisovat. Místo vzadu je ale opravdu minimální. Podle mě podprůměr ve třídě. V Golfu je vzadu místa víc, ačkoli by měla být podvozková platforma shodná. Auto jsem s tímto vědomím ale kupoval, mám šestiletého prcka, kterýmu to nevadí. Když si za mě chce sednout dospělý (moje výška 187 cm), musím posunout sedačku a při řízení si připadám jak blbec. Moje poslední tři auta byla střední třídy, s Octavií jsem ale vážně zatím spokojený.
tak kroutak ma tdi opravdu vyssi, ale jen na okamzik, pote prestane tahat. kdyz na to slapnu v 1,8T mam na dvojku tah az do stovky, ale tah). s tim zvukem to nikdo nemuze myslet vazne. to uchrochtanej, roztresenej diesel je odpad. pravda jsou motory s plnejsim zvukem nez pomerne maly 1.8T ale do jinych vozu. nektere prizpevky mi prijdou jak ze srandy, pardon.
Pravdou je, ze 1,8 T prekona 1,9 TDI co se tyce dynamiky uplne v klidu.Ja mam 1,8 T v Passatu a jeste jsem nevidel auto s motorem 1,9 TDI na ktere by jsem nestihal (krom cipovanych).A co se tyce zvuku, 1,8 T je oproti 1,9 TDI tichounkej motor.1,9 TDI je chrochtak a na 1,8 T se nechyta i kdyz ma mensi spotrebu.Lepsi je 1,8 T.
Octavia 1,9tdi 81kw by neměla šanci. Jen pro anonyma dle výrobce udávané zrychlené 0-100km/h 11,3. Tak to bys musel načipovat třikrát hih ot om si nech zdáááát
Octavia 1,9tdi 81kw by neměla šanci. Jen pro anonyma dle výrobce udávané zrychlené 0-100km/h 11,3. Tak to bys musel načipovat třikrát hih ot om si nech zdáááát
Mam tento vůz. 1.8T L.K. v max náloži a hodně 1.9TDI už mi koukalo na zadek a ještě sem nenašel jedno 1.9TDI kteremu bych já koukal na zadek. A pokud by se tak jednou stalo (což si nemyslím) Tak si pořídím na přední kapotu ňáký brutální odfuk na tu mlhu co TDIčka za sebou nechávájí... A první auto jezdilo na benzín a ne na naftu
Octavii nechybí sebevědomí, a není se čemu divit. Díky mimořádné praktičnosti si tento vůz získal oblíbu již více než milionu spokojených zákazníků po celém světě. A díky designu, kterému se čas vyhýbá, přibývají stále další... Spojení elegance s účelností a kvalitou – to jsou charakteristické prvky designu modelů Octavia. Zdůrazňují originálním způsobem velikost a robustnost vozu, i když celý automobil a každý jeho detail působí příjemným dojmem solidnosti, prostornosti a spolehlivosti. Při pohledu na Octavii ani na okamžik nezaváháte, k jaké značce patří. Dominantním prvkem přední části vozu je přední maska s výrazným žebrováním mřížky chladiče, do které je zakomponováno i firemní logo. Maska spolu se světlomety s čirou optikou dodává vozu výraz dynamiky a robustnosti. Přes elegantní linii celé karoserie se dostanete k půvabné stupňovité zádi liftbacku nebo naopak splývavé u verze Combi. Optimalizace tvarů karoserie přinesla nízký součinitel odporu vzduchu (Cx=0,3), který se příznivě podepisuje na spotřebě pohonných hmot. Pro vůz je standardně připravena široká paleta vnějších laků, včetně metalických barev, nebo litá kola v několika provedeních. Elegantní a kvalitní materiály jako v luxusním voze, avšak se zvláštním ohledem na odolnost a praktičnost. Tak by se dala charakterizovat Octavia uvnitř. Množství šikovných detailů a praktická výbava z ní dělají atraktivní vůz pro drobné podnikatele i pro rodiny s dětmi. Ať již je to přístrojová deska, volant, sedadla, palubní přístroje, či autorádia, celý mimořádně variabilní a prostorný interiér nese pečeť designérské školy Škoda. A to jsme ještě nezmínili mimořádný prostor pro zavazadla, který nabízejí obě karosářské varianty. Základní objem 528 litrů, resp. 548 u Combi, to by měl být víc než dostatek místa pro zboží nebo výbavu na dovolenou. Sklopením zadních sedadel u verze Combi získáte dokonce prostor neuvěřitelných 1512 litrů. Octavia-úspěch, který trvá
je to perfektni vuz vubec nevadi že ma větši spotřebu, ale když někoho chci předjet šlapnu nato tak ho v okamžiku předjedu jsem snim spokojen žadna větši porucha je to nejlepši motor sve třidy po RS
chcel som si zhodou okolnosti 1.8T kupit a velmi som sa tesil na tne motor no ked som sa previezol tak som si myslel ze sa mi sniva... do TTcka a S3ky to este ide lebo su to male auta a tento lahky motor im sedi..no do oktavky / passatu je to podradny motor... ani zadarmo... ked som to vytocil tak som si myslel ze si pregrcnem nedalo sa to pocuvat
tak urcite by som radsej pocuval tdi ako 1.8T... tdicko sice chrochta ale ma ovela vecsi krutak = zatiahne zospodu ovela viac... za ta 1.8cka znie proste ako nizko objemovy benzin.. no humus... urcite si radsej kupim nejaku hladky 6 valec ak 1.8T ... vykon mam ten isty spotrebu tiez akurat mam z toho vecsi pozitok
1,8 turbo ma oproti 1,9tdi hnusny zvuk? tdi ked rano pocujem susedov startovat tak sa len skodoradostne smejem.. ved to ma zvuk ako keby sa islo vysrat to auto
1.9 tdi da stovku okolo 9 sekund v pohode ked ho cipnes tak aj za 8 ;) a spotreba je inde ako u 1.8T ;) podla mna je 1.8T odpad...hnusny zvuk zla spotreba nechapem na co ten motor vlastne spravili
1,8 T RS to vyriesi. mam a zatial som spokojny. co sa tyka spotreby mas pravdu. predpisova jazda u mna 6,8 az 7,5 litra mimo mesta. v meste? asi tak 12 - 13 litrov. ak ju nahanam trochu v meste tak to ide niekde 16++ . ale so spotrebou spokojnost..... vela stastnych kilometrov
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
tak kroutak ma tdi opravdu vyssi, ale jen na okamzik, pote prestane tahat. kdyz na to slapnu v 1,8T mam na dvojku tah az do stovky, ale tah). s tim zvukem to nikdo nemuze myslet vazne. to uchrochtanej, roztresenej diesel je odpad. pravda jsou motory s plnejsim zvukem nez pomerne maly 1.8T ale do jinych vozu. nektere prizpevky mi prijdou jak ze srandy, pardon.
15.01.2011 | 11:07:33 | Reagovat
Pravdou je, ze 1,8 T prekona 1,9 TDI co se tyce dynamiky uplne v klidu.Ja mam 1,8 T v Passatu a jeste jsem nevidel auto s motorem 1,9 TDI na ktere by jsem nestihal (krom cipovanych).A co se tyce zvuku, 1,8 T je oproti 1,9 TDI tichounkej motor.1,9 TDI je chrochtak a na 1,8 T se nechyta i kdyz ma mensi spotrebu.Lepsi je 1,8 T.
08.07.2009 | 13:13:34 | jamieson Reagovat
0 - 100kmh za 9s ???? ha haha
Octavia 1,9tdi 81kw by neměla šanci. Jen pro anonyma dle výrobce udávané zrychlené 0-100km/h 11,3. Tak to bys musel načipovat třikrát hih ot om si nech zdáááát
16.03.2009 | 10:19:02 | CIHIX Reagovat
0 - 100kmh za 9s ???? ha haha
Octavia 1,9tdi 81kw by neměla šanci. Jen pro anonyma dle výrobce udávané zrychlené 0-100km/h 11,3. Tak to bys musel načipovat třikrát hih ot om si nech zdáááát
16.03.2009 | 10:18:47 | CIHIX Reagovat
Octavia 1.8T
Mam tento vůz. 1.8T L.K. v max náloži a hodně 1.9TDI už mi koukalo na zadek a ještě sem nenašel jedno 1.9TDI kteremu bych já koukal na zadek. A pokud by se tak jednou stalo (což si nemyslím) Tak si pořídím na přední kapotu ňáký brutální odfuk na tu mlhu co TDIčka za sebou nechávájí... A první auto jezdilo na benzín a ne na naftu
15.03.2009 | 22:15:35 | Reagovat
můj názor na octávii
Octavii nechybí sebevědomí, a není se čemu divit. Díky mimořádné praktičnosti si tento vůz získal oblíbu již více než milionu spokojených zákazníků po celém světě. A díky designu, kterému se čas vyhýbá, přibývají stále další... Spojení elegance s účelností a kvalitou – to jsou charakteristické prvky designu modelů Octavia. Zdůrazňují originálním způsobem velikost a robustnost vozu, i když celý automobil a každý jeho detail působí příjemným dojmem solidnosti, prostornosti a spolehlivosti. Při pohledu na Octavii ani na okamžik nezaváháte, k jaké značce patří. Dominantním prvkem přední části vozu je přední maska s výrazným žebrováním mřížky chladiče, do které je zakomponováno i firemní logo. Maska spolu se světlomety s čirou optikou dodává vozu výraz dynamiky a robustnosti. Přes elegantní linii celé karoserie se dostanete k půvabné stupňovité zádi liftbacku nebo naopak splývavé u verze Combi. Optimalizace tvarů karoserie přinesla nízký součinitel odporu vzduchu (Cx=0,3), který se příznivě podepisuje na spotřebě pohonných hmot. Pro vůz je standardně připravena široká paleta vnějších laků, včetně metalických barev, nebo litá kola v několika provedeních. Elegantní a kvalitní materiály jako v luxusním voze, avšak se zvláštním ohledem na odolnost a praktičnost. Tak by se dala charakterizovat Octavia uvnitř. Množství šikovných detailů a praktická výbava z ní dělají atraktivní vůz pro drobné podnikatele i pro rodiny s dětmi. Ať již je to přístrojová deska, volant, sedadla, palubní přístroje, či autorádia, celý mimořádně variabilní a prostorný interiér nese pečeť designérské školy Škoda. A to jsme ještě nezmínili mimořádný prostor pro zavazadla, který nabízejí obě karosářské varianty. Základní objem 528 litrů, resp. 548 u Combi, to by měl být víc než dostatek místa pro zboží nebo výbavu na dovolenou. Sklopením zadních sedadel u verze Combi získáte dokonce prostor neuvěřitelných 1512 litrů. Octavia-úspěch, který trvá
30.11.2008 | 22:21:40 | Reagovat
Octavia II 1.6 75 kw
Co vravite na tento motor, zda sa mi nelogicke zaplatit okolo 60 .litrov za tdi. Su poruchove?
30.11.2008 | 20:46:34 | Reagovat
supr auto
je to perfektni vuz vubec nevadi že ma větši spotřebu, ale když někoho chci předjet šlapnu nato tak ho v okamžiku předjedu jsem snim spokojen žadna větši porucha je to nejlepši motor sve třidy po RS
30.11.2008 | 20:30:09 | petr Reagovat
prevez sa najprv v niecom poriadnom a potom hodnot... je to podradny motor a nikto ho nechce..
18.11.2008 | 21:25:02 | Reagovat
tak ty si riadny debil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18.11.2008 | 21:03:58 | Reagovat
chcel som si zhodou okolnosti 1.8T kupit a velmi som sa tesil na tne motor no ked som sa previezol tak som si myslel ze sa mi sniva... do TTcka a S3ky to este ide lebo su to male auta a tento lahky motor im sedi..no do oktavky / passatu je to podradny motor... ani zadarmo... ked som to vytocil tak som si myslel ze si pregrcnem nedalo sa to pocuvat
18.11.2008 | 20:25:06 | Reagovat
tak urcite by som radsej pocuval tdi ako 1.8T... tdicko sice chrochta ale ma ovela vecsi krutak = zatiahne zospodu ovela viac... za ta 1.8cka znie proste ako nizko objemovy benzin.. no humus... urcite si radsej kupim nejaku hladky 6 valec ak 1.8T ... vykon mam ten isty spotrebu tiez akurat mam z toho vecsi pozitok
18.11.2008 | 20:23:02 | Reagovat
???
1,8 turbo ma oproti 1,9tdi hnusny zvuk? tdi ked rano pocujem susedov startovat tak sa len skodoradostne smejem.. ved to ma zvuk ako keby sa islo vysrat to auto
18.11.2008 | 19:15:14 | Reagovat
1.9 tdi da stovku okolo 9 sekund v pohode ked ho cipnes tak aj za 8 ;) a spotreba je inde ako u 1.8T ;) podla mna je 1.8T odpad...hnusny zvuk zla spotreba nechapem na co ten motor vlastne spravili
18.11.2008 | 16:11:41 | Reagovat
joe
1,8 T RS to vyriesi. mam a zatial som spokojny. co sa tyka spotreby mas pravdu. predpisova jazda u mna 6,8 az 7,5 litra mimo mesta. v meste? asi tak 12 - 13 litrov. ak ju nahanam trochu v meste tak to ide niekde 16++ . ale so spotrebou spokojnost..... vela stastnych kilometrov
18.11.2008 | 15:15:22 | Reagovat
Ak mi niekto ukaze 1.9 tdi ktore dokaze za 8,8 s do 100 km/h tak potom ...
06.09.2008 | 22:08:18 | 23 Reagovat
Už několik TDI se marně snažilo..
06.09.2008 | 20:11:42 | ANONYM Reagovat
jasně
akorát, že ta Octa TDI s tebou nezávodila, ale ty s ní ano pitomo.
31.08.2008 | 00:02:00 | Anonym Reagovat
SUHLASÍM
Souhlasím s větou že Oktáva TDI mizela ve zpětném zrcátku, zrovna dnes mi jedna taková mizela
30.08.2008 | 23:11:10 | Reagovat
suhlasim.sam som majitel takej oktavie.dobra a pravdiva recenzia.mozes ma kontaktovat na mail?sltuning@centrum.sk
05.08.2007 | 10:59:43 | Reagovat