Během prvního roku asi tři sady kotoučů. Vše v rámci záruky.
2x praskla bederní opěrka u řidiče. Vše do 5000km.
Po 100t km váha vzduchu.
Po 120t km nádrž na chladící kapalinu. Nepřepouští což se projevuje tak, že když je auto studené tak se tváří, že má nedostatek kapaliny.
Zarostly ramena stěračů.
Za celou dobu užívání bylo potřeba 2x mazat čepy. Vždy po letní sezóně.
Tlumiče předek 75procent a zadní 45proc.
Geometrie ok. 80 procent provozu Praha.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Super kára. Super spotřeba. Pod plynem dálnice 9l(190km/h). 6l (140km/h.Okres pod plynem 7l. Pohodovka 90km/h je 4.5-6l. Max. 220km. (2500km na tempomat 5.3l dálnice 140km/h)
Jedinou vadu kterou bych vytkl je ta bederní opěrka. Je potřeba dávat pozor a neopírat se silně. Tradičně váha po 100tkm. Samozřejmě nádržka. Ramena stěračů hlavně nedávat do autor. serv. Jdá se to docela dobře rozebrat a promazat voděvzdornou!!! vazelínou. Konstrukce odtoku dešťovky je problém. Jde to přímo do čepů.
Konstrukci bych vytkl toto:
1.když má řidič 190 cm tak se při sklopení zadního opěradla odírá čalounění. 2.tragický přístup k rádiu. Nechtějte zažít montáž kabelů pro měnič,subwoofer a zesilovač. 3.absence 12V zásuvky v kufru 4. konstrukce zámků. Po tom co je všechny vylomili nechal jsem je zaplátovat a zaslepit. Spoléhám se na baterky v ovládači. 5. konstrukce lyžin pro zahrádku je super, ale mohlo to být vyřešeno tak, aby člověk nemusel schovávat záslepky. 6.vysoký člověk na zadním sedadle se po středně dlouhé cestě zblázní 7. kdyby bylo zadní plato rozdělené na dva kusy, tak by to bylo ještě lepší.Při přepravě větších věcí překáží 8. Mohly si ušetřit práci se zadními výškovými repráky. Řvou akorád řidičovi do ucha. Nic jiného neslyší. Obecně to chce lepší reproduktory. to co bylo alespoň v modelu z roku 2000 se nedá poslouchat.
Včem problém není:
1.Prostor na zadních sedadlech-když už někoho za řidičem vezu tak se i při své délce dá uskromnit a posunout sedadlo o dva kroky blíže. Horší je to s tou vzdáleností ke střeše. 2.parkování lze vyřešit senzory. Já jsem je nepotřeboval. Pravda je, ale že učení chvilku trvalo. Výsledkem učení byl poškrábaný zadní nárazník. 3.zadní stěrač opravdu potřeba neni.V dešti už při 30km/h tam nespadne ani kapka. 4. hatchback je super a je to auto a ne vagon a navíc má zadní plato na pořádné reproduktory.
Doporučení snížit a hlavně alespoň 16" kola. Moc se to houpe, ale to je vhodné právě pro Prahu. Couvací senzory. Dobré reproduktory. Manuál.klima.Tempomat-za málo peněz hodně muziky. Kůži kde to jde a proboha hlavně ne světlé potahy.
Ke klimatizaci ještě malý dovětek. Automatická klima. Strašně jsem jí chtěl, ale měl jsem ušetřit. Nemixuje teplotu vzduchu. V létě fouká pořád studený vzduch. Namrzlé čelo to jistí.
Dobrý den, chci si koupit octavii ale pořád čtu o váze vzduchu že je vadná a o turbu prahcy budu mít tak na 2000 až 2001rok výroby můžete mi někdo napsat na email co taková váha nebo turbo stojí v opravně dik moc Jarda
Plášu a je to pryč. Auto jsem prodal protože mám zálusk na nové a protože je čas aby to dělalo radost někomu jinému. Do dneška turbo a váha po čipu OK :-) výsměch všem kteří tvrdí, že odchází. Je třeba myslet na uchlazení a pak je to ready. Musel jsem ale zaplkat. Před prodejem cca v2/06 do toho padlo cca 30 tis. podceňované problémy s úníkem chl. kapaliny u vodní pumpy měli za následek, že jsem vařil. Tzn. nové těsnění pod hlavou a všechny ty demontáže a montáže. Při garančce se musela pak ze stejného důvodu vyměnit pumpa a napínací kladka s rozvodama, ale ty jsem už stejně za 10t km měl dělat. Takže sláva a čest minimálně této Octavii když ne Škodovce a já přesedám. (jdu do Mazdy 6 a opět v naftě. Jedním z hlavních hledisek je přece jen průměrně menší počet oprav dle německých žebříčků a navíc od Oktávie podvozek dokonce i v naftě srovnatelný "v rámci rozumných mezí" s Imprezou.
takže přečipováno a sportovní filtr navzdory všem kecům, že si váha vzduchu neumí poradit s přísunem vzduchu. Situace je více než uspokojivá. jsem o 1-1,5litru níž. Na dálnici to jezdí snad jen na vzduch. Ideální rychlost je těsně nad turbem na 5. cca 160km. to je to za 4,7l. Posun ve zrychlení dobře 2sec. Zvýšení krouťáku je sakra znát. Občas cítím, že spíš nestíhá spojka, ale to jistě souvysí s tím, že to mám dnes na 225/45/17. Vřele doporučuji. Nekouří to = dle mého možná právě z důvodu většího množství vzduchu na sání a doufám, že to nezakřiknu. Váha už 2 roky v pohodě. Jo a pro diskusi nad ničením motoru. Motor ničí studené starty a po pile rychlé vypnutí. Nic mezi tím nedělá problém. Doporučuji včem, protože v akci se to dá zařídit za 8,5t. Na spotřebě do 1/2 roku nazpět. Blbý je, že mi to už připadá pomalý :-(
Nevim co všichni máte s těma váhama vzduchu. Moje Octavka TDi 66kw má najeto skoro 300000 a neměnil jsem ani jednu. Sousedovi servisuju jeho 81 kilowatovou, ten má najeto 235 tis ale stylem jízdy,za kterou bych mu spřerážel ruce. Furt podlaha u studenýho nikdy negarážovanýho auta,většinou po děravejch silnicích a za celou dobu jsem mu dělal jen dvakrát brzdy, jednou tlumiče a dva čepy na řízení. A váha vzduchu je pro nás velkou neznámou. Oběma nám ty auta nezakouří a nezakouří a pořád dobře jedou a nežerou
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
váha vzduchu
Dobrý den, chci si koupit octavii ale pořád čtu o váze vzduchu že je vadná a o turbu prahcy budu mít tak na 2000 až 2001rok výroby můžete mi někdo napsat na email co taková váha nebo turbo stojí v opravně dik moc Jarda
17.05.2007 | 20:52:20 | Jarda Reagovat
prodal jsem to až po 175tis
Plášu a je to pryč.
Auto jsem prodal protože mám zálusk na nové a protože je čas aby to dělalo radost někomu jinému.
Do dneška turbo a váha po čipu OK :-)
výsměch všem kteří tvrdí, že odchází. Je třeba myslet na uchlazení a pak je to ready.
Musel jsem ale zaplkat. Před prodejem cca v2/06 do toho padlo cca 30 tis.
podceňované problémy s úníkem chl. kapaliny u vodní pumpy měli za následek, že jsem vařil. Tzn. nové těsnění pod hlavou a všechny ty demontáže a montáže. Při garančce se musela pak ze stejného důvodu vyměnit pumpa a napínací kladka s rozvodama, ale ty jsem už stejně za 10t km měl dělat.
Takže sláva a čest minimálně této Octavii když ne Škodovce a já přesedám.
(jdu do Mazdy 6 a opět v naftě. Jedním z hlavních hledisek je přece jen průměrně menší počet oprav dle německých žebříčků a navíc od Oktávie podvozek dokonce i v naftě srovnatelný "v rámci rozumných mezí" s Imprezou.
21.07.2006 | 15:29:13 | Reagovat
po čipu
takže přečipováno a sportovní filtr navzdory všem kecům, že si váha vzduchu neumí poradit s přísunem vzduchu.
Situace je více než uspokojivá.
jsem o 1-1,5litru níž. Na dálnici to jezdí snad jen na vzduch.
Ideální rychlost je těsně nad turbem na 5. cca 160km. to je to za 4,7l.
Posun ve zrychlení dobře 2sec. Zvýšení krouťáku je sakra znát. Občas cítím, že spíš nestíhá spojka, ale to jistě souvysí s tím, že to mám dnes na 225/45/17. Vřele doporučuji.
Nekouří to = dle mého možná právě z důvodu většího množství vzduchu na sání a doufám, že to nezakřiknu. Váha už 2 roky v pohodě.
Jo a pro diskusi nad ničením motoru. Motor ničí studené starty a po pile rychlé vypnutí. Nic mezi tím nedělá problém.
Doporučuji včem, protože v akci se to dá zařídit za 8,5t. Na spotřebě do 1/2 roku nazpět.
Blbý je, že mi to už připadá pomalý :-(
01.03.2006 | 17:43:31 | Stev Reagovat
Instalace
dodatečných kabeláží k subwooferu a reproduktorům není žádný problém, chce to jen trpělivost a šikovnější ruce.
21.12.2005 | 23:28:55 | Pavel Z Reagovat
Nevim co všichni máte s těma váhama vzduchu. Moje Octavka TDi 66kw má najeto skoro 300000 a neměnil jsem ani jednu. Sousedovi servisuju jeho 81 kilowatovou, ten má najeto 235 tis ale stylem jízdy,za kterou bych mu spřerážel ruce. Furt podlaha u studenýho nikdy negarážovanýho auta,většinou po děravejch silnicích a za celou dobu jsem mu dělal jen dvakrát brzdy, jednou tlumiče a dva čepy na řízení. A váha vzduchu je pro nás velkou neznámou. Oběma nám ty auta nezakouří a nezakouří a pořád dobře jedou a nežerou
03.11.2005 | 09:25:27 | nonic Reagovat