Recenze Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDi PD 74kW
“Vychytaná auta - až na to moje :)). ”

Autor recenze: Derrick (33 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.9 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 6.7 l/100 km Vloženo: 9. 9. 2006

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Octavia 1.9 TDi 66kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Závažnější porucha - po déletrvajícím dešti jsem občas našel loužičku vody na koberečku pod sedadlem u řidiče. V servisu to údajně odstranili (vadná nebo odchlíplá folie ve výplní dveří), ale moc tomu nevěřím - čekám na další vydatné přeháňky ... :)).

Jinak drobnosti jako zadrhávající klika na 5. dveřích, drnčící plexi na krytu budíků, nefunční osvětlení kufru - odstraněno během návštěvy v sevisu, ale přece jen - nepotěší to.

A dále vysoká spotřeba - zatím nevyřešeno.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jezdil jsem pár let se služební Oktávkou - hatchback, 1,9 TDi 66kW - a byl jsem s ní náramně spokojený, takže když jsem potřeboval vyřešit otázku rodinného vozu, šel jsem na jistotu - jen jsem z praktických důvodů volil kombíka.
Nechtěl jsem dát za auto víc než 1/2 milionu, takže jsem se musel spokojit se starou verzi - ještě se kupodivu vyrábí - ve verzi Tour.

Venkovní design, interiéry, komfort uvnitř - pro mě více méně žádná změna a vše pro mou potřebu naprosto dostačující.

Jízdní vlastnosti - nárust výkonu díky o 8kW silnějšímu motoru jsem nijak neregistroval, co se hlučnosti motoru týče, myslím, že slabší motor byl klidnější, ale s tím prý se má u motoru PD (systém čerpadlo-tryska počítat). Nový vůz možná o něco lépe akceleruje, zato při rychlostech okolo 140-150 km/hod, se mi živější jevila Oktávka se slabším motorem, stačilo lehce ťukat na plyn a starší Oktávka tu 150-ku držela, teď musím celkem slušně přišlapávat, aby mi rychlost neklesala. Zkoušel jsem i maximálku, papírových 190 Km/hod jsem po rovině vytáhnul a nějaká rezerva tam ještě určitě byla.

Velkým zklámáním je pro mne ale spotřeba nového auta, už mám najeto skoro 15.000 km, ale srazit spotřebu pod 6 litrů na krátké trati do práce (asi 25 km) je téměř nadlidský výkon, a to nejezdím nijak agresivně, většinou tak 10 max 15 km nad povolené limity a z větší části po dálnici.

Ptal jsem se na to v servisu, částečně prý za to může klimatizace, kterou mám teď automatickou a nechávám ji automaticky pracovat. Dále mi doporučili počkat, až najedu 20-30 tis. km a motor si už úplně "sedne". Pak že to vyhodnotí.
Mám strach, že to není samo sebou. Se starou károu jsem jezdil bez problému za 5 l, teď je to sice kombík, o něco silnější motor, klimatizace, možná i hagusy na střeše něco přidají, ale mých průměrných 6.7 l/100 km je na tohle auto přece jen moc.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

ide to

ja mam 74kw fabiu combi, 9 rocnu staru supu, 200 tisic najazdenych a priemerku ma 4,7. v rovinatom terene viem ist za 4l, samozrejme pri extremne uspornej jazde, 5ku nevyhadzujem ani v obciach, priemernu rychlost mam okolo 58kmh. pri sviznej jazde jadzim do 5,5. kto neveri, preveziem ho. verim tomu ze dobre zabehnuty motor a s podvozkom v tiptop stave sa da urobit 3,8l. na daci logan 1,4mpi som mal najnizsiu priemerku 5,2l /na nadrz/ a na nissan micra 1,0 som sa pod 5 nikdy nedostal.mercedes c 200cdi 6kvalt pri 90kmh pyta 4,6. ale am sa mi pod 5,3 nepodarilo dostat na priemerku. Rekord mam s nivou-16l a foresterom 14l pri sviznej jazde /nie zavodnej/.

14.06.2011 | 19:53:47 | nr Reagovat

spotřeba

u 1,4tdi byla kombinovaná spotřeba 4,6 L/100km nejvíc jsem dosáhl 4,8 L a řekl bych že by se dalo dosáhnout výrobcem udávané spotřeby 4,4 L ale méně určitě ne měřeno dotankováním každé nádrže dlouhodobě najel jsem na tom103000km, na počítač bych raději moc nespoléhal realita je realita, u té 1,9 by se mněla pohybovat 5,3-5,5L kombinace při normálním provozování.

06.04.2010 | 17:18:36 | samurai Reagovat

To si piš, že to jde. Ještě jsem si teď ověřoval nadmořskou výšku startu a cíle, páč jsem to měřil hlavně jedním směrem. A ta měla podstatný vliv. Start byl asi 475 m.n.m. a cíl pouhých 315 m.n.m. Takže to bylo z kopce - celková délka trasy 90 km. Bylo tam i místo, kde jsem jel 6 km s vypnutým motorem, a tak. Výpočet spotřeby vycházel ještě optimističtěji, ale když započtu nějakou chybu měření - radši velkou, tak to stále vychází pod 4 litry. A to je možné, trasu jsem dokonale znal, jezdil jsem tam velmi často. Stačí si prohlédnout některé výsledky z různých jízd úspornosti - dá se to. Já jsem měl výhodu, že nebyl žádný časový limit či minimální průměrná rychlost. Když jsem chtěl jet 6 km s vypnutým motorem, tak rychlost někde klesla i pod 30 km/h. Byla to jen zkouška toho, co je možné, ale ne reálné podmínky.

06.04.2010 | 16:21:18 | Itall Reagovat

Itall

Teda ty seš ještě lepší,než "Vaso"
Už u něj mi to přišlo divný-ale řikal sem si -diesel... -no možná.Ale Ty a škoda 110 -to už je i na mě trochu moc...
I za těchto podmínek si v životě s karburátorem,a tim motorem nemohl dosáhnout tuhle spotřebu...
Ale jako sranda dobrý

06.04.2010 | 15:55:33 |  Reagovat

Za těch 3,8 nebo možná i trochu méně se dá jezdit s naftou i v průměru. Ale stále jen výletním tempem kolem 70 km/h a důsledně úsporně. Ovšem takhle skoro nikdo nejezdí, ani nemůže. Podobnou spotřebu jsem měl i se Škoda 110L, kdy jsem jako student jezdil do školy. Pojal jsem to jako úspornou dopravu a testoval za kolik nejméně to jde. Ale jel jsem stále 65 km/h, jen do kopce jsem se rozjel víc. Kde to šlo, tak jsem vypínal motor, prakticky nikde nebrzdil atd. Párkrát se to dalo, jako taková laboratorní práce. Ale normální doprava to není, v dnešním provozu už by to snad ani nešlo.

06.04.2010 | 15:48:38 | Itall Reagovat

Itall

A nebo tak by to šlo.Motor zahřátý na provozní teplotu,a cca 10Km je z kopce ...

06.04.2010 | 15:39:07 |  Reagovat

Vaso

Tvoje spotřeba je "reálná" pouze tehdy,když z těch 30ti KM cca 10KM auto tlačíš ty,nebo tě tlačí někdo jinej.Jinak 3,8 je fakt nesmysl... !

06.04.2010 | 15:37:53 |  Reagovat

Ale dá se, nebyly tu zmíněny podmínky. Třeba v létě, cíl je níže, než start, maximálně úsporná jízda - když řidič zná dobře trasu apod. Jde to, ale musí na to být podmínky.

06.04.2010 | 15:19:11 | Itall Reagovat

spotřeba

Ja jsem mel octavii 1.9 TDI 81 Kw a spotrebu v zadnem pripade nejde stlacit pod 5 litru na 100km. Toto nedokazala ani moje zena a ta jezdi presne podle predpisu a jen do 80 km/h. Taky s tim jezdila za nejakych 5,2, takze spotrebe 3.8 se muzu jen tise smat. Tyto hodnoty se urcite nezakladaji na pravde a opravdu nevim, proc se tim lide chlubi.

06.04.2010 | 15:11:00 | varuz Reagovat

Spotreba

Ja som dokazal urobit na 30km dlhej ceste s motorom 1.9TDI 101PS 74Kw 3.8l/100km ale to bol moj osobny rekord. v jazde bolo 5km po meste. Inak primerne tu cestu teda do prace robim okolo 4.4/100km

13.03.2009 | 14:15:28 | Vaso Reagovat

TDI x TDI PD

Vaše zkušenosti odpovídají skutečnosti. Motory TDI 66kW a 81kW jsou považovány za nejlepší co se vyrobilo. Sice se nejedná o common-rail, ale co se týče spotřeby, životnosti a údržby, tak nebyly překonané. TDI PD jsou technicky dokonalejší, ale jsou více citlivé na naftu, mají menší životnost, více zabírají v nižších otáčkách ale mají celkově vyšší spotřebu. Při porovnání s common-rail II generace zůstávajíé pozadu za HDI, TDCi atd. Navíc případná oprava PD je velmi náročná. Je otázkou, zda se WV nevrátí k C-R motorům.

27.09.2006 | 12:49:59 | kutil Reagovat

RE: TDI x TDI PD

co se tyká spotřeby tak už to lepší nebude, staré motory 66 kW a 81kW měly vyšší kompresní poměr tudíž lepší tepelnou učinost( lepší využití paliva ). Ovšem nové motory mají kompresní poměr snížený k vůli snížení Nox které vzniká za vysokých tlaků a teplot.Je to trochu postavené na hlavu,ale nedá se stím nic dělat. Třeba v 90. letech měla Honda benzinové motory s vrstveným spalovaním , který jezdili i pod 5litru benzinu na 100km, dneska už by emisně nevyhovovali.

08.03.2012 | 23:52:51 | red  | 90.180.91.* Reagovat