Rok výroby:2012Typ motoru:2.0 TDI CRStav km při koupi:0 kmStav km nyní:126 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?30 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:18. 9. 2014
Předchozí auto:Audi 80 1.9 TDIBMW 540 540iHonda Legend 3.5
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
dostatečný výkon solidní spotřeba
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Při prohlídce na 60 000 km výměna spojovačky řízení (lehké ťukání na nerovnostech). Výměna cca 4 různých žárovek.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Oktávku jsem dostal jako služební i k soukromému použití v lednu roku 2012. Najedu cca 45000 km/rok, z toho cca 50% na dálnici, 30% okresky a 20% město. Vcelku dodržuju rychlostní limity, obce "tachometrových" 60 km/h, mimo obec 100 km/h a dálnice 120 km/h kvůli spotřebě. Snažím se bavit tím, že jezdím docela "ekorallye", to znamená, že z kopce vyřazuju a případně brzdím motorem. Za dva roky mám vykázanou spotřebu podle tankování 5,06 a 5,03 l/100km. K hodnocení auta asi tolik: Motor 140 PS jsem po 10 000 km nechal načipovat na 178 PS a 378 Nm podle měření na zkušení stolici. Motor se šestikvaltem je za jízdy slyšet jen minimálně a při tachometrových 120 km/h točí cca 1950 ot/min. Nástup turba má malou prodlevu, ale protože nijak nezávodím, tak mně to nevadí a docela mě baví jezdit na "vlně" krouťáku, který je schopnej "prohrábnout" kola i na dvojku. Olej měním po 30 000 km, to je cca po 8 měsících při nulové spotřebě oleje. Řazení je vcelku přesné a hladké. Odstupňování převodovky je dost "do rychla", 6 je možné řadit až při cca 95 km/h, to je 1500 ot/min po přeřazení. Tady musím konstatovat, že absolutně nechápu nastavení "našeptávače" řazení (šipky na přístrojovce), který radí řidiči přeřadit na vyšší stupeň už při 1500 ot/min, kdy po přeřazení klesnou otáčky pod 1100 ot/min a auto začne nechutně rezonovat. Pro pohodovou jízdu je třeba držet otáčky motoru minimálně na 1400 ot/min a pod plynem alespoň na 1500 ot/min. K brzdám nemám žádné negativní připomínky, účinnost je plně postačující, dávkovatelnost velmi dobrá a doposud mám původní kotouče i destičky. Karoserie má konzervativní desing, který nenadchne ani neurazí, vnirřní prostor je vpředu v pohodě, vzadu při 3 cestujících chybí alespoň 15 cm na šířku (ale poslední Passat na tom není o mnoho lépe). Kufr je bez připomínek jak velikostí, tak přístupem, ale pokud budu hnidopich, tak můžu kritizovat schod po sklopení opěradel. Velmi se hodí háčky na tašky a úchyty pro síťový program. Jízdní vlastnosti odpovídají požadavkům na "běžný provoz". U rodinného kombi nemá, podle mně, cenu mluvit o nějakém "citu" v řízení, to může být bráno v potaz u nějakých sporťáků. U Oktávky nepotřebuju, aby mě "tahala" za volant. Konfort jízdy ovlivňuje naladění podvozku, ktré je vyhovující, ani měkké, ani tvrdé. Dále pak odhlučnění, které je u motoru velmi dobré, ale utlumení hluku odvalovavání je u zadních kol, zejména u kombi, nedostatečné. Na hrubším asfaltu jsou pneumatiky dost slyšet. Docela by mě zajímalo, jestli by pomohlo vylepení blatníků, podběhů, podlahy a případně i střechy bitumenovými pláty. Moje závěrečné hodnocení je takové, že ve své třídě je Oktávka velmi dobré a spolehlivé auto (alespoň na moje), ale nebylo by fér ji porovnávat s prémiovými značkami a nebo modely o třídu výše, které jsou z hlediska konfortu jízdy někde jinde, ale také za úplně jiné peníze.
Po 4 letech provozu a najetých 180 000 km jsem vyměnil služební Octavii za Superba, a tak píšu krátké shnutí: 1. Spotřeba podle tankování 4,9 l/km. 2. Opravy: pouze spojovačka řízení (viz recenze) 3. Spotřební materiál: pouze 1x zadní brzdové destičky a cca 10různých žárovek, jedna sada letních a jedna sada zimních pneu 4. Servisní prohlídky po 30 000 km, spotřeba oleje mezi výměnami - bez dolévání 5. Opotřebení interiéru minimální, auto 100% funkční Závěrem chci Oktávku pochválit, opravdu spokojenost. Ze Superba jsem celkem nadšenej, až budou nějaké větší zkušenosti, tak napíšu recenzi.
Koupil jsem si octávia 2,a docela mi překvapila hlučnost při jízdě kolem 100km.Mohli by to být ložiska?Když jsem s ní začal jezdit tak měla najeto 38000 km.To je dost málo na ložiska.Jinak dobrý.
14.06.2015 | 00:33:39 | Milan
| 89.103.75.*Reagovat
RE: Hlučnost
Tak to bylo pravé zadní ložisko.Po najetých 32000 docela brzo.Oprava stála 4600kč.Tak snad už to bude dobré.
18.07.2015 | 18:59:46 | Milan
| 89.103.75.*Reagovat
Doplnění recenze
Na cca 155 000 ks se "ozvala" přední náprava. V servisu vyměnili táhla předního stabilizátoru (kosti) a zadní silentblok levého spodního ramene. Po opravě vše OK.
súhlas na 1000%, takto otrasne je odstupňovaná prevodovka aj v 508, 103 kw, otáčky
su skur...e nízke, na 2,2 HDi v 10 ročnej 607 sú naskladané priam geniálne, 6.stupen kľudne od 85-90 km/h a motor nič, na 508 90-tka a 6.stupeň, iba ak dole kopcom. a o "radcovi" radenia.., škoda slov. echh, dlabať aj dnešných "inžinierov".
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Konečné hodnocení po 180 000 km
Po 4 letech provozu a najetých 180 000 km jsem vyměnil služební Octavii za Superba, a tak píšu krátké shnutí:
1. Spotřeba podle tankování 4,9 l/km.
2. Opravy: pouze spojovačka řízení (viz recenze)
3. Spotřební materiál: pouze 1x zadní brzdové destičky a cca 10různých žárovek, jedna sada letních a jedna sada zimních pneu
4. Servisní prohlídky po 30 000 km, spotřeba oleje mezi výměnami - bez dolévání
5. Opotřebení interiéru minimální, auto 100% funkční
Závěrem chci Oktávku pochválit, opravdu spokojenost.
Ze Superba jsem celkem nadšenej, až budou nějaké větší zkušenosti, tak napíšu recenzi.
19.12.2015 | 18:39:33 | Bobus | 85.70.166.* Reagovat
Hlučnost
Koupil jsem si octávia 2,a docela mi překvapila hlučnost při jízdě kolem 100km.Mohli by to být ložiska?Když jsem s ní začal jezdit tak měla najeto 38000 km.To je dost málo na ložiska.Jinak dobrý.
14.06.2015 | 00:33:39 | Milan | 89.103.75.* Reagovat
RE: Hlučnost
Tak to bylo pravé zadní ložisko.Po najetých 32000 docela brzo.Oprava stála 4600kč.Tak snad už to bude dobré.
18.07.2015 | 18:59:46 | Milan | 89.103.75.* Reagovat
Doplnění recenze
Na cca 155 000 ks se "ozvala" přední náprava. V servisu vyměnili táhla předního stabilizátoru (kosti) a zadní silentblok levého spodního ramene. Po opravě vše OK.
30.05.2015 | 21:21:02 | Bobus | 85.70.166.* Reagovat
súhlas na 1000%, takto otrasne je odstupňovaná prevodovka aj v 508, 103 kw, otáčky
su skur...e nízke, na 2,2 HDi v 10 ročnej 607 sú naskladané priam geniálne, 6.stupen kľudne od 85-90 km/h a motor nič, na 508 90-tka a 6.stupeň, iba ak dole kopcom. a o "radcovi" radenia.., škoda slov.
echh, dlabať aj dnešných "inžinierov".
03.04.2015 | 10:13:59 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
Servis po 150 000 kilometrech
Servisní prohlídka proběhla bez závad, mimo výše uvedené spojovačky řízení z 60 tisícové prohlídky je vše původní včetně brzdových destiček.
02.04.2015 | 17:07:54 | Bobus | 193.85.217.* Reagovat
Doplnění recenze
Za třetí rok provozu najeto 51000 kilometrů a průměrná spotřeba podle tankování 4,75 l/100 km. Závady žádné, spokojenost!
14.02.2015 | 15:10:32 | Bobus | 85.70.166.* Reagovat