Recenze Škoda Octavia 2.0 TDI CR II
“Vzhledem u určení vozu SPOKOJENOST.”

Autor recenze: Bobus (59 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2012 Typ motoru:2.0 TDI CR Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:126 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 30 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 18. 9. 2014

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi 80 1.9 TDI BMW 540 540i Honda Legend 3.5

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

dostatečný výkon
solidní spotřeba

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Při prohlídce na 60 000 km výměna spojovačky řízení (lehké ťukání na nerovnostech). Výměna cca 4 různých žárovek.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Oktávku jsem dostal jako služební i k soukromému použití v lednu roku 2012. Najedu cca 45000 km/rok, z toho cca 50% na dálnici, 30% okresky a 20% město.
Vcelku dodržuju rychlostní limity, obce "tachometrových" 60 km/h, mimo obec 100 km/h a dálnice 120 km/h kvůli spotřebě. Snažím se bavit tím, že jezdím docela "ekorallye", to znamená, že z kopce vyřazuju a případně brzdím motorem. Za dva roky mám vykázanou spotřebu podle tankování 5,06 a 5,03 l/100km.
K hodnocení auta asi tolik:
Motor 140 PS jsem po 10 000 km nechal načipovat na 178 PS a 378 Nm podle měření na zkušení stolici.
Motor se šestikvaltem je za jízdy slyšet jen minimálně a při tachometrových 120 km/h točí cca 1950 ot/min. Nástup turba má malou prodlevu, ale protože nijak nezávodím, tak mně to nevadí a docela mě baví jezdit na "vlně" krouťáku, který je schopnej "prohrábnout" kola i na dvojku.
Olej měním po 30 000 km, to je cca po 8 měsících při nulové spotřebě oleje.
Řazení je vcelku přesné a hladké. Odstupňování převodovky je dost "do rychla", 6 je možné řadit až při cca 95 km/h, to je 1500 ot/min po přeřazení.
Tady musím konstatovat, že absolutně nechápu nastavení "našeptávače" řazení (šipky na přístrojovce), který radí řidiči přeřadit na vyšší stupeň už při 1500 ot/min, kdy po přeřazení klesnou otáčky pod 1100 ot/min a auto začne nechutně rezonovat. Pro pohodovou jízdu je třeba držet otáčky motoru minimálně na 1400 ot/min a pod plynem alespoň na 1500 ot/min.
K brzdám nemám žádné negativní připomínky, účinnost je plně postačující, dávkovatelnost velmi dobrá a doposud mám původní kotouče i destičky.
Karoserie má konzervativní desing, který nenadchne ani neurazí, vnirřní prostor je vpředu v pohodě, vzadu při 3 cestujících chybí alespoň 15 cm na šířku (ale poslední Passat na tom není o mnoho lépe). Kufr je bez připomínek jak velikostí, tak přístupem, ale pokud budu hnidopich, tak můžu kritizovat schod po sklopení opěradel. Velmi se hodí háčky na tašky a úchyty pro síťový program.
Jízdní vlastnosti odpovídají požadavkům na "běžný provoz". U rodinného kombi nemá, podle mně, cenu mluvit o nějakém "citu" v řízení, to může být bráno v potaz u nějakých sporťáků. U Oktávky nepotřebuju, aby mě "tahala" za volant.
Konfort jízdy ovlivňuje naladění podvozku, ktré je vyhovující, ani měkké, ani tvrdé. Dále pak odhlučnění, které je u motoru velmi dobré, ale utlumení hluku odvalovavání je u zadních kol, zejména u kombi, nedostatečné. Na hrubším asfaltu jsou pneumatiky dost slyšet. Docela by mě zajímalo, jestli by pomohlo vylepení blatníků, podběhů, podlahy a případně i střechy bitumenovými pláty.
Moje závěrečné hodnocení je takové, že ve své třídě je Oktávka velmi dobré a spolehlivé auto (alespoň na moje), ale nebylo by fér ji porovnávat s prémiovými značkami a nebo modely o třídu výše, které jsou z hlediska konfortu jízdy někde jinde, ale také za úplně jiné peníze.



Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Konečné hodnocení po 180 000 km

Po 4 letech provozu a najetých 180 000 km jsem vyměnil služební Octavii za Superba, a tak píšu krátké shnutí:
1. Spotřeba podle tankování 4,9 l/km.
2. Opravy: pouze spojovačka řízení (viz recenze)
3. Spotřební materiál: pouze 1x zadní brzdové destičky a cca 10různých žárovek, jedna sada letních a jedna sada zimních pneu
4. Servisní prohlídky po 30 000 km, spotřeba oleje mezi výměnami - bez dolévání
5. Opotřebení interiéru minimální, auto 100% funkční
Závěrem chci Oktávku pochválit, opravdu spokojenost.
Ze Superba jsem celkem nadšenej, až budou nějaké větší zkušenosti, tak napíšu recenzi.

19.12.2015 | 18:39:33 | Bobus  | 85.70.166.* Reagovat

Hlučnost

Koupil jsem si octávia 2,a docela mi překvapila hlučnost při jízdě kolem 100km.Mohli by to být ložiska?Když jsem s ní začal jezdit tak měla najeto 38000 km.To je dost málo na ložiska.Jinak dobrý.

14.06.2015 | 00:33:39 | Milan  | 89.103.75.* Reagovat

RE: Hlučnost

Tak to bylo pravé zadní ložisko.Po najetých 32000 docela brzo.Oprava stála 4600kč.Tak snad už to bude dobré.

18.07.2015 | 18:59:46 | Milan  | 89.103.75.* Reagovat

Doplnění recenze

Na cca 155 000 ks se "ozvala" přední náprava. V servisu vyměnili táhla předního stabilizátoru (kosti) a zadní silentblok levého spodního ramene. Po opravě vše OK.

30.05.2015 | 21:21:02 | Bobus  | 85.70.166.* Reagovat

súhlas na 1000%, takto otrasne je odstupňovaná prevodovka aj v 508, 103 kw, otáčky

su skur...e nízke, na 2,2 HDi v 10 ročnej 607 sú naskladané priam geniálne, 6.stupen kľudne od 85-90 km/h a motor nič, na 508 90-tka a 6.stupeň, iba ak dole kopcom. a o "radcovi" radenia.., škoda slov.
echh, dlabať aj dnešných "inžinierov".

03.04.2015 | 10:13:59 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Servis po 150 000 kilometrech

Servisní prohlídka proběhla bez závad, mimo výše uvedené spojovačky řízení z 60 tisícové prohlídky je vše původní včetně brzdových destiček.

02.04.2015 | 17:07:54 | Bobus  | 193.85.217.* Reagovat

Doplnění recenze

Za třetí rok provozu najeto 51000 kilometrů a průměrná spotřeba podle tankování 4,75 l/100 km. Závady žádné, spokojenost!

14.02.2015 | 15:10:32 | Bobus  | 85.70.166.* Reagovat