Rok výroby:1997Typ motoru:1897Stav km při koupi:210 000 kmStav km nyní:217 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:12. 2. 2011
Při koupi "něco" klepalo na přední nápravě u levýho kola, mysleli jsme, že jsou čepy K.O., ukázalo se, že to byly stabilizátory a uložení.
Prachovky a dorazy na tlumičích (zadní náprava). Tlumiče se leskly, prachovky nikde. Poté co jsme auto zvedli, byly vidět prachovky, které proletěly dorazama (dorazy byly K.O. a prachovky taky).
Levé zadní dveře mají problém s centrálním zamykáním - někdy se zamknou, někdy ne.
Tlačítko na cirkulaci vzduchu je zřejmě vymačkaný - nejde zamáčknout, bohužel by se musela měnit celá ta jednotka, takže se bez cirkulace obejdu.
Celkové opravy: výměna stabilizátorů (2ks), uložení (2ks), přední kotouče (2ks), brzdový destičky (1 pár), prachovky (2ks), dorazy (2ks), olejový filtr, pylový filtr a 4 litry oleje 10W40 = 6000 Kč i s prací.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem jel pro auto vzal jsem sebou kamaráda automechanika, kterýmu už pod rokama nějaká ta Octávka prošla.
Auto bylo z dovozu, s 2 klíčema, servisní knížkou vedenou do 170 tisíc km, stav odpovídal kilometrům (210 000km) - ochmataný volant, pomalu se trhající kůže kolem řadící páky. Čísla skel odpovídala, kromě čelního, které se už někdy nejspíš po nějakém kamínku měnilo. Turbo nijak nepískalo. Bohužel nevim, kdo byl původní majitel, ale tipuji, že člověk který ví jak je to s dochlazováním turba, nedávat plnej kotel, když je auto studený atd. nebo nějaký důchodce.
Takže jsem auto koupil a vesele vezl domu, první věc, které jsem si nevšiml v servisu, že čelní sklo je neskutečně poškrábaný, jak kdyby ho nějakej expert čistil drátěnkou, takže v noci když jede nějaký auto naproti, tak je to hodně nepříjemný do očí. Pro auto jsem jel vklidu odpoledne, takže si toho nešlo nijak všimnout.
Další věcí, které jsem si nevšiml, byl rok výroby. Autobazar nás odkazoval na TP, kde bylo napsaný první přihlášení roku 1999, když jsem se doma podival na plasty, který zakrývají pojistky, zjistil jsem, že auto bylo vyrobeno v roce 1997 (nejspíš si Octávka pospávala někde na skladech).
Plná výbava je příjemná (všechna okna v elektrice, elektrický zpětný zrcátka, klimatizace..). Klimatizace funguje parádně, pří spuštění se spotřeba zvýši zhruba o 0.5l, ale v autě je parádní chládek (bohužel se v starý Octávce ještě nedělal Climatronic, hned by to bylo lepší).
Jak se Octávia chová na silnicích asi skoro každý ví, neni to žádný auto na nějakou extrémní zběsilou jízdu, ale ve spojení s naftovým TDičkem o výkonu 66 kW je to dobrý společník na dlouhé cesty. Možná by neuškodily jiné sedačky, protože ty sériový jsou po těch letech bídný a když se jede nějakých 500 km vkuse, s 2 zastávkama tak už pak člověk ani neví jak v tom autě sedět, aby ho neboleli záda, nohy .. Ještě bych ocenil tempomat na dlouhé cestování po dálnicích, ale to bych musel jít o nějakej rok dopředu.
V zimě je trochu problémový těžký motor vepředu a lehký kufr. Neni žádný problém po ránu projet namrzlou silnici v 30 km/hod s ustřeleným zadkem. Co jsem se bavil s dalšími majiteli naftových Octávek, říkal, že se jedná o běžnou věc - těžkej čumák, lehkej zadek.
Jinak si auto nemůžu vynachválit, zimní starty nejsou problémy, turbo pěkně táhne a hlavně auto na spotřebu - ježdění po městě 6 - 6.5l, mimo město 4.7 - 5l, dálnice 5.5 - 6l, vše bez zapnuté klimatizace. Samozřejmě není problém s Octávií jet 170 km/hod (tachometrových), ale točí už pak skoro ke 4 000 ot/min a působí, že se každou chvílí ten předek urve.
Octávia je vepředu prostorná, horší už je to pro cestující vzadu, hlavně ohledně místa pro nohy. Na místo pro hlavu si nikdo zatím nestěžoval - možná je to tim, že jsem tam zatil vozil jen drobný holky :-). Kufr, to je kapitola snad všem známa, ač jsem majitelem sedanu, tak je kufr prostorný a na letní chatový akcičky plně dostačující.
Kdybych měl auto shrnout, tak jsem věděl do čeho jdu, potřeboval jsem nízkou spotřebu, životnost a levné náhradní díly. Výkon 66 kW mi stačí, nemam potřebu nikde lítat jako mistr rallye, mam řidičák rád a nepotřebuju o něj přijít.
nstar: Tak jsem to vyzkoušel a funguje to, paráda, děkuji :-) (mě to ani nenapadlo, že by to mohlo bejt timhle). Jinak k těm podběhům, právěže ne, úplně nejstarší Octávie (velkej oblouk přes polovinu palubovky a červený budíky) má problém s prahama, když se bere na hever tak se pod předníma dveřma lehce ohýbají ( ale žádný problém to není ) a další věcí je, že se stará Octavie neskutečně kříží ( pokud už má něco najeto ), stačí přednim kolem zůstat v nějakym ďolíku ( díra v silnici nebo kanál ) a nejdou zavřít dveře :-)
len vyskusaj, ono to funguje tak, ze ked mas co ja viem zvolenu nejaku pozicii ofukovania a zapnuty vnutorny okruh, akonahle otocis do polohy celneho skla poistka vypne vnutorny okruh aby sa nezahmlievali okna, preto nejde ani stlacit pri ofukovani celneho skla - jednak je to zbytocne a jednak by to v extremnom pripade mohlo byt nebezpecne. Podbehy su poprehybane v tom pripade, ze bola zdvihana na nespravnych bodoch, respektive mimo vyznacenych bodov - inak ma Octavia tuhu a vyborne spracovanu karoseriu - len pre rypalov mam Audi ale Octavia je podla mna legenda a vyborny voz...
nstar: To mě vůbec nenapadlo, vyzkoušim a dám vědět :-)
Itall: Je to taky možnost, ale tak oč jde, jestly octávka spala někde 2 roky na skladě tak ať
anonym: Tak nějak jsem s tim počítal, že kdybych to akutně potřeboval tak určitě na vrakáči najdu nějakou Octávku, z který bych si tu jednotku vyndal. Ohledně dílů, nejsem schopen to nijak extra porovnávat, ale myslim si, že za to co Octávie nabízí tak díly odpovídaji cenou. Jinak klasické závady jako váha vzduchu atd, o tom jsem se načetl hodně a dneš už neni problém koupit novou váhu vzduchu za pár kaček.
Jinak s korozí auto problém nemá, jediný co, tak prahy jsou ohnutý od zvedáku z auto dílen - co jsem se ptal dalších majitelů Octávek, prý zcela normální jev
Octa neni spatny auto a jeji vyhoda je , ze treba to tlacitko k te klime koupite na vrakaci , protoze je to rozsireny auto , ale ta predstava ze jsou na to levny dily apod. to je omyl . Ty ceny jsou na stejne urovni jako u ostatnich aut a ta spolehlivost taky neni zadnej zazrak . Napr. typicke zavady lanovody , stahovacky , mechanismus steracu , vahy vzduchu apod. Zase treba vyhoda tech aut je , ze to nerezavi . Manzelka ma MB C 180 r.v. 2001 a to autoje na spodku dveri a viku kufru rezavy . Je nebourany . Takze vsechno ma neco . To jsem se ale rozepsal :) . Tak ad slouzi
mne zase prave to nepreposilovane riadenie vyhovuje, najradsej mam vozy bez posilnovaca alebo s klasickym cerpadlom, nemam rad elektricke posilnovace alebo riadenie na francuzoch - je lahke a tupe akoby to ani riadenie nebolo...aj na tej octavii mohol byt posilnovac slabsi...
Nevím, co je na víčku pojistek označeno, ale jestli je to jen nějaká datovka, kdy byl vyroben plast, tak to není rok výroby auta, ale plastu. To se může dost lišit. Mě na Octavii 1,9 TDi také dost vadí těžký motor. Volant se do střední polohy (kola rovně) samovolně vrací dost nepříjemně a z ní se mu moc nechce. Je to docela nepříjemné pro řízení. Některá menší auta, i bez posilovače řízení, se řídí pohodlněji.
neni to tak, ze sa ju snazis zapnut ked mas nadstavene ofukovanie celneho okna - je tam poistka, neviem si predstavit niekoho, kto by tak casto ofukovanie vyuzival, jedine, ze by to premackol pri tom ofukovani celneho....
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
nstar: Tak jsem to vyzkoušel a funguje to, paráda, děkuji :-) (mě to ani nenapadlo, že by to mohlo bejt timhle). Jinak k těm podběhům, právěže ne, úplně nejstarší Octávie (velkej oblouk přes polovinu palubovky a červený budíky) má problém s prahama, když se bere na hever tak se pod předníma dveřma lehce ohýbají ( ale žádný problém to není ) a další věcí je, že se stará Octavie neskutečně kříží ( pokud už má něco najeto ), stačí přednim kolem zůstat v nějakym ďolíku ( díra v silnici nebo kanál ) a nejdou zavřít dveře :-)
16.02.2011 | 20:06:39 | Clant Reagovat
clant
len vyskusaj, ono to funguje tak, ze ked mas co ja viem zvolenu nejaku pozicii ofukovania a zapnuty vnutorny okruh, akonahle otocis do polohy celneho skla poistka vypne vnutorny okruh aby sa nezahmlievali okna, preto nejde ani stlacit pri ofukovani celneho skla - jednak je to zbytocne a jednak by to v extremnom pripade mohlo byt nebezpecne. Podbehy su poprehybane v tom pripade, ze bola zdvihana na nespravnych bodoch, respektive mimo vyznacenych bodov - inak ma Octavia tuhu a vyborne spracovanu karoseriu - len pre rypalov mam Audi ale Octavia je podla mna legenda a vyborny voz...
16.02.2011 | 08:05:35 | nstar Reagovat
nstar: To mě vůbec nenapadlo, vyzkoušim a dám vědět :-)
Itall: Je to taky možnost, ale tak oč jde, jestly octávka spala někde 2 roky na skladě tak ať
anonym: Tak nějak jsem s tim počítal, že kdybych to akutně potřeboval tak určitě na vrakáči najdu nějakou Octávku, z který bych si tu jednotku vyndal. Ohledně dílů, nejsem schopen to nijak extra porovnávat, ale myslim si, že za to co Octávie nabízí tak díly odpovídaji cenou. Jinak klasické závady jako váha vzduchu atd, o tom jsem se načetl hodně a dneš už neni problém koupit novou váhu vzduchu za pár kaček.
Jinak s korozí auto problém nemá, jediný co, tak prahy jsou ohnutý od zvedáku z auto dílen - co jsem se ptal dalších majitelů Octávek, prý zcela normální jev
15.02.2011 | 19:09:49 | Clant Reagovat
Octa neni spatny auto a jeji vyhoda je , ze treba to tlacitko k te klime koupite na vrakaci , protoze je to rozsireny auto , ale ta predstava ze jsou na to levny dily apod. to je omyl . Ty ceny jsou na stejne urovni jako u ostatnich aut a ta spolehlivost taky neni zadnej zazrak . Napr. typicke zavady lanovody , stahovacky , mechanismus steracu , vahy vzduchu apod. Zase treba vyhoda tech aut je , ze to nerezavi . Manzelka ma MB C 180 r.v. 2001 a to autoje na spodku dveri a viku kufru rezavy . Je nebourany . Takze vsechno ma neco . To jsem se ale rozepsal :) . Tak ad slouzi
14.02.2011 | 22:27:00 | Reagovat
posilnovac
mne zase prave to nepreposilovane riadenie vyhovuje, najradsej mam vozy bez posilnovaca alebo s klasickym cerpadlom, nemam rad elektricke posilnovace alebo riadenie na francuzoch - je lahke a tupe akoby to ani riadenie nebolo...aj na tej octavii mohol byt posilnovac slabsi...
14.02.2011 | 12:03:52 | nstar Reagovat
Nevím, co je na víčku pojistek označeno, ale jestli je to jen nějaká datovka, kdy byl vyroben plast, tak to není rok výroby auta, ale plastu. To se může dost lišit. Mě na Octavii 1,9 TDi také dost vadí těžký motor. Volant se do střední polohy (kola rovně) samovolně vrací dost nepříjemně a z ní se mu moc nechce. Je to docela nepříjemné pro řízení. Některá menší auta, i bez posilovače řízení, se řídí pohodlněji.
14.02.2011 | 10:58:57 | Itall Reagovat
recirkulacia
neni to tak, ze sa ju snazis zapnut ked mas nadstavene ofukovanie celneho okna - je tam poistka, neviem si predstavit niekoho, kto by tak casto ofukovanie vyuzival, jedine, ze by to premackol pri tom ofukovani celneho....
13.02.2011 | 20:14:41 | nstar Reagovat