Rok výroby:2001Typ motoru:1,9Stav km při koupi:220 000 kmStav km nyní:234 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:19. 6. 2008
Auto jsem koupil za docela rozumnou cenu, aspoň jsem si to myslel. Po zaplacení nutných oprav se mi cena nezdála až tak dobrá. Vzhledem k množství kilometrů jsem byl nucen nechat udělat celkový servis.
Po koupi vozu: výměna spojky + setrvačník
Pravý vnitřní homo-kloub na přední nápravě. Už se začíná ozývat vnější :o(.
zvlněné přední brzdové kotouče výměna silembloků.
v podstatě nutná údržba - nové náplně do klimatizace, gumičky stěračů, kabinový filtr, rozvody, filtry, olej.
Od té doby je klid.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Podvozek Není to žádný zázrak. Auto není absolutně stavěno na silniční tankodrom v ČR. Tvrdě naladěný podvozek způsobuje že v autě cítím každou díru. Až na mírné přetáčení zadku sedí v zatáčkách docela dobře.
Motor Až na nutnou výměnu setrvačníku, který díky známému v servisu stál se spojkou jen 12000, můžu jen chválit. Spotřeba se pohybuje mezi 5 až 5,5l. Prakticky se nemění. Je jedno jestli je zima nebo léto nebo jak moc šlapu na plyn. Počítač ukazuje bludy, tj 4,5l. Motor pěkně zabírá od 1800 a při 3000 jede jako z praku. Trochu nevýhoda je poměrně drahé povinné ručení na objem 1.9l.
Většinou jezdím sám, takže mnohokrát zmiňovaný malý prostor na zadních sedadlech mě moc netíží. Kufr je zbytečně velký, ale budiž. Třeba jej někdy využiju.
Vzhledem k tomu kolik má auto najeto je interiér a sedačky ve výborném stavu. V autě nebývaly potahy, takže je až neuvěřitelné co má auto za sebou. Interiér a plasty jsou jako nové. Ve srovnání s 3 roky starým Peugotem, který měl za sebou 60 000 km je na tom Octávie po 220 000 km podstatně líp.
Celkový dojem S autem jsem celkem spokojen. Protože mám auto krátce nemůžu odhadnout jaké závady se objeví. Vzhledem k technické vyspělosti je cena auta značně nadsazená a dnes bych za ty peníze nejspíš šáhl po jiné značce.
Chtěl bych sem přidat pár dodatků k původní recenzi. - mam Octavku 2001 66kw od 2.1. 2009 najeto 129.000km a jsem s vozem opravdu moc spokojený, to jak tady někdo v komentáři píše že cítí každou díru na silnici není tak úplně pravda, možná ma na prd tlumiče jenom, moje oktavka je celkem pohodlná i když se semtam přejede naka díra tak čekám jaká to bude darda a skoro nic takže už to určitě patří k těm lepším co se týče našich tankodromů a že jich máme dostatečně. Do vozu jsem taky investoval po nákupu cca 13.tis. Kč. ( Rozvody, filtry, olej, svíčky, ... ) a po 5ti měsících musím řict, že auto šlape jako hodinky,, jinak pro info za 5 měsíců jsem najel 17 tis. km a bez potíží.
Opravte ma niekto ak sa mylim ale 66KW TDI Octavia nema dvojhmotovy zotrvacnik. Konieckoncov aj preto je tento motor dost oblubeny lebo je velmi spolahlivy a podobne zybocne veci :-) sa tam nenachadzaju. No a k tomu ze jede jak z praku,to je relativne. Niekomu take zrychlenie staci,niekomu je to zalostne malo. Je to vec vkusu a predoslych skusenosti.
No já mám peugeota 306 s najetými 100 tkm a že by byl interiér ošoupaný se říct nedá, naopak, velurové sedadla nejí známky užívání, stejně tak měkčí plasty na palubce dveřích atd. Jedinou výtku bych měl u bočních výdechů vzduchu, které se moc nepovedly a materiál na jinak velmi příjemném volantu, který se po 100 tis. km začíná zatím neznatelně šoupat, ale přičítám to manželčiným prstýnkům. Takže nejen němci, ale i francouzi umí udělat kvalitní interiér. Jinak octa je dobrý auto, ale šel bych raději do japonce.
Jede jak z praku... Chachacha! Toyota Aygo s litrovým motorem ti zamává zadním stěračem a dojedeš ji tak ve 160ti ! Interiér Pežota po 60 000 a třech letech? Chachacha! Měl jsem pežota po 130 000 a třech majitelích, interiér byl prakticky netknutý. Sedí jak přibitá, jen přetáčí zadek... Chachacha! Když něco sedí jak přibité, tak nic nepřetáčí a neustřeluje. Pěkně blábolíš
litrovému aygu dojde dech tak ve 145 octavia jede i 190. pružne zrachleni nesnese s octavií srovnání, a co se využitelnosti a spotřeby tyče netreba ztracet slov. jediny kdo blaboli jsi ty
Tak ono papírově 1.0 proti 1.9 TDI vypadá že není o čem přemýšlet. Ale ono ta 1.0 má 70koní..myslím že rychlejší jako 1.9 TDI 81kw asi nebude.Ale určitě neztrácí dech při 140Km..na ten výkon? Dle stopek dá 0-100 Km za 11s..do 50s 0-170Km..takže takové 1.9 TDI co má 66kw je proti tomu opravdu pomalejší. Už je tou váhou Aygo má kolem 900Kg..Octavie asi o 300-400KG více.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Octa 2001
Chtěl bych sem přidat pár dodatků k původní recenzi.
- mam Octavku 2001 66kw od 2.1. 2009 najeto 129.000km a jsem s vozem opravdu moc spokojený, to jak tady někdo v komentáři píše že cítí každou díru na silnici není tak úplně pravda, možná ma na prd tlumiče jenom, moje oktavka je celkem pohodlná i když se semtam přejede naka díra tak čekám jaká to bude darda a skoro nic takže už to určitě patří k těm lepším co se týče našich tankodromů a že jich máme dostatečně.
Do vozu jsem taky investoval po nákupu cca 13.tis. Kč. ( Rozvody, filtry, olej, svíčky, ... ) a po 5ti měsících musím řict, že auto šlape jako hodinky,, jinak pro info za 5 měsíců jsem najel 17 tis. km a bez potíží.
16.05.2009 | 08:02:27 | Nick Reagovat
pojisteni
jen bych te chtel odkazat na pojistovnu wustenrot. pojistuji na kw ne na obsah. uspora cca 1500-2000 KC.
13.07.2008 | 01:03:38 | vicini Reagovat
Honza...
Litrová Toyota Aygo ukáže 1,9TDi zadek....??? Hm. Nevím nevím. Pán si asi odpoledne nevzal prášek na hlavu...
21.06.2008 | 20:43:49 | Jerry Reagovat
Opravte ma niekto ak sa mylim ale 66KW TDI Octavia nema dvojhmotovy zotrvacnik. Konieckoncov aj preto je tento motor dost oblubeny lebo je velmi spolahlivy a podobne zybocne veci :-) sa tam nenachadzaju. No a k tomu ze jede jak z praku,to je relativne. Niekomu take zrychlenie staci,niekomu je to zalostne malo. Je to vec vkusu a predoslych skusenosti.
21.06.2008 | 11:07:20 | Roman Reagovat
Chtěl bych vidět auto s litrovým motorem,jak jede 160,chrochtu mám a max. spokojenost.Kw prodávají,ale jezdí krouťák
20.06.2008 | 20:45:02 | Reagovat
bez nadpisu
No já mám peugeota 306 s najetými 100 tkm a že by byl interiér ošoupaný se říct nedá, naopak, velurové sedadla nejí známky užívání, stejně tak měkčí plasty na palubce dveřích atd. Jedinou výtku bych měl u bočních výdechů vzduchu, které se moc nepovedly a materiál na jinak velmi příjemném volantu, který se po 100 tis. km začíná zatím neznatelně šoupat, ale přičítám to manželčiným prstýnkům. Takže nejen němci, ale i francouzi umí udělat kvalitní interiér. Jinak octa je dobrý auto, ale šel bych raději do japonce.
20.06.2008 | 16:18:02 | Reagovat
Předchozí auto:
žádnýJeště něco?
20.06.2008 | 15:47:10 | Radek Reagovat
To aygo a toho peugeota bych chtěl vidět..... :-)
20.06.2008 | 15:42:33 | shark Reagovat
Blá blá blá
Jede jak z praku... Chachacha! Toyota Aygo s litrovým motorem ti zamává zadním stěračem a dojedeš ji tak ve 160ti ! Interiér Pežota po 60 000 a třech letech? Chachacha! Měl jsem pežota po 130 000 a třech majitelích, interiér byl prakticky netknutý. Sedí jak přibitá, jen přetáčí zadek... Chachacha! Když něco sedí jak přibité, tak nic nepřetáčí a neustřeluje. Pěkně blábolíš
20.06.2008 | 15:29:58 | Honza Reagovat
RE: Blá blá blá
litrovému aygu dojde dech tak ve 145 octavia jede i 190. pružne zrachleni nesnese s octavií srovnání, a co se využitelnosti a spotřeby tyče netreba ztracet slov. jediny kdo blaboli jsi ty
08.07.2012 | 20:09:54 | kecáš | 89.248.248.* Reagovat
RE: Blá blá blá
Tak ono papírově 1.0 proti 1.9 TDI vypadá že není o čem přemýšlet.
Ale ono ta 1.0 má 70koní..myslím že rychlejší jako 1.9 TDI 81kw asi nebude.Ale určitě neztrácí dech při 140Km..na ten výkon?
Dle stopek dá 0-100 Km za 11s..do 50s 0-170Km..takže takové 1.9 TDI co má 66kw je proti tomu opravdu pomalejší.
Už je tou váhou Aygo má kolem 900Kg..Octavie asi o 300-400KG více.
08.07.2012 | 20:24:48 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Blá blá blá
Aygo bude rýchlejšie prvých 100 metrov, potom NIKDY..., zrýchlenie je okolo 14 sekúnd, nie 11, ani na 66 kw sa nechytá.
08.07.2012 | 22:07:41 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Blá blá blá
Ešte pre úplnosť musím dodať, že pružné zrýchlenie 2.0 HDi u 406 66 kw je LEPŠIE, alebo minimálne sa vyrovná benzínu 2.0...
Dáš 5.rýchl. stupeň, 80 km/h.... na rovinke dupneš plný plyn..., na 120 km/h budeš za asi cca 13-16 sekúnd.
na svojej starej 406 HDi 66 kw som mal presne 14 sekúnd.
na ešte staršej 405 1,8 TD okolo 13..., ach to je "pokrok"...:))
08.07.2012 | 22:40:33 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat