Rok výroby:2007Typ motoru:BWAStav km při koupi:190 000 kmStav km nyní:219 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:31. 8. 2011
- jako první věc byla výměna motorového oleje Mobil 5w-30 4.7l + olejový filtr, vzduchový filtr, převodový olej Valvoline (stejná specifikace jako škoda, akorát poloviční cena), kabinový filtr.
Olej 5l - cca 350kč/litr já ho měl za méně, neboť máme autoservis :-) Filtry cca 1000kč - vše Bosch Převodový olej 2l - cca 500kč
- po kontrole na zvedáku následovala spona výfuku, jelikož byla dost rezavá a chystal jsem se na dovolenou, tak kdyby náhodou.... Bosal - 370kč - klínový řemen Bosch - 400kč
po měsíci užívání mě na benzince auto nenastartovalo, svítily pouze světla a hrálo rádio, jinak vše mrtvé.... po konzultaci s kamarády z aut. servisu Škoda, jsme šli po relé a bylo to tak... uklepaný drátek odpálil silové relé, oprava 1000kč... ještě, že tak, stalo se to týden před odjezdem do chorvatska :-))))
Komplet diagnostika vozidla (mám vlastní) - 0kč (pár sporadických závad)
Investice téměř nulová, ale mám vše za nákup, takže jsou ceny o dost % nižší.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mě od začátku dost baví, motor je pružný, silný, počet najetých km není znát, jen hlučnější cvakání podtlak. ventilu - nádobky s aktivním uhlím apod je slyšet - dělám, že to neslyším :-))) Spotřeba mě dostala - chorvatsko a zpět průměr - 7,1/100km, několikrát jsem se dostal na 6,5l/100km na okreskách, pokud šlápnu na plyn tak jsem se dostal max na 9,5l/100km, maximální rychlost jsem dosáhl dle navi 238km/*.... výborný motor, skvělá převodovka! Jezdím na BA 98 +
Podvozek dobrý,tuhý avšak pohodlný, nikde nic neklepe, apod... a zatím je vše původní.
Interiér velmi líbivý, sedačky pohodlné, krásně drží tělo, akorát anatomické výběžky na bocích jsou ošoupané, neustálým otěrem při nasedání do auta, u mého je roh téměř zlomený :( a kůže má oděrky zřejmě následkem cvoků na riflích... :(( Palubní deska přehledná, budíky hezké, večer krásně osvětlené. Řadící páka příjemná, řazení skvělé! rychlosti tam padají samy. Kufr velký, roleta kufru se na nerovnostech třepe a vydává nepříjemné zvuky...
Jedna věc mě však dostala - i přes perfektní motor je spotřeba oleje velká.. po cestě do chorvatska cca 800km jsem kontroloval hladinu oleje a chybělo cca 0.6l což je na mě trochu moc, tak jsem dolil po rysku a po příjezdu domů cca 800km spotřeba max 0.1l...... přitom cesta stejná - v noci, stejné podmínky,teplota,rychlost atd... po týdnu jsem měl cestu do polska a zpět, najel jsem cca 700km a opět jsem kontroloval olej a vida! cca 0.5l oleje pryč!?
Co jsem vydedukoval? kvalita paliva - u nás jsem tankoval před odjezdem 100oct palivo u ryze české společnosti a na nádrž dojel do chorvatska - spotřeba oleje velká Zpět jsem jel na palivo čerpací stanice INA SuperPlus 98 a spotřeba oleje nulová...
Při cestě do polska jsem tankoval na opět "kvalitní" čerpací stanici a = opět vysoká spotřeba oleje.
Nutno říci, že benzinové motory trpí více než naftové, neboť benzín má schopnost stahovat olejový film ve valcích a tím se motor rychleji opotřebovává, tak je možné, že v CZ se používá více chemie v palivu a tím je způsobena větší ztráta oleje.....
Co říct závěrem - olej nikde nekape, neuniká, takže musí jít výfukem, to je jasné... sice v příručce je psaná tolerance dle škoda a.s. že 0.5l na 1000km je v mezích normy, ale řekněme sami - ani 120tky pomalu nežraly tolik oleje, a pokud bych měl jezdit 30 000Km na jeden olej, tak bych za tuto dobu dolil 15l oleje při této spotřebě, a to je nehoráznost!!!
Auto však absolutně nekouří, nesmrdí... tak budu testovat čerpací stanice a uvidíme. A i při této spotřebě jsem prošel legálně měřením emisí....
Longlife oleje jsou bouda na lidi. Dostanete záruku na auto 2 roky. To v podstatě motor vydrží, ikdyby ste tam nalili olej z friťáku. A o co jde automobilovým společnostem? Abyste měnili auta co nejčastěji. Takže dáme vám tam longlife olej, na kterým vyděláme víc. Nemáme pak v servisech práci navíc s výměnou a až si po 5 letech půjdete koupit nový auto, protože to starý s longlife olejem nemá kompresi, žere litr oleje na 500 km a spotřeba stoupla o 1/3, tak na vás opět vyděláme. Do svého auta bych longlife nikdy nedal. Dávám tam kvalitní olej. Měním cca po 10-15 tisících a světe div se, úbytek oleje po tomto nájezdu je prakticky nulový. Nemusím během této doby dolévat ani kapku! A to má motor naběháno cca 180 000km.(1.9 JTDm 16v 110 KW) Ostatně každý motorista co k tomu má nějaký vztah a mění si olej sám (protože servis mu naúčtuje drahej olej a stejně tam dá levnou sračku) moc dobře ví, jak vypadá olej nový a jak vypadá olej po 10 000 a jak vypadá po 20 000. Uvědomte si, že to černé jsou mikročástečky uhlíku, který vám na motoru brousí všechno, kde má olej naopak mazat.
Další důvod proč nové motory žerou olej je jejich zmenšování a přidávání většího turba. Jou tam větší tlaky, olej dostává víc naprdel, větší teploty, víc se přepaluje a turbo se olejem chladí (a když má turbo třeba 700°C, tak to neustojí žádný olej a přepaluje se opět na brousící uhlík). Jo holt platí, že počet válců a obsah nenahradíš. Vždycky to bude něco za něco.
Co se tíče výměny oleje tak bych poslal někam ty co tvrdí výměny po 20 000 , 30 000 km máte vidět pak ty motory jsou to pěkné kraviny výměna do 10 000 a šmitec,tyhle kraviny plkaj i značkové servisy...
16.07.2012 | 16:01:09 | Mark
| 77.104.214.*Reagovat
RE: Olej
Osobne mením po 20.000 km na HDi...a nič. Na 3.0 po 30.000 a ... a nič. Spotreba oleja minimálna, či skoro žiadna, veľa záleží aj toho, koľko je litrov oleja.., je rozdiel ak je náplň 3-4 litre, alebo 8 a viac.
Samozrejme, iba originálne oleje podľa odporúčaní výrobcu a čím lepšie filtre, žiadne "z počutia" v krčme. A NIKDY nemeniť svojvoľne viskozitu!!
Nechápu, proč by měla vadit změna viskozity. K tomu všemu tvrdis ze u 3.0l obsahu měniš olej po 30tkm ? To ti filtr z krčmy nezachrani kamarad.
07.01.2013 | 09:40:11 | michal
| 213.226.225.*Reagovat
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
startov, kratkych jazd a podobne.
Takze sa kludne stane, ze po vymene oleja a kratkyx jazdax ukaze uz po 1000 km bud.vymenu 22-25, ale kedze jazdim s kazdym dieslom ako s nakladnym autom, t.j.opatrne, zohrievam poctivo a podobne, tak tych 25-30.000 km v pohode.
Vzdy je "vsetko inak":), na takom fiate ducato 3.0 da meni olej po 40.000 km a motor najazdi milion km, len tak fikne...
Ale ked sa jazdia dlhsie trasy, iba s obcasnym vytocenim kvoli turbu.., motor je prakticky vecny, nehovoriac o tom, ze vacsi objem, vacsia vydrz.
Ak pouzijem na 3.0 tazne a potiahnem co ja viem 100 km..., tak sa mi ukaze nasledujuca vymena o cca 1000 km skor.
Tyx 50.ooo km, co reklamoval svojho casu Opel, to uz je blud, nie je to kamion, ale velky objem, nizsie otacky... ,aj na nakladacox sa meni po 500 motohodinax.., olej za 3eura/liter a najazdia 18-20000.motohodin do prvej opravy.
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
Ono taky záleží jak se s tím jezdí, ohledně benzínu a výměny oleje v pohodě, 30tkm není problém. Ohledně dieslů a 30t od toho jsou prý oleje longlife. Ale máme tu jeden takový malilinkatý problém a tím je ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA. Tady je zásadní to, že jsou teplotní výkyvy až 55°C za rok. Obyčejně jsou i dny, kde teplota skočí tak o 20-25°C a způsob jízdy k tomu. A je to dost často. Tímto bych apeloval na častější výměnu oleje zvláště u dieslů... Nejlépe podle ročního období přizpůsobil i viskozitu(najetí cca 30tkm vychází na výměnu 2x za rok) tak si zvyknout při výměně, vody do ostřikovačů, pneu, atd., samozřejmě ale raději měl olej přesně podle parametrů výrobce tedy norem, který udává, není důležité co se píše velkým ale tím malým písmenem. Čili výrobce vás nedrží, že máte kupovat např.10W/40 ale dle norem xx.xx prostě ty malé písmenka. Podle správných pokynů a nic se nestane...
To Luboš, můžeš si říkat co chceš, BMW takové kontrolky s olejem nemá a taky mít nebude, zatím to že to ukazuje dřív či později no raději to neřeším tohle. Nakladače to je jako dost rozdíl od klasického motoru, asi tak skoro stejný rozdíl jako mezi autem a motorkou jaký se tam lije olej a kolik toho snese... Já osobně se neřídím výrobcem tedy značkou oleje(smlouva a licenční ujednání zvyšují cenu oleje pro daný typ auta), všechny oleje jsou na to, aby mazaly, ale za to je častěji měním. To je špatné a nikomu to neradím. Dělám to jen proto, že ten olej měním častěji než mám, protože mě to vadí nechávat olej v benzínu byť těch 30tkm, a finančně to není nejlevnější měnit často, ale dělám to takhle aspoň. Mogul sice ne, ten by se musel měnit snad co 5-10tkm :D, ale čím horší měněný olej kvalitou či cenou, tím častější výměna hlavně se držet norem. Nejlépe jsou na tom univerzálně oleje Castrol(dlouhá "vzhledová" životnost, ale nenechat se obalamutit tím vzhledem) Na laboratorní pokusy k tomu bohužel nejsou podmínky abych osobně uvěřil i tomu, že je vůbec nejlepší na světě...no a na otáčky a srandičky samosebou Mobil tedy za sebe. doporučené pro VW auta, ostatní neberu v potaz, každá značka má svůj olej, většinou je to dané státem, frantíci maj něco jiného...)
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
Ok, ak to tvrdis.Ty, ze v bmw nie je taky snimac , resp.algoritmzs, ktory vyhodnocuje pocet startov, dobu jazd a podobne....tak to musi byt pravda..., :), asi budem musiet reklamovat, ze mi tam nieco vypisuje interval vymeny po kazdom nastartovani.
Nic nie je dolezitejsie ako presna specifikacia oleja od vyrobcu.
Mne je jedno, ci ma zmluvu, alebo nie, ak ak raz pise PSA Total 5w-30.., plnu syntetiku, alebo bmw long life, tak neexistuje, aby som ho tam nedal. Vynimicne, iba ak by doslo k nejakemu uniku, tak budiz, aby sa nezadrel.
Ale nemienim uz riskovat na svojej vl.kraksni nejaky problem.
A ten, ktory veri, ze hociaky olej, ktory si.kupi v Tescu, od nezmameho vyrobcu..., je uuuplne, ale uuuuplne rovnaky ako od top spicky...je ehm vol.
Tak, ako nie su rovnake pneumatiky, ci kotuce, platnicky...nie su rovnake ani oleje, ci filtre.
A o tom ma nikto nikdy nepresvedci, lebo som sa presvedcil na VLASTNEJ kozi a penazenke.., ze co diel, co olej, filter...to ina kvalita. P .S Otazocka na adminku Aliky: Nie vzdy sa da napisat pristupovy kod na prvy raz, po 10 x to vzdavam..:).
Ozaj, na Renaulte Thalii mi dnes vyskocilo, ze som mal nevhodny prispevok, dost by ma zaujimalo aky, lebo somposielal iba tie, ktore boli zverejnene...:) Dakujem pekne za pochopenie, len som nechcel byt za hulvata hned zaciatkom roka.dik.
A vsetko dobre prajem, nech je ten rok lepsi ako bude.
tak je to pořádnej šunt když to žere tolik oleje jezdím na japoncích pár let pár aut jsem vystřídal a byly starší než tyto octávky a nikdy jsem s olejem problém neměl není to v palivu je to v motoru kterej navrhl nějakej blb. A to mám ted japonce co má 200 koní a nic to nežere. Jen benzín
Ja by som toto auto za neak živé nepovažoval..mal som ho núdzovo požičané od kámoša na cestu zo zvolena do stuttgartu, . Averziu voči škodovkam som mal, ale čakal som že top model ponukne aspon nieco viac.. nič..
Vykon? -Mam Citroen BX 16V 118kw na 1050kg, z roku 1988.. rs sa nechyta Komfort? - Totalne tvrdy podvozok vyhadzuje koleso na kazdom kopceku ,kazdu jamu som citil v chrbte Interier? - pri nastupovani som nechtiac šuchol botou o kryt repraku.. vycistit sa prakticky nedal, ani zhodit jedine cely tapec.. nastastie som to vyfukal stlacenym vzduchom ale blbsie riesenie som nevidel.. a par dalsich blbych rieseni by som nasiel
Věřím že BX 16V pojede dobře.:)Ale pokud by to měl být fér závod. Tak pokud má Octavia RS 200HP..pokud se nepletu má to skoro 300Nm točivý moment..tak by jsi se moc nechytal.:)I když váží o 400KG více ,tak při silnějším motoru to nehraje moc roli.Maximálně na odpich nebo prvních pár metrů.To že má tvrdý podvozek souhlasím.Jinak s tou spotřebou oleje to je řekl bych až příliš,ale co se týče koncernových aut.Je to v celku klasika.Jezdím s Francouzem a olej vůbec neřeším. Spotřeba 1-1.5L.Na 10 000Km.
RE:Pri akých priemerných rýchlostiach máte tie spotreby?
Ahoj, je úplně jedno při jaké průměrné rychlosti.... popisovaná cesta do chorvatska, jel jsem předpisově, tam i zpět.... a spotřeba cesta tam vysoká, zpět nulová.... stejné klimatické podmínky, pouze jiné palivo a možná - 20kg co jsme snědli jídlo, co jsme při cestě tam vezli :-)))))
To je fakt zajímavej postřeh. Sám mám stejnou zkušenost a doteď jsem nevěděl, čím to je. Prostě někdy mi to olej žere dost (třeba i litr na 2000 km a někdy zase téměř nic. Doteď jsem nevěděl, čím to může být. Mám taky benzín, Fiat Stilo 1.4 16V, a právě se chystám na rozvody, tak mám v plánu nechat přetěsnit gufera u ventilů... I když po Tvém příspěvku jsem znejistěl...
31.08.2011 | 20:48:15 | Filip
| 31.133.8.*Reagovat
RE:Spotřeba oleje
Pokud máš gufera v háji, poznáš to většinou tak, že ti to např. po ránu dost modře zakouří... to je takový prvotní signál, neboť to "proteče" v podstatě přes gufera rovnou na píst a ty to pak ráno zapálíš při startu a nahromaděný olej se vznítí a kouří.... Těžko říct co se děje, ale možná je octávka více náchylná materiálově a reaguje na kvalitu benzínu, protože jinak by to dělalo všem benzínovým vozům..... nevím co si o tom myslet... Minulý týden jsem četl článek o motoru 2.0 TFSI, že má majitel najeto cca 34000km a má podobný problém, avšak Škoda auto ho na reklamaci poslala někam, prý je to normální a až bude papat více jak 1 litr na 1000km, tak to jako reklamaci "možná" uznají.....
Hm, zajímavý. Žádný kouření nepozoruju. Ale jak jsem psal, nemám Octu, ale Stilo. Samotnýho by mě zajímalo, v čem to je. Moje zkušenost je taková, že když jsem loni hodně jezdil dlouhý štreky po dálnicích, vzalo si to víc (nevim, třeba 0,3 l/1000 km), při menších rychlostech (dovolená s koly na střeše) se spotřeba oleje o dost snížila. Můj mechanik mi říkal, že už se s tím taky setkal (spotřeba oleje šla nahoru při rychlých cestách po dálnici...). No, uvidíme, fakt je, že když za jízdy otevřu okna, mám pocit, že ten olej cítím... Je to možný?
13.09.2011 | 21:14:26 | Filip
| 31.133.8.*Reagovat
RE:RE:RE:Spotřeba oleje
No pokud cítíš olej při otevřených oknech, je to možné.... někde ten olej musí jít... jsou jen dvě možnosti - 1) do válců, nebo 2) někde teče.... cesta po dálnici, vyšší rychlost = vyšší otáčky = vyšší spotřeba oleje, pokud nějaká je.... menší rychlosti = menší otáčky motoru = menší spotřeba :-)
prestan tam liat tie nizkoviskozne riedke LongLife 5w-30 sracky a hned uvidis ako sa znizi spotreba oleja.. daj tam kvalitnu 5w-40 specifikacie VW502 napr. vynikajuci olej na PAO zaklade + aj Estery v zakladovom oleji: MOTUL 8100 X-Cess 5w-40, ktory mam v 2.0TSI sam vyskusany mnoho km a spotreba oleja ziadna, od vymeny do vymeny co cini 10tkm sa olej drzi plus-minus 1mm na tom istom mieste na merke.
28.05.2012 | 12:37:34 | igor
| 85.248.61.*Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
Mezi 5w-30 a 5w-40 až takový rozdíl není.Ty vážně měníš olej každých 10 000km ?.A proč proboha,dej ty zbytečně vyhozené peníze raději potřebným.Spalovací motor není žádné perpetum mobile takže úbytek oleje je naprosto normální.
Viskozita oleja nemá s kvalitou nič spoločné a olej 15w-40 môže byť kľudne rovnako kvalitný ako 5w-40 alebo 5w-30. Akurát nie je vhodný na nízke teploty pod -15,no podľa príručky k môjmu autu olej 5w-30 nie je pre naše podmienky vôbec vhodný(ak nejazdím len v zime)a viskozita nie je predpísaná musí si ju vybrať majiteľ auta podľa rozsahu teplôt v akých jazdí:20w-40a20w-50 je vhodný od -10do+40a viac,15w-40a15w-50 je vhodný od -15 do +40 a viac,10w-40a10w-50 je vhodný -20a+40 a viac,5w-40 od -30 do +40 a viac,a konečne 5w-30 je vhodný od -30 a menej do +10 takže tento olej v lete asi nie je bohvie čo.
Tak to jsou asi opravdu zbytečně vyhozené peníze.Už jen tím že většina aut má na tohle automatický servisní interval a ten je zhruba po dvaceti tisících kilometrech. Osobně měním olej zhruba po 25-30 tisících.
Vazeni, to si len vy naivne myslite, ze to su vyhodene peniaze.. keby ste videli vysledky kompletného triborozboru oleja po 15tkm nehovoriac o 20-30tkm intervaloch, tak by ste cumaeli jak telata na zatvorene vrata.. V motore nema olej co robit viac ako 15tkm a aj tento interval byva casto az prilis z hladiska podmienok prevadzkovania.. Uvedomte si ze olej a halvne jeho chemicke parametre ako aj viskozitne degraduju pomerne rychlo a pri ztazenych podmienkach enormne rychlo.. Ovsem to yb si ale pani trebalo o olejoch aj nieco nastudovat, nie iba slepo naivne doverovat bludom o LongLife rezimoch a pod. hovadiny.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Olej
Longlife oleje jsou bouda na lidi. Dostanete záruku na auto 2 roky. To v podstatě motor vydrží, ikdyby ste tam nalili olej z friťáku.
A o co jde automobilovým společnostem? Abyste měnili auta co nejčastěji. Takže dáme vám tam longlife olej, na kterým vyděláme víc. Nemáme pak v servisech práci navíc s výměnou a až si po 5 letech půjdete koupit nový auto, protože to starý s longlife olejem nemá kompresi, žere litr oleje na 500 km a spotřeba stoupla o 1/3, tak na vás opět vyděláme.
Do svého auta bych longlife nikdy nedal. Dávám tam kvalitní olej. Měním cca po 10-15 tisících a světe div se, úbytek oleje po tomto nájezdu je prakticky nulový. Nemusím během této doby dolévat ani kapku! A to má motor naběháno cca 180 000km.(1.9 JTDm 16v 110 KW)
Ostatně každý motorista co k tomu má nějaký vztah a mění si olej sám (protože servis mu naúčtuje drahej olej a stejně tam dá levnou sračku) moc dobře ví, jak vypadá olej nový a jak vypadá olej po 10 000 a jak vypadá po 20 000. Uvědomte si, že to černé jsou mikročástečky uhlíku, který vám na motoru brousí všechno, kde má olej naopak mazat.
Další důvod proč nové motory žerou olej je jejich zmenšování a přidávání většího turba. Jou tam větší tlaky, olej dostává víc naprdel, větší teploty, víc se přepaluje a turbo se olejem chladí (a když má turbo třeba 700°C, tak to neustojí žádný olej a přepaluje se opět na brousící uhlík).
Jo holt platí, že počet válců a obsah nenahradíš. Vždycky to bude něco za něco.
02.11.2014 | 09:57:47 | Temp | 94.113.27.* Reagovat
Měnit olej každých deset tisíc km,to ti to pěkně prodražuje.Takových aut je třeba se rychle zbavit.Těch 15 000 je normál.
16.07.2012 | 20:56:52 | | 88.102.67.* Reagovat
Já měním tak po 15 tisících na 2.0 benzínu.
Jinak olej skoro vůbec nedolévám je to od výměny k výměnně.
Spotřeba zhruba 1.5L na 10 000Km.
16.07.2012 | 16:48:28 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Olej
Co se tíče výměny oleje tak bych poslal někam ty co tvrdí výměny po 20 000 , 30 000 km máte vidět pak ty motory jsou to pěkné kraviny výměna do 10 000 a šmitec,tyhle kraviny plkaj i značkové servisy...
16.07.2012 | 16:01:09 | Mark | 77.104.214.* Reagovat
RE: Olej
Osobne mením po 20.000 km na HDi...a nič. Na 3.0 po 30.000 a ... a nič. Spotreba oleja minimálna, či skoro žiadna, veľa záleží aj toho, koľko je litrov oleja.., je rozdiel ak je náplň 3-4 litre, alebo 8 a viac.
Samozrejme, iba originálne oleje podľa odporúčaní výrobcu a čím lepšie filtre, žiadne "z počutia" v krčme.
A NIKDY nemeniť svojvoľne viskozitu!!
16.07.2012 | 16:26:47 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Olej
Nechápu, proč by měla vadit změna viskozity. K tomu všemu tvrdis ze u 3.0l obsahu měniš olej po 30tkm ? To ti filtr z krčmy nezachrani kamarad.
07.01.2013 | 09:40:11 | michal | 213.226.225.* Reagovat
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
startov, kratkych jazd a podobne.
Takze sa kludne stane, ze po vymene oleja a kratkyx jazdax ukaze uz po 1000 km bud.vymenu 22-25, ale kedze jazdim s kazdym dieslom ako s nakladnym autom, t.j.opatrne, zohrievam poctivo a podobne, tak tych 25-30.000 km v pohode.
Vzdy je "vsetko inak":), na takom fiate ducato 3.0 da meni olej po 40.000 km a motor najazdi milion km, len tak fikne...
Ale ked sa jazdia dlhsie trasy, iba s obcasnym vytocenim kvoli turbu.., motor je prakticky vecny, nehovoriac o tom, ze vacsi objem, vacsia vydrz.
Ak pouzijem na 3.0 tazne a potiahnem co ja viem 100 km..., tak sa mi ukaze nasledujuca vymena o cca 1000 km skor.
Tyx 50.ooo km, co reklamoval svojho casu Opel, to uz je blud, nie je to kamion, ale velky objem, nizsie otacky... ,aj na nakladacox sa meni po 500 motohodinax.., olej za 3eura/liter a najazdia 18-20000.motohodin do prvej opravy.
500 motohodinje cca 30.000 km.
07.01.2013 | 09:56:56 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
Ono taky záleží jak se s tím jezdí, ohledně benzínu a výměny oleje v pohodě, 30tkm není problém. Ohledně dieslů a 30t od toho jsou prý oleje longlife. Ale máme tu jeden takový malilinkatý problém a tím je ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA. Tady je zásadní to, že jsou teplotní výkyvy až 55°C za rok. Obyčejně jsou i dny, kde teplota skočí tak o 20-25°C a způsob jízdy k tomu. A je to dost často. Tímto bych apeloval na častější výměnu oleje zvláště u dieslů... Nejlépe podle ročního období přizpůsobil i viskozitu(najetí cca 30tkm vychází na výměnu 2x za rok) tak si zvyknout při výměně, vody do ostřikovačů, pneu, atd., samozřejmě ale raději měl olej přesně podle parametrů výrobce tedy norem, který udává, není důležité co se píše velkým ale tím malým písmenem. Čili výrobce vás nedrží, že máte kupovat např.10W/40 ale dle norem xx.xx prostě ty malé písmenka. Podle správných pokynů a nic se nestane...
To Luboš, můžeš si říkat co chceš, BMW takové kontrolky s olejem nemá a taky mít nebude, zatím to že to ukazuje dřív či později no raději to neřeším tohle.
Nakladače to je jako dost rozdíl od klasického motoru, asi tak skoro stejný rozdíl jako mezi autem a motorkou jaký se tam lije olej a kolik toho snese...
Já osobně se neřídím výrobcem tedy značkou oleje(smlouva a licenční ujednání zvyšují cenu oleje pro daný typ auta), všechny oleje jsou na to, aby mazaly, ale za to je častěji měním. To je špatné a nikomu to neradím. Dělám to jen proto, že ten olej měním častěji než mám, protože mě to vadí nechávat olej v benzínu byť těch 30tkm, a finančně to není nejlevnější měnit často, ale dělám to takhle aspoň.
Mogul sice ne, ten by se musel měnit snad co 5-10tkm :D, ale čím horší měněný olej kvalitou či cenou, tím častější výměna hlavně se držet norem. Nejlépe jsou na tom univerzálně oleje Castrol(dlouhá "vzhledová" životnost, ale nenechat se obalamutit tím vzhledem) Na laboratorní pokusy k tomu bohužel nejsou podmínky abych osobně uvěřil i tomu, že je vůbec nejlepší na světě...no a na otáčky a srandičky samosebou Mobil tedy za sebe. doporučené pro VW auta, ostatní neberu v potaz, každá značka má svůj olej, většinou je to dané státem, frantíci maj něco jiného...)
07.01.2013 | 18:45:44 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Olej Je tam snimac, ktory kontroluje a vyhodnocuje olej podla jazdneho stylu, poctu
Ok, ak to tvrdis.Ty, ze v bmw nie je taky snimac
, resp.algoritmzs, ktory vyhodnocuje pocet startov, dobu jazd a podobne....tak to musi byt pravda..., :), asi budem musiet reklamovat, ze mi tam nieco vypisuje interval vymeny po kazdom nastartovani.
Nic nie je dolezitejsie ako presna specifikacia oleja od vyrobcu.
Mne je jedno, ci ma zmluvu, alebo nie, ak ak raz pise PSA Total 5w-30.., plnu syntetiku, alebo bmw long life, tak neexistuje, aby som ho tam nedal. Vynimicne, iba ak by doslo k nejakemu uniku, tak budiz, aby sa nezadrel.
Ale nemienim uz riskovat na svojej vl.kraksni nejaky problem.
A ten, ktory veri, ze hociaky olej, ktory si.kupi v Tescu, od nezmameho vyrobcu..., je uuuplne, ale uuuuplne rovnaky ako od top spicky...je ehm vol.
Tak, ako nie su rovnake pneumatiky, ci kotuce, platnicky...nie su rovnake ani oleje, ci filtre.
A o tom ma nikto nikdy nepresvedci, lebo som sa presvedcil na VLASTNEJ kozi a penazenke.., ze co diel, co olej, filter...to ina kvalita.
P .S Otazocka na adminku Aliky: Nie vzdy sa da napisat pristupovy kod na prvy raz, po 10 x to vzdavam..:).
Ozaj, na Renaulte Thalii mi dnes vyskocilo, ze som mal nevhodny prispevok, dost by ma zaujimalo aky, lebo somposielal iba tie, ktore boli zverejnene...:) Dakujem pekne za pochopenie, len som nechcel byt za hulvata hned zaciatkom roka.dik.
A vsetko dobre prajem, nech je ten rok lepsi ako bude.
07.01.2013 | 20:08:58 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
tak je to pořádnej šunt když to žere tolik oleje jezdím na japoncích pár let pár aut jsem vystřídal a byly starší než tyto octávky a nikdy jsem s olejem problém neměl není to v palivu je to v motoru kterej navrhl nějakej blb. A to mám ted japonce co má 200 koní a nic to nežere. Jen benzín
28.01.2012 | 11:49:18 | jirka | 88.83.173.* Reagovat
Radsej japana ked uz vykonny benzin
Ja by som toto auto za neak živé nepovažoval..mal som ho núdzovo požičané od kámoša na cestu zo zvolena do stuttgartu, .
Averziu voči škodovkam som mal, ale čakal som že top model ponukne aspon nieco viac.. nič..
Vykon? -Mam Citroen BX 16V 118kw na 1050kg, z roku 1988.. rs sa nechyta
Komfort? - Totalne tvrdy podvozok vyhadzuje koleso na kazdom kopceku ,kazdu jamu som citil v chrbte
Interier? - pri nastupovani som nechtiac šuchol botou o kryt repraku.. vycistit sa prakticky nedal, ani zhodit jedine cely tapec.. nastastie som to vyfukal stlacenym vzduchom ale blbsie riesenie som nevidel.. a par dalsich blbych rieseni by som nasiel
27.01.2012 | 11:18:14 | TycoonX | 78.99.201.* Reagovat
RE: Radsej japana ked uz vykonny benzin
Věřím že BX 16V pojede dobře.:)Ale pokud by to měl být fér závod. Tak pokud má Octavia RS 200HP..pokud se nepletu má to skoro 300Nm točivý moment..tak by jsi se moc nechytal.:)I když váží o 400KG více ,tak při silnějším motoru to nehraje moc roli.Maximálně na odpich nebo prvních pár metrů.To že má tvrdý podvozek souhlasím.Jinak s tou spotřebou oleje to je řekl bych až příliš,ale co se týče koncernových aut.Je to v celku klasika.Jezdím s Francouzem a olej vůbec neřeším.
Spotřeba 1-1.5L.Na 10 000Km.
02.04.2012 | 21:49:52 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Pri akých priemerných rýchlostiach máte tie spotreby?
To je automat? Lebo spotreby sú vysoké. To je už na auto o triedu vyššie a s väčším objemom.
31.08.2011 | 21:12:20 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
RE:Pri akých priemerných rýchlostiach máte tie spotreby?
Ahoj, je úplně jedno při jaké průměrné rychlosti.... popisovaná cesta do chorvatska, jel jsem předpisově, tam i zpět.... a spotřeba cesta tam vysoká, zpět nulová.... stejné klimatické podmínky, pouze jiné palivo a možná - 20kg co jsme snědli jídlo, co jsme při cestě tam vezli :-)))))
12.09.2011 | 17:58:25 | Luboš | 62.245.101.* Reagovat
RE:RE:Pri akých priemerných rýchlostiach máte tie spotreby?
Až Teraz som zistil, že je to benzín....:))
14.09.2011 | 00:25:21 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
RE:Pri akých priemerných rýchlostiach máte tie spotreby?
A automat to není... ještě to tak :-)))
12.09.2011 | 18:03:49 | Luboš | 62.245.101.* Reagovat
Spotřeba oleje
To je fakt zajímavej postřeh. Sám mám stejnou zkušenost a doteď jsem nevěděl, čím to je. Prostě někdy mi to olej žere dost (třeba i litr na 2000 km a někdy zase téměř nic. Doteď jsem nevěděl, čím to může být. Mám taky benzín, Fiat Stilo 1.4 16V, a právě se chystám na rozvody, tak mám v plánu nechat přetěsnit gufera u ventilů... I když po Tvém příspěvku jsem znejistěl...
31.08.2011 | 20:48:15 | Filip | 31.133.8.* Reagovat
RE:Spotřeba oleje
Pokud máš gufera v háji, poznáš to většinou tak, že ti to např. po ránu dost modře zakouří... to je takový prvotní signál, neboť to "proteče" v podstatě přes gufera rovnou na píst a ty to pak ráno zapálíš při startu a nahromaděný olej se vznítí a kouří....
Těžko říct co se děje, ale možná je octávka více náchylná materiálově a reaguje na kvalitu benzínu, protože jinak by to dělalo všem benzínovým vozům..... nevím co si o tom myslet...
Minulý týden jsem četl článek o motoru 2.0 TFSI, že má majitel najeto cca 34000km a má podobný problém, avšak Škoda auto ho na reklamaci poslala někam, prý je to normální a až bude papat více jak 1 litr na 1000km, tak to jako reklamaci "možná" uznají.....
12.09.2011 | 18:03:01 | Luboš | 62.245.101.* Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
Hm, zajímavý. Žádný kouření nepozoruju. Ale jak jsem psal, nemám Octu, ale Stilo. Samotnýho by mě zajímalo, v čem to je. Moje zkušenost je taková, že když jsem loni hodně jezdil dlouhý štreky po dálnicích, vzalo si to víc (nevim, třeba 0,3 l/1000 km), při menších rychlostech (dovolená s koly na střeše) se spotřeba oleje o dost snížila. Můj mechanik mi říkal, že už se s tím taky setkal (spotřeba oleje šla nahoru při rychlých cestách po dálnici...). No, uvidíme, fakt je, že když za jízdy otevřu okna, mám pocit, že ten olej cítím... Je to možný?
13.09.2011 | 21:14:26 | Filip | 31.133.8.* Reagovat
RE:RE:RE:Spotřeba oleje
No pokud cítíš olej při otevřených oknech, je to možné.... někde ten olej musí jít... jsou jen dvě možnosti - 1) do válců, nebo 2) někde teče.... cesta po dálnici, vyšší rychlost = vyšší otáčky = vyšší spotřeba oleje, pokud nějaká je.... menší rychlosti = menší otáčky motoru = menší spotřeba :-)
27.09.2011 | 14:39:03 | Luboš | 78.102.115.* Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
prestan tam liat tie nizkoviskozne riedke LongLife 5w-30 sracky a hned uvidis ako sa znizi spotreba oleja.. daj tam kvalitnu 5w-40 specifikacie VW502 napr. vynikajuci olej na PAO zaklade + aj Estery v zakladovom oleji: MOTUL 8100 X-Cess 5w-40, ktory mam v 2.0TSI sam vyskusany mnoho km a spotreba oleja ziadna, od vymeny do vymeny co cini 10tkm sa olej drzi plus-minus 1mm na tom istom mieste na merke.
28.05.2012 | 12:37:34 | igor | 85.248.61.* Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
Mezi 5w-30 a 5w-40 až takový rozdíl není.Ty vážně měníš olej každých 10 000km ?.A proč proboha,dej ty zbytečně vyhozené peníze raději potřebným.Spalovací motor není žádné perpetum mobile takže úbytek oleje je naprosto normální.
07.01.2013 | 19:23:58 | | 88.102.67.* Reagovat
Viskozita oleja nemá s kvalitou nič spoločné a olej 15w-40 môže byť kľudne rovnako kvalitný ako 5w-40 alebo 5w-30. Akurát nie je vhodný na nízke teploty pod -15,no podľa príručky k môjmu autu olej 5w-30 nie je pre naše podmienky vôbec vhodný(ak nejazdím len v zime)a viskozita nie je predpísaná musí si ju vybrať majiteľ auta podľa rozsahu teplôt v akých jazdí:20w-40a20w-50 je vhodný od -10do+40a viac,15w-40a15w-50 je vhodný od -15 do +40 a viac,10w-40a10w-50 je vhodný -20a+40 a viac,5w-40 od -30 do +40 a viac,a konečne 5w-30 je vhodný od -30 a menej do +10 takže tento olej v lete asi nie je bohvie čo.
07.01.2013 | 20:52:09 | | 95.102.150.* Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
Tak to jsou asi opravdu zbytečně vyhozené peníze.Už jen tím že většina aut má na tohle automatický servisní interval a ten je zhruba po dvaceti tisících kilometrech.
Osobně měním olej zhruba po 25-30 tisících.
07.01.2013 | 19:38:29 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:RE:Spotřeba oleje
Vazeni, to si len vy naivne myslite, ze to su vyhodene peniaze.. keby ste videli vysledky kompletného triborozboru oleja po 15tkm nehovoriac o 20-30tkm intervaloch, tak by ste cumaeli jak telata na zatvorene vrata.. V motore nema olej co robit viac ako 15tkm a aj tento interval byva casto az prilis z hladiska podmienok prevadzkovania.. Uvedomte si ze olej a halvne jeho chemicke parametre ako aj viskozitne degraduju pomerne rychlo a pri ztazenych podmienkach enormne rychlo.. Ovsem to yb si ale pani trebalo o olejoch aj nieco nastudovat, nie iba slepo naivne doverovat bludom o LongLife rezimoch a pod. hovadiny.
01.11.2014 | 18:57:21 | krab | 212.37.65.* Reagovat