Rok výroby:2011Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:5 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:18. 2. 2011
Chcel by som tu porovnať najmä staršiu Octaviu 1,9 TDI 77 kW s touto poslednou 1,6 TDI 77kW.
Na tej starej som nabehal viac ako 100 000 km, na tejto novej mám 5 000 km po prvom mesiaci. Je to operatívny leasing, čiže starostlivosť dostalo aj to prvé aj to druhé auto štandardnú, predpísanú.
Veľmi zvedavy som bol na nový motor so systémom vstrekovania Common Rail. Aký bude v porovnaní s PD vo starom modeli. Nuž, recenzie čo som naň čítal ma skôr vystrašili, vraj je to má dlhé prevody, a chýba tomu šestka atd...
Ale. Ten motor je keď môžem povedať pre mňa príjemným prekvapením. Spotreba je super, v meste v zime a to jazdím do 6 l/100 km. V pohodovom tempe aj mimo mesta to padá k 4,5 litrom, a keď to človek "valí", tak ani tak som sa nikdy nad 6,5 litra v priemere nedostal. Ok, jazdím sám, s nejakým max. kufrom (ide o služobné auto), ale predsa.
Čo sa týka dynamiky - rozjazdy sú ok, dosť podobné starej 1,9, dlhé sprevodovanie je vidno najmä na 5tke, na dialnici, ke´d motor na 3000 RPM točí mierne nad 160 km/h (tachometrových). Čiže na diaľnici je to skôr prednosť. Troška sklamania som zažil v kopcoch, tam mi tie hrubé kopance 1,9 chýbali. Motor proste má charakter skôr benzínového motora, teda dá sa aj točiť, ale chýba mu taká surovosť a "brutálna" sila. Tam kde 1,9 v kopci vedela auto rozhýbať, tu treba podraďovať a vytáčať to. Ale sú to fakt situácie len keď ju troška chcem "prehnať" na nejakom horskom priechode. Na bežnej ceste je tento motor úplne v pohode.
Čo sa týka interiéru - je to verzia XL, má to už ESP, čo si veľmi cením, kožený volant, ručnú brzdu a radiacu páku. Všetko zatiaľ klape ako má. Páči sa mi, že pri funkcii denných svetiel sú osvetlené ručičky ukazovateľov rýchlosti, RPM a paliva a teploty chladiča (v porovnaní so starou verziou).
Viem, auto má len 5000 km, tak je fakt ťažké robiť nejakú recenziu, najmä o spoľahlivosti. Ale mojim cieľom bolo skôr sa podeliť o skúsenosti s motorom 11,6 TDI CR.... :)
....ide to ako hodinky. ziadny problem, vazne. Dokonca po druhej vymene day light ziarovky (1x po 20 tis, 2x po 40 tis) - teraz je tam ziarovka uz 45 000 km a je to ok...
Prakticky nemam vyhrad. Auto slape. dolievanie oleja - teraz na 83 000 to chcel doliat 1x pocas intervalu.... Na 90 tis. regulerna vymena oleja.
to Ľuboš: no ja myslim, ze to po 10 000 km je zabehnute ok... je pravda, motor dozrieva, diesel neskôr, ale nemyslim si, že občasne točenie vyššie by mu malo už teraz nejako uškodiť. zabeh dostal fakt ukažkovy, to som bol na neho ako anjel :). striedanie otaciek, vyhybanie sa priliz nizkym, ziadne vytacanie... musi sluzit teraz... hadam aj bude.. dam vediet :)
to jojo: neviem ako je to s okamžitou spotrebou, ale na diaľnici na maximalku sa neviem dostať nad 10,8 litra.. inak 1,6 je charakterom skor ako benzin, dobre sa vytaca smerom hore, tam kde 1,9 uz nechcela, toto ide ako sip :). Pravda, dole, v nizkych otackach jej chyba ta agilnost ako mala 1.9, ale tak od tych 2000 RPM je to uz OK, tam uz nie je ten rozdiel tak citit. Celkovo si myslim, ze ta 1.6 je uzivatelsky viac komfortnejsia - je jemnejsia, vykonnostne porovnatelna s 1,9 ale treba sa jej o nieco viac venovat ak padne z otacok, prosto ju treba udrziavat vo forme :). Najma v kopcoch je to citit, tam sa mi zdala 1.9 lepsia.
Inak po 22 tis je to OK, akurat mi odisla asi ziarovka na daylight... co je na moj vkus dost skoro :( ale co uz.... Inak šlape :)
Táto recenzia mi prišla akurát vhod. Mám starú 1.9 PD a tá sa sa už nevyrába, a tak zvažujem 1.6 CR. Miro ako to je s okamžitou reakciou na stlačenie plynu pri rozdielnych otáčkach? 1.9 mala objemné turbo a to malo výrazný turboefekt, ale potom keď "chytili sadze" tak to malo spád. Motor ťahal od 1.200 ot., ale pri 3.500 už strácal dych. Ako to je u tej 1.6 CR? Vopred Ďakujem za odpoveď.
Zatial vsetko slape ako ma, troska, ale pozitivne ma zatial prekvapuje to, ze neblika olej, predsa len pri style jazdy (rychlej), a novom motori som cakal, ze bude pytata doliatie, ale zatial nic..:) inak skusal som aj maximalku, tak ten motor na dialnici je ok tak do 150-160 km/h, potom fakt straca dych. Dokonca si myslim, ze 4500 RPM na patku snad ani nie je mozne dosiahnut (max. vykon), nakolko motor uz nema sily, proste dostane sa na tachometrovych 205 km/h a konci. 1,9 TDI PD bola v tych vyssich rychlostiach silnejsia, pruznejsia. Ale to je fakt extrem, nechodim takto pravidelne. Inak motor je fakt nezmar, co sa spotreby tyka, clovek to rube, fakt co to da, a ma problem :) ist nad 6 l/100 km... na dlhsej trase, co je super (OK jazdim prazdny, ale aj tak). Zatial spokojnost.
Tak chlapi za dva týdny další poznatky k té oktávce: otáčky na pětku úplně stejný jako u 2,0 na šestku. Krásně se vytáčí, fakt jako benzín. 1,9 i 2,0 nejdou tak rychle do otáček jako ta 1,6. Při 160kmh je tam 3000otáček a kupodivu to ještě jde akcelerovat. Víc jsem zatím nedával, protože je to přece jen v záběhu. Já jsem tady reagoval na Petra, který psal o škodovce jako o odpadu vw a srovnával tuhle 1,6 s mondeem a šestkou na dálnici. Mondeo má u 1,6 tdi šestku? Souhlasím s tím, že Mondeo vs. Superb je lepší srovnání, já jsem v tom právě z důvodu absurdnosti pokračoval. Jirko za 500tisíc máš toho Superba II taky. Ukaž mi 1,2 TSI za 500 prosím!!! Nebo učitě oktávku v Eleganci a TD. Tak a teď - co byste víc brali - Mondeo nebo Superba II? A s tím "F" anonyme, Ferrari, Fotbal...:-)))
Ještě k tý zůstatkový hodnotě,to je taky pěknej nesmysl.Octavií je všude hafo a tříletejch Mondeí je málo a každej kdo autům trochu rozumí ví,že je to kvalitní auto a poptávka převišuje nabídku tudíž si drží cenu.Tohle všechno co tady říkáš jsou klasický hospodský kecy.Projeď si pár bazarů,aby jsi měl trochu přehled.Netvrdím,že jsou škodovky špatný auta,ale nejsou jediný a už vůbec ne nejlepší.A za 500 t máš OII 1,2 tsi a mondeo 1,6 ecoboost,který alespoň trochu jede.
Jindro,chce to taky se svízt v něčem jiným a ne jenom ve škodovkách,aby jsi měl trochu přehled.Mondeo je o třídu větší než OII,taže srovnání spíš se Superbem.Mondeo má mnohem lepší podvozek jinak je to spíš o preferencích ke značce.A když VW nedávno přešel na Common rail tak tohle italové a francouzi včetně fordu dávaj přes deset let.V Anglii stojí škodovka jako korejci. Francouzi a ford jsou mnohem dražší ostatně jako všude jinde kromě čr a sr.
škoda je obyčejná předražená tuctovka bez duše. za ty prachy je mnoho lepších aut. anglický recenze či hodnocení nelze brát vážně. co se týče jejich aut, sami maj máslo na hlavě.
Ford, Francouzský auta, Fiat - všechno od F je špatný :-)))
Já jsem dostal tuhle Oktávku před týdnem jako služební v provedení kombi. Když jsem k ní přicházel a viděl jsem jeden rovnej výfuk, tak mi proběhlo hlavou "jé, benzín, no co už". Pak sednu, nastartuju, bylo to hrubší a až jsem dal dolů okna, byl jsem doma. Motor na diesel sametovej. Převodovka je delší, ale jezdím víceméně podle předpisů, okrsky tak 110 a dálnice 140-150, takže úplná pohoda. Svoje auto mám Superb v plné náloži s 1,9 tiptronic. Celej život jezdím se škodovkama, od favoritů, felicií, přes několik fabií, oktávek až po superba. Nedám na ty auta dopustit, nikdy se mi nestalo, že by se něco pokazilo. Starám se o auta vždycky tak, jak se má a "nařizuje" servis. Nemám problém. Petře - a to Mondeo bude taky 1,6 TDI? Asi ne, že? Tak srovnáváš hovadiny. Kup teď oktávku za 500, Mondeo taky a sejděme se za ty tři roky, co bude mít větší cenu. Hodně lidí bere škodu jako odpad VW, ale samotný koncern z toho má (viz. nový superb) spíš vrásky na čele. Apropo - před několika lety byla škoda v Anglii přezdívána "bad joke", teď je to jejich auto roku. To mluví za vše, ne?
Nechapem vyraz "odpad" z VW. Mam skusenosti so skodovkou dlhe roky, a vobec tie auta za odpad nepovazujem. Nie je to ani nejaka elita, ale isto nie odpad...
- po mesiaci spolahlivost 10/10 - cielom recenzie bolo napisat najma moje porovnanie a skusenost s motorom 1,6 TDI, a kedze ma auto len mesiac, myslim si ze ine hodnotenie ako 10/10 by asi bolo hanbou nie len pre Skodovku... O spolahlivosti v recenzii nie je ani slovo, ale ked tam treba zaskrtnut jej stupen, tak predsa nedam nizsi ako je fakt, auto po (teraz 7700 km) je proste bez kazu.
- auto je sluzobne, jazdim v nom 95% sam, a prazdne, a motor je podla mna uplne v pohode. Isto nie som brzdou premavky...
- cena servisu a ND - neriesim :) kedze je to firemne.
Hodnotit Škodárnu(odpad z WV) po měsíci a napsat Náhradní díly,spolehlivost 10/10 je slušná hovadina!!! A s tou spotřebou jak každý u svého autíčka nadsazuje, tak je to tak, že když ti to ukazuje 4,3l, tak ve skutečnosti je to 5,1l. Jinak je to slušnej lenochod! No a když pojedeš na dálnici 150km/h kdy si moje plně obsazené Mondeo na šesku jen vrní, tak jedeš sám taktéž za 6l/100km jak vyšitejch zrovna tak jako já! Jinak ti přeju, až pujdeš na to supr auto neco koupit, ten optimismis 10/10! Zastav se tu tak po třech letech a nějakých těch Km ;o)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
po 85 000
....ide to ako hodinky. ziadny problem, vazne. Dokonca po druhej vymene day light ziarovky (1x po 20 tis, 2x po 40 tis) - teraz je tam ziarovka uz 45 000 km a je to ok...
Prakticky nemam vyhrad. Auto slape. dolievanie oleja - teraz na 83 000 to chcel doliat 1x pocas intervalu.... Na 90 tis. regulerna vymena oleja.
Takze tak :)
09.11.2012 | 21:20:07 | Miro | 85.237.227.* Reagovat
po 22 tisicoch..
to Ľuboš: no ja myslim, ze to po 10 000 km je zabehnute ok... je pravda, motor dozrieva, diesel neskôr, ale nemyslim si, že občasne točenie vyššie by mu malo už teraz nejako uškodiť. zabeh dostal fakt ukažkovy, to som bol na neho ako anjel :). striedanie otaciek, vyhybanie sa priliz nizkym, ziadne vytacanie... musi sluzit teraz... hadam aj bude.. dam vediet :)
to jojo: neviem ako je to s okamžitou spotrebou, ale na diaľnici na maximalku sa neviem dostať nad 10,8 litra.. inak 1,6 je charakterom skor ako benzin, dobre sa vytaca smerom hore, tam kde 1,9 uz nechcela, toto ide ako sip :). Pravda, dole, v nizkych otackach jej chyba ta agilnost ako mala 1.9, ale tak od tych 2000 RPM je to uz OK, tam uz nie je ten rozdiel tak citit. Celkovo si myslim, ze ta 1.6 je uzivatelsky viac komfortnejsia - je jemnejsia, vykonnostne porovnatelna s 1,9 ale treba sa jej o nieco viac venovat ak padne z otacok, prosto ju treba udrziavat vo forme :). Najma v kopcoch je to citit, tam sa mi zdala 1.9 lepsia.
Inak po 22 tis je to OK, akurat mi odisla asi ziarovka na daylight... co je na moj vkus dost skoro :( ale co uz.... Inak šlape :)
15.06.2011 | 08:53:51 | Miro Reagovat
Otázka
Táto recenzia mi prišla akurát vhod. Mám starú 1.9 PD a tá sa sa už nevyrába, a tak zvažujem 1.6 CR. Miro ako to je s okamžitou reakciou na stlačenie plynu pri rozdielnych otáčkach? 1.9 mala objemné turbo a to malo výrazný turboefekt, ale potom keď "chytili sadze" tak to malo spád. Motor ťahal od 1.200 ot., ale pri 3.500 už strácal dych. Ako to je u tej 1.6 CR? Vopred Ďakujem za odpoveď.
23.05.2011 | 11:57:57 | jojo1 Reagovat
Mno, keďže je auto služobné, dá sa "pochopiťô ten fakt, že na ňom rúbete "čo to dá"..:(
Common rail je síce oveľa modernejší, aj blbuvzdornejší, ako "klasika", ale ešte ste stále v ZÁBEHU!!
Prvých 25-30.000 km bude znamenať, či bude auto spoľahlivé, alebo sa stane olejničkou...
Ešte šťastie, že je služobné, aj tak sa vráti po 3 rokoch do bazára..:)
Nech slúži.
22.04.2011 | 10:29:26 | ľuboš Reagovat
po 13 tis. km...
Zatial vsetko slape ako ma, troska, ale pozitivne ma zatial prekvapuje to, ze neblika olej, predsa len pri style jazdy (rychlej), a novom motori som cakal, ze bude pytata doliatie, ale zatial nic..:)
inak skusal som aj maximalku, tak ten motor na dialnici je ok tak do 150-160 km/h, potom fakt straca dych. Dokonca si myslim, ze 4500 RPM na patku snad ani nie je mozne dosiahnut (max. vykon), nakolko motor uz nema sily, proste dostane sa na tachometrovych 205 km/h a konci. 1,9 TDI PD bola v tych vyssich rychlostiach silnejsia, pruznejsia. Ale to je fakt extrem, nechodim takto pravidelne. Inak motor je fakt nezmar, co sa spotreby tyka, clovek to rube, fakt co to da, a ma problem :) ist nad 6 l/100 km... na dlhsej trase, co je super (OK jazdim prazdny, ale aj tak). Zatial spokojnost.
22.04.2011 | 09:51:41 | Miro Reagovat
Jindra
Tak chlapi za dva týdny další poznatky k té oktávce: otáčky na pětku úplně stejný jako u 2,0 na šestku. Krásně se vytáčí, fakt jako benzín. 1,9 i 2,0 nejdou tak rychle do otáček jako ta 1,6. Při 160kmh je tam 3000otáček a kupodivu to ještě jde akcelerovat. Víc jsem zatím nedával, protože je to přece jen v záběhu. Já jsem tady reagoval na Petra, který psal o škodovce jako o odpadu vw a srovnával tuhle 1,6 s mondeem a šestkou na dálnici. Mondeo má u 1,6 tdi šestku? Souhlasím s tím, že Mondeo vs. Superb je lepší srovnání, já jsem v tom právě z důvodu absurdnosti pokračoval. Jirko za 500tisíc máš toho Superba II taky. Ukaž mi 1,2 TSI za 500 prosím!!! Nebo učitě oktávku v Eleganci a TD. Tak a teď - co byste víc brali - Mondeo nebo Superba II? A s tím "F" anonyme, Ferrari, Fotbal...:-)))
07.04.2011 | 20:09:31 | Reagovat
Jindra
Fšechno od F je špatný... Favorit, Felicie, Fabie... :-))) To se ti Fakt poFedlo.
27.03.2011 | 20:14:48 | Reagovat
Ještě k tý zůstatkový hodnotě,to je taky pěknej nesmysl.Octavií je všude hafo a tříletejch Mondeí je málo a každej kdo autům trochu rozumí ví,že je to kvalitní auto a poptávka převišuje nabídku tudíž si drží cenu.Tohle všechno co tady říkáš jsou klasický hospodský kecy.Projeď si pár bazarů,aby jsi měl trochu přehled.Netvrdím,že jsou škodovky špatný auta,ale nejsou jediný a už vůbec ne nejlepší.A za 500 t máš OII 1,2 tsi a mondeo 1,6 ecoboost,který alespoň trochu jede.
27.03.2011 | 20:01:13 | Jirka Reagovat
Jindro,chce to taky se svízt v něčem jiným a ne jenom ve škodovkách,aby jsi měl trochu přehled.Mondeo je o třídu větší než OII,taže srovnání spíš se Superbem.Mondeo má mnohem lepší podvozek jinak je to spíš o preferencích ke značce.A když VW nedávno přešel na Common rail tak tohle italové a francouzi včetně fordu dávaj přes deset let.V Anglii stojí škodovka jako korejci. Francouzi a ford jsou mnohem dražší ostatně jako všude jinde kromě čr a sr.
27.03.2011 | 19:53:31 | Jirka Reagovat
škoda je obyčejná předražená tuctovka bez duše. za ty prachy je mnoho lepších aut. anglický recenze či hodnocení nelze brát vážně. co se týče jejich aut, sami maj máslo na hlavě.
27.03.2011 | 13:38:46 | Reagovat
Ford, Francouzský auta, Fiat - všechno od F je špatný :-)))
Já jsem dostal tuhle Oktávku před týdnem jako služební v provedení kombi. Když jsem k ní přicházel a viděl jsem jeden rovnej výfuk, tak mi proběhlo hlavou "jé, benzín, no co už". Pak sednu, nastartuju, bylo to hrubší a až jsem dal dolů okna, byl jsem doma. Motor na diesel sametovej. Převodovka je delší, ale jezdím víceméně podle předpisů, okrsky tak 110 a dálnice 140-150, takže úplná pohoda. Svoje auto mám Superb v plné náloži s 1,9 tiptronic. Celej život jezdím se škodovkama, od favoritů, felicií, přes několik fabií, oktávek až po superba. Nedám na ty auta dopustit, nikdy se mi nestalo, že by se něco pokazilo. Starám se o auta vždycky tak, jak se má a "nařizuje" servis. Nemám problém. Petře - a to Mondeo bude taky 1,6 TDI? Asi ne, že? Tak srovnáváš hovadiny. Kup teď oktávku za 500, Mondeo taky a sejděme se za ty tři roky, co bude mít větší cenu. Hodně lidí bere škodu jako odpad VW, ale samotný koncern z toho má (viz. nový superb) spíš vrásky na čele. Apropo - před několika lety byla škoda v Anglii přezdívána "bad joke", teď je to jejich auto roku. To mluví za vše, ne?
27.03.2011 | 13:32:30 | Jindra Reagovat
??
Nechapem vyraz "odpad" z VW. Mam skusenosti so skodovkou dlhe roky, a vobec tie auta za odpad nepovazujem. Nie je to ani nejaka elita, ale isto nie odpad...
- po mesiaci spolahlivost 10/10 - cielom recenzie bolo napisat najma moje porovnanie a skusenost s motorom 1,6 TDI, a kedze ma auto len mesiac, myslim si ze ine hodnotenie ako 10/10 by asi bolo hanbou nie len pre Skodovku... O spolahlivosti v recenzii nie je ani slovo, ale ked tam treba zaskrtnut jej stupen, tak predsa nedam nizsi ako je fakt, auto po (teraz 7700 km) je proste bez kazu.
- auto je sluzobne, jazdim v nom 95% sam, a prazdne, a motor je podla mna uplne v pohode. Isto nie som brzdou premavky...
- cena servisu a ND - neriesim :) kedze je to firemne.
17.03.2011 | 21:19:11 | Miro Reagovat
Škoda peněz
Hodnotit Škodárnu(odpad z WV) po měsíci a napsat Náhradní díly,spolehlivost 10/10 je slušná hovadina!!! A s tou spotřebou jak každý u svého autíčka nadsazuje, tak je to tak, že když ti to ukazuje 4,3l, tak ve skutečnosti je to 5,1l. Jinak je to slušnej lenochod! No a když pojedeš na dálnici 150km/h kdy si moje plně obsazené Mondeo na šesku jen vrní, tak jedeš sám taktéž za 6l/100km jak vyšitejch zrovna tak jako já! Jinak ti přeju, až pujdeš na to supr auto neco koupit, ten optimismis 10/10! Zastav se tu tak po třech letech a nějakých těch Km ;o)
21.02.2011 | 08:15:23 | Petr Reagovat