Recenze Suzuki Splash
“Drahá nákupní taška.”

Autor recenze: megaliner (18 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1242 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:12 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 29. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 25 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mercedes-Benz 230 W124 E

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Od 8000km tlučení táhel řazení a těžké řazení 1ky, 3ky a Rka. Dle vyjádření technika je ale nutné pořádně vyšlapovat spojku. Jak poučné. :-D


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto si koupila má maminka v létě 2008. S cenou skoro 300 000. Osobně preferuji spíš sedany vyšší střední třídy s motorem o objemu minimálně 2000ccm v benzínu. Splash má motor 1.25 16V VVT, což se na první pohled může zdát jako slabý motor, ale teprve v otáčkách Vám motor ukáže co umí. Abych stále jen nechválil, pojďme to vzít komplexně.

Vzhledově je Splash jistě zajímavou volbou jako druhého vozidla do rodiny, tak zvané "nákupní tašky". Krátká příď má svoji výhodu při parkování, ale zato se projevuje na velikosti palubní desky, která je poměrně dlouhá a to způsobuje mnoho nepříjemných pocitů v létě, při odrazu palubní desky v předním skle. Vysoká záď, které dominují výrazné protáhlé koncové svítilny ve stylu Nissan Note, mezi kterými je malé vyřívané okno umožňující řidiči dobrý výhled při couvání ve městě má svou velkou nevýhodu hlavně při stabilitě vozidla, protože čtyři kola máte doslova ve čtyřech rozích vozu a to stabilitě moc nepřidává. Síla plechů je mizerná. Osobně se bojím chvíle nehody se Splashem, protože pouhý tlak dlaně by stačil k promáčknutí téměř kterékoliv části auta. Pochvalu zaslouží lak, který je kvalitní a to se týká hlavně metalických barev. Splashi velice služí, jak já říkám Imprezová modrá, kde by stačilo už jen mít zlaté elektrony a máte takovou malou Imprezu. Příjemným doplňkem vozu je dálkové centrální zamykání na klíči. Jako naprosto trapné shledávám umělou diodu v horní části rychloměru, která má svým blikáním jakože odrazovat zloděje přítomností alarmu, který ve skutečnosti ale auto vůbec nevidělo. Neskutečně odporný na celém autě je pískavý zvuk signalizující klíček v zapalovaní s otevřenými dvěřmi, stejně tak jízdu bez připoutání. Už samotné sezení ve Splashi může být pro někoho hororem. Sedadla jsou na můj vkus velice tvrdá. Není to jen porovnání s Mercedesem, ale třeba také s Toyotou Yaris, která je na tom s pohodlností o poznání lépe. Pohodlí se projeví jednoznačně na dlouhé trasy, kdy už po hodině začnete cítit bolesti zadnice a zad. Rovněž jedinci, co se více za volantem potí si přijdou na své. Ani umýt se nebudete muset, jak budete mokří na zádech po 2 hodinách jízdy. Velmi nešikovný pro lidi s výškou 175cm a výše vidím vysoký posazení sedadel ve stylu Mercedes-Benz Sprinter. Sedadlo je sice možné snížit, avšak ne zase tak, jak bych si představoval a tak se po 2 hodinách jízdy dostává křeč a silná bolest do kolen, která jsou zvláštně prohnutá. Není problém si zvednout sedadlo a dostat se do lepší polohy, ale tím pádem je velkým problémem vnitřní zpětné zrcátko, díky kterému budete mít tak velkou mrtvou zónu, že na křižovatce neuvidíte z pravé strany díky délce palubní desky a umístění zpětného zrcátka nic. Velkým problémem jsou široké boční sloupky, díky kterým není možné si najet k protější krajnici při průjezdu levotočivou zatáčkou, aniž byste se museli vyklonit z bočního okna jako z vlaku. Rovněž je tam tak velká mrtvá zóna, že při průjezdu Znojmem mi to před auto odbočila z proti směru dodávka, kterou jsem absolutně neměl možnost vidět. Naopak zpětná zrcátka, která jsou ve výbavě GL/AC vyhřívaná hodnotím pozitivně. Jsou dostatečně velká a poskytují dobrý přehled o situaci za autem.

Motor je jiná pohádka. 1.2 od výkonu 63kW a krouticího momentu necelých 120Nm bych si osobně představoval více v nižších otáčkách. Auto se pod 3000 otáček chová jak Škoda 120, tudíž kde nic není ani smrt nebere. Pak přijde zlom a auto docela začne mít zátah. Brutální na celém motoru je to, že ani v 5000 otáčkách ještě nemá dost a nechá se vytočit až do 6000. Se spotřebou to je horší, ale o tom až za chvíli. Na motoru se příznivě projevuje technologie VVT a také 16V a tím pádem 4 válce v porovnání s Čechům nejznámějším motorem 1.2 HTP

Velice specifické je i řazení, z jedničky na dvojku řadíte ve 30km/h, z dvojky na trojku téměř v 60km/h z trojky na čtyřku v 90km/h, ze ctyřky na pětku klidně až ve 130km/h. Zato pětka je vcelku zkrácená a zasloužila by si ulevit motoru ve větší rychlosti ještě o pár otáček. Se Splashem ale není problém letět 180km/h. Spotřeba je přitom jen 4.5 litru, pokud máte dobrou nohu na plynu. Jinak velkým problémem je právě nevyrovnanost spotřeby. Rozpětí spotřeby je od 4.6 do 13 litrů bez klimatizace v létě. Záleží na tom, jak se Váš Splash vyspí. Negativně hodnotím také fakt, že při 8000km začaly tlouct táhla převodovky a to tak, že je problém lehce zařadit první, třetí a zpětný převodový stupeň. Dle vyjádření "technika" v Suzuki je ale vše v pořádku a je potřeba vyšlapovat správně spojku. Normální to možná je, ale asi jen u Suzuki.

Bohužel díky tomu, že auto je pomalu vyšší než širší, problémem je průjezd zatáčkou ve vyšších rychlostech a nemilé je také potkat boční vítr, který s autem pořádně zacloumá.

Pochvalu zaslouží klimatizace, která jak výborně chladí, tak výborně přitápí v případě potřeby. Z výkonu moc neubírá a na spotřebě též není znát. Dalším plusem jsou přední světlomety, které svítí v noci velice pěkně a čistě. Přístrojová deska je velice přesná. Trochu zvyku chce akorát oddělený otáčkoměr, která slouží ale jako dobrá podpěra pro neposlušnou navigaci, které se nechce držet polohu v držku. Kvalita plastů v interiéru je také vcelku solidní. Nejlepší věcí na celém Splashi je audio. To je schopné vytvořit velice kvalitní reporodukci a také hluk do širokého okolí. Potěší podpora mp3. Trochu zamrzí absence Line-In vstupu na notebook, nebo dvd přehrávač.

Málem bych zapomněl na další problém vozu při cestách na delší vzdálenosti a tím je kufr, do kterého se vejdou tak tři kabelky a tím to končí. Jakákoliv další přeprava zavazadel obětuje jedno místo na zadních sedadlech. To potom vypadáte jak rumunská výprava cestující 3000km.

Možná bych toho chtěl od takového auta jako je Splash moc, každopádně za skoro 300 000 korun to nevidím jako velkou výhru. Auto má určitě několik kladů, ale kvůli nim bych rozhodně neobětoval celoživotní úspory a nevsadil bych na Suzuki.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 25


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Splash

Vložit komentář

U litrového motoru mě zaujaly maximální povolené rychlosti pro řazení rychlostních stupňů dolů, dle uživatelské příručky. Na dvojku je tam psáno 80 km/h. I kdyby to znamenalo řadit do maximálních otáček, tedy běžného 10-ti procentního přetočení (což nevím proč?), je to asi 73 km/h při otáčkách nejvyššího výkonu. Podle tachometru ovšem při 85 km/h na dvojku zasáhne omezovač. To by nebylo divné, kdyby tachometr nelhal do plusu skoro 10 km/h - při rychlosti 50 km/h je to asi 8 km/h plus. Takže omezovač na dvojku zasáhne asi při 76 km/h, což bude nanejvýš 70 km/h při otáčkách nejvyššího výkonu. Původně jsem myslel, že rychlosti v příručce jsou uvedeny pro otáčky nejvyššího výkonu, takže mě dost překvapilo, když při předjíždění auto v 85 km/h dle tacho na dvojku přestalo jet. Teď už s tím počítám, ale příjemné to nebylo. Otáčkoměr nemám, tedy jsem vyšel pouze z informace v příručce.

24.06.2013 | 14:14:13 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Tak už ho také mám, Splashe. S motorem 1,0 L, GA/AC. Recenzi určitě napíši po nejméně 10000 ujetých km. Zatím tedy jen pár poznatků. Motor 1,0 po modernizaci snad dostal variabilní časování ventilů, nebo komplet (dual?) VVT. Nevím, co měl nebo neměl před modernizací nebo co mu přibylo po modernizaci, ale řekl bych, že skutečně jde lépe, než původní 1,0 L, s kterým jsem kdysi absolvoval zkušební jízdu. Také je nyní tišší, zatím zcela syrový (pár set km), takže snad ještě oživne. Potvrzuji, že sedadla jsou opravdu, ale opravdu tvrdá. Mám sedavé zaměstnání, takže zadnice pobolívá po pár ujetých km. To se nějak nepovedlo. Na záda si nestěžuji, tvrdost opěráku snad tak nevadí, vyhovuje. Líbí se mi centrál (mám bez DO a jiný nechci): na jedno otočení klíčku se odemknou dveře řidiče a na druhé otočení vše ostatní. Dobré. Mohla by tam být i funkce zavírání el. oken při zamykání, ale není. Postrádám kontrolku rozsvícených světel. Rozsvícení se pozná jen dle podsvícení číselníku a ručičky tacho a dle podsvícení ovladačů na středovém panelu. To ovšem ve dne vidět není. Takže zapomínám rozsvítit, denní svícení to nemá (ani bych ho nechtěl, ale tu kontrolku ano). Nejsou dveřní ani stropní madla na držení - stropní naštěstí jsou domontovat. Využil jsem u spolujezdce vpředu. Výdechy topení vzadu jsou jen u nejvyšší výbavy, no, to je teda opravdu luxus. Výdechy dozadu měla snad každá škodovka už před půlstoletím. Ocenil bych zatmavená skla od B sloupku, ale jsou též až v nejvyšší výbavě. Tady bych viděl výhodu např. Škody, která tohle dodává v různých akčních výbavách za poměrně nízké ceny. Ovšem - Škoda mi už do baráku nesmí - škoda. Pak jsem si všiml, že stabilizátor vpředu je takový ten s táhly k tlumičům, což je oblíbený evegreen na nízkou životnost u evropských aut. Snad to Japonci mají lépe zmáklé. Jinak mi auto přijde šikovně zpracované z hlediska vnitřního prostoru. Nevím, co tenhle motor se zapnutou klimou, ale snad to nějak půjde. Ohledně řazení nemám nějakých připomínek, umístění řadičky je spíše šikovné, řazení je přesné, tvrdší. Vyhovuje. Hlavně čekám spolehlivost a úsporný provoz. Tak snad, doufám...

28.02.2013 | 16:15:34 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

VVT

A este nieco. Je uzasne citat, ako sa na tom aute prejavuje technologia VVT (variabilne casovanie ventilov) a to hlavne preto, ze to auto VVT NEMAAAAaa!!!!!! Dostalo ho az v roku 2010 (trojvalec az 2011). Tu najlepsie vidno, aku ma recenzia vypovednu hodnotu...

01.12.2012 | 19:17:27 | Lorenz Lubos  | 217.119.126.* Reagovat

RE: VVT

Nemůže to být tak, že původně měl variabilní časování pouze sacích ventilů a nyní má i výfukových (tzv. "dual VVT)?

22.05.2013 | 13:28:09 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

naprosta spokojnost so Splashom

Priznam sa, tak negativne hodnotenie Splasha som este necital. Vsetky testy auto skor vychvaluju, ja ho mam 3 a pol roka a som s nim narposto spokojny. Najdu sa nedostatky, ale kedze som voci autu nebol od zaciatku zaujaty, nemam komplexy z malych aut a vybral som si ho dobrovolne a po podrobnom zvazeni, urcite nie tolko. Mam najazdenych vyse 78000km, z toho cca 37000 na LPG, po meste, dialniciach, ci lahkom terene (tam sa fakt nehodi), 800km dlhe jazdy, stahovanie vani, sprch kutov, tvarnic, bicyklov...auto doslova sluzi vyborne a ak by som dnes volil ine, tak len pre, podla mna, velmi nevzhladny facelift, ktorym v tomto roku presiel. Mam ho v plnej vybave v raritnej kombinacii s trojvalcom, ktory bez problemov na dialnici pri plnom kufri a 3 osobach udrzi tachometrovych 160km/h, pri ekojazde dokaze spotreba klesnut pod 4 litre, motor je tak tichy, ze ho znamy vyhlasil za najtichsi motor, s akym sa stretol (pravda, na LPG siel prave). Auto vyborne drzi stopu, ma presne riadenie, radenie je tiez dobre, malo sa naklana, motor aj podvozok si niekedy priam o sportovu jazdu koleduju, motor sa rad a lahko vytaca..atd, atd... Skvele auto, ktore nema konkurenciu. Je jednoznacne vacsie ako Swift (hoci o par cm kratsie), nie to ako Alto, 107/Aygo/C1, ci Citigo/Up!/Mii. Priestorom pre posadku moze konkurovat daleko vacsim autam. Kufor je maly - predsa len ma Splash len 3715 a niekde sa to prejavit musi, avsak je don vyborny pristup a po sklopeni sedadiel je nielen krasne rovna podlaha, ale opat tromfne aj mnohe zvonku vacsie vozidla. Takze nie je problem nalozit nielen europaletu, ale aj skutocne vysoke predmety. Ten vyse 1m3 priestoru je skutocne kubicky priestor. Autu sa da vytknut kadeco - avsak viacmenej len to, cim sa priblizuje k autam omnoho vacsim a hlavne drahsim.

01.12.2012 | 17:58:29 | Lorenz Lubos  | 217.119.126.* Reagovat

RE: naprosta spokojnost so Splashom

S těmi jízdními vlastnostmi bych to zas nepřeháněl. Jsem zvyklý na Peugeot 107 a Fábii II HTP. Obě ta auta mají lepší jízdní vlastnosti. P107 je motokára a Fábia HTP má zas např. výborně naladěný posilovač řízení. Splash je spíše takový náklaďáček (vysoký) a jízdní vlastnosti tomu odpovídají. Losí test bych v něm zkoušet nechtěl. Také pocit z rychlosti, kterou jedete je v něm výraznější. Při nižší rychlosti už mám pocit, že jedu rychleji, a to rychloměr ještě dost proměřuje do plusu (např. 50 km/h skutečných je dle tacho 59 km/h). Mě se to autíčko líbí, ale tyto věci nemohu nevidět. Nějaká radost z nového auta to rozhodně nepřekryje.

12.03.2013 | 14:42:35 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: naprosta spokojnost so Splashom

Spotřeba paliva, první, která se dala s nějakou slušnou přesností zjistit, vychází na 5,2 L / 100 km. To je u syrového motoru (1300 km najeto) a v zimě (ještě mrzlo) celkem slušné - papírový průměr je 4,7 L. Je to i s korekcí chyby ODO, který přidává asi 4%, což je dost. Zatím jezdím do 3/4 otáček max. výkonu. Jen přibližně, dle tacho (vytáčkoměr nemám), a ten dost lže, takže zas koriguji. Motor se celkem rozjíždí a výkonově, na tu třídu, bude dobrý, řekl bych. Spotřeba vypadá také slušně, hlučné to není. Tak snad jen to "sedím vysoko, vidím daleko" - a jezdím radši pomalu, abych tu eifelovku nepřevrhl, hehe. Chválím vymakaný centrál, jedno otočení klíčkem (nebo stisk na DO) odemyká jen dveře řidiče, až druhé otočení odemyká celé auto. Uvnitř jsou i zamykací kolíčky. Kdo to má? To je opravdu na jedničku s hvězdičkou. Chválím také příručku pro majitele, která sice nehýří barvami (jako jinde), ale jsou v ní důležité informace (které zas jinde v barevné, ale příliš stručné příručce nejsou a přitom to tam také tak funguje). A mohu pochválit i vstřícnost a jednání prodejce, proto jsem se pro nové auto vydal dost daleko, což jsem původně ani nechtěl. Ale naše zemička je malá, takže ani to není problém.

21.03.2013 | 12:01:18 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

kamarad ho koupil ženě

stálo na parkovišti... ani jsem si ho nevšiml.... kamarád ho přivez a moc z nej odvazanej není říká mu -bakony z maďarska-... chtěl jsem ho vyzkoušet... autem který má najeto 402km jsem ještě nejel... vlezl jsem dovnitř a byl jsem překvapen, fakt... to auto klame tělem... hodně místa kolem loktů, nad hlavou... vždycky jsem si myslel že je to výsada italů, ale už to uměj i japončíci... tvrdý sedačky byly trochu zklamání... ale jízda je svižná pohodová, lehounce se to auto ovládá... dvojka a plný plyn je poměrně překvapivý zážitek... po vystoupení jsem musel změnit názor... mě vlastně ta konzerva s bakonama chutnala.... až bude starší za sto, tak jako druhý auto beru....

02.11.2009 | 15:10:52 | jakub Reagovat

po 25000km

Motor si konečně sedl, takže se spotřeba ustálila na hodnotě 4.9 litru na 100km při jakékoliv trase.

28.10.2009 | 21:57:23 | megaliner Reagovat

este k tej prevodovke

Na nasej SX4-ke sa zle radili 1,2,3 a R od nova. Dostelovali tiahla a ostal len problem s radenim dvojky za studena. Cize ked odmyslim dvojku, ktorej to nepomohlo, tak mi ostava 1,3 a R, presne ako pise autor. Dost velka podoba, akurat s tym rozdielom, ze my sme ten problem mali od nova a v servise bola snaha to aj opravit.

30.04.2009 | 11:14:10 | pepa Reagovat

18 let

Faktem je, že mi je 18 let. Teď už tedy 19. Řidičský průkaz nemám dlouhou dobu, zato díky tomu, že studuji dopravní školu, setkávám se pravidelně s prací "odborníků" v autorizovaných servisech. Tudíž vím docela dobře jak se opravují nebo neopravují závady na vozidlech. Záleží také na tom, kdo přijde s autem do servisu. Jestli člověk znalý problematiky, nebo člověk, který si nechá namluvit, že to tlučení od kola je způsobeno prasklou žárovkou v zadním světle.

Bohužel při psaní recenze jsem si dovolil udělat chybu v popisování jízdní stability. Viz. kola v rozích. Teď jsem za to kamenován. Kdo však se splashem jel a zkusil ho v různých situacích, různých rychlostech a různých způsobech jízdy, ví o čem mluvím, i když jsem se špatně vyjádřil. Přece jen je můj věk nízký, tak prosím berte nevhodné vyjádření popisu stability s rezervou.

12.04.2009 | 23:19:40 | megaliner Reagovat

RE: 18 let

Splash má podvozek ze Swifta, takže ty kecy o nestabilitě si nech od cesty.
No jo, 19 let, půjčil sis auto od mamky, ale preferuješ 2 litry a více! RONFLMAO!!!!!

01.10.2012 | 12:30:31 | k22  | 85.70.138.* Reagovat

co sa tyka prevodovky

dovolim si suhlasit s autorom, aj ked ma len 18 rokov a nezaschla mu peciatka vo VP, horsie radenie nizsich rychlosti, hlavne za studena som zazil mozno len na starom zigulaku.

01.04.2009 | 16:06:11 | pepa Reagovat

Ano, výrobce mívá zájem, také jsem od Škoda obdržel dotazník na servisní služby. Servis ale hájí svůj zájem, když jsou stížnosti u výrobce jen vyjímečné, proč ne. Většina lidí si u výrobce stěžovat nebude, na to se spoléhá.

25.03.2009 | 13:53:12 | Itall Reagovat

to Ital

To jsou silná slova. Pokud píši " smluvní servis " je to taková výkladní skříň výrobce a ten nemá zájem o negativní reklamu. Pokud se opravdu vyskytne takový, co nestojí o spolupráci s výrobcem a se zákazníkem nejedná dobře tak po krátké době ( pár stížnostech) výrobce ukončí smluvní vztak. V době kdy firmy mnohdy marně hledají práci a odbyt by to byl značný luxus. Sám mám tedy auto jiné značky ale servis si může triko potrhat abych byl spokojen. Navíc mě oslovil i přímo zástupce výrobce s otázkami na servis. Věřte, že nemám zájem někomu nadržovat, pokud by mi nevyhovoval tak jej snadno vyměním a ještě pošlu "poděkování" výrobci.

25.03.2009 | 12:21:02 |  Reagovat

Splash podle www stránky Suzuki má délku 3715mm (jestli to není chybně), takže dost vybočuje z rozměrů mini. To pak Swift - o kategorii výše - je jen o 5cm delší a má jen o 2cm delší rozvor.

18.03.2009 | 18:26:30 | Itall Reagovat

Tvrdit, že výrobní vadu každý servis rád opraví, to je troufalost na přesdržku.

18.03.2009 | 18:20:46 | Itall Reagovat

Máme zde dva názory. Recenzenta který tvrdí že tlučou táhla řízení a obtížně se řadí a servisního technika který tvrdí že je to v pořádku. Hlas někoho komu ještě nezaschlo razítko v řidičáku pro mně tedy má váhu o dost menší než servisního technika ale budiž. Není ale nic snažšího než se poradit i jinde. V případě, že by problém opravdu existoval ( a stálo o tom pochybuji) jsou zásadě dvě možnosti. Výrobní nebo konstrukční vada. Na konstrukční vady moc nevěřím a pokud by šlo o výrobní vadu tak jí bez problémů každý smluvní servis rád opraví.
Pokud jde o výhrady ke konstrukci tak bych si dovolil oponovat. Tým specialistů řeší měsíce a mnohdy roky řadu problémů a posun těžiště, rozvor a rozchod jsou z nich to nejzákladnější . Jistě jsou mezi vozy rozdíly, každý má jiné uplatnění ale tvrdit, že to konstrukter zbabaral a mít sotva řidičák, tak to tedy jde jistě o genialního jedince nebo naprosté nepochopení na co to auto je určeno. Ono těch nedostatků jde potom jistě možné nalézt více, třeba že neuveze vagon uhlí , neutáhne tank nebo nelétá.

02.03.2009 | 17:34:01 |  Reagovat

smích a pláč

1) Kolik asi může mít naježděno a zkušeností kdokoliv v 18 letech ? Tvrdím že ho..dně málo. No ale věk není zásluha , že ?
2) Jistě jsou lepší auta, osobně bych volila Audi nebo BMV vyšších tříd. Na nové mi chybí tak něco okolo milionu a starou šunku tedy moc nikomu nedoporučuji.
3) Vidím to tedy jako dobrý kompromis mezi pořizovací cenou, provozními náklady a užitnými vlastnostmi.
4) Při slušném zacházení , tedy v obci do 50, mimo okolo 90 a na dálnici okolo 130 jedu pod 5 l na 100 km. To je docela standard, tedy slušné.
5) Když potřebuji předjet tak se výhoda většího výkonu až při vyšších otáčkách dost hodí. To se dá srovnat při tomto obsahu a pořizovací ceně s máločím.
6) Široké sloupky jsou vynuceny požadavky na deformační bezpečnost. V podstatě to mají skoro všechna nová auta. Než jsem si na to zvykla po přechodu ze starších ročníků tak mi to taky vadilo. Je to ale o zvyku a prvních pár kilometrech.
7) Není to sporťák a je tedy třeba s ním zacházet jako se ženou, jemně, s citem a poslouchat co říká. Potom je to dobrý společník. Pokud to zkoušíte zostra tak se cuká, brání a je nechutně žravý

28.02.2009 | 11:39:45 | eva Reagovat

Prcek

Tady se kolikrát dočteš takových pičovin, že žasneš. Třeba kdosi psal, že C1 má velké převisy a moc vystrčené nárazníky... a kurňa, mě je tam asi zapomněli dát, nebo co...

23.02.2009 | 12:10:13 |  Reagovat

Nechápu

Když někdo napíše,že kola vysunutá více do rohů snižují stabilitu auta,tak to ani dál nečtu.

23.02.2009 | 11:05:16 | prcek Reagovat

Splash

Splash je velmi mini auto asi ako Fiat 500-ka zo 70 rokov
len vpredu je miesta v podstate a minimufrík a je aj dost úzky
Manzelka resp ja máme Subaru-Toyota-Daihatsu Justy s trjvalcom obsac 998 ccm výkonom 70 koní vnutor priestor ako 1.5 Fabie Volkskwagen komb spotrebe 5 l a nerado ide 80kou klima 8 airbagov dialk ovladáanie vecer sa dá nastavit
aj samvolné osvetlenie vnut pri zapnutí motora samovolne zhasnú etc pri prdbiehaní sa automa vypne klima na zvýsenie výkonu etct etc metaliza za 350 000 Sk tč uz má 25 000 km a ide kvalitne meria aj moment spotrebu priemernu etc..

18.02.2009 | 19:04:11 | Ivan Reagovat

RE: Splash

Fabii 1,5 beru okamžitě, jak se nějaká objeví :-) A velmi mini jako fiat 500 ? Vtipné.

23.06.2015 | 22:04:11 |   | 89.176.46.* Reagovat

Naklon a dalnice

Nikomu pravo na nazor neberu, ale nejde rict, ze protoze je to male auto do mesta, nemuzeme ho hodnotit, jak se chova a jezdi na dalnici. Svata pravda je ta, ze je to skoro jako motor z motorky. Se spotrebou je to tak, ze pri 180km/h jsem asi nasel idealni otacky pro motor a "tempomatovou" nohou jsem udrzoval rychlost a spotreba sla rapidne dolu. Stejny kousek se mi podaril jen pri 80km/h. Pokud se ale drzi noha az na podlaze i pres to, ze auto evidentne uz netahne, neni problem se dostat nad 12 litru na sto. take se mi to podarilo a bylo to velice neprijemne prijit behem 100 km temer o pulku nadrze. Navic polohou kol (v rozich) jsem chtel naznacit vahovou nevyrovnanost vozu, kdy mate tezky predek a lehky zadek. Prave to stabilite v zatackach moc nepomaha. Kdyby Splash mel delsi previs za zadni napravu alespon o 20cm, urcite by to pomohlo vyrovnani vahy. Navic nevadilo by tolik, ze se trochu vice naklani v zatackach, kdyby sedadla mela lepsi bocni vedeni. takhle pri jen trochu ostrejsimu najezdu do zatacky telo lita jako hadr po sedacce a zadek vozu pusobi vcelku nejistym dojmem. To je ten velky problem Splashe.

02.02.2009 | 21:42:41 | megaliner Reagovat

ta blikajuca LED-ka signalizuje imobilizer, nie alarm, je to bezne aj u inych znaciek, myslim ze to je pozostatok z minulosti,zrejme to poistovne kedysi vyzadovali. Co sa tyka plechov a hrackarskeho prevedenia aut, to je vseobecny trend, nie je to iba domena suzuki. A co sa tyka spotreby, vyhoda nizkoobjemovych benz. motorov je spotreba v meste, nie na dialnici. Inak tych 180km/hod a spotrebu 4,5 l/100km trosku nechapem, skor sa mi zda realne to co pise Marcelko a je to v poriadku. V Splashi som sedel akurat ked somn kupoval SX4 a je to podobne, do swifta som si nevedel ani sadnut bez toho aby som nezavadil o volant, mne sa to vyssie sedenie paci, je to ovela pohodlnejsie, kto si raz na to zvykne uz do normalneho auta nebude chciet sadnut.

02.02.2009 | 13:21:28 | peter Reagovat

VVt

Tento vůz nemá, přesto bych si dovolil napsat svůj názor. Motor má velice úzký rozsah otáček, ve kterých má tažnou sílu (kroutící moment na 4800 a výkon 6000). Pokud by měl VVt, vypadala by jeho charakteristika úplně jinak. kdo VVt má, ví o čem je řeč. V případě Splashe i kdyby tam bylo, je tam nahovno asi jako papírové turbo slepené z vystřihovánky... Motor má motocyklový charakter. (Motor auta by měl mít rozsah alespoň 3200 - 6000)

01.02.2009 | 16:09:13 |  Reagovat

hmmm po druhé

Mimochodom som zabudol dodať, že to sú moje postrehy ... inak viac si môžeš pozrieť tu: http://moje.auto.cz/prehled/suzuki/splash/

01.02.2009 | 14:15:11 | marcelko Reagovat

Spotřeba a bezpečnost

Co se týká motoru, hádat se nebudu, že to je VVT. Co se týká motoru K12B, stačí na googlu pohledat a najdete, že kromě 16V má i VVT. Je ale možné že suzuki i v době ekonomické krize plýtvá prostředky a motor K12B VVT dává jen do Swiftu a bez VVT do Splashe. Tento krok bych ale neviděl jako moc logický. S bezpečností Splashe si stejně nejsem jist. Jsem stará škola a potrpím si na kvalitní auta s velkým a a ne na plastová autíčka dnešní doby. Navíc při čelím nárazu ve Splashi bych přišel o nohy. Stačí se podívat na testy EuroNCAP. Nevím, jak dlouho jste se Splashem jezdil, ale že si to nevymýšlím potvrzuje i fakt ostatních Suzuki recenzentů, že mají s řazením problémy. Já se spojkou na Splashi nemám problémy, naopak jsem rád že je trochu tuhá, alespoň trochu klade odpor. Spotřeba mi na takové auto také připadá vysoká, protože za 7,5 litru jsem byl schopen bez problému jezdit s 2.3kou 20 let starou a to jsem zase nejezdil s úplně lehkou novou na plynu. Ostatní hodnoty, které jste napsal jsou reálné, také jsem jel se splashem za 4,7 litru mimo obce, ale byl jsem jako řidič slečny Daisy a neustále jsem byl někým předjížděn. Pokud chce člověk nebrzdit provoz, nedá se za tolik jezdit. A tím teď nemyslím mimo obce 130. Se Splashem se za cca 4,5 litru dá jet při 80km/h a pak až při 180 a to nevidím jako moc šťastné. U Splashe je bohužel ta spotřeba o neustálém hraní s plynem, ze kterého mám ale po chvíli křeč do chodidla a proto nemám náladu na takové hraní. Pokud člověk Splashe na rovině dusí a pak při každé vhodné příležitosti brzdí motorem, dá se také dostat na zajímavé hodnoty. Minule jsem jel z Ružomberka 515km do ČR a moje průměrná spotřeba byla 6 litrů. A to jsem se na dálnici 160km/h nebál. Avšak při prvním nasednutí do auta přepínám z palubního počítače aktuální spotřebu, protože je neskutečné, co dokáže na tom počítači naskakovat za hodnoty...

01.02.2009 | 09:52:24 | megaliner Reagovat

hmmm

- kolesá v rohoch karosérie sú pre stabilitu takto malého auta pozitívum a nie negatívum
- plechy sú možno mäkké, ale to nemá nič spoločné s bezpečnosťou, pretože celú pevnosť a bezpečnosť karosérie na sebe nesie vlastne programovaný samonosný rám (samozrejme, že bezpečnosť je daná aj veľkosťou auta)
- blikajúca dióda je možno atrapa, ale vlastne signalizuje funkciu imobilizéru
- paradoxne, ja som bol s výhľadom z automobilu spokojný a s mŕtvymi uhlami som problém nemal (170 cm výška)
- nakláňania v zátačkách som sa tiež obával, ale zostalo len pri obavách (možno to bolo dobrým obutím na 15 palcových diskoch)
- nárazový vietor na diaľnici mi ani v 160 km/h nerobil problémy (myslené bočný vietor)
- radenie som si pochvaľoval, radiaca páka blízko pri volante je super a v mojom prípade bolo presné... add klepanie a zlé radenie - technika v Suzuki servise by som poslal do... a išiel by som do iného servisu...takéto správanie tiež nechápem
- sedenie je trošku atypické, ale problém som s ním nemal, ani chrbát sa mi moc nepotil a to som nemal klímu vo výbave (teplota okolo 30°C v lete)
- áno kufor je malý...však ale ide o malé auto na vozenie po meste
- nikde som sa v návode nedočítal, že by mal Splash VVT, a to preto, že ho nemá
- vyšľapovanie spojky môže práve ženám robiť problém, pretože je manuálna a nie hydraulická a ešte k tomu dokáže vydávať aj riadne pazvuky
- motor je ala Suzuki, vo vysokých otáčkach ide ako drak, v nízkych je lenivec, ale s dobrou spotrebou
- spotreba... v meste som mal cca 5,7 ; mimo mesta cca 4,7 ; a na diaľnici vyše 7,5 (išiel som v kuse 140 - 170 km/h), takže žiaden zázrak, ale ani katastrofa
- Splash je Suzuki a bude vyrábaný aj pre GM...nie je to kooperácia
- ......................

Proste je to Splash

31.01.2009 | 23:55:38 | marcelko Reagovat

suzuki splash(ni) do zachoda...

31.01.2009 | 21:49:28 | wonder Reagovat

sucasne Suzuki uz davno nie je to co kedysi. Nezabudajte, ze je to vyrobe v Madarsku v spolupraci s Talianmi a motor 1,6 diesel je od Francuzov.. Najhorsia mozna kombinacia...

31.01.2009 | 21:25:04 |  Reagovat

RE:

A čo mi bača eště povieš?

01.10.2012 | 12:37:24 | xyc  | 85.70.138.* Reagovat

Splash - nechte se unášet na vlnách nedostatků

Blikající dioda nad rychloměrem je skutečně jen atrapou autoalarmu. Píše se to přímo v manuálu. Děkuji bohu, že nejsem majitelem tohoto vozu, ale pouze příležitostným řidičem na dlouhé tratě, protože už bych to auto dávno neměl. Raději bych ho shodil ze skály. Co se týká motoru, trochu se mi zdá že je to opel motor, nebo má s ním něco společného protože označení je K12B a třeba Calibra používala pro svůj motor 2.0 8V označení C20N. Ví bůh v tomto automobilovém bordelu, jak je do doopravy. Každopádně jsem rád, že nejsme jediní, kteří mají tyto závady, protože zkuste se vžít do mojí situace a vysvětlete svojí mamince (manželce), která autům rozumí asi tak, že ví kde je volant a ví kde je brzda, že to mlácení převodovky nemá být, že to není pouze tím, že se k tomu tak "hnusně" chováte a že to není tím, že nejezdíte s autem mimo obce 70, ale 100. Být majitelem auta, už bych jim to v servisu omlátil o hlavu. Jsem koncový zákazník a dokud bude zákon na mé straně, nedal bych jim v servisu pokoj. Navíc jsem v recenzi zapomněl napsat, že se k tomu přidává občasné ujíždění vozu v pravé krajnici. Vyváženo je vše správně a pneumatiky jsou také dobře nahuštěné. Tak se v tom vyznejte!

30.01.2009 | 21:51:40 | megaliner Reagovat

U Agily to tak určitě bylo, originál je Suzuki Wagon.

30.01.2009 | 20:28:30 | Itall Reagovat

Angel: To auto je Suzuki, Opel/Vauxhall vychází z něj. Čili GM vychází ze Suzuki, nikoliv naopak. Stejně tak jako třeba Opel Agila vychází ze Suzuki Wagon R+ ;-)

30.01.2009 | 20:21:54 | LK Reagovat

???

... a není ona blikající dioda náhodou elektronický imobilizér?

30.01.2009 | 18:54:59 | L Reagovat

Suzuki???Ruky preč!!!

Pred časom ma tiež zlákala cena,výbava a papierové parametre motora modelu Suzuki Ignis.Po roku trápenia-ináč sa jazda v tomto aute nedá nazvať-som sa toho nešťastného konštrukčného nepodarku zbavil.Svoje rozhodnutie napriek finančnej strate neľutujem.Aktuálne opäť jazdím v normálnom aute.

30.01.2009 | 15:46:14 | 07 Reagovat

misso

Majú vydarené auto - Suzuki Grand Vitara. Mimochodom toto je Vauxhall/Opel Agila, tak nevinme Suzuki ale GM. Inak, mne sa tiež nepáči Ignis, SX4 je Fiat Sedici a tieto autá majú tiež dosť negatív ale tá cena je super. No a nevidím ani žiadny problém s tým malým funky little Swiftom.

30.01.2009 | 13:54:35 | Angel_M Reagovat

Nevím, proč by kola v rozích vozu negativně ovlivňovala stabilitu, to snad právě naopak, ne? Pískavý zvuk upozorňující na leccos mohu potvrdit jako nepříjemný i u Fabie nebo P107. Naopak např. Hyundai už v Atosu má pro tyto účely velmi příjemně znějící gong. I tady se pozná péče o zákazníka .

30.01.2009 | 13:14:40 | Itall Reagovat

radenie

mam SX4 a taktiez sa horsie radia 1,2,3 a R, uz som to tu neraz pisal. Mne bolo povedane ze to preto, lebo je to diesel. V servise s tym aj nieco robili a trochu to pomohlo, na zaciatku to bolo horsie. Vlastne teraz je problem iba ked je auto studene, takze mozno "redsi" olej by pomohol. Je to uz nase tretie nove auto a priznam sa ze pokial som si nekupil suzuki, tak som nikdy ziadne fora a recenzie nikdy necital, jednoducho nebolo treba. Mozno po viac km tu prihodim aj nejaku recenziu, teraz mame cca 7000km na tachometri, takze skoro hodnotit. Mozno to co ma trapi teraz je nic oproti tomu co ma este s tymto autom caka a mozno je to to najhorsie co na nom je a casom ho bude aj moja zena nazyvat "milacik" tak ako ho vola kolegova zena.

30.01.2009 | 12:21:58 | peter Reagovat

Mali ostat pri motorkach

Nemaju ani jedno vydarene auto, same nepodarky, mali ostat radsej pri vyrobe motoriek, to vedia dobre

30.01.2009 | 11:43:26 | misso Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Splash