Rok výroby:1990Typ motoru:1.3 Gti DOHC 74 KwStav km při koupi:182 000 kmStav km nyní:185 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:9.5 l/100 kmVloženo:25. 1. 2006
Auto vlastním teprve chvíli ale udělal jsem celkovou udržbu která zahrnuje:
Výměnu oleje + olejového filtru (olej 700 Kč + filtr 200) Výměna rozvodů + napínací kladky (dostal jsem k vozu jinak 4000 Kč) Výměna vzduchového filtru za sportovní (2000 Kč i z kolínkem)
Jinak je dobré nakupovat díly z vrakoviště protože originální jsou dosti drahé.
Hodnocení a zkušenosti s autem
JÍZDNÍ VLASTNOSTI: jsou na velice dobré úrovni. Je to verze GTi která má v serii tužší podvozek a perfektně sedí v zatáčkách na úkor pohodlí (opravdu to není automobil pro pohodlné lidi). Auto hlavně po děravé silnici nebo sněhu dosti poskakuje, ale na dobrých komunikacích je to paráda.
Vůz sebou ale při vyšší rychlosti (kolem 180 a výš) trošku házi. Automobil má velmi dobrě čitelné jízdní vlastnosti, takže vždy upozorní když už jste na jeho hranici. Automobil obsahuje v základu 4 kotoučové brzdy, které 900 Kg važící automobil perfektně krotí a nevadnou ani po osté jízdě a častém brždění.
KAROSÉRIE A INTERIÉR: karosérie je velmi povedená a líbivá. Hlavně u ženské populace s autíčkem sklidíte úspěch. Velký neduh karoserie je její slabá antikorozní úprava (alespoň u starších ročníku) a velmi malá tuhost (opravdu velmi tenké plechy).
Interiér vozu se nese ve sportovním duchu. seriový tří ramenný volant (taky docela dobrý) jsem vyměnil za sportovní kožený volant značky MOMO. Taktéž řadící paku, která je v serii podle mého názoru velice dlouhá jsem vyměnil za kratší a koženou. Interiér i po 180 000 kilometrech vypadá opravdu skvěle (nevrže a ani nic neodpadává). Vůz ma dobré topení které oceníte hlavně v tuhych mrazech.
Místa ve voze je i přes jeho menší rozměry docela dost i pro 4 - 5 osob ovšem na delší cestování to není. Vůz je určen spíš na sportovnější cestu do práce než na dovolenou, tomu přispívá i malý kufr do kterého se vleze tak akorát solidní hudební aparatůra. Ovšem kdyby jste chtěli přepravovat vetší předměty není problém sklopit zadní sedadla a rázem je kufr o poznání větší. Výhled z vozu je opravdu perfektní. Tomu přispívají i skvělá sedadla která navozují pocit, že sedíte ve sportovním voze. Sedadla mají perfektní boční vedeni a dobré možnosti nastavení i pro vyšší řidiče a výborně drží tělo i při prudkém průjezdu zatáčkou.
Inteiér je dobře odhlučněn pokud motor netočíte do vysokých otaček. Jestliže se otáčky přehoupnou přes 4000 začne do interiéru pronikat sportovní zvuk motoru, který je opravdu solidni. Můj vůz obsahuje ve výbavě GTi elektricky seřiditelné obě zrcátka, ktera se dají sklopit (např při střetu se zrcátkem jiného vozu), el. nastavení výšky světlometů, nastavení svítivosti palubní desky, stropní hodiny, již zmiňované 4 kotoučové brzdy, sportovní podvozek, posilovač řízení (který mám demontovaný), centrální zamykání z alarmem a ostry dvouvačkový motor 1,3 Gti se 101 koňmi v základu. Bohužel vůz obsahuje pouze švihadla (kličkové otevírání oken).
MOTOR: je opravdová technicka libůstka. Na svou dobu je mimořádně technicky zdařilý. Svým výkonem 101 koní předčí s přehledem i o mnoho novější vozy z vyšším obsahem. Motor má maximální rychlost položenou někde mezi 200 a 210 Km/h a zrychlení ma kolem 8,5 sekud.
Kupodivu je motor i velice spolehlivy tzv. držák. Není problem nasednout i v -15 stupních celsia a nastartovat. Viděl jsem i kusy co měly najeto kolem 260 000. Základem k dosažení tohoto počtu kilometrů je pravidelná výměna oleje nepřetěžování motoru za studena a celková udržba. Ve svém autě mám polosyntetický olej 10 W 40, který by měl být spíš od nějaké kvalitnější firmy protože motor točí až 7500 ot/min. Po dosazení závodního čipu dokonce 8300 ot/min! pokud chcete ryze klidnou jízdu motor umí jet i na 1500 ot/mit ale pokud dostanete chuť na trošku adrenalinu není problem pořádně přidat.
Motor jde opravdu z ochotou do vysokých otáček a rychlosti tahají jedna za druhou. Pro příklad třeba octavia 1,9 TDi nemá šanci. Na dvojku není problem pokořit hranici 110 Km / h což je na obsah 1,3 opravdu úctyhodné. Pokud ovšem chcete zrychlovat ze zařazeného 5 rychl. stupně při rychlosti např 100 km/h musím vás zklamat. Motor nemá tak vysoký točivý moment aby pořádně zabral. K dobrému zátahu je potřeba podřazeni o jeden nebo dva rychl. stupně a pak vůz doslova vystřeli.
Horší je to ale u tohoto vozu se spotřebou paliva. Při mírnější jízdě se dostanete kolem 8 litru na 100 km ovšem při jízdním stylu brzda plyn není problem jezdit i za 11 litru, což je na obsah moturu 1,3 velmi hodně, ale je to daň za nízkou pojistku a 101 koní pod kapotou.
ZÁVĚR: tento vůz je určen spíš pro mladou skupinu řidičů a nebo pro důchodce popř. pro ženy. Je to skvělé auto na vyřádění a zatim mě nenechalo ve štychu (ovšem mám ho teprv krátce). Na závěr malý přehled výhod a nevýhod tohoto vozítka:
Nevýhody:
1. Malá tuhost karosérie (nepřál bych nikumu v tom havarovat) 2. Vysoká spotřeba benzínu 3. Nepohodlný podvozek 4. Slabá antikorozní úprava 5. Dražší náhradní díly
Výhody:
1. Na obsah 1,3 velice silný a dynamický motor (opravdu překvapí) 2. Krátké dráhy řazení 3. V základu sportovní podvozek 4. Dokonala sedadla 5. Skvělý výhled z vozu 6. Silné brzdy 7. Solidní výbava 8. Líbivý design 9. Prostorný interiér 10. Dobré topení
Abych řekl pravdu měl jsem ze zacátku velký strach koupit si japonské auto, ale zatím jsem opravdu nadmíru spokojeny. Auto mě mile překvapilo hned od začátku svou prodejní cenou a doporučují jeho koupi.
s tou tuhostou karoserie mas pravdu, najhorsie je to pru celnobocnom naraze,hlavne ak teba naberu. ale mozem povcedat ze vdaka lahkosti auta je to v pohode,v 80tke (tou som siel ja) mi nedal prednostkamion a vrazil do praveho boku,auto letelo vzduchom a zbehlo sa na sirku o -27cm, ziadne zranenia a minule mi do zadku bez brzd vrazila 206tka a ja odiesiel po vlastnej osi a 206 :-) odtahovka, vsetko zavisi ako sa trafi pri buracke, motor ma jednu malicku chybicku, nato si traba davat velky pozor a to je klukovka, najme hlavne loziska.
je to fakt parádni auto, ale jak ho budeš kupovat tak si dej hodně pozor na stav nosnych částí karoserie. na to je to auto dost háklivé když se o něho moc nepečuje.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift
suhlas
s tou tuhostou karoserie mas pravdu, najhorsie je to pru celnobocnom naraze,hlavne ak teba naberu. ale mozem povcedat ze vdaka lahkosti auta je to v pohode,v 80tke (tou som siel ja) mi nedal prednostkamion a vrazil do praveho boku,auto letelo vzduchom a zbehlo sa na sirku o -27cm, ziadne zranenia a minule mi do zadku bez brzd vrazila 206tka a ja odiesiel po vlastnej osi a 206 :-) odtahovka, vsetko zavisi ako sa trafi pri buracke, motor ma jednu malicku chybicku, nato si traba davat velky pozor a to je klukovka, najme hlavne loziska.
29.10.2006 | 17:42:22 | swift_GTI Reagovat
sportovni dily
tak 9500 uz je fakt narez . na kolik te ty vacky a pocitac vysel?? a kde si to vubec sehnal? koukal sem po netu ale nejak nic nenachazim
28.07.2006 | 10:47:43 | Cenda Reagovat
swift
Já točim s GTi 9500 rpm!!!Mam ale vačky a originál suzukisport "A" počítač
28.07.2006 | 00:10:05 | pankanec Reagovat
JJ
je to fakt parádni auto, ale jak ho budeš kupovat tak si dej hodně pozor na stav nosnych částí karoserie. na to je to auto dost háklivé když se o něho moc nepečuje.
13.05.2006 | 12:32:12 | Cenda Reagovat
Tato recenze mě přesvědčila
Jdu do něj :))
08.05.2006 | 02:13:02 | Deviance Reagovat