Rok výroby:2010Typ motoru:1.0Stav km při koupi:6 kmStav km nyní:18 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,7 l/100 kmVloženo:17. 11. 2011
Vozidlo je používáno jako dopravní prostředek do práce a zpět. K tomuto účelu naprosto ideální. Spotřeba 4,5-5,2 l/100km, Rozmezí je především dáno letní/zimní období. Ovšem v létě jsme absolvovali i cestu cca 900km za 1 den a to bez pocitu nějaké újmy na pohodlí nebo únavy z dlouhé cesty. Co se týče komfortu jízdy, z počátku mně překvapila větší "uskákanost" vozu na nerovné vozovce, což je samozřejmě dáno krátkým rozvorem. V interiéru jsem byl překvapen velmi slušným odhlučněním. Překvapilo mně zvláštní odladění převodovky, 2. rychlostní stupeň je extrémně dlouhý. Na 2 se dá jet až 105 km/hod. Je to velmi příjemné ve městě kdy se dá z rychlosti kolem 30-40km/hod velmi slušně akcelerovat. Vůz je v základní výbavě. Co mně nepříjemně překvapilo, bylo několik detailů. Kličky na stahování předních oken jsou ťitěrné a špatně se drží, ovládání stupně rychlosti ventilace topení není podsvíceno takže za tmy není vidět a u spolujezdce není ve dveřích spínač na vnitří osvětlení, detaily ale... Co se asi nejvíce nepovedlo je vstup do zavazadlového prostoru, nejsou tam dveře ale pouze okno které značně limituje rozměry nakládaných věcí. No není to náklaďák i když já ho tak využívám poměrně často. Co se týče cestování ve 4 dospělých lidech není problém, pouze nastupování vzad u 3 dvéřáku je horší, systém sklopení a odsunu předních sedaček také není silnou stránkou tohoto vozu.
Pomalu začínám pochybovat o výhodách těchto malých aut při pohybu po městě. V podmínkách ČR se mi bohužel zdá např. pro zaparkování důležitější drzost a nabitá peněženka než rozměry auta. Jinak, myslím včera jsem přečetl na serveru auto recenzi na Roomstra s 1.2 HTP a autor tam uváděl dobrou dynamiku va městě díky kratičkým převodům. Tady jsou převody naopak extrémně dlouhé a zase dobrá dynamika ve městě... Zdánlivý protiklad, ovšem paušálně je možné říct, že tihle malí mají solidní dynamiku většinou jen při nižších rychlostech za předpokladu častého a správného řazení...
S tou drzostí při parkování nelze než souhlasit, jinak výhoda malého vozu je samozřejmě jen v rozměrech. Na malé místo velké auto nedáš. Co se týče dynamiky malé vozy mají solidní dynamiku někde do 80km/h, pak samozřejmě ztrácejí. U toho Roomstera pochybuji o krátkých převodech sám jsem měl FabiiII 1.2HTP 51 kW, převodovka řekl bych optimálně odladěna parametrům motoru, ale krátké převody? No, rozhodně nesouhlasím. K Aygu jen tolik na 2 jak píši se dá solidně akcelerovat, ale ne pokud mám rychlost pod 30km/h, pak to prostě nejede, není krouťák:-) Jen tak pro zajímavost, když zařaďím 2 zhruba při rychlosti chůze, je motor na pokraji zhasnutí, ale na druhou stranu se kterým autem této kategorie na ni pojedete přes "kilo".
Dynamika "díky kratičkým převodům" je jen subjektivní dynamika. Nutnost častého řazení a úzký rozsah otáček motoru využitelný pro zrychlení je vždy brzdou dynamiky. Jen vyvolává závodnický dojem jako při řazení ve formuli 1 (één - ééén - ééén) Skutečnou dynamiku dodá motor s pružností, který na jeden rychlostní stupeň roztáhne auto co nejrychleji na co nejvyšší rychlost (podobně jako je tomu u elektromotoru). Motor Ayga je ve své třídě velmi pružný, samozřejmě rychlostí chůze dvojka bude protestovat (není divu, když jednička jede 50 za 2 sek. tak proč dvojkou rychlostí chůze...)Z čehož vyplývá, že po městě při popojíždění třeba v koloně na jedničku (která je taky dlouhá) není ani toto neekonomické. Dlouhé převody zde výrobce zvolil nezvykle, ale dobře. Motor na ně s přehledem stačí i s naloženým vozem, a dynamika neklesá cca do 130 km/h Teprve ve vyšších rychlostech není další nárůst rychlosti tak rapidní, ale pozvolný.
Tak tady bude nějaka chyba. Pokud se auto rozjede na 50 km/h za 2 sekundy, tak pak potřebuje minimálně 10 sekund na dosažení z 50 na 100 - při optimistickém předpokladu že toto auto zrychlí z 0 na 100 za 12s. O nějaké plynulé akceleraci tedy nejde hovořit, už ta dvojka je zřejmě příliš slabá... Většina řidiček nebo i řidičů bude ale z padesátky pravděpodobně v běžném provozu zrychlovat na čtverku, přinejlepším na trojku - to si pak nějakou pružnost už nedovedu představit vůbec...
Jestli to nebude tím, že si ve spojení s tímto autem nedovedeš představit vůbec nic. Není to o představě, ale o skutečné jízdě. A když už jsi tak exaktní, možná to nejsou dvě vteřiny, ale na 100 to taky není 12, ale 10 (v reálu samozřejmě). Nebavím se teď o papírových hodnotách, ale o praxi a tou jistě najetých 90 000 km je.
Pravda, ta dvojka je moc dlouhá a zpočátku když jedeš čtyřicet, padesát moc netáhne. Ale od šedesátky do stovky táhne parádně. To se pohodlně předjíždí na jeden kvalt - na tu dvojku. Zatímco když jsem měl auto s kratšími převody, třeba Matize, tak jsem musel nejprve roztáhnout dvojku, pak trojku. Čili každý způsob má své výhody a je to taky o zvyku. Já už jsem si docela zvykl na tu dlouhou dvojku.
To je limit, že dvojka se dá roztáhnout na 105 km/h, což u jiných malých aut není možné. Leda snad Citigo? Běžně v provozu u Kolíněte po rovince jednička 0 - 30, dvojka 30 - 60, trojka 60 - 90. Takže po městě nebo mezi vesnicemi si člověk vystačí se třemi kvalty. Zatímco třeba Matiz to měl jinak. Jednička 0 - 20, dvojka 20 - 40, trojka 40 - 60, čtverka 60 - 90. To nejsou limity, ale běžné řazení v normálním provozu po cca rovince. Do kopce nebo při akceleraci je to o něco jinak.
Závěr: V Matizovi jsem používal 4 kvalty na popojíždění do obchodu do sousední vsi. V C1 na tentýž pohyb stačí 3 kvalty. Protože je to jinak zpřevodované. A to otázkou zvyku. Když jsem poprvé řídil Kolíně, tak to byl nezvyk a člověk měl tendenci dávat trojku brzy, tak jak jsou kratší převody u jiných aut.
Kdyby to záleželo na mě a měl bych si udělat nějaký ideální převod, tak bych udělal něco mezi. Takový kompromis.
Ano, je to jak píše Mulit. Dvojka má převod cca na 90 km/h při jmenovitých otáčkách (max. výkon). Připočti 15% přetočení a máš přes 100 km/h. Tachometrově jsi na 110ti. A tak to taky je. Na dvojku tachometrových 110 km/h je omezovač. Fakta jsou jedna věc, a čemu věříš je kolikrát věc jiná. Stává se.
:-) Hoši, nejsou pro vás ty další kvalty už zbytečné? Výrobce by ušetřil za převody..., nedovedu si představit, jak to auto kvílí a trpí na dvojku 100 (o spotřebě, kterou se tady někdo celou dobu ohání snad ani nemluvě).
Já jsem za celou dobu, co mám Kolíně, zkoušel rozjet dvojku na stovku jen párkrát. Asi tak pětkrát. To je tak jednou za čtvrt roku. Na průměrnou spotřebu to nemá vliv, když to uděláš jednou za čtvrt roku. Auto netrpí. Občas to potřebuje a takto se dá i zjistit, prověřit, v jaké kondici je motor převodovka, kola.
Já jsem si to kdysi s kolínětem vyzkoušel jednou cvičně, abych věděl, kde je limit. Pak už se mi to stalo leda při předjíždění výjimečně. S dvojkou jsem byl na omezovači tak 3x za těch 7 let. S trojkou jednou, cvičně. Čtyřku už asi není šance vytočit až k omezovači. Pak jsem měl i druhý extrém, Fabii Junior 1.0. To je prý teď ve škodovce tabu, ale vyráběli to, tak ať se k tomu hlásí :0) Tam nebyl problém pětku dostat na omezovač z mírného klesání. Na tachometru pak bylo 176 km/h. Fábka by s kolínskými převody zdechla v prvním kopci. Naopak s krátkými převody to nebylo tak hrozné, jak by se zdálo.
Koukl jsem se na tu Fabii Junior. Z litrového motoru dostali 37 kW. To v té době uměl Matiz s motůrkem 0,8. Stejný výkon. Ale Matiz byl lehčí, proto z nuly na sto o 4 s rychlejší. Taky krátké převody. Matiz s litrovým motorem, čtyřválec byl ještě o další dvě sekundy rychlejší. Ten měl 46 kW. S tím se jezdilo fakt dobře. Ten litrový Matiz ujížděl v té době větším autům. Bavíme se o době před 20 lety, tehdy ještě nebyla tak rozšířená turba. Matiz byl ještě o 100 kg lehčí než Kolíně, tak ten litrový čtyřválec s ním hezky pohyboval. A taky měl krátké převody. Stejně jako tříválcový Matiz. K omezovači otáček jsem se nikdy s Matizem nedostal. Jel jsem s tím nejvíc 160. Ono by to jelo ještě o dost více, ale tomu autu chyběla stabilita, proto jsem nepokoušel osud. Na netu jsou videa, jak s Matizem jedou 180 a ještě ručka šla dál. To já bych na to neměl nervy. Kastle a podvozek na to nebyly stavěné.
Fabia 1 je o třídu výše než Matiz. Těžko to srovnávat. Podle mé zkušenosti byla Fabia 1 nedodělané auto s řadou problémů a překvapuje mě, že o ní byl dost velký zájem i jako o ojetinu, kdy už informací byl dostatek a byly celkem profláklé. U Fabie 2, která zas ale divně vypadala, bylo leccos odstraněno, nešťastné motory HTP zůstaly, snad už celkem držely, i když moc nejely. Vlastně je s podivem, vzhledem třeba k tehdy ještě dobré japonské konkurenci, že se to tak dobře prodávalo. Na domácím trhu je velká slabost a jakási setrvačnost pro domácí značku. Má nejvíc prodejců a servisů, ale to je v naší zemičce skoro jedno. Nemusí být za rohem, kvalita auta je snad podstatnější. Někdy mi přijde, že koupit sráč se servisem blízko se někomu zdál být dobrý nápad. Podobně i např. u bank, proč stále nejvíc klientů má Spořka? Protože má nejvíce poboček? To mi hlava nebere. Fíííjo!
Já jsem nové auto vybíral na sklonku roku 1999 a tehdy se prodávaly Felicie. Fabia teprve začínala a byla dost drahá. Felicii ani Fabii jsem si nevybral kvůli ceně a kvůli spotřebě. Chtěl jsem si polepšit oproti žigulíkovi, který hodně žral. V té době ještě bylo Twingo, nad tím jsem taky uvažoval, ale tam byla o něco větší spotřeba a zastaralejší koncepce. Proto Matiz. Matizy jsem jezdil 19 let. To je velký kus života. To auto se vyrábělo ještě donedávna v rozvojových zemích. Ve fabiích jsem jezdil, vždycky mě nadchly karoserie, podvozek a jízdní vlastnosti a vždycky mě vytočil a znechutil motor.
Mě to taky nevadí, jen se tomu divím. Milé to je hlavně výrobci, prodejcům, servisům. I když dnes, v té japonské mizerii, už bych novou škodovku bral také. U ojetin se zvažují i náhradní díly, ale ty dnes bývají dostupné nejen na škodovky.
Tož chlapci, tady něco ke kvalitě těch vašich Toyot (a zejména o přístupu k zákazníkům) https://tn.nova.cz/auto/clanek/571729-manzele-cekali-na-opravu-dodavky-rok-od-dealera-se-dockali-jen-arogance
Tady bych podotkl, že Proace je výsledkem spolupráce s koncernem PSA (nebo dnes Stellantis či co). Narozdíl od byvší spolupráce v TPCA v Kolíně, kde základem všech miniaut byla malá Toyota (vznikly sice plechovky, ale celkem kvalitní), zde je naopak základ od PSA a podle toho to dopadlo. Není tam specifikován motor, ale 1.2 s turbem od PSA jsou nekvalitou profláklé. D Jináč Toyota si to také sype dolů, nejen vlivem této spolupráce. Svezl jsem se v Yarisu 1.5 a byl jsem tak nadšen, že jsem koupil Fabii. To by před pár lety vůbec nepřipadalo v úvahu.
To samozřejmě všchn víme....leč pohádka, kterou jsem př zavedení na trh od zástupců Toyoty slyšel byla, naše motory, naše kontrola výroby - naše auto...s PSA se nedá srovnat:-))), no evidentně:-). Každopádně - Toyota za svůj vůz se svým logem ručí , stejně jako za všechny jiné, že tohle dopustila (včetně jednání dealera) jde jednoznačně na její hlavu a odrazuje všechny zákazníky, nejen ty , c chtějí dodávky...
Toyota - jen za dobu, co registruji měla krom výše uvedeného problému i další celkem komický, leč zásadní - RAVka neprošla losím testem:-), což je tedy ostuda pár exceláns..
Je předpoklad, že musela projít všemi povinnými testy. V tom Švédsku testují do jaké rychlosti to ještě jde, některá auta jsou v tom lepší, jiná horší. Tady byla RAV hybrid a ty jsou v tom, jistě i vlivem vyšší hmotnosti, horší. Terčem kritiky tam byly i jiné hybridy (Superb, Passat), takže tohle zrovna není specifikum Toyoty.
Losí test má přesně daná kritéria....a procházejí jím všechny automobily (svého času s ním měl potíže i Mercedes u svého Áčka - museli pak přepracovat celý podvozek), fakticky je takové auto neprodejné...
Že by RAV neprošel nějakým oficiálním testem, jsem nenašel. O Mercedesu A to bylo známo, ale zase, co je to za test, kdo ho a jak dělal? Malý Mercedes A z let minulých stojí u nás na každém rohu. Určitě nebyl neprodejný. A dámy, které s tím většinou jezdí, nemají páru o nějakém losím testu. Dnes už jsou to áčka z áček (z druhé ruky) a někdo si to předtím koupil jako první, často v Německu.
Hledat to nebudu, ale mám novou zajímavou zkušenost....myslím že ty jsi tvrdil, že SUV jsou tvrdá........no, už asi chápu, pokud jsi jel v Karoqu, musím ti dát za pravdu (ovšem to neznamená, že to platí obecně, třeba moje Kuga tenhle problém vůbec nemá, dtto Mazda CX-5 ap.) Nicméně, protože servis a protože po dobu servisu nebyl volný Ford, nafasoval jsem od dealera Karoq....za mne příšerné, jednak malé (má být stejná kategorie jako ta Kuga, ale to absolutně neodpovídá - ta je spíše velikostí jako Kdiaq), uskákané jako koza, fakt se s tím blbě jezdí, volant má tený věnec a navíc jsou tam taková rolovátka na ovládání, pokud trochu točíš volantem, velmi snadno si třeba přeladíš rádio....to jsou zkušenosti za jeden den....bude toho víc, ale naštstí to dnes vracím, nechtěl bych to ani za polovinu toho, co za to Šáde chce...
Psal jsem o Kamiqu, případně o Sanderu Stepway, tedy o relativně malých a relativně levných SUV. Naopak jsem si myslel, ale nevyzkoušel, že Karoq bude lepší, neboť by měl jako vycházet z Octavie. Pokud je tvrdý jak Kamiq, pak jaxi není důvod ho vůbec koupit. Motory stejné, velikost stejná, cena vyšší.
Ano, to ovládání na volantu je ergonomicky špatně, snadno se toho dotkneš neúmyslně. Stejně jako ovládání automatické klimatizace. V tomhle dělají opravdu přešlapy, kdoví proč.
Také záleží na kolech, jejich hmotnosti a profilu (výšce pneu). Ale jinak bych čekal, že jako Kamiq je tvrdší proti Fabii, ale i Scale, bude Karoq tvrdší proti Octavii. Pokud Octavia problém s komfortem podvozku nemá (neslyšel jsem a jel jsem naposled v jedničkové, nic novějšího neznám), pak bych čekal, že Karoq bude dobrý aspoň se základními (nejmenšími, nejlehčími a s nejvyššími gumami). Předváděčky základní kola nemívají, jen ať si zákazník užije velká kola. Trochu to drncá, ale zase se s tím může třeba vyfotit, jsou hezká. Zajímavější jsou některé referentské vozy. Tam už konfigurace může být z mého hlediska rozumnější a je možno se s ním svézt.
Mělo to klasická kola, nebyla to předváděčka, ale spíše takové hole do půjčovny..., navigace tam byla, ale nějak zamčená (musí se aktivovat přes Šáde centrálu), vůbec jsem se s tím nesžil, jediné, co za něco stálo byl motor, ale jelikož jsem to měl dva dny netuším, co to bylo zač, pouze, že benzín.., obecně celý interiér působil lacině, pravá noha trpěla mačkáním na střed...
Motor mohl být 1.0 85/81 kW. To jede pěkně, tiše, s dobrou spotřebou. Jinak to auto asi smysl nemá. Má tedy proti Kamiqu větší zadní převis a větší kufr, je snad o 14 cm delší. Prý méně místa vzadu. Abych pravdu řekl, do aut, která jsou cenově mimo oblast, kterou považuji za rozumný výdaj, zbytečně nelezu. Takže nevim a je to mimo můj zájem. O ojetině jsem neuvažoval nikdy, takže ani v bazaru.
Zbytečnost či nezbytečnost se posuzuje dle prodejnosti a zřejmě zisku. Např. v ČR se Karoq prodává dobře, je celkově na 6. místě a poráží Fabii, Superb, Tuscon, Duster. Takže to, že pro mě to nevyrábějí, jaxi nehraje roli.
Tak Šáde v ČR - nepodstatné, důležité bude, jak se prodává obecně...a co to udělá s lidmi, kteří si to koupí, zda se ke Škodě po téhle zkušenosti vrátí..., pár masochistů se najde vždycky...:-)
Český trh je pro Škodu velmi podstatný. Má tu velký podíl a desítky tisíc prodaných vozů ročně jenom tady. Pro zákazníka mého typu je těžké vybírat. Ke škodovce jsem se zas vrátil. Kdybych třeba chtěl malé SUV od Forda, je to Puma. Bohužel nechci mít v kufru vanu na koupání, nýbrž tam chci mít plnohodnotnou rezervu. Tím myslím stejnou, jako na autě všechna kola. Abych při případném defektu, typicky v neděli v cizině, prostě jen vyměnil kolo a bez dalšího zdržování pokračoval v cestě. To mi přijde jako jako takový (pro mě) základní komfort cestování. Jestli se mi to běkdy stalo v cizině? Ne. Ale znám lidi, kterým jo. A jak to pak řešili. Přesto vždy jsem byl připraven. Pamatuji si, jak u Splashe, kde byla jen dojezdovka, jsem skoro stále vozil plnohodnotnou rezervu, ona se tam nafest vešla, trochu vykukovala. A pak jsem nějak přezouval či co a dal jsem tam jen tu dojezdovku. A bác, už to bylo. Píchl jsem dost blbě, kolo ušlo rychle. Bylo to v Česku asi 50 km od domu, nahodil jsem dojezdovku (do 80 km/h) a vyskoušel. Když je sucho a je to zadní kolo, jede se na tom celkem normálně, ani těch 80 jsem asi nedodržoval, bylo to jen po okresce. Ake potvrdilo mi to, že e bez plnohodnotné rezervy prostě nejezdím. Škodovka ji teď, alespoň do Fabie, dává, takže odpadlo to řešit. Ono s rezervami je to zajímavé. Dojezdová, neplnohodnotná, plnohodnotná, a já bych ještě doplnil kategorii zcela plnohodnotná, to je stejná jako kola na autě. To totiž tzv. plnohodnotná rezerva často vůbec nesplňuje a nejde jen o materiál disku, ale i o rozměr kola. No, a pak některé značky zcela opomíjejí ventilaci pro cestující vzadu (např. i Ford u Pumy). To zase škodovka má normálně dnes i u Fabie a jinde to vůbec není standard ani u větších aut.
Hmmm....už snad není auto, které by mělo plnohodnotnou rezervu....i dojezdovky je výhra a s tou si to dovedu představit, navíc dnes je u každého pojištění asistence i v zahraničí - píchnul jsem naposled tak před 25 lety...ventilace vzadu je snad standard (alespoň moje Kuga ho má, měl i C-max), naopak jsou vícezónové klimy - to si nedovedu představit, že by nové auto nemělo...(spíše jsi to přehlédl). Na českém trhu má Šáde velký podíl, to ovšem neznamená, že je v globále podstatný, je to zlomeček výroby...
Jistěže jsou auta s plnohodnotnou rezervou, tedy s takovou, která odpovídá základním plechovým kolům na dané auto. U Fabie to tak mám, rozměr 185/65-15. U Kamiqa jsem to také viděl, rozměr 195/60-16. Zkrátka jde to, jen chtít. Co se týká ventilace a topení vzadu (topení s výdechy na podlaze, ventilace výdechy na středovém tunelu), topení měly běžně i všechny staré škodule s motorem vzadu. Dnes i u SUV (Captur, Juke, Puma) to není. U Pumy je to info od prodejce, neviděl jsem. Asistence v zahraničí, i kdybych ji měl, určitě nepřijede za chvíli a dohadovat se o tom v jakémkoliv cizím jazyce bych nechtěl. Prostě mám jistotu a dál to neřeším. Do zahraničí si dokonce vozím i soupravu na opravu pneu (knoty), abych si během chvíle průpich opravil a zas měl plnohodnotnou rezervu k dispozici. Jednoduché, praktické. Proč bych si měl sjednávat pro mě zbytečná a kdovíjak fungující pojištění a připojištění a platit za to, když si poradím sám, rychle a snadno?
Vidno, že jsi neřešil...zavoláš do Čech, vysvětlíš problém (česky - českému operátorovi) a tím to končí...asistencí je kupa, takže se ani dlouho nečeká. Ital přijede a udělá, co je třeba (opraví,odtáhne,sežene náhradní auto - podle typu závady) u píchlé gumy tě třeba dopraví do pneuservisu, kde to opraví na počkání, jsou i 24h, když ne zajistí hotel....je to ale tak málo pravděpodobné, že to už automobilky neřeší a dávají lepící sadu, taky mám raději kolo (to bude generační problém), ale žádná trága... Že ta auta vzadu netopí (neklimatizují) prostě nevěřím...to je úplný standard, nadto mají většinou všechny klimu...mimochodem -topení v šáde (i vpředu!!!) byla dosti tragédie. Vzadu to netopilo vůbec. Jo, ta asistanc - často je součástí koupě vozu zdarma - prostě ji ta značka poskytuje, nestojí to majlant ani zvlášť a navíc nějaká je v každém povinném ručení - no a pokud přijde větší problém než píchlá guma? Máš pořešeno.
Tys nevěřící Vašek. Já zas nevěřím, že ty asistence tak hladce a všude fungují, nemluvě o nákladech za službu. A zkoušet to kvůli defektu gumy mi prostě přijde jako blbost. Ta malá SUV vzadu opravdu nemají ani výdechy pro topení (dole), natož jiné. Vyplývá to z info prodejců i některých testů. Třeba Arona oproti Kamiqu střední výdechy vzadu také nemá. Žádný standard to není a kdo chce vzadu aspoň dole topení, musí si to ohlídat a hned je důvod k nekoupi auta. Co se týká značkové asistence, je po dobu záruky nebo pak placená (Škoda) a zajišťují ji prodejci dané značky, kterých v ČR je neurekom, jinde asi ne. V zahraničí se Škoda možná jistí přes koncern VW, ale to nevím. Zkrátka píchlá guma není problém a do systému asistencí rozhodně nehodlám kvůli ní vnikat. Navíc, kdo jede v zahraničí zavedenými cestami, tj. hlavně po dálnici, má asistence u ruky. V chorvatských horách, kde jedu běžně já, ještě ne tak dávno neměli ani asfalt, natož nějaké asistence... :0)
Jasně, že může přijít situace (ovšem to zpravidla potkává takové lidi jako jsi ty:-)) ), kdy je s asistencí - jako s čímkoliv jiným problém....jenže už se opakuji, jak často ji potřebuješ, já píchl naposledy tak před 25.lety! Ta malá SUV (nebo cokoliv jiného) prostě to topení mít budou....to je jako prodat auto bez nádrže, možná to mají vyřešeno šikovněji, než s dovedeš vůbec představit. Třeba Renault - pokud si pamatuji měl tu asistenci doživotní po Evropě...ale může to být dnes jinak. Zkrátka píchlá guma není problém tak, jako tak....navíc v kvádru v chumelenici bych klidně raději počkal na asistenci, než se válel u kola tak, jako tak.
Jak říkám, mě se to v cizině nestalo, ale jináč jsem opravoval průpich zrovna teď v srpnu. A podle počtu spotřebovaných knotů (5) počítám 4 defekty od doby, co tu soupravu mám, to bude tak přes 5 let nebo max. 10 let. Jednou jsem spotřeboval 2 knoty, neboť do gumy byl vražen tzv. zákolník (pojistka tvaru R) oběma ostrými hroty, z drátu o průměru tak 5mm. Pak jsem do gumy napustil antipich, který byl původně v autě místo rezervy a gumu jsem bez problémů dojezdil. Ta topení v daných autech (a nejen v těch) vzadu nejsou, možno si to ověřit. Ano, mají to vyřešeno, prostě to tam nedali a lidi se o to nezajímají. Ty zajímá, zda to má velká hezká kola a bezdrátové dobíjení mobilu. No a v kvádru jsem v autě nejel snad v životě. V takom připadku např. obchodní schůzka nebo pohřeb je v pytli i s asistencí :0)
To si pamatuji přesně. Jel jsem před pár lety do Jindřichova Hradce na ME v letecké akrobacii. Byla to ta nejvyšší kategorie (unlimited?) a moc doporučuji, je to na pohled nádherný sport. Vzpomínám na mistra světa Ing. Petra Jirmuse, před léty. Zde byl rovněž výborný Martin Šonka, skončil na 3. místě, který se od té doby, soudě dle loňské exhibice, ještě hodně zlepšil. Takový let na zádech asi v sedmi metrech výšky (okomentoval mi to P. Jirmus, zrovna jsme povídali), nevidíte každý den. A samozřejmě mnoho dalšího. No, a v jedné vísce cestou byla pouť a objížďka někudy, kde jezdí hlavně traktory. A bylo vymalováno.
Cestující vzadu si prostě komfort nezaslouží. Do určitého extrému to dovedla Kia u modelu Rio (verze Comfort), kde vpředu jsou tónovaná skla a vzadu (za B sloupkem) jsou čirá. To jsem neviděl nikde jinde a je možno to ověřit i na netu jen dle obrázků daného vozu. Je to vidět. Přitom vzadu je tam celkem místo i pro dospělé cestující. Nevím jak topení, ale sesterský i20 ho má a prostor vzadu ještě lepší. V základu tónovaná skla i20 nemá nikde a ve verzi Comfort plus už všude. Takže není to jednoduché při výběru. Třeba čínská SUV MG, docela chválená, v základu také nemají tónovaná skla. To je u auta této kategorie zcela out. Já bych řekl, že u kteréhokoliv osobního auta.
Měl jsem od PCA Citroen C3 a bylo to nejporuchovější auto, co jsem kdy měl. Takže pokud se o té firmě traduje, že dělá poruchová auta, tak mně se to tedy potvrdilo. Přitom to auto bylo supr pohodlné, příjemné na ovládání. Ale během tří let jsem musel nechat opravit tolik věcí, že mi jednoho dne došla trpělivost a to auto jsem prodal. Francouzi jsou dobří spíše v umění. Kinematografie, herci, režiséři, scénáristé, zpěvačky, skladatelé, apod. Ale na techniku jsou spíše Němci nebo Japonci.
Většinou ano, ale s příchodem kolíňat a 7 let po nich také CityGo tato teorie padá. Pružnost motoru "těchto malých" je diametrálně odlišná od ostatních. Není zde nutnost často řadit, rychlosttní stupně se velmi překrývají. Když půjdeme do extrému: Kolíně umí jet 50 na všech pět rychlostních stupňů. Stačí si vybrat, jakým stylem chceš jet. 100 umí jet na čtyři rychlostní stupně (mimo jedničku na všechny ostatní). Takže máš opravdu možnost výběru, jak moc chceš akcelerovat nebo naopak jen šimrat. Máš na výběr podle sklonu stoupání, jak ekonomicky chceš jet. Je to jen extrémní příklad, pro dokreslení, jak to je s těmi převody.
Když mám jet Kolínětem v dlouhé obci, po rovince, stálých 50, tak to jedu na trojku. S Matizem jsem jezdil na čtverku. Je to právě těmi převody a tomu odpovídá i zvuk motoru. Kdybych dal v Kolíněti čtverku v padesátce, tak auto dusím v nízkých otáčkách. To poznám podle sluchu. V Matizovi čtverka v padesátce nevadila, nebyly to tak nízké otáčky. Ale samozřejmě, když jsem chtěl v Matizovi předjíždět, třeba za obcí, když se někdo plazil padesátkou, kde nebylo třeba, tak jsem podřadil na trojku, aby auto lépe akcelerovalo. To je rozdíl mezi naftovými motory a benzínovými. Mně to nevadí, jsem tak zvyklý podřazovat. Vždyť je to zábava. Proto mě ani neuchvátilo, když jsem jeden čas služebně jezdil z automatem. Jo, v té práci to bylo možná fajn, ale soukromě nemusím.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
Malé...
Pomalu začínám pochybovat o výhodách těchto malých aut při pohybu po městě. V podmínkách ČR se mi bohužel zdá např. pro zaparkování důležitější drzost a nabitá peněženka než rozměry auta. Jinak, myslím včera jsem přečetl na serveru auto recenzi na Roomstra s 1.2 HTP a autor tam uváděl dobrou dynamiku va městě díky kratičkým převodům. Tady jsou převody naopak extrémně dlouhé a zase dobrá dynamika ve městě... Zdánlivý protiklad, ovšem paušálně je možné říct, že tihle malí mají solidní dynamiku většinou jen při nižších rychlostech za předpokladu častého a správného řazení...
22.11.2011 | 18:05:47 | fabian | 194.228.16.* Reagovat
RE: Malé...
S tou drzostí při parkování nelze než souhlasit, jinak výhoda malého vozu je samozřejmě jen v rozměrech. Na malé místo velké auto nedáš. Co se týče dynamiky malé vozy mají solidní dynamiku někde do 80km/h, pak samozřejmě ztrácejí. U toho Roomstera pochybuji o krátkých převodech sám jsem měl FabiiII 1.2HTP 51 kW, převodovka řekl bych optimálně odladěna parametrům motoru, ale krátké převody? No, rozhodně nesouhlasím. K Aygu jen tolik na 2 jak píši se dá solidně akcelerovat, ale ne pokud mám rychlost pod 30km/h, pak to prostě nejede, není krouťák:-)
Jen tak pro zajímavost, když zařaďím 2 zhruba při rychlosti chůze, je motor na pokraji zhasnutí, ale na druhou stranu se kterým autem této kategorie na ni pojedete přes "kilo".
27.11.2011 | 19:27:22 | Milda | 178.209.152.* Reagovat
RE: Malé...
Dynamika "díky kratičkým převodům" je jen subjektivní dynamika. Nutnost častého řazení a úzký rozsah otáček motoru využitelný pro zrychlení je vždy brzdou dynamiky. Jen vyvolává závodnický dojem jako při řazení ve formuli 1 (één - ééén - ééén) Skutečnou dynamiku dodá motor s pružností, který na jeden rychlostní stupeň roztáhne auto co nejrychleji na co nejvyšší rychlost (podobně jako je tomu u elektromotoru). Motor Ayga je ve své třídě velmi pružný, samozřejmě rychlostí chůze dvojka bude protestovat (není divu, když jednička jede 50 za 2 sek. tak proč dvojkou rychlostí chůze...)Z čehož vyplývá, že po městě při popojíždění třeba v koloně na jedničku (která je taky dlouhá) není ani toto neekonomické. Dlouhé převody zde výrobce zvolil nezvykle, ale dobře. Motor na ně s přehledem stačí i s naloženým vozem, a dynamika neklesá cca do 130 km/h Teprve ve vyšších rychlostech není další nárůst rychlosti tak rapidní, ale pozvolný.
02.02.2012 | 19:46:55 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Malé...
Tak tady bude nějaka chyba. Pokud se auto rozjede na 50 km/h za 2 sekundy, tak pak potřebuje minimálně 10 sekund na dosažení z 50 na 100 - při optimistickém předpokladu že toto auto zrychlí z 0 na 100 za 12s. O nějaké plynulé akceleraci tedy nejde hovořit, už ta dvojka je zřejmě příliš slabá... Většina řidiček nebo i řidičů bude ale z padesátky pravděpodobně v běžném provozu zrychlovat na čtverku, přinejlepším na trojku - to si pak nějakou pružnost už nedovedu představit vůbec...
03.02.2012 | 19:39:13 | fabian | 194.228.16.* Reagovat
RE: Malé...
Jestli to nebude tím, že si ve spojení s tímto autem nedovedeš představit vůbec nic. Není to o představě, ale o skutečné jízdě. A když už jsi tak exaktní, možná to nejsou dvě vteřiny, ale na 100 to taky není 12, ale 10 (v reálu samozřejmě). Nebavím se teď o papírových hodnotách, ale o praxi a tou jistě najetých 90 000 km je.
03.02.2012 | 21:40:22 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Malé...
Pravda, ta dvojka je moc dlouhá a zpočátku když jedeš čtyřicet, padesát moc netáhne. Ale od šedesátky do stovky táhne parádně. To se pohodlně předjíždí na jeden kvalt - na tu dvojku. Zatímco když jsem měl auto s kratšími převody, třeba Matize, tak jsem musel nejprve roztáhnout dvojku, pak trojku. Čili každý způsob má své výhody a je to taky o zvyku. Já už jsem si docela zvykl na tu dlouhou dvojku.
28.08.2024 | 14:56:59 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Stovkou na dvojku.....noooo.....
30.08.2024 | 08:23:56 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
To je limit, že dvojka se dá roztáhnout na 105 km/h, což u jiných malých aut není možné. Leda snad Citigo? Běžně v provozu u Kolíněte po rovince jednička 0 - 30, dvojka 30 - 60, trojka 60 - 90. Takže po městě nebo mezi vesnicemi si člověk vystačí se třemi kvalty. Zatímco třeba Matiz to měl jinak. Jednička 0 - 20, dvojka 20 - 40, trojka 40 - 60, čtverka 60 - 90. To nejsou limity, ale běžné řazení v normálním provozu po cca rovince. Do kopce nebo při akceleraci je to o něco jinak.
Závěr: V Matizovi jsem používal 4 kvalty na popojíždění do obchodu do sousední vsi. V C1 na tentýž pohyb stačí 3 kvalty. Protože je to jinak zpřevodované. A to otázkou zvyku. Když jsem poprvé řídil Kolíně, tak to byl nezvyk a člověk měl tendenci dávat trojku brzy, tak jak jsou kratší převody u jiných aut.
Kdyby to záleželo na mě a měl bych si udělat nějaký ideální převod, tak bych udělal něco mezi. Takový kompromis.
30.08.2024 | 11:29:55 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Ano, je to jak píše Mulit. Dvojka má převod cca na 90 km/h při jmenovitých otáčkách (max. výkon). Připočti 15% přetočení a máš přes 100 km/h. Tachometrově jsi na 110ti. A tak to taky je. Na dvojku tachometrových 110 km/h je omezovač. Fakta jsou jedna věc, a čemu věříš je kolikrát věc jiná. Stává se.
30.08.2024 | 12:45:31 | Ital | 37.48.21.* Reagovat
RE: Malé...
:-) Hoši, nejsou pro vás ty další kvalty už zbytečné? Výrobce by ušetřil za převody..., nedovedu si představit, jak to auto kvílí a trpí na dvojku 100 (o spotřebě, kterou se tady někdo celou dobu ohání snad ani nemluvě).
30.08.2024 | 16:12:44 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Já jsem za celou dobu, co mám Kolíně, zkoušel rozjet dvojku na stovku jen párkrát. Asi tak pětkrát. To je tak jednou za čtvrt roku. Na průměrnou spotřebu to nemá vliv, když to uděláš jednou za čtvrt roku. Auto netrpí. Občas to potřebuje a takto se dá i zjistit, prověřit, v jaké kondici je motor převodovka, kola.
30.08.2024 | 17:53:23 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Já jsem si to kdysi s kolínětem vyzkoušel jednou cvičně, abych věděl, kde je limit. Pak už se mi to stalo leda při předjíždění
výjimečně. S dvojkou jsem byl na omezovači tak 3x za těch 7 let. S trojkou jednou, cvičně. Čtyřku už asi není šance vytočit až k omezovači. Pak jsem měl i druhý extrém, Fabii Junior 1.0. To je prý teď ve škodovce tabu, ale vyráběli to, tak ať se k tomu hlásí :0) Tam nebyl problém pětku dostat na omezovač z mírného klesání. Na tachometru pak bylo 176 km/h. Fábka by s kolínskými převody zdechla v prvním kopci. Naopak s krátkými převody to nebylo tak hrozné, jak by se zdálo.
30.08.2024 | 18:56:45 | Ital | 37.48.38.* Reagovat
RE: Malé...
Koukl jsem se na tu Fabii Junior. Z litrového motoru dostali 37 kW. To v té době uměl Matiz s motůrkem 0,8. Stejný výkon. Ale Matiz byl lehčí, proto z nuly na sto o 4 s rychlejší. Taky krátké převody. Matiz s litrovým motorem, čtyřválec byl ještě o další dvě sekundy rychlejší. Ten měl 46 kW. S tím se jezdilo fakt dobře. Ten litrový Matiz ujížděl v té době větším autům. Bavíme se o době před 20 lety, tehdy ještě nebyla tak rozšířená turba. Matiz byl ještě o 100 kg lehčí než Kolíně, tak ten litrový čtyřválec s ním hezky pohyboval. A taky měl krátké převody. Stejně jako tříválcový Matiz. K omezovači otáček jsem se nikdy s Matizem nedostal. Jel jsem s tím nejvíc 160. Ono by to jelo ještě o dost více, ale tomu autu chyběla stabilita, proto jsem nepokoušel osud. Na netu jsou videa, jak s Matizem jedou 180 a ještě ručka šla dál. To já bych na to neměl nervy. Kastle a podvozek na to nebyly stavěné.
30.08.2024 | 19:56:29 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Karoserii a podvozek měla Fabie mnohem lepší než Matiz. Větší pevnost, širší rozchod kol, modernější podvozek. Ale motor měl lepší Matiz.
31.08.2024 | 08:24:17 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Fabia 1 je o třídu výše než Matiz. Těžko to srovnávat. Podle mé zkušenosti byla Fabia 1 nedodělané auto s řadou problémů a překvapuje mě, že o ní byl dost velký zájem i jako o ojetinu, kdy už informací byl dostatek a byly celkem profláklé. U Fabie 2, která zas ale divně vypadala, bylo leccos odstraněno, nešťastné motory HTP zůstaly, snad už celkem držely, i když moc nejely. Vlastně je s podivem, vzhledem třeba k tehdy ještě dobré japonské konkurenci, že se to tak dobře prodávalo. Na domácím trhu je velká slabost a jakási setrvačnost pro domácí značku. Má nejvíc prodejců a servisů, ale to je v naší zemičce skoro jedno. Nemusí být za rohem, kvalita auta je snad podstatnější. Někdy mi přijde, že koupit sráč se servisem blízko se někomu zdál být dobrý nápad. Podobně i např. u bank, proč stále nejvíc klientů má Spořka? Protože má nejvíce poboček? To mi hlava nebere. Fíííjo!
31.08.2024 | 09:58:42 | Ital | 37.48.30.* Reagovat
RE: Malé...
Já jsem nové auto vybíral na sklonku roku 1999 a tehdy se prodávaly Felicie. Fabia teprve začínala a byla dost drahá. Felicii ani Fabii jsem si nevybral kvůli ceně a kvůli spotřebě. Chtěl jsem si polepšit oproti žigulíkovi, který hodně žral. V té době ještě bylo Twingo, nad tím jsem taky uvažoval, ale tam byla o něco větší spotřeba a zastaralejší koncepce. Proto Matiz. Matizy jsem jezdil 19 let. To je velký kus života. To auto se vyrábělo ještě donedávna v rozvojových zemích. Ve fabiích jsem jezdil, vždycky mě nadchly karoserie, podvozek a jízdní vlastnosti a vždycky mě vytočil a znechutil motor.
31.08.2024 | 11:19:25 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
To že jsou Češi patrioti a zvyklí na škodovky, mně nevadí. Je to od nich milé. Akorát mně to nepostihlo. A tebe asi taky ne. Nebo jen trochu.
31.08.2024 | 11:21:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...
Mě to taky nevadí, jen se tomu divím. Milé to je hlavně výrobci, prodejcům, servisům. I když dnes, v té japonské mizerii, už bych novou škodovku bral také. U ojetin se zvažují i náhradní díly, ale ty dnes bývají dostupné nejen na škodovky.
01.09.2024 | 10:52:23 | Ital | 37.48.26.* Reagovat
RE: Malé...
Tož chlapci, tady něco ke kvalitě těch vašich Toyot (a zejména o přístupu k zákazníkům)
https://tn.nova.cz/auto/clanek/571729-manzele-cekali-na-opravu-dodavky-rok-od-dealera-se-dockali-jen-arogance
01.09.2024 | 11:42:41 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Tady bych podotkl, že Proace je výsledkem spolupráce s koncernem PSA (nebo dnes Stellantis či co). Narozdíl od byvší spolupráce v TPCA v Kolíně, kde základem všech miniaut byla malá Toyota (vznikly sice plechovky, ale celkem kvalitní), zde je naopak základ od PSA a podle toho to dopadlo. Není tam specifikován motor, ale 1.2 s turbem od PSA jsou nekvalitou profláklé. D
Jináč Toyota si to také sype dolů, nejen vlivem této spolupráce. Svezl jsem se v Yarisu 1.5 a byl jsem tak nadšen, že jsem koupil Fabii. To by před pár lety vůbec nepřipadalo v úvahu.
01.09.2024 | 12:23:40 | Ital | 37.48.26.* Reagovat
RE: Malé...
To samozřejmě všchn víme....leč pohádka, kterou jsem př zavedení na trh od zástupců Toyoty slyšel byla, naše motory, naše kontrola výroby - naše auto...s PSA se nedá srovnat:-))), no evidentně:-).
Každopádně - Toyota za svůj vůz se svým logem ručí , stejně jako za všechny jiné, že tohle dopustila (včetně jednání dealera) jde jednoznačně na její hlavu a odrazuje všechny zákazníky, nejen ty , c chtějí dodávky...
03.09.2024 | 08:42:10 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
No, to právě všichni nevědí. Jinak by si koupi dobře rozmysleli. Nebo možná ne. Mám Toyotu, kdo má víc?
03.09.2024 | 22:26:02 | Ital | 89.24.61.* Reagovat
RE: Malé...
Toyota - jen za dobu, co registruji měla krom výše uvedeného problému i další celkem komický, leč zásadní - RAVka neprošla losím testem:-), což je tedy ostuda pár exceláns..
05.09.2024 | 07:47:06 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Je předpoklad, že musela projít všemi povinnými testy. V tom Švédsku testují do jaké rychlosti to ještě jde, některá auta jsou v tom lepší, jiná horší. Tady byla RAV hybrid a ty jsou v tom, jistě i vlivem vyšší hmotnosti, horší. Terčem kritiky tam byly i jiné hybridy (Superb, Passat), takže tohle zrovna není specifikum Toyoty.
05.09.2024 | 08:36:43 | Ital | 37.48.11.* Reagovat
RE: Malé...
Losí test má přesně daná kritéria....a procházejí jím všechny automobily (svého času s ním měl potíže i Mercedes u svého Áčka - museli pak přepracovat celý podvozek), fakticky je takové auto neprodejné...
05.09.2024 | 11:33:48 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Že by RAV neprošel nějakým oficiálním testem, jsem nenašel. O Mercedesu A to bylo známo, ale zase, co je to za test, kdo ho a jak dělal? Malý Mercedes A z let minulých stojí u nás na každém rohu. Určitě nebyl neprodejný. A dámy, které s tím většinou jezdí, nemají páru o nějakém losím testu. Dnes už jsou to áčka z áček (z druhé ruky) a někdo si to předtím koupil jako první, často v Německu.
05.09.2024 | 17:03:52 | Ital | 37.48.9.* Reagovat
RE: Malé...
Hledat to nebudu, ale mám novou zajímavou zkušenost....myslím že ty jsi tvrdil, že SUV jsou tvrdá........no, už asi chápu, pokud jsi jel v Karoqu, musím ti dát za pravdu (ovšem to neznamená, že to platí obecně, třeba moje Kuga tenhle problém vůbec nemá, dtto Mazda CX-5 ap.)
Nicméně, protože servis a protože po dobu servisu nebyl volný Ford, nafasoval jsem od dealera Karoq....za mne příšerné, jednak malé (má být stejná kategorie jako ta Kuga, ale to absolutně neodpovídá - ta je spíše velikostí jako Kdiaq), uskákané jako koza, fakt se s tím blbě jezdí, volant má tený věnec a navíc jsou tam taková rolovátka na ovládání, pokud trochu točíš volantem, velmi snadno si třeba přeladíš rádio....to jsou zkušenosti za jeden den....bude toho víc, ale naštstí to dnes vracím, nechtěl bych to ani za polovinu toho, co za to Šáde chce...
06.09.2024 | 09:00:20 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Psal jsem o Kamiqu, případně o Sanderu Stepway, tedy o relativně malých a relativně levných SUV. Naopak jsem si myslel, ale nevyzkoušel, že Karoq bude lepší, neboť by měl jako vycházet z Octavie. Pokud je tvrdý jak Kamiq, pak jaxi není důvod ho vůbec koupit. Motory stejné, velikost stejná, cena vyšší.
06.09.2024 | 23:28:46 | Ital | 37.48.5.* Reagovat
RE: Malé...
Ano, to ovládání na volantu je ergonomicky špatně, snadno se toho dotkneš neúmyslně. Stejně jako ovládání automatické klimatizace. V tomhle dělají opravdu přešlapy, kdoví proč.
07.09.2024 | 08:29:33 | Ital | 89.24.36.* Reagovat
RE: Malé...
Také záleží na kolech, jejich hmotnosti a profilu (výšce pneu). Ale jinak bych čekal, že jako Kamiq je tvrdší proti Fabii, ale i Scale, bude Karoq tvrdší proti Octavii. Pokud Octavia problém s komfortem podvozku nemá (neslyšel jsem a jel jsem naposled v jedničkové, nic novějšího neznám), pak bych čekal, že Karoq bude dobrý aspoň se základními (nejmenšími, nejlehčími a s nejvyššími gumami). Předváděčky základní kola nemívají, jen ať si zákazník užije velká kola. Trochu to drncá, ale zase se s tím může třeba vyfotit, jsou hezká. Zajímavější jsou některé referentské vozy. Tam už konfigurace může být z mého hlediska rozumnější a je možno se s ním svézt.
07.09.2024 | 08:55:28 | Ital | 89.24.36.* Reagovat
RE: Malé...327x
Mělo to klasická kola, nebyla to předváděčka, ale spíše takové hole do půjčovny..., navigace tam byla, ale nějak zamčená (musí se aktivovat přes Šáde centrálu), vůbec jsem se s tím nesžil, jediné, co za něco stálo byl motor, ale jelikož jsem to měl dva dny netuším, co to bylo zač, pouze, že benzín.., obecně celý interiér působil lacině, pravá noha trpěla mačkáním na střed...
07.09.2024 | 10:24:39 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327x
Motor mohl být 1.0 85/81 kW. To jede pěkně, tiše, s dobrou spotřebou. Jinak to auto asi smysl nemá. Má tedy proti Kamiqu větší zadní převis a větší kufr, je snad o 14 cm delší. Prý méně místa vzadu. Abych pravdu řekl, do aut, která jsou cenově mimo oblast, kterou považuji za rozumný výdaj, zbytečně nelezu. Takže nevim a je to mimo můj zájem. O ojetině jsem neuvažoval nikdy, takže ani v bazaru.
07.09.2024 | 15:08:11 | Ital | 89.24.36.* Reagovat
RE: Malé...327x
Takže stručně - zbytečné auto.....a to se nebavím o ceně..
08.09.2024 | 10:05:18 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327x
Zbytečnost či nezbytečnost se posuzuje dle prodejnosti a zřejmě zisku. Např. v ČR se Karoq prodává dobře, je celkově na 6. místě a poráží Fabii, Superb, Tuscon, Duster. Takže to, že pro mě to nevyrábějí, jaxi nehraje roli.
08.09.2024 | 10:24:20 | Ital | 37.48.27.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Tak Šáde v ČR - nepodstatné, důležité bude, jak se prodává obecně...a co to udělá s lidmi, kteří si to koupí, zda se ke Škodě po téhle zkušenosti vrátí..., pár masochistů se najde vždycky...:-)
08.09.2024 | 11:26:51 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Český trh je pro Škodu velmi podstatný. Má tu velký podíl a desítky tisíc prodaných vozů ročně jenom tady. Pro zákazníka mého typu je těžké vybírat. Ke škodovce jsem se zas vrátil. Kdybych třeba chtěl malé SUV od Forda, je to Puma. Bohužel nechci mít v kufru vanu na koupání, nýbrž tam chci mít plnohodnotnou rezervu. Tím myslím stejnou, jako na autě všechna kola. Abych při případném defektu, typicky v neděli v cizině, prostě jen vyměnil kolo a bez dalšího zdržování pokračoval v cestě. To mi přijde jako jako takový (pro mě) základní komfort cestování. Jestli se mi to běkdy stalo v cizině? Ne. Ale znám lidi, kterým jo. A jak to pak řešili. Přesto vždy jsem byl připraven. Pamatuji si, jak u Splashe, kde byla jen dojezdovka, jsem skoro stále vozil plnohodnotnou rezervu, ona se tam nafest vešla, trochu vykukovala. A pak jsem nějak přezouval či co a dal jsem tam jen tu dojezdovku. A bác, už to bylo. Píchl jsem dost blbě, kolo ušlo rychle. Bylo to v Česku asi 50 km od domu, nahodil jsem dojezdovku (do 80 km/h) a vyskoušel. Když je sucho a je to zadní kolo, jede se na tom celkem normálně, ani těch 80 jsem asi nedodržoval, bylo to jen po okresce. Ake potvrdilo mi to, že e bez plnohodnotné rezervy prostě nejezdím. Škodovka ji teď, alespoň do Fabie, dává, takže odpadlo to řešit. Ono s rezervami je to zajímavé. Dojezdová, neplnohodnotná, plnohodnotná, a já bych ještě doplnil kategorii zcela plnohodnotná, to je stejná jako kola na autě. To totiž tzv. plnohodnotná rezerva často vůbec nesplňuje a nejde jen o materiál disku, ale i o rozměr kola. No, a pak některé značky zcela opomíjejí ventilaci pro cestující vzadu (např. i Ford u Pumy). To zase škodovka má normálně dnes i u Fabie a jinde to vůbec není standard ani u větších aut.
08.09.2024 | 12:04:59 | Ital | 37.48.27.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Hmmm....už snad není auto, které by mělo plnohodnotnou rezervu....i dojezdovky je výhra a s tou si to dovedu představit, navíc dnes je u každého pojištění asistence i v zahraničí - píchnul jsem naposled tak před 25 lety...ventilace vzadu je snad standard (alespoň moje Kuga ho má, měl i C-max), naopak jsou vícezónové klimy - to si nedovedu představit, že by nové auto nemělo...(spíše jsi to přehlédl).
Na českém trhu má Šáde velký podíl, to ovšem neznamená, že je v globále podstatný, je to zlomeček výroby...
08.09.2024 | 17:10:45 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Jistěže jsou auta s plnohodnotnou rezervou, tedy s takovou, která odpovídá základním plechovým kolům na dané auto. U Fabie to tak mám, rozměr 185/65-15. U Kamiqa jsem to také viděl, rozměr 195/60-16. Zkrátka jde to, jen chtít. Co se týká ventilace a topení vzadu (topení s výdechy na podlaze, ventilace výdechy na středovém tunelu), topení měly běžně i všechny staré škodule s motorem vzadu. Dnes i u SUV (Captur, Juke, Puma) to není. U Pumy je to info od prodejce, neviděl jsem. Asistence v zahraničí, i kdybych ji měl, určitě nepřijede za chvíli a dohadovat se o tom v jakémkoliv cizím jazyce bych nechtěl. Prostě mám jistotu a dál to neřeším. Do zahraničí si dokonce vozím i soupravu na opravu pneu (knoty), abych si během chvíle průpich opravil a zas měl plnohodnotnou rezervu k dispozici. Jednoduché, praktické. Proč bych si měl sjednávat pro mě zbytečná a kdovíjak fungující pojištění a připojištění a platit za to, když si poradím sám, rychle a snadno?
08.09.2024 | 18:03:08 | Ital | 37.48.27.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Vidno, že jsi neřešil...zavoláš do Čech, vysvětlíš problém (česky - českému operátorovi) a tím to končí...asistencí je kupa, takže se ani dlouho nečeká. Ital přijede a udělá, co je třeba (opraví,odtáhne,sežene náhradní auto - podle typu závady) u píchlé gumy tě třeba dopraví do pneuservisu, kde to opraví na počkání, jsou i 24h, když ne zajistí hotel....je to ale tak málo pravděpodobné, že to už automobilky neřeší a dávají lepící sadu, taky mám raději kolo (to bude generační problém), ale žádná trága...
Že ta auta vzadu netopí (neklimatizují) prostě nevěřím...to je úplný standard, nadto mají většinou všechny klimu...mimochodem -topení v šáde (i vpředu!!!) byla dosti tragédie. Vzadu to netopilo vůbec.
Jo, ta asistanc - často je součástí koupě vozu zdarma - prostě ji ta značka poskytuje, nestojí to majlant ani zvlášť a navíc nějaká je v každém povinném ručení - no a pokud přijde větší problém než píchlá guma? Máš pořešeno.
09.09.2024 | 06:40:15 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Tys nevěřící Vašek. Já zas nevěřím, že ty asistence tak hladce a všude fungují, nemluvě o nákladech za službu. A zkoušet to kvůli defektu gumy mi prostě přijde jako blbost. Ta malá SUV vzadu opravdu nemají ani výdechy pro topení (dole), natož jiné. Vyplývá to z info prodejců i některých testů. Třeba Arona oproti Kamiqu střední výdechy vzadu také nemá. Žádný standard to není a kdo chce vzadu aspoň dole topení, musí si to ohlídat a hned je důvod k nekoupi auta. Co se týká značkové asistence, je po dobu záruky nebo pak placená (Škoda) a zajišťují ji prodejci dané značky, kterých v ČR je neurekom, jinde asi ne. V zahraničí se Škoda možná jistí přes koncern VW, ale to nevím. Zkrátka píchlá guma není problém a do systému asistencí rozhodně nehodlám kvůli ní vnikat. Navíc, kdo jede v zahraničí zavedenými cestami, tj. hlavně po dálnici, má asistence u ruky. V chorvatských horách, kde jedu běžně já, ještě ne tak dávno neměli ani asfalt, natož nějaké asistence... :0)
09.09.2024 | 09:34:18 | Ital | 78.80.124.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Jasně, že může přijít situace (ovšem to zpravidla potkává takové lidi jako jsi ty:-)) ), kdy je s asistencí - jako s čímkoliv jiným problém....jenže už se opakuji, jak často ji potřebuješ, já píchl naposledy tak před 25.lety!
Ta malá SUV (nebo cokoliv jiného) prostě to topení mít budou....to je jako prodat auto bez nádrže, možná to mají vyřešeno šikovněji, než s dovedeš vůbec představit.
Třeba Renault - pokud si pamatuji měl tu asistenci doživotní po Evropě...ale může to být dnes jinak.
Zkrátka píchlá guma není problém tak, jako tak....navíc v kvádru v chumelenici bych klidně raději počkal na asistenci, než se válel u kola tak, jako tak.
09.09.2024 | 09:56:43 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Jak říkám, mě se to v cizině nestalo, ale jináč jsem opravoval průpich zrovna teď v srpnu. A podle počtu spotřebovaných knotů (5) počítám 4 defekty od doby, co tu soupravu mám, to bude tak přes 5 let nebo max. 10 let. Jednou jsem spotřeboval 2 knoty, neboť do gumy byl vražen tzv. zákolník (pojistka tvaru R) oběma ostrými hroty, z drátu o průměru tak 5mm. Pak jsem do gumy napustil antipich, který byl původně v autě místo rezervy a gumu jsem bez problémů dojezdil. Ta topení v daných autech (a nejen v těch) vzadu nejsou, možno si to ověřit. Ano, mají to vyřešeno, prostě to tam nedali a lidi se o to nezajímají. Ty zajímá, zda to má velká hezká kola a bezdrátové dobíjení mobilu. No a v kvádru jsem v autě nejel snad v životě. V takom připadku např. obchodní schůzka nebo pohřeb je v pytli i s asistencí :0)
09.09.2024 | 11:56:12 | Ital | 78.80.124.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Boha, kudy jezdíš?? 😂😂
10.09.2024 | 14:30:02 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
To si pamatuji přesně. Jel jsem před pár lety do Jindřichova Hradce na ME v letecké akrobacii. Byla to ta nejvyšší kategorie (unlimited?) a moc doporučuji, je to na pohled nádherný sport. Vzpomínám na mistra světa Ing. Petra Jirmuse, před léty. Zde byl rovněž výborný Martin Šonka, skončil na 3. místě, který se od té doby, soudě dle loňské exhibice, ještě hodně zlepšil. Takový let na zádech asi v sedmi metrech výšky (okomentoval mi to P. Jirmus, zrovna jsme povídali), nevidíte každý den. A samozřejmě mnoho dalšího. No, a v jedné vísce cestou byla pouť a objížďka někudy, kde jezdí hlavně traktory. A bylo vymalováno.
10.09.2024 | 17:57:05 | Ital | 37.48.1.* Reagovat
RE: Malé...327xg13d
Cestující vzadu si prostě komfort nezaslouží. Do určitého extrému to dovedla Kia u modelu Rio (verze Comfort), kde vpředu jsou tónovaná skla a vzadu (za B sloupkem) jsou čirá. To jsem neviděl nikde jinde a je možno to ověřit i na netu jen dle obrázků daného vozu. Je to vidět. Přitom vzadu je tam celkem místo i pro dospělé cestující. Nevím jak topení, ale sesterský i20 ho má a prostor vzadu ještě lepší. V základu tónovaná skla i20 nemá nikde a ve verzi Comfort plus už všude. Takže není to jednoduché při výběru. Třeba čínská SUV MG, docela chválená, v základu také nemají tónovaná skla. To je u auta této kategorie zcela out. Já bych řekl, že u kteréhokoliv osobního auta.
09.09.2024 | 12:16:43 | Ital | 78.80.124.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 09:43:47 | ńńűëęŕ | 37.212.80.*
RE: Malé...
Měl jsem od PCA Citroen C3 a bylo to nejporuchovější auto, co jsem kdy měl. Takže pokud se o té firmě traduje, že dělá poruchová auta, tak mně se to tedy potvrdilo. Přitom to auto bylo supr pohodlné, příjemné na ovládání. Ale během tří let jsem musel nechat opravit tolik věcí, že mi jednoho dne došla trpělivost a to auto jsem prodal. Francouzi jsou dobří spíše v umění. Kinematografie, herci, režiséři, scénáristé, zpěvačky, skladatelé, apod. Ale na techniku jsou spíše Němci nebo Japonci.
03.09.2024 | 12:04:36 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Malé...f8sr
:-))) a to jsi ještě neměl Renault :-))))
03.09.2024 | 12:41:27 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
RE: Malé...
Většinou ano, ale s příchodem kolíňat a 7 let po nich také CityGo tato teorie padá. Pružnost motoru "těchto malých" je diametrálně odlišná od ostatních. Není zde nutnost často řadit, rychlosttní stupně se velmi překrývají. Když půjdeme do extrému: Kolíně umí jet 50 na všech pět rychlostních stupňů. Stačí si vybrat, jakým stylem chceš jet. 100 umí jet na čtyři rychlostní stupně (mimo jedničku na všechny ostatní). Takže máš opravdu možnost výběru, jak moc chceš akcelerovat nebo naopak jen šimrat. Máš na výběr podle sklonu stoupání, jak ekonomicky chceš jet. Je to jen extrémní příklad, pro dokreslení, jak to je s těmi převody.
03.02.2012 | 19:04:12 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Malé...
Když mám jet Kolínětem v dlouhé obci, po rovince, stálých 50, tak to jedu na trojku. S Matizem jsem jezdil na čtverku. Je to právě těmi převody a tomu odpovídá i zvuk motoru. Kdybych dal v Kolíněti čtverku v padesátce, tak auto dusím v nízkých otáčkách. To poznám podle sluchu. V Matizovi čtverka v padesátce nevadila, nebyly to tak nízké otáčky. Ale samozřejmě, když jsem chtěl v Matizovi předjíždět, třeba za obcí, když se někdo plazil padesátkou, kde nebylo třeba, tak jsem podřadil na trojku, aby auto lépe akcelerovalo. To je rozdíl mezi naftovými motory a benzínovými. Mně to nevadí, jsem tak zvyklý podřazovat. Vždyť je to zábava. Proto mě ani neuchvátilo, když jsem jeden čas služebně jezdil z automatem. Jo, v té práci to bylo možná fajn, ale soukromě nemusím.
30.08.2024 | 18:34:57 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat