Rok výroby:2010Typ motoru:1.0Stav km při koupi:6 kmStav km nyní:18 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,7 l/100 kmVloženo:17. 11. 2011
Vozidlo je používáno jako dopravní prostředek do práce a zpět. K tomuto účelu naprosto ideální. Spotřeba 4,5-5,2 l/100km, Rozmezí je především dáno letní/zimní období. Ovšem v létě jsme absolvovali i cestu cca 900km za 1 den a to bez pocitu nějaké újmy na pohodlí nebo únavy z dlouhé cesty. Co se týče komfortu jízdy, z počátku mně překvapila větší "uskákanost" vozu na nerovné vozovce, což je samozřejmě dáno krátkým rozvorem. V interiéru jsem byl překvapen velmi slušným odhlučněním. Překvapilo mně zvláštní odladění převodovky, 2. rychlostní stupeň je extrémně dlouhý. Na 2 se dá jet až 105 km/hod. Je to velmi příjemné ve městě kdy se dá z rychlosti kolem 30-40km/hod velmi slušně akcelerovat. Vůz je v základní výbavě. Co mně nepříjemně překvapilo, bylo několik detailů. Kličky na stahování předních oken jsou ťitěrné a špatně se drží, ovládání stupně rychlosti ventilace topení není podsvíceno takže za tmy není vidět a u spolujezdce není ve dveřích spínač na vnitří osvětlení, detaily ale... Co se asi nejvíce nepovedlo je vstup do zavazadlového prostoru, nejsou tam dveře ale pouze okno které značně limituje rozměry nakládaných věcí. No není to náklaďák i když já ho tak využívám poměrně často. Co se týče cestování ve 4 dospělých lidech není problém, pouze nastupování vzad u 3 dvéřáku je horší, systém sklopení a odsunu předních sedaček také není silnou stránkou tohoto vozu.
Pomalu začínám pochybovat o výhodách těchto malých aut při pohybu po městě. V podmínkách ČR se mi bohužel zdá např. pro zaparkování důležitější drzost a nabitá peněženka než rozměry auta. Jinak, myslím včera jsem přečetl na serveru auto recenzi na Roomstra s 1.2 HTP a autor tam uváděl dobrou dynamiku va městě díky kratičkým převodům. Tady jsou převody naopak extrémně dlouhé a zase dobrá dynamika ve městě... Zdánlivý protiklad, ovšem paušálně je možné říct, že tihle malí mají solidní dynamiku většinou jen při nižších rychlostech za předpokladu častého a správného řazení...
S tou drzostí při parkování nelze než souhlasit, jinak výhoda malého vozu je samozřejmě jen v rozměrech. Na malé místo velké auto nedáš. Co se týče dynamiky malé vozy mají solidní dynamiku někde do 80km/h, pak samozřejmě ztrácejí. U toho Roomstera pochybuji o krátkých převodech sám jsem měl FabiiII 1.2HTP 51 kW, převodovka řekl bych optimálně odladěna parametrům motoru, ale krátké převody? No, rozhodně nesouhlasím. K Aygu jen tolik na 2 jak píši se dá solidně akcelerovat, ale ne pokud mám rychlost pod 30km/h, pak to prostě nejede, není krouťák:-) Jen tak pro zajímavost, když zařaďím 2 zhruba při rychlosti chůze, je motor na pokraji zhasnutí, ale na druhou stranu se kterým autem této kategorie na ni pojedete přes "kilo".
Dynamika "díky kratičkým převodům" je jen subjektivní dynamika. Nutnost častého řazení a úzký rozsah otáček motoru využitelný pro zrychlení je vždy brzdou dynamiky. Jen vyvolává závodnický dojem jako při řazení ve formuli 1 (één - ééén - ééén) Skutečnou dynamiku dodá motor s pružností, který na jeden rychlostní stupeň roztáhne auto co nejrychleji na co nejvyšší rychlost (podobně jako je tomu u elektromotoru). Motor Ayga je ve své třídě velmi pružný, samozřejmě rychlostí chůze dvojka bude protestovat (není divu, když jednička jede 50 za 2 sek. tak proč dvojkou rychlostí chůze...)Z čehož vyplývá, že po městě při popojíždění třeba v koloně na jedničku (která je taky dlouhá) není ani toto neekonomické. Dlouhé převody zde výrobce zvolil nezvykle, ale dobře. Motor na ně s přehledem stačí i s naloženým vozem, a dynamika neklesá cca do 130 km/h Teprve ve vyšších rychlostech není další nárůst rychlosti tak rapidní, ale pozvolný.
Tak tady bude nějaka chyba. Pokud se auto rozjede na 50 km/h za 2 sekundy, tak pak potřebuje minimálně 10 sekund na dosažení z 50 na 100 - při optimistickém předpokladu že toto auto zrychlí z 0 na 100 za 12s. O nějaké plynulé akceleraci tedy nejde hovořit, už ta dvojka je zřejmě příliš slabá... Většina řidiček nebo i řidičů bude ale z padesátky pravděpodobně v běžném provozu zrychlovat na čtverku, přinejlepším na trojku - to si pak nějakou pružnost už nedovedu představit vůbec...
Jestli to nebude tím, že si ve spojení s tímto autem nedovedeš představit vůbec nic. Není to o představě, ale o skutečné jízdě. A když už jsi tak exaktní, možná to nejsou dvě vteřiny, ale na 100 to taky není 12, ale 10 (v reálu samozřejmě). Nebavím se teď o papírových hodnotách, ale o praxi a tou jistě najetých 90 000 km je.
Většinou ano, ale s příchodem kolíňat a 7 let po nich také CityGo tato teorie padá. Pružnost motoru "těchto malých" je diametrálně odlišná od ostatních. Není zde nutnost často řadit, rychlosttní stupně se velmi překrývají. Když půjdeme do extrému: Kolíně umí jet 50 na všech pět rychlostních stupňů. Stačí si vybrat, jakým stylem chceš jet. 100 umí jet na čtyři rychlostní stupně (mimo jedničku na všechny ostatní). Takže máš opravdu možnost výběru, jak moc chceš akcelerovat nebo naopak jen šimrat. Máš na výběr podle sklonu stoupání, jak ekonomicky chceš jet. Je to jen extrémní příklad, pro dokreslení, jak to je s těmi převody.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
Malé...
Pomalu začínám pochybovat o výhodách těchto malých aut při pohybu po městě. V podmínkách ČR se mi bohužel zdá např. pro zaparkování důležitější drzost a nabitá peněženka než rozměry auta. Jinak, myslím včera jsem přečetl na serveru auto recenzi na Roomstra s 1.2 HTP a autor tam uváděl dobrou dynamiku va městě díky kratičkým převodům. Tady jsou převody naopak extrémně dlouhé a zase dobrá dynamika ve městě... Zdánlivý protiklad, ovšem paušálně je možné říct, že tihle malí mají solidní dynamiku většinou jen při nižších rychlostech za předpokladu častého a správného řazení...
22.11.2011 | 18:05:47 | fabian | 194.228.16.* Reagovat
RE: Malé...
S tou drzostí při parkování nelze než souhlasit, jinak výhoda malého vozu je samozřejmě jen v rozměrech. Na malé místo velké auto nedáš. Co se týče dynamiky malé vozy mají solidní dynamiku někde do 80km/h, pak samozřejmě ztrácejí. U toho Roomstera pochybuji o krátkých převodech sám jsem měl FabiiII 1.2HTP 51 kW, převodovka řekl bych optimálně odladěna parametrům motoru, ale krátké převody? No, rozhodně nesouhlasím. K Aygu jen tolik na 2 jak píši se dá solidně akcelerovat, ale ne pokud mám rychlost pod 30km/h, pak to prostě nejede, není krouťák:-)
Jen tak pro zajímavost, když zařaďím 2 zhruba při rychlosti chůze, je motor na pokraji zhasnutí, ale na druhou stranu se kterým autem této kategorie na ni pojedete přes "kilo".
27.11.2011 | 19:27:22 | Milda | 178.209.152.* Reagovat
RE: Malé...
Dynamika "díky kratičkým převodům" je jen subjektivní dynamika. Nutnost častého řazení a úzký rozsah otáček motoru využitelný pro zrychlení je vždy brzdou dynamiky. Jen vyvolává závodnický dojem jako při řazení ve formuli 1 (één - ééén - ééén) Skutečnou dynamiku dodá motor s pružností, který na jeden rychlostní stupeň roztáhne auto co nejrychleji na co nejvyšší rychlost (podobně jako je tomu u elektromotoru). Motor Ayga je ve své třídě velmi pružný, samozřejmě rychlostí chůze dvojka bude protestovat (není divu, když jednička jede 50 za 2 sek. tak proč dvojkou rychlostí chůze...)Z čehož vyplývá, že po městě při popojíždění třeba v koloně na jedničku (která je taky dlouhá) není ani toto neekonomické. Dlouhé převody zde výrobce zvolil nezvykle, ale dobře. Motor na ně s přehledem stačí i s naloženým vozem, a dynamika neklesá cca do 130 km/h Teprve ve vyšších rychlostech není další nárůst rychlosti tak rapidní, ale pozvolný.
02.02.2012 | 19:46:55 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Malé...
Tak tady bude nějaka chyba. Pokud se auto rozjede na 50 km/h za 2 sekundy, tak pak potřebuje minimálně 10 sekund na dosažení z 50 na 100 - při optimistickém předpokladu že toto auto zrychlí z 0 na 100 za 12s. O nějaké plynulé akceleraci tedy nejde hovořit, už ta dvojka je zřejmě příliš slabá... Většina řidiček nebo i řidičů bude ale z padesátky pravděpodobně v běžném provozu zrychlovat na čtverku, přinejlepším na trojku - to si pak nějakou pružnost už nedovedu představit vůbec...
03.02.2012 | 19:39:13 | fabian | 194.228.16.* Reagovat
RE: Malé...
Jestli to nebude tím, že si ve spojení s tímto autem nedovedeš představit vůbec nic. Není to o představě, ale o skutečné jízdě. A když už jsi tak exaktní, možná to nejsou dvě vteřiny, ale na 100 to taky není 12, ale 10 (v reálu samozřejmě). Nebavím se teď o papírových hodnotách, ale o praxi a tou jistě najetých 90 000 km je.
03.02.2012 | 21:40:22 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Malé...
Většinou ano, ale s příchodem kolíňat a 7 let po nich také CityGo tato teorie padá. Pružnost motoru "těchto malých" je diametrálně odlišná od ostatních. Není zde nutnost často řadit, rychlosttní stupně se velmi překrývají. Když půjdeme do extrému: Kolíně umí jet 50 na všech pět rychlostních stupňů. Stačí si vybrat, jakým stylem chceš jet. 100 umí jet na čtyři rychlostní stupně (mimo jedničku na všechny ostatní). Takže máš opravdu možnost výběru, jak moc chceš akcelerovat nebo naopak jen šimrat. Máš na výběr podle sklonu stoupání, jak ekonomicky chceš jet. Je to jen extrémní příklad, pro dokreslení, jak to je s těmi převody.
03.02.2012 | 19:04:12 | | 89.102.164.* Reagovat