Rok výroby:2007Typ motoru:2.2 / dieselStav km při koupi:36 000 kmStav km nyní:42 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePalivo:DieselPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:3. 4. 2010
Předchozí auto:Ford Escort Seat LeonMazda 3 Mazda 6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Spotreba
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dôvod kúpi auta bol ten, že gro najazdím po meste (Bratislava) na čo mi absolútne nevyhovovala Mazda 6, kvôli jej dĺžke a ešte kvôli servisu – Autopalace – opisovať aroganciu týchto ľudí to je na samostatný článok... Preto som začal hľadať auto kratšie a vyššie. Ďalšou podmienkou bola normálna spotreba vzhľadom na to že najazdím ročne do 50.000 km. Síce sa mi nepáčia SUV autá ale RAV4 som ako tak akceptoval, práve kvôli rozmerom a výrobcom udávanej spotrebe. A to bol dôvod prečo na túto kúpu veľmi nerád spomínam. Výrobca si s prehľadom napíše kombinovanú spotrebu nejakých 6,5l čo sa z výnimkou jazdy dole kopcom nedá na tomto aute resp. na aute s týmto typom motora dosiahnuť. Keby to žralo o nejaký liter naviac nič nepoviem ale sem tam absolvujem aj dlhšie jazdy po diaľnici a aby mi auto po diaľnici žralo 12l/100km tak to už je naozaj veľa. A to si dovolím tvrdiť že mám extrémne ľahkú nohu. Po diaľnici som išiel priemerne 125km/hod... A tak na 50l nádrž som spravil 400km. Absolútny nonsens. V meste som mal priemer cca 9l/100km. A čo na to v servise? „Motory D-CAT sú najnehospodárnejšie aké Toyota robí, viacero zákazníkov sa na to sťažuje...“ Možno že RAV4 s motorom 4-D má zhruba výrobcom udávanú spotrebu ale ja tejto značke už neverím. Ešte jedna perlička – v Prahe mi spolujazdec zrejme zasvietil stropnú lampičku, po vystupení z auta sme si to samozrejme nevšimli a RAVka po zamknutí dverí túto lampičku nevypne... Takže som volal Toyota asistent a ten mi povedal že nakolko je auto kúpené v Nemecku, mám si zavolať do Nemecka. Oni riešia len Toyoty kúpené v SR a ČR. Nakoniec som zavolal komerčný servis a technik mi hovorí: „Jó, to je běžný, to já chodím každou chvíli štartovať rafky, to jste jiste zapomeli vypnout světílko...“ Ostatné vlastnosti malo auto pre mňa OK, ja nie som nijaký autičkár. Palubovka sparťanská, čo ale mne nevadilo. Servis drahý ako u všetkých japonských aut, to je aj škoda komentovať. Po tomto aute som si kúpil Mercedes B – krátke vyššie auto – a s ním robím kombinovanú spotrebu okolo 5l a teda na 50l nádrž spravím takmer 1000km čo je super. Auto bolo lacnejšie ako RAV4 a je v oveľa lepšej výbave a funkcionalite. Plus mám k tomu servis do 160.000km zdarma. Nedá sa to porovnať.
Dobrý den, mám r.2006 2,2l motor D4-D, bez dpf, výkon 100 kw. Jen teď řeším problém se špatným startováním v zimě, spíš tedy s nestartováním. Jinak maximální spokojenost, skvělý pracant!
Zdravim vlastnim toyotu raw4 2011 diesel 2.2 a prosim nekoho kdo ji ma zda tlacitko na 4x4 mu dela pri zmacknuti click..Zda se mi ze tlacitko nefunguje kdyz ho mackam neudela zadny zvuk a obcas vyskakuje chyba motoru ktera hlasi check 4x4 system dekuji za odpoved Lukas
11.06.2018 | 20:54:05 | Luka
| 62.240.166.*Reagovat
ko..tina cela ravka
rav 4 2007 2.2 d cat je totalny chliev a ten chlap ma uplnu pravdu aj s tou oje...nou spotrebou aj servis a podobne ... nemalo by sa to predavat na slovensku ... bola to zivotna chyba kupit tu ko..tinu pred tym som mal nissan x trail 2007 a ravka mu nesiaha ani po ventily na kolesach
zdravím, mám Ravku, diesel, r.v.2012, 110kw, automat v plnej výbave, kúpil som ju pri 31 000 km, teraz 85 000 km, zatiaľ úplne bez problémov, bez porúch, v lete jazdím 7,4l/100km, v zime pri najväčších mrazoch 8,0l/100 km. Cez týždeň jazdím kratšie trasy, v pondelok a piatok cez 100 km diaľnica aj cesty I.triedy - musím povedať že zatiaľ max. spokojnosť, klíma vkuse pustená a v zime aj vyhrievanie sedačiek, hlavne spolujazdcova je stále vyhrievaná, nejazdím na spotrebu, poväčšinou som ten ktorý obieha a nie ten čo je obiehaný - ak bude takto držať aj naďalej, tak klobúk dole
Nieje možné, že taká spotreba :D mam to iste a bez šance :D v zime 9.6 najlepšia a v lete môže byť 8.3 - 8.2
09.02.2024 | 08:46:41 | Toyota
| 178.143.32.*Reagovat
Toyota rav4
Mám taky ravku 130kw nevim jak jezdíte ale mám manualni prevodovku a průměrná spotreba na palubní počítači ukazuje 7,4lna 100km a to jezdim normálně a myslím si si že se to chce naucit s takovým autem jezdit!
08.05.2015 | 10:00:02 | martin
| 160.218.213.*Reagovat
RE: Toyota rav4
Zdravím, mám taky RAV 4, ale 100kW, počítač mi hlásí průměr spotřeby v létě 5,3 a teď 5,5l na 100 km. Ale je to blbost!!! Bohužel jsem minulý týden četl článek, který "představoval" 5 TOP nejhorších díslů a motory 2,2 CAT i 4D tam byl uveden taky!
01.02.2016 | 15:25:11 | Milan
| 213.226.221.*Reagovat
check vsc, 4x4 ..
Zdravim , mam problem s Toyotou Rav4 D-CAT ,2007 Pri startovani ked je zimny motor , mi auto dlho startuje , po nastartovani mi klesne vykon a vyskoci mi chech 4x4 , VSC ... Bol som s tym v TOYOTE, tam mi povedali ze je potrebne vymenit Regulacny ventil vstriekovacieho cerpadla , ten som vymenil no auto hned nasledujuci den rano za zimna mi to vyskocilo opät. Robi to len ak auto je studene , ak je nahriate startuje bez problemov a obcas mi aj vypne kontrolka check. Prosim ak s tym niekto mal skusenost prosim poradte co mam robit. Dakujem
03.12.2014 | 12:42:27 | Tomas
| 95.103.125.*Reagovat
RE: check vsc, 4x4 ..
Dobrý deň, čítal som teraz Váš komentár s problémom.Ja mám ten istý problém s Toyotou 2,2 d-cat 130kw.Ráno auto zhasína aj 4x.Povedali,že padá nafta /stráca tlak./Môžem vedieť ako ste vyriešili Váš problem s autom? Za info pekne ďakujem. vrabelrk@azet.sk
Ja mam ten isty problem. Vymenil som vstrekovace auto uz startuje za studena ale kontrolky stale vyskakuju. Ale po par km zmyznu a potom znova vysvietia. Co by sa s tym dalo urobit?
dobry den my mame ten isty problem a dokonca nm ukazalo chyba motora ,boli sme v toyote na diagnostike a vstrekovače 3ks idu do prepadu a 1 malo vstrekuje,repas nie je možny len nove kupit.
Zdravím všetkých, ktorí majú túto RAV 4 s motorom D-cat. Kúpil som po prvom majiteľovi toto auto a fakt som poriadne sklamaný. Jazdím ozaj pomaly, ani prudko nezrýchľujem ale pod 11.5 L sa neviem dostať. Však pri takejto jazde mi Cadillac escalade zoberie o 1.5 L viac a to je krava ktorá váži 2800kg a motor 6.2V8. Priemerne mi escalade berie 16 L a to fakt to auto nešetrím. Toyota RAV4 je v porovnaní s escalade iba čaj ale spotrebou sa šplhá k escalade. Nechcem to ani vidieť. Kúpil som to priateľke, nevadí mi nejak tá spotreba ale ide o princí, že Toyota patri medzi najlepšie a najmenej poruchovejšie auta ale s týmto ma nasrali fakt.
Neviem, to máš motor 2,2 30 kw? Lebo ten žerie dosť, ale čo soch chvíľku skúšal RaV 4, asi r.v. 2007, tuším 100, alebo 110 kw, tak tá mala extremne dlhé prevody a dokázal som na nej jazdiť za 5,5 litra, v bežnej premávke 10% mesto-zvyšok medzi dedinani, max. rýchlosť do 100 km/h.
ale 130 kw je dosť nepodarený. Celkovo Japonci ešte diesle úplne nevedia.
Zdravím všetkých nespokojných so spotrebou u RAV, ročník 2007. Mám 130kW diesel manuál, spotreba bola leto cca 10,5 l, zima cca 11,5 l, väčšina km v meste alebo na diaľnici 140km/h. Po montáži boxu pre zvýšenie výkonu (montovali to origin. v Toyote servise) mám spotrebu 7,6 l pri "ťažkej" nohe v meste alebo 7,5 l pri dlhých jadzách alebo po diaľnici, tempomat 140 km/h.
26.11.2014 | 22:29:39 | TOmas
| 88.212.36.*Reagovat
Dobrej sháním manual na toyota rav4 2002 v češtině kdyby někdo mohl třeba i oskenovat a poslat na mejl..na netu jsme našel jen cizí jazyk..budu moc rád
19.03.2014 | 18:15:33 | emas
| 82.144.140.*Reagovat
hm
Čudujem sa niektorým ľuďom jak môžete porovnávať hrušky s jablkami ?????? Čo viem tak Rav 4 je SUV a ne obyčajné auto . Pasat môžete porovnávať s Toyotou Avensis a nie Rav 4 je to úplne od veci nečudujte sa že mate takú spotrebu
23.10.2013 | 01:22:13 | Peter
| 178.18.74.*Reagovat
Spotreba RAV4
Ahojte, suhlasim s tym co pisu nizsie ohladom spotreby na RAV4. Mame model 2010 RAV4 2.2 automat D-CAT v tej najvyssej vybave. Ked sme ju v zime kupili, tak priemerka bola 8.2-8.3 nafty a to jazdime trasy kazde rano 20 km v kolone do BA, pootm po meste a naspat. Denne mozno 100 km. Zial spotreba sa pomaly stupnuje a teraz po 2.5 oku je 8.9 az 9.0 a je jedno ci je zima alebo leto. Setrim tak ze vypnem klimu, ale to robi max 0.1-0.2 litr ana 100km. Som zo spotreby sklamany, lebo auto ako take je super, nic mu nie je, len kurevsky vela zere. Po dialnici ked ideme tak je to cez 10l a to dam tempomat len na 140km/h. Predtym octavia a passat TDI, 4x4 a spotreby boli od 4.9 do 5.5 mesto, dialnica, plny, prazdny. Na passate dojazd cez 1000km, tu v toyote s lahkou nohou ledva 600km, skor 570. A to mal passat 62 litrovu nadrz a RAVka ma 55l, co je 100 km rozdiel v dojazde. Ale prax je ina, takmer dvojnasobok. Toyota ma sklamala, aj ked servis v AWF maju perfektny a su tam na rozdiel od servisov VW/Skoda grupy aspon mili, neodrbavaju a ponuknu kavu, poznaju zakaznika po mene a robia rozvoz po meste. Vlastne kvoli servisu som zmenil VW grupu za Toyotu, to sa porovnat neda. Zial spotreba si vypyta tolko ze aj odrbavaci v VW/Skoda su nakoniec po celkovom zratani lacnejsi. Nova RAV4 vyzera tiez celkom cool, ale asi to vyzera na ine auto ked ju o dva roky dojazdim.
A za kolik by jste chtěl proboha jezdit? a nějakého Passata do toho vůbec nepleťte:))Uvědomte si jaké má vaše auto parametry hlavně technické a taky za jakých podmínek jej využíváte.Protože těch 9-10 litrů je pořád na takové auto ještě v automatu pěkná spotřeba.To i kde jaký slabší benzín za takových podmínek hlavně v zimě sebere i těch 10 litrů.
Mam také 2,2 D-CAT, 4x4 automat. Můžu přesně potvrdit. Spotřeba kolem 9,5 litru a to i cca 500 km trasy po dálnici, 130 na tempomat. Spotřeba pomalu ale jistě stoupá. S novým autem jsem jezdil tak 8,2, teď po 3 letech a 60tis mam 9,5. 7,2 litru které udává výrobce je naprostý nesmysl.
X-trail, 2008, posledný model, 127 kw, do rýchlosti cca 90-100 km/h dokážem zajazdiť za cca 6 litrov, ale akonáhle idem 130-140, tak sa pod 10 nedostanemm rekord som mal aj 5,5 l/100 km, do 80-90 km/h. . 3.0D sa dá urobiť pri ľahkej nohe za 8 -8,5 litra, tiež do cca 100-110, pri 130-140 bralo mierne nad 10 litrov.
Podľa všetkého sú jazdné odpor natoľko veľké, že slabšie motory "nestíhajú" a veľa žerú. /niet nad nízke limuzínky...:)/
Mam Rav4 2,2 D-CAT rv 2011, 4x4 automat. Jezdit za výrobcem udávanou spotřebu 7,2 litru je zhola nemožné, to bych to auto musel tlačit. Moje zkušenosti jsou tyto:
Praha: letní období kolem 9, zimní období 10-11 Dálnice 130 kmh na tempomat 8,5 ale pokud jsou v autě 4 dospělí tak klidně 10-11.
Předchozí auto jsem měl Fabii 1,9 TDI a jezdil jsem za spotřebu co byla v techničáku, s lehkou nohou i za míň.
vlastním RAV4 D-4D r.v 2006 najazdených 90 000 km vacsinou v Bratislave primerná spotreba 6.0 bez akejkolvek poruchy. Pravidelný servis a výmena fitrov každý rok. Maximálna spokojnosť.
11.07.2012 | 10:30:36 | Ladislav
| 193.186.185.*Reagovat
RE: som s RAV D-4D spokojný
Na D4-D motory slyším samou chválu. Bohužel ty nové D-CAT jsou průser.
detto.. prave rozmyslam, ze idem do d4d (nie dcat). testoval som cca 60km (Pezinok-Vinicne-Senec-Bratislava (po dialnici)-Vajnory-Grob-Pezinok) s lahkou nohou a vysledna spotreba 5.1L
K tej tabuľkovej spotrebe.Podľa požiadaviek EU sa normovaná spotreba meria tak, že sa merajú výfukové plyny vypustené za určitý čas a podľa hodnôt vypustených plynov sa vypočíta spotreba. Uvediem príklad : WV Jetta 2.0 TDI ma v európe uvádzanú spotrebu 3.9 l/100 km, to isté auto má v amerike uvádzanú spotrebu 5.2 l a skutočná spotreba v reálnej premávke je ešte väčšia. To znamená, že spotreby uvádzané výrobcami v EU nie sú výsledkom jazdenia na okruhu, ale merania výfukových plynov (myslím CO2) za určitý čas pri určitých otáčkach. To že napr. Rav4 má udávanú takú nízku spotrebu je skôr dôsledkom toho, že vypúšťa do ovzdušia malé množstvo skleníkových plynov. Prosím, najprv si to naštudujte a potom prispievajte komentáre a netrepte hlúposti.
No dobre ludia aj ja mam D-Cat tiez spapa do 8litrov teraz cez leto ale porovnajte tah D4D a D-cat je to rozdiel zasa vozil som sa na oboch...a na to ze ma auto 1,7tony je stvorkolka SUV a ma 190kon motor je spotreba ok...tak to tu neporovnavajte z passatom alebo oktaviou tie mozu jazdit tak akurat po ceste...spotreba je trochu vyzsia koli DPF filtru filter pevnych castit...aby boli co najnizsie emisie...Porovnajte Ravku s hnusnym hrbatym yetim alebo predrazenym tiguanom to je jej trieda:)Ps-Yeti so 180konovym dieselovym motorom zeria podobne!
jediny dovod preco sa idem rav 4 zbavit je nenormalna nadspotreba, mam najazdenych 101000km za tri roky, mam ju od novoti, a keby sa chcel niekto vyblaznit sviznou jazdou nech rata 12 litrov na sto km, co u oktavie alebo pasata robi polovicu asi 6 litrov nafty, motor d-cat 176koni je totalny zrut, v zime pri mrazivom pocasi sa s jazdou na volnobeh nedostanete pod 10 litrov, az teraz banujem ze sim sa nerozhodol pri kupe pre starsi osvedceny typ motora d4d 140 koni, kde spotreba je ozaj skutocnych 6 litrov na 100km aj pri sportovej jazde a po dialnici pri rychlosti do 150km, mam to overene od majitela s tymto typom motora a osobne odskusane, inak super spolahlive auto s kultivovanym chodom motora d-cat, laik nerospozna ci je to benzin alebo diesel, radost jazdit, ale, po sto tis. km pridete o 4tisic euro len na spotrebe oproti d4d prevedeniu, cest servisu toyota v ziline, ktory svojim pristupom a profesionalitou nema na na slovensku konkurenciu, len tolko, janik.
Jojo taky jsem se nechal nachytat na toyotu. Konkrétně taky na Ravku. Naštěstí jsem tento vůz už prodal jinému dobrodruhovi. Po tom co mi v 60.000 km odešla převodovka pak začaly vyskakovat různé hlášky a auto nejelo jsem to raději prodal. Koupil jsem BMW a jsem spokojen.
Toyota rav 4 je jedno z najspolahlivejších aut na svete(samozrejme VVti),takže tu nepíšte taketo nezmysly!!!Elektronika a mechanika tohto auta je uplne fenomenálna! Ano naftove motory dcat niesu pýchou toyoty,ale odporučam pozriet na webe najhoršie motory na svete,a kupodivu ich malo najviac BMW!!!
A este nieco nespinte tu na tento typ auta kazde ma obcas poruchu toto nieje vynimka ale ked sa on starate ako sa ma date mu vsetko co potrebuje a v spravny cas tak je prakticky bezporuchove!!!Milujem debilkov ktory by len jazdili ale je im luto vymenit filtre oleje atd...nevedia jazdit tocia motor za studena a potom po 4rokoch im auto robi paseku...
To iste sa stalo aj mne auto prestalo tahat pisalo tie blbosti dookola check 4x4 atd...v servise odstranili za cca 20€ na pocitaci povytacali motor a povedali ze ho treba obcas ked je teply poriadne vytocit...inak to bol vraj zaneseny DPF filter ked sa cisti treba ist plynule vo vyzsich otackach svieti kontrolka a auto dymi ako lokomotiva vtedy...pouzivajte bezsirnatu naftu diesel extra-shell alebo diesiel evo-slovnaft a aditivum super diesel aditivum a problem zmizne...s pozdravom
Dobrý deň, chcela by som sa poradiť. S rodinou sme kúpili Toyotu RAV 4 D-CAT 2.2 (130 kW) ročník 2007. Sme druhí majitelia tohto vozidla. Krátko po kúpe nám na palubnom počítači začalo vyhadzovať chybu : Check engine system, Check 4x4 system a Check VRC (??) system. Po vyskočení chyby auto nachvílu stratí výkon, no po niekoľkých sekundách ide normálne. Boli sme aj v autorizovanom servise, tam nám auto skontrolovali a závadu odstránili (tak nám povedali). Na ceste domov sa chyba objavila znovu. Povedali nám, že po objavení týchto chýb môžeme bezpečene s autom jazdiť naďalej. Kedže nám chyba vyskovala často, auto nám v tomto servise preprogramovali, no ani to nepomohlo. Jeden známy nám poradil odpojiť na pár sekúnd batériu, čo sme aj skúsili a chyba zmizla. No myslíme si, že odstránenie závady takýmto spôsobom nie je správne. Ak niekto máte podobnú skúsenosť s týmto typom závady, ocenili by sme každú radu, prípadne nápad. Ďakujeme.
Dobrý deň, tiež som majiteľom Rav 4 D-Cat 130KW, pri cca 150 tis. km som mal podobný problém a spotreba 11,2 L. Obrátil som sa na servis AT-ZA kde problém poriešili. Od vtedy spotrba leto 8,4 zima 9,2 jazdím 90% mesto. Od SUV tejto triedy je nereálne očakávať 5,0 l spotrebu. Auto má za sebou 193 tis. a som max. spopkojný.
vlastnim rav4 d-cat 3 roky, ma nabehanych 50.000km. dlhodoba priemerna spotreba je rovnych 7.5 litra. jazdim sustavne so zapnutou klimou, rychlosti nedodrzujem, po dialnici chodim kludne aj 180. najnizsia priemerna spotreba aku som dosiahol pri velkom snazeni bola 6.2 litra, logicky taku spotrebu urobite len na 6-ke pri rychlosti cca 100km/hod. jediny problem ktory som zatial mal su hrdzave brzdove kotuce. chciet od dvojtonoveho SUV s vykonom 130kW a nahonom na vsetky kolesa spotrebu pod 7 litrov je podla mna nerealne. ktore SUV s porovnatelnym vykonom ma lepsiu realnu spotrebu? tiguan? kia sportage? forg kuga? skoda yeti? mazda cx-7? ako moze niekto porovnavat SUV a B-ckovy mercedes... aj toyota robi auta s nizsou spotrebou ako ma rav4, tak trebars mame verso 100kw a ten jazdi za 5.5 litra... ked chce niekto usporne auto predsa si nekupi SUV
Do rodiny jsem koupil v Brně dvě RAV4. Udávaná spotřeba vubec neodpovídá.Jedna má 60 000 km druhá 200 000 Km obe vykazují spotřebu kolem 10 litru.Poruchovost techto vozů začíná od 100 000.Při nákupu servis nebyl schopen vozidlo rozpohybovat týden.Pochybuji i o odborné zpusobilosti techniků v servisu vymení X součástek než najdou chybu.Do dnešního dne servis nedodal servisní knížky.Jezdil jsem jiné značky ale Toyota a jejich servismeni? Ne za ty peníze si myslím že exzistují jiné značky v jiné kvalitě,hlavne pozor na servisy to co předvádí to nejsou servisní služby.Prolhanost značky o spotřebě to je opravdu vrchol.Pozor na originál lité disky tvoří se po třech letech puchýře.Pokud auto tak ne RAV4 a ne Toyota.Hovořím jako uživatel dvouch nových vozů,pravidelně servisovaných v Brně .Pruměrne najezdím na dvouch vozech ročně 150 000 tisíc tak ,že žádný zelenač.
Na 2,2 D-CAT som tiez nepocul chvalu. Jazdil som s nim len asi 10 km, takze neviem posudit. Ale tak vysoka spotreba je velmi zla. Myslim si, ze tento motor je asi velmi zavisly na sposobe jazdy s nim - a pravdepodobne je usporny sposob jazdy uplne odlisny od inych typov motorov - tzn. nevyhovujuci pre siroku verejnost, ktora "nema cas a chut sa niecomu prisposobovat a menit navyky". V laboratoriu Toyoty motor mozno behal krasne s malou spotrebou a emisiami - ved to svet chce, nie? Ked ho dali zakaznikom, tak to bolo ine. Spotreby uvadzane uzivatelmi na www.spritmonitor.de su u tohto motoru dlhodobo priemerne aj okolo 7 l aj 12 l/100km ! Myslim, ye je to v ludoch. Ja jazdim na RAV4 s motorom 2,0 benzin (to by mal papierovo byt ten s najvacsou spotrebou) a dlhodobu spotrebu mam 9,5 l/100km (z toho je iac ako 80% po meste), 4x4, siroke gumy, nezavadziam na ceste... Vsimol som si v recenzii, ze si (autor) najazdil len 6000 km a auto bolo kupene uz ojazdene. Pravdepodobne ta hned v uvode ta spotreba tak znechutila, ze si nehladal priciny (okrem servisu) alebo sposoby ako spotrebu znizit - to nie je len o nizkej rychlosti. Takze si to v recenzii odniesla Toyota, lebo vyrobila do auta motor, ktory nie je vhodny pre uplne kazdeho cloveka co s tym zacne jazdit. Hlavne ze predpisy sa podarilo splnit... :-(
Mám také D-cat a prosím o radu. Při sešlápnutí plynu z menších otáček nastane nepříjemná dírá po které následuje silný zátah. Do teď auto normálně plynule zrychlovalo.Najeto 30.000! Ve značkovém servisu přehráli softwer,ale žádné zlepšení. díky za odpověď
Suhlas s Romanom. Porovnaj ML a RAVku. Vysoke auto so sirokymi gumami a 180 PS ma jazdit za 5 litrov ? Na druhej strane uznavam, ze ten rozdiel voci tabulkovej spotrebe je vysoky. Na tieto motory ovsem som nic dobreho nepocul, okrem teda "zatahu jak svina". Nuz diesel je stale viac a viac zlozitejsi. Este by chcel vediet, ze co si tankoval, pretoze tento motor je stavany na bezsirnatu naftu. A ked to nema, tak robi paseku.
Vlastním Verso 2,2 D4D už přes 4 roky,není to D-cat,ale "slabší" verze.Reálná spotřeba za ta léta se pohybuje pohybuje okolo 6,5l.Nerad jsem sponzorem majitelů benzínek,proto jsem si to měřil pečlivě,tzn.na vyjeté km na nádrž,PC sice moc nelže,ale tohle je přesnější.Auto lítá po EU dálnicích vždy plně naložené,v ČR město a okolí.Spotřeba je skutečná,mohu každého provézt,tedy pokud veří svým očím :-) Máme v rodině více toyot (všechny jezdí velice rozumně) a nejvíc žere Ravka 2,0 benzín,8,5l.Je možné,že pán měl smůlu na konkrétní motor,faktem je že nemůže od 180PS motoru s bezmála dvoutunovým SUV chtít to co od B-classe.To je podpásovka a ne recenze!
Dotaz k tej spotrebe,v lete sme šli do Chorvátska spolu zo známym, ja na Mitsubishi Lancer r.v.2008 motor 1,8 ben. a on na Toyote RAV4 2,2 D-Cat LUX a po príchode na miesto sme si porovnávali spotrebu RAV-ka 6,2l a Lancer 6,7l/RAV-ka traja dospelí,Lancer dvaja dospelí a jeden drobec/ to je slusné nie?Jeho bezná spotreba na slovensku sa pohybuje 6,5l.S Lancerom to je uz horsie,lebo tomu nevonia mesto a kombinovaná je 7,8l a ked to trochu pozeniem tak sa dá aj cez 10l.Takze treba asi tu nohu ešte trochu odlahšiť,alebo potom treba urobit komplet diagnostiku/motor,brzdy,filtre,podvozok/
Chtělo by to alespoň trošku objektivity...v podstatě jediné, co jsme se o autě dozvěděli je, že motorizace D-CAT je průšvih, což se ví (je škoda, že si někdo zvolí motorizaci, o které nic neví a zbytečně si naběhne; Toyota má i dobré motory!) a jinak je auto v pohodě (tedy až na lampičku, což je opravdu prkotina, která se dá snadno vyřešit).
Spíše než recenzi je možné tento příspěvek označit za ventilaci frustrace ze špatného výběru motorizace (to ale nezpochybňuji, to zamrzí).
PS - ten Méďa ať ti slouží a kéž nedostojí svojí (celkem dost tragické) pověsti...
Přesně, kdo nechce,nevidí. Průsery Toyoty jsou samosebou nafouknuté bubliny, mediální žvásty, útoky konkurence atd. Autor bude asi poučen, že s klenotem jménem Toyota vlastně ani neumí patřičně zacházet.
Chudák autor zřejmě nepochopil, že na těchto stránkách je zakázáno Toyoty jakkoli kritisovat. Nejedná se o totiž o kus plechu jako v případě jiných aut, ale o Božstvo. Je jen vina autora, že mu nebylo dáno poznat hlubokou pravdu o jedinečnosti, bezchybnosti a nenapadnutelnosti těchto vozů. Nechápe, že nedostatky Toyot tady ale vůbec nikoho nezajímají, protože neexistují a pokud je někdo zaznamenal, žije v bludu. Doufámt, že teď se konečně doví něco o propasti své duševní úrovně, nešikovnosti, popř. o sexuálních úchylkách a jiných nepravostech od povolaných jedinců.
Trefné, Tyoťáci mají opravdu tendenci k nekritickému vychvalování značky. Mám s těmito vozy devatenáctileté zkušenosti. Vozy to jsou hodně dobré, ale mohou také hodně nepříjemně překvapit. Obzvláště pak nafťák. Navíc u nás se v servisech neopravuje, ale mění díly. Takže ceny oprav mnohdy přesáhnou hodnotu vozu a nevyplatí se. Běžně však v zahraničí, např v Polsku, pořídíte opravu - opravdu opravu - za cenu o dvě třetiny levněji.
...já myslím že toyoťácí mají tendenci k vychvalováni protože jsou s auty opravdu spokojeni,těžko bude někdo vychvalovat auto na kterém by se mu pořád něco sypalo,zvlášť u toyoty kde všechno stojí balík.S těmi nafťáky souhlas,ale je potřeba objektivně říct že za 90% závad na motorech D4D může nevalná kvalita nafty v čr obecně,stejně tak u nás "trpí" i boxer diesel od subaru,apod.Je ale fakt že novější toyoty už nejsou tak bezporuchové jako produkce z 90tých let,alespoň podle mě.Minulí měsíc jsme měnily na avensisu 1.8 benzín rok 03 gufera ventilů(pro nadměrnou spotřebu oleje) už ve 205tis km což pro mě bylo překvapení jelikož majitel jezdí s autem velmi slušně,potom to bylo na dvou corolách 04 rok a 02 výměna zadního brzdového třmene protože se i přes několikeré rozhýbávání,promazávání a opravnou sadu stále přidíraly-cena jednoho třmenu s držákem cca 11tis.Tři toyoty u nás na dílně během jednoho měsíce nepamatuju:)
23.06.2015 | 07:15:26 | pavel e36
| 37.48.41.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota RAV4
bez DPF?
Prosím Vás, existuje Toyota RAV4 2,2 diesel 100 kw od výroby bez DPF filtru?
14.03.2021 | 08:40:01 | JT | 85.237.234.* Reagovat
RE: bez DPF?
Dobrý den, mám r.2006 2,2l motor D4-D, bez dpf, výkon 100 kw. Jen teď řeším problém se špatným startováním v zimě, spíš tedy s nestartováním. Jinak maximální spokojenost, skvělý pracant!
26.01.2022 | 08:09:54 | NikaV | 141.170.141.* Reagovat
prosim o radu
Zdravim vlastnim toyotu raw4 2011 diesel 2.2 a prosim nekoho kdo ji ma zda tlacitko na 4x4 mu dela pri zmacknuti click..Zda se mi ze tlacitko nefunguje kdyz ho mackam neudela zadny zvuk a obcas vyskakuje chyba motoru ktera hlasi check 4x4 system dekuji za odpoved Lukas
11.06.2018 | 20:54:05 | Luka | 62.240.166.* Reagovat
ko..tina cela ravka
rav 4 2007 2.2 d cat je totalny chliev a ten chlap ma uplnu pravdu aj s tou oje...nou spotrebou aj servis a podobne ... nemalo by sa to predavat na slovensku ... bola to zivotna chyba kupit tu ko..tinu
pred tym som mal nissan x trail 2007 a ravka mu nesiaha ani po ventily na kolesach
12.05.2016 | 21:14:28 | japonec | 178.253.130.* Reagovat
Rav4 - 06/2012 - 110kw
zdravím, mám Ravku, diesel, r.v.2012, 110kw, automat v plnej výbave, kúpil som ju pri 31 000 km, teraz 85 000 km, zatiaľ úplne bez problémov, bez porúch, v lete jazdím 7,4l/100km, v zime pri najväčších mrazoch 8,0l/100 km. Cez týždeň jazdím kratšie trasy, v pondelok a piatok cez 100 km diaľnica aj cesty I.triedy - musím povedať že zatiaľ max. spokojnosť, klíma vkuse pustená a v zime aj vyhrievanie sedačiek, hlavne spolujazdcova je stále vyhrievaná, nejazdím na spotrebu, poväčšinou som ten ktorý obieha a nie ten čo je obiehaný - ak bude takto držať aj naďalej, tak klobúk dole
01.02.2016 | 23:52:45 | marquez | 85.237.234.* Reagovat
RE: Rav4 - 06/2012 - 110kw
Nieje možné, že taká spotreba :D mam to iste a bez šance :D v zime 9.6 najlepšia a v lete môže byť 8.3 - 8.2
09.02.2024 | 08:46:41 | Toyota | 178.143.32.* Reagovat
Toyota rav4
Mám taky ravku 130kw nevim jak jezdíte ale mám manualni prevodovku a průměrná spotreba na palubní počítači ukazuje 7,4lna 100km a to jezdim normálně a myslím si si že se to chce naucit s takovým autem jezdit!
08.05.2015 | 10:00:02 | martin | 160.218.213.* Reagovat
RE: Toyota rav4
Zdravím, mám taky RAV 4, ale 100kW, počítač mi hlásí průměr spotřeby v létě 5,3 a teď 5,5l na 100 km. Ale je to blbost!!!
Bohužel jsem minulý týden četl článek, který "představoval" 5 TOP nejhorších díslů a motory 2,2 CAT i 4D tam byl uveden taky!
01.02.2016 | 15:25:11 | Milan | 213.226.221.* Reagovat
check vsc, 4x4 ..
Zdravim , mam problem s Toyotou Rav4 D-CAT ,2007 Pri startovani ked je zimny motor , mi auto dlho startuje , po nastartovani mi klesne vykon a vyskoci mi chech 4x4 , VSC ... Bol som s tym v TOYOTE, tam mi povedali ze je potrebne vymenit Regulacny ventil vstriekovacieho cerpadla , ten som vymenil no auto hned nasledujuci den rano za zimna mi to vyskocilo opät. Robi to len ak auto je studene , ak je nahriate startuje bez problemov a obcas mi aj vypne kontrolka check. Prosim ak s tym niekto mal skusenost prosim poradte co mam robit. Dakujem
03.12.2014 | 12:42:27 | Tomas | 95.103.125.* Reagovat
RE: check vsc, 4x4 ..
Dobrý deň,
čítal som teraz Váš komentár s problémom.Ja mám ten istý problém s Toyotou 2,2 d-cat 130kw.Ráno auto zhasína aj 4x.Povedali,že padá nafta /stráca tlak./Môžem vedieť ako ste vyriešili Váš problem s autom?
Za info pekne ďakujem. vrabelrk@azet.sk
16.09.2016 | 16:21:09 | check vsc,4x4 | 78.98.166.* Reagovat
RE: check vsc, 4x4 ..
Ja mam ten isty problem. Vymenil som vstrekovace auto uz startuje za studena ale kontrolky stale vyskakuju. Ale po par km zmyznu a potom znova vysvietia. Co by sa s tym dalo urobit?
31.12.2016 | 11:49:07 | Lubo | 195.3.169.* Reagovat
RE: check vsc, 4x4 ..
dobry den my mame ten isty problem a dokonca nm ukazalo chyba motora ,boli sme v toyote na diagnostike a vstrekovače 3ks idu do prepadu a 1 malo vstrekuje,repas nie je možny len nove kupit.
26.04.2018 | 17:44:42 | mariana | 95.102.175.* Reagovat
Vysoká spotreba
Zdravím všetkých, ktorí majú túto RAV 4 s motorom D-cat. Kúpil som po prvom majiteľovi toto auto a fakt som poriadne sklamaný. Jazdím ozaj pomaly, ani prudko nezrýchľujem ale pod 11.5 L sa neviem dostať. Však pri takejto jazde mi Cadillac escalade zoberie o 1.5 L viac a to je krava ktorá váži 2800kg a motor 6.2V8. Priemerne mi escalade berie 16 L a to fakt to auto nešetrím. Toyota RAV4 je v porovnaní s escalade iba čaj ale spotrebou sa šplhá k escalade. Nechcem to ani vidieť. Kúpil som to priateľke, nevadí mi nejak tá spotreba ale ide o princí, že Toyota patri medzi najlepšie a najmenej poruchovejšie auta ale s týmto ma nasrali fakt.
19.04.2014 | 22:53:41 | Dudo | 95.103.147.* Reagovat
RE: Vysoká spotreba
Neviem, to máš motor 2,2 30 kw? Lebo ten žerie dosť, ale čo soch chvíľku skúšal RaV 4, asi r.v. 2007, tuším 100, alebo 110 kw, tak tá mala extremne dlhé prevody a dokázal som na nej jazdiť za 5,5 litra, v bežnej premávke 10% mesto-zvyšok medzi dedinani, max. rýchlosť do 100 km/h.
ale 130 kw je dosť nepodarený. Celkovo Japonci ešte diesle úplne nevedia.
20.04.2014 | 06:18:09 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Vysoká spotreba
Zdravím všetkých nespokojných so spotrebou u RAV, ročník 2007. Mám 130kW diesel manuál, spotreba bola leto cca 10,5 l, zima cca 11,5 l, väčšina km v meste alebo na diaľnici 140km/h. Po montáži boxu pre zvýšenie výkonu (montovali to origin. v Toyote servise) mám spotrebu 7,6 l pri "ťažkej" nohe v meste alebo 7,5 l pri dlhých jadzách alebo po diaľnici, tempomat 140 km/h.
26.11.2014 | 22:29:39 | TOmas | 88.212.36.* Reagovat
RE: Vysoká spotreba
ahoj, mozes prosim napsat, co to je za power box?
03.03.2019 | 16:48:32 | webslave | 95.82.135.* Reagovat
manual
Dobrej sháním manual na toyota rav4 2002 v češtině kdyby někdo mohl třeba i oskenovat a poslat na mejl..na netu jsme našel jen cizí jazyk..budu moc rád
19.03.2014 | 18:15:33 | emas | 82.144.140.* Reagovat
hm
Čudujem sa niektorým ľuďom jak môžete porovnávať hrušky s jablkami ?????? Čo viem tak Rav 4 je SUV a ne obyčajné auto . Pasat môžete porovnávať s Toyotou Avensis a nie Rav 4 je to úplne od veci nečudujte sa že mate takú spotrebu
23.10.2013 | 01:22:13 | Peter | 178.18.74.* Reagovat
Spotreba RAV4
Ahojte, suhlasim s tym co pisu nizsie ohladom spotreby na RAV4. Mame model 2010 RAV4 2.2 automat D-CAT v tej najvyssej vybave. Ked sme ju v zime kupili, tak priemerka bola 8.2-8.3 nafty a to jazdime trasy kazde rano 20 km v kolone do BA, pootm po meste a naspat. Denne mozno 100 km. Zial spotreba sa pomaly stupnuje a teraz po 2.5 oku je 8.9 az 9.0 a je jedno ci je zima alebo leto. Setrim tak ze vypnem klimu, ale to robi max 0.1-0.2 litr ana 100km. Som zo spotreby sklamany, lebo auto ako take je super, nic mu nie je, len kurevsky vela zere. Po dialnici ked ideme tak je to cez 10l a to dam tempomat len na 140km/h. Predtym octavia a passat TDI, 4x4 a spotreby boli od 4.9 do 5.5 mesto, dialnica, plny, prazdny. Na passate dojazd cez 1000km, tu v toyote s lahkou nohou ledva 600km, skor 570. A to mal passat 62 litrovu nadrz a RAVka ma 55l, co je 100 km rozdiel v dojazde. Ale prax je ina, takmer dvojnasobok. Toyota ma sklamala, aj ked servis v AWF maju perfektny a su tam na rozdiel od servisov VW/Skoda grupy aspon mili, neodrbavaju a ponuknu kavu, poznaju zakaznika po mene a robia rozvoz po meste. Vlastne kvoli servisu som zmenil VW grupu za Toyotu, to sa porovnat neda. Zial spotreba si vypyta tolko ze aj odrbavaci v VW/Skoda su nakoniec po celkovom zratani lacnejsi. Nova RAV4 vyzera tiez celkom cool, ale asi to vyzera na ine auto ked ju o dva roky dojazdim.
31.05.2013 | 17:07:43 | Rado | 78.98.48.* Reagovat
RE: Spotreba RAV4 Nechápem náreky nad spotrebou RAV ,2.2 automat.
Mali ste si kúpiť X5 a mali by ste 13-15 litrov.
máte AUTOMAT, 4x4, veľkú kasňu...jazdíte STUDENY, motor by Vám najradšej niečo povedal..., že si nemáte kupovať SUV do mesta!!!
Na 1,4 benzíne by ste mali väčšiu.
Dajte si niekedy štreku dlhú 1000 km a až potom píšte.
23.10.2013 | 20:17:33 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Spotreba RAV4
A za kolik by jste chtěl proboha jezdit? a nějakého Passata do toho vůbec nepleťte:))Uvědomte si jaké má vaše auto parametry hlavně technické a taky za jakých podmínek jej využíváte.Protože těch 9-10 litrů je pořád na takové auto ještě v automatu pěkná spotřeba.To i kde jaký slabší benzín za takových podmínek hlavně v zimě sebere i těch 10 litrů.
23.10.2013 | 20:41:09 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Spotreba RAV4
Mam také 2,2 D-CAT, 4x4 automat. Můžu přesně potvrdit. Spotřeba kolem 9,5 litru a to i cca 500 km trasy po dálnici, 130 na tempomat. Spotřeba pomalu ale jistě stoupá. S novým autem jsem jezdil tak 8,2, teď po 3 letech a 60tis mam 9,5. 7,2 litru které udává výrobce je naprostý nesmysl.
17.02.2014 | 16:20:27 | Lukas | 195.33.116.* Reagovat
RE: Spotreba RAV4
X-trail, 2008, posledný model, 127 kw, do rýchlosti cca 90-100 km/h dokážem zajazdiť za cca 6 litrov, ale akonáhle idem 130-140, tak sa pod 10 nedostanemm rekord som mal aj 5,5 l/100 km, do 80-90 km/h.
.
3.0D sa dá urobiť pri ľahkej nohe za 8 -8,5 litra, tiež do cca 100-110, pri 130-140 bralo mierne nad 10 litrov.
Podľa všetkého sú jazdné odpor natoľko veľké, že slabšie motory "nestíhajú" a veľa žerú.
/niet nad nízke limuzínky...:)/
18.02.2014 | 00:32:21 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Spotreba RAV4
toyota avensis 2,2 D-CAT neexistuje vo verzii 4X4 :-)
21.07.2014 | 15:26:20 | | 212.5.211.* Reagovat
Vysokou spotřebu potvrzuji
Mam Rav4 2,2 D-CAT rv 2011, 4x4 automat. Jezdit za výrobcem udávanou spotřebu 7,2 litru je zhola nemožné, to bych to auto musel tlačit. Moje zkušenosti jsou tyto:
Praha: letní období kolem 9, zimní období 10-11
Dálnice 130 kmh na tempomat 8,5 ale pokud jsou v autě 4 dospělí tak klidně 10-11.
Předchozí auto jsem měl Fabii 1,9 TDI a jezdil jsem za spotřebu co byla v techničáku, s lehkou nohou i za míň.
10.12.2012 | 14:49:08 | Lukas | 195.33.116.* Reagovat
som s RAV D-4D spokojný
vlastním RAV4 D-4D r.v 2006 najazdených 90 000 km vacsinou v Bratislave primerná spotreba 6.0 bez akejkolvek poruchy. Pravidelný servis a výmena fitrov každý rok. Maximálna spokojnosť.
11.07.2012 | 10:30:36 | Ladislav | 193.186.185.* Reagovat
RE: som s RAV D-4D spokojný
Na D4-D motory slyším samou chválu. Bohužel ty nové D-CAT jsou průser.
17.02.2014 | 16:24:45 | Lukas | 195.33.116.* Reagovat
RE: som s RAV D-4D spokojný
detto.. prave rozmyslam, ze idem do d4d (nie dcat). testoval som cca 60km (Pezinok-Vinicne-Senec-Bratislava (po dialnici)-Vajnory-Grob-Pezinok) s lahkou nohou a vysledna spotreba 5.1L
21.07.2014 | 20:16:26 | Miso | 144.160.98.* Reagovat
tabuľková spotreba
K tej tabuľkovej spotrebe.Podľa požiadaviek EU sa normovaná spotreba meria tak, že sa merajú výfukové plyny vypustené za určitý čas a podľa hodnôt vypustených plynov sa vypočíta spotreba. Uvediem príklad : WV Jetta 2.0 TDI ma v európe uvádzanú spotrebu 3.9 l/100 km, to isté auto má v amerike uvádzanú spotrebu 5.2 l a skutočná spotreba v reálnej premávke je ešte väčšia. To znamená, že spotreby uvádzané výrobcami v EU nie sú výsledkom jazdenia na okruhu, ale merania výfukových plynov (myslím CO2) za určitý čas pri určitých otáčkach. To že napr. Rav4 má udávanú takú nízku spotrebu je skôr dôsledkom toho, že vypúšťa do ovzdušia malé množstvo skleníkových plynov. Prosím, najprv si to naštudujte a potom prispievajte komentáre a netrepte hlúposti.
10.07.2012 | 19:32:43 | marquez | 195.168.201.* Reagovat
Akcia reakcia
No dobre ludia aj ja mam D-Cat tiez spapa do 8litrov teraz cez leto ale porovnajte tah D4D a D-cat je to rozdiel zasa vozil som sa na oboch...a na to ze ma auto 1,7tony je stvorkolka SUV a ma 190kon motor je spotreba ok...tak to tu neporovnavajte z passatom alebo oktaviou tie mozu jazdit tak akurat po ceste...spotreba je trochu vyzsia koli DPF filtru filter pevnych castit...aby boli co najnizsie emisie...Porovnajte Ravku s hnusnym hrbatym yetim alebo predrazenym tiguanom to je jej trieda:)Ps-Yeti so 180konovym dieselovym motorom zeria podobne!
05.06.2012 | 10:47:23 | matvej | 213.81.214.* Reagovat
nehospodarnost
jediny dovod preco sa idem rav 4 zbavit je nenormalna nadspotreba, mam najazdenych 101000km za tri roky, mam ju od novoti, a keby sa chcel niekto vyblaznit sviznou jazdou nech rata 12 litrov na sto km, co u oktavie alebo pasata robi polovicu asi 6 litrov nafty, motor d-cat 176koni je totalny zrut, v zime pri mrazivom pocasi sa s jazdou na volnobeh nedostanete pod 10 litrov, az teraz banujem ze sim sa nerozhodol pri kupe pre starsi osvedceny typ motora d4d 140 koni, kde spotreba je ozaj skutocnych 6 litrov na 100km aj pri sportovej jazde a po dialnici pri rychlosti do 150km, mam to overene od majitela s tymto typom motora a osobne odskusane, inak super spolahlive auto s kultivovanym chodom motora d-cat, laik nerospozna ci je to benzin alebo diesel, radost jazdit, ale, po sto tis. km pridete o 4tisic euro len na spotrebe oproti d4d prevedeniu, cest servisu toyota v ziline, ktory svojim pristupom a profesionalitou nema na na slovensku konkurenciu, len tolko, janik.
16.03.2011 | 07:44:38 | Reagovat
pre Anonym
Prevodovka pri 60tis chuju a to si ako jazdil sa nedaj vysmiat...srot mas medzi nohami:)
07.03.2011 | 18:47:45 | matvej Reagovat
je to šrot
Jojo taky jsem se nechal nachytat na toyotu. Konkrétně taky na Ravku. Naštěstí jsem tento vůz už prodal jinému dobrodruhovi. Po tom co mi v 60.000 km odešla převodovka pak začaly vyskakovat různé hlášky a auto nejelo jsem to raději prodal. Koupil jsem BMW a jsem spokojen.
25.02.2011 | 21:57:01 | Reagovat
RE: je to šrot
Toyota rav 4 je jedno z najspolahlivejších aut na svete(samozrejme VVti),takže tu nepíšte taketo nezmysly!!!Elektronika a mechanika tohto auta je uplne fenomenálna! Ano naftove motory dcat niesu pýchou toyoty,ale odporučam pozriet na webe najhoršie motory na svete,a kupodivu ich malo najviac BMW!!!
02.02.2015 | 21:12:18 | Pterodaktyl | 88.80.251.* Reagovat
Rav 4 D-Cat
A este nieco nespinte tu na tento typ auta kazde ma obcas poruchu toto nieje vynimka ale ked sa on starate ako sa ma date mu vsetko co potrebuje a v spravny cas tak je prakticky bezporuchove!!!Milujem debilkov ktory by len jazdili ale je im luto vymenit filtre oleje atd...nevedia jazdit tocia motor za studena a potom po 4rokoch im auto robi paseku...
25.02.2011 | 20:50:53 | matvej Reagovat
pre gaabi
To iste sa stalo aj mne auto prestalo tahat pisalo tie blbosti dookola check 4x4 atd...v servise odstranili za cca 20€ na pocitaci povytacali motor a povedali ze ho treba obcas ked je teply poriadne vytocit...inak to bol vraj zaneseny DPF filter ked sa cisti treba ist plynule vo vyzsich otackach svieti kontrolka a auto dymi ako lokomotiva vtedy...pouzivajte bezsirnatu naftu diesel extra-shell alebo diesiel evo-slovnaft a aditivum super diesel aditivum a problem zmizne...s pozdravom
25.02.2011 | 20:41:28 | matvej Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
18.12.2024 | 02:45:02 | ďîäîáíîĺ | 37.212.87.*
Toyota D-CAT 4 - spravna kupa?
Dobrý deň, chcela by som sa poradiť. S rodinou sme kúpili Toyotu RAV 4 D-CAT 2.2 (130 kW) ročník 2007. Sme druhí majitelia tohto vozidla. Krátko po kúpe nám na palubnom počítači začalo vyhadzovať chybu : Check engine system, Check 4x4 system a Check VRC (??) system. Po vyskočení chyby auto nachvílu stratí výkon, no po niekoľkých sekundách ide normálne. Boli sme aj v autorizovanom servise, tam nám auto skontrolovali a závadu odstránili (tak nám povedali). Na ceste domov sa chyba objavila znovu. Povedali nám, že po objavení týchto chýb môžeme bezpečene s autom jazdiť naďalej. Kedže nám chyba vyskovala často, auto nám v tomto servise preprogramovali, no ani to nepomohlo. Jeden známy nám poradil odpojiť na pár sekúnd batériu, čo sme aj skúsili a chyba zmizla. No myslíme si, že odstránenie závady takýmto spôsobom nie je správne. Ak niekto máte podobnú skúsenosť s týmto typom závady, ocenili by sme každú radu, prípadne nápad. Ďakujeme.
27.01.2011 | 13:19:35 | Gaabi Reagovat
RE: Toyota D-CAT 4 - spravna kupa?
Dobrý deň, tiež som majiteľom Rav 4 D-Cat 130KW, pri cca 150 tis. km som mal podobný problém a spotreba 11,2 L. Obrátil som sa na servis AT-ZA kde problém poriešili. Od vtedy spotrba leto 8,4 zima 9,2 jazdím 90% mesto. Od SUV tejto triedy je nereálne očakávať 5,0 l spotrebu. Auto má za sebou 193 tis. a som max. spopkojný.
20.09.2017 | 23:25:01 | MM | 87.244.194.* Reagovat
vlastnim rav4 d-cat 3 roky, ma nabehanych 50.000km. dlhodoba priemerna spotreba je rovnych 7.5 litra. jazdim sustavne so zapnutou klimou, rychlosti nedodrzujem, po dialnici chodim kludne aj 180. najnizsia priemerna spotreba aku som dosiahol pri velkom snazeni bola 6.2 litra, logicky taku spotrebu urobite len na 6-ke pri rychlosti cca 100km/hod. jediny problem ktory som zatial mal su hrdzave brzdove kotuce. chciet od dvojtonoveho SUV s vykonom 130kW a nahonom na vsetky kolesa spotrebu pod 7 litrov je podla mna nerealne. ktore SUV s porovnatelnym vykonom ma lepsiu realnu spotrebu? tiguan? kia sportage? forg kuga? skoda yeti? mazda cx-7? ako moze niekto porovnavat SUV a B-ckovy mercedes... aj toyota robi auta s nizsou spotrebou ako ma rav4, tak trebars mame verso 100kw a ten jazdi za 5.5 litra... ked chce niekto usporne auto predsa si nekupi SUV
23.10.2010 | 00:35:20 | didi Reagovat
Do rodiny jsem koupil v Brně dvě RAV4. Udávaná spotřeba vubec neodpovídá.Jedna má 60 000 km druhá 200 000 Km obe vykazují spotřebu kolem 10 litru.Poruchovost techto vozů začíná od 100 000.Při nákupu servis nebyl schopen vozidlo rozpohybovat týden.Pochybuji i o odborné zpusobilosti techniků v servisu vymení X součástek než najdou chybu.Do dnešního dne servis nedodal servisní knížky.Jezdil jsem jiné značky ale Toyota a jejich servismeni? Ne za ty peníze si myslím že exzistují jiné značky v jiné kvalitě,hlavne pozor na servisy to co předvádí to nejsou servisní služby.Prolhanost značky o spotřebě to je opravdu vrchol.Pozor na originál lité disky tvoří se po třech letech puchýře.Pokud auto tak ne RAV4 a ne Toyota.Hovořím jako uživatel dvouch nových vozů,pravidelně servisovaných v Brně .Pruměrne najezdím na dvouch vozech ročně 150 000 tisíc tak ,že žádný zelenač.
17.09.2010 | 16:20:36 | maci Reagovat
Na 2,2 D-CAT som tiez nepocul chvalu. Jazdil som s nim len asi 10 km, takze neviem posudit. Ale tak vysoka spotreba je velmi zla. Myslim si, ze tento motor je asi velmi zavisly na sposobe jazdy s nim - a pravdepodobne je usporny sposob jazdy uplne odlisny od inych typov motorov - tzn. nevyhovujuci pre siroku verejnost, ktora "nema cas a chut sa niecomu prisposobovat a menit navyky". V laboratoriu Toyoty motor mozno behal krasne s malou spotrebou a emisiami - ved to svet chce, nie? Ked ho dali zakaznikom, tak to bolo ine. Spotreby uvadzane uzivatelmi na www.spritmonitor.de su u tohto motoru dlhodobo priemerne aj okolo 7 l aj 12 l/100km ! Myslim, ye je to v ludoch. Ja jazdim na RAV4 s motorom 2,0 benzin (to by mal papierovo byt ten s najvacsou spotrebou) a dlhodobu spotrebu mam 9,5 l/100km (z toho je iac ako 80% po meste), 4x4, siroke gumy, nezavadziam na ceste...
Vsimol som si v recenzii, ze si (autor) najazdil len 6000 km a auto bolo kupene uz ojazdene. Pravdepodobne ta hned v uvode ta spotreba tak znechutila, ze si nehladal priciny (okrem servisu) alebo sposoby ako spotrebu znizit - to nie je len o nizkej rychlosti. Takze si to v recenzii odniesla Toyota, lebo vyrobila do auta motor, ktory nie je vhodny pre uplne kazdeho cloveka co s tym zacne jazdit. Hlavne ze predpisy sa podarilo splnit... :-(
08.06.2010 | 10:30:16 | mitocross Reagovat
díra
Mám také D-cat a prosím o radu. Při sešlápnutí plynu z menších otáček nastane nepříjemná dírá po které následuje silný zátah. Do teď auto normálně plynule zrychlovalo.Najeto 30.000! Ve značkovém servisu přehráli softwer,ale žádné zlepšení. díky za odpověď
17.05.2010 | 20:47:20 | Libor Reagovat
RE: díra
Pravdepodobně je to spojka. Doporučuji vymenit za Sachs.
10.08.2012 | 12:23:56 | Loran | 88.101.87.* Reagovat
Roman
Suhlas s Romanom. Porovnaj ML a RAVku. Vysoke auto so sirokymi gumami a 180 PS ma jazdit za 5 litrov ? Na druhej strane uznavam, ze ten rozdiel voci tabulkovej spotrebe je vysoky. Na tieto motory ovsem som nic dobreho nepocul, okrem teda "zatahu jak svina". Nuz diesel je stale viac a viac zlozitejsi. Este by chcel vediet, ze co si tankoval, pretoze tento motor je stavany na bezsirnatu naftu. A ked to nema, tak robi paseku.
23.04.2010 | 13:09:17 | MickeyMon Reagovat
spotřeba
Vlastním Verso 2,2 D4D už přes 4 roky,není to D-cat,ale "slabší" verze.Reálná spotřeba za ta léta se pohybuje pohybuje okolo 6,5l.Nerad jsem sponzorem majitelů benzínek,proto jsem si to měřil pečlivě,tzn.na vyjeté km na nádrž,PC sice moc nelže,ale tohle je přesnější.Auto lítá po EU dálnicích vždy plně naložené,v ČR město a okolí.Spotřeba je skutečná,mohu každého provézt,tedy pokud veří svým očím :-)
Máme v rodině více toyot (všechny jezdí velice rozumně) a nejvíc žere Ravka 2,0 benzín,8,5l.Je možné,že pán měl smůlu na konkrétní motor,faktem je že nemůže od 180PS motoru s bezmála dvoutunovým SUV chtít to co od B-classe.To je podpásovka a ne recenze!
08.04.2010 | 12:41:46 | Roman Reagovat
Toyoty sú ok!
Dotaz k tej spotrebe,v lete sme šli do Chorvátska spolu zo známym, ja na Mitsubishi Lancer r.v.2008 motor 1,8 ben. a on na Toyote RAV4 2,2 D-Cat LUX a po príchode na miesto sme si porovnávali spotrebu RAV-ka 6,2l a Lancer 6,7l/RAV-ka traja dospelí,Lancer dvaja dospelí a jeden drobec/ to je slusné nie?Jeho bezná spotreba na slovensku sa pohybuje 6,5l.S Lancerom to je uz horsie,lebo tomu nevonia mesto a kombinovaná je 7,8l a ked to trochu pozeniem tak sa dá aj cez 10l.Takze treba asi tu nohu ešte trochu odlahšiť,alebo potom treba urobit komplet diagnostiku/motor,brzdy,filtre,podvozok/
07.04.2010 | 22:00:42 | soson Reagovat
Vždycky budou dva tábory,jeden tábor bude tvrdit že se vyplatí koupit ojetinu a druhej nové auto.Samozřejmě každej má svojí pravdu.
07.04.2010 | 07:32:41 | Anoym II Reagovat
Pokuď člověk najede hodně km,tak se mu nové auto vyplatí.
07.04.2010 | 07:30:52 | Anonym II Reagovat
recenze?!
Chtělo by to alespoň trošku objektivity...v podstatě jediné, co jsme se o autě dozvěděli je, že motorizace D-CAT je průšvih, což se ví (je škoda, že si někdo zvolí motorizaci, o které nic neví a zbytečně si naběhne; Toyota má i dobré motory!) a jinak je auto v pohodě (tedy až na lampičku, což je opravdu prkotina, která se dá snadno vyřešit).
Spíše než recenzi je možné tento příspěvek označit za ventilaci frustrace ze špatného výběru motorizace (to ale nezpochybňuji, to zamrzí).
PS - ten Méďa ať ti slouží a kéž nedostojí svojí (celkem dost tragické) pověsti...
06.04.2010 | 23:44:34 | Lekes Reagovat
Nemokleff
Přesně, kdo nechce,nevidí. Průsery Toyoty jsou samosebou nafouknuté bubliny, mediální žvásty, útoky konkurence atd. Autor bude asi poučen, že s klenotem jménem Toyota vlastně ani neumí patřičně zacházet.
06.04.2010 | 21:43:52 | Reagovat
Jedině Toyota!!!!!!!!!!Měls vostat při Escortu křupane!!!!!!!!!!!
06.04.2010 | 14:10:15 | Reagovat
Ach jo
Chudák autor zřejmě nepochopil, že na těchto stránkách je zakázáno Toyoty jakkoli kritisovat. Nejedná se o totiž o kus plechu jako v případě jiných aut, ale o Božstvo. Je jen vina autora, že mu nebylo dáno poznat hlubokou pravdu o jedinečnosti, bezchybnosti a nenapadnutelnosti těchto vozů. Nechápe, že nedostatky Toyot tady ale vůbec nikoho nezajímají, protože neexistují a pokud je někdo zaznamenal, žije v bludu. Doufámt, že teď se konečně doví něco o propasti své duševní úrovně, nešikovnosti, popř. o sexuálních úchylkách a jiných nepravostech od povolaných jedinců.
06.04.2010 | 13:39:41 | Nemokleff Reagovat
RE: Ach jo
Trefné, Tyoťáci mají opravdu tendenci k nekritickému vychvalování značky. Mám s těmito vozy devatenáctileté zkušenosti. Vozy to jsou hodně dobré, ale mohou také hodně nepříjemně překvapit. Obzvláště pak nafťák. Navíc u nás se v servisech neopravuje, ale mění díly. Takže ceny oprav mnohdy přesáhnou hodnotu vozu a nevyplatí se. Běžně však v zahraničí, např v Polsku, pořídíte opravu - opravdu opravu - za cenu o dvě třetiny levněji.
22.06.2015 | 19:45:59 | kar202 | 90.177.185.* Reagovat
RE: Ach jo
...já myslím že toyoťácí mají tendenci k vychvalováni protože jsou s auty opravdu spokojeni,těžko bude někdo vychvalovat auto na kterém by se mu pořád něco sypalo,zvlášť u toyoty kde všechno stojí balík.S těmi nafťáky souhlas,ale je potřeba objektivně říct že za 90% závad na motorech D4D může nevalná kvalita nafty v čr obecně,stejně tak u nás "trpí" i boxer diesel od subaru,apod.Je ale fakt že novější toyoty už nejsou tak bezporuchové jako produkce z 90tých let,alespoň podle mě.Minulí měsíc jsme měnily na avensisu 1.8 benzín rok 03 gufera ventilů(pro nadměrnou spotřebu oleje) už ve 205tis km což pro mě bylo překvapení jelikož majitel jezdí s autem velmi slušně,potom to bylo na dvou corolách 04 rok a 02 výměna zadního brzdového třmene protože se i přes několikeré rozhýbávání,promazávání a opravnou sadu stále přidíraly-cena jednoho třmenu s držákem cca 11tis.Tři toyoty u nás na dílně během jednoho měsíce nepamatuju:)
23.06.2015 | 07:15:26 | pavel e36 | 37.48.41.* Reagovat
RE: Ach jo
Žena vymění gufera a podepíše se pavel.
24.06.2015 | 18:15:27 | acko | 194.228.20.* Reagovat
RE: Ach jo
Zřejmě ženský servis.
26.06.2015 | 06:15:42 | | 88.100.179.* Reagovat