Rok výroby:2004Typ motoru:1870 CRDiStav km při koupi:1 kmStav km nyní:91 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:19. 6. 2007
Předchozí auto: Š100,F Uno 1.1,Peugeot 106,1.0Kia Sephia 1.5,R Laguna 2.0,Alfa Romeo 156 2.4 JTD
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Zpočátku se v průběhu 2 let a záruky objevily menší závady jako nefungující motorek uzavírání cirkulace vzduchu ve vozidle.V létě vysadilo větrání díky nějakému čidlu proudění vzduchu takže nešla ani klimatizace.
Občas se rozsvítila kontrolka airbagu, příčina vadné kontakty v bočním airbagu. Výměna asi kolem 11 tis. Kč. Svíti dodnes, neřešil jsem to. Při 30 tis. Km nepatrně proklouzla sem tam spojka a v 50 tis Km se při výměně zjistilo, že byla podélně prasklá.
Ulomení kolíků uchycení zadní desky, v které je zatahovací roleta kufru. Lámou se i kolíky uchycení rolety. Chybí mi kontrolka rozsvícených tlumených světel. Při nastartování svítí palubní osvětlení, což za šera hlavně ve městě klame, že svítí i světla. Je to ale bolest více značek aut.
Obsluha tempomatu by byla vhodnější na volantu, krátké prsty budou než na páčce blinkru problémem. Uvítal bych možnost řízení rychlostí stírání předního okna. V tomto voze mám menší problém (mám 179cm) s nahmatáním a rozlišením spínačů spouštění předních a zadních oken po paměti a večer. Je ve dveřích dost vzadu a podsvícení nic moc. O tlačítku mlhovek vlevo dole u dveří ani nemluvím. Podsvícení je opravdu nedostatečné a mizerné.
Pochvalu zaslouží přístup a serióznost zaměstnanců servisu Volvo.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výbava: Auto nové v patrně v nejvyšší plné výbavě, aut. klima, radio CD 6+subw, tempomat, okna a zrcátka v elektrice, světle šedý interiér s pár prvky kůže na sedadlech a imitace dřeva na dveřích a palubní desce. Xenony se stěrači a ostřikem. Ostřikovače skla jsou pravděpodobně s vyhříváním. V kufru je klasický bezpečnostní pás na uchycení např. bedny proti náhlému posunu.
Při letním provozu klimatizace velmi dobře vychladí prostor vozu, volant se příjemně drží, přehledná palubní deska, řazení rychlostí a páka na výbornou, aparatura je na velmi slušné úrovni. Při jízdě vydává diesel motor do auta celkem klidný a nerušivý zvuk.
Jízda : Chválu na sedadla a pohodlí při dálkových cestách, kterou jsem četl v předchozích recenzích mohu potvrdit společně s otcem velmi komfortně nastavený podvozek. V zatáčkách je Volvo překvapivě dostatečně tuhé a nenaklání se. Při přejezdu přes nerovnosti je pravděpodobně velmi dobrá torzní tuhost - nic nevrže a neozývají se žádné zvuky mimo extrémní mrazy. Přispívají tomu pravděpodobně i titanové výztuhy střechy, sloupků a podlahy, které údajně tvoří bezpečnou klec pro cestující. (info prodejce) Xenony jsou vynikající za deště nebo podobných stížených podmínek. Díky automatické regulaci náklonu světel při zatížení vzadu zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů. (Což by potřebovala každá Pánu Bohu do oken svítící Fabie! Tu poznáte na dálku) Při delší cestě nad 600-700 Km mne z xenonů dost bolely oči. Světlo je opravdu dost silné.
Přes pár menších úderů do hlavy jsme si celkem rychle zvykli na opravdu nižší nástupní výšku střechy. Údajně je to z důvodu tuhosti střechy a karoserie spočívající v kratších sloupcích střechy.
Kufr vozu je celkem dostatečný. Po sklopení zadních sedadel převezete stavební kolečko s korbou bez posunu předních sedadel. Problém je trochu u složeného dětského kočáru, kdy je kufr téměř celý zaplněn. Roleta na zatažení kufru je skrytá v zadní odnímatelné odkládací desce která je uchycena za hlavami zadních cestujícími se musí při naložení kočáru vyjmout. Při nedostatečném usazení ji roleta občas vytáhne z usazovacích plastových kolíků. Kolíky se mi ulomily po dvou letech a svépomocí jsem je vyrobil znova. Za zmínku stojí možnost sklopení předních sedadel vpřed, kdy jsem vezl trámky a jiný materiál v délce 2.4 m od zadního k přednímu oknu vedle sebe.
Mezi špičku skrytých technických předností Volva, vyzdvihnu zdánlivě nevýrazné brzdy. Mé mínění obrátila jedna nebezpečná situaci, kdy nám při rychlosti asi 80 Km/h do křižovatky vjelo nečekaně auto. Bez pištění pneu a cvakání ABS jsme zastavili na tak krátké vzdálenosti, že se s obdivem netajil i můj velmi zkušený, denně jezdící otec, původně velmi skeptický ke koupi onoho vozu. Jeden z úsměvných vypadajících důvodů koupě vozu je severská země původu. Velmi rychle a účinně topí a opravdu nepamatuji, že bych kdy startoval 2x!
Motor je 8 ventilový turbo dieselový common -rail se 115 koníky a 280 N/m. Po dvou letech dodal autu čip údajně asi 30 koní a 70 N/m. Cenově čip 12 tis Kč. Razantně se změnil způsob průběhu točivého momentu motoru. Lépe a v klidu se předjíždí, vůz je živý a má obrovský tah i při plném zatížení. Extrémně ho nevytáčím.
Spotřeba se pohybuje nadále 5.5 l dálkově, 6.5 l dlouhodobý průměr a po městě od 6.5 do 6.9 l. Musím poznamenat, že po městě jezdím celkem slušně, ale mimo město do 130 Km/h s patřičnou akcelerací, kdy zatáhne od nízkých otáček. Úspora je dost v brždění motorem, kdy je spotřeba nulová a při delších cestách využívám tempomatu, který jemně bere jen tolik, kolik potřebuje na udržení rychlosti. Destičky jsou i při 91 tisících Km původní, stejně jako ostatní kvalitní díly mimo „kostičku „stabilizátoru řízení, kterou jsem měnil nedávno.
U vozů s vyšším výkonem jsou lepší pneumatiky 205/55/15 myslím si, že se i pomaleji opotřebují. Sedí velmi dobře a vůz je stabilní. V zimě obouvám rovněž stejné, ale vyšší 205/65/15 aby byly měkčí. Pneumatika tak má větší styk s povrchem vozovky a velmi dobře zabírá na sněhu hlavně do kopců a při brždění. Příjemným netušeným zážitkem byla cesta po horách na sněhu s dieslem. V prudkých kopcích motor neumírá v malých otáčkách jede silou a zachovává rychlost, kola se tak neprotáčejí a vyjede tak více než klasický benzín.
Velmi oceňuji kontrolku stavu vody v ostřikovači a to hlavně v zimě, kdy vám díky špinavé slané vodě z vozovky jen tak nedojde nemrznoucí kapalina. Obsah nádržky je kolem 5 l a vydrží opravdu velmi dlouho, odhadem 2-3 týdny. Pro srovnání s Alfou Romeo 156 mi hravě došla nemrznoucí kapalina při cestě z Ostravy do Brna na zpáteční cestě.
Cena je vyšší, ale kvalitou mohu asi taky souhlasit, že odpovídá. Čtyřkolka by byla mnohem zajímavější, ale já bych se za těmi zimními řidiči asi už definitivně zbláznil, protože jezdím v zimě rád a dost rychleji než ostatní. :o)
nevím, ale myslím, že přespat se dalo, že jsem to měl určitě dole, ale nějak si nepamatuji jestli se daly zvednout sedáky a položit opěrky do roviny. Mám pocit, že zůstaly mírně zvednuté,ale jen trošku, což neva, já pod hlavou rád výše. Ale že by nějak bylo vzadu místa, to ne, pro jednoho ano, pro dva jedině asi s menší ženuškou :o) On se tam dával dost špatně i ten kočár.
Zdravím volvisty. V40 je horkej adept na moje další auto a proto moje otázka : Jdou sklopit zadní sedačky do roviny s kufrem? A jestli ne, dá se tam přespat? Děkuji za odpovědi
Mi to topilo jako málo které auto.Možná bude i snad někde problém, třeba odvzdušnění nebo i potvora termostat. Jak jsem psal,kupoval jsem ho právě kvůli severskému původu ohledně bezproblémového starování a právě fajn topení. Zkusil bych do těch míst rýpnout, někdy je lepší to zkusit dát jinému servisu, než člověk jezdí. Myslím,že nebudu moc kecat, když řeknu,že mi to v zimě po asi 2 kilometrech už foukalo znatelně vlažný vzduch jízdou na 4 rychl.stupeň a kolem 50-60Km/h.Přesedlal jsem na Alfu Romeo GT 1.9JTDm,což je teda proti tomu teda trochu jinde,/ale zase tak výrazné/ snad o kilometr dále, to není. Jak jsem pochytil ve značkovém servise mělo by to mít první okruh dost malý na to, aby se to právě rychleji zahřálo a termostat pak otevřel,až v tolik na kolik byl nastaven.A špatný termostat by se měl i projevit na zvýšené spotřebě. Ovšem- mohu potvrdit, že jsem měl snad po 3 letech zasviněné trubky cirkulace vzduchu-listím apod.A to pravda potom opravdu nefoukalo a netopilo.Když mi tenkrát vyměnili mimořádně i přes pravidelnost výměny pylový filtr /myslím, že je pod schránkou před spolujezdcem /tak mi to k mému úžasu zase fénovalo i vlasy,rozdíl byl nepopsatelný :o)
Mame V40 1.9d 70kw r.v.2000, najeto 170 tis. km. Zavady minimalni (zatekani pres ostrikovac zadniho okna, odesla remenice alternatoru), ale co tady mel uz nekdo davno napsat je ze na zadnich sedadlech se pro naprosty NEDOSTATEK MISTA, daji se tam vozit pouze deti do 10 let. Co mi jeste vadi, ze auto v zime spatne topi.
To mohu s lítostí nad našimy vozy potvrdit. Měl jsem na dveřích pár plechových míst, jak jsem shodil trochu laku na hraně dveří o sloupek plotu při otevírání. Po selou zimu ok, a v létě jsem to zatřel stejnou metalízou.. Je to šupa!
mám na ve čtyřicítce z r2004 najeto přes 160 tis. a jediný co se porouchalo je světýlko kontrolky teploty, na nic jinýho si fakt nevzpomenu, jediný co mi vadí je trochu slabší motor 1,8(benzín), ale když už to váži skoro jako sedmičkovej bavorák, tak se není čemu divit. Nejradši mám pohled mechaniků v servisech když ho zvednou aby vyměnili olej a spadne jim čelist když tam nevidí žádnej rez, ze škodovek na to asi nejsou moc zvyklí :-D
Kdybych chtěl udělat tomuto hodnocení tečku na Volvo V40 .... mám za to, že jsem prostě koupil poruchově nešťastné "páteční" auto, které mělo ovšem nejlepší podvozek, co se pohodlí týče, hodně vynikající jízdní vlastnosti, hodně dobře vybavené nadstardartními prvky pro pohodlí a asi opravdu taky trochu lepší pocit bezpečnosti.
Po pravdě ji sedlal otec a v době , kdy se prodávala bylo Volvo ještě v leasingu. Máte pravdu byla mnohem spolehlivější. V současné době jsem zase utekl k italům, ale k Alfě GT 110kW JTD. Zrovna na ní píšu celkem kladnou recenzi a zkusím ji tady protlačit do recenzí.
Renault je spíš výhoda. Jsou na něj díly a v servisech je znaj. Já mám V40 1.9TD 66KW a mam najeto 550 000km. Je ale pravda že tady je inter colera jen náznak. No koukni na ten volvoclub. Přesněji forum.volvoklub.cz tam si všechno přečteš.
Zdravím mám zájem kouit si V40 s motorem TDCI 75 KW ale všichni mě odrazují že je to common rail a že vydrží max 150tis.Km a pak je to hodně drahá sranda v servise?Je motor opravdu renault?A je to s ním tak špatné?On se totiž špatně hledá majitel VOLVA. Děkuji.
108 tisíc a tolik závad plus několik pitomých závad, že to snad není ani Volvo. Spojka zlobí dál,... mám potíž otevřít kapotu motoru, u řidiče nezavírá centrál...zadní odkládací deska moc nedrží a opět nefouká sem tam větrák ventilace a posledně mi dvakrát 15 km auto netopilo,protože se neotevřel asi ventil. Voda byla zahřátá na normál ... bezpečné asi ano, ALE NESPOLEHLIVÉ URČITĚ. Jsem rozhodnut ,že další už nebude určitě Volvo.
Od 11.2.2004 jsem vyměnil dvě Xenonové žárovky, asi 4 malé 5W z pozičních bočních a z parkovacích, kolem 5 ks 21W z brzdových a 1x couvací, 1Ks zadní blinkr, a asi 3-4 kousky 10W z koncových a dvě tavné pojistky od zapalovače. Zdá se mi to trochu dost. Kdo se obětoval a měnil v předních světlech žárovky sám, tak asi na hodinku změnil slovník... Jedna xenonka mne vyšla 2500 Kaček (mimo servis). Kolem 4000 Kč v servise Volvo. Jóóó, kluk na to teď přišel a ukázal mi po 3 letech, že prostřední cestující na zadních sedadlech má taky opěrku hlavy, která je vyjíždějící a vypadá jako součást sedadla - fajné!
Pátá prohlídka po 100 tis kilometrech. Plastové kolíky jsem provrtal skrz a chytil jsem je samořezem.Není to ani pod roletou vidět a je klid. Z kovových součástek to je jenom dříve popisovaná kostička stabilizátoru, ale z dalších "drobností" to byla prasklá hadice turba, což bylo ve Volvu kolem 5000Kč a díky neznalosti, že kontrolka mazání-oleje je jen na tlak, nikoliv hladinu jsem odvařil díky nedostatečnému mazání turbo. /musím si ale rýpnout, že u Lady 1600 kontrolka oleje svítila včasně/ Chybělo mi asi 1000 km do pravidelné dvacetitisícové kontroly....Repas údajně 15tis... já volil nové turbo,což bylo za 30 i s prací. Je mi nepochopitelné, že i když jezdím denně Ostravou přes mistrem Kreténů naprojektovanou alejí kanálů ve vozovce,
Můj skutečný a uctivý obdiv mají projektanti podvozku - předně čepů a tlumičů, protože nic zatím neklepe, neťuká a nevrže. Myslím, že v takovém království kanálů, kterými nás tady obdařil nějaký inženýrskoprojektantskej hňup, to je vysoká kvalita.
Zdravím, letos jsem si z 2.ruky pořídil V40 1.9dCI 85kW, rv00. Výborná výbava , hezký vzhled a slušné jízdní vlastnosti... Bohužel, po několika měsících začal z motoru kapat olej, zjistili jsme, že to jde ze sání. Než to šoupnu do servisu, nemá někdo podobnou zkušenost o by mohlo jít? Je možná příčina v Turbu? dík.
Tak budu mít asi ke konci měsíce najeto 100tis. kilometrů.Musím změnit názor na tento vůz. Spojka opět více a více prokluzuje po poslední výměně asi v 65 tisících. Nikdy jsme spojky na vozech neměnili i přes dvakrát vyšší počet kilometrů! Beru to jako výrobní vadu, protože od koupě nového vozu jsem v servisu poukazoval na to, že zabírá až nahoře a při jemném dotyku na pedál proklouzne. Rovněž po posledních deštích mi do kufru někde nateklo cirka kolem 10 litrů vody. VŮZ TÉTO ZNAČKY BYCH UŽ NEKOUPIL, JEDNAK KVŮLI ONÉ SPOJCE A TO ZATÉKÁNÍ... vidím to jako ubohost, kterou bych u této vyhlášené značky s řadou protivných závad NEČEKAL.Kdyby někdo byl schopen nastavit hydraulickou spojku tak aby dříve zabírala a tím více tlačila, přivítám to.V servise to neumí.
Mám vyzkoušené obě verze, cca 50 km na každé, benzín jede dobře o 4000 ot za cenu vysoké spotřeby, v trénu stačí uzavřít mezinápravový dif., redukce jen velmi vyjímečně (tam neprojede ani UAZ nebo LR). Diesel je o 10 k (130 k) slabší, ale je znát téměř o polovinu větší toč. moment a subjektivně mi připadá, že má o 30 k více, spotřeba 6-11 l. Volba je tedy jasná, jen se chci ujistit, že choulostivější diesel i přes správné používání neodejde předčasně. Suzuki mám už druhé.
Otec si do Firmy pořídil Vitaru 5-dvéřovou 2.0i. Se slevami 40 tis. od leasingovky a 40 tisíc od Suzuki vyšla na 510 tis. bez DPH, s N1 pro 4 osoby, což bylo pro firmu dost dobrý kup. Nechávají ve voze pás i opěrku hlavy. Kia například ne. Má jeden z nejlepších interiéru a hlavně palubku, budíky, vestavěné radio s CD s ovl.na volantu a volant, nejpěknější prvky z toho co jsem v poslední době viděl. Úžasně lehké otáčení volantem ocenila i moje manželka. Perfektní výhled, velká zrcátka a vynikající nastupování a vystupování, dveře mají dokonce tři polohy otevírání a jsou zabezpečeny těsněním zespoda od kol, aby jste si o špinavé lemy blatníku pod dveřmi neušpinili oděv -perfektní!!! Oslovilo a přesvědčilo hlavně to, že Vitara snad jako jediná ve své třídě má a uzamykatelný pohon 4x4 do 60 km/h+ další volbu uzávěrku diferenciálu, samozřejmě s použitím jen na sněhu. Ostatní značky mají údajně jen do 30 km/h, což na dvojku máte ihned. A s tím se žádný jiný prodejce asi nechlubí! Benzín je ale bohužel v terénu slabý jako čaj, protože na dvojku to v terénu do stoupání jet nechtělo. Na sněhu se to dá vyřešit přepnutím na uzamčení a redukci,ale v létě nevím, nevím. Auto váží kolem 1.6.t a na rozjezd nemá tah, musí se vytáčet. Po rovince je příjemná jízda a kolem stovky už cítím, že motor je opravdu dvoulitrový motor a je tichý. Bez rozjezdu vyjede do kopce při 30-40 cm sněhu do takového náklonu, že když jsem zastavil, sklouzla zpět. Dlouhodobá spotřeba při normálním ježdění ukazuje 9.6 l benzínu. Já bych volil určitě naftu a později možná i čip. Koupil bych ji nejlépe na podzim, kdy se jsou většinou i akce.
Díky za odpověď. Modrý kouř u zahřátého motoru znamená brzký konec turba. Mám Suzuki Ignis a v servisu je to to samé. Chci kupovat novou Vitaru, která má stejný motor (95 kw, 300 nm). Vím, že Renalty -motory jsou choulostivější a sháním dodatečné informace. Jinak s poměrně těžkou Vitarou to jede velmi slušně za rozumných 7-8 l. Přeju hodně šťastných km.
Ostatní péči jako servisní prohlídky mají u Volva jako záležitost velmi důkladné a pravidelnou. Plně věřím v profesionální výměnu dílů jako svíčky, rozvody apod. Vyměněné díly považují jako povinost ponechání k vaší kontrole.Byl jsem na to vždy upozorněn, co bylo vyměněno a našel jsem to v autě zabaleno do původních obalů od těch nových.
Interval je nastaven na 20 tis Km a kontrolka servis se mi rozsvítí pravidelně po ujetí těsně nad hranicí oněch 20 tisíc. Bylo mi řečeno, že se rozsvítí třeba i dříve způsobu zacházení...Což mne těší a ukazuje, že nejezdím jako dobytek. Kouření...modře jen při startu za studena v létě vidím v zrcátkách jen jemně. I po čipování žádná výrazná úchylka. Do kopců pomalu mi nikdo ze známých neřekl, že by to nějak vůbec kouřilo.Ovšem když se zrychluje na 5-ku z rychlosti 140 na 200 s pedálem na podlaze tak to samozřejmě pustí trochu sazí, ale černě. Ale to moc nedělám. Motor umí přidat i při jemném přišlápnutí. Trochu dost se trápím za řidiči ve městě, kteří s menšími obsahy neumí udržet rychlost a jezdí hravě pod 50 Km. Má to rádo aspoň 55-60 na 4-ku. Jinak ventily tahají za srdce :o)
Ano mazání motoru je u dnešních motorů turbomotorů, které pracují s vysokými tlaky velmi důležité, proto ta změna viskozity (nejlepší jsou syntetické 0 W-40, ale drahé, cca 1000 k/l), jinak by mne zajímaly vaše zkušenosti s tímto motorem (po kolikati km měníte olej, jestli se v kopci při max. tahu neoběvuje modrý dým, aj.). U tohoto motoru je ještě potřeba vyměnit rozvody, renault doporučuje po130 000km, ale myslím, že za hranici 100 000 není příliš bezpečné chodit.
Máte pravdu, zjistil jsem si to.Je to Renault a snad nějaká drobná změna spočívající v inovaci. Není to už takový traktor. Řídící jednotka Volvo. Minulý rok jsem byl zrovna v servise a rozhodnutím Volva změnili olej, nevím jestli to dobře vystihnu technicky slovem - vyšší viskozitou? Patrně to bylo kvůli lepšímu mazání za vyšších teplot./ nebo zimním startům/
Jedná se o motor Renault (dci), má velmi dobrý zátah a v dnešních modelech 96 kw a 300 Nm, jen je potřeba měnit olej po 10 000 max. 15 000 km, jinak může dojít k zadření turba (podimenzované mazací kanálky-korbon), turbo po jízdě vychladit aj. Dnes používá Volvo motory Ford, jestli je lepší nebo né těžko říci. Osobně si myslím, že to vyjde nastejno. Kdybych měl volit tak 2.2 od Hondy (naprostá špička, nádherný lineární zátah) a nebo BMW (nezklame).
Musím souhlasit, chtěl jsem jen sdělit, že tam není klasika diesel. Bylo mi divné, že motor s turbo dieslem a vstřikem má prosté označení D. Myslím, že jsem někde slyšel, že je to o agregát od fordu? Určitě by udělal radost i obsah jemně pod 1800, aby byla nižší pojistka. Uvítal bych klidně obsah do 2.4 a pětiválec na jaký jsem byl zvyklý u Alfy 156 JDT. Pojistka je stejná a spotřebou se dá vejít mezi 6.3 - 8.5 l. Od více zkušených starších řidičů vím, že při takové síle motoru se jezdí i klidnějším a pohodovým způsobem. Uvnitř vozu má krásný brumlavý zvuk. Na tyto vozy mám ovšem jednu rovnici o třech známých: mládí+nezkušenost+výkon= hřbitov
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo V40
No, už přesně Jirko
nevím, ale myslím, že přespat se dalo, že jsem to měl určitě dole, ale nějak si nepamatuji jestli se daly zvednout sedáky a položit opěrky do roviny. Mám pocit, že zůstaly mírně zvednuté,ale jen trošku, což neva, já pod hlavou rád výše. Ale že by nějak bylo vzadu místa, to ne, pro jednoho ano, pro dva jedině asi s menší ženuškou :o) On se tam dával dost špatně i ten kočár.
29.04.2011 | 19:57:40 | pitrs42 Reagovat
lůžková úprava
Zdravím volvisty. V40 je horkej adept na moje další auto a proto moje otázka : Jdou sklopit zadní sedačky do roviny s kufrem? A jestli ne, dá se tam přespat? Děkuji za odpovědi
21.12.2009 | 08:42:35 | jirka Reagovat
To se teda divím Pavle
Mi to topilo jako málo které auto.Možná bude i snad někde problém, třeba odvzdušnění nebo i potvora termostat. Jak jsem psal,kupoval jsem ho právě kvůli severskému původu ohledně bezproblémového starování a právě fajn topení. Zkusil bych do těch míst rýpnout, někdy je lepší to zkusit dát jinému servisu, než člověk jezdí. Myslím,že nebudu moc kecat, když řeknu,že mi to v zimě po asi 2 kilometrech už foukalo znatelně vlažný vzduch jízdou na 4 rychl.stupeň a kolem 50-60Km/h.Přesedlal jsem na Alfu Romeo GT 1.9JTDm,což je teda proti tomu teda trochu jinde,/ale zase tak výrazné/ snad o kilometr dále, to není.
Jak jsem pochytil ve značkovém servise mělo by to mít první okruh dost malý na to, aby se to právě rychleji zahřálo a termostat pak otevřel,až v tolik na kolik byl nastaven.A špatný termostat by se měl i projevit na zvýšené spotřebě. Ovšem- mohu potvrdit, že jsem měl snad po 3 letech zasviněné trubky cirkulace vzduchu-listím apod.A to pravda potom opravdu nefoukalo a netopilo.Když mi tenkrát vyměnili mimořádně i přes pravidelnost výměny pylový filtr /myslím, že je pod schránkou před spolujezdcem /tak mi to k mému úžasu zase fénovalo i vlasy,rozdíl byl nepopsatelný :o)
20.05.2009 | 00:11:05 | petr40 Reagovat
V40
Mame V40 1.9d 70kw r.v.2000, najeto 170 tis. km. Zavady minimalni (zatekani pres ostrikovac zadniho okna, odesla remenice alternatoru), ale co tady mel uz nekdo davno napsat je ze na zadnich sedadlech se pro naprosty NEDOSTATEK MISTA, daji se tam vozit pouze deti do 10 let. Co mi jeste vadi, ze auto v zime spatne topi.
14.05.2009 | 14:59:42 | PavelBrno Reagovat
těbůh, docela dost závad na nové Volvo. Myslel jsem , že to jsou špičková solidní spolehlivá auta. To mě překvapilo.
09.02.2009 | 08:09:27 | Reagovat
to mohu ape potvrdit
To mohu s lítostí nad našimy vozy potvrdit. Měl jsem na dveřích pár plechových míst, jak jsem shodil trochu laku na hraně dveří o sloupek plotu při otevírání. Po selou zimu ok, a v létě jsem to zatřel stejnou metalízou.. Je to šupa!
08.02.2009 | 22:54:23 | pitrs40 Reagovat
mám na ve čtyřicítce z r2004 najeto přes 160 tis. a jediný co se porouchalo je světýlko kontrolky teploty, na nic jinýho si fakt nevzpomenu, jediný co mi vadí je trochu slabší motor 1,8(benzín), ale když už to váži skoro jako sedmičkovej bavorák, tak se není čemu divit. Nejradši mám pohled mechaniků v servisech když ho zvednou aby vyměnili olej a spadne jim čelist když tam nevidí žádnej rez, ze škodovek na to asi nejsou moc zvyklí :-D
25.01.2009 | 19:43:06 | ape Reagovat
Na úplný závěr
Kdybych chtěl udělat tomuto hodnocení tečku na Volvo V40 .... mám za to, že jsem prostě koupil poruchově nešťastné "páteční" auto, které mělo ovšem nejlepší podvozek, co se pohodlí týče, hodně vynikající jízdní vlastnosti, hodně dobře vybavené nadstardartními prvky pro pohodlí a asi opravdu taky trochu lepší pocit bezpečnosti.
25.10.2008 | 10:10:38 | petr38 Reagovat
odpověď
Po pravdě ji sedlal otec a v době , kdy se prodávala bylo Volvo ještě v leasingu. Máte pravdu byla mnohem spolehlivější. V současné době jsem zase utekl k italům, ale k Alfě GT 110kW JTD. Zrovna na ní píšu celkem kladnou recenzi a zkusím ji tady protlačit do recenzí.
25.10.2008 | 10:01:34 | petr38 Reagovat
alfa
a ta 156 sa mi zda lepsia ako volvo ..co ste si ju nenechali .
30.09.2008 | 22:56:18 | Reagovat
Končil
Končil leasing a zvědavost na nové. Bylo to na firmu.
30.08.2013 | 22:49:42 | Pitrs 44 | 81.30.248.* Reagovat
motory TDCI
Renault je spíš výhoda. Jsou na něj díly a v servisech je znaj. Já mám V40 1.9TD 66KW a mam najeto 550 000km. Je ale pravda že tady je inter colera jen náznak. No koukni na ten volvoclub. Přesněji forum.volvoklub.cz tam si všechno přečteš.
13.04.2008 | 13:12:26 | Reagovat
Napis na www.volvoklub.cz
15.03.2008 | 10:15:32 | Reagovat
motory TDCI
Zdravím mám zájem kouit si V40 s motorem TDCI 75 KW ale všichni mě odrazují že je to common rail a že vydrží max 150tis.Km a pak je to hodně drahá sranda v servise?Je motor opravdu renault?A je to s ním tak špatné?On se totiž špatně hledá majitel VOLVA.
Děkuji.
15.03.2008 | 00:30:47 | firess Reagovat
Tak nevím...
108 tisíc a tolik závad plus několik pitomých závad, že to snad není ani Volvo. Spojka zlobí dál,... mám potíž otevřít kapotu motoru, u řidiče nezavírá centrál...zadní odkládací deska moc nedrží a opět nefouká sem tam větrák ventilace a posledně mi dvakrát 15 km auto netopilo,protože se neotevřel asi ventil. Voda byla zahřátá na normál ... bezpečné asi ano, ALE NESPOLEHLIVÉ URČITĚ. Jsem rozhodnut ,že další už nebude určitě Volvo.
24.02.2008 | 23:27:22 | petr39 Reagovat
Zapomněl jsem ...
Od 11.2.2004 jsem vyměnil dvě Xenonové žárovky, asi 4 malé 5W z pozičních bočních a z parkovacích, kolem 5 ks 21W z brzdových a 1x couvací, 1Ks zadní blinkr, a asi 3-4 kousky 10W z koncových a dvě tavné pojistky od zapalovače. Zdá se mi to trochu dost. Kdo se obětoval a měnil v předních světlech žárovky sám, tak asi na hodinku změnil slovník...
Jedna xenonka mne vyšla 2500 Kaček (mimo servis).
Kolem 4000 Kč v servise Volvo.
Jóóó, kluk na to teď přišel a ukázal mi po 3 letech, že prostřední cestující na zadních sedadlech má taky opěrku hlavy, která je vyjíždějící a vypadá jako součást sedadla - fajné!
09.01.2008 | 21:57:37 | petr39 Reagovat
stovka je za mnou
Pátá prohlídka po 100 tis kilometrech.
Plastové kolíky jsem provrtal skrz a chytil jsem je samořezem.Není to ani pod roletou vidět a je klid.
Z kovových součástek to je jenom dříve popisovaná kostička stabilizátoru, ale z dalších "drobností" to byla prasklá hadice turba, což bylo ve Volvu kolem 5000Kč a díky neznalosti, že kontrolka mazání-oleje je jen na tlak, nikoliv hladinu jsem odvařil díky nedostatečnému mazání turbo. /musím si ale rýpnout, že u Lady 1600 kontrolka oleje svítila včasně/ Chybělo mi asi 1000 km do pravidelné dvacetitisícové kontroly....Repas údajně 15tis... já volil nové turbo,což bylo za 30 i s prací.
Je mi nepochopitelné, že i když jezdím denně Ostravou přes mistrem Kreténů naprojektovanou alejí kanálů ve vozovce,
Můj skutečný a uctivý obdiv mají projektanti podvozku - předně čepů a tlumičů, protože nic zatím neklepe, neťuká a nevrže. Myslím, že v takovém království kanálů, kterými nás tady obdařil nějaký inženýrskoprojektantskej hňup, to je vysoká kvalita.
09.01.2008 | 21:42:10 | petr39 Reagovat
problem 1.9dCi
Zdravím,
letos jsem si z 2.ruky pořídil V40 1.9dCI 85kW, rv00. Výborná výbava , hezký vzhled a slušné jízdní vlastnosti... Bohužel, po několika měsících začal z motoru kapat olej, zjistili jsme, že to jde ze sání. Než to šoupnu do servisu, nemá někdo podobnou zkušenost o by mohlo jít? Je možná příčina v Turbu? dík.
17.11.2007 | 14:21:20 | blue68 Reagovat
100000km
Tak budu mít asi ke konci měsíce najeto 100tis. kilometrů.Musím změnit názor na tento vůz. Spojka opět více a více prokluzuje po poslední výměně asi v 65 tisících. Nikdy jsme spojky na vozech neměnili i přes dvakrát vyšší počet kilometrů! Beru to jako výrobní vadu, protože od koupě nového vozu jsem v servisu poukazoval na to, že zabírá až nahoře a při jemném dotyku na pedál proklouzne. Rovněž po posledních deštích mi do kufru někde nateklo cirka kolem 10 litrů vody. VŮZ TÉTO ZNAČKY BYCH UŽ NEKOUPIL, JEDNAK KVŮLI ONÉ SPOJCE A TO ZATÉKÁNÍ... vidím to jako ubohost, kterou bych u této vyhlášené značky s řadou protivných závad NEČEKAL.Kdyby někdo byl schopen nastavit hydraulickou spojku tak aby dříve zabírala a tím více tlačila, přivítám to.V servise to neumí.
15.10.2007 | 18:55:57 | Petr38 Reagovat
Odpověď
Mám vyzkoušené obě verze, cca 50 km na každé, benzín jede dobře o 4000 ot za cenu vysoké spotřeby, v trénu stačí uzavřít mezinápravový dif., redukce jen velmi vyjímečně (tam neprojede ani UAZ nebo LR). Diesel je o 10 k (130 k) slabší, ale je znát téměř o polovinu větší toč. moment a subjektivně mi připadá, že má o 30 k více, spotřeba 6-11 l. Volba je tedy jasná, jen se chci ujistit, že choulostivější diesel i přes správné používání neodejde předčasně. Suzuki mám už druhé.
24.06.2007 | 12:00:20 | Jan.Werner Reagovat
VITARA?
Otec si do Firmy pořídil Vitaru 5-dvéřovou 2.0i. Se slevami 40 tis. od leasingovky a 40 tisíc od Suzuki vyšla na 510 tis. bez DPH, s N1 pro 4 osoby, což bylo pro firmu dost dobrý kup. Nechávají ve voze pás i opěrku hlavy. Kia například ne. Má jeden z nejlepších interiéru a hlavně palubku, budíky, vestavěné radio s CD s ovl.na volantu a volant, nejpěknější prvky z toho co jsem v poslední době viděl. Úžasně lehké otáčení volantem ocenila i moje manželka. Perfektní výhled, velká zrcátka a vynikající nastupování a vystupování, dveře mají dokonce tři polohy otevírání a jsou zabezpečeny těsněním zespoda od kol, aby jste si o špinavé lemy blatníku pod dveřmi neušpinili oděv -perfektní!!! Oslovilo a přesvědčilo hlavně to, že Vitara snad jako jediná ve své třídě má a uzamykatelný pohon 4x4 do 60 km/h+ další volbu uzávěrku diferenciálu, samozřejmě s použitím jen na sněhu. Ostatní značky mají údajně jen do 30 km/h, což na dvojku máte ihned. A s tím se žádný jiný prodejce asi nechlubí! Benzín je ale bohužel v terénu slabý jako čaj, protože na dvojku to v terénu do stoupání jet nechtělo. Na sněhu se to dá vyřešit přepnutím na uzamčení a redukci,ale v létě nevím, nevím. Auto váží kolem 1.6.t a na rozjezd nemá tah, musí se vytáčet. Po rovince je příjemná jízda a kolem stovky už cítím, že motor je opravdu dvoulitrový motor a je tichý. Bez rozjezdu vyjede do kopce při 30-40 cm sněhu do takového náklonu, že když jsem zastavil, sklouzla zpět. Dlouhodobá spotřeba při normálním ježdění ukazuje 9.6 l benzínu. Já bych volil určitě naftu a později možná i čip. Koupil bych ji nejlépe na podzim, kdy se jsou většinou i akce.
21.06.2007 | 17:18:00 | petr38 Reagovat
Odpověď
Díky za odpověď. Modrý kouř u zahřátého motoru znamená brzký konec turba. Mám Suzuki Ignis a v servisu je to to samé. Chci kupovat novou Vitaru, která má stejný motor (95 kw, 300 nm). Vím, že Renalty -motory jsou choulostivější a sháním dodatečné informace. Jinak s poměrně těžkou Vitarou to jede velmi slušně za rozumných 7-8 l. Přeju hodně šťastných km.
21.06.2007 | 13:49:42 | Jan.Werner Reagovat
rozvody...
Ostatní péči jako servisní prohlídky mají u Volva jako záležitost velmi důkladné a pravidelnou. Plně věřím v profesionální výměnu dílů jako svíčky, rozvody apod. Vyměněné díly považují jako povinost ponechání k vaší kontrole.Byl jsem na to vždy upozorněn, co bylo vyměněno a našel jsem to v autě zabaleno do původních obalů od těch nových.
21.06.2007 | 13:01:50 | petr38 Reagovat
odpověď
Interval je nastaven na 20 tis Km a kontrolka servis se mi rozsvítí pravidelně po ujetí těsně nad hranicí oněch 20 tisíc. Bylo mi řečeno, že se rozsvítí třeba i dříve způsobu zacházení...Což mne těší a ukazuje, že nejezdím jako dobytek. Kouření...modře jen při startu za studena v létě vidím v zrcátkách jen jemně. I po čipování žádná výrazná úchylka. Do kopců pomalu mi nikdo ze známých neřekl, že by to nějak vůbec kouřilo.Ovšem když se zrychluje na 5-ku z rychlosti 140 na 200 s pedálem na podlaze tak to samozřejmě pustí trochu sazí, ale černě. Ale to moc nedělám. Motor umí přidat i při jemném přišlápnutí. Trochu dost se trápím za řidiči ve městě, kteří s menšími obsahy neumí udržet rychlost a jezdí hravě pod 50 Km. Má to rádo aspoň 55-60 na 4-ku. Jinak ventily tahají za srdce :o)
21.06.2007 | 12:54:35 | petr38 Reagovat
motor
Ano mazání motoru je u dnešních motorů turbomotorů, které pracují s vysokými tlaky velmi důležité, proto ta změna viskozity (nejlepší jsou syntetické 0 W-40, ale drahé, cca 1000 k/l), jinak by mne zajímaly vaše zkušenosti s tímto motorem (po kolikati km měníte olej, jestli se v kopci při max. tahu neoběvuje modrý dým, aj.). U tohoto motoru je ještě potřeba vyměnit rozvody, renault doporučuje po130 000km, ale myslím, že za hranici 100 000 není příliš bezpečné chodit.
21.06.2007 | 11:30:56 | Jan.Werner Reagovat
pro p.Wernera
Máte pravdu, zjistil jsem si to.Je to Renault a snad nějaká drobná změna spočívající v inovaci. Není to už takový traktor. Řídící jednotka Volvo. Minulý rok jsem byl zrovna v servise a rozhodnutím Volva změnili olej, nevím jestli to dobře vystihnu technicky slovem - vyšší viskozitou? Patrně to bylo kvůli lepšímu mazání za vyšších teplot./ nebo zimním startům/
21.06.2007 | 10:54:02 | petr38 Reagovat
motor
Jedná se o motor Renault (dci), má velmi dobrý zátah a v dnešních modelech 96 kw a 300 Nm, jen je potřeba měnit olej po 10 000 max. 15 000 km, jinak může dojít k zadření turba (podimenzované mazací kanálky-korbon), turbo po jízdě vychladit aj. Dnes používá Volvo motory Ford, jestli je lepší nebo né těžko říci. Osobně si myslím, že to vyjde nastejno. Kdybych měl volit tak 2.2 od Hondy (naprostá špička, nádherný lineární zátah) a nebo BMW (nezklame).
21.06.2007 | 10:26:27 | Jan.Werner Reagovat
Pravda, Petrík
Musím souhlasit, chtěl jsem jen sdělit, že tam není klasika diesel. Bylo mi divné, že motor s turbo dieslem a vstřikem má prosté označení D. Myslím, že jsem někde slyšel, že je to o agregát od fordu? Určitě by udělal radost i obsah jemně pod 1800, aby byla nižší pojistka. Uvítal bych klidně obsah do 2.4 a pětiválec na jaký jsem byl zvyklý u Alfy 156 JDT. Pojistka je stejná a spotřebou se dá vejít mezi 6.3 - 8.5 l. Od více zkušených starších řidičů vím, že při takové síle motoru se jezdí i klidnějším a pohodovým způsobem. Uvnitř vozu má krásný brumlavý zvuk. Na tyto vozy mám ovšem jednu rovnici o třech známých: mládí+nezkušenost+výkon= hřbitov
21.06.2007 | 08:32:20 | petr38 Reagovat
Vcelku slušná recenzia, až na tú chybu v závere. Volvo nie je kórejec a nepoužíva označenie CRDi, ale dieselové motory označuje stručne písmenom D.
20.06.2007 | 11:19:15 | Petrík Reagovat