Recenze Volvo V40 1,8 16V GDi
“Výhodný poměr mezi cenou a reálnou hodnotou vlastnit takový vůz.”

Autor recenze: Marko (30 let),
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:benzínový Stav km při koupi:81 000 km Stav km nyní:120 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km Vloženo: 6. 10. 2006

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daihatsu Cuore Renault R19 Chamade Fiat Punto Fiat Bravo Škoda Octavia Volkswagen Golf IV Volkswagen Bora

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Podle referencí, o které jsem se samozřejmě zajímal, trpí u Volva právě benzínové motory na neodstranitelnou závadu, která se projevuje občasným škubáním, respektive občasným poklesem výkonu motoru. Toto se projevuje náhle a bez zjevné příčiny. Intervaly mezi jednotlivými poklesy výkonu jsou různé. Od několika minut po několik týdnů.

Samotný proces trvá zpravidla několik málo vteřin a většinou jej odstraním ubráním a přidáním plynu nebo přeřazením na jiný stupeň. Vyměnil jsem vše, co by mohlo s touto závadou souviset, avšak bez výsledku. Ani diagnostika nic neukázala. Snad jediným vodítkem by mohlo být to, že vůz nadprůměrně kouří, ale koncentrace výfukových plynů ukazuje spíše na špatně spálený benzín, než-li na olej či vodu v palivu. Navíc mám pocit, že závada se objevuje častěji, pokud je vyšší vlhkost vzduchu. Zajímavé je také to, že motor má i přes tyto trable velmi dobrou spotřebu při jakémkoliv stylu jízdy.

Již jsem oslovil řadu odborníků i majitelů stejného vozu. Odborníci většinou jen spekulovali a někteří majitelé vozu mají problém stejný. Napadá mě snad už jen špatná sedla sacích ventilů nebo ventily samotné, ale tomu zase odporuje ona zmíněná vynikající spotřeba paliva.

S jinými takto podstatnými problémy jsem se nesetkal.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz naprosto chválím za příkladnou ergonomii sedaček a hlavně opěrek hlav. Přesto, že ty nejsou jakkoliv nastavitelné, jsou svým tvarem naprosto ideální pro každého. Najezdím mnoho kilometrů a mohu tedy být objektivní. Velmi kladně také hodnotím celkovou tuhost karoserie, jež se odvíjí od tvrdosti plechu, z níž je zhotovena. Příkladem mi byla srážka s mladou srnou v rychlosti kolem sta kilometrů v hodině. Najednou tam jednoduše stála. Odnesla to registrační značka s podložkou a mřížka chladiče, jinak klempíř jen rovnal usazení kapoty. Resumé? Už tam prý s tím nemám jezdit, protože tomu prakticky nic nebylo, ale on na tom strávil celý den. Tak je ten plech prý tvrdý a nepoddajný.

Vzhledem k tomu, že vůz si již nabíhá na sedmý rok, je samozřejmě znát pokračující vývoj především v oblasti stability vozu, ale na druhou stranu... Jedná se o verzi kombi a dálniční sjezdy i nájezdy se dají střihnout velmi rychle, aniž by se vaší babičce udělalo špatně.
"Véčtyřicítka" z roku 2000 překonává příčné nerovnosti poměrně zdárně a plavně. Alespoň tak na mě působí jízda z Prahy do Brna... Možná, že svůj podíl na tom mají pneumatiky o rozměru 205/60, takže žádné nízké profily.

Za pochvalu rozhodně nestojí zátah motoru, byť papírově má dohromady stodvacetpět koníků. Problém bude v točivém momentu (hodnota 174 N.m / 4 000 ot. za minutu) a zpřevodování vozu. Pak si ale můžete dovolit takovou věc, že když vám ve stočtyřiceti někdo "vleze" do pruhu a je opravdu pomalý, tak na odjetí můžete ve stovce řadit z pětky na tři. Otáčky skáčou na čtyři ticíce a letí nahoru, no a vy trochu jedete. Není to samozřejmě tak tragické, ale v tuto chvíli si vždy s nostagií vzpomenu na naftu. Ještě, že mám v garáži jiný vůz, který požírá právě naftu.
Velmi dobře hodnotím funkci veškeré elektrovýbavy a audiosoustavy. Můj vůz má najeto něco málo nad sto tisíc, ale veškeré součásti podvozkové skupiny je původní a i dnes naprosto bez vůlí. Je to samozřejmě dáno i stylem jízdy a převážně dálniční najeté kilometry. Motor se ohřívá velmi rychle a tak si exponáty bez klimatizace nemusejí v zimě zoufat.

Jak jsem již výše napsal, není radno podlehnout silničním provokatérům a nechat se ztrhnout k honičce. Vůz sice dokáže uhánět i dvousetkilometrovou rychlostí, ale pružnost motoru je velmi omezená. Pokud jedu normálně a přesto svižně, dokážu dlouhodobě držet průměrnou spotřebu na 7,3 litrech na sto kilometrů a to počítám také jízdu ve městě.

Musím kvitovat tvary vozu. I dnes, po šesti letech působí Volvo velmi honosně a mnozí laici si myslí, že vůz je mladší. Osobně tankuji pouze na značkových pumpách, nejvíce potom na Shell. Svíčky mám ve voze s platinovými elektrodami a díky tomu vůz startuje doslova na "cvrnknutí". Motor hezky maže plná syntetika od Shellu a přesto, že diagnostiku není možné nastavit, dodržuji tzv.Long-Life interval, tedy výměna každých 30 000 kilometrů a trpím pouze tím, že v polovině intervalu na mě po nastartování mrká asi minutu kontrolka "servis".

V celku jsem spokojený Volvista, ale vůz je již na mě poněkud stár a uvědomil jsem si, že nafta je pro mě lepší volbou. Každopádně tento model velmi doporučuji všem, kteří chtějí poměrně levné auto, ale reprezentativní, spolehlivé a především bezpečné. Volvo si vždy dávalo na bezpečnosti záležet a proto snad ani není možné najít kus, který by neměl airbagy a ABS.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo V40

Vložit komentář

GDI

mě teda GDI ani necukne.Většinou tankuji OMW Carera 95. Cca po 10000km dávám čistící přísadu do paliva na přímé vstřikování - Wyns. A je po problémech. A na tu Careru to bere o půl litru míň.

31.03.2011 | 01:44:13 |  Reagovat

Benzin

Osobne mam motor 2.0T(120kw), strata vykonu na V-Power kolem 3500ot/min(vykonove vykyvy v delce cca 1 vterina), Zacal jsem tamkovat Vervu od benziny a je po problemu, najeto zatim cca 30000 a zatim spokojenost. Spotreba 8.0l/100km

19.03.2009 | 23:22:33 | Ondra Reagovat

Benzin

Zapoměl jsem to napsat, tankuji benzín V-Power 95.

04.03.2009 | 13:54:56 |  Reagovat

Benzín

Nepleť si benzín a naftu! Nejednalo se o rozbor bezinu, ale nafty a nafta desel-V power tam nedopadla od shellu moc dobře. Jinak V-Power jezdím už cca 6let a dlouhodobá průměrná spotřeba se mi po několka nádržích snížila o cca 0,4l/100km.

04.03.2009 | 13:40:06 |  Reagovat

Benzín

Zkus vyjet nádrž a vzít Shell V Power Racing. Když nepomůže ani to, tak už asi nic. Tedy co se benzínů týče. A pro Ondru: Je to zvláštní, ale já jsem viděl výsledky kontroly kvality paliv u čerpacích stanic v ČR a naopak Shell byla bez závad. Toť podivné... Ještě s ní dvě další, ale ty si už nepamatuju. Shelka mi uvízla v paměti, protože u ní tankuju už 4 roky nepřetržitě. Bez problémů.

04.03.2009 | 13:20:59 | Karel Reagovat

Benzín u Shell

Když se teď nedávno dělal nějaký rozbor kvality benzínů na českých čerpacích stanicích, tak tam Shell vyšla jako jedna z nejhorších. Dost mě to zarazilo, protože jsem měl zato, že Shell má naopak jeden z nejkvalitnějších benzínů, ale je tomu údajně naopak.

04.03.2009 | 12:15:34 | Ondra Reagovat

Toho cukani se uplne zbavis asi tezko, 92kW GDI vyzaduje kvalitni benzin, ktery v CR nenabizi Shell ,ani nikdo jiny... ostatni 16V by tento problem mit nemely. Ale jinak je to paradni auto..

20.02.2008 | 09:10:52 | diego Reagovat

problém menom "GDi"

všetky motory od Mitsubishi GDi sú s priamym vstrekom paliva do válca (Volvo S/V40 a Mitsibishi Carisma sa vyrábajú v jednej fabrike v Holandsku s podobným programom, motory GDi sú identické s Mitsubishi, ostatné sú švédske od Volva), čítal som veľa recenzií v nemčine, rusi sa tomu veľmi venovali, poliaci, nemci a pod. Vo všetkých krajinách Európy je trhanie + výkon a veci s tým súvisiace nevyriešiteľný problém a jeho základom je zloženie a štruktúra európskych benzínov, proste vstrekovací systém je veľmi náročný na "tekutosť" alebo "kvapalnosť" benzínu. Údajne len japonci vyrábajú a predávajú benzíny pre tieto typy motorov a len tam to funguje bez problémov....ja vlastním S40 1.8 16 V, ale nie GDi. Takže asi sa tým treba v prípade GDi zmieriť, hoci verím, že to človeka štve...skús prilievyť Velfobin alebo podobný prípravok od iných výrobcov obsahujúci lieh, predsa len chemicky na seba viaže vodu, v keždom prípade však aj lieh skončí vo vávci motora ale je "ľahšie stráviteľný"

05.11.2006 | 20:34:28 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volvo V40