Nejčtenější auto recenze

9,2Wartburg  (1989) Wartburg (1989) autor: KubikCv Přečteno: 6699x
5,4Wartburg 353 (1988) Wartburg 353 (1988) autor: JoseA¨ Přečteno: 5609x
6,0Wartburg  (1990) Wartburg (1990) autor: KubikCv Přečteno: 3829x
4,6Wartburg 353 (1979) Wartburg 353 (1979) autor: jozo Přečteno: 3480x
9,4Wartburg  (1983) Wartburg (1983) autor: Slávek Přečteno: 3284x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

S tímto stěhovákem jsem odstěhoval většinu bytu. Samozřejmě krom skříní a velkých kusů nábytku. Dodnes lituji, že jsem se jej lehkovážně zbavil. Mám však mnoho plechařiny a doufám, že se najde nějaký fanda pro tyto veterány, kterým bych za původní (socialistickou) cenu odprodal.

17.10.2018 | 18:58:11 | Jaroslav Pivrnec | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Jasně. šáde je jako papír, wartburg je pevný. Video crashtestu W neexistuje, a když pominu vaše neustálé motory na klíně (měl jsem za to, že jste již pochopil nesmysl tohoto tvrzení), tak W je prostě ve všech ohledech bezpečnější. Je pevný při nárazu z boku, při prevrácení, při prudkém brzdění..... a hlavně při čelním nárazu. To jen velké přetížení při URČITÉM typu nárazu je smrtící. Ale ustupuji coby moudřejší názoru, že nic vepředu mi zachrání život. Kdyby to bylo tak jednoduché, nemuseli by inženýři složitě vymýšlet, vypočítávat a konstruovat bezpečnostní zóny v čele vozidla. Vždyť stačí kufr ze škodovky s rezervou a máte bezpečnostní zónu jak sfiňa. Ustupuji, couvám, vzdaluji se.... uctivá poklona...

22.07.2017 | 15:27:51 |  | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Hledat to nebudu, ale kdysi jsem viděl crasch W na videu - byla to katastrofa....ta vaše hanná šády byla proti tomu Volvo, proč to ta bylo, máte výše

22.07.2017 | 11:31:43 | Vašek | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Njn, když nejsou argumenty, tak se slovíčkaří,už jsem to psal....., princip je ořád stejný, tvrdá hmota(tedy motor) NEPRUŽÍ na rozdíl o komponentů té vámi stále haněné šáde, tudíž je DALEKO nebezpečnější, ten motor se posune až na klín cestujících (protože deformovat se z logiky věci příliš nemůže), je úplně fuk, zdali mezi posádkou a motorem je ještě kus přepážky, či cokoliv jiného, následky jsou zrátka daleko horší než když se deformuje měkká říď šáde - TEČKA. platí to samozřejmě do určité rychlosti, nad jistý limit už je opravdu jedno.

22.07.2017 | 11:29:37 | Vašek | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

crashtest wartburga se mi nepodařilo nalézt. Máte o něm nějaké povědomí? Našel jsem test trabanta a dopadl mnohem lépe, než ty škodovky. Ale to jsem odbočil. Wartburga jsem nenašel a rád bych. Myslím, že jeho absence je právě produktem propagandy, aby nikdo neviděl, jak to bylo pevné auto a mohli si vymýšlet pohádky o jeho nebezpečnosti. Ale třeba mě překvapíte.....

21.07.2017 | 19:39:06 |  | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Správně. Takže zabiják není motor (blok a písty :-) ) ale chybějící deformační zóny, které způsobí tvrdé zastavení o překážku - tedy prudké zpomalení s velkým přetížením. Takže motor z toho už jednou provždy vynecháme (i ten na klíně, i ten s blokem a písty) a jsme tam, kde jsme mohli být, kdybyste to nepřibarvoval. Tedy na začátku :-) Wartburg není dle dnešních hledisek bezpečný, byl však bezpečnější než škoda 105. Potvrdí vám to jak saniťáci z té doby, tak i statistické údaje. Nikdy v historii nezemřelo za volanty wartburgů tolik osob, jako ve škodovkách. A to i v NDR, kde bylo warťasů mnohem víc než škodovek. Ba dokonce, ani když přičteme k wartburgům trabanty, stále nedosahují počty mrtvých niveau škodovek. S tím pane nic neuděláte.

21.07.2017 | 19:32:41 |  | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Jo, a co se toho crase týče, najděte si někde test Warťase v podobné rychlosti, už jsem to psal, při vyšších rychlostech je úplně jedno v čem by jste seděl před r.89 (pokud to nebude třeba Volvo).
Ještě raději jednou ano? Pokud si představíte , že narazíte do zdi , v prvním případě budete mít před sebou gymnastický balon a ve druhém řekněme dřevěnou krychli, - POZOR teď přijde otázka, co bude víc bolet?

21.07.2017 | 10:54:28 | Vašek | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Všechna současná moderní auta, která mají samonosnou kastli, deformační zóny a deformovatelné,energii pohlcující výztuže, nemluvě už o faktu, že konstrukce je navržena tak, aby se motor právě v tomto případě (náraz zepředu), pokud už k tomu musí dojít poroučel pod vozidlo a nikoliv posádce na klín, dtto třeba konstrukce pedálů atd.,atd., jenže to nejsou vozy koncepčně z předválečného období..............:-)

21.07.2017 | 10:50:17 | Vašek | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

No tak všichni to zjevně pochopili..............tedy SKORO všichni, někomu je třeba to vysvětlit polopaticky...............:-), pokud nejsou argumenty obvykle nastupuje chytání za slovíčka.

21.07.2017 | 10:47:22 | Vašek | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)

RE:

Ještě mi nedá jedna hloupost: Podle vás motor (jak říkáte blok, písty) je zabiják? Vždyť ho mají vpředu všechna auta! O ten vůbec nejde. A pro vyvrácení vaší teorie o bezpečnosti dutého předku škodovky se podívejte na tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=ydOaxOwOrc0

20.07.2017 | 19:55:34 |  | Recenze: Wartburg 353 992 (1984)