Osobní
Terénní
X
Mazda
MX-5
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Mazda MX-5 1.6 81kw 99 777,- Kč
Možnost odpočtu DPH
Mazda MX-5 1.6 81kw V prov. od 2002, 170 000 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 598 ccm, 81 kW (110 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 1.6i 81kW - Cabrio , Klima 149 000,- Kč
Mazda MX-5 1.6i 81kW - Cabrio , Klima V prov. od 1998, 256 000 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 598 ccm, 81 kW (110 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 1.6i, KABRIOLET 170 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mazda MX-5 1.6i, KABRIOLET V prov. od 2002, 178 800 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 598 ccm, 81 kW (110 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 2.0 Limited, Bose 224 877,- Kč
Mazda MX-5 2.0 Limited, Bose V prov. od 2006, 99 400 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 999 ccm, 118 kW (160 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 1.8i 20thANNIVERSARY 1208/2000 318 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mazda MX-5 1.8i 20thANNIVERSARY 1208/2000 V prov. od 2010, 119 318 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 798 ccm, 93 kW (126 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 1,5 Skyactiv-G Sports-Line 464 999,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mazda MX-5 1,5 Skyactiv-G Sports-Line V prov. od 2017, 68 498 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 496 ccm, 96 kW (131 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 2,0 Skyactiv-G184 Revolution 499 999,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mazda MX-5 2,0 Skyactiv-G184 Revolution V prov. od 2019, 29 235 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 998 ccm, 135 kW (184 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 G160 REVOLUTIONTOP RECARO BOSE 618 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mazda MX-5 G160 REVOLUTIONTOP RECARO BOSE V prov. od 2018, 46 553 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 998 ccm, 118 kW (160 PS)
     


Prodám Mazda MX-5 2.0 135kW RF*AUTOMAT*ZÁRUKA* 788 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje Možnost odpočtu DPH
Mazda MX-5 2.0 135kW RF*AUTOMAT*ZÁRUKA* V prov. od 2023, 18 883 km
Benzín, kabriolet/roadster
1 998 ccm, 135 kW (184 PS)
     


Zobrazeno 1-9 (z celkem 9)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Mazda MX-5 - historie značky auta

Mazda MX-5, v Severní Americe také známá jako Miata a v Japonsku jako Eunos Roadster, je lehký dvoumístný roadster s motorem vepředu a pohonem na zadní kola. Výrobce Mazda v Hirošimě tento model představil v roce 1989 na autosalonu v Chicagu. MX-5 byl koncipován jako technologicky moderní malý roadster s nízkou hmotností a minimální mechanickou složitostí. Vůz se stal téměř přes noc hitem, a jeho potávka převyšovala nabídku – toho využili někteří severoameričtí prodejci a výrazně navýšili cenu tohoto auta.
Výroba druhé generace tohoto auta byla zahájena v roce 1998, a aktuální model je ve výrobě od roku 2005. V roce 2000 Guinnessova kniha světových rekordů prohlásila Mazdu MX-5 nejprodávanějším dvoumístným sportovním vozem v historii, s celkovou produkcí 531.890 vozů. O rok později celková výroba MX-5 dosáhla 900.000 aut a záznam v Guinessově knize rekordů byl aktualizován.
Od zahájení třetí generace, Mazda celosvětově pro tento vůz používá název MX-5 s výjimkou Severní Ameriky, kde je uváděn na trh jako MX-5 Miata.
Karoserie auta MX-5 je konvenční, ale jeho konstrukce je lehká s odpojitelným předním i zadním pomocným rámem a citlivým ovládáním. Starší typy tohoto auta s výkonem motoru 116 koní (87 kW) vážily jen něco přes tunu, novější vozy s vyšším výkonem motoru byly těžší. Vůz má velmi snadnou manipulaci díky vyvážené hmotnosti, a je tak populární volbou pro amatérské závodění.
Aut MX-5 první generace (zkratka NA) se v letech 1989-1997 prodalo více než 400.000 kusů s 1.6 L čtyřválcovým motorem s přímým vstřikováním. Po roce 1993 byl objem motoru zvýšen na 1,8 L a 1,6 L tak zůstal jen jako levnější varianta na některých trzích. Karoserie byla celokovová s lehkou hliníkovou kapotou. Celkové rozměry jsou 3.970 mm na délku, 1.675 mm na šířku a 1.235 mm na výšku.
Standardní převodovka byla 5-stupňová manuální. V Japonsku a USA byla k dispozici i verze s automatickou převodovkou, ta se ale s úspěchem příliš nesetkala. Posilovač řízení, klimatizace či stereo byly přidány jako standardní vybavení v pozdějších letech.
V roce 1993 bylo vyrobeno 1.500 kusů limitované edice vozu - tento model měl mj. červený kožený interiér, vylepšené stereo, kůží potažený volant, tempomat, uzávěrku diferenciálu, elektrické ovládání oken a zrcátek, posilovač řízení, klimatizaci, přední a zadní spoilery či ABS brzdy. Všechny vozy této limitované edice byly vyrobeny v černé barvě. Zajímavostí také je, že v letech 1994 a 1995 Mazda nabízela vozy pouze ve světle modré barvě s metalízou.
Druhá generace (NB) byla představena v roce 1998. Došlo ke zvýšení výkonu motoru na 104,4 kW, a k dalším změnám u prvků jako světlomety (ze zatahovacích na pevné) či skla zadního okna. Mírně vzrostly i rozměry oproti předchozímu modelu, délka 3.945 mm, šířka 1.678 mm, výška 1.228 mm a rozvor 2.265 mm. Bez výbavy vůz vážil rovných 1.000 kg. Nová generace byla navíc o něco více aerodynamická než originál. Kola, pneumatiky a brzdy byly významně zmodernizovány: protiblokovací systém byl nabízen jako volitelná výbava, kola z lehkých slitin měly nyní 360 mm nebo 380 mm v průměru a 150 mm na šířku.
Sportovní modely byl vybaveny většími koly. Automobil mohl dosáhnout 100 km/h za 7,8 sekund a jeho maximální rychlost byla 210 km/h.
V roce 1999 Mazda slaví 10. výročí MX-5, a u té příležitosti uvádí na trh další limitovanou edici s do té doby exkluzivními funkcem jako šestistupňovou převodovkou či Bilstein tlumiči. Vůz měl jedinečnou safírově modrou barvu i interiérem v černé kůži a s modrými sedačkami. I přes publicitu této edice trvalo více než rok prodat všechny vozy, a to pravděpodobně jednak kvůli velkému počtu vyrobených aut a dále kvůli jejich vysoké ceně.
V roce 2001 prošel MX-5 faceliftem, a například mlhová světla dostal již do základní výbavy. Zmodernizován byl i interiér, sedačky získaly vyšší opěrky pro hlavu a ukazatele v přístrojovém panelu prošly barevnou změnou.
V roce 2003 divize společnosti Mazda v Japonsku představila Roadster Coupé s integrovanou pevnou střechou. Výroba byla omezena jen na 179 aut pouze v Japonsku, což činí tento model jednou z nejvzácnějších forem MX-5.
Mazda MX-5 - historie značky auta (dokončení článku)  »