Recenze Alfa Romeo 155 Q4
“Hodně rychlé, ale nepohodlné a nespolehlivé auto.”

Autor recenze: rocco (29 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:2,0T Stav km při koupi:82 000 km Stav km nyní:135 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 9,5-20, průměr 11-12 l/100 km Vloženo: 29. 9. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.6

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi Coupé později po alfě bmw 330 i

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Vůz jsem si v roce 99 nechal přivézt z itálie dov. firmou. Vše bylo jak být mělo a Alfa byla skutečně v kondici a se serviskou. Později bylo potřeba během 50 000km nacpat asi 40 000 do podvozku.

Za čas odešla vodní pumpa, po tom elektrika palubní desky a na 125000km odešla nějaká jednotka řízení motoru -sehnal jsem nakonec za 22 000kč.na 130 000km byl po smrti přední diferenciál takže těžká sháňka poo jiném.

Konec mého vlastnictví nastal, když odešel motor-odešly šály i přes 10w-60, kterého už spotřebovával cca 2l/1000km. Motor jsem dal opravit a alfa šla v roce 2001 do světa.


Hodnocení a zkušenosti s autem

155ka je hranatá krabice kterou jsem koupil protože se mi líbilo jak rychlá a syrová umí být. Na druhou stranu to bylo krajně užrané auto bez pohodlí a s dost otřesnou kvalitou interieru. Ano alfa jezdila pěkně průměrem kolem 11l, ale jakmile se šláplo 20l tam teklo jen to fiklo. Pohodlí bylo spíše prkenné a to mě po čase začlo obtěžovat, jelikož kvůli práci se mi zvýšil nájezd na 25000km/rok a na to tahle alfa prostě není.

Interier vrzal a drnčel což mi lezlo na nervy.ano v zatáčkách byla 155ka velmi schopná, držela jak přikovaná, ale jakmile se to přehnalo, změna najeté stopy byla dost náročným úkolem na který nebylo leckdy moc prostoru.později mě neskutečně vytáčela trvanlivost všech možných dílů, které působily jako by byly snad vyrobené z alobalu-prostě neustálá údržba a zvlášt jak se člověk občas svezl bylo to náročné na peníze.alfa byla zábavná, rychlá, ale se spolehlivostí na nule.

Zkrátka po zkušenosti vím že je to auto na zábavu, které je subjektivně dost rychlé, ale nelze říct nic jiného než že jsou auta která jsou pohodlná spolehlivá rychlejší a jezdí o polovinu levněji. měl jsem to auto rád, ale ojektivně je to zvláště dnes už trochu veteš. Ve své době hodně rychlé auto, které na okreskách schopně konkurovalo 3kovým bmw, civicům atd... Byly to souboje na ostří nože, kdy civiky, bavoráky a jiná auta měly co dělat aby se držely v souboji. Byla však i rychlejší která nenutila svého majitele neustále investovat a akceptovat totální nepohodlí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 155

Vložit komentář

Je to veteš, a proto ceny neustále rostou

AR 155 Q4 je taková veteš, že každý rok stoupnou ceny nejméně o 10-15 %, takže se stává výhodnější investicí než státní dluhopisy nebo stavební spoření.
Ale autor zcela správně dá přednost nějakému BMW, jehož cena každý rok klesne na polovinu. To proto, že je to tak kvalitní výrobek.
Blahoslavení duchem chudí....

19.07.2012 | 16:57:21 | Fanda  | 212.24.139.* Reagovat

Chyba bude jinde.

S Alfama se musí zacházet jinak než u ostatních aut. Je třeba dodržovat servis dle výrobce. Pokud se tak neučiní výsledek dostane příští majitel. Předchozí majtel auto trápil a když se začali oběvovat problémy auto prodal. A Rocco Měl více starostí než radostí z jízdy. V takovém případě vyměníte na autě půlku aby byla jako dřív a to stojí těžké peníze.

09.05.2010 | 16:44:26 |  Reagovat

rozhodně nesouhlasím s tím, že alfa je špatná, sám alfu q4 budu teď kupovat a zkušenosti s ní jsou víc než výborný, autu se musí věnovat malinko víc péče, jakože nechat řádně zahřát než na to šlápnete, ihned to nechcípat když jí dáváte a někde zastavíte a tak pravidelně měnit oleje, a tak, vše to chce dodržovat, a auto funguje naprosto bez problémů, pokud autem chcete jen jezdit, tak si kupte zmíněné HTP a budete mít klid. a ani nemohu souhlasit s tím že to není auto na denní ježdění, když můžou kravaťáci jezdit běžně 5litrama, tak pročbychom nemohli jezdit ve dvoulitru??:) za předpokladu že člověk ví jak se s tím zachází a trošku se o to stará, tak to autio bezproblémů funguje.

08.05.2009 | 22:07:51 | Honza Reagovat

AR 155 2.5 V6

Súhlasím, mal som Alfu 155 2.5 V6 benzín, kupovaná na Slovensku, full výbava mimo kože. Spotreba primeraná obsahu motora 14-16 litrov. Žiadne výhrady voči výkonu, jazdným vlastnostiam či pohodliu ale súhlasím s katastrofálnou spoľahlivosťou. Pravda je, že jediná väčšia porucha bola nejaký senzor snímania otáčok či čo to bolo (nie som mechanik) ale nespočetné množstvo malých ale za to nekonečných závad. A taktiež vrzgot a škripot hádam všetkých plastov i interiéri. Alfa asi nie je auto na bežné používanie.

04.05.2009 | 13:34:52 | chosé v zálive Reagovat

to nemôže byť pravda

Vôbec nepochybujem, že autor testu a majiteľ je na úrovni platinovej blondýny.Tak ako to tu odznelo vôbec nepochopil a čom Alfa Romeo je. Stačí po sebe povedať Alfa Romeo a napr Ludový voz. Vyplakáva nad Alfou spôsobom ako keby som si kúpil Porsche a nadával, že z Ikei nemôžem odviesť práve kúpenú almaru. Vážený pane, prvá kravina ktorú ste urobili bola, nechal som si doviesť Alfu. Napríklad já zháňam 155 ku už viac ako pol roka a určite si ju pôjdem doviesť sám. I za pomoci kamaráta Pána mechanika navzdory tomu, že automechanik som pôvodne i já. Pomeráme kompresn. tlaky a pod. Pretože ten póvl ktorý vozí autá je povečšine odpad z automechanického fachu. Ak to rovno nie sú 4 ludové. A druhá vec. Ak ste ona blondýna tak pre Vás sú určené skvelo prepracované bezpohlavné W Póla, Fábie pokiaľ možno HTP a podobné skvelé vozy. A na záver milá Pamela sú značky ako Porsche, Alfa Romeo, BMW ktoré ukazujú nové smery v technológii, dizajne a potom sú výrobci konfekcie Volkswagen, Opel večšina Šikmookých ktorý si počkajý až to druhý vychytajú a potom z veľkým krikom pridupú a ukazujú ako to oni vedia. Len zabúdajú, že ím to najprv niekto musel ukázať. A na záver drahá Pamela čo najšetrnejšie, neser sa medzi chlapou a šmýkaj medzi svojich HTPťákou. Nazdar Roman

01.02.2009 | 00:27:12 |  Reagovat

Mám "AR 155 1.6 TS 16V" a "AR 33 1.7 ie".
Alfa Romeo je srdeční záležitost a co do ní dáš to ti vrátí tisíckrát. Kdo dodržuje instrukce výrobce tak s ní nemá vážnější problémy který by se nevyskytovali i u ostatních značek.
Na to že je to sportovní auto je interier dost pohodlný a prostorný (včetně kufru).
lempl kterej nemá k autu vztah a chce jen jezdit, lejt benzín a periodu výměny náplní přetahne i o 10.000km, ať si radši koupí sierru kombi 2.3D a bude spokojen - traktorista má jezdit traktorem :)

07.03.2008 | 15:40:52 | Lemmy Reagovat

Plně souhlasím s Emuelem o tom že tu píše své názory hodně vyznávačů německé techniky, vlastním tento model: 1992 – Alfa Romeo 155 Q4 Sportiva 92, 140 kW/190 koní, již 2 roky a nemůžů si na ní ani v tom nejmenším stěžovat!!!, je to prostě dost rychlé, živé no prostě sportovní auto, a takové auto si prostě vezme své, jestli chce někdo jezdit do práce lacino a vadímu že si AR 155 s dvoulitrovým turbomotorem vezme 11 l a více na 100km, tak by měl uvažovat o koupi nějakého malého autíčka s obsahem do 1 litru, toto auto je vysoce spolehlivé a to že sem tam nějaká ta součástka odejde, vždyť je to už 12 let staré auto, ale i přesto to rozhodně není žádná veteš!!!!!!! I v dnešní době se s AR 155 Q4, dá kralovat na silnici, interiér by sice mohl být lepší ale to se odvíjí od tehdejší krize italský vozů. Rozhodně bych jí ale za jíné podobné auto neměnil!!!!!!

15.05.2007 | 09:59:56 | Speedy Reagovat

Mám ji taky a názory opačné

1. Spolehlivost: naopak velmi vysoká, zejména pak kritizovaná elektronika; na TS byly (na novějších jsou) velké problémy s Boschem, tohle má Marelli IAW4W.P8(stejné agregáty a elektronika na Integrale EvoII; leta zkušeností se servisem těchto aut vypovídají přesný opak); tady by bylo dobré se otázat autora na původ (mám 155 Q4 též z Itálie, ale ne z vrakoviště a právě spolehlivost a cena ND jsou 2 zásadní důvody, proč se mi zatím nechce ji měnit za novějšího Lancera). Souhlasit lze rozhodně s výtkou k životnosti přední nápravy - po cca 3 letech je potřeba vyměnit kovaná přední ramena i s uložením stabiláku a oscilačníma tyčkama - materiál celkem na obě strany za 4.684 Kč (kde jsou ty desetitisíce?). Proti konkurenci směšný výdaj...
2. Interiér: proti konkurenci velmi prostorný a dobře vybavený. Sedadla jsou podobná jako u TS nebo V6, což je velká chyba - chybí jim nutné boční vedení. Tlumiče mají 2 módy: auto a sport. Kdo používá trvale sport, nemůže se divit, že auto je nepohodlné a tvrdé a rychle se na našich tankodromech rozvrže. Na denodenní ježdění po dírách je tam právě mód auto, kdy jsou tlumiče elektronicky řízeny v závoslosti na natočení volantu, rozdílu propružení náprav, rychlosti jízdy, atd. Dát takhle tvrdé tlumiče do jakéhokoliv jiného auta, rozvrže se taky (nakonec, nejvíc vržou WRC, a to asi nejsou nejhorší auta, ne?). Vynikajícíma tlumičema výrobce dohnal trochu odbytou kinematiku zadní nápravy, což se mu celkem povedlo (bohužel jeden tlumič stojí 20.000 Kč)
3. Spotřeba: souhlas. Na ježdění na krátké vzdálenosti denně do práce to moc není, ale je to plně srovnatelné s konkurencí (např. WRX)
4. Jízdní vlastnosti: vůbec nechápu, co tím chtěl autor říci. Trakce vozu a dynamika je naprosto srovnatelná s Imprezou WRX. AR 155 Q4 není ani rychlejší, ani pomalejší, nemá ani lepší ani horší jízdní vlastnosti. Jedou jak přilepené na sobě - kde uklouzne jedna, druhá jde úplně stejně. WRX pouze lépe brzdí, což se u 155 Q4 dá levně dohnat montáží brzd OMP Racing. Srovnávání s BMW řady (není-li to M) nebo Civicem mi přijde jako hodně trapný vtip. Navíc pro zvyšování výkonů je na trhu stejně jako pro Integrale nepřeberné množství různých ECU, vaček, vstřikovačů a dalších dílů za téměř směšné ceny, protože ten motor byl hodně předimenzován (výrobce moc dobře věděl, co s Integralama budou uživatelé dělat). Tvrzení, že nějaké díly na tom autě jsou z alobalu nerozumím, spíš je z každé součástky zjevné její velké a často zbytečné (hmotnost) předimenzování. Občas ty díly spíš připomínají zbraně... Větu o tom, že nad mez adheze se auto chovalo divně také naprosto nechápu - právě nad mezí adheze vyniká trakce systému Q4, která je opět stejná s Integrale Evoluzione!? Opět se zdá, že autor měl co do činění s vrakem a s AR 155 Q4 to nemělo nic společného.

05.04.2007 | 11:04:49 | integrale Reagovat

Autor je evidentně vyznavač německé technologie. Viz jeho předchozí a nynější auto. Takže nechápu, proč leze do italského auta. Kdo si kupuje Alfu, musí jí chtít. Pak jí promine cokoli. Ano, svezení, jaké nabízí Alfa, je možné zažít u spousty jiných značek. Audi, VW, BMW, Toyota, Honda atd... Ale kde mají tyto vozy tvář? Jsou to jen auta, která jsou dělaná tak, aby se zalíbila všem. Jenže Alfa je svá, alfa je osobnost. Kdo tohle nevidí stejně, neměl by do italských aut vůbec nastupovat. Mám tříletou zkušenost s AR 155 2,0 TS, takže vím ,že je to nákladnej koníček. Ale stojí to za to.

29.11.2006 | 20:19:38 | Emuel Reagovat

todle auto je dneska sberatelska rarita a jezdit s tim denne do prace a vubec jsi normalni?

02.11.2006 | 22:16:51 |  Reagovat

to peho: a co jinyho bys tam jako chtel lejt?

03.10.2006 | 13:56:40 |  Reagovat

to peho: to nevím kde jsi na takovou blbost přišel....jednak 10W-60 není "hustej" olej je to jen polosyntetika sw vysokou mazací schopností při vysokém zatížení a teplotách. do AR by takový olej být měl....už z výroby má alfa kvůli lepší točivosti poměrně velké vůle v motoru-proto taky ty motory odcházej jak na běžícím pásu

03.10.2006 | 10:42:59 | romos Reagovat

právě přesně naopak-jediný olej na který má tento motor jezdit je právě 10w-60...
autor nikde nepsal že by kotlil za studena-u alfy a zvlášt tohodle motoru je dost běžný že nevydrží moc
spotřeba 155ky q4 je opravdu vysoká, kdo ji někdy měl ví že je to opravdu rozežranyý auto...nemusí bejt prase aby jezdil za 15...

03.10.2006 | 08:47:40 |  Reagovat

Alfa

Mám pár výhrad k této recenzi. Autor si pořídil vozidlo čistě sportovního rázu a tudíž mne překvapily jeho nářky
na nepohodlí . Co se týče spotřeby, opět autor zapoměl na to že vozidlo s sebou tahá ještě jednu hnanou nápravu a tudíž dalších bezmála 200 kilo plus odpor hnaných převodů, také neopomenu připomenout že určitě do tohoto vozu tankoval NATURAL 95 místo 98 na které ten motor byl stavěný, tudíž není divu že měl zvýšenou spotřebu. Co se týče závady na ložiscích klikové hřídele, při použití oleje 10W-60 a zajisté plného zatížení za studena se není čemu divit . 10w-60 je hustý olej a nepatří tam a autor si motor zavraždil sám . Porovnává nesrovnatelné !

02.10.2006 | 16:32:23 | PeHo Reagovat

3kovým bavorákům se 155ka v zatáčkách téměř vyrovnávala, akorát přesně jak píšeš, hrozně blbě mění přehnaně rychle najetou stopu- to bavoráky umí perfektně. jinak 155ka bylo zajímavý auto ale děsná veteš, kvalita a spolehlivost na bodu mrazu

01.10.2006 | 21:42:22 |  Reagovat

RE:

Já přecházel z AR 155 1.8 t.s rok 1994 do Bmw e36 320i Vanos rok 1996, nesrovntelný auta,co se týče kvality a celkovýho dílesnkýho zpracování tak orpoti e36 to je totální HROBKA!!!!
Nedá se to srovnat s e36. Domluvil jsem!

06.03.2012 | 21:35:32 | Ondra  | 94.112.220.* Reagovat