Rok výroby:1995Typ motoru:1,9 TDIStav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:11. 10. 2005
Jednou mi při prudkém brzdění praskla brzdová hadička vpředu za kolem, která se uvolnila ze závěsu a dřela se o kolo. Auto zastavilo, ale po několika dalších sešlápnutích brzdy přestalo brzdit úplně. Přesto, že je budka pozink, při důkladné prohlídce jsem našel několik rezavých míst, ale na to stáří žádná krize, spravil to nástřik spodku a dutin.
Jednou jsem dal stočit kotouče.
Ostatní závady jen kosmetika.
Díly jsou z typové řady Fiat Tempra - Tipo, takže dostupné a vcelku laciné i nové.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nikdy jsem si nemyslel, že si koupím Alfu, ale byla to výjimečná příležitost. Koupil jsem auto po 1. majiteli, který byl pečlivka a pídil, relativně málo najeto, pravidelný servis. Auto je pro mně ideální poměr cena / užitná hodnota. Potřebval jsem větší rodinné auto a Octavia by stála 2x tolik. Přitom je to stejně velké, jede to lépe jak Octavia TDI (bez proměnné geometrie lopatek).
Motor je opravdu pila, sedí to i ve ztížených podmínkách. Mám výhrady, ale vcelku jsem spokojen. Předtím jsem měl Sierru 2,5 D, Escort 1,8 D, Felicii 1,9 D a proti Alfě to byly doslova sráče. Zkušenost: U staršího auta není ani tak důležité, co to je za značku (v rámci jedné třídy), ale kdo ho měl v pazourech předtím.
Vase debata me zaujala a tak jsem zacal goolovat, nakonec jsem skoncil u Wikipedie a zjistil jsem toto: Fiat mel preplnovany motor s primym vstrikem paliva uz v roce 1986 ve Fiatu Croma oznaceny TD-i.d, kdezto Audi 100 TDI bylo prodavano az v roce 1989. Ale je tu jeden rozdil - audi melo elektronicke rizeni vstrikovani, fiat mechanicke. Nikde jsem nenasel, ze by nekdo nekomu prodaval licenci, tim nerikam, ze to neni mozne. Z toho co jsem napsal to mozna vypada ze jsem VW fil, ale je to presne naopak. Jeste takova perla - Audi R10 TDI LMP1 neni prvni zavodni auto na naftu, prvni bylo BMW 320d e36 o 8 let driv (pro uplnost taky vyhralo Le Mans).
Motor z označením TDI byl poprve uveden Fiatem v modelu Croma a to v už v roce 1988 jako 2.0 TDI. V Audi 80 se TDI objevilo až v roce 1991 jako 1.9 TDI a tam se také nejvíc proslavilo.
Jsem přesvědčen, že TDI vyvinulo Audi a poprvé ho instaloval do 80-tky někdy v roce 1991 .... poté ho převzalo VW v r. 1993, někdy pak Seat a nakonec Škoda v r. 1996 do Ochcávky
Jsem přesvědčen, že TDI vyvinulo Audi a poprvé ho instaloval do 80-tky někdy v roce 1991 .... poté ho převzalo VW v r. 1993, někdy pak Seat a nakonec Škoda v r. 1996 do Ochcávky
Mílý Salaquardo .... nemyslím to vůbec zle, bij se v prsa jak chceš, ale označení TDI (nebo i TDi) je PATENTOVANÉ označení motorů koncernu VW. Správné (i výrobcem udávané) označení je samozřejmě TD, což je klasický přeplňovaný diesel s předkomůrkou. Tento drobný detail však znamená 2 naprosto odlišné éry (vývojové etapy)dieselů, přičemž nejzásadnější diference je asi na spotřebě - cca 1,5-2 ltr směrem dolů .
Biju se v prsa za to TDi, pravé vstřikování bez předkomůrky to samozřejmě nemá, jen ten itercooler. Ale nesrovnávám to jenom s vraždami, které jsem vlastnil, ale s čím jsem kdy jezdil. Tohle má obsah 1920 a výkon 66 kW (90k), to jsou parametry podobné jako motory VW 1,9 TDi, což na nadupaná auta a na motory posledních dvou generácí dechťáků to samozřejmě nemá. Na svoji velikost, srovnatelnou se Škodou Octavia to ale jezdí dosti řízně. Vzhledem k tomu, že to má normu čistoty výfukových plynů daleko měkčí, tak opravdu dosti řízně. Například Xara Pcasso s motorem 2,0 HDi jezdí sice s lepší spotřebou, ale hůř. Lépe jezdí až motory s proměnlivou geometrií lopatek a motory 1,9 PD (pumpe - dusse) a pak motory 1,9 HDi 16 V. Hovgh.
Vzadu na kufru auta je nápis 155 TDI a motor je 1,9 turbodiesel - intercooler (s mezichladičem vzduchu z turbodmychadla). Jinak jsem zkazil hodnocení - nepodíval jsem se pořádně a 1 jsem bral jako nejlepší, takže to hodnocení má být obráceně.
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 155
TDi
Cituji:"...
29.07.2008 | 20:25:36 | Radek Reagovat
VW a fiat
Vase debata me zaujala a tak jsem zacal goolovat, nakonec jsem skoncil u Wikipedie a zjistil jsem toto:
Fiat mel preplnovany motor s primym vstrikem paliva uz v roce 1986 ve Fiatu Croma oznaceny TD-i.d, kdezto Audi 100 TDI bylo prodavano az v roce 1989. Ale je tu jeden rozdil - audi melo elektronicke rizeni vstrikovani, fiat mechanicke. Nikde jsem nenasel, ze by nekdo nekomu prodaval licenci, tim nerikam, ze to neni mozne. Z toho co jsem napsal to mozna vypada ze jsem VW fil, ale je to presne naopak. Jeste takova perla - Audi R10 TDI LMP1 neni prvni zavodni auto na naftu, prvni bylo BMW 320d e36 o 8 let driv (pro uplnost taky vyhralo Le Mans).
29.07.2008 | 18:04:36 | hamos Reagovat
TDI
Motor z označením TDI byl poprve uveden Fiatem v modelu Croma a to v už v roce 1988 jako 2.0 TDI. V Audi 80 se TDI objevilo až v roce 1991 jako 1.9 TDI a tam se také nejvíc proslavilo.
21.11.2007 | 08:39:23 | shark Reagovat
TDI potřetí
Jsem přesvědčen, že TDI vyvinulo Audi a poprvé ho instaloval do 80-tky někdy v roce 1991 .... poté ho převzalo VW v r. 1993, někdy pak Seat a nakonec Škoda v r. 1996 do Ochcávky
07.12.2005 | 20:29:34 | princatko Reagovat
TDI potřetí
Jsem přesvědčen, že TDI vyvinulo Audi a poprvé ho instaloval do 80-tky někdy v roce 1991 .... poté ho převzalo VW v r. 1993, někdy pak Seat a nakonec Škoda v r. 1996 do Ochcávky
07.12.2005 | 20:29:07 | princatko Reagovat
RE: TDI potřetí
a v 1988 mal fiat croma motor s priamym vstrekovanim 1.9TDI
19.04.2013 | 23:45:32 | ja | 2.100.95.* Reagovat
Nevím co dávali do AR155, ale Tdi vyvinul fiat a prodal ho v devadesátých letech Audi jako patent. To jen tak pro upřesnění pro VWfily.
05.11.2005 | 16:06:45 | Filipos Reagovat
TDI podruhé
Mílý Salaquardo .... nemyslím to vůbec zle, bij se v prsa jak chceš, ale označení TDI (nebo i TDi) je PATENTOVANÉ označení motorů koncernu VW.
Správné (i výrobcem udávané) označení je samozřejmě TD, což je klasický přeplňovaný diesel s předkomůrkou.
Tento drobný detail však znamená 2 naprosto odlišné éry (vývojové etapy)dieselů, přičemž nejzásadnější diference je asi na spotřebě - cca 1,5-2 ltr směrem dolů .
14.10.2005 | 16:08:10 | princatko Reagovat
Vražda
Biju se v prsa za to TDi, pravé vstřikování bez předkomůrky to samozřejmě nemá, jen ten itercooler. Ale nesrovnávám to jenom s vraždami, které jsem vlastnil, ale s čím jsem kdy jezdil. Tohle má obsah 1920 a výkon 66 kW (90k), to jsou parametry podobné jako motory VW 1,9 TDi, což na nadupaná auta a na motory posledních dvou generácí dechťáků to samozřejmě nemá. Na svoji velikost, srovnatelnou se Škodou Octavia to ale jezdí dosti řízně. Vzhledem k tomu, že to má normu čistoty výfukových plynů daleko měkčí, tak opravdu dosti řízně. Například Xara Pcasso s motorem 2,0 HDi jezdí sice s lepší spotřebou, ale hůř. Lépe jezdí až motory s proměnlivou geometrií lopatek a motory 1,9 PD (pumpe - dusse) a pak motory 1,9 HDi 16 V. Hovgh.
14.10.2005 | 15:14:40 | salaguarda Reagovat
TO SE NEDIVÍM ŽE TI TO PŘIPADÁ JAKO KÁRA KDYŽ JSI MĚL TAKOVÝ VRAŽDY.....A DEJ BACHA ABY TI TA NAFTA CO JEDE JAK SVINĚ NEVYTRHALA ASFALT PŘED BARÁKEM
14.10.2005 | 14:28:02 | Reagovat
K tomu TDI
Vzadu na kufru auta je nápis 155 TDI a motor je 1,9 turbodiesel - intercooler (s mezichladičem vzduchu z turbodmychadla). Jinak jsem zkazil hodnocení - nepodíval jsem se pořádně a 1 jsem bral jako nejlepší, takže to hodnocení má být obráceně.
13.10.2005 | 12:20:19 | Salaquarda Reagovat
Alfa a motor TDI ???
Hele to myslíš vážně, že do Alfy se dávaly TDI motory ??? Nebo sis ho tam dal sám ??
13.10.2005 | 09:52:54 | princatko Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
18.12.2024 | 04:34:04 | ńńűëęŕ | 37.212.87.*