Recenze Citroën C1
“Citroen C1 je jako Matiz nebo Twingo, ale lepší”

Autor recenze: Mulit všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru: Stav km při koupi:21 000 km Stav km nyní:23 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 3. 8. 2023

Hodnocení inzerátu: 43 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën C3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

spotřeba
spotřeba

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Zadřený brzdový váleček u zadního kola, špatné těsnění, zatéká do kufru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mám od dubna, takže něco přes tři měsíce. Budu ho srovnávat s Matizem a Twingem, protože to jsou srovnatelná auta ze stejné kategorie malých aut.

Kastli má podobnou jako Renault Twingo. A to je dobře, páč sedí na silnici lépe než Daewoo Matiz. Citroen je o 12cm širší než Matiz a díky za to. Tím pádem už není tak citlivý na boční vítr jako byl Matiz. V tomto jsem si polepšil. Matize bych zpátky nechtěl. I když jsou levnější. Matiz má akorát lepší řazení a převody. Více do krátka. Citroen C1 má dlouhé převody. Je to vlastně identické auto jako Toyota Aygo a Peugeot 107. Ostatně v nich jsem jezdil a je to fakt to samé. Proto se tomu říká trojčata a vyráběli to ve stejné fabrice.

Čili v Citroenu C1 se jako řidič cítím líp. Zdůrazňuji, že jsem jezdil ve velkých autech, ale nevyhovují mi. Špatně se s tím parkuje, jsou to takové lodě. A já nejsem námořník. Nechci loď. Nejezdím po dálnicích. Nemám děti, nepotřebuji velké auto, k ničemu mi není. To nedovedli pochopit prodejci aut v bazarech, kteří mi vnucovali dokola velká auta. Vyhovuje mi malé auto. Měl jsem Citroen C3, což je auto odpovídající Fabii a bylo na mě velké. Ze Škodovek bych si vybral Citigo. To je ale předražené a mají na nich nalítáno hodně. Proto jsem si vybral před pár měsíci Citroen, který měl najeto jen 21 tis. km. I když z roku 2009, takže staré auto, ale počtem najetých kilometrů mladé.

Trvalo asi dva měsíce, než jsem auto rozjezdil. Zpočátku šly pazvuky z motoru. Tím, jak předchozí majitelé nejezdili, tak to auto trpělo. Nebylo promazané. Zvuky pocházely od rozvodového řetězu. Dále špatně pérovalo. Bylo tuhé. To se spravilo tím, že jezdím denně. Krátké trasy, nákupy, se psem na výlety apod. A na to mi vyhovuje malé auto. Uvidím, co bude dál, nechci dělat předčasné závěry. Když tak později doplním.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 43


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1

Vložit komentář

Zábava

To auto mě baví. Je to jako hračka. I to snadné parkování ve městě na různých parkovacích místech. Baví mě i spotřeba pod 5 l. Baví mě snadnost akcelerace. To auto není dýchavičné, ale je to hračka, která se taky těší z pohybu. :-) Když to srovnám s Fabií, Citroenem C3 nebo Hyundai I20, což jsou o třídu větší auta, tak tam té zábavy bylo méně. Ta auta jsou dýchavičnější. Dělá to hmotnost. Když je auto o 200 kg lehčí, tak to je prostě znát. Já vím, že je dneska móda kupovat čím jak největší a nejtěžší osobní auta, ale tato móda jde zcela mimo mě. :-)

25.09.2023 | 00:21:26 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Zábava

Ano, to autíčko je zábavné. Ale nesmí být horko. To je po zábavě a zbývá utrpení.

25.09.2023 | 12:57:10 | Ital  | 37.48.26.* Reagovat

Kolíně

K C1, měl jsem P107, je to plechovka, ale s některými příjemnými vlastnostmi. Jedna z nich je motor, jehož vibrace a pazvuky zjm. za studena se dají dost eliminovat použitím oleje 10w-40. Pružení je nekomfortní, rozměr pneu nelze legálně měnit, takže pouze nepřehustit, případně o desetinku nebo 2 podhustit a vybírat pneu s měkčím bokem a dezénem. Já jsem nejezdil na letních pneu (kromě nového vozu) a je to znát. Dají se třeba kombinovat pneu zimní a celoroční. Hned bych vyloučil pneu Continental a jeho podmnožiny Barum a Matador. To mám dostatečně vyzkoušené, zkoušejte jiné. Hodně štěstí.

08.08.2023 | 13:43:23 | Ital  | 89.24.58.* Reagovat

RE: Kolíně

Děkuji za váš komentář. Vaši radu ohledně oleje využiju při příští výměně. Co se týká pružení, mě to vyhovuje. C3 byl měkký, komfortní, ale méně stabilní. Přední pneu tlakuji na 2,2, zadní 2,1. Letní dezén. Mám jiné problémy s autem, a to zatékání do prostoru kufru. Jinak jak jsem psal, jízdní vlastnosti jsou super. Z mých aut je toto nejlepší. To si prostě člověk sedne nebo nesedne s autem. Zkoušel jsem Hyundai I 20, Fabii, Jezdil jsem v Daweoo Kalos, Citroen C3, Matiz, a různá další auta a nejsou lepší. Už jsem si zvykl i na ty dlouhé převody. Dobře se jede na dvojku do kopce. Bydlím na svahu a všechna ostatní auta do kopce na dvojku řvou jakože dvojka je vytočená vysoko a když dám trojku, tak to zase trochu dusí. Tady u tohoto C1 (Peugeot 107, Toyota aygo) to jede na dvojku super v rychlosti 50 km/h do kopce. Neřve to, je to tak akorát. Prostě auto stvořené pro mě.

12.08.2023 | 01:12:47 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Olej 10W-40 je ještě vhodný na celoroční použití, proto doporučuji ten. Se specifikací nebude problém, na starší typy olejů obvykle české provenience už se běžně nenarazí, možná vůbec ne a ekooleje v téhle viskozitě také nebudou. Čili co se kde namane bude nejspíš dobře (ACEA A3, API SJ-SL. Já jsem nikdy nedával žádný speciální olej. To je také výhoda toho motoru. Jinak souhlasím, že jízdní vlastnosti jsou výborné, vozík je nízký, lehký, dá se s ním jet opravdu velmi svižně a jízda v zatáčkách je radost. Přitom člověk nemá pocit, že se někam řítí. To je další výhoda toho auta. Dále samozřejmě spotřeba paliva, měl jsem 4,7 L a úsporný rychlý dálniční provoz, přestože je to městské auto. Dálničních 130 km/h je pro kolíně stále ekonomická rychlost, kterou se může jet stále a motor si jen vrní. O zatékání do kufru jsem slyšel, mě se to nestalo. K zadním brzdám, po sejmutí bubnů vypadaly velmi pěkně, bez závad. Řešil jsem výměnu jednoho zadního ložiska kola (hlučnost - mění se náboj vcelku) a výměnu čerpadla chladiva (hlučnost, červené zvarvení kolem čerpadla, ubývá kapalina).

12.08.2023 | 11:47:36 | Ital  | 78.80.106.* Reagovat

RE: Kolíně

Do kufru často zatéká zpuchřelým těsněním buď třetího brzdového světla, nebo koncových světel. Nemělo by být drahé to přetěsnit novým těsněním, nebo tomu pomoci nějakým silikonem apod.

22.08.2023 | 17:55:32 |   | 89.102.233.* Reagovat

RE: Kolíně

Těsnění kolem celého obvodu výklopného skla, které nahrazuje zadní dveře, jsem vytmelil.

25.09.2023 | 00:12:16 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Jedna z nich je motor, jehož vibrace a pazvuky zjm. za studena se dají dost eliminovat použitím oleje 10w-40. Vložil Ital

Byl tam Shell 5w 30. Ten tam dali v servisu, kde mi auto prodávali. Zpočátku to mělo pazvuky, po měsíci to přestalo. Po roce a něco jsem si měnil olej sám. Prodali mi Champion 5W-30 C2. Ty pazvuky ale byly o hodně silnější a zvýšila se spotřeba. Tak jsem ho vylil a dal tam Champion 10w 40. Motor se zklidnil. Jakoby ten motor potřeboval olej s vyšší viskozitou. I když v servisu Toyoty mi doporučovali spíše plnou syntetiku 5w 30. Ale asi tam budu radši dávat tu polosyntetiku 10w 40. Co je však divné - měrka oleje ukazuje z jedné strany asi 4 cm nad limit. Na druhé straně měrka ukazuje zase něco jiného. Přitom jsem tam nalil 3 litry, což je tak akorát. Zvláštní. Asi se té měrce nedá věřit.

15.07.2024 | 14:48:39 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Použitím viskóznějšího oleje se motor vždy ztiší. U tříválce takový olej navíc účinně tlumí vibrace. Ty jsou nejpatrnější za studena a olej 10w-40 má za studena vyšší viskozitu, tak se to dobře sejde. Co se týká měření hladiny motorového oleje, je poučka, že měrku vytáhneme, otřeme z ní olej, znovu zasuneme na doraz, vytáhneme a odečteme hladinu. Pak by hladina měla být
slušně vidět. A čím špinavější olej, tím lépe, jasné... Takže moc neměnit, ať ta hladina je vidět...

15.07.2024 | 22:18:54 | Ital  | 78.80.106.* Reagovat

RE: Kolíně

Ta měrka je plochá. Má přední a zadní stranu. Na přední straně to ukazuje o 4cm vyšší hladinu oleje než na zadní straně. Proto jsem znovu nechal vytéct olej do nádoby, znovu přeměřil, bylo to opět 3 l. Mám v tom motoru 3 litry oleje. Ale měrka na přední části ukazuje, jako bych tam měl přes 4 l oleje. Ta měrka je prostě k ničemu. Musím se řídit tím, kolik reálně vyteklo oleje. Problém je totiž v tom, že když z motoru odeberu třeba půl litru oleje, tak ta přední strana měrky ukazuje pořád to samé, tedy 4 cm nad limit. A to je blbost. Už jsem četl na netu podobné příběhy a lidi to vyřešili stejně jako já. Tzn. vysrali se na měrku a řídili se tím, kolik tam reálně napustili oleje.

16.07.2024 | 10:58:00 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Postup kontroly hladiny jsem sdělil, při pochybnostech je možno postup několikrát zopakovat, případně si nasadit brýle pro lepší vidění, kontaktní čočky, použít lupu. Pak, myslím, dostatečně vidící a dostatečně inteligentní člověk rozezná, co je hladina oleje a co je jen umazané od oleje. Mě se to tedy vždy podařilo, i u auta z Kolína. Nemusí to být úplně snadné, také jsem na to u Nissana, po výměně oleje, mžoural dost dlouho.

16.07.2024 | 22:19:07 | Ital  | 78.80.107.* Reagovat

RE: Kolíně

:-))) a řekl nkdo borcovi, že si má tu měrku nejprve otřít hadrem? :-)))

17.07.2024 | 09:14:55 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Kolíně

Psal jsem otřít, ale vynechal jsem čím, neboť hadr není jediný způsob. Ale polopatě, ano používám hadr přiměřené čistoty. Lze použít i buničinu, ubrousek papírový, a tak. Připomíná mi to paní, která chtěla dolít motorový olej do Citroena C5 (asi potřebovala velké auto s komfortním pružením), že prý má už nízkou hladinu a tvrdila, že ví, kam se dolévá. Tu měrku jsem neviděl, ale měla otevřené víčko, zřejmě od systému hydraulického pružení (já jsem takový luxus v autě nikdy neměl, tak to neznám) a chtěla dolévat. Tak jsem ji jemně zadržel a ukázal jiné víčko, od motorového oleje. S tím, že takhle by tu hladinu na rysce nikdy nedohonila. A samozřejmě, že s informací může naložit jak uzná za vhodné. Moje auto to není, že, a obvykle za dobrotu na žebrotu, jak se správně říká. Teď si představte, že si někdo jde do bazaru koupit takovou cé pětku, protože to přece krásně péruje. A takových a podobných aut jsou bazary plné. Tak při koupi ojetiny hodně štěstí (s tím pertinaxem).

17.07.2024 | 13:22:19 | Ital  | 89.24.33.* Reagovat

RE: Kolíně

Samozřejmě, že jsem měrku vyčistil. Vždyť toto je moje x té auto v řadě. Vím, jak se dává měrka do otvoru a jak se vytahuje a kontroluje hladina oleje. U všech předchozím aut to nebyl problém. Závada určitě není v mé hlavě. Mám IQ 135, vysokou školu, plus školu života, auta řídím od mých 14 let. Jsem technický typ. Nevím, zda je to výrobní vada, ale ta měrka ukazuje na přední straně něco jiného než na zadní straně. Už jsem tu psal, že na přední straně stabilně ukazuje 4 cm nad limit max. A těch 4cm nad limitem to ukazuje i když je v motoru o litr oleje méně nebo více. Zatímco zadní strana ukazuje různé hodnoty podle toho, kolik oleje tam naliju. Z čehož vyplývá, že měří pouze zadní strana měrky. Ta přední strana je zřejmě v permanentním kontaktu s olejem. Zřejmě v tom místě olej stéká. Nebo je měrka stlačena. Nebo při vytahování měrky ven z motoru dochází ke znečištění měrky. Pravděpodobně to dělá ten ohyb. Měrka se totiž zapouští to motoru v oblouku. Což je taky divné. Moje předchozí auta měla měrku řešenou tak, že se při vytahování o nic neotíraly. Tady tato měrka je k ničemu. Velice nevhodné řešení. Tohle japonští soudruzi nedomysleli.

17.07.2024 | 23:23:18 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

V servisu většinou doporučují ten olej, který mají v sudu. Nejlépe takový, který mohou dávat do všeho. A to nebude 10w-40. Nejuniverzálnější v dnešní době, je 5w-30, nejlépe i s normou pro částicové filtry a jedou ho hlava nehlava. Je to nejjednodušší a nejvýhodnější. Jinak si to musí zajistit motorista sám. To také dělám. Bavit se s někým v servisu a ještě značkovém, o tom, co to auto potřebuje, by nebavilo ani je, ani mě. Bohužel, značkové servisy dnes často fungují na té bázi, že musí odrat každého, kdo tam strčí nos. I zaměstnanci jsou na tom závislí a vědí to. Do takového servisu přijet nechceš.

18.07.2024 | 13:14:39 | Ital  | 37.48.57.* Reagovat

RE: Kolíně

Kolíně jsem koupil, když mělo najeto 21 tis. km. Auto mělo vyměněný olej, nový, 5W 30. Měli štítek na motoru. Auto jsem kupoval ve Škoda salonu. Jejich servis olej vyměnil a auto prodával od staré paní, se kterou jsem mluvil po telefonu a poznám hlas staré 80 leté babky, takže to podvod nebyl. Ostatně byla uvedena jako jediný předchozí majitel. Podle VIN jsem si vyhledal záznamy na STK a věděl jsem, že ty nízké kilometry jsou pravé. Žádný podvod. Na počátku jsem se koukl, jo olej byl čistý, průzračný. Celý rok jsem to neřešil. Po roce mám na tachometru 30 tis. To znamená, že jsem najel 9 tisk. km za rok. Díval jsem se dneska do dílny na starý kanystr s vyjetým olejem, co tam byl a je to tma 2,5 litru. Takže předpokládám, že ho tam nalili více než ty 2,5 litru. Předpokládám, že ho tam nalili 3 litry, jak je v manuálu a těch půl litru odešlo během toho roku, co jsem jezdil. Což považuji na normální. Ostatní auta, co jsem měl, mi taky brala tak půl litru až litr oleje za rok. Dolil jsem tam nejdříve olej 5w 30, ale dělalo to kravál, tak jsem ho dal pryč a teďkom tam je 3 litry oleje 10w 40, jak jste mi radil a pazvuky už nejsou. Za rok si to zase budu měnit sám, předpokládám, že zase bude nějaký úbytek a vyteče těch 2,5 litru. Na měrku seru, ta ukazuje nesmysly. Ta měrka měří leda barvu oleje a jak je čistý nebo nečistý. Hladinu neměří.

24.07.2024 | 11:37:00 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Další výhodou bude snížená spotřeba oleje, asi na 3/4 té s olejem 5w-30. Asi se trochu zvedne spotřeba paliva, třeba o 0,2L/100 km, pokud by se to sledovalo. Do tohohle motoru bych jiný olej nedával. Je tam dost malý vzduchový filtr a není od věci zkrátit interval jeho výměny, už si nepamatuji kolik km mají určeno v příručce. Obecně nejsem příznivcem nějakého úzkostného zkracování intervalů, ale tenhle filtr, když jsem ho viděl po určeném výměnném intervalu, bych měnil dříve o jednu periodickou prohlídku (15000 km). Je-li tam interval 45000 km (asi je), pak vyměnit po 30000 km.

24.07.2024 | 16:51:27 | Ital  | 37.48.46.* Reagovat

RE: Kolíně

Wow, hustší olej o dvě deci zvýší spotřebu? To tedy tak přilne ke kovovým součástím motoru, že ho zpomalí? Tak to je potom lepší ten řídký, kde to líp klouže. Jenže ten řídký nedostatečně chrání a zase to více tříská a je to hlučné. To si člověk nevybere. Tak možná měli udělat ještě nějaký prostřední mezi těmi dvěma. 7,5w-35. Nebo si to namíchám sám. :-) Litr a půl toho, litr a půl toho druhého. :-)

24.07.2024 | 22:18:13 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

Viskóznější olej je méně tekutý, takže lépe tlumí a těsní. Také v extrémnějším případě bude pravděpodobně lépe mazat. Ovšem odpory v motoru zato o něco vzrostou a to má za následek zvýšení spotřeby paliva. Třeba si ani nevšimneš, třeba ano. Já jsem uvedl přibližně 0,2 L, vzhledem k nízké spotřebě kolíněte by to dělalo 4%, ale nemusí to být tolik a jiné vlivy jsou i silnější. Jiné pneumatiky tu spotřebu ovlivní klidně o víc. Takže můžeš pozorovat, zda se něco změní nebo nic. Kdo spotřebu sleduje, asi to pozná. Kdo jen tak povšechně, nepozná nic.

24.07.2024 | 22:49:08 | Ital  | 78.80.16.* Reagovat

RE: Kolíně

Mě by asi nejvíce zajímalo srovnání ohledně opotřebení součástek motoru. Když někdo jezdil 200 tis. km s 5w 30 a někdo jiný 200 tis. km s 10w 40, který motor je v lepším stavu? Že by udělali odborný rozbor, podívali se na pístní kroužky, rozvodový řetěz a srovnali opotřebení.

25.07.2024 | 00:29:07 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Kolíně

To je těžký. Tekutější olej lépe maže v zimě za studena, což je asi jediná výhoda. Jinak s 10w-40 se motor méně třese, což musí být lepší pro celý hnací agregát. Svíčky budou čistší, olej se tolik nespaluje, olej se méně špiní. Z hlediska životnosti motoru nemá olej 10w-40 žádnou nevýhodu. Jedině že bys stále startoval při teplotě pod bodem mrazu. Tam by nevýhoda byla.

25.07.2024 | 11:13:31 | Ital  | 37.48.51.* Reagovat