Recenze Daewoo Leganza 2,0 CDX
“Mercedes pro nemajetné.”

Autor recenze: XIDEX (20 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2,0 DOHC Stav km při koupi:52 000 km Stav km nyní:53 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 10-11 l/100 km Vloženo: 12. 5. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Vlastní výroba Š Forman firemní Berlingo Passat B5 Boxer Partner 406 Octavia I

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Od koupě jsem zjistil jenom hůře funkční stahování předních oken, trochu rosící hadičku serva a vylágrované reproduktory v předních dveřích. Potom drobnosti typu popraskané žárovky v osvětlení interiéru a občas nefunkčním DO, nicméně není jisté jestli to není jen baterka.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mám pár dní, takže tohle jsou jen první dojmy, ne nějaká recenze spolehlivosti. Ale za tu chvíli už jsem zjistil, co se mi na autě líbí a co mi na něm vadí.

Když k autu přijdu zepředu, vypadá jako o trochu větší Lanos, což mě trochu mrzí, přecejen je to jiná kategorie. Z boku a zezadu je to podle mého jeden z nejlepších designérských kousků.

Když o auta sednu, je to docela obývák. Kaplička před očima neuchvátí, ale rozhodně neurazí, rádio je poměrně vysoko, takže si člověk nevykloubí rameno když ho chce ovládat. Nad rádiem je tlačítko tempomatu (38-155km/h), mlhovek a nouzových světel a pod rádiem ovládání topení/klimatizace. Moje auto má najeto skutečných 52000km, takže klima funguje a ještě neodešel chladič (lepší nahrazovat druhovýrobou-originál špatně řešený) atd.

Volant není příliš příjemný do ruky. Za prvé má velmi tenký věnec a za druhé při otáčení dlaní vydává hnusné vrzavé zvuky. Další věc, kterou bych vytknul je řadička. Tak blbý tvar jsem v ruce ještě nedržel. Vypadá asi jako půlka koule tou seřízlou stranou nahoře a je z docela tvrdého materiálu.

Když člověk otočí klíčkem, začne na něj mrkat kontrolka pasů a auto nevím kolikrát zapípá. Nastartovat, rozsvítit...kde to má kontrolku na potkávačky? Nemá, jen dálky. Potkávací/obrysová jsou signalizována maximálně podsvícením palubky. Jinak to má kontrolky na všechno možné, trochu mi asi bude vadit to, že se TCS (Traction Control System) nedá vypnout tlačítkem (jen pojistkou). Za jedna (už jsem tedy viděl přesnější řadičky) a jedeme.

Člověk po přesednutí z běžného auta pochopí, že s tímhle se jezdí jinak. V Passatu si člověk připadá jako v autě, kdežto tady díky barvám, pocitu a kombinací dalších vjemů (audiosoustava atd.) si spíš připadám jako v pojízdném obýváku. Čtyři místa pro normální vzrostlé lidi bez toho, aby se musel někdo extra uskromňovat a páté místo pro skřeta. Tohle auto nemá cenu nutit do sportovní jízdy protože ji prostě už ze své podstaty solidně zvládnout nemůže. Tedy abychom si rozuměli co to je sportovní jízda. Mluvím hlavně o technických tratích typu zatáček, náklonů atd. Jinak na sport typu "Já nebo Octavie/Passat TDi na světlech" ani nestojí za to nic psát, první generace se určitě nechytá. Druhá ano, ale Leganza je rok 1997, OII 2006. Teď se na mě sesype halda těch, kteří pro VW i přes plot (ŠkoFIN) skočí, ale opravdu mi netvrďte, že nějakých 66 nebo 72kW TDi přetlačí 98kW benzín. Leganza je sice těžší, ale ne o moc. Jinými slovy dynamika naprosto postačující, když člověk potřebuje předjet, tak může naprosto bez problémů, akorát holt u benzínu musí řadit. Jak už jsem psal, sportovní ambice žádné, auto se dost naklání, do nějaké mezní situace jsem se nedostal, takže zatím nevím.

Trochu mi vadí hlučné motorky stahování oken a pípání při nechaném klíčku v zapalování.

Vestavěná audiosoustava je řekl bych velmi slušná a kdo viděl ty repra vzadu, tak mi dá za pravdu. Originál rádio jsem tam už dávno neměl, i když TANK je stylový, pořídil jsem Parrota CK5100 a jsem spokojen.

S autem jsem navzdory vyjmenovanému moc spokojen, jelikož za peníze, které jsem do něj investoval mi nabídlo velmi slušný prostor a pohodlí, relativní bezpečí (2x AIRBAG+dlouhý čumák). Tohle auto si asi nikdo jiný mého věku nepořídí, protože to není Golf nebo něco na masáž ega. Ano, není to auto na předvádění se, Korejci žádnou image nemají a to je známá věc. Na druhou stranu, poměr cena/výkon bezkonkurenční, rozhodovat se mezi olítaným Mondeem/Omegou/Vectrou/Passatem, který má 3x stočený tachometr a poslední dva roky stojí v AAA a nebo Leganzou s doloženou servisní historií atd. (po rozvodech) bylo celkem jednoduché. Poslední věc, která rozhodla byla, když mi známý, který dělá servis Daewoo aut (v Praze 8, Daewroleťáci vědí kde) řekl, že pokud ji nevezmu já, kupuje si ji on pro sebe.

Ceny náhradních dílů nejsou žádná tragédie, v dnešní době už na Korejce existuje druhovýroba, takže to docela jde. Spíš je problém s tím, že tyhle auta moc lidí nedělá (a když už dělá, tak je problém v tom, aby to dělali pořádně). Naštěstí v Praze všichni kdo mají Daewoo víme o jednom, který je řekl bych velmi slušný.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Leganza

Vložit komentář

Postrehy

Co se tyce Tebou kritizovane radicky a volantu - vetsina Leganz ma volant a radicku v kuzi, kde neni tvar problem - takze priste vybirej lepe. :)

To same plati o vypinani TCS - jak sis vsiml, mas nad radiem nektere cudliky zaslepene, tak u nektery Leganz tam mas tlacitko prave na toto - takze priste vybirej lepe. :)

Od roku 2000 se tam montovaly jine litaky, ktere jsem jeste zkorodovane nevidel - takze priste vybirej lepe. :)

19.02.2008 | 14:52:08 | Jarda Reagovat

Seriove elektrony

Tak sis mel koupit mladsi rocnik auta (anebo to netrapit v zime na soli!), ty maji totiz podle me hezci design seriovek a dodnes zari na aute jako nove...

14.10.2007 | 11:51:44 | Tonda Reagovat

Leganza

Tak my mame doma model 98,neviem presnew aky typ,ale mame najazdenych cca 68.000 a to sme kupovali nove.Akurat co sa mi nepaci su elektrony seriove, ktore rychlo koroduju,su z nejakej zliatiny a ta je sama bublinka,inac ziadne problemy,pravidelny servis a nic viac,motor taha dobre,miesta je viac nez dost,akurat trosku vrzgaju predne repra ked hraje hlasnejsie hudba,auto je super

17.08.2007 | 18:47:52 | chrobakx Reagovat

air

Ano, to mas pravdu, to jsem mohl, omlouvam se. Aspon je to v tom komentari. Jinak taky doufam ze krom spotrebnich veci a udrzby si o nic jinyho nerekne...s tim chladicem nevim, rikal mi to mechanik, ze je to dost castej problem a reseni je koupit druhovyrobu, ktera nema ty uchyty do tech mrizek...diky, taky doufam, ze bude dobre slouzit...zatim bez jedinyho problemu (teda krome toho ze jsem byl vyjevenej, kdyz jsem zjistil ze v klici neni cip, ze to ma imob jen pres alarm, ale zjistil jsem, ze nejsem sam, tak snad to tak ma byt)....tobe tez at dal dobre slouzi, za ty penize se imho nic lepsiho tyhle kategorie koupit neda...

16.05.2007 | 03:05:10 | XIDEX Reagovat

Ok, ale mohol si potom popisat blizsie historu tvojho auticka. Ako som sa uz zmienil nasa Lega ma cca 180tis.km a ziadne problemos. Ani ziadny hnily chladic a ani ziadna hrdza a to maka denodenne ci prsi, snezi, alebo co. Inak vela stastnych km a nech poslucha aspon tak ako nas ta nasa. Pekny den.

15.05.2007 | 08:59:48 | air Reagovat

RE:

2robert: Kontakt jsem poslal na mail, tady uvádět nemůžu.

2marten: Že jsou to první dojmy jsem jasně napsal. Takovýhle auta týhle kategorie si kupujou lidi co jezděj, to je pravda, nicméně to úplně neplatí o "okrajových" značkách. Mondeo/Omega/Laguna/Passat, tam je to jasný, to si opravdu nekoupí nikdo na tenhle nájezd. Co se servisu týče, Korejci nemají dobrou pověst, na druhou stranu pokud by ses o to zajímal, tak lidé co Leganzu mají s ní spokojeni jsou a zádné zvláštní problémy které by nebyly u jíných aut nemá. Jinak Korejce mám mmch i proto, že mám servis téměř za cenu dílů, které dneska už v druhovýrobě existujou a jejich ceny nejsou nijak enormní. Nevěřím tomu, když má deset let starý auto najeto 50 tis.Na druhou stranu, při koupi mi bylo dvěma mechaniky potvrzeno, že to odpovídá, centrální Daewoo databáze aut dovezených autor dealerem do ČR (resp. její pozůstatky) nám vyplivla, že auto bylo předváděčka+později asi "ředitelské" v Daewoo Avia Letňany, které ji odprodalo v době, kdy krachovalo (rok 2002) předchozímu majiteli, který tvrdil, že s autem jezdila manželka a nebo on 2x za rok Praha-Bratislava za příbuzenstvem (vzhledem k tomu, že byl majitelem dalších 2 aut bych tomu celkem i věřil). Údajně ho kupoval v době, kdy kvůli zaměstnání jezdil dálky, což asi během půl roku skončilo. Rozvody byly dělané tuším koncem roku 2005 a bylo mi doporučeno mechanikem je udělat buď v 125 000 a nebo v roce 2010. Nicméně to, co říkal minulý majitel není ani tolik zajímavé, ale to, co mi řekl známý mechanik v servise už ano. Navíc bylo servisováno tam, takže bylo vidět i to, že to co majitel k autu dokládal jako servisní historii odpovídá. Nemluvě o tom, že plechy na motoru orezlé nejsou, netěsnosti žádné kromě trochu rosící hadičky serva a auto má ještě 100% zdravý původní chladič (který je jak známo docela blbě řešený a při používání auta vyhnije v úchytech). Nehodlám vás přesvědčovat, protože vím, že bych psal to samé, ale tady jsem to opravdu měl důvěryhodně potvrzené, že to, co majitel o autě tvrdí, je pravda. Kdybych si neměl možnost to ověřit, taky tomu věřit nebudu a auto nekupuju
2 air a Petrik: Řemen má životnost 5-7let, takže odpovídá to, že byl již měněn.

14.05.2007 | 17:07:47 | XIDEX Reagovat

rozvody

Výmena rozvodov nie je podmienená len počtom km. Každý výrobca odporúča výmenu po napr. 5 tich alebo 6 tich rokoch aj bez nejazdenia predpísaných kilometrov. Remeň je predsa len z gumy a tá rokmi praská a vysúša sa, takže môže dôjsť k roztrhnutiu, alebo zvlečeniu a to je už potom neskoro.

14.05.2007 | 12:58:14 | Petrík Reagovat

tie km su nerealne

Priatelu mame doma Leganzu 2.0 CDX, r.v. 1999 ma najazdenych zhruba 180.000 km a bez problemov (tuk, tuk) takze korea/nekorea alebo sikmac/nesikmac ma hneva ked niekto pise, ze pocul, ze su to sunky a ziadne nevlastnil. Ale o tom som nechcel. Nezdaju sa my tie jeho kilometre pretoze silne pochybujem, ze by dakto menil rozvody pri cca 50.000 km, ked prirucka hovori vymenit pri 90.000 km a potom opat po 90.000 km. A najazd tych "skutocnych" 50.000 km pri r.v. 1997 no neviem neviem.

14.05.2007 | 09:42:57 | air Reagovat

recenze

příště sem můžeš dát recenzi na auto,co si viděl v bazaru.K čemu to je.volant moc nepadne do ruky,vevnitř jako v obýváku.Recenze 10-letý korejský paštiky ve dvoulitru bude zajímavá tak za tři roky,pokud budeš mít peníze na benzín,aby to trochu jezdilo,tak do toho nasypeš jedno stavební spoření na opravách a to mi věř.Osobní zkušenost,když jsem byl v tvém věku.Korejce bych se nebál,ale až tak od roku 2004,udělali velkej pokrok.A kdo věří ,že má deset let stará potvora najeto 50 tisíc,tak vyhrává druhou a to zcela zdarma.Takovýhle auta mají lidi,co jezdí.To si nekupuje strejda,aby si dojel do supermarketu

13.05.2007 | 17:06:30 | marten Reagovat

Legyna je viac

Zdravím a gratuluji k Legyne a myslím že máš pravdu až na to že daktoré druhy MB predčí ja som tiež s ňou navýsosť spkojný a to isté želám aj tebe.

13.05.2007 | 15:44:05 | -peha- Reagovat

re

mohl bys napsat kontakt na ten servis ? diky robert

12.05.2007 | 21:53:29 | trevor12 Reagovat