Recenze Honda Accord
“Vynikající auto.”

Autor recenze: Franz (25 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2.0i Stav km při koupi:173 000 km Stav km nyní:189 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 29. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 527,Renault Clio 1.2,Škoda Felicia 1.3,Škoda Fabia 1.2

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

O žádné nevím.


Hodnocení a zkušenosti s autem

K Accordu nemám moc slov, které by stály za zmínku. Zkrátka je to super auto. Jediné na co je třeba si dávat pozor, aby byl pravidelně měněný olej. Auto je na tohle citlivé, ale pokud mu dáte v tomto směru parvidelnou údržbu vrátí vám to stonásobně.

Mám Accorda 2.0 benzin,motor je perfektně průžný, živý a necháva za sebou hravě na křižovatce stát spousty spousty dalších aut...nemluvě o "ropácích" :o))) Třeba takovou vytuněnou "nabušenou" Octavii 1.9 TDi si vychutná jako horkou malinu. :o))) Zkrátka je třeba se projet,vyzkoušet a už nic jiného chtít nebudete(pokud se bavíme o dané kubatuře, roku výroby atd...).

Auto je pohodlné, po silnici jen klouže, jede velmi hladce, dá se s ním jezdit za spotřebu, která je běžná u benzínových Fabií. Mám tam pneu Bridgestone Potenza 205/55/16 a v zatáčce se auto pouze mírně nakloní a ani se nehne.Ná závěr dodám jen jediné:pokud zvažujete koupi tohoto vozu, neváhejte !!!

Všem vřele doporučuji! Další mé auto bude bez řečí Honda. Dříve jsem se Japoncům zuby nehty bráníl. Teď už vím, že to byla blbost. Ani co se náhradních dílů týče, není to nic strašného...ale je fakt, že jich moc kupovat nebudete!! Honda se totiž nekazí :o)))

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Accord

Vložit komentář

???

Po podrobnom preštudovaní týchto komentárov som sa vrátil až do dôb základnej školy (fyzika, chémia). Ale ja som len chcel vedieť, či sa to auto oplatí kúpiť, alebo nie...

20.07.2012 | 15:08:40 | Jakub  | 217.119.114.* Reagovat

Po třech letech...

Teda chlapi, já čumím. Jen tak z nudy se po třech letech podívám na svou recenzi a co nevidím...Taková krásná konverzace se tady rozjela :o))) Musím vás pochválit, mám z vás radost. :o)) Zdar!

07.09.2011 | 13:57:49 | Franz  | 193.85.26.* Reagovat

anonym 18:35: Dobre som sa nasmial...:))..vraj VZDUCH!! berie z výfukpových plynov!!

Tak mi potom vysvetlite, AKO a PREČO sa pácha SAMOVRAŽDA, keď si niekto pustí výfukové plyny do auta...:))

Veď je tam VZDUCH!!:))

Takže podľa Vás sa spaľuje CO2 a vypúšťa vzduch?:), potom sú nám katalyzátory príťažou, stačí pustiť motory naplno a budeme mať plno VZDUCHU- t.j. s KYSLÍKOM:))

06.05.2011 | 22:12:58 | ľuboš Reagovat

6. května 2011 | 19:40 | Zdenál

Já si dát na mastné opečené špekáčky minerálku,tak mám "turbo" v zadní části těla během chvíle,a zrychlení bude také slušné... :-)))

06.05.2011 | 21:02:19 | Jirka KOPR Reagovat

Turbo

Já si dám špekáčky na grilu ale pít budu minerálku.
K pohonu turbodmychadla se používají výfukové plyny, ale nasává se vzduch, výfukové plyny turbo roztočí,ale to je vše.

06.05.2011 | 19:40:44 | Zdenál Reagovat

No, nebudu lhát, já jsem se párkrát pěkně vožral. Zravínka příští víkend se chystám na selátko a soudeček, ale kofolu ta pít teda nebudu. Jo na mém názoru na turbodmychadlo se nic nezměnilo. K pohonu turba slouží výfukové plyny.

06.05.2011 | 19:31:54 |  Reagovat

Alkohol

Asi mi to nebudete věřit, ale ještě nikdy jsem nebyl na mol. A pořád si trváte na té Vaší verzi turbodmychadla?

06.05.2011 | 19:25:30 | Zdenál Reagovat

Jo to znám. Před kámoškou kofolu a s kámošema 3 vodky ,8 piv a krabku Startek a hlavně sdělil s jakým vocasem jsem se tu hádal o podělaným turbodmychadlu.

06.05.2011 | 19:17:02 |  Reagovat

Tupec

jste Vy, na pivo zajdu jednou za rok, ani nevím jak to v hospodě pomale vypadá, naposledy jsem tam byl a dal si jen kofolu když mě tam kamoška vytáhla.

06.05.2011 | 19:03:24 | Zdenál Reagovat

Ano ocitoval aby to tu hospodsští tupci pochopili.

06.05.2011 | 18:56:38 |  Reagovat

To anonym 81.200.60.xxx

Ocitoval jste Wikipedii (http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo) a ani jste si pořádně nepřečetl, co jste vlastně "okopčil". Jdu taky na jedno, tady je "přemoudřeno"

06.05.2011 | 18:48:16 | Dark_Side Reagovat

Na pivo

Díky Rolfe za zastání, to fakt radši na to pivo zajdu.

06.05.2011 | 18:43:17 | Zdenál Reagovat

To jsme se to dopracovaly k prachům, paráda, jen kdyby jste vy nejchytřejší řekli proč je diesel méně opotřebováván než benzín. Já svoje napsal. Větší teplotní opotřebení benzínu, hlavně roztažnost kovu vlivem vysokých teplotních a tlakových rozdílů.Jestli znáte přesně kolik a jak stupnů, jaký rozdíl tak sem s tím...nebo vlastně jiný důvod, protože tu vlastně melu hovna. :o)

06.05.2011 | 18:41:26 | svlastik Reagovat

dle anonyma to tak prostě není a basta. V podstatě popsal něco jako perpetum mobile, ale z toho si Zdenale nic nedělej a běž taky na pivo jako já. Čau

06.05.2011 | 18:37:44 | rolf fuchs Reagovat

ne.

06.05.2011 | 18:36:15 | rolf fuchs Reagovat

Výfukové plyny?

To snad ne, turbodmychadlo má dvě lopatková kola na společné hřídeli, jedno kolo se nachází ve výfukovém potrubí a druhé kolo v sacím potrubí a energií výfukových plynů je uváděno turbo do pohybu a otáčející se kolo v sacím potrubí zajistí větší dodávku VZDUCHU, opakuji VZDUCHU do spalovacího prostoru.

06.05.2011 | 18:35:43 | Zdenál Reagovat

Pane fuchs, psal jsem kde asi bere TURBÍNA VZDUCH DO DMYCHADLA a to je z výfukových plynů, které se následně ochladí v intercooleru a jdou zpět do motoru.

06.05.2011 | 18:35:03 |  Reagovat

Jó, ono je to anglicky, sorry

Air in - to je vstup vzduchu od vzduchového filtru, waste gas out - to je výstup výfukových plynů z turbiny po jejím roztočení. Svlastik II. je na světě :-)))))))))))))))))

06.05.2011 | 18:33:57 | Dark_Side Reagovat

18:29

turbína nebere vzduch - turbínu roztáčejí výfukové plyny. Dmychadlo, které turbína roztáčí saje vzduch úplně ze stejnýho zdroje, jako vy když dýcháte.
Du na pivo, na tohle nemám nervy.

06.05.2011 | 18:33:51 | rolf fuchs Reagovat

Do háje děti naučte se číst a sledovat ty Vaše obrázky a když tomu nerozumíte tak sem raději už nic nepište. amatéři.

06.05.2011 | 18:31:45 |  Reagovat

to anonym 18:18

ježišmarja, tak si to po sobě přečtěte.
Turbo přece není od toho, aby dopravilo výfukové plyny zpět do válce - to je prostě nežádoucí pod jakýmkoliv tlakem opakuji pod jakýmkoliv tlakem.
Výfukové plyny přece pohánějí turbo tak, že zjednodušeně řečeno vrtule, která je vložená do výfuku a je roztáčena výfukovými plyny je na stejné hřídeli jako lopatkové kolo dmychadla, které stlačuje vzduch a rve ho pod tlakem do válce. Tak co hernajs matláte nějaký výfukový plyny pod vysokým tlakem opakuji vysokým tlakem do pracovního prostoru motoru (což je u motoru válec, nebo co jste teda myslel )???

06.05.2011 | 18:31:29 | rolf fuchs Reagovat

to anonym 18:18

ježišmarja, tak si to po sobě přečtěte.
Turbo přece není od toho, aby dopravilo výfukové plyny zpět do válce - to je prostě nežádoucí pod jakýmkoliv tlakem opakuji pod jakýmkoliv tlakem.
Výfukové plyny přece pohánějí turbo tak, že zjednodušeně řečeno vrtule, která je vložená do výfuku a je roztáčena výfukovými plyny je na stejné hřídeli jako lopatkové kolo dmychadla, které stlačuje vzduch a rve ho pod tlakem do válce. Tak co hernajs matláte nějaký výfukový plyny pod vysokým tlakem opakuji vysokým tlakem do pracovního prostoru motoru (což je u motoru válec, nebo co jste teda myslel )???

06.05.2011 | 18:31:26 | rolf fuchs Reagovat

Prosím všechny zde ať si prohlédnou ten obrázek a pak mě odpoví kde bere turbína vzduch. Pro slepé uvádím, že turbína bere vzduch z výfukových plynů.

06.05.2011 | 18:29:56 |  Reagovat

To anonym

zde je obrázek, pro ty co mají problém správně číst : http://www.tuning.sk/forum/viewtopic.php?t=1830
Kdyby to bylo jak říká anonym, na co by turbodieslům dávali výfuky????

06.05.2011 | 18:22:59 | Dark_Side Reagovat

No a pane Fuchs odkud teda bere turbína vzduch, myslíte ze sání hmmm no já teda nevím.

06.05.2011 | 18:18:33 |  Reagovat

no výfukové plyny teda rozhodně néééé. Doprdele co to sem dneska chodí za lidi?

06.05.2011 | 18:11:08 | rolf fuchs Reagovat

Příspěvek máš níže, ale hlávní úlohou turba je dopravit výfukové plyny pod velkým tlakem opakuji pod velklým tlakem zpět do pracovního prostoru motoru. Nejdůležitější tam je ten tlak rozumíš.

06.05.2011 | 18:05:55 |  Reagovat

Turbo

A k čemu jinýmu než k dopraveni vetsiho mnozstvi vzduchu do spalovacího prostoru?

06.05.2011 | 17:49:58 | Zdenál Reagovat

Turbodmychadlo je dmychadlo poháněné výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – turbínové a dmychadlové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je zpravidla umístěna na stejné hřídeli.

Turbodmychadlo zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do motoru a tím i jeho měrnou hmotnost. Je tedy možné do motoru pustit při stejných otáčkách a objemu více paliva při zachování stejného poměru směsi. Při jednom cyklu tedy dojde k reakci většího molárního množství plynů. To je hlavní příčinou výrazného nárůstu výkonu motoru.

Nárůst tlaku (angl. boost) se měří v pascalech, barech nebo PSI. Například při teoretické účinnosti 100 % by turbodmychadlo produkující nárůst tlaku 100 kPa (= 1 bar nebo 14,7 PSI) zdvojnásobilo výkon motoru.[zdroj?] Turbína ve výfukovém systému ale představuje překážku a kvůli vznikajícím zpětným tlakům je vlastní motor bržděn. Ani turbína nemá stoprocentní účinnost jak z principu, tak kvůli menšímu tlakovému spádu na turbíně spůsobeném dalšími díly výfukového potrubí jak před (katalyzátor), tak i za turbínou. Turbodmychadla většinou dosahují účinnosti kolem 80 %.[zdroj?]

V automobilovém průmyslu se většinou používají turbodmychadla zvyšující tlak maximálně o 1,2 barů, i když jsou dosažitelné vyšší tlaky. Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů).[zdroj?]

Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je limitujícím faktorem u benzínových motorů, kde příliš vysoká teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má být správně zapálena jiskrou. Pro oba typy motorů ale znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru, protože zahřátý vzduch má větší tlak při stejném molárním množství. Do motoru se tak dostane fakticky méně vzduchu s vyšší teplotou a motor by spaloval bohatší směs. Navíc teplota limituje samovznícení směsi. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu (intercooler), který teplotu opět sníží.

06.05.2011 | 17:49:55 |  Reagovat

Turbodmychadlo neslouží k většímu přívodu vzduchu.

06.05.2011 | 17:46:12 |  Reagovat

To anonym z 17:17

Proč bych neměl nic psát o autech a turbomotorech? Jste snad chytřejší nebo co, nebo snad narážíte na to, že jsem se přepsal ve smyslu paliva a vzduchu i když jsem to uvedl na pravou míru? Jestli si myslíte že tomu rozumíte líp tak mě napište co jsem napsal špatně.

06.05.2011 | 17:36:06 | Zdenál Reagovat

to svlastik

opakuji, zkuste si něco přečíst o problematice hořlavých prachů..
Nechápu jak takový odborník na exploze jako vy může jen zmínit primitivní dětskou hru s práškem do pečiva :-)
Jinak prohrál taky někdy někdo jinej než vy???

06.05.2011 | 17:23:14 | rolf fuchs Reagovat

Je to vlastně chudák.

Chlapi, nechte ho, je sice hloupý, ale ještě to neví. Až ho rozum potká, to bude facek... :-))) Svlastiku, zde něco málo o výbušnosti různého prachu ve směsi se vzduchem : "Veškeré organické prachy jsou výbušné, ať už vznikají jako nežádoucí produkt při zpracování nebo jsou hlavním produktem výroby. Je to senný a obilní prach, škroby a mouky, cukr, kakao, čaj, koření, tabák, kávoviny, sušené mléko, dřevěný a korkový prach, prachy vláknitých látek – lnu, bavlny, buničiny, koudele, konopí, juty. Jsou velmi náchylné k tvorbě elektrostatického náboje a mají nízké dolní meze výbušnosti. Patří sem i prachy vyráběných látek jako jsou mýdlové prášky, barviva, léčiva, výbušniny, tuhé uhlovodíky, plasty aj." Zdroj informace : http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/casopisy/150hori/10_98/vybusnos.html
Já jsem sice ze školy asi déle, než ty jsi na tomto světě, ale asi jsem dával větší pozor a i ve svém věku nepohrdnu novou informací. Měl bys udělat totéž a nebudeš tady všem pro smích.

06.05.2011 | 17:22:35 | NISMO Reagovat

Zdenál

Pane Zdenál Vy už raději nic o autech a jejich turbomotorech nepište. Válím se smíchy u PC když to po Vás čtu.

06.05.2011 | 17:17:24 |  Reagovat

Jen čtu a bavím se,

kolikrát by se jeden neudržel smíchy :-))


Svlastik a je teda těkavá moucha,mouka nebo prášek do pečiva :-)))

btw nikdy jsi neslyšel o výbuchu mlýna ? Tj. moučného prachu? Resp. jakéhokoliv prachu, či malých částic rozptýlených v tom správném poměru?

06.05.2011 | 17:00:42 | Vašek Reagovat

To rolf fuchs

Tak potom jste idiot, pardon jen vás cituji. :D
Jako malí jsme si hráli s tím, že jsme nasypali do kinder vajca kypřící prášek zalitý s vodou a házeli to mezi sebou a prohrál ten komu to řachlo v ruce. Super hra...jojo teď jen sedí všici na netu. :D
Mouka vám nic neudělá.

06.05.2011 | 16:57:04 | svlastik Reagovat

ne, nespletl - mouku s kypřícím práškem si totiž splete jenom idiot. Nastudujte si prosím problematiku hořlavých prachů.
Jinak se snažíte používat odborné termíny,ale základní principy vám nejsou zcela jasné, nicméně průběh vypadá asi tak, že je nasáván co nejchladnější vzduch (v principu proto, že čím je studenější, tím má menší objem - proto se u naturbených motorů používají mezichladiče (intercoolery) - tímto dostanete do válců víc vzduchu. Tento vzduch je ve fázi sání vpuštěn do spalovacího prostoru a v podstatě okamžitě se začíná zahřívat (energii mu předá materiál zahřátého motoru a nebo žhavící svíčka u studeného motoru). Následuje fáze komprese, kdy píst míří do HÚ a stlačuje vzduch v uzavřeném válci. Ve chvíli, kdy píst dosahuje HÚ a teplota je alespoň 600 dojde ke vstřiku nafty a tato se vznítí.Dochází k expanzi (explozi) směsi nafty se vzduchem a tlak plynů tlačí píst do DÚ a tím je vykonán pohyb - zde skutečně mohou teploty dosahovat vysokých hodnot, vzhledem k tomu že na velmi krátkou dobu a díky tomu, že motor je chlazen se nic neutaví, ale třeba v případě, že nedovírá z nějakého důvodu výfukový ventil, tak tento jelikož je chlazený kontaktem s hlavou při uzavření může doslova shořet. Následuje ona "mrtvá fáze", kdy se válec zbavuje spalin z hoření - tedy výfuk, a kdy teplota ve válci prudce klesá. A tak to jde pořád dokola a dokola a dokola.

06.05.2011 | 16:52:47 | rolf fuchs Reagovat

Oprava

Opravuji svoji větu: "účelem turbodmychadla je dopravit větší množství paliva..", měl jsem samozřejmě na mysli větší množství vzduchu...

06.05.2011 | 16:44:46 | Zdenál Reagovat

To Rolf fuchs

Co se týká těkavých látek, tak jste si spletl mouku s kypřícím práškem.
Správná bomba bez rozbušky není bomba, pokud víte a přesně takhle funguje benzínový motor.
Dieslový motor funguje na fyzikálním principu zpětné pumpy a tepelné roztažnosti. tedy rozpínáním teplého vzduchu a zvyšuje tlak na samotný píst, aby diesel nějak explodoval tak vám zkusím uvěřit, ale on se jen rozhoří a jakmile než dopadne píst do dolní úvratě, tak teplota je dávno na normálu oproti benzínu.
To mi připomělo. Pan Tyčka, na vás mám jednu otázku, potreboval by som vědet hovno po latinsky na peť
Nie, bohužel nič mi to nehovorí
To je zaujimavé pan Tyčka, pretože miestné noviny o vás před rokom napísali, že vy hovno vietě. :D

06.05.2011 | 16:21:20 | svlastik Reagovat

Teplota spalování 6 to Svlastik

Já jsem myslel literaturu, kde máte napsáno, že teplota při expanzi vznětového motoru je 800 st. C. a ne stránky hasičů o teplotě hoření látek, jeden jediný údaj, který by vypověděl o správnosti Vaší teorie. Jinak účelem turbodmychadla je dopravit větší množství paliva do spalovacího prostoru a více paliva ve spalovacím prostoru znamená to, že se může vstříknout i více paliva při zachování zhruba stejného poměru nafty a vzduchu.

06.05.2011 | 16:06:36 | Zdenál Reagovat

Jak tak koukám, tak nám z toho tady svlastik začíná dělat hodně veselou estrádu.
Především věta : "Ale u diesla to palivo jen shoří a nic, žádná exploze." To mám chápat tak, že hořící směs se jako u dieslu nerozpíná? Tak v tom případě to teda může skutečně může zachránit už jen "dobře nastavené turbo a dobré počáteční tlaky". Diesly bez turba patrně nemají šanci už nikdy nastartovat.
Co se týká odstavce týkajícího se exploze a její iniciace viz:" Takové stupně ti dokáže dát jen exploze doslova výbuch a k tomu potřebuješ látku, která tu explozi vyvolá jako je třeba benzín, ale u dieslu s tím nepočítej, obsahuje mazivo a zkus vytvořit bombu z oleje...:D" jedná se o přímo převrat ve fyzice. Ona exploduje směs něčeho zápalného a smíchaného ve správným poměrem vzduchu, může to být plyn, kapalina a dokonce i pevná látka (dokonce i mouka správně namíchaná se vzduchem tvoří výbušnou směs - to je co?) - takže do kýblu s naftou můžete hodit klidně vajgl až dokouříte špeka pane svlastiku, jelikož se odpařuje podstatně míň než benzín a tím pádem nad hladinou nebývá ten správný mix... Nafta potřebuje být rozprášená a potřebuje více energie pro iniciaci hoření, ale věřte tomu, že při těch správných podmínkách (které například dává dieslův motor) se dějí divy...
Prostě nevím jak to pane svlastiku napsat, abych vás neurazil, ale obávám se, že víte hovno. Opravdu je mi líto, že to takhle musím napsat, ale některé věci co sem píšete zbuzují dojem, že si snad děláte legraci a nebo máte nějaký problém.

06.05.2011 | 15:55:19 | rolf fuchs Reagovat

Teplota

To Dark Side, já si neprotiřečím. Vždycky jsem věděl, že nafta hoří za normálních podmínek 400-600°C, mám krb a znám některé látky z hlavy, musím znát, jinak bych dal do krbu něco co by to až příliž rozžhavilo. Benzín by mě ale nenapadl lít do krbu, spíš jestli je možné dávat nalakované nebo impregnované dřevo, občas. :D Vtip :D
Nafta tedy za vylepšených podmínek hoří 1100°C(zvýšené tlaky, lepší dodávka vzduchu nebo velikost ohně), to už ale nepřekročí, pokud se nesmísí s jinou látkou, která má větší hořlavost.

To Nismo, a jak podle tebe pracuje turbo, podle tebe je to jinak než, že turbo vžene před kompresi více vzduchu do válce, tedy proběhne pak větší tlak větším množstvím vzduchu v kompresi a pak nafta má o něco větší teplotu hoření? Ale od toho podle mého potřebuješ dostatečné tlaky ve válci a né nějakých 12-14 bar při studené kompresi. to už můžeš říct, že je to ojetina a pořádná a bez výkonu. Pak to není Tdi, ale dojezdový diesel s bonusem černého kouře z výfuku.

Teď mě tak napadá, nevím kdo má měřící budík, ten se přeci dává místo žhaviček a kompresní poměr se měři za plného výkonu a procesu spalování motoru. Budík ukazuje tu nejvyšší hodnotu naměřené komprese. To by bylo teda hoooodně zajímavé, kdyby na tohle někdo odpověděl a jestli zná přesné informace na typ motoru. Já si nechal měřit tlaky, ale osobně jsem u toho nebyl, jestli je to za tepla, nebo za studena... :o)

06.05.2011 | 15:52:56 | svlastik Reagovat

Se sluncem to sedí :-)

Ano, je to tak, povrchová teplota slunce je kolem 5700 K, což je asi 6000 °C, ale to se učí i ve škole. Ve středu slunce je uváděna teplota kolem 15 000 000 °C. Co se ti na tom nezdá vědátore svlastiku? A prostuduj si, jak vlastně funguje turbo a motor jako takový. Ty ho..a co tu meleš, to je věc.

06.05.2011 | 13:44:58 | NISMO Reagovat

To svlastik

Svlastiku, sám si protiřečíš. Pár příspěvků zpět si ukazoval všem závislost teploty na tlaku a pak tady hodíš odkaz na stránky o teplotě hoření zápalných látek, kde jsou uvedeny teploty hoření, ovšem za atmosferického tlaku, což je proti hoření ve válci dieselového motoru sakra rozdíl. I jen cigareta má při potáhnutí teplotu kolem 1000 °C at o je prd proti tomu, co se odehrává ve válci při vysokém tlaku. Ale už na to nemám sílu. Nehledě k tomu, že toto je recenze benzínového auta Honda. HOWGH!!!!!!!!!!!

06.05.2011 | 13:17:30 | Dark_Side Reagovat

A povrchová teplota slunce má 5500°C :o) ten google je super.
Příště až něco napíšu tak si to tam najdu :D

06.05.2011 | 12:52:14 | svlastik Reagovat

Moje Liazka má teplotu spalování 9000°C a má vlastnosti účinku neutrinové bomby. Tato poměrně vysoká teplota spalování skýtá určitou výhodu v tom, že vůz poměrně rychle a příjemně topí. Před startem je potřeba manualně natlakovat tlaky nožní pumpou minimálně na 17MPa, tento děj se nazývá expanze. Když sepne turbo, tlaky vyletí až na 23MPa, takže 60barů a teplota poklesne na 70 Fahrenheitů. Ke správné funkci není potřeba mazivo, protože písty plují na vzduchovém polštáři. Výkon lze krátkodobě zvýšit vstřikováním směsi kerosinu a dusíku přímo do řídící jednotky motoru. Tato funkce se nazývá Ecobooster. Dlouhodobého zvýšení motoru docílíme demontáží klikové hřídele a montáží rumpálu s černochem, který zajistí dostatečný točivý moment otáčením kladkou. Tato úprava je známá také jako tzv. chipování motoru. Jezdí pouze na naftu upravenou Vinem Dieslem.

06.05.2011 | 12:46:22 | Baltazar Rypák Reagovat

Teplota hoření

Odkaz maximální teploty plamene, které jsem si vygooglil.
Stačí se řídit tím tak hoření maximální teploty nafty a benzínu je 1100,1200°C plus mínus stupeň.
http://www.sdhstodulky.ic.cz/stodulky/preo_horlavost.htm
Vyšší teplotu mimo tyhle tabulky udělá už jedině tlakem řízený plamen s čistými přisadami, například svařování atd.
Například raketoplán má 3300°C.
Rychlé shoření zápalné směsi je u dieslu, ale benzín má prostě místo expanze, proces výbuchu. Zkuste hodit sirku do sudu s benzínem a do sudu s naftou, uvidíte sám, co vám to dělá v motoru. A čím pevnější sud, tím větší účinnost. :D

06.05.2011 | 12:43:35 | svlastik Reagovat

Teplota spalování 5 to Svlastik

Vy si nedáte říct, já jsem si to nespletl o nulu, opravdu myslím 2 000 st. a chtěl bych ještě připomenout, že ač se tento pracovní zdvih motoru nazývá expanze, tak to pouze expanzi připomíná, ve skutečnosti jde o rychlé shoření zápalné směsi. Můžete mě odkázat na literaturu, kde jste se dozvěděl o tom že teplota při expanzi je 800 st., nebo jste si to vymyslel či nějak spočítal? A co říkáte na fakt, že se všude uvádí u dieselu teplota přes 2 000 st.?

06.05.2011 | 11:10:10 | Zdenál Reagovat

To Zdenál

Benzín potřebuje k rozhoření od -40 stupňů. Ke vznícení mu stačí 200°C (né 2000°C sis to spletl o nulu)
Ale benzín exploduje a má vlastnosti účinku bomby. Věřím, že ty stupně dokáže uhnat na ty 2000°C. Když v motoru dokáže při plném výkonu vytvořit 10x tlak větší než při kompresi.
Ale u diesla to palivo jen shoří a nic, žádná exploze. výkon obstarává u dieslu především dobře nastavené turbo a dobré počáteční tlaky. A to turbo dokáže přidat motoru tak že nafta může hořet tak 1000°C ale ta nafta víc nedá, teď jsem si vygooglil tabulky nafty a benzínu, to by tam muselo být přimíseno aditivum. Chemii prostě neoblafneš. :(
Jen díky jednomu týpkovi jsem na chvíli uvěřil a letmo propočítával, že nafta dá 2000°C(nevím kde to našel on, ale to je špatně). Takové stupně ti dokáže dát jen exploze doslova výbuch a k tomu potřebuješ látku, která tu explozi vyvolá jako je třeba benzín, ale u dieslu s tím nepočítej, obsahuje mazivo a zkus vytvořit bombu z oleje...:D
Připomínám, jestli je to odborně že nafta dokáže dát 2000°C, tak rozhodně né motorová kupovaná z benzínky.
To je tak, že tu nejsou učitelé, kteří by dobře popsali funkci dieslu, protože tu do 90. diesl viděli tak na náklaďáku bez turba a pak tu má někdo takové mezery a srovnává vlastnosti dieselu s benzínem a že to má stejné pracovní teploty a někdo si aj myslí, že i tlaky. :D

06.05.2011 | 10:37:08 | svlastik Reagovat

Teplota spalování 4

No tak si to asi ti co se zabývají motory vymysleli, těch 2 000 stupňů ve spalovacím prostoru při expanzi, ještě nikde jsem neviděl teplotu 800 stupňů při expanzi, to jsem se dozvěděl jen a jen tady na vašich příspěvcích, viz anonym z 5. května následován Svlastikem, nevím kde berete ty vaše hodnoty a anonym jestli uráží ostatní, tak je u mě taky magor.

06.05.2011 | 09:15:23 | Zdenál Reagovat

To Anonym | IP:89.102.228.x

Zase další co si něco najde v google a nic neví. Ten kdo si to hledá v google, tak si to nedokáže složit dohromady asik...
Propočti si laskavě závislost teploty na tlaku, to co tu popisuješ jsou teploty na 1 atmosféru a to hoření ocele to je sice fajn, ale motor má stěny spalovacího procesu chlazené...

Zdá se mi že ty teploty není už možné tady řešit, tady to někdo chápe a nechápe a nebo myslí, že píšu kompresi studenýho tlaku, pak závislost otáček a kdoví čeho.
Raději to bude snažší pro ty pomalejší popsat jak pro 8 letého, že benzín je těkavější hořlavina. Benzínový motor funguje na principu bomby. Tedy škrtnutí jiskry a výbuch.
Kdeždto diesel je na principu samovznícení.
Ta teplota je tam velmi závislá, ale pro některé méně chápavé je tohle asi snažší napsat. že kdyby neměl benzín omezovač, tak při plném zatížení jebne po pár km. Kdežto u klasického dieslu tohle nehrozí. :D

06.05.2011 | 08:32:50 | svlastik Reagovat

úplne sa ujebávam ako si majiteliaTDIčiek myslia že majú najvetší klenot motorov na svete a na rozbeh na nich nič nemá.ale trúfam si povedať že z japonských benziňákov na ich prekonanie netreba ani 2liter stačí aj 1.8. ale je jasné že týmto zadubencom nikto nevysvetlí že benziňáky sú živšie ako nafta,šak taký nabrúsený mladík na tatkovej 66kilowatovej chrochtávke je schopný na rozjazd trhnúť aj SUBARU STI.cha-cha, a tým čo píšu o načipovaných tdi a čo ked si my dáme čipnúť benziňák .

05.05.2011 | 22:32:02 |  Reagovat

Chce se mi zvracet po přečtení některých příspěvků tady. Jen pro pitomce, kteří nemají ani nejzákladnější vědomosti: Teplota tavení oceli je 1500 stupňů Celsia. Teplota hoření leteckého benzínu je cca 800 stupňů. Teplota spalin ve vznětovém motoru je 600 stupňů. kdo tohle neví, ať sem raději nic nepíše. Jinak to tady vypadá jako v panoptiku debilů. Psát o 2000 stupňů v motoru může jen naprostý magor. Nepleťte si spalovací motor se štěpením jádra v atomovém reaktoru.

05.05.2011 | 21:34:39 |  Reagovat

...uff, co na to říct.

Svlastiku, udělej si jasno v tom, jak pracuje 4-taktní vznětový motor (existuje i dvoutaktní). Mezi teplotou a tlakem je v motoru závislost do chvíle, kdy dojde ke vznícení paliva. Pak tlak i teplota prudce vzroste, protože dojde k prohoření směsi vzduchu a vstříknutého paliva (a nastane adiabatický děj - to je z fyziky :-D). Vznětové motory se liší počtem válců, kompresními tlaky ( cca 14 - 22 barů), objemem, počtem otáček, ale princip fungování je pořád stejný, bez ohledu na to, zda je motor přeplňován turbem nebo kompresorem, či je atmosferický. Teplota uvnitř spalovacího prostoru bude v době expanze více méně obdobná, ale vždy se bude pohybovat kolem hodnot, o kterých zde již byla řeč. Blahoslaveni chudí duchem.

05.05.2011 | 19:33:56 | Dark_Side Reagovat

To Luboš

Tlak je stejný za tepla i za studena u nového vozidla. U ojetého po najetí to už jde hodně poznat hlavně na výkonu a po ohřátí tlak klesá. Každý bar jde pocítit na plynu při zatížení.

Teplota ve válcích, tady jsem nic nepsal o otáčkách, ale typech aut. Ty si taky myslíš, že všechny auta mají stejný tlaky???
Já vím, že 1,9 Tdi má 14bar ojeté 18 nové, 2,5Tdi má 25bar nové, 18 ojeté, Ávia náklaďák měla třeba 20bar nové 14-16bar ojeté, ale max. rychlost 60km/h :D
Nejsem taky technik, ale propočítávám fyzické a chemické vlastnosti nafty při hoření. Protože nafta Ti bez dostatečného tlaku hoří standartně zhruba 400-600°C v kamnech, při ideálních podmínkách ti nedá víc než 1100°C k tomu aby se u nafty zvedla teplota, potřebuje bonus a to je kompresní tlak, ale velký rozdíl tam nebude zvlášť v osobním autě. Kdyby mělo 1.9Tdi při hoření tlak 60bar( nafta 2000°C) tak by byl k neutahání a mít tam nějaký převodový automat hnané síly, který by nebyl nijak omezen rychlostí tak má snad i 300kW. :D
Já teda nevím, ale normálně nafta nedá takovou teplotu 2000°C, benzín ano, ten patří to hořlavějších látek. Ale nafta hoří jako dřevo a tedy nenažhaví více jak 1000°C :(

05.05.2011 | 19:17:23 | svlastik Reagovat

svlastik: Nejdem sa hádať, ale veľký tlak je pri naštartovaní motora..:)), myslím, že NAJväčší..., lebo je ešte studený olej..., keď sa zohreje...KLESNE, vystúpi až pri šantení, ši tlačení na pílu.

Technik nie som, ale pochybujem, že by sa dokázala teplota vo valcoch zmeniť o toľko stupňov, ako uvádzaš v priebehu 2-6.000 otáčok/minúta:))

Trochu píšeš nezmysly.

05.05.2011 | 18:03:26 | ľuboš Reagovat

oko není pýča oko vidí

05.05.2011 | 17:47:05 |  Reagovat

MPI a milion km? už po 400tis. to začne flustat šrouby jak bude rozšlehanej

05.05.2011 | 17:37:31 |  Reagovat

Ještě jednou, bo je to zmatené takže...
Komprese Tdička je mezi 14-18 bar za studena, hoření je cca 25-30bar.
Teď spočítat teplotu.
při 14bar-500°C, 18bar-600°C 25bar-800°C 30bar-1500°C, atd. 60-90bar(6-9MPa) jak je napsáno v google je1800- 2000°C a víc.

Kdyby měl osobák 60-90 bar (6-9MPa), tak si za kouli dá nákladní přívěs, veme si 8 litrů a náklaďáky tu můžeme všechny zrušit :D

05.05.2011 | 14:55:51 | svlastik Reagovat

Nehádajte sa už, nejdem sa vŕtať, ale až si dobre pamätám, na jednom aute som mal aj poctivý merač tlaku oleja...až sa nemýlim, ukazoval od 1-až po 6-7 atmosfér? Dúfam, že sa teraz nemýlim a nemýlim aj iných...:(( Pričom za studena mal najväčší tlak a potom pri maximálke. A bol tuším v kPa.

05.05.2011 | 14:14:41 | ľuboš Reagovat

Pardon spletl jsem si jednotky, bar ne ale MPa vyměnit už mě matete s těma hloupýma Mpa. :D
A člověk když se naštve tak neví
10bar = 1MPa

05.05.2011 | 13:31:07 | svlastik Reagovat

To Dark side

Já nic nevygooglil, to ty. Si natvrdlý nebo jak?
Já měl Tdičko a měřil si tlaky, takže vím.
K tomu abys rozjel diesla potřebuješ aspoň 10bar za studena, to je 400°C, teplota hoření nafty.
Komprese Tdička je mezi 1,4-1,8 bar za studena, hoření je cca 2,5-3bar.
Teď spočítat teplotu.
při 1,4bar-500°C, 1,8bar-600°C 2,5bar-800°C 3bar-1500°C, atd. 6-9bar jak jsi psal je1800- 2000°C a víc
Nebo chceš na to tabulky nebo co???

05.05.2011 | 13:26:13 | svlastik Reagovat

Tipoval bych

svlastika na typický produkt našeho současného školství (tedy mladý junák), vyhledá kdeco i dost rychle, ale dát to do souvislostí a zohlednit konkrétní podmínky to už je Oxford :-), možná by jsme ho mohli přejmenovat na SEZNAM - najdu tam co neznám, ale samotná informace, pokud to není jen technický parametr je k ničemu, je třeba také s ní umět pracovat..................

05.05.2011 | 13:20:36 | Vašek Reagovat

.....Ty to vidíš

Svlastiku, nejdříve si udělej pořádek v pojmech typu kompresní poměr, tlak ve válci při expanzi (hoření) , tlak vstřikovaného paliva atd., poté v jednotkách :-) apod. Možná stačilo nemalovat na lavice při hodinách fyziky kosočtverce, ale hlavní je pochopit to, co jsi "vygůglil". Ale to jde ruku v ruce s kosočtverci.

05.05.2011 | 13:10:05 | Dark_Side Reagovat

Komprese

Navíc teplota komprese stačí 300-500°C to už začíná nafta i bionafta hořet. :D a Hoření je pak těch 1000°C, fajn přidáme 1300°C ať nejsem zlej. :D

05.05.2011 | 13:05:45 | svlastik Reagovat

Je tu masivně tlačeno to, že diesel je náročnější na údržbu než benzín. Ale prd. Většina lidí co kupují nové auto jako je diesel od novoty tak mají tu moc vtlouct do hlavy jiným, tuto větu. Ale ve skutečnosti ten kdo prodává diesla se jen zbavuje hebla, který už umírá a potřebuje vyměnit všechno od turba, váhy vzduchu atd. Navíc nemá ten stejný výkon jako z novoty. Dalo by se to velmi snadno poznat, kdyby v dieslu byl třeba například 7.stupeň. Nový to v klidu utáhne, ten starý se sníženými tlaky už ne. Pěkný ojeb, aby lidi kupovali ojeté diesly.
A teplota záleží na tlaku.
A aby to bylo 1500°C v naftě potřebuje 30bar, 2000 stupňů, potřebuje to tlak zhruba 45 bar, atd.
Za to benzín tlak nepotřebuje, ten je hořlavý 1.třídy a těkavý .Tomu stačí honit motor ve vysokých otáčkách :D
Diesel je proti tomu blbuvzdorný a v 5000otáčkách je mrtvola a nutí člověka přeřadit aby plně využil kompresní tlaky válců...

05.05.2011 | 13:00:56 |  Reagovat

Teplota spalování 3

Tlak při kompresi je reálný - těch 18 barů, ale při expanzi to bude daleko více, těch 800 stupňů je fakt málo, to je pomale teplota při kompresi a ne při expanzi, já stále razím minimálně 2 000 stupňů Celsiapři expanzi.

05.05.2011 | 12:51:28 |  Reagovat

Supeeeeeeer

Čas googlení 50 min přesně, nový rekord !

05.05.2011 | 11:58:03 | Vašek Reagovat

Zneuznaný génius.

Náhodou, svlastik je génius. U svého vozu přesvědčil elektrický proud, aby "nechodil" přes pojistku, :-))))), TDi motory přinutil pracovat i při 800 °C a to jsem zde nevyjmenoval zdaleka všechny jeho "vynálezy" a "moudra", kterými se zdejší diskuze jen hemží. Fyzika, jak ji známe, se otřásá v základech. Tak si počkám, až to vydá knižně, možná se lecčemus přiučím. :-D Svlastiku, nehul už to svinstvo, má to na Tebe neblahý vliv!

05.05.2011 | 11:54:51 | Dark_Side Reagovat

To Dark Side

Díky, ani jsem to nemusel hledat. Takže jsi potvrdil to co jsem tu psal.
Takže při tlaku 6-9 MPa, jsou teploty 1800-2000°C což je u nákladních vozidel.
Osobní vozidla takových tlaků nedosahují, tak a teď si spočítejte dle vzorečku, jaká asi bude teplota při tlaku hoření tak 2,5 - 3,5 MPa motor TDi Octávia. Za studena má tlak komprese tak 1,8 MPa za novoty, jinak opotřebený je tak 1,5MPa. Plus nějaký ten koeficient. A i kdyby za tepla a při plném zahřátí dieslu, jste pořád skoro 2x menší teplotě než benzín.
Mimochodem bavíme se o teplotě prostoru a né stěn, jenže ty stěny jsou touto teplotou vystaveny...A co se týká teploty, tak tam jsou opotřebené především těsnění a pístní kroužky a další. :D

05.05.2011 | 11:54:17 | svlastik Reagovat

Tak jsem myslel,

že je svlastik expert pouze na autoelektriku, když jsem se mu v jiné diskusi snažil popsat, jak funguje pojistka - marně :-), ale kokám že je to odborník na všechno, včetně počtu chlupů v nose gorily, že tě to pořád baví se tak ztrapňovat................

05.05.2011 | 11:45:56 | Vašek Reagovat

to dark_side

ted prijde "svlastik" z nejakym velkym moudrem,jelikoz dlouho mlci :))))

05.05.2011 | 11:14:14 | beda Reagovat

take jsem zvedav na odpoved :)))) chvili to trva nez to kluci vyGOOGLUJI :))

05.05.2011 | 11:04:38 | beda Reagovat

Všezálek svlastik :-)))

Nevím, kde svlastik čerpá své opravdu "bohaté" vědomosti, ale já být na jeho místě, tak už dávno kvůli tak velké ostudě chodím domů kanálama. :-). Zde citace z článku o vznětovém motoru : "Palivo rozprášené v proudu horkého vzduchu vytvoří zápalnou směs, která se téměř okamžitě začne vzněcovat. Hořením paliva prudce vzroste tlak plynů a píst je stlačován do dolní úvratě. Proto je tato doba pracovní. Při hoření stoupne tlak ve válci na 6 až 9 MPa a teplota se zvýší až na 1 800 až 2 200 °C." U některých motorů může být teplota uvnitř válce při expanzi až 2500 °C. A přesto se píst, ani válec neroztaví, neboť tento děj trvá okamžik a válec i píst se v cyklu sání opět ochladí nasávaným palivem. Nehledě k tomu, že je motor celou dobu chlazen vodou nebo vzduchem. Svlatiku, nech si svoje "moudra" pro sebe.

05.05.2011 | 11:04:11 | Dark_Side Reagovat

Teplota spalování 2

Ty údaje jsem vzal ze školních hodin, studoval jsem auta 8 let, ale neberte to někteří jako chlubení. Prostě teplota při expanzi u naftového motoru je přes 2 000 stupňů Celsia, u benzínového motoru je teplota při expanzi nižší.
Čekám na další komentář...

05.05.2011 | 10:53:42 |  Reagovat

To Anonym

Nevím kde jsi vzal to, že Ti nafta dokáže udělat 2 tisíce stupňů. Tolik stupňů ti dokáže udělat hořlavina čistá bez mastných přísad.
Nafta Ti udělá 1500 stupnů zhruba pod tlakem nad 30 bar, lidi někteří blázni to lijou i do kamen. Kdyby ti to dokázalo udělat tolik stupňu tak asi víš co by se s tím stalo, což se ti roztaví i ocel, tak asi víš co by se s těma kamnama stalo, ale zkus lít benzín a uvidíš jak to začne tavit. U vysokoobsahových motorů jako jsou mašiny, nebo nákladní auta to beru, že tam jsou vyšší teploty, protože jsou tam i větší tlaky nad 50 bar atd. U osobních aut je to kolem 800°C za studena a za tepla při plném ohřátí je to tak 1000°C, ale to už záleží na tom jaký je to obsah auta. Klasické TDičko Ti udělá tak 800°C protože má tlaky cca kolem 18-25 bar.
Systém common rail dává víc stupňů, ale bavíme se o Tdičkách...Ty nové diesly též prd vydrží...:D

05.05.2011 | 10:42:44 | svlastik Reagovat

to anonym

tak si pockame co nam na to rekne AUTO GURU SAM VELKY "SVLASTIK" nejchytrejsi z nejchytrejsich :))))

05.05.2011 | 10:14:03 | beda Reagovat

Teplota spalování

Pokud vím, tak teplota spalování je u naftového motoru vyšší než u benzínového, hodnoty se pohybují kolem 2 000 stupňů Celsia (u benzín kolem pod 2 000, u nafty na 2 000, rozdíl je několik set stupňů). Nevím kde jste vzal těch 800 st.C.
Rozdíl v životnosti bych spíše viděl v nižších otáčkách a v robustnější konstrukci ve prospěch naftového motoru.

05.05.2011 | 10:02:46 |  Reagovat

to svlastik

jo jo jo :) proto kazdej naftak podle tebe najede milion.bez se zastrelit :)))

05.05.2011 | 09:31:58 | beda Reagovat

To beda

Tak na tohle se ptát může jen neznalec opravdu. Tak Ti to vysvětlím jako nám v základní škole fyziky.
Dieslový motor má teplotu spalování někde kolem 800°C a benzínový někde kolem 2500°C.
Větší opotřebení materiálu vlivem teploty tedy až 3x :D

05.05.2011 | 08:57:40 | svlastik Reagovat

Fábie RS je pro mě auto s nějakým bonusovým packetem, upravené brzdy, spojka, sání, atd. Úpravy motoru tam nejsou a už vůbec tam není ten nejsilnější motor co má koncern VW v nabídce. Škoda potřebuje auta prodávat bohužel u VW je hlavní prioritou cena. Trh je v evropě přesycen sportovními minivozy typu Civic. Naopak v japonsku nemají kluci možnost kupovat a upravovat BMW M3, MB AMG, Clio V6 a pak další co jezdí taky v Rally nebo co tu ještě v evropě je a zároveň udržovat je. Takže tam se ty R-type, EVA a WRX prodají líp..
A ohledně té recenze, se tu píše, že s normálním 2.0l Accordem pojede vytuněnou Tdi, tak jsem se ozval jako majitel Tdi, že vytuněnou to prostě neudělá, tak možná seriovou po 250tkm a vyhoněnou. Sám jsem se taky s tím honil jak jsem měl 3.0l a když to tu přišlo na trh a musel jsem hodně šlapat abych se držel, při závodění bych ho možná dal s velkým riskem a taky nevím jak dlouho bych se držel vepředu. Ale týpek v Tdičku je vysmátý i když je předběhnutý, jede si pořád na max. celou cestu a za 6 litrů...:D
Tdičko prostě užene většinu aut, protože celou dobu jezdí na max a to se mi na tom líbí, že normální jízda Tdička je rovna maximálnímu výkonu Tdička.

05.05.2011 | 08:37:17 | svlastik Reagovat

to anonym

a benzin to najed nemuze??? tam mi vysvetli z jakeho duvodu? :)))

05.05.2011 | 08:18:50 | beda Reagovat

viděl jsem několik taxikářských TDI s najetým bezmála milionem km, nafťák určitě najede víc

05.05.2011 | 07:57:30 |  Reagovat

TO svlastik

hmm tak nema cenu z tebou debatovat.Jestli ja podle tebe 1.6 VTI zavodni verze.co je potom fabie RS? ve fabii superspotr???a ve VW Scharan je to znaceny normalne tdi. :))) koncim blaznum nema cenu odporovat :D

05.05.2011 | 07:16:59 |  Reagovat

To Beda

To co píšeš za technické data, to jsou nějaké závodní verze nebo nějaká limitovaná edice, dobrý vtip a srovnáváš to se sériovou Tdi.
Vezeš se na nějakém motoru, který jsi náhodou sehnal někde na internetu, že existuje ale ukaž přesně celý model. Už vidím, jak Ti do obyčejného auta dají takové výkonné motory a ještě v ceně do 500tisíc kč například. Tvoje auto pochybuju, že za celou dobu najetí 470tkm neznalo rychlost 5 a 4 jen při rychlosti nad 200km/h. Nechápeš pořád, že TDičko má maximální výkon už někde u 3600ot a ten maximální výkon využívá po celou dobu jízdy a tedy celou dobu existence vozidla!!!
Kdežto ty abys využíval maximálního výkonu motoru potřebuješ podřadit a využiješ to tak na pár kilometrů. A kromě Tvé zábavy si užije i Tvá peněženka.
Takže z těch tvých 470tisíc bylo bez tak využito na maximální výkon tak 70tisíc km a to ještě přeháním.
Jel jsi někdy v dobrém sériovém Tdičku(nevydýchaném po x settisíc km, což znamená tak rok max. dva roky starý auto), jemu to je jedno jestli to je rovina nebo kopec. Do 160km/h to má rozjezd pořád stejný a při plném zatížení necítíš rozdíl v zatížení ani kdybys měl třeba vozík na tažném. Já už Tdičko nemám, teď mám Colta 1.6 81kW a je to na nic, protože vůbec nevyužívám maximální rychlost. Jsem zvyklý asi víc na diesla, protože to nehoním někde u omezovače, nejezdím třeba po městě v 50 na dvojku, a mimo město na 3. stupeň, stejně se cítím, že jsem si přesedl do slabšího. Sednou si dva s nákupem z Tesca a už je to cítit. To Tdičko mi jelo stejně i při 5 lidech s nákupem a za drobásek. Dám Coltovi napít a jsem minimálně na 15 litrech. :(
To kdybych chtěl dračit, tak takový motor je na nic, si raději pořídím 3 litra od BMW, takže ho pak jen lechtám též jsem jezdil e34 a jsem na tom se spotřebou stejně a navíc ten motor se jen tak rychle nezadýchá a pohodlí takové, že si držím volant dvěma prsty.

05.05.2011 | 06:52:14 | svlastik Reagovat

to svlastik

Omluvenka 1.6 VTI 118kw,a nebo
civic 6G 1.8 VTEC 124kw. 100000km a umira na vysileni???? chces tu tvrdit ze TDI najede vic km nez VTEC??? tak dojed a muzes se mrknout k nam do garaze na 1.5 VTEC 85kw.Od noveho v 97 roce az po dnesek najeto 470 000 km.a z autem se nejezdi z lehkou nohou.Jinak mame ji na titulni strane Autosport&tuning v roce 2009 tusim prvni mesic.No a pokud mas nejaky to "TDI",urcite se muzem potkat nekde na sraze na sprintu.nicemu se nebranim :))) takova Ochcavecka TDI 81kw,nemam nejmensi problem ji pojet jak na 200 m ,tak na dalnici :))) ale to te pojedu i z p 306 1.8 16v. :)nemam nic proti nafte,kazdy si koupi to co mu nejlepe vyhovuje.a ja tu nechci vychvalovat japonce,nebo nemce,benzin nebo naftu .....,ale proste meles tu neskutecny SRANCE ! jeste tu zacni tvrdit ze udrzba naftaku je levnejsi jak u benzinu :D :D:D

05.05.2011 | 00:07:08 | beda Reagovat

To Beda Tak aby bylo jasno, Honda Civic VTEC 1.6 má 81kW(110 koní). Si myslíš, že Ti do seriového auta dají motor z formule nebo co???

To Luboš, tak já beru, že na sprinty a max. rychlost ten diesel bude pomalejší kvůli řazení a to, že na ideální výkon v rozjezdu od nuly potřebuješ často řadit, takže u stovky v dieslu jsi na čtyřce a u benzínu jsi u japonce na dvojce max trojce. Dle technicckých dat je rozjezd základní 1,9TDI za 12 sekund. a 2.0l VTEC za 9,8 sekund.
Papírově doložené, ten VTEC potřebuješ honit někde nad 6,5 tisíc otáček. A to Ti potom sežere i tu trávu kolem cesty při stejným výkonu jak jezdí Tdičko normální jízdou brumlání dieslu mezi 2,5 tisíc až 4,5 tisíc je jako obyč. jízda. Navíc to opotřebení budeš jezdit stejně rychle jako s Tdičkem využití max. výkonu s motorem Hondy tak po 100tisících ti motor bude umírat kvůli vysílení...
Takže ten stav motoru je taky velký plus pro diesla. Ty 13 let starý benzíny, kdyby měly najeto co ty diesly, tak sotva jedou a teď by se jim sotva vyrovnaly....:D
Takže si nevěřte, ale stejný motor se stejnými kilometry, a mimo město tedy Padesátky je pro motoricky vytuněné Tdičko vítězství na celé čáře.

04.05.2011 | 22:06:55 | svlastik Reagovat

Rekl bych ze tyhle uvahy jsou celkem zbytecny, pac u aut z roku 1998 uz zalezi spis na udrzbe nez co tam je za motor. No a TDI z tyhle doby... radsi nemluvit... snad ze jsou usporny, to je jejich asi jedine plus. Jinak vyhodou nafty je jeji mala horlavost a tedy lepsi pasivni bezpecnost. Spotrebni dan by mela byt na naftu a benzin stejna - a to rikam i jako majitel dvou dieslovych aut, protoze prece jen benzinovy auta jsou setrnejsi k ovzdusi.

04.05.2011 | 21:15:40 | Honza Reagovat

to:svlastik: Ak postavíš proti sebe rovnaké autá-rovnaký výrobca, 100 kw benzín verzus 100 kw nafta...tak Ti na 100% môžem garantovať, že diesel je BEZ šance...:))

Je to podobné ako u 607, kedy 2,2 hdi má na niektorých rýchl.stupňoch lepšie PRUŽNE zrýchlenie, ako 3.0 V 6, už so tu niekde prepisoval údaje z testu, ale ak pôjde do tuhého, tak BENZIN natrhne riť aj o 20 PS silnejšiemu dieslu...

Diesel je z biedy cnosť, ale je robený primárne pre ťažkú dopravu, ak by bola cena PHM normálna, ako v USA... ani pes neštekne po nafte.../dojazd je iná káva/

04.05.2011 | 20:49:37 | ľuboš Reagovat

Svlastik zase mele hovnaaa

04.05.2011 | 18:59:28 | pavel Reagovat

to svlastik

tak jen pro tvou informaci Honda civic 1.6 VTEC ma 160 koni,nemusis mit na Ochcavku zadnou S2000 abys ji pojel :)

04.05.2011 | 18:48:06 | beda Reagovat

No hlavně by se měl porovnávat benzín s benzínem, pleteš hrušky a jabka..

04.05.2011 | 16:31:47 |  Reagovat

No to teda může být, Tdičko nachipované 96kW tedy nabušené s výměnou trysek. Jak říkám, Tdičko v dobrém stavu s dobrými tlaky a dobrým turbem jede jak čert. Tdičko 96kW při 3,5t otáček. Nevím jestli je to ten samý motor co v hondě S2000, ale myslím, že cena by byla asi někde jinde. Tam bych těžce pochyboval, to je jasný, to je skoro jak WRX jasně, ale takový nějaký VTEC s nálepkou v základním autě bude asi nějaky slabounký odvar pro tatínky bez možných úprav v českých luzích a hájích. :D Jinak co se týká Hondy, tak porovnávat by se měl Civic s Octávií a tedy Accord s Passatem nebo Superbem ne?

04.05.2011 | 15:23:04 | svlastik Reagovat

Záleží na jak dlouhé trase, pokud na dlouhé, tak TDI vyhraje, protože VTEC bude muset dřív zastavit pro benzín :-D a jako bonus TDI vyrobí černá bouřková oblaka všude kudy projede :-D

04.05.2011 | 14:12:27 |  Reagovat

VTEC vs TDI... to je dobrej úlet... :-))))

04.05.2011 | 12:52:54 |  Reagovat

to svlastik

z TDI ujedes VTECu? Vzbud se ty pako :D

04.05.2011 | 12:52:36 | beda Reagovat

TDi vs VTEC

Tak to nemá komentář Tdičku neujedeš, ani kdybys chtěl, protože tě užene. Zrychlení dle tabulky je v rozdílu jen o času přeřazení rychlosti. Ale výkonově je Octávka silnější. Té ujedeš leda tak po dálnici nebo na sprintu. Ale běžně na silnici mimo město Ti dá na prdel. :D
A k tomu, kdy ty to uháníš někde na 5 tisících otáčkách a motor řve. Tdičko si to brumlá někde k 3500ot a spotřeba 6.5 litrů vs 20litrů :D
Měl jsem jak Tdičko, tak i auta s 200 koňmi a taky jsem se honil s Tdičkama a vím, ale pak mi došlo, že jak se jich budu držet a předběhnu je, tak budu mít 20 litrů, protože jsem pořád na trojce rychlosti u 140-170km/h.

04.05.2011 | 11:40:19 | svlastik Reagovat

moula anonym :-)

anonym : hele vís vůbec kdy se zacala vyrabet ta tvoje skvela Ochcávka?mas vubec poneti? já ti to teda povim moulis :bylo to roku 1996 a stroje Octavove z tohodle roku vypadaji ted jako nejvetsi sroty a kdyz se s nim svezes tak se klepes jeste hodinu po vylezeni z auta oproti Accordu od Hodny ty jelimane ale je mi jasny ze tvuj papa asi Ochcavku vlastni nebo vlastni a jsi z ni vyjetej protoze jsi v nicem nejel nehlede na tu korozi o ktere mluvis a Accordy z tohodle roku a vis jsou absolutne bez koroze..hele cau a precti si prosim te neco na netu nez tady zacnes zase povidat takovy brutalni nesmysly jelikoz zesmesnujes akorat sebe...zdur lidi a neberte takovyhle mouly vazne :-))

04.05.2011 | 00:47:00 | peetrd Reagovat

Oprava 35000 km, samozřejmě.

01.03.2011 | 07:38:17 | Adam Reagovat

Velmi zklamaný

Byl bych velmi opatrný s pyšným H na kapotě. Měl jsem 2x Hondu Civic a byly to skvělé auta (obě zakoupené jako nové). Teď mám CR-V (zakoupeno nové před rokem), najeto mám 35000 Kč a už mě napadlo, jestli to není nějaká čínská kopie. Neustále mám s tímto autem problémy, v servise začínám být jak doma. Naprosto mizerné dílenské zpracování, všude něco vrže, klepe atd. Na to jsem u Hondy fakt nebyl zvyklý. Prostě to začli ojebávat a podle toho, co čtu na netu nespokojených zákazníků začíná přibývat. Nejhorší je, že si to auto budu muset ještě pár let nechat, ale příště už Hondu nechci. Takovou kvalitu bych dostal i u Hyundaie (bez urážky) a ještě bych ušetřil cca 100 tis. Tak asi tak...

01.03.2011 | 07:37:03 | Adam Reagovat

Johny

Ked uz chces urazat, tak aspon s faktami.. tvrdit , ze je to obycajny benzinovy motor moze len niekto, kto je uzivatel auta a nie clovek co ho troska aj bavi pozerat sa na to, co ta dovezie po hranicu statu.

28.02.2011 | 18:58:53 |  Reagovat

Ty voga 13 let vyběhanej šrot s přetočeným motorem srovnávat s Octavii a ještě to má obyčejnej benzínovej dvoulitr.

26.02.2011 | 03:11:00 |  Reagovat

anonym

Cauky Hondaci - musim tady reagovat na toho moulu anonyma, jedine co me napada je, ze to je borecek trochu mladouckej a nema jeste moc zkusenosti s autakama, oka , octa je super pro nakou firmicku, nahradni dily za hubicku atd, svezeni parada,ale akorat tak pro moji babicku kdo chce mit z pocitu jizdy trochu vzruseni tak Hondice Accord 98-03 neni spatna volba, komfort, ticho uvnitr, akcelerace, podvozek a v neposlednu spolehlivost coz by nize uvedeny musel ale pochopit po delsim traveni s Hondou...The power of dream se nerika chlape jen tak.......a nemluvim o tom kdyz se sepne V-tec........Octa pro nudny chlapy paaaaaaaaaaaaa

26.02.2011 | 00:57:33 | peetrd Reagovat

Anonyme ty jsi naprosto mimo. Japonci že nejsou držáky?? Jestli jsou nějaka auta spolehlivá tak právě z Japonska... Já konkrétně jsem vyměnil Octavii za Accord a je to sto a jedna, ať už co se týče spolehlivosti, jízdních vlastností a výkonu motoru.

01.01.2010 | 18:56:59 | pavel Reagovat

Ten kdo rozumně uvažuje tak by si vybral spíš Octavii než nejakeho schnileho japonce.Mame ve firmě předevšim nemecka auta.Nemecka auta jsou daleko většimi držaky a jsou určitě i bezpečnější.Japoncu mame take pár,ale začiname se jich postupně zbavovat,večně s tim jezdime stejně jen po servisech.Takže Octavii bych nesrovnaval s nejakou japonskou sračkou,to by byla urážka Octavie.

13.07.2009 | 17:30:32 |  Reagovat

Pohoda honda

Accordy jsou skvělé auta, jan mě te´d trochu láká Lancer EVO 217 kW :-))).

07.11.2008 | 21:10:21 | ondra Reagovat

he he

Aké auto sa dá porovnať s Octaviou? Daewoo Leganza? Hondu môžeme porovnávať tak maximálne s Toyotou, Mazdou alebo Subaru! S Japoncami na večné časy...

20.07.2008 | 17:50:39 | cipo11 Reagovat

Forever

Nemuzu nez souhlasit! Japan Forever. Mel sem japoncu nekolik a uz nikdy nic nez japonce! Pokud ho nerozbijete a nemusite platit opravu, tak je to vpohode!!!!

01.07.2008 | 21:31:20 | Teflon Reagovat

To je fakt...s Octavií jsem Hondu porovnávat neměl. Tohle si Honda nezaslouží! Omlouvám se všem majitelům vozů s pyšným H ve znaku.

01.07.2008 | 21:15:33 |  Reagovat

Accord je krasne auto. Len si ho asi nemal porovnavat s octaviou, lebo ta roznesu na kopytach....

30.06.2008 | 13:48:03 | lakinooo Reagovat