Recenze Opel Corsa 1.0 Ecotec
“Spolehlivá a překvapivě živá buchtička do města”

Autor recenze: Dr.Gaga (20 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1.0 Ecotec Stav km při koupi:88 900 km Stav km nyní:98 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 4,71 l/100 km Vloženo: 4. 9. 2010

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Trabant 601 S Škoda Fecia VW Passat

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Majitel přede mnou nechal vyměnit EGR ventil, prý dělal neplechu.

Já jsem se setkal se zasekávajícím se motorkem přidávání plynu. Projevovalo se to zaseknutím celého plynu. Jakmile jsem pustil nohu z pedálu, motor se přepnul do nouzového režimu a byly jenom 2 možnosti jak jet - brzdit motorem, nebo jet na plný plyn (jakmile jsem se dotknul plynu, auto jelo na plno). Oprava byla otázkou 30 minut i se zdlouhavou chůzí do schodů - vyčištěny kontakty a umělohmotná kolečka promazána.

Přerušená hadička zadního ostřikovače .

Jinak spotřebák.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S Beruškou jsem absolvoval minulý měsíc přes 7000km (Švédsko, Lucembursko, Německo + nějaké popojíždky, když bylo potřeba). Ve štychu mě nenechalo, i když jsem kvůli zasekávajícímu se plynu musel několikrát stavět.

Motor: Velice pružný. Na svoji kubaturu velmi silný (40kW), s 950kg dokáže pěkně zahýbat. To ovšem končí v kopcích. Tam to nechci trápit, radši řadím dolů. Řekl bych, že na 5. rychlostní stupeň zrychluje celkem slušně až do 110km/h (na svou kubaturu). Potom už je znát odpor vzduchu. Poměrně krátce zpřevodovaný. 3000rpm má těsně pod 100km/h.

Podvozek: Poměrně dobře vyladěný. Lehce se naklání do zatáček (auto je na podvozek vysoké). Hezky filtruje příčné nerovnosti, ale nesnáší dlažební kostky (kočičí hlavy). Na nich si člověk připadá jak ve velkém vibrátoru. Pozor na díry v silnici. Drobné filtruje, do velkých skočí a auto rozhodí. Podvozek zvládá s přehledem rychlost do 120km/h. S autem jsem jel 150km/h (díky zaseklému plynu - potřeboval jsem se dostal včas do přístavu na trajekt) a rozhodně jsem neměl pocit, že by auto plavalo, nebo že by mi ujížděla kontrola.

Kastle: Nevím, jestli je to pozink, ale rezne minimálně. Pozor na hluboké škrábance. Já na samotné kastli prakticky nic nemám. Teď jsem opravoval začínající velmi lehkou korozi pod rezervou v kufru, pár flíčků 1x1cm na nádrži a prostor nad chladičem - ten dostává zabrat, pozor na to, rezne zespodu a pod plasty!

Prostor, místo atd.: Venitř je autí útulné, poměrně velké, na to, co je to za prcka. Na předních sedačkách je poměrně slušné místo. Gól pro auto byl, když jsem po 9 hodinách řízení s 2 10 minutovými přestávkami vystoupil v Sassnitzu naprosto čerstvý a o bolavých zádech jako bych nikdy neslyšel. Bohužel jsem nepochopil, k čemu je ta stupidní polička pod přihrádkou spolujezdce. Rapidně zmenšuje místo na nohy a nic se na ní nevejde (tak leda mobil a brýle). Další věc, co bych vytknul, je poloha 5. rychlostního stupně. Když vedle sedí partnerka, je to v pořádku, když si ale udělá pohodlí někdo jiný, diví se, že mu šmátrám po koleni. Neškodilo by celé řazení o pár stupňů pootočit směrem k řidiči. Jinak je řazení přesné. Další ergonomický nedostatek (z mého pohledu) je lítání všech možných papírků, bordelu a pokut za parkování při jízdě po otevření předních oken. Jakmile se překročí cca 60km/h a víc se otevřou okna, vše jimi vylítá ven.
Na zadních seslích je dost místa pro nohy, ovšem samotné sesle mají katastrofálně krátké sedáky, což dělá delší jízdu nepříjemnou. Rovněž absence opěrek hlavy v zadu je nemilá.
Kufr je na svoji třídu velmi velký a dobře vyřešený. Dozadu se vejde velký cestovní kufr a batožina. Po úplném sklopení zadních opěradel se dá auto přestavět na kombíka (odstěhovalo mě do Švédska, odvezlo 2 kufry, spoustu narvaných tašek, kolo, stan a dva spacáky).

Výbava: Viva = krom standartně nabízené výbavy Opel (sedačky, volant a autorádio) tohle autí dostalo ještě: stavitelné pásy, lepší rádio a repro, nastavení světel, přední okna v elektrice, dělené zadní opěradlo, posilovač řízení, airbag řidiče, display ukazující čas, datum, teplotu a RDS rádia a nějaké další drobnosti

Spotřeba: na 7000km (7% město, 93% dálky v rychlostech 90-110km/h): 4,71l/100km, 75% plně naložený (2 lidé a narváno až po okénka, 3 lidé + bagáž na 10 dnů)

Hodnocení: auto mám jako dopravní prostředek, ne k dokazování, že umím předjet škodovku ve stříbrný metle a na hlínách, takže Corsa vyhovuje. Motor je ale na dlouhé vzdálenosti slabý. Je to auto do města, nebo na dojetí 50km na chatu po okreskách. Ale mám Berušku rád, odvezla všude, problémy (krom plynu) nebyly, je to pracant. Označil bych ji za spolehlivé auto, taky se k ní chovám hezky, aby mi vydržela...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Corsa

Vložit komentář

1.0 40kw

Docela podivné auto.Je děláno jako přibližovadlo do města,ale...na provozní teplotu se ohřívá 6 km jako nějaký starý diesel,tím pádem topí po dlouhé době.V porovnání s 1.0 S.Swift,který i v zimě topí po cca 300 metrech je Corsa tragedie.Dále je Corsa pro své blbé odstupňování převodů velmi nepříjemná na popojíždění po městě.Skoro se bojím někde zastavit,neboť rozjíždění s Corsou je náročné asi jako s naloženou Avií.V porovnání se S.Swift,který se v pohodě rozjede skoro na volnoběh a při 1500ot.motor dobře táhne.Další nevýhoda Corsy je nemožnost zastavit někde v kopci a dát tam kvalt.Tohle nelze,neboť rozvodový řetěz je napínán tlakem oleje a při vypnutí motoru je volný(starší Opely mají fixaci napínáku,takže i pči vypnutém motoru je řetěz napnutý).Musíte mít prostě ruční brzdu ve 100% kondici.Nějaké roztahování na laně,že řeknu mám v motoru řetěz tudíž nelze.Pokud porovnám o 12 let starší Suzuki Swift 1.0,potom vítězí ve všech bodech.Opel Corsa byl velký omyl,alespoň teda s 1.0 motorem.

11.03.2014 | 08:59:45 | kelenda  | 94.125.216.* Reagovat

Dr.Gaga:

Také doma jezdíme s jedním autem jen na zimních gumách. Jen je dobré, v zájmu bezpečnosti vlastní i druhých, vybrat nějaké, co fungují i v létě, na mokru, a tak. Ale to platí koneckonců i o letních. Vybrat se dá. Také nesnáším, když na letních gumách nemohu někam vyjet, když se jede třeba do přírody, na dovolenou, tak se člověk dostane občas např. na trávu, neřku-li mokrou, a to je pak problém. Některé letní gumy i to zvládnou, ale nejsou moc dostupné. Pak jsou tzv. universální, ty zas mají jen v omezeném sortimentu, a zbývají zimní, které hafo lidí stejně v létě dojíždí ze 4 mm, páč je nechtějí rovnou vyhodit.

17.06.2011 | 15:20:29 | Itall Reagovat

Po roce....

Tak, Corsa si užívá spokojeného důchodu u rodičů. Ti moc nejezdí, ale za 100km bude mít 100 tisíc najeto. Vyměnil se olej - štely přestaly klapat. Předchozí servisák byl asi pěkné číslo. Výměna pneu za zimní - celoročně. Rodiče by se nedostali z chaty, když by zapršelo. Tatík na polní cestě ohnul disk zadního kola!!! :-O Auto se zhouplo a skočilo přímo na pařez. :-( Pořád nechápu, jak se mu to povedlo. Jinak je vše ok, na výbornou.
Jak se tu pořád mluví o čidlech. Mám pocit, že čidla budou v pořádku. Dle mého názoru se jedná o studené kontakty v zástrčkách. Měli jsme zase problém s plynem. To už vypadalo na nějaké čidlo. Taťka postupně odpojil prakticky vše, co se v motoru odpojit dalo a veškeré kontakty stříknul antioxidačním čistícím sprayem. Od té doby je pokoj. Takže výměna čidla by mohla být blbost - zřejmě to tak řeší servisáci. Diagnostika ukáže, že nějaké čidlo nehlásí, tak ho vymění. Při tom samozřejmě strhnou oxidaci z kontaktů a ono to rázem funguje.
Jinak spokojenost. Taťka jezdí za 5.5l/100km, tak ho trochu pošťuchuji, že na mě nemá. :-)

17.06.2011 | 11:32:57 | Dr.Gaga Reagovat

Autorovi

Jako dost silnou konkurenci z této, ale vlastně i starší doby bych uvedl Peugeot 205 1.1 (44 kW) jede velmi dobře, i po dálnici, taktéž Peugeot 106, nebo Citroen Saxo. Věřím, že jsi spokojen, ale rozhodně to není špička mezi litránky :-)) Ať slouží, jsou i jiné klady než výkon.

06.09.2010 | 19:03:11 |  Reagovat

To Anonym 89.102.229.x

Ahoj,
uniká neuniká. Pro vysvětlení. Srovnej si auta s litrovým motorem ze stejného období. Sedneš do Corsy a zjistíš, že oproti ostatním je to raketa a to včetně favorita, nebo felicie, nehledě na jízdním komfortu. Samozřejmě proti Passatovi je to sekačka na trávu. Ovšem motor je pružný a velmi dobře jde do otáček. Navíc, síla ve městě dostačuje, nemám potřebu řadit nad 3tis. otáček, když potřebuju výkon. Největší krouťák má v 2600rpm... Na dálnici bohužel do kopců na 5 nejede, ale to auto na to není konstruované, takže je moje blbost, že s tím jezdím takový štreky...
Spotřeba je naprosto úžasná, opět ve své kategorii v autech ze stejné doby naprosto nemá konkurenci. Vše ostatní je 5,5l a výš.

06.09.2010 | 00:16:06 | Dr.Gaga Reagovat

autorovi

Trochu mi uniká proč pisatel píše, že motor je velmi pružný a velice silný, a potom popisuje tragické hodnoty, jakých dosahuje. Ve finále píše, že motor je slabý. Osobně bych ho zhodnotil jako velmi slabý a to i ve své třídě. Samosebou, je to již starší konstrukce, nejde to srovnávat s moderními motory, snad jen spotřeba je slušná. Příště prosím šetřit se slovy silný a pružný. Každý si potom bude myslet, že majitelé malých aut jsou všichni na hlavu :-)

05.09.2010 | 19:55:21 |  Reagovat

Opel

Pekne napísaná recenzia. Prajem veľa šťastných kilometrov, bez závad.

05.09.2010 | 15:53:43 | 07-2 Reagovat