Recenze Opel Omega sedan
“Je to to, co jsem hledal od doby, kdy jsem dostal řidičák.”

Autor recenze: Ron (44 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:2.0 Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 1. 11. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo 2.0

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

To se nedá říci. Koupil jsem jej totiž jako špatně opravenou a stoprocentně nikdy neservisovanou bouračku. Vlastně bouračku, některý z předchozích majitelů ji chudinku oflákal o bůhví co ze všech možných stran, takže po opravách karosérie se pravděpodobně finančně vyčerpal a na jiný, hlavně technický servis už neměl nervy.

Vystřídalo se na ní asi šest majitelů, několik z posledních pravděpodobně nedělalo nic jiného, než v autě chlastalo a kouřilo. Z tohoto důvodu byla její cena hluboko, hluboko, pod v té době bazarovými cenami.

Ale mně prostě padla do oka. A jak se říká, byla to láska na první pohled, která svojí silou i hory přenáší.

A tak mne ani nenapadlo, že má ucpaný chladič, nefunkční ventilátor a vodní čerpadlo ( zadřeli se chudáci při záchraně života 16 ti ventilové techniky jinak skvělého motoru ZETEC, chladič imbecil majitel ucpal pravděpodobně nějakým zázračným přípravkem z televizní reklamy ) a vesele jsem měsíc jezdil jako v sauně.

Z toho plyne poučení : nekupujte auto v zimě, to si libujete, jak to pěkně topí a pendrek poznáte, že se motor přehřívá. Zvláště, když si říkáte, jo, to je dobrý, těch 95 stupňů ještě není bod varu....není nad zkušenosti se škodovkou....Naštěstí jsem v létě radostně zjistil, že klimatizace funguje bez vady, to byste v zimě taky mohli přehlídnout.

No, ale hlavní dotazy byly na vady.

Můj známý a současný servisman mého miláčka ví k Omegám přesný seznam, kdy Vás co postihne. V případě konkrétního dotazu mohu napsat na mail, známý bydlí poblíž a není problém se zeptat.

Ve 100 000 určitě měnit rozvodový řemen. Má se v 70 ti, ale nemáte-li potvrzení majitele, že to udělal, jděte do toho neprodleně. Zauzlovanou kaši z ventilů nikdo nerozplete a na vrakovišti je "nový" motor pořád ještě za cca 40-50 litránků.

Ve 160 000 si přední kotouče začínají říkat o výměnu. Vlní se, ale ještě to jde.

Někde po 150 000 odpadne čidlo vačkového hřídele a chvíli po něm prý další čidlo hlídající chod klikového mechanismu. Obě nutno měnit aby motor šel optimálně.

Až dosud žádné tragédie. Mám rozpočet na kompletní GO brzd ( bude na jaře ) a je to do 8 mičky, což není vůbec zlé.

O pravidelném a ohleduplném servisování motoru snad ani netřeba mluvit a speciálně v mém případě mu skládám hluboko poklonu, protože když jsem ho hned po koupi (nejsa v obraze) honil po dálnici bez chladiče jak vzteklého psa a on to nevzdal, tak opravdu poklona hluboká....


Hodnocení a zkušenosti s autem

Hodnocení textem :

Omega je kultovní vozidlo pro mnoho chlapů. Nikdo neví pořádně proč, je to totiž jiná sorta než BMW ( osobně se domnívám, že renomé BMW u nás výrazně škodí někteří majitelé a šoféři at už z řad papalášů či šíbrů všeho druhu...) a přitom třeba ta moje stála nová tolik co solidní Mercedes ( ovšem nikoliv ten NEJ, pochopitelně ). Konkrétně 975 000,-, což byly v roce 1994 UKRUTNÝ PRACHY.

Zkrátka, pokud chlapovi něčím zaimponuje, má ho navždy.

A tak postupně i já vím, že už značku nezměním a všichni chlapi "s Omegou", které znám, kupodivu nepřemýšlejí o žádné jiné značce. Jeden z nich mne i rozesmál, protože svoji perfektní Omegu 2.5 combi řady B ( byť dost jetou ) chce mocí mermo vyměnit za libovolnou řady C ( tu znáte určitě z Kameňáka, kde si v ní vozí prdel "Kohn" Josef Laufer ) a vůbec nebere v potaz, že to auto je prakticky stejný, akorát mladší....

A tak ji dojezdím až do úplného konce, což bude doufám za dostatečně dlouhý čas, aby se do mého finančního rozpětí "křidýlek" dostali její následníci. Modely C a později její ještě nevyráběný následník, který se zatím pouze líhne v hlavách konstruktérů Opelu a jen velmi málo spekulativních informací je k mání....

A teď na závěr mne to napadlo. Ten důvod.

Je to stejný křižník jako "starej dobrej Boeing 747", starej vzdušnej zámek, kterého jen tak nějaký Airbus hned tak z nebe nevypudí...

:o)))

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Omega

Vložit komentář

Omega a všechny oply jsou hniláky

23.02.2007 | 07:24:48 |  Reagovat

jak jsme na tom po roce..

A já a moje bývalá "chudinka", ovšem tehdy i dnes "miláček".
Děkuji za hezky vyjádřené repliky na můj původní komentář.Udělaly mi radost, bez přehánění.
Za ten rok, který uplynul se nám přihodil jediný drobný problém. Teda drobný...větší, ale vlastně opravdu drobný.Prasklo mi těsnění pod hlavou Zetecu, takže jsem se musel nechat naložit a hybaj domů ke kamarádovi.
Byla to asi souhra náhod a nebo "zásah shůry" jako odměna za to, že to auto tak miluju, ale přihodilo se mi to přesně ve chvíli, kdy jsem dojel na parkoviště ve své práci a rozhlížel se po volném místě. A najednou, jak tak koukám přes čelní okno na zaparkovaná auta, koukám, jak se mi zpod kapoty začíná valit čmoud, který tam tedy rozhodně nemá co dělat! Vyletěl jsem z auta, potopil se do kufru a vytáhl hasičák ( vozím klasickou velkou ( 6 kg ) práškovou příšeru. Pomalu otevírám kapotu, aby mne případný výšleh plamene neogriloval a nakonec jsem radostně zjistil, že hasit se nemusí...Ten ošklivý kouř vyrobil zbrusu nový koncentrovaný "Fridex" ( jmenuje se nějak německy, ale ze zvyku říkám fridex :o))) ), který se odporoučel do naštěstí již rok jetého oleje Castrol....
Takže jsem sice musel zacálovat obě tekutiny, ale představa, že jsem olej nechal měnit o týden dřív by mne nenadchla.
Bilance : odvoz "jako s botičkou"..700,- ( za velkého pobavení všech žáků mé školy ), nové náplně 2500,-, pak nějaká ta hadice, která nevydržela teplo, několikero těsnění včetně toho důležitého, které prasklo, přebroušení hlavy a zaplatit práci v servisu mého známého. Klepal jsem se ze dvou věcí. Jestli tragédii neodkašle lambda sonda ( 4000,- ) a v první fázi, hlavně jestli jsem válce motoru nepoškodil přidřením, protože to by byla drahota.... kontrolka lambda sondy na mne sice po opravě ještě první dva dny po chvilkáchli kukala, takže jsem se už "smiřoval", ale zatím to vypadá nadějně.
Výměnou za prožité trauma ( tři dny, než se nechala přebrousit ta hlava válců, jsem musel okrást vlastní ženu o její fordku, protože jezdím denně do práce ), nejistota do zjištění rozsahu škod a tak všelijak podobně, jsem nakonec získal i přes ztracené peníze dvě pozitivní věci.
Za prvé zjištění, že před dalším prodejem auta nechal libovolný z posledních majitelů stoprocentně odmotat aspoň 100 000 km, protože není možné, aby těsnění pod hlavou prasklo ve 180 000 , protože to by šlo doslova o výrobní vadu... a není nad to vědět na čem člověk je, že. ( letos v létě jsem byl osobně na STK, nic "zaplaceného" a žádná ztráta kytičky...) a za další...směšná věc..zbavil jsem se "tuningového" zvuku, který mělo na svědomí lehce popraskané těsnění pod "parožím" prvního dílu výfuku, kterým trpívají snad všechny Omegy starší deseti let... Protože, když už se musí měnit jiná jiná těsnění a odkrývat motor, tak tohle taky...
A závěrem. Jinak mi u miláčka s věkem začala působit koroze na lemech zadních dveří a v trochu menší podobě i na předních. Ale to se, na rozdíl, od jiných aut, dá považovat pouze za kosmetickou záležitost , protože ty lemy, ty nic nenesou a ani nic nechrání...
a tak si hraju se šmirglpapírkem a tmelím malým štetečkem, jako zamlada...
Jo, ještě poznámka. Ve dvanácti letech stáří začíná odcházet originální autorádio, přesněji řečeno, kazeťák v něm. Hraje, ale už to není ono. A nebo jsem tak zmlsaný z CD ???
Mějte se hezky a za čas zase podám zprávu.

27.12.2006 | 23:32:17 | Ron Reagovat

S Omegou na věčné časý a nikdy jinak

Mám MV6-ku r.94 a vše je přesně jak píše RON. Omega je srdeční záležitos. Jak jinak by si někdo mohl pořídít 12 let starý auto s obsahem 3.0 l. Já jsem to udělal. Jen tak z hecu jsem podal inzerát-vyměním Fiat tempra kombi 2.0 za Opel Omega B nejlépe MV6 a ejhle zazvonil telefon a já frčel i s rodinkou do Prahy pro vysněnou Omegu. Sice se v ní neustále hrabu, něco kupuju, ale to jsem delal na všech autech, co jsem do dnešního dne měl. Omega mě nesklamala ani cestou do Chorvatska jela krásně, spolehlivě a hlavně za 7,5 l/100 km při nějakých 100-140 km/h. Prostě a jasně s Omegou na věčné časi a nikdy jinak.

04.08.2006 | 22:16:19 | Pája Reagovat

Souhlas

Souhlasím s tím super slohem

29.06.2006 | 16:42:45 | Petr Reagovat

Dobrý!Evidentně si se minul povoláním,měl si dělat spisovatele nebo básníka !Fakt pěkně psaný.

01.11.2005 | 17:38:54 | Valdauf Reagovat