Recenze Opel Omega COMBI
“Za ty prachy nekoupíte ani lepší ani vybavenější tank silnic.”

Autor recenze: Petr (36 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2,0i 16V Stav km při koupi:150 000 km Stav km nyní:175 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km Vloženo: 28. 11. 2005

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Omega A 1,8 i 8V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Při nákupu v autobazaru mi nesdělili tyto závady:

- zvýšenou spotřebu jednoho litru oleje na 800km
- poškozený kompresor klimatizace

Další závady spojené s provozem:

- po 2000km od koupě odpadl kus pakny v systému ruční brzdy a levé zadní kolo se za jízdy zablokovalo !! ( ještě že nebyl sníh nebo námraza )

- po 2300km od koupě odešla lambda sonda ( šlo zřejmě o to, že dříve sycená lambda olejem se po opravě těsnění na ventilech vypálila )

Opravy a další práce:

- výměna těsnění na ventilech
- výměna rozvodového řemene, olejů, filtrů
- výměna obložení ruční brzdy ( tato závada se netýkala normálního brzdového systému - auto má vzadu k normálnímu brždění čelisťové brzdy )
- poškozený kompresor klimatizace nebyl dosud opraven


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je velmi bezpečné a pohodlné. V minulosti jsem havaroval s Omegou A a v 90ti kilometrové rychlosti jsem v plném obsazení narazil do sloupu. Kromě drobných zranění a bohužel díky nepřipoutanosti všech jedněch pak dlouho léčených předních zubů se vlastně "nic" nikomu nestalo. Auto se neopravovalo, ale na motoru se vyměnila prsa a namontoval se do jiného vozu, kde ještě dlouho sloužil.

Do Omegy B se mi dlouho nechtělo, protože se mi vnějším desingem moc nelíbila. Nakonec jsem musel uznat, že je to na mnohem lepší technologické úrovni, a to ve všech ohledech. S Ačkem jsem mnohokrát procestoval celou Evropu a nikdy mne žádná závada nikde nenechala. Dokonce i po havarii v Remeši jsem dojezdil celý měsíc dovolené s provizorně opraveným chladičem a přední maskou vč. světel.

Na 3 Ačkách jsem najezdil za deset let cca 750 000km a podle dosavadních zkušeností mohu prohlásit, že s Béčkem najezdím statisíce také. Nutná je jen pravidelná a včasná kontrola. Umět si auto naposlouchat když víte, že je v pořádku a včas reagovat na změny. Pokud ponecháte něco svému osudu a myslíte, že to ještě vydrží, může se vám oprava pěkně zbytečně prodražit.

Mimochodem jsou součástky, pro které se vyplatí dojít na vrakáč a jsou součástky, které opravdu kupovat jen nové. Omega je odjakživa levnější variantou BMW - a v některých parametrech je horší a v některých lepší. Tedy určitě v pohodlí.

Pokud budete Omegu B kupovat v benzínu - doporučil bych zkusit najít auto se starým dobrým osmiventilovým motorem. Ty šestnáctiventily jsou sice pěkné ekologicky, ale jsou línější v menších rychlostech. Naopak jsou pěkně dynamické nad 90km.

Spotřeba se stejně pořád pohybuje kolem 8,2l/100km.

Pokud chcete kupovat starší diesel motor, tak to bych vám snad vymlouval. Praskají hlavy a pokud nevíte od koho auto je, můžou se podle mne opravy pěkně prodražit.

Zavazadlový prostor je výborný - rovný - manželská dvoupostel po sklopení zadních sedaček.

Výbava - vše kromě kůže a zadních oken v elektrice.

Brzdy - perfektní - zadní náhon při brždění ve smyku je lepší v tom, že sundáte nohu z plynu a položíte ji na ABS. Ne jako u předních náhonů, kde místo toho aby jste ve stejné situaci začal brzdit, musíte přidat plyn.

Podvozek - automatická světlá výška vozu dle nákladu

Karoserie - antikorozní úprava se trochu zlepšila proti verzi A, ale není to tak dobré jako třeba u Audi.

Jízdní vlastnosti - auto sedí jak přibité, nikdy jsem ho nedostal do smyku, pokud jsem nechtěl - zadní náhon udělá své, v zimě doporučuji mít zimní gumy. Ale ne proto, co všichni říkají, že zadní náhon je v zimě problém, ale proto, že tím zvyšujete svoji bezpečnost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Omega

Vložit komentář

Bezpečnost Omegy

Zdá se až neuvěřitelné, co se dá v Omeze přežít. Jednou jsme s Omegou 2.0 A bez ABS drhli asfalt v plném naložení na dovolenou ze 100 na 0 kvůli srně, a myslím, že s ABS bychom tak rychle nestáli, ale toho smradu...
Co se týče nehod, Omega má dle videí v NCAP neskutečně dlouhou deformaci až po sloupek A, tedy víc jak 100 cm, díky podélnému motoru. Zpoždění při nárazu je tedy porovnatelné tak s Tatrou 613. Viděl jsem i na vlastní oči nehodu, kdy borec usnul a bez brždění vzal strom mezi motor a levé kolo až k oknu a nepřipoután bez airbagu měl jen rozbitý nos. Délka deformace tedy může zachránit více než se zdá. Jen se přitom trošku drtí chodidla, ale hlavně, že hlava přežije zpoždění.

10.03.2014 | 00:47:51 | Roman  | 83.208.136.* Reagovat

Opel nepatří k nejlepšim

Omega je ve svý třídě akorát průměrná možná mírně nadprůměrná.Kdybych ji srovnal s Audi A6 tak by ji nesahala ani po kotníky.

27.05.2009 | 21:21:23 | martin Reagovat

Omega A

Já před cca 1,5 rokem při otáčení dostal boční náraz v Omeze A mezi dveře a kolo od BMW jedoucího 80-90/hod a akorát jsem se odpoutal a bez zranění vylezl ven. Jediná škoda byla lehce děravé triko od střepů z bočního skla :) Ale nijak bych to s bezpečností nepřeháněl, přeci jenom absence airbagů bude v případě silného čelního nárazu znát. Taky se divím, že se nikomu v 80kmh nárazu do stromu nic nestalo, zvlášt pokud byl spolujezdec nepřipoután. V takové rychlosti by musel vyletět ven a rozmáznout se o ten strom. Podívejte se na testy EURONCAP. Tam jdou v 60kmh do pevný betonová překážky a i přes použití airbagů tam často i u moderních aut jsou kritická zranění.

11.05.2007 | 11:23:22 | Slayer Reagovat

ááááááá jééé

Golfis žije, ještě ho nekleple pepka z tý jeho paštiky, výtej .

06.05.2007 | 18:46:26 |  Reagovat

Bouračka

Musím reagovat na pochybnosti od Golfise. Mám za sebou nehodu s Omegou A která nemá airbagy a ve sto kilometrové rychlosti mi vjel do cesty favorit.Je pravda že to není strom ale s auta jsem v klidu vylezl ( i když přes spolujezdcovi dveře) a neměl jsem ani škrábanec.Nepřipoután,je fakt že mě týden boleli svaly na rukou.Omega má totiž dvě nesporné výhody oproti běžným autům.První je že se má tzv. co muchlat.Má velké deformační zóny.Další nespornou výhodou je motor podélně uložen,který opět chrání posádku před deformací vnitřního prostoru.

06.05.2007 | 16:07:00 | JOB Reagovat

Ahoj. Mam Omegu 2.0i 16v, auto je super, ale už asi rok se z nej linou při jakemkoliv pohybu příšerné skřípavé zvuky! Omrklo to už několik odborníků a nikdo nedokaže přesně určit odkud to je. Neměl jste náhodou někdo stejný problém? Díky.

13.09.2006 | 09:46:13 | Lukas Reagovat

No,milí Golfisi,možná se budeš divit,ale díky poměrně obrovskému předku je Omega A docela bezpečná.Já vlítnul zhruba v 70-80 do toho stromu.Já byl připoutaný-zlomený prst o volant,nepřipoutaný spolujezdec škráblý čelo.Možná,že 90 je nadsazaných,ale...
Samozřejmě,při mé nehodě bylo trošku kolo namáčklý dovnitř,ale deformace celkově ušla(na 15let starý auto super).Tady je ukázka,pokud to nesmažou(někde to tam je).Ale samozřejmě je pravda,ono vždy musí mít člověk trošku štěstí.
http://www.senatorman.de/opel_omega_a.htm

01.12.2005 | 19:54:43 | RRAAFF Reagovat

Nehoda v 90??!!

Jo no a to mám věřit, že někdo v takhle starým autě( ale i klidně i v novým) přežil v

01.12.2005 | 18:07:59 | Golfis Reagovat

sisi:To by se asi mé přítelkyni nelíbilo .
Ale stejně je to zajímavá shoda.

01.12.2005 | 15:40:04 | RRAAFF Reagovat

nový opel gay

Dejte se dohromady

01.12.2005 | 10:59:35 | sisi Reagovat

Člověče nedá mi to a musím napsat.My dva jsme snad řízeni osudem .Já taky naboural s Omegou A 1,8 8V asi v 80 do stromu,taky jeden nebyl připoután.Taky jsem z královehradeckého kraje .
No nic,tak ať to jezdí.

29.11.2005 | 18:03:17 |  Reagovat