Rok výroby:2001Typ motoru:1,4MPIStav km při koupi:75 000 kmStav km nyní:105 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:do 6 l/100 kmVloženo:5. 1. 2007
Podľa servisnej knižky malo auto po 45000Km vymenený snímač vačkového hriadela, ale inakšie žiadne veľké opravy!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Momentálne pri 105 000 Km auto pracuje spoľahlivo,ale skôr by som si chcel nechať predbežne poradit.
Zhruba od konca novebra (11. mesiac) a po servisnej príprave auta na zimnú prevádzku sledujem opakujúci sa problém. Akonáhle klesne teplota vzduch pod bod mrazu,tak mi signalizácia stavu chladiacej kvapaliny signalizuje jej nedostatok! Spočiatku som to riešil okamžitým zmeraním zmesy hustomerom,ale vykázal mi nemrznúcu zmes do -40.
Tak som začal viac sledovať hladinu chladiacej zmesy a zistil som, že akonáhle používam kúrenie,tak strácam hladiacu zmes. Niesom preborník v oblasti piestových motorov,ale dačo o nich viem a chcel by som poprosiť Vás o radu, predtým, než pôjdem do škodováckeho servisu.
tvojí závadu vidím jako dva možná samostatné problémy.K tomu úbytku kapaliny.Asi bych to neviděl tak tragicky.Kapalina může unikat pouhou netěsností v systému topení-prasklý výměník tepla,netěsná spojka hadice,voda může trochu rosit.Pokud netopíš,tak voda z motoru nejde do výměníku a nic celkem nepozoruješ. Chce to dělat postupně.Zjištovat jestli to ubývá,když netopíš.Pokud ne tak je to jasně v systému topení.Pokud by byla prasklá hlava nebo těsnění ,tak se ti bude míchat olej s vodou a na víčku,kam se nalévá olej do motoru se dělá takový šedavožlutý povlak,to je ta emulze voda-olej.
Jestliže ubývá chladící kapalina bude asi někde nějaká netěstnost. V případě, že občas zvedne teplota nad normál a je dobrý termostat je pravdopodobně propálené těsnění pod hlavou nebo i prasklá hlava. Chladící kapalina s rostoucí teplotou zvětšuje svůj objem, takže když poklesne teplota a navíc stojí Fabia předkem z kopce, může sepnout spínač a rozsvítit kontrolku. Když se dostane olej do chladícího okruhu, a to většinou špatným těsněním pod hlavou, může se za studena dostat do spínače a kontrolka se může rozsvítit. Když se potom kapalina zahřeje, olej se odplaví a čidlo opět normálně funguje. Problém může být i ve spínači samotném.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
úbytek kapaliny
tvojí závadu vidím jako dva možná samostatné problémy.K tomu úbytku kapaliny.Asi bych to neviděl tak tragicky.Kapalina může unikat pouhou netěsností v systému topení-prasklý výměník tepla,netěsná spojka hadice,voda může trochu rosit.Pokud netopíš,tak voda z motoru nejde do výměníku a nic celkem nepozoruješ. Chce to dělat postupně.Zjištovat jestli to ubývá,když netopíš.Pokud ne tak je to jasně v systému topení.Pokud by byla prasklá hlava nebo těsnění ,tak se ti bude míchat olej s vodou a na víčku,kam se nalévá olej do motoru se dělá takový šedavožlutý povlak,to je ta emulze voda-olej.
19.02.2007 | 22:32:44 | Reagovat
Jestliže ubývá chladící kapalina bude asi někde nějaká netěstnost. V případě, že občas zvedne teplota nad normál a je dobrý termostat je pravdopodobně propálené těsnění pod hlavou nebo i prasklá hlava. Chladící kapalina s rostoucí teplotou zvětšuje svůj objem, takže když poklesne teplota a navíc stojí Fabia předkem z kopce, může sepnout spínač a rozsvítit kontrolku. Když se dostane olej do chladícího okruhu, a to většinou špatným těsněním pod hlavou, může se za studena dostat do spínače a kontrolka se může rozsvítit. Když se potom kapalina zahřeje, olej se odplaví a čidlo opět normálně funguje. Problém může být i ve spínači samotném.
15.01.2007 | 23:01:34 | Reagovat