Recenze Škoda Fabia 1.4 MPI
“Auto pro velmi nenáročné a malé lidi bez rodiny”

Autor recenze: Monroe (35 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru: Stav km při koupi:137 000 km Stav km nyní:138 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Vloženo: 13. 2. 2012

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Adrenalin
Vzrušení
Nenápadnost

Slabé stránky

Prostor, jen pro malé lidi jen do 170 cm
Interiér a jeho zpracování
Kufr


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tohle auto Fabii - Classic jsem měl půjčené cca 4 dny.
Hodnotit auto po čtyřech dnech je asi hloupost, ale i tak musím.
Začnu exteriérem:
Designově velmi nevýrazné a snažícíse maskou imitovat větší sestru Octávii.
Dílenské zpracování je standard jako u dalších automobilek. Velikost tohoto sedanu mě překvapila. Mám dva metry a tedy většinu aut si neobleču a ejhle ani vyhlášenou fábii jsem si neoblekl, byla velmi! těsná. (Při představě, že s rodinou jedu na dovolenou! No radši nemyslet)
Tímto se dostávám do interiéru a tady to začíná.
Po usednutí do vozu přišel šok. Kolenem jsem zapnul blinkry. Nevadí. Sedačka šup dozadu. No pokus se nezdařil, protože jsem dal za řidičovu sedačku aktovku s dokumenty a ta bránila dalšímu posunu. (Po odstranění aktovky prostor pro řízení se stejně nedostavil a rád bych viděl hrdinu co si asi? sedne dozadu).
Volant má průměr standard ovšem průměr věnce je malý, tak akorát pro 15-ti letého junáka. Asi mám dlouhé prsty. Nevadí. Ovládací prvky: Dobrá otázka skoro žádné tam nejsou. Zapnutí rozmrazu zadního skla OK (po 27 minutách jízdy 1/2 zadního okna povolila). Zapnutí světel - standard, ruční brzda - funguje OK, pedály OK. Seřízení zrcátek - řekl bych že elektrické vyjde levněji a čas na montáž bude stejný, jinak naštelovat zrcátka, která se naklání přískokem a nic není plynulé? ale co už OK. Vnitřní zrcátko dozadu, tak to panečku je něco. Jsem jen kluk z vesnice tak jsem určitě! nepochopil princip, který navrhoval dozajista nějaký Ing. co utrpěl vzdělání na veleslavné universitě. No nechal jsem ho žít si vlastním životem. Jinak zpracování je z mého! pohledu dost tragédie. Materiály použité jsou naprosto příšerné a při troše zpocených rukou (což bylo dost často i v -16)šáhnout na palubovku ve mě vyvolalo alergickou reakci. Zpasování plastů nebylo nejhorší a na vrzání ci člověk zvykne, takže OK. Odkládací plocha jako u jiných automobilek tam není. Nicméně nenadávám. Stačí si za pár kačet pořídit Nanopodložku a je po problému. Sedačky to je kategorie sama pro sebe. Auto není koncipované pro velké lidi a tak to i beru. Jinak v zatáčkách jsem lítal lak luft v palírně a o bočním vedení, nebo přítlak na ledviny, sedáky ani neslyšely, ale OK. Byl jsem vděčný za otáčkoměr a jsem rád, že tam nejsou hodiny! (na druhou stranu je otáčkoměr k hovn..) a tím se dostávám k motoru.
1.4 MPI je dozajista skvělá volba. Výkonnostní díra je od nuly do sedmi tisíc otáček. Auto se ne a ne odlepit a vykouzlit zrychlení. Při předjíždění jsem podřadil a stalo se několik věcí naráz. Otáčkoměr atakovat červené pole. Zvuk motoru řval jak derviš absolut, spotřeba strmě stoupla a rychlost byla i nadále konstantí a to beze změny! Takové překvápko jsem nečekal. Nicméně i tuto nepříjemnou zkušenost přisuzuji najetým kilometrům (137 tisíc a nějaké drobné) a doměnce, že motor má to nejlepší za sebou. U motoru dám taky palec nahoru a to za adrenalin, smích a zděšení. Co se týče řízení, tak to je parádní. Motokáry se můžou jít zahrabat. Člověk drcne do volantu a auto spinká na střeše. Předpokládám že posilovač řízení byl nějak vyprovokován k těžkému maximu, ale řekl bych že je to jen o zvyku. Jinak jízdní vlastnosti nejsou zdaleka nejhoří. Znám i horší (s Moskvičem to bylo fakt peklo, ale sranda). Spotřeba při kombinované spotřebě byla tuším?? kolem 8 - 9 litrů. Na 1.4 v poho. (Za toto info mě tu budou kamenovat. Spotřebu jsem radši neřešil. Mám k tomuto vozu ještě další připomínky, ale už teď jsem se rozepsal až příliš a pěkně asi?? nas.al skalní fandy Škody.
Jsem člověk, který se motá kolem aut a celkem dost aut jsem vystřídal a v různých jezdil, ale ohledně fábie jsem to nevydržel a recenzi napsal.

Každopádně tohle je můj!!! názor na tento vůz a pevně věřím, že jsou i takoví co si to auto dobrovolně koupily. Pro mne tenhle vůz opravdu není a znám řadu jiných a vybavenějších vozů za stejnou cenu, ale to až příště.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

to monroe

Pises tu dobre blaboly. ajaj. palec dole

28.04.2012 | 18:41:58 | maco  | 178.18.68.* Reagovat

Poučení

Ze všeho si člověk bere poučení. A toto fórum mě vyškolilo.
Za prvé nepsát tady recenze. Pokud ano tak nekritizovat, ale chválit, protože majitele vozu se to šíleně dotkne a bombardování začíná.
Za druhé: psát jen a pouze v přesných! technických termínech! Ano pravda přehnal jsem to! Nejsem profesionál do aut jen má druhá práce mi dává možnost se motat kolem desítek druhů a typů vozů.
Za třetí: Nikoho jsem nechtěl urazit ani vyprovokovat, jen sem napsal recenzi barvitěji než bylo nutné. Za což si sypu popel na hlavu.
Timto se s Vámi loučím a všem přeji šťastnou cestu ať jedete čímkoli, kamkoli.

14.02.2012 | 19:02:04 | Monroe  | 94.112.4.* Reagovat

RE: Poučení: Nie je nič príjemnejšie, ako keď s Tebou súhlasí masa:)), na druhej strane, ak

na Teba papuľujú a nadávajú Ti..., znamená to iba, že si DôLEŽITY.
Tak sa nevzdúvaj, nerob zo seba urazéneho. To by tu potom už roky nikto nič nenapísal..:))

14.02.2012 | 20:52:18 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Poučení

Bohužel, je to smutné, ale tvá recenze je z 90ti procent pravdivá. Těch 10 procent navíc je nadsázka, to jsem pochopil. Ať si na tebe otvírá hubu kdo chce a jak chce, nic nezmění na tom, že po dlouhé době napsal někdo nestranně pravdivě, jak to s fabií je. reklamních keců o rodinném autě z prvotřídních materiálů a kvalitou oplývající už jsme četli dost a dost. Skutečnost? Bída a utrpení, zastaralost, malé, úzké, žravé, bez výkonu, bez zrychlení, bez ducha... Blahopřeji, sám bych to nedokázal popsat líp.

15.02.2012 | 19:26:52 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: Poučení

Nejsem škodovkář,ale jen pro pořádek,která auta ve stejné třídě jako Fab.1 byla výrazně lepší.Opakuji výrazně lepší,nejen lepší.No nevím,ale moc rozdíl to nebude,každé má své mínusy.O vzhledu Fab.2 se bavit netřeba,je to opravdu nepodarek,ale že by to bylo špatné auto si nemyslím.Ani takové přímé srovnání Fábie-Polo není pro Fab. žádná tragédie.Ani RS vs.Gti viz.test,zase takoý propadák to taky není.Tak nevím,min.lepší průměr to je určitě.Buďme upřímní,špatné auto to není,a že motor 1,4 nejede 200 a z 0-100 neumí pod 9 s,jde všem jen o to ?Rozdíl Logan-Polo je podstatný,rozdíl Fab.-Polo malý.(Jezdím japonce.)

15.02.2012 | 20:44:20 | Jan  | 88.102.67.* Reagovat

RE: Poučení

Za prvý tohle není recenze a za druhý nadávat nebo machrovat,že je fabia hnusný,malý,ouzký,levný auto taky nemá cenu,protože tomu prostě tak je.Jediný co mě na fabii II nevadí je poměrně velkej kufr u kombi a motor 1,2 TSI,kterej je celkem povedenej,ale chápu že to někomu plně poslouží jako plnohodnotný rodinný auto a nemusím tady kvůli tomu tady dělat opičky.Navíc se tu bavíme o třídě malých aut a v tý jsou mnohem horší auta.Navíc srovnávat jízdní vlastnost s moskvičem to je už totálně mimo i když se fabia naklání a poměrně brzy kola ztrácejí přilnavost tak je poměrně čitelná a ještě je dobrá pérovací řadička hodící se na nějakou tu ženskou autoerotiku.

16.02.2012 | 13:54:39 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Poučení

Ak by recenzent vozil zadok v Lade, či Trabante..., tak by bol z Fabie nadšený.

To je inak nejaká národná črta nadávať na všetko, čo sa doma vyrába..., síce v UK je Skoda cenená, ale "doma nie je nikto prorokom". teda, Fabia I. bola krajšia, to je fakt.

16.02.2012 | 13:58:25 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Poučení

Co to je národná "crta". Nemáte na slovensku své servery, že otravujete na našich. Všechny slováky bych z ČR s okamžitou platností vyhnal.

17.03.2012 | 13:11:45 | Karel  | 109.72.4.* Reagovat

RE: Poučení

Ak nerozumieš slovenčine, daj si ju preložiť do Google...

Tvoj charakteristickou črtou je hlúposť. Teraz už hádam rozumieš významu. Ale neboj nič, podľa istého ČESKEHO vedca a seriozneho výskumu je cca 80-90% Čechov hlúpych.

Takže si medzi svojimi a nevyčnievaš.

17.03.2012 | 13:41:42 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Poučení

Zase se ozval nějakej "Čech" od Košic.

19.03.2012 | 08:24:38 | Jan  | 109.72.4.* Reagovat

RE: Poučení

Hmm a do toho průměru započítali i všechny slováky a cikány co do ČR přitáhli ze slovenska. To se pak ani moc nedivím.

19.03.2012 | 08:29:30 | Pepa  | 109.72.4.* Reagovat

RE: Poučení

Nevím,ale zatím nikdo neví,jestli motor 1.2 TSI je a bude povedenej,protože se vyrábí jen krátkou dobu a není ještě vychytaný.Dobrý motor s malou spotřebou je 1.4 16v ten je již dostatečně vyzkoušený.

17.03.2012 | 13:54:39 |   | 213.155.243.* Reagovat

RE: Poučení

Jo přesně s tímhle v motorem a v kombíku si chci tohle auto z bazaru za 130 tisíc pořídit. Což za tu cenu v nějaké lepší výbavě už jde.

26.06.2012 | 22:42:43 | Pepa  | 89.103.187.* Reagovat

RE: Poučení.......: 130.000 Kč spláchnutých....,za tie peniaze sú oveľa lepšie kúpy...

1,2 TSi, skúste trochu pohľadať po forach...,naozaj "súúúper" motor.

Tie " sú myslené ironicky/pre pochopenie/

27.06.2012 | 01:44:19 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Poučení

1.2 TSI je v celku slušný motor.
Jen co se týče spotřeby moc citlivý na styl jízdy.
Dá se jezdit pod 6 litrů.Ale pokud na to člověk moc nehledí a jede svižněji tak i za 8.

26.06.2012 | 22:50:04 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Chyba

Tak se tak dívám a byla chyba psát recenzi na automobil značky Škoda. Za to se všem příznivcům této automobilky omlouvám. Naproti tomu za svůj! názor na toto auto nikoli. Pro mne je to auto naprosto nevhodné a to jsem taky vyjádřil v recenzi. Vtipný za každou cenu nejsem jen mě to napadlo jak jsem to psal (bohatá slovní zásoba?). A pro některé: toto auto jsem opravdu řídil a zkušenosti sic krátké jsem napsal. Nicméně zastávám názor, že každé auto má svého kupce, který je s ním spokojený. Lidem vlastnící tento automobil přeji hodně ujetých kilometrů bez nehody a problému.

14.02.2012 | 16:15:35 | Monroe  | 94.112.4.* Reagovat

RE: Chyba

Prečítaj si recenziu po sebe ešte raz, zistíš, že to nebolo proti Tebe, ale miestami si naozaj odporuješ.
Od Fabie 1,4 nikto pri zmysloch nečaká raketu, ale reči o tom, že drcneš do volantu a váľaš sa v jarku, či otáčkomer v červenom a Ty stojíš..., no, to akurát človeka odradí. Viem, že je to umelecké zveličovanie, ale netreba preháňať.

14.02.2012 | 17:00:13 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Chyba

Aspoň si sebekritický a přiznals že se kolem aut jen motáš.Ta recenze podle toho taky vypadá.

14.02.2012 | 17:46:06 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE: Chyba

Automobilka není fotbalový klub nebo populární zpěvák - jsem přesvědčen že většina kupců dnes vybírá auto zodpovědně a city se příliš neřídí. Ale máš skvělou možnost napravit si reputaci - vysyp ze sebe modely aut, vhodných pro nekonfekční 200 cm vysokou postavu. Tyhle případy budou zřejmě, jak průměrná výška člověka roste, přibývat. Znám jednoho podobně vysokého, který se pohodlně usadil až v citroenu berlingo - když vybíral nové auto v podobné cenové hladině jak fabia.

14.02.2012 | 17:56:28 | fabian  | 194.228.16.* Reagovat

RE: Chyba

Já taky Kóťu.

14.02.2012 | 18:14:16 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

Ono člověk nikdy neposoudí auto..dle fakt.Ale toho jak se mu jeví.Když někdo bude mít auta co mají 300kw..a sedne do auta co má 100kw.Tak řekne že je to líný.To je v celku normální..tak jsem to napsal i já.:)

14.02.2012 | 15:41:00 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

Alebo píš fejton, alebo sa nesnaž byť za každú cenu vtipný. akurát, že netuším, čo

je "umelecké" zveličovanie, čo pravda.
Celá "recenzia" je blábol.

14.02.2012 | 09:49:28 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

jako pokus o to být vtipnej dobrý...

Mám 190 cm a ve fabii sem problém neměl. Závodník na dálnice to není ale zas až takový lenochod jak píšeš také ne. Pochybuju že si ji někdy řídil....

14.02.2012 | 01:06:15 | FAny  | 90.181.7.* Reagovat

RE: jako pokus o to být vtipnej dobrý...

Tak..do města v celku dostačující.Ale ,že by mě to přišlo nějak hbité auto?Ani..ne.Asi jde o zvyk..a těch 55kw.Mě nepřijde ,tak rychlé jako ,když jsem začínal jezdit.S autem co mělo taky 55kw.Neříkám že to nejede..ale není to nic jenž ,by člověk byl oslněn rychlostí.A popsat to adrenalinem je směšný.Navíc..ty máš 190Cm..a nemáš problém s rozměry.Já mám méně..ale vadí mě středový panel.A dalším 3 borcům v práci taky.A to nemá nikdo s nich 190Cm..záleží na každém jak to bere a vnímá.Mě těch 55kw...přijde málo jsem zvyklí na něco jiného.:))

14.02.2012 | 15:38:46 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

Adrenalin a vzrušení 1.4MPI????
Spíš dle mě, je to tvrdá líná nakopnutá koza.Taky jsem s tím autem jel..dokonce o rok s mladším jako ty.A jediný adrenalin ..byly ty krásný vibrace jenž ,přenáší tvrdý podvozek do kabiny.A to je asi vše.. a doufám že jsi pochopil,jak to myslím.:)Zpracování interiéru bych ,řekl že je v celku kvalitní.Jen působí dost plastově.Zase na rozdíl od 1.Fabie vypadá trochu lépe..ale znám lepší.Jinak to je vše..Pocity s jízdy...jako bych se vezl v MHD.Jen zatáčel volantem a řadil.Žádný emoce...žádná radost s motoru s interiéru s ničeho.Nazval..pro toho jenž má rád..auta.Je to jen stroj.:)Nic víc..

13.02.2012 | 23:56:55 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

A nebo s tím nikdy nejel a v nočním snu se mu vybavilo to co nám popsal,akorát se styděl napsat že byl ráno od pasu dolů mokrý.

13.02.2012 | 23:28:28 | vv  | 88.102.67.* Reagovat

OK

Jak je z fyzikálního hlediska možné, že otáčkoměr letí do červeného a rychlost se nezvyšuje? OK, OK, to auto muselo být na špalkách a při prudkém pohybu volantem doplněným škubnutím rameny z těch špalků spadlo a převrátilo se na střechu...

13.02.2012 | 19:28:18 | fabian  | 194.228.16.* Reagovat

RE: OK

Pokud po podřazení vyletí otáčky o 2000 (například) a rychlost nestoupne při dalším zrychlování o víc jako o 20 km/h, pak chápu popis autora " otáčkoměr vylétne do červeného a auto stojí". To ale pochopí jen ten, kdo jezdí s pořádným motorem a převodovkou, nikoli majitel fabie - u té je totiž tento popisovaný jev standartní., Učebnicově. Kapisko? Anebo jinak: Po podřazení, než se dostanu do červeného, musím zrychlit aspoň o 50 km/h z původní rychlosti.

15.02.2012 | 19:35:00 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: OK

Recenze je ulítlá, to je přeci jasné. V malém autě místo pro dvoumetrového dlouhána prostě nevykouzlíš. A když, tak za něj už si nikdo nesedne. A dynamika? Tato auta jsou jen přibližovadla, nicméně motor 1.4 16V je v této třídě malých aut mírný nadprůměr (dokonce má i poměrně těžké převody, které by ti vyhovovaly). Taky tam mohl mít 1.2 HTP. Většina yarisů má třeba tříválec 1.0, corsy, punta, clio - tam je většinou motor 1.2.

15.02.2012 | 20:41:35 | fabian  | 194.228.16.* Reagovat