Rok výroby:2002Typ motoru:1.4 MPiStav km při koupi:40 000 kmStav km nyní:60 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:7.5 -8 l/100 kmVloženo:3. 6. 2007
Fabiu som kúpil ako jazdenú s motorom 1.4 50Kw.Po prvom majitelovy.Na prvý pohľad ako nová.Keď som auto kúpil malo nádržku chladiacej kvapaliny čistú a priehľadnú a pod viečkom na nalievanie oleja nebol ani náznak peny. To však už po ubehnutí cca 2000km bola minulosť.Nádržka sa zaniesla špinou a na povrchu kvapaliny bol mastný film-olej.
Pod viečkom sa začala tvoriť šlahačka. Vodu postupne trebalo aj dolievať.Do servisu som stým ešte nešiel odkladal som to-neskôr som zistil že sa mi to oplatilo!ABS vo výbave nebolo tak sa nemalo čo pokaziť.Elektrické okná fungovali ok.Motor čistý bez priesakov.
Jedného pekného dňa mi začalo svietiť oranžová kontrolka -porucha elektroniky motora.Auto však fungovalo tak som odložil návštevu servisu na další týždeň a opäť sa asi oplatilo -kontrolka zhasla a už sa viac nerozsvietila :-). Nepáčil sami dosah centrálneho otvárania dverí, nepomoihla ani výmena baterii v ovládači a musel som stát vyslovene na meter od auta a mieriť.
To sa však asi nedá považovať za poruchu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S výkonom motora som bol spokojný, pre môj štý jazdy v pohode stačil. Spotreba neúmerne vysoká vzhľadom na podávaný výkon! Teraz mám japonca s väčším motorom a výkonom o 15Kw väčším a má spotrebu o pol až liter nižšiu.Výbava mi takisto postačovala-viac som nepotreboval-el.okná, nastavitelný volant v oboch smeroch,2 x airbag,matalíza, delené a a zo zadu čalúnené zadné sedačky.
Jazdné vlastnosti ok-o podvozku fabie sa vela písalo.Spolahlivo drží stopu.A zaáverom: začala mi blikať a nepríjemne pípať kontrolka mazania.Bol smom práve v blízkosti servisu tak som sa tam stavil.
Technik skonštatoval že oleja je dosť, spýtal sa či ubúdal,skontroloval pripojenie snimača tlaku oleja a povolil mi dalšiu jazdu s tým že to bude vadný snímač tlaku oleja.Kedže v tom čase som nemal čas auto nechať v servise, dohodli sme termín na výmenu čidla.Kontrolka si svietila a zhasínala kedy chcela-motor bežal ok. Pri tejto príležitosti by som chcel zablahoželať zlodejovi, ktorý mi fabiu ukradol as s presakujúcim tesnením pod hlavou a pípajúcou kontrolkou! Ukradli mi ju skôr ako sa stihla opraviť :-)
Jedno z obrovských mínusov masovo rozšírených vozidiel typu fabia-sú velmy zaujímavé pre zlodejov. Lenže ten môj zlodej sa trošku sekol. Škodovku a ani VW group si už nekúpim.Mám japonca a som nadmieru spokojný. Na tom ako ma ten zlodej zbavil starostí sa budem ešte dlho smiať.
Skoda Fabia - my Madari to vyslovujeme ,,F Ó B I A " strasne auto! Uz nikdy nechcem!!! ziadnu Skodovku, ani keby mi dali zdarma a na rok paliva k tomu!!! Cesi hanba Vam!!!
09.02.2016 | 08:18:56 | Karol
| 178.40.54.*Reagovat
může to být klidně i ten kamínek. VAPka ho nemusela vyprat. Něco podobného se stalo i nám. Z ničeho nic štrejchání, pištění. Už jsme mysleli že ložisko, nebo váleček a on to byl obyčejný šutrák, který se dostal mezi kotouč a plech. Zvuky které vydával opravdu zněly hrůzostrašně. po zimě se toho válí na silnicích ještě dost a většinou tam skvěle zapadne při spíše pomalejší jízdě.
To: Marek 39: Neviem, či si to nemýlite s hučiacim ložiskom,
skúste robiť "esíčka" a prenášať váhu, ak sa bude zosilňovať zvuk a oslabovať, tak je to ložisko. Ale to šúchanie by som skôr odhadoval na zatuhnutý valček bŕzd. Dať dole kolesá, rozhýbať ich a najlepšie vymeniť gumičky. Po 9 rokoch majú na to nárok. Wapkou ste im ešte "pomohli"..:))
mam skodu fabia 2001 1/4 nieco mi zacalo suchat v prednom kolese aj pri pomalej jazde aj pri brzdeni pocut to vonku poriadne skusal som umyt wap nepomohlo cuval som nic nebude to podla mna kanienok doticky som zatial nepozeral sucha to pri brzdeni a pri pomalej jazde do zakruty co to moze byt prosim radsu
Taky bych to viděl na těsnění pod hlavou. Voda se může dostat do oleje a olej do vody. Když není v mazací soustavě tlak, tak je nějaký čas v chladící(do vychladnutí motoru). Záleží kde je to těsnění porušené-v hlavě se setkává vše-voda, olej, spalovací prostory. Těsnění stojí asi 350Kč a vyměnit je zvládne i neznačkový servis.
Přikláním se tomu těsnění pod hlavou ,muže být porušen jen kousek mezi chlazením a mazáním oprava není složitá na takovém jednoduchém motoru, jestli tomu nerozumíte sežeňte nějakého šikovného mechanika v okolí vašeho bydliště do autorizovaného servisu s tím nemusíte.
Myslim si,že jakýkoliv ježdění s vědomím vody v oleji a naopak je prostě totální hloupost,a nezodpovědnost řidiče -pokud teda nemá sám v plánu dělat dražší opravu.... A dávat "kouř" autu za studena-o tom si taky myslim svoje ... Benzín-ještě jakš takš (ale nikdy to nedělám),ale nafta... -chraň ho pámbůh....
Je pravda, že je to problém především u řadových pěti a šestiválců v dehtu z důvodu dlouhé hlavy válců. Ovšem, jestli dá někdo kouř úplně studenýmu motoru, tak tě nezachání ani svěcená s citrónem. :-)
je to možné, ale skôr v prípade dieslových motorov, aj to záleží na mieste a spôsobu praskliny. Také BMW 6 valce dokázali celkom pekne maskovať prasknutú hlavu, ale na 1,2, al. 1,4 l. motorčeku by sa asi skôr prejavil pokles kompresie. Inak, skôr to bude asi tesnenie pod hlavou, akurát ma mätie, že aj voda, aj olej sú zmiešané navzájom....:(( Ale ak ešte vydrží zo týždeň takto jazdiť, tak može kupovať celý motor. Otázka času zadretia. Len nech je vonku teplejšie a počká chvíľu v zápche.
mechanikom? Nemusí byť v značkovom servise. Ak by bola prasknutá hlava, už by asi nenaštartoval. Podľa mňa môže púšťať, tak ako písal, príruba pri olejovom filtri, ale to BEZ DEMONTÁŽE SA NEDA ZISTIŤ!! P.S. Netreba sa báť, takéto poruchy sú viac menej bežné, treba čím skôr opraviť, aby naozaj nedošlo k prehriatiu motora, pretože pochybujem, že by ste tam mali teplomer oleja, aspoň vody tam je, dúfam. A ani tesnenie nie je taká pálka, opravu by ste mali do nejakých 3-8.000,- SK zvládnuť
PROSIM O RADU MAM SKODA FABIA 2001 Z A AUTO BAZAR KE SK CIDLO VODY VZDY SVIETI A PISKA ORANZOVA KONTROLKA EL MOTORA SVIETI ALE NAJVETSI PROBLEM MI RIBI CIERNA VODA V NADRZKE CHLAD KVAPALINY KUPIL SOM NOVU CERNVENU A VYMYL NADRZKU MENIL SOM OLEJ AJ FILTER MODA V NADRZKE JE SAMY SAJRAJNT MASTNA CIERNA POD NALIEVACIM HRDLOM NA OLEJ SA ROBI BIOELA MASTNA SPINA NIEKTO HOVORI ZE TESNENIE POD HLAVOU NIEKTO ZE PRIRUBA PRI OLEJOVOM FILTRI PORADTE MI CO JE PTICINOU OLEJA VO VODE MAM DSKODU FABIA 1/4 MPI Z AUTOBAZARU A AA AUTO KOSICE KUPENE ZA 140000 SK REKLAMACIU NEUZNALI 3 KRAT KUPILI KUPILI JU OD JEDNEHO KOSICANA PAN ZABKA KE TERASA DAKUJEM MU AJ AAA AUTO ZA VELKE PROBLEMY KTORE TERAZ MAM PROSIM O RADU SERIOZNU NIE TYPU HOD TO Z UTESU TO MOZU PISAT TI CO TATKO DOBRE ZARABA A NIC SI NEVAZIA CELY ZIVOT
Když jsem prodával fobii tak aaa jediní ocenili že auto má pravidelný servis a doloženy km. Ostatní bazary s těch co jsem obešel absolutní nezájem o servisku a doložené km na zánovním voze,připadlo mně že by pro ně bylo auto zajímavější s velkým počtem km a klidně bez servisky a ostatních dokladu ze servisu atd. za nějakou malou cenu. Zákazníci to tak chtějí kupovat.
Je docela jedno v jakém bazaru se auto kupuje ve velkém autobazaru je jen větší výběr. Záleží na každém co si vybere cena ,stav ,serviska trochu doložené km, ojetina je vždy risk a je lépe počítat s tím že to nebude bez investic, ne každý zachází s autem jak by mněl o tom svědčí i názory některých tady. Šťastnou ruku při výběru.
a já mám z AAA super fabii 1,4, už 3 roky a na nic jsem nesáhl. Bezva stav, málo najeto, nehavarovaná, a bez závad. Jen jezdím a tankuji. I předchozí auto bylo a budoucí bude z AAA. Nemám s nimi problém.
kupil som v jednej velkej nemenovanej f 3a auto znacky fabia kodsice 2001 je celkom pokazene nefunkcne nemam na opravy auto skoda fabia by bolo dobre keby ta velka f co ma bazary v roznych statoch nekupovala hnoj od hocikoho v kosiciach skoda fabia je priemerne dobre auto ale nie starsie pouzivamne pokazene a predane za hotove do slavneho bazaru cidla svietia olej mam vo vode vodu v oleji suprer super auto super firma bazar auto
Jestli je nádržka chladicí kapaliny zalepená mastnotou, tak těsnění asi v pořádku nebudou :-) Značkovým servisem se nemusíš zabývat. To těsnění pod hlavou i silentbloky na přední nápravě vymění neznačkový servis na každém rohu :-)
Zaujal ma Vaš članok hlavne o zapenení nadržky chl. kvapaliny mam ten istý problém.Ale v servise povedali,že tesnenia v motore su v poriadku.Momentálne mi robí problém silent blok predná naprava. Ináč dobré auto len nie na vozenie a s t r a š n e drahé autorizované servisy.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Fabia - Skoda
Skoda Fabia - my Madari to vyslovujeme ,,F Ó B I A " strasne auto! Uz nikdy nechcem!!! ziadnu Skodovku, ani keby mi dali zdarma a na rok paliva k tomu!!! Cesi hanba Vam!!!
09.02.2016 | 08:18:56 | Karol | 178.40.54.* Reagovat
RE: Fabia - Skoda
Kup si hungar kamion.
09.02.2016 | 11:08:24 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
může to být klidně i ten kamínek. VAPka ho nemusela vyprat. Něco podobného se stalo i nám. Z ničeho nic štrejchání, pištění. Už jsme mysleli že ložisko, nebo váleček a on to byl obyčejný šutrák, který se dostal mezi kotouč a plech. Zvuky které vydával opravdu zněly hrůzostrašně. po zimě se toho válí na silnicích ještě dost a většinou tam skvěle zapadne při spíše pomalejší jízdě.
03.05.2010 | 15:55:03 | Reagovat
To: Marek 39: Neviem, či si to nemýlite s hučiacim ložiskom,
skúste robiť "esíčka" a prenášať váhu, ak sa bude zosilňovať zvuk a oslabovať, tak je to ložisko.
Ale to šúchanie by som skôr odhadoval na zatuhnutý valček bŕzd.
Dať dole kolesá, rozhýbať ich a najlepšie vymeniť gumičky. Po 9 rokoch majú na to nárok. Wapkou ste im ešte "pomohli"..:))
03.05.2010 | 08:52:13 | ľuboš Reagovat
predne koleso
mam skodu fabia 2001 1/4 nieco mi zacalo suchat v prednom kolese aj pri pomalej jazde aj pri brzdeni pocut to vonku poriadne skusal som umyt wap nepomohlo cuval som nic nebude to podla mna kanienok doticky som zatial nepozeral sucha to pri brzdeni a pri pomalej jazde do zakruty co to moze byt prosim radsu
02.05.2010 | 21:26:46 | MAREK39 Reagovat
Taky bych to viděl na těsnění pod hlavou. Voda se může dostat do oleje a olej do vody. Když není v mazací soustavě tlak, tak je nějaký čas v chladící(do vychladnutí motoru). Záleží kde je to těsnění porušené-v hlavě se setkává vše-voda, olej, spalovací prostory. Těsnění stojí asi 350Kč a vyměnit je zvládne i neznačkový servis.
14.03.2010 | 13:57:51 | Jerry Reagovat
Přikláním se tomu těsnění pod hlavou ,muže být porušen jen kousek mezi chlazením a mazáním oprava není složitá na takovém jednoduchém motoru, jestli tomu nerozumíte sežeňte nějakého šikovného mechanika v okolí vašeho bydliště do autorizovaného servisu s tím nemusíte.
14.03.2010 | 12:50:38 | samurai Reagovat
Myslim si,že jakýkoliv ježdění s vědomím vody v oleji a naopak je prostě totální hloupost,a nezodpovědnost řidiče -pokud teda nemá sám v plánu dělat dražší opravu....
A dávat "kouř" autu za studena-o tom si taky myslim svoje ...
Benzín-ještě jakš takš (ale nikdy to nedělám),ale nafta... -chraň ho pámbůh....
14.03.2010 | 12:39:15 | pozorovatel Reagovat
Luboš
Je pravda, že je to problém především u řadových pěti a šestiválců v dehtu z důvodu dlouhé hlavy válců. Ovšem, jestli dá někdo kouř úplně studenýmu motoru, tak tě nezachání ani svěcená s citrónem. :-)
14.03.2010 | 12:28:51 | Radek Reagovat
To: Radek. Teoreticky, aj prakticky
je to možné, ale skôr v prípade dieslových motorov, aj to záleží na mieste a spôsobu praskliny. Také BMW 6 valce dokázali celkom pekne maskovať prasknutú hlavu, ale na 1,2, al. 1,4 l. motorčeku by sa asi skôr prejavil pokles kompresie.
Inak, skôr to bude asi tesnenie pod hlavou, akurát ma mätie, že aj voda, aj olej sú zmiešané navzájom....:((
Ale ak ešte vydrží zo týždeň takto jazdiť, tak može kupovať celý motor. Otázka času zadretia. Len nech je vonku teplejšie a počká chvíľu v zápche.
14.03.2010 | 11:39:56 | ľuboš Reagovat
Luboš
Proč bys s prasknutou hlavou nenastartoval? Normálně to jde, jen hrozí riziko destrukce motoru z důvodu přítomnosti vody ve válci.
14.03.2010 | 11:17:48 | Radek Reagovat
Po přehřátí je nejlepší vzít kýbl s ledovou vodou,a polít motor...
14.03.2010 | 11:02:51 | Reagovat
A čo tak skúsiť zájsť za dobrým
mechanikom? Nemusí byť v značkovom servise. Ak by bola prasknutá hlava, už by asi nenaštartoval.
Podľa mňa môže púšťať, tak ako písal, príruba pri olejovom filtri, ale to BEZ DEMONTÁŽE SA NEDA ZISTIŤ!!
P.S. Netreba sa báť, takéto poruchy sú viac menej bežné, treba čím skôr opraviť, aby naozaj nedošlo k prehriatiu motora, pretože pochybujem, že by ste tam mali teplomer oleja, aspoň vody tam je, dúfam. A ani tesnenie nie je taká pálka, opravu by ste mali do nejakých 3-8.000,- SK zvládnuť
14.03.2010 | 10:50:48 | ľuboš Reagovat
Přehřívá se to? Může to být krom těsnění i prdlá hlava.
14.03.2010 | 08:56:31 | Radek Reagovat
RADA
PROSIM O RADU MAM SKODA FABIA 2001 Z A AUTO BAZAR KE SK CIDLO VODY VZDY SVIETI A PISKA ORANZOVA KONTROLKA EL MOTORA SVIETI ALE NAJVETSI PROBLEM MI RIBI CIERNA VODA V NADRZKE CHLAD KVAPALINY KUPIL SOM NOVU CERNVENU A VYMYL NADRZKU MENIL SOM OLEJ AJ FILTER MODA V NADRZKE JE SAMY SAJRAJNT MASTNA CIERNA POD NALIEVACIM HRDLOM NA OLEJ SA ROBI BIOELA MASTNA SPINA NIEKTO HOVORI ZE TESNENIE POD HLAVOU NIEKTO ZE PRIRUBA PRI OLEJOVOM FILTRI PORADTE MI CO JE PTICINOU OLEJA VO VODE MAM DSKODU FABIA 1/4 MPI Z AUTOBAZARU A AA AUTO KOSICE KUPENE ZA 140000 SK REKLAMACIU NEUZNALI 3 KRAT KUPILI KUPILI JU OD JEDNEHO KOSICANA PAN ZABKA KE TERASA DAKUJEM MU AJ AAA AUTO ZA VELKE PROBLEMY KTORE TERAZ MAM PROSIM O RADU SERIOZNU NIE TYPU HOD TO Z UTESU TO MOZU PISAT TI CO TATKO DOBRE ZARABA A NIC SI NEVAZIA CELY ZIVOT
14.03.2010 | 08:32:56 | MAREK39 Reagovat
RE: RADA
Jasne tesnenie pod hlavou
02.01.2012 | 16:45:33 | jano | 217.12.49.* Reagovat
Když jsem prodával fobii tak aaa jediní ocenili že auto má pravidelný servis a doloženy km. Ostatní bazary s těch co jsem obešel absolutní nezájem o servisku a doložené km na zánovním voze,připadlo mně že by pro ně bylo auto zajímavější s velkým počtem km a klidně bez servisky a ostatních dokladu ze servisu atd. za nějakou malou cenu. Zákazníci to tak chtějí kupovat.
14.03.2010 | 07:11:06 | sam Reagovat
Je docela jedno v jakém bazaru se auto kupuje ve velkém autobazaru je jen větší výběr. Záleží na každém co si vybere cena ,stav ,serviska trochu doložené km, ojetina je vždy risk a je lépe počítat s tím že to nebude bez investic, ne každý zachází s autem jak by mněl o tom svědčí i názory některých tady. Šťastnou ruku při výběru.
14.03.2010 | 06:59:06 | Rrrrrrr Reagovat
a já mám z AAA super fabii 1,4, už 3 roky a na nic jsem nesáhl. Bezva stav, málo najeto, nehavarovaná, a bez závad. Jen jezdím a tankuji. I předchozí auto bylo a budoucí bude z AAA. Nemám s nimi problém.
13.03.2010 | 22:39:32 | Reagovat
For Marek
Do budúcna radšej nič od AAA Auto nekupuj. A s akým motorom si tú Fabiu kúpil ? Dúfam že nie s HTP...
13.03.2010 | 18:54:31 | Matúš Reagovat
dopadol som dobre
kupil som v jednej velkej nemenovanej f 3a auto znacky fabia kodsice 2001 je celkom pokazene nefunkcne nemam na opravy auto skoda fabia by bolo dobre keby ta velka f co ma bazary v roznych statoch nekupovala hnoj od hocikoho v kosiciach skoda fabia je priemerne dobre auto ale nie starsie pouzivamne pokazene a predane za hotove do slavneho bazaru cidla svietia olej mam vo vode vodu v oleji suprer super auto super firma bazar auto
13.03.2010 | 18:42:19 | marek Reagovat
dodo:
Jestli je nádržka chladicí kapaliny zalepená mastnotou, tak těsnění asi v pořádku nebudou :-) Značkovým servisem se nemusíš zabývat. To těsnění pod hlavou i silentbloky na přední nápravě vymění neznačkový servis na každém rohu :-)
27.05.2009 | 14:16:43 | Itall Reagovat
Fabia junior 2001
Zaujal ma Vaš članok hlavne o zapenení nadržky chl. kvapaliny mam ten istý problém.Ale v servise povedali,že tesnenia v motore su v poriadku.Momentálne mi robí problém silent blok predná naprava. Ináč dobré auto len nie na vozenie a s t r a š n e drahé autorizované servisy.
27.05.2009 | 13:23:14 | dodo Reagovat