Rok výroby:2005Typ motoru:1.2 HTP benzinStav km při koupi:5 kmStav km nyní:24 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8-9 l/100 kmVloženo:19. 8. 2006
Předchozí auto:Škoda Fabia 1.4 TDIFord Fiesta 1.3 benzin
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Rádio často zlobí, při jakékoli naladěné frekvenci šumí, jako by byl špatný signál. Možná je to drátama někde na cestě.
Při agresivnějším ježdění po pražských "kostkách" vyplivává elektronika. 3x se mi stalo že totálně vyflusnul posilovač řízení. Po vypnutí a zapnutí vše OK. Mimochodem, to samé se mi stalo i s Fabií 1.4 TDI.
Často svítí kontrolka poruchy výfukových plynů.
Na technické mi řekli, že jednou byla nádrž přečerpána, ale žádná závada to nebyla.
Občas zlobí zařazení 2. stupně, kolečka se pěkne rvou.
U Fabie 1.4 TDI mi elektronika svítila kontrolky na různé chyby, přitom chyba nebyla žádná. Ani při opakované návštěvě v servisu si s tím nevěděli rady. Prý to byl asi zmetek, nebo náhodou nějaký vadný kus. Jinak bylo vše OK.
Od prodejce dodaný Defend lock fungoval prvních 14 dní. V záruce byl vyměněn a potom vše OK.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ježdění je cca přímo úměrné naladění a motorizaci. Je velice měkce naladěn podvozek i brzdy. Brzdy nastupují hodně pomalu a pozvolna, zas tolik nebrzdí. U Fabie RS stačí zašimrat a už brzdí. Při vyšší rychlosti (stačí 140 na dálnici) a při prudkém brždění brzdy vadnou, pálí se a smrdí.
Příšerná akcelerace od 80 km/h. Ve městě jakž takž ujde. S Fabií 1.4 TDI při 160 km/h do kopce skvěle táhne a dokonce i zrychluje! U HTP je to naopak. Nicméně, zpřevodování a akcelerace ve městě je mnohem lepší než Fabia 1.4 benzín.
cca 10000 km trvalo než si sedla spojka, bylo dost obtížné ji vychytat, aniž by se při rozjíždění vyšplhaly otáčky pod 2500-3000 otáček.
Nehorázná spotřeba. S lehkou nohou nohou 6.8 l/100 km, economy run 6.2 l/100 km. Normální ježdění 8-9 l/100 km. Na dálnici při 130 km/h 12 l/100 km. Na dálnici při 165-170 km/h 14 l/100 km. Při úplně naloženém autě (4 lidé + bagáž) po dálnici se 160 km/h dokonce 16 l/100 km. A to je prosím tříválec!!!
U Fabie 1.4 TDI jsem měl maximální spotřebu 8 l/100 a to prosím, při hodně agresivní a spotrovní jízdě. Jinak se s 1.4 TDI dalo jezdit bezproblémů za 4.5 l/100. Strýcova Audi A6 s 2.4 benzínem a nohou téměř na podlaze žere 12-14 l/100 km, ale to je jiná třída (jen pro srovnání).
V interiéru mi vadí málo místa pro nohy. Má pravá noha se nemá kam opřít, střetává se s končícím středovým panelem. Chtělo by jej protáhnout až dolů.
Sedačky vcelku pohodlné, ale člověk se v nich hodně potí (možná je to jen můj případ). Vzadu pro 3 pasažéry téměř nepoužitelné, pokud nejsou děti.
Ve výbavě je manuální klimatizace - při vedrech 39°C zchladí "jen" na 25-27°C. ASR je dobrý pomocník, často jej potřebuji, srovnává auto na silnici při nesnázích. Tempomat po rovné silnici jede bezproblémů, ale jakmile je malé stoupání, začne se dusit a ztrácí rychlost - to už je lepší šlápnout na plyn a do kopce zrychlit.
Krásná řadící páka, dobře se drží. Řazení probíhá bez problémů, vyjímečně až na ten 2. stupeň.
Po zajetí, cca po 15000-18000 km se na rovině (popř. mírné klesání) dalo vymačkat tachometrových 185 km/h.
Odhlučnění odpovídá motoru a ceně. Při vyšší rychlosti je třeba mít hodně nahlas puštěné rádio :-)
Závady vcelku podobné jako u 1.4 TDI, přesto bych raději znovu bral 1.4 TDI - jediná výhoda: ekonomika provozu (i přes vyšší pořizovací cenu).
Shrnuto: pokud někdo jezdí opravdu málo, mohlo by se vyplatit, jinak nebrat! Na Fabii je opravdu nejnutnější minimum 1.4 motor. U příštího auta dost silně zvažuji, že půjdu do Hyundai Accent 1.5 diesel (ekonomika provozu, pořizovací cena a bezkonkurenční výbava). Škoda ano, ale jedině něco většího než Fabie a hlavně se silnějším motorem.
Myslím si že kupovat auto s nízkým obsahem se moc nevyplatí ,jen těm co jezdí opravdu pomalu.V dnešní době se dá sehnat i povinné ručení na 2.0 za slušnou cenu.A jak jsem říkal pokud člověka baví jezdit ne jen cestovat s bodu A do B a více ho ježdění nezajímá.Tak volba 1.2 47kw se nikdy nevyplatí.
1.2HTP je s myšlenkou ušetřit za nízký obsah pro hodně klidné řidiče.Při klidné jízdě je spotřeba kolem 7-8L ve městě.Ale pokud chce člověk aby těch 47kw trochu rozjel tak se dostane až k 10-11L.Což se mě více vyplatí 2.0 co má spotřebu 11-12L ,ale nemusím tomu dávat a vytáčet do bezvědomí a s takovou ten motor vydrží déle jako 1.2 se kterou když člověk chce jet musí pořádně vytáčet a tím vyšší spotřeba a motor dostává zabrat.Dle mého názoru je to opravdu auto pro ty co mají rádi klidnou jízdu ,těm se to možná vyplatí.Ale pokud chce člověk jezdit normálně tak na 1.2 nikdy neušetří.Jinak včera jsem jel s Roomstrem 1.2 TSI 63kw a můžu říct že je docela svižný ,ale opět bych do toho za ty peníze nešel:) Už jen kvůli tomu vzhledu.
Měl jsem možnost mít jako náhradní auto pro manželku na 12 dní fábii 1.2 HTP.Ujela s ní za 12 dní pouze 101 km a já jsem dotankoval zase do plna 11.555L.Byl jsem v šoku kolik žere tento chcípák.Nepochopím lidi co si veberou tento tříválcový motor.Já jezdím z passatem 1.9 TDI 96kw za 6.1L/100km a manželka v vw polu combi SDI za 5L.Jsem rád že už má polo zpět,protože jezdit taxíkem je levnější než živit 1.2HTP.Tento motor byl stvořen pro městký život(10-12L) a nenáročného zákazníka na dálku(8L).
Ono je jedno jestli je to Audi 80, nebo jiný auto této třídy. Lidé si neuvědomují, že takovou 1,2 uhoní mnohem dříve než nějaký 2.0 Litr, který dělá kadlakadla. A spotřeba je téměř podobná. Nehledě na to, že k bezpečnosti vozu patří také dostatečný výkon motoru. Jezdím plynule, ale když chci bezpečně předjet, třeba v kopci atd. 1,2 HTP je opravdu "
poti sa v sedačkach... ty budeš kus ch...a mam 1,2 47kw po meste jazdim rychlo aj pokojne no nad 8 l som sa nikdy nedostal a to mam najazdene cca 1600km vždy okolo 6l mimo mesto okolo 5l
Nelam si s tím hlavu. KAŽDÝ se zdravím rozumem víc, co dokáže 3 válcový chudáček předvádět. Sám mám služební 1.4 16v a motoricky je to bída. Jinak kvalitla zn. Škoda není žádná sláva. Taky je potřeba si uvědomit, že majitelé Fóbií se rekrutují z řad majitelů Š105 a podobných šrotů a tak jsou prostě nadšení. Ale člověk, který třeba jel v např. Audi 80 z r.v. 94, tak to prostě vidí jinak.
Neviem, prečo niektoré príspevky vyvolávajú také národnostné vášne, ale asi bude pravda v tom, že keby sa škodovky robili napr. v Maďarsku, tak ich toľko ľudí obhajovať nebude. Zas bol urazený niekoho lokálpatriotizmus. A nadávať a povyšovať sa nad niekoho, len za to, že sa u nás na Slovensku nevyrába žiadna naša značka áut, je dosť úbohé. Len pre osvieženie pamäte pripomínam, že v Bratislave sa vyrábali VW vtedy, keď v ČR bol vrchol techniky Faťas a v Škode nevedeli čo ďalej, takže boli radi, že ich kúpil VW. Aj to len na to, aby si v modeloch vašej značky mohol testovať súčiastky pred tým, ako ich dá do svojich áut. A češi sú v škodovke dobrí len na to, aby muklovali za pásom. A že u nás jazdíme jak kokoti? Všetci predsa vieme, že u vás sa jazdilo rovnako, kým nezaviedli body a tie by predsa civilizovaným motoristom, ako si to o sebe niekto myslí, boli zbytočné. Na záver prajem všetkým čitateľom a prispievateľom veľa šťastných km a aby prišli do cieľa svojej cesty živý a zdravý a šťastný z toho svojho najlepšieho auta. Ahojte.
Clověče Radechecku: a) jak by podle tebe měla vypadat nezaujatost a objektivnost? b) proč by se ty recenze pak měly psát, když by byly objektivní a nic neříkající. A navíc, je to můj názor na toto auto a za tím si stojím. Dosti vypovídající je to, že téměř stejný názor má hrozně moc lidí, jen interpretovaný a řečený trošinku jinak. Ale to nechám na "objektivnosti" ostatním čtenářům. Čtenář Radecheck se tu tváří jako nejchytřejší - a musím ho vyvést z omylu. Drtivá většina co tu čte, má bohaté řidičské zkušenosti. Já jsem se s tímhle autem taky slušně najezdil a tohle jsou prostě mé zkušenosti. Je třeba si uvědomit, že člověku nemusí být 40 let aby prohlásil že má bohaté zkušenosti s řízením. Ale může to být člověk klidně o 15 let mladší. Jde o to, že někdo za 20 let najezdí 1500 km a někdo za rok najezdí 50000 km. A opět k té spotřebě: bylo s nejvyšším namáháním, plným plynem a plnými otáčkami - maximální využití potenciálu motoru. Ale nikde v recenzi jsem nepsal, že bych tak jezdil pořád. Za normálních okolností jsem jezdil 8-9 l - a na tom není nic nenormálního. A k recenzím obecně: bájné chválení aut jako před 80 lety není na místě. Tehdy šlo o to, že to vůbec "jelo". Ale teď jde o to vychytat všechny mouchy a nedostatky. Proto se přece recenze píší.
Je pravda, že s tou maximální spotřebou to bylo s nejvyšším namáháním, plným plynem a plnými otáčkami - maximální využití potenciálu motoru. Ale nikde v recenzi jsem nepsal, že bych tak jezdil pořád. A navíc jak jsem uvedl, jednalo se o služební auto, takže mne spotřeba moc nezajímala - jen jsem vše zkonstatoval. Ale jako potenciálního zájemce by mne to určitě odradilo. A ten 2.0 TDI by byl úplně ideální :-)
Pokud nekdo chce psat recenzi,tak by mel dodrzovat nejake zasady.Treba objektivnost a nezaujatost.Mozna ze by nebylo na skodu, kdyby mel mit vetsi zkusenosti z autama a samotnym rizenim.Mam k tomu dve veci. a)neni to jedina recenze,kterou sem cet na fabii 1,2HTP a tato je nejmin profesionalni a jelikoz mam zkusenosti z timto autem,tak je i nejdal pravde o tomto vozu b)jak uz sem psal, neco sem se s tim najezdil,a neni to zdaleka jedine auto,ktere sem ridil a musim rict,ze je to vcelku povedene auto.samozrejme, ze s nim nebudete atakovat rychlostni a casove rekordy, zensky na to asi taky budete balit tezko,ale k tomu to vyrobene nebylo.je to schopne, vicemene levne a vcelku vkusne auto.A neodpustim si oponovat pisalkovi o spotrebe.Netvrdim ze tva uvadena spotreba 16l neni mozna,ale pro bezny provoz a pro normalniho ridice (ne pako) je nedosazitelna.S timto autem se da jezdit za 7l/100km bez sebemensich problemu.Kazde auto, pokud ho budes drzet v max. otackach a presahovat max. rychlost uvadenou vyrobcem, bude mit nehoraznou spotrebu.A u maloobjemovych motoru je to obvzlast razantni. Takze te prosim....uz nikdy nepis zadny recenze.Nemas na to.A pro vsechny ostatni, prectete si radsi recenzi od nejakeho odborni a uvidite,ze je to o necem jinem
Pri konfrontaciách ohľadne škodovky sa z toho pravidelne vyvinie národnostný problém , ale zaujímavé je že urážky a nadávky prídu vždy z českej strany o tom čo máme a nemáme a pri tom máme všetci rovnako. Môžeme nadávať na fiaty,citroeny,bavoráky ale keď sa nejaký slovák obuje do škodovky už je oheň na streche.A pri tom nadáva na auto, nie na národ to by musel obviňovať nemcov.
No rekl bych, ze neumís jezdit,protoze s takovou spotrebu snad ani neni mozne dosahnout a pokud se ti to povedlo tak jezdis brzda plyn otackomer trvale v cervenem poli. Chyba je v tobe Kup sinejake TDI alespon 2.0 a pak budes mozna spokojen, ikdyz v tvem pripade o tom pochybuji.
ty kokot madový pakuj sa z tadyma!!! jasné vy na slovensku nemáte ani na trakač natož na auto a navíc jezdíte jak kokoti tak se nedivím že vám normální auta jak je fabia kolabují vám tak dát bodový systém a pak koloběžky!!!!
Na Fábiu mám už dávno vlastný názor. Stačí prečítať recenzie tu na autorecenze a pozhovárať sa so známymi a hneď mám jasno aké auto nekúpiť, pretože Fabia je šmejd, ale mnoho z Vás čo ju vlastní si to nechce priznať, pretože ste zato vyhodili nenormálne prachy a predsa si nebudete srať do huby že??
mam od dubna fabii 1,2htp 47kw a pri 170 bere 10,5l-11l/100, denne jezdim cca 70km, z tech 70km jezdim cca 50km 120-130km.... (pred 1.7.06 150-160...:-) ) a prumerna kombinovana spotreba 6,5/100, najeto mam pres 8500km zatim bez sebemensiho problemu. Takze neni to zas takove horke jak nekteri pisete... A jezdim jak pohodove tak i agresivneji, podle casu...
To: zmrzlej kos: Já jsem napsal, že jsem jel s naprosto plným autem, zadní tlumiče seděly dole a na dálnici jsem svištěl tachometrových 180km/h. Spotřeba 9 - 9,5 litrů. Já věřím, že se ten tříválec musí více namakat, ale aby bral 16 l / 100 km, musíš často akcelerovat a i tak je to neuvěřitelné. Jo a já jezdím rozhodně z ostra a když není čas tak je to opravdu šupec.
Já nevím co je na tom k neuvěření. Když máš hodně nabalený auto a trošku na to dupeš, aby to fakt jooo jelo, (pač čím menší motor, tím víc se namaká a taky spotřebuje) tak se ti taková spotřeba povede. To je prostě realita. Možná jezdíš klidně a pomaleji, proto se přes 10 l nedostaneš. Ale já bych se jinak nikam nedostal a čas jsou peníze. To znáš taky ;-) Ale k tvé předchozí reakci: já nekritizoval že škodovky obecně jsou špatné, já jsem jen poukazoval na nedostatky tohoto konkrétního vozu. To vůbec neznamená že škody jsou špatné, ba naopak. Kdybych testoval třeba Chrysler Neon, tak budu poukazovat jen na nedostatky tohoto vozu. Každému přece vadí jiné "nedostatky" a proto se tyto recenze píší, aby si člověk udělal jakýsi takýsi přehled a názor.
Pro POPO: Já moc dobře vím, že autor recenze má 1.2HTP a napsal jsem, že já mám 1.4 MPI, a na průměr 16 litrů/100km jsem se v životě nedostal. A věta Komu to žere 16 litrů ... Je myšlená,že jenom nějakýmu píp píp. JU. Jo a Slováci, nemající vlastní automobilku a nevyvíjející vlastní automobily mají co říkat.Tak se všichni Slováci naserte na svoje domácí stránky bodkaSK a zdarec.
TO : kewlarsiet hele bejt tebou tak se radši neozývám a nepouštím se do rozborů co se nemhlo a mohlo dostat do výroby!! U vás na Slovensku se kdysi před 20 lety dělali Rapidy.Ale Škodovka výrobu v Bratislavě musela zaraziz ,protože to byly takový šmejdy že se těško dostaly za hranici 50 000 najetejch km. Takže kámo
No tak jako se tady řežu smíchem. Sám mám Fabii 1.4 MPI a rozhodně při cestě na dovolenou s úplně plným zavazadelníkem a 4 lidmy, seděly zadní tlumiče na doraz dole a i přesto na dálnici jsem vytáhnul na tachometrových 180 a to ne z kopce, ale na rovince. Jo a spotřeba ukazovala 9,5 a po propočtu z nádrže pouze 9 litrů. Tak komu to žere na dálnici 16 litrů, ten benzín snad piješ ne .Jo ve městě není problém jet za 13 l což se mi zdá mnoho, ale co už. Jo a asijské automobilky nejsou taky bezproblémové. Je ale pravda,že Toyota a Mazda jsou super. A nechápu lidi co neustále kritizují Škodovku. Ze statistického hlediska je náš trh absolutně nemožný jednoduchému srovnání,při kterém spočítám lidi nespokojený se Škodovkou a zjistím že je jich např. 400 a na asijský značky si stěžuje 20 lidí, ale když shodnotíme počet kusů tak je to nesrovnatelné, Fábií se u nás za jeden rok prodá okolo 30 000 a kolik se prodá asijských aut ve stejném segmentu za rok že. Takže si uvědomte zabedněnci, že to nelze absolutně tak jednoduše odsoudit. Jo a každá automobilka bohužel šlápne vedle.Zdarec
Dalsie potvrdenie toho ake neprsne rychlomery maju Skodovky Fabie a tiez Seaty Ibiza. Ten isty problem. Auta s tymiti motormi idu maximalne165 ale ukazuje im to az 190. Uplny nezmysel nechapem ako to mohli dat do vyroby.Ale co uz.
Pro fantomas: Jel jsem ve fábii 1,2HTP, jako spolujezdec a na tachometru opravdu bylo 190km/h..netušim kolik by to bylo dle GPS..spotřeba byla libová (asi přes 15l). to bmw s obsahem 2,8i žere daleko míň a to je starý 10let. PS: škodovka sou hrozný šity ..poslední dobrej model byl 1000 MB
to jarek: vesměs máš pravdu, dokonce v recenzi jsem psal že akcelerace do 80 je slušná. Já jezdím celkem dost a nemůžu jezdit na spotřebu. Neříkám že jezdím jak prase, ale dost často jedu svižným tempem.
to anonym: to přečerpání může mít katastrofické důsledky. V servisu mi řekli (a slyšel jsem to i z jiných stran), že když se bude čepovat až k hrdlu, tak se může stát, že plynů nashromážděných v nádži může být tolik, že nádrž bouchne. Proto jsou v nádrži takové rezervy. Fabie má oficiálně 45 l, mě se jednou povedlo až k hrdlu natankovat 53 l (ovšem byl jsem rád že jsem dojel k benzínce).
to fantomas: opravdu se mi to povedlo. Jestli mi nevěříš, mám to natočené v telefonu. Sice je to špatná kvalita, ale něco málo se poznat dá. Kdybys chtěl důkaz, napiš mi email nebo číslo a já pošlu.
to anonym: možná tvůj golf 1.8 žere tak málo, ale záleží jak s tím jezdíš. Já jezdím dost svižně, protože musím leccos stihnout. Loni na dovolenou do Chorvatska jsem měl půjčenou Toyotu Camry 2.2 a průměrná spotřeba byla 7.5 l s lehkým rozjížděním a rychlostmi lehce nad limitem. Ale když jsem na ni šlápnul, tak bez problémů 15 l. Přitim na dálnici nebyl problém kolem 8 l. Holt ty malý motory se víc namakaj a víc papají než velký.
Mal som možnosť absolvovať na Felicii 1.3 MPi trasu 2x 160 km po diaľnici. Auto bolo obsadené 4 osobami a naložené materiálom. Išiel som 130-140km/hod, plyn od podlahy nemal daľeko, v stúpanich bol úplne na podlahe a auto spomalilo na 120km/hod. Zaujímavá bolo ale to že spotreba bola iba 8L/100km, čakal som viac.
Sa nauc jazdit,1.2 nemoze tolko zrat....ja mam golfa3 1.8 benzin a na dialnici ked idem vkuse 130-140kmh tak mi zere 7.5/100km...ked idem na maximalku cca 180+ tak zere okolo 8-9litrov....ale zase v meste to zere ako svina...normalne tempo 10-11,ekonomicka jazda 8-9L/100km...dobre na dlhe trasy.
Jasně máš 1.2 HTP 3 válce 47kw a stěžuješ si ,že je motor líný.....je to motor hlavně do města a není stavěný na závodění ,stejně jako Fabie.Já Fabii 1.2 HTP mám dokonce Combi ,nejezdím jako prase tudíž mám malou spotřebu!!!Myslím že chyba nebude v autě.......
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Myslím si že kupovat auto s nízkým obsahem se moc nevyplatí ,jen těm co jezdí opravdu pomalu.V dnešní době se dá sehnat i povinné ručení na 2.0 za slušnou cenu.A jak jsem říkal pokud člověka baví jezdit ne jen cestovat s bodu A do B a více ho ježdění nezajímá.Tak volba 1.2 47kw se nikdy nevyplatí.
20.09.2011 | 14:09:57 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
1.2HTP je s myšlenkou ušetřit za nízký obsah pro hodně klidné řidiče.Při klidné jízdě je spotřeba kolem 7-8L ve městě.Ale pokud chce člověk aby těch 47kw trochu rozjel tak se dostane až k 10-11L.Což se mě více vyplatí 2.0 co má spotřebu 11-12L ,ale nemusím tomu dávat a vytáčet do bezvědomí a s takovou ten motor vydrží déle jako 1.2 se kterou když člověk chce jet musí pořádně vytáčet a tím vyšší spotřeba a motor dostává zabrat.Dle mého názoru je to opravdu auto pro ty co mají rádi klidnou jízdu ,těm se to možná vyplatí.Ale pokud chce člověk jezdit normálně tak na 1.2 nikdy neušetří.Jinak včera jsem jel s Roomstrem 1.2 TSI 63kw a můžu říct že je docela svižný ,ale opět bych do toho za ty peníze nešel:) Už jen kvůli tomu vzhledu.
20.09.2011 | 14:06:53 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Měl jsem možnost mít jako náhradní auto pro manželku na 12 dní fábii 1.2 HTP.Ujela s ní za 12 dní pouze 101 km a já jsem dotankoval zase do plna 11.555L.Byl jsem v šoku kolik žere tento chcípák.Nepochopím lidi co si veberou tento tříválcový motor.Já jezdím z passatem 1.9 TDI 96kw za 6.1L/100km a manželka v vw polu combi SDI za 5L.Jsem rád že už má polo zpět,protože jezdit taxíkem je levnější než živit 1.2HTP.Tento motor byl stvořen pro městký život(10-12L) a nenáročného zákazníka na dálku(8L).
20.09.2011 | 08:57:34 | | 78.156.49.* Reagovat
to Radek
Mas pravdu.Jel jsem s kamaradem v Audi 80 1.9 TDI r.v.95.Jel jsem taky ve Fabii 1.2 HTP r.v.2004 a rozdil je opravdu PROPASTNI !
09.04.2009 | 08:37:42 | jamieson Reagovat
Tak tak
Ono je jedno jestli je to Audi 80, nebo jiný auto této třídy. Lidé si neuvědomují, že takovou 1,2 uhoní mnohem dříve než nějaký 2.0 Litr, který dělá kadlakadla. A spotřeba je téměř podobná. Nehledě na to, že k bezpečnosti vozu patří také dostatečný výkon motoru. Jezdím plynule, ale když chci bezpečně předjet, třeba v kopci atd. 1,2 HTP je opravdu "
10.07.2007 | 20:40:52 | Pavel Reagovat
poti sa v sedačkach... ty budeš kus ch...a
mam 1,2 47kw po meste jazdim rychlo aj pokojne no nad 8 l som sa nikdy nedostal a to mam najazdene cca 1600km vždy okolo 6l mimo mesto okolo 5l
08.05.2007 | 14:18:22 | Reagovat
To Petrik
Nelam si s tím hlavu. KAŽDÝ se zdravím rozumem víc, co dokáže 3 válcový chudáček předvádět. Sám mám služební 1.4 16v a motoricky je to bída. Jinak kvalitla zn. Škoda není žádná sláva. Taky je potřeba si uvědomit, že majitelé Fóbií se rekrutují z řad majitelů Š105 a podobných šrotů a tak jsou prostě nadšení. Ale člověk, který třeba jel v např. Audi 80 z r.v. 94, tak to prostě vidí jinak.
05.04.2007 | 08:26:34 | Radek Reagovat
Neviem, prečo niektoré príspevky vyvolávajú také národnostné vášne, ale asi bude pravda v tom, že keby sa škodovky robili napr. v Maďarsku, tak ich toľko ľudí obhajovať nebude. Zas bol urazený niekoho lokálpatriotizmus. A nadávať a povyšovať sa nad niekoho, len za to, že sa u nás na Slovensku nevyrába žiadna naša značka áut, je dosť úbohé. Len pre osvieženie pamäte pripomínam, že v Bratislave sa vyrábali VW vtedy, keď v ČR bol vrchol techniky Faťas a v Škode nevedeli čo ďalej, takže boli radi, že ich kúpil VW. Aj to len na to, aby si v modeloch vašej značky mohol testovať súčiastky pred tým, ako ich dá do svojich áut. A češi sú v škodovke dobrí len na to, aby muklovali za pásom. A že u nás jazdíme jak kokoti? Všetci predsa vieme, že u vás sa jazdilo rovnako, kým nezaviedli body a tie by predsa civilizovaným motoristom, ako si to o sebe niekto myslí, boli zbytočné. Na záver prajem všetkým čitateľom a prispievateľom veľa šťastných km a aby prišli do cieľa svojej cesty živý a zdravý a šťastný z toho svojho najlepšieho auta. Ahojte.
04.04.2007 | 00:55:29 | Petrík Reagovat
Re: nechápu
Clověče Radechecku: a) jak by podle tebe měla vypadat nezaujatost a objektivnost?
b) proč by se ty recenze pak měly psát, když by byly objektivní a nic neříkající. A navíc, je to můj názor na toto auto a za tím si stojím. Dosti vypovídající je to, že téměř stejný názor má hrozně moc lidí, jen interpretovaný a řečený trošinku jinak. Ale to nechám na "objektivnosti" ostatním čtenářům. Čtenář Radecheck se tu tváří jako nejchytřejší - a musím ho vyvést z omylu. Drtivá většina co tu čte, má bohaté řidičské zkušenosti. Já jsem se s tímhle autem taky slušně najezdil a tohle jsou prostě mé zkušenosti. Je třeba si uvědomit, že člověku nemusí být 40 let aby prohlásil že má bohaté zkušenosti s řízením. Ale může to být člověk klidně o 15 let mladší. Jde o to, že někdo za 20 let najezdí 1500 km a někdo za rok najezdí 50000 km.
A opět k té spotřebě: bylo s nejvyšším namáháním, plným plynem a plnými otáčkami - maximální využití potenciálu motoru. Ale nikde v recenzi jsem nepsal, že bych tak jezdil pořád. Za normálních okolností jsem jezdil 8-9 l - a na tom není nic nenormálního. A k recenzím obecně: bájné chválení aut jako před 80 lety není na místě. Tehdy šlo o to, že to vůbec "jelo". Ale teď jde o to vychytat všechny mouchy a nedostatky. Proto se přece recenze píší.
25.03.2007 | 22:27:08 | zmrzlejkos Reagovat
Re: Názor
Je pravda, že s tou maximální spotřebou to bylo s nejvyšším namáháním, plným plynem a plnými otáčkami - maximální využití potenciálu motoru. Ale nikde v recenzi jsem nepsal, že bych tak jezdil pořád. A navíc jak jsem uvedl, jednalo se o služební auto, takže mne spotřeba moc nezajímala - jen jsem vše zkonstatoval. Ale jako potenciálního zájemce by mne to určitě odradilo. A ten 2.0 TDI by byl úplně ideální :-)
25.03.2007 | 22:08:58 | zmrzlejkos Reagovat
nechapu
Pokud nekdo chce psat recenzi,tak by mel dodrzovat nejake zasady.Treba objektivnost a nezaujatost.Mozna ze by nebylo na skodu, kdyby mel mit vetsi zkusenosti z autama a samotnym rizenim.Mam k tomu dve veci. a)neni to jedina recenze,kterou sem cet na fabii 1,2HTP a tato je nejmin profesionalni a jelikoz mam zkusenosti z timto autem,tak je i nejdal pravde o tomto vozu
b)jak uz sem psal, neco sem se s tim najezdil,a neni to zdaleka jedine auto,ktere sem ridil a musim rict,ze je to vcelku povedene auto.samozrejme, ze s nim nebudete atakovat rychlostni a casove rekordy, zensky na to asi taky budete balit tezko,ale k tomu to vyrobene nebylo.je to schopne, vicemene levne a vcelku vkusne auto.A neodpustim si oponovat pisalkovi o spotrebe.Netvrdim ze tva uvadena spotreba 16l neni mozna,ale pro bezny provoz a pro normalniho ridice (ne pako) je nedosazitelna.S timto autem se da jezdit za 7l/100km bez sebemensich problemu.Kazde auto, pokud ho budes drzet v max. otackach a presahovat max. rychlost uvadenou vyrobcem, bude mit nehoraznou spotrebu.A u maloobjemovych motoru je to obvzlast razantni. Takze te prosim....uz nikdy nepis zadny recenze.Nemas na to.A pro vsechny ostatni, prectete si radsi recenzi od nejakeho odborni a uvidite,ze je to o necem jinem
16.03.2007 | 22:34:00 | radecheck Reagovat
re čobol
Pri konfrontaciách ohľadne škodovky sa z toho pravidelne vyvinie národnostný problém , ale zaujímavé je že urážky a nadávky prídu vždy z českej strany o tom čo máme a nemáme a pri tom máme všetci rovnako. Môžeme nadávať na fiaty,citroeny,bavoráky ale keď sa nejaký slovák obuje do škodovky už je oheň na streche.A pri tom nadáva na auto, nie na národ to by musel obviňovať nemcov.
18.02.2007 | 10:38:27 | čechoslovák Reagovat
Názor
No rekl bych, ze neumís jezdit,protoze s takovou spotrebu snad ani neni mozne dosahnout a pokud se ti to povedlo tak jezdis brzda plyn otackomer trvale v cervenem poli.
Chyba je v tobe
Kup sinejake TDI alespon 2.0 a pak budes mozna spokojen, ikdyz v tvem pripade o tom pochybuji.
17.02.2007 | 17:48:21 | Petr Reagovat
re:čobol
ty kokot madový pakuj sa z tadyma!!!
jasné vy na slovensku nemáte ani na trakač natož na auto a navíc jezdíte jak kokoti tak se nedivím že vám normální auta jak je fabia kolabují vám tak dát bodový systém a pak koloběžky!!!!
17.01.2007 | 20:57:54 | Reagovat
Slovak
Na Fábiu mám už dávno vlastný názor. Stačí prečítať recenzie tu na autorecenze a pozhovárať sa so známymi a hneď mám jasno aké auto nekúpiť, pretože Fabia je šmejd, ale mnoho z Vás čo ju vlastní si to nechce priznať, pretože ste zato vyhodili nenormálne prachy a predsa si nebudete srať do huby že??
04.12.2006 | 11:19:29 | Reagovat
To pit
To pit: jednalo se o služební auta, ale pokaždé v jiné práci.
14.10.2006 | 21:11:38 | zmrzlej kos Reagovat
To je celkem zajímavé, přeskočit z 1.4 TDI do 1.2 HTP. Jen by mě zajímalo, co k tomu majitele vedlo?
11.10.2006 | 18:46:57 | pit Reagovat
1,2 htp 47kw
mam od dubna fabii 1,2htp 47kw a pri 170 bere 10,5l-11l/100, denne jezdim cca 70km, z tech 70km jezdim cca 50km 120-130km.... (pred 1.7.06 150-160...:-) ) a prumerna kombinovana spotreba 6,5/100, najeto mam pres 8500km zatim bez sebemensiho problemu. Takze neni to zas takove horke jak nekteri pisete... A jezdim jak pohodove tak i agresivneji, podle casu...
27.08.2006 | 20:51:12 | takjo Reagovat
To TRRR
To TRRR: Tak asi každej z nás jezdí trošku jinak z ostra ;-)
24.08.2006 | 13:55:34 | zmrzlej kos Reagovat
To: zmrzlej kos: Já jsem napsal, že jsem jel s naprosto plným autem, zadní tlumiče seděly dole a na dálnici jsem svištěl tachometrových 180km/h. Spotřeba 9 - 9,5 litrů. Já věřím, že se ten tříválec musí více namakat, ale aby bral 16 l / 100 km, musíš často akcelerovat a i tak je to neuvěřitelné. Jo a já jezdím rozhodně z ostra a když není čas tak je to opravdu šupec.
22.08.2006 | 18:25:05 | TRRR Reagovat
To TRRR
To TRRR:
Já nevím co je na tom k neuvěření. Když máš hodně nabalený auto a trošku na to dupeš, aby to fakt jooo jelo, (pač čím menší motor, tím víc se namaká a taky spotřebuje) tak se ti taková spotřeba povede. To je prostě realita. Možná jezdíš klidně a pomaleji, proto se přes 10 l nedostaneš. Ale já bych se jinak nikam nedostal a čas jsou peníze. To znáš taky ;-) Ale k tvé předchozí reakci: já nekritizoval že škodovky obecně jsou špatné, já jsem jen poukazoval na nedostatky tohoto konkrétního vozu. To vůbec neznamená že škody jsou špatné, ba naopak. Kdybych testoval třeba Chrysler Neon, tak budu poukazovat jen na nedostatky tohoto vozu. Každému přece vadí jiné "nedostatky" a proto se tyto recenze píší, aby si člověk udělal jakýsi takýsi přehled a názor.
21.08.2006 | 22:33:43 | zmrzlej kos Reagovat
Pro POPO: Já moc dobře vím, že autor recenze má 1.2HTP a napsal jsem, že já mám 1.4 MPI, a na průměr 16 litrů/100km jsem se v životě nedostal. A věta Komu to žere 16 litrů ... Je myšlená,že jenom nějakýmu píp píp. JU.
Jo a Slováci, nemající vlastní automobilku a nevyvíjející vlastní automobily mají co říkat.Tak se všichni Slováci naserte na svoje domácí stránky bodkaSK a zdarec.
21.08.2006 | 20:06:04 | TRRR Reagovat
TO : kewlarsiet
TO : kewlarsiet
hele bejt tebou tak se radši neozývám a nepouštím se do rozborů co se nemhlo a mohlo dostat do výroby!!
U vás na Slovensku se kdysi před 20 lety dělali Rapidy.Ale Škodovka výrobu v Bratislavě musela zaraziz ,protože to byly takový šmejdy že se těško dostaly za hranici 50 000 najetejch km.
Takže kámo
20.08.2006 | 22:54:09 | ESc : DJ Reagovat
Pro TRRR: JEstli si si ty chytráku nevšim tak píše, že 16litrů na sto, měla fábie 1,2HTP a né 1,4MPI!!!
To je docela rozdíl
20.08.2006 | 21:35:02 | POPO Reagovat
hi hi
No tak jako se tady řežu smíchem. Sám mám Fabii 1.4 MPI a rozhodně při cestě na dovolenou s úplně plným zavazadelníkem a 4 lidmy, seděly zadní tlumiče na doraz dole a i přesto na dálnici jsem vytáhnul na tachometrových 180 a to ne z kopce, ale na rovince. Jo a spotřeba ukazovala 9,5 a po propočtu z nádrže pouze 9 litrů. Tak komu to žere na dálnici 16 litrů, ten benzín snad piješ ne .Jo ve městě není problém jet za 13 l což se mi zdá mnoho, ale co už. Jo a asijské automobilky nejsou taky bezproblémové. Je ale pravda,že Toyota a Mazda jsou super. A nechápu lidi co neustále kritizují Škodovku. Ze statistického hlediska je náš trh absolutně nemožný jednoduchému srovnání,při kterém spočítám lidi nespokojený se Škodovkou a zjistím že je jich např. 400 a na asijský značky si stěžuje 20 lidí, ale když shodnotíme počet kusů tak je to nesrovnatelné, Fábií se u nás za jeden rok prodá okolo 30 000 a kolik se prodá asijských aut ve stejném segmentu za rok že. Takže si uvědomte zabedněnci, že to nelze absolutně tak jednoduše odsoudit. Jo a každá automobilka bohužel šlápne vedle.Zdarec
20.08.2006 | 20:52:35 | TRRRR Reagovat
Dalsie potvrdenie toho ake neprsne rychlomery maju Skodovky Fabie a tiez Seaty Ibiza. Ten isty problem. Auta s tymiti motormi idu maximalne165 ale ukazuje im to az 190. Uplny nezmysel nechapem ako to mohli dat do vyroby.Ale co uz.
20.08.2006 | 11:44:59 | kewlarsiet Reagovat
Pro fantomas: Jel jsem ve fábii 1,2HTP, jako spolujezdec a na tachometru opravdu bylo 190km/h..netušim kolik by to bylo dle GPS..spotřeba byla libová (asi přes 15l). to bmw s obsahem 2,8i žere daleko míň a to je starý 10let.
PS: škodovka sou hrozný šity ..poslední dobrej model byl 1000 MB
20.08.2006 | 10:01:59 | popo Reagovat
to jarek: vesměs máš pravdu, dokonce v recenzi jsem psal že akcelerace do 80 je slušná. Já jezdím celkem dost a nemůžu jezdit na spotřebu. Neříkám že jezdím jak prase, ale dost často jedu svižným tempem.
to anonym: to přečerpání může mít katastrofické důsledky. V servisu mi řekli (a slyšel jsem to i z jiných stran), že když se bude čepovat až k hrdlu, tak se může stát, že plynů nashromážděných v nádži může být tolik, že nádrž bouchne. Proto jsou v nádrži takové rezervy. Fabie má oficiálně 45 l, mě se jednou povedlo až k hrdlu natankovat 53 l (ovšem byl jsem rád že jsem dojel k benzínce).
to fantomas: opravdu se mi to povedlo. Jestli mi nevěříš, mám to natočené v telefonu. Sice je to špatná kvalita, ale něco málo se poznat dá. Kdybys chtěl důkaz, napiš mi email nebo číslo a já pošlu.
to anonym: možná tvůj golf 1.8 žere tak málo, ale záleží jak s tím jezdíš. Já jezdím dost svižně, protože musím leccos stihnout. Loni na dovolenou do Chorvatska jsem měl půjčenou Toyotu Camry 2.2 a průměrná spotřeba byla 7.5 l s lehkým rozjížděním a rychlostmi lehce nad limitem. Ale když jsem na ni šlápnul, tak bez problémů 15 l. Přitim na dálnici nebyl problém kolem 8 l. Holt ty malý motory se víc namakaj a víc papají než velký.
20.08.2006 | 10:00:11 | zmrzlej kos Reagovat
Mal som možnosť absolvovať na Felicii 1.3 MPi trasu 2x 160 km po diaľnici. Auto bolo obsadené 4 osobami a naložené materiálom. Išiel som 130-140km/hod, plyn od podlahy nemal daľeko, v stúpanich bol úplne na podlahe a auto spomalilo na 120km/hod. Zaujímavá bolo ale to že spotreba bola iba 8L/100km, čakal som viac.
19.08.2006 | 23:28:44 | Reagovat
Sa nauc jazdit,1.2 nemoze tolko zrat....ja mam golfa3 1.8 benzin a na dialnici ked idem vkuse 130-140kmh tak mi zere 7.5/100km...ked idem na maximalku cca 180+ tak zere okolo 8-9litrov....ale zase v meste to zere ako svina...normalne tempo 10-11,ekonomicka jazda 8-9L/100km...dobre na dlhe trasy.
19.08.2006 | 23:07:46 | Reagovat
Podobnou spotrebu mam u 2.5 benzin 6 valec.Mozna na dalnici mi to zere o trochu min.
19.08.2006 | 22:18:50 | avin523 Reagovat
1.2HTP-185km/h se spamatuj
19.08.2006 | 20:43:41 | fantomas Reagovat
Otázka?
"Na
19.08.2006 | 19:46:36 | Reagovat
nechápu
Jasně máš 1.2 HTP 3 válce 47kw a stěžuješ si ,že je motor líný.....je to motor hlavně do města a není stavěný na závodění ,stejně jako Fabie.Já Fabii 1.2 HTP mám dokonce Combi ,nejezdím jako prase tudíž mám malou spotřebu!!!Myslím že chyba nebude v autě.......
19.08.2006 | 19:38:24 | jarek Reagovat