Recenze Škoda Fabia Classic
“Male šikovne a hlavne jednoduché autíčko do ktorého stači tankovať a previdelne meniť olej. Ps.s opotrebením typu "ložisko" jednoducho treba po 100 000 počítať.”
Rok výroby:2006Typ motoru:1.2 HTPStav km při koupi:0 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:5,8 l/100 kmVloženo:21. 9. 2010
Předchozí auto:Lada 1500 OlcitŠkoda Favorit 136 LFiat Dobló
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Na aute bola viackrát menená žiarovka na strane vodiča. Najprv som si myslel že sa jedná o nejakú chybnú elektroinštaláciu alebo niečo podobné, pretože na tento problém som počul viacero sťažností. Po zakúpení sady žiaroviek Philips pred dvoma rokmi problém prestal. pri cca 110000 km boli v aute vymenené predné ložiska. Najprv na strane spolujazdca a a po približne mesiaci odišlo ložisko aj na strane vodiča.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Autíčko je to veľmi živé. Viem že veľká časť vodičov nemá motor 1,2 HTP v láske. Z mojej skúsenosti musím však povedať že auto je oveľa živšie ako Fábia s prvými motormi 1,4 ktoré mali myslím označenie ešte MPi. Mal som možnosť voziť sa síce kratší čas na dvoch Fábiach 1,4 a bol som veľmi sklamaný. Neľutujem že som sa rozhodol pre motor ktorý ma 47Kw. Je živé a ma maličkú spotrebu. Nie je to žiaden športiak napokon aj starší mercedes by kľudne takúto fabiu obehol bez problémov. Výhodu však vidím najme v jednoduchosti tohto autíčka a bezporuchovosti. Autičko som kupoval nove a neľutujem. Auto malo vo výbave iba posilovač riadenia a 1xAirbag. Centrálne zamykanie som domontoval po približne dvoch rokoch od zakupenia auta vyšlo ma to na 50eur aj s montažou. Taktiež som nechal domontovať denné svietenie a dalšie dva reproduktory do zadu.
Ano,kontrolka na upozornění prasklých žárovek je fajn,stejně tak i kontrolka na upozornění nízké hladiny vody do ostřikovačů,atd... -kupodivu je tahle fábie docela "slušně" vybavena. Ale co bych označil za trošku nevychytané,tak když jsem zkoušel použít diodové žárovky do brzdových světel (zdálo se mi,že lépe svítí,i životnost je oproti vláknovým žárovkám větší,a spotřeba proudu je ani ne třetinová),tak právě tato hodně malá spotřeba žárovek dělala problémy,protože si "auto" myslelo,že je žárovka prasklá,a díky tomu se mi rozsvěcovala na palubce kontrolka prasklé žárovky-i když ne pokaždé. Takže kontrolka neni špatná,ale zase neni možné použít diodové žárovky,i když by byla větší svítivost,a třetinová spotřeba proudu... :-(
Jasný, já jsem jen reagoval na myšlenku, že nejméně "závadná" by měla být verze 47kW - když ta 51kW je prakticky totéž :)
S tou marží vs. najeté kilometry je to samozřejmě pravda, ale z vlastní zkušenosti vím, jak je to s těmi procenty. Nevím o moc ojetinách kde by byla marže menší než 10t. kč (a to se bavíme třeba o autech, která se prodávají za 25t. kč) kdežto na nových autech jsou standardní marže 6-10%, a tyto se dále snižují v případě většiny akcí (např. akčních paketů) nebo jiných slev. Někdy mě baví a zároveň štvou představy lidí, že marže na nových autech jsou minimálně 25% a ti co je prodávají můžou do nekonečna slevovat. Btw. jako ojetinu bych takovou běžnou Fábii I 1,2 HTP vykoupil za maximálně 50t. kč abych ji obratem nabízel za 80t. kč s "malou" rezervou na případnou slevu - a takhle to ve skutečnosti funguje. ad žárovky) vůbec bych si nedělal hlavu s tím, jestli tady někoho naštve to, že na některé z fábií nehoří žárovky :) Vím o poměrně velkém množství Fábií, které mění žárovky v předních světlech každého 1/2 roku. Já na svém voze, který je koncernovým ekvivalentem Fábie jsem nemusel měnit ani jednu žárovku a to jej mám přes 3 roky ... nevím jestli je to předřadnými odpory, žárovkami "philips" nebo mám prostě štěstí. A kontrolka nefunkční žárovky je samozřejmě fajn věc - už jen z hlediska vyhlášky, kdy je řidič před každou jízdou povinen zkontrolovat správnou funkci světel - což dělá málokdo :)
Zdarec,tak přemýšlím,jestli vůbec mohu napsat,abych zde nenaštval plno lidí,ale za dobu používání fábky (2 roky) jsem přední H7 měnil pouze JEDNOU,a jednou zadní žárovku v brzdovém světle :-))) Jinak co se mi líbí,tak že při prasknutí jakékoliv žárovky (kromě parkovací) se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka žárovky,a ozve se pípnutí -tak hned vím,že mi praskla nějaká žárovka :-)) Je to jak pro blbce,ale neni to špatné :-)
ad 4. rozdíly nejsou mezi verzemi 47 a 51kW navzájem(tedy ne podstatné), ale mezi verzemi 40 a 47kW respektive 44 a 51kW. A to z konstrukčního hlediska už dost podstatné!
ad. čtvrtý příspěvek: Byla to pouze doměnka jako mnoho a mnoho jiných zde. Marže prodejce na ojetém voze ale podstatně klesá pokud tento má najeto více Km. Pak nezbývá než ho prodat levně s minimálním ziskem, nebo... ho levně vykoupit-přetočit tachometr-vyrobit novou servisku + pohádku o postarším důchodci a vůz prodat jako skoro "nový" šperk. Pochopitelně s nesrovnatelně vyšším ziskem. Což je klasický kolorit v této zemi což?
1. Škodovky nemusím. 2. Motor 1,2 HTP (používaný celým koncernem krom Audi) je nepodarek od začátku až do konce - problém s napínákem nebyl zcela odstraněn nikdy a také problémy s podpálenými ventily / případně přidřenými nadzvihátky se objevují i u rok starých vozů. 3. Diskuze o stavu po 100t.km nebo po 120t. km. je mimo mísu, protože vím o autech, které přijedou na reklamaci po 10t.km a vím o motorech, které mají přes 200t. km a nikdy u nich problém nebyl. 4. Rozdíly mezi spolehlivostí bych určitě nehledal mezi "výkonovými verzemi" poněvadž 47 a 51kW je identický motor, rozdíl je v nastavení řídíci jednotky. 5. Ten motor je prostě průšvih a nejhorší na tom je, že ikdyž to ve VW dobře vědí, celou dobu jej nebyli ochotni nahradit a dlouhodobě používají šmejd i v nových autech. Tím neříkám, že je to nejhorší motor, protože prakticky všechny automobilky občas vyrobí motor, který je naprosto špatný, problém HTP je jeho obrovská rozšířenost napříč značkami koncernu - čím víc vyrobených kusů, tím víc problémů o kterých se mluví. Kterékoli z menších automobilek, by tenhle průšvih prošel bez povšimnutí, u koncernu se tohle "bohužel" ví. Btw. spálené žárovky u předních světel Fábií jsou taky dlouhodobá bolest a vyřeší to předřadné odpory, na které ve fabrice zapomněli. A k čtvrtému příspěvku - Kde jste došel na to, že je více výhodnější prodávat nové vozy než ojeté??? Pro vaši informaci je průměrná marže nových vozů 2-3% u ojetých jde o 10-15% takže není tajemstvím, že pokud někdo prodává nové auta - vydělává mu servis a prodej náhradních dílů /z tohoto pohledu je 1,2 HTP zajímavý motor, na kterém se dá vydělat nemálo zlatek/.
Zdarec,no bylo by to zajímavé si jí sestavit doma komplet od začátku... :-)) Mě se i líbila ta Škoda octavia (Sherlog) coupé,jak si jí sestavili nějací ty fanouškové-nevypadá vůbec špatně :-))
Asi tak-cenově by tě to vyšlo spíš dráž, ale zase by jsi měl naprosto špičkové dílenské zpracování. Kdybys to dělal pro sebe, tak bys asi montoval v klidu v pohodě a měl bys čas si s některými věcmi "vyhrát".
Kdysi jsme s tátou jeli do MB pro skelet na Formana. Blbě si to firma dohodla a objednali si omylem skelet na krátkýho Favorita. Naštěstí se to vyřešilo, ale táta tehdy říkal, že kdyby u sebe měl love, že by si ten skelet koupil. Stál tehdy myslím 17 000.
A kdyby sis ho sestavoval sám, myslíš, že by bylo levnější? Každý díl, každý šroubek bys zase musel někde koupit, samozřejmě s marží prodejce, takže ve finále by tě vyšlo ještě dráž. leda by sis ty díly i sám vyrobil, nebo nosil pod tričkem z Boleslavi. Pro zajímavost: Výrobní cena C1 je okolo 70 000, něco si vezme dopravce, něco prodejce, a hoooodně si vezme stát. A pak ještě voškube tebe na DPH.
Kdybych u toho nebyl,tak tomu neuvěřím,a s tou Octavii to neměli jisté,že ji od nich koupí,pokud mu fabii nevemou na protiúčet.Jak víš,že ty fabie,co uvádíš na prodej jsou od lidí na protiúčet?To si mohli dovést,a určitě jich tam není většina s najetím nad 100 tis km,a pokud jo,tak mohou mít přetočené km,jak je to tu národním sportem.Ta,co uvádím měla km servisované tam,co mu ji nechtěli vzít.Mimochodem,ty by sis koupil fabii s htp při najetí nad 120 000 km ?Já tedy ne!
Zdarec všem,zajímalo by mne,jaká je tak výrobní cena třeba té fábie,atd -ne prodejní,a jestli by se nevyplatilo si auto od prvního do posledního šroubku "sestavit" sám ... :-)))
ale čtou. Už jsem psal, že "problém" je mi jasnej. Prostě na prodeji toho novýho auta(co to bylo Octavia?) udělali vývar a tak proč se ještě zdržovat s vozem na protiúčet? Čili za mě toto absolutně o ničem nesvědčí. Díval jsem se na zdejší autorizované prodejce(www.vyzkouseno.cz) a zrovinka fabií HTP tam pár mají - evidentně na protiúčet-s nájezdem od 70-120 tis. Km. Takže jedni je brát nechtějí a dalších x jo? Trochu divný ne?
Nemám tento motor rád, ba ani škodovky jako takové, ale popravdě si myslím, že tento motor normálně ujede 250 000, jako každý "normální" maloobjemový motor. Řešit, jestli je 120 000 moc mi připadá přiblblé, protože to najel i Wartburg, dokonce s Trabantem se dalo najet 100 000 a to byl vzduchem chlazenej, takže víc trpěl teplotními rozdíly během provozu, byl ze špatného materiálu a byl mazán směsí, což není až tak dokonalé. Takže nevidím důvod, proč by HTP nemělo najet bez problémů čtvrt melounu. Počet závad za tu dobu si netroufám odhadnout, určitě se něco opravovat bude, ale že by to nenajel, tomu nevěřím.
Jestli to byla narážka na mě,tak jsem nemyslel zrovna tento článek s najetými 120ti tisíci,ale jiné komentáře na jiných recenzích :-) PS-Já jsem rád za tento "omyl techniky" :-))))
Tak nevím,ale ti kdo tu píší asi moc nečtou,co tu kdo napíše.Při najetí 120 ti km motor fungoval tak jak měl,ale problém byl o tom,že auto nachtěli vzít na protiúčet,tam kde ho prodali a věděli o tom autě vše,nebylo bouráno,utopeno ani nebyli přetočené km a dokonce tam bylo poctivě servisováno,tak potom v čem byl problém?Odpovím si sám:asi v motoru jako takovém.Autosalon který tyto auta prodává asi moc dobře zná co může od tohoto omylu techniky čekat a proto 120 tis najetých km je už dost pro tento omyl techniky.l
Škodovák jsem,a nestydím se za to :-))) Nevím,jak s tímto motorem,ale jinak mi fábka v kombíku ideálním vozem pro rodinu docela připadá-máma,táta,dvě děti,a slušný kufr.... -proč ne? :-)
ten motor na "městské a příměstské popojíždění" měli dát do karoserie na městské a příměstské popojíždění a ne do ingotu, který ještě nedávno nazývali ideálním vozem pro rodinu.
aspoň jedna ze tří variant se podařila.... možná :-)) Možná že nejlepší bude ta čtvrtá. Já bych ale osobně počkal raději až na tu pátou. Zdarec škodováci :-))
Vzhledem k výrobě 2005 by měl být napínák už v pořádku :-)) Jinak-škodofil/neškodofil... -mě je to tak nějak jedno,ať si každý řiká,co chce :-))) Mě bohatě stačí,jaké mám já zkušenosti.Je jasné,že to není nějak "super" auto,ale nám bohatě stačí,ono i po té dálnici se s ní dá jet -i když je pravda,že chip tunning asi také trochu v jízdních vlastnostech pomohl :-) Za 70 000,- jí asi za 1-2 roky už neprodáme-uvidíme :-))
No však uvidíš jak budeme za fantické škodofily označeni za pár okamžiků oba dva :-D
Těch fabií je samozřejmě ve firmě víc. Tyto 2 kombíky měli ale nejvíc. Oba se prodávali když měli lehce přes 200 000km a tuším že za 70 000Kč. Místo nich už jsou Fabie II. opět HTP (51kW).
ono problém je spíš v tom, že v našich krajích se HTP využívají k tomu na co je nezamýšleli. To byl motor na městské a příměstské popojíždění a ne na denní tahání po dálnici.
Pochopitelně že nějaké problémy taky byly. U 47kW krátký napínák rozvodového řetězu(vyřešeno v roce 2004) a u slabší 40kW varianty je problém s podpálenými ventily.
Ovšem variantu 12V 47kW považuju za velmi spolehlivou a pokud měla vše co má mít, tak při 130 000Km musí být naprosto OK
Jsem rád,že jsi to napsal,že snad nejsem "jediný" ,kdo nemá s tímto motorem problém :-)) Akorát jsem opravdu zvědavej,za jakou cenu (a jestli vůbec) se auto potom prodá... Myslím si,že tyto motory určitě mají závady,a píše se o nich,ale podle mě to bude i z důvodu počtu aut s HTP motorem,co u nás jezdí. Haťapky jsou na silnicích vidět opravdu v hojném počtu :-))
Když už není jiné cesty, tak se aspoň začnou vyrábět konspirační teorie, že vlastně kdo ví jestli ten motor neměl problém už před prodejem druhému majiteli atd. Ach jo...jste vážně kouzelní!! Fakt. Prostě když vám někdo dá jasný argument, tak stejně melete a melete...
Jirko-tvoje auto není jediné HTP s vyšším počtem, které znám. Znám i 2ks služebních kombíků, které mají prakticky ty samé Km a to se na nich střídá asi 6 řidičů a nikdo se s nimi moc "nemazlí". Ve firmě jsou od nova a sevisní historie je dostatečně známá. Opravdu žádný problém nebyl a spotřeba oleje je asi taková jakou jsi napsal-cca 0,1-0,2l/15 000km.
Máš pravdu,že nevím,co a jak bylo s motorem ze začátku,ale v tom případě jedině dobře :-)) Buďto to byl jeden s "kvalitnějších" motorů,který zatím drží bez problémů,a nebo už nějaký problém třeba měl,a díky tomu,že jsme koupili "ojetinku",tak jsem nemusel problém řešit já-takže mě to ani nebolí... :-)) A já nic neobhajuji,jen píšu,že při najetých 192 000km jsem JÁ neměl sebemenší problém a opravu,a motor mě nikde nenechal. -nic víc,nic míň. A proč píšu,kolik mám najeto?Protože plno rádobi ing,atd,co zde jsou,tak většinou dokážou napsat,že HTP nic nevydrží,že už při najetých 120 000 km je s motoru pomalu jezdící šrot,atd.Tak pro tyto "chytráky" píšu,že i motor co má najeto přes 192 000km může držet,a bát bezporuchový.Jinak upřímně -Nikdo z těchto "odborníků" mi na auto nedal,tudíž jejich komentáře mi mohou být u pr... :-)))
Jirka Kopr tady neustále obhajuje kolik má najeto bez jediného problému. Neznalý člověk by si tedy myslel, že si koupil nové auto a ty kilometry s ním najel. Jirka si přitom koupil šunku, která měla už přes 160 tisíc a nikdo neví co se na motoru opravovalo a měnilo. Já jsem teď měl u známých dva případy, kdy jim okolo sta tisíc praskla napínací kladka k řetězu a motor ko. A v servise se ani nedivili, že prý normální věc, konstrukční vada o které se ví
Zdarec chlape,já jsem tady byl,ale některé komentáře jsem nějak nepochopil... :-( Nechci nijak tento motor obhajovat,ale mě prostě zatím nesklamal,nikde mě nenechal,jediné ta spotřeba by mohla být o něco menší-ale zase na druhou stranu pořád žeremíň,než felda,co jsme měli předtím. Po pravdě nevím,jestli má cenu nechat měnit rozvodový řetěz,někdo řiká,že vydrží celou životnost motoru,někdo zase,že je nutnost ho měnit ani ne po 100 000km... -jak říkám,mám najeto přes 192 000km,a bez jediné závady.Dokonce ani gumové prachovky na kloubech,atd zatím neodešly :-) Ale je asi pravda,že až budeme chtít auto prodat,což bude 1-2 roky,tak bude mít najeto přes 200 000km,a to už by jsme asi kupce hledali těžko,tak nám nezbyde,než nechat kylometry trošku "zredukovat" ... -i když se mi do toho určitě chtít nebude :-))
Zdarec všem,já jsem asi ten "případ" lepšího kousku,mám najeto přes 192 000km,bez jediné závady,ale je pravda,že jsem si spotřebu představoval trochu menší.Spotřebu mám okolo 6,9 l/100km,dálnice při tempomatové rychlosti okolo 6,6l/100km,ale dá se jet i za 6 litříků. Ale věřte,nebo ne,auto od výměny do výměny oleje nesežere skoro nic,jestli 0,1l,tak je to hodně. Myslím si,že za ty peníze to byla dobrá volba,a nelitujeme toho.Musí ještě tak 1-2 roky vydrže,než bude na jiné autíčko... :-))
Přeji vám, abyste nebyl nikdy rozčarován z vaší HTP, aby vám dělala jen radost (třeba tím, že vždycky dojede, na normální ježdění stačí, nejste žádný závodník, atd) a aby moc nezdražovali benzín. A neberte si každou kritiku tak osobně. Tím nemyslím jen na této recenzi... Je mi jasné, že Škoda je pro vás extra třída značka, kdyby pod kapotou byli dva černoši a místo pedálu plynu jste měl karabáč, bude to dobré, že. Tak hodně štěstí.
Já si také myslím,že 120 tis km je málo,ale bohužel prodejce škody si to asi nemyslí.A mimochodem,psal jsem,že to nechtěli vzít na protiúčet,to znamená,že zato chtěl majitel vzít Octavii,takže si myslím,že by jim udělal další dost velkej kšeft.
to nesvědčí o ničem. spíš byl prodejce línej zvednout prdelní svalstvo a vyřídit nezbytné náležitosti. proč ostatně? na novém autě vydělá víc! 120 000km je moc na HTP?-to slyším poprvé...kdybych neznal kousky, které mají ještě o 100 000Km víc...
Jaký je to "dobrý motor"svědčí případ,jehož jsem byl svědkem.Po 5 letech používání htp motoru,najeto 120 tis km,poctivě servisován,tam kde byl zakoupen,odmítli vzít auto na protiúčet z odůvodněním,že má už hodně najeto!Počet km,při kterých se normální motory teprvé rozjíždějí v autosalonu škody asoudili,že je to na tento motor již moc a proto ho nechtějí,asi ví proč!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
25. září 2010 | 13:27 | Tex
Ano,kontrolka na upozornění prasklých žárovek je fajn,stejně tak i kontrolka na upozornění nízké hladiny vody do ostřikovačů,atd... -kupodivu je tahle fábie docela "slušně" vybavena.
Ale co bych označil za trošku nevychytané,tak když jsem zkoušel použít diodové žárovky do brzdových světel (zdálo se mi,že lépe svítí,i životnost je oproti vláknovým žárovkám větší,a spotřeba proudu je ani ne třetinová),tak právě tato hodně malá spotřeba žárovek dělala problémy,protože si "auto" myslelo,že je žárovka prasklá,a díky tomu se mi rozsvěcovala na palubce kontrolka prasklé žárovky-i když ne pokaždé.
Takže kontrolka neni špatná,ale zase neni možné použít diodové žárovky,i když by byla větší svítivost,a třetinová spotřeba proudu... :-(
25.09.2010 | 16:14:08 | Jirka KOPR Reagovat
HTP
Jasný, já jsem jen reagoval na myšlenku, že nejméně "závadná" by měla být verze 47kW - když ta 51kW je prakticky totéž :)
S tou marží vs. najeté kilometry je to samozřejmě pravda, ale z vlastní zkušenosti vím, jak je to s těmi procenty. Nevím o moc ojetinách kde by byla marže menší než 10t. kč (a to se bavíme třeba o autech, která se prodávají za 25t. kč) kdežto na nových autech jsou standardní marže 6-10%, a tyto se dále snižují v případě většiny akcí (např. akčních paketů) nebo jiných slev. Někdy mě baví a zároveň štvou představy lidí, že marže na nových autech jsou minimálně 25% a ti co je prodávají můžou do nekonečna slevovat. Btw. jako ojetinu bych takovou běžnou Fábii I 1,2 HTP vykoupil za maximálně 50t. kč abych ji obratem nabízel za 80t. kč s "malou" rezervou na případnou slevu - a takhle to ve skutečnosti funguje. ad žárovky) vůbec bych si nedělal hlavu s tím, jestli tady někoho naštve to, že na některé z fábií nehoří žárovky :) Vím o poměrně velkém množství Fábií, které mění žárovky v předních světlech každého 1/2 roku. Já na svém voze, který je koncernovým ekvivalentem Fábie jsem nemusel měnit ani jednu žárovku a to jej mám přes 3 roky ... nevím jestli je to předřadnými odpory, žárovkami "philips" nebo mám prostě štěstí. A kontrolka nefunkční žárovky je samozřejmě fajn věc - už jen z hlediska vyhlášky, kdy je řidič před každou jízdou povinen zkontrolovat správnou funkci světel - což dělá málokdo :)
25.09.2010 | 13:27:28 | Tex Reagovat
24. září 2010 | 23:28 | Jerry
Zdarec,tak přemýšlím,jestli vůbec mohu napsat,abych zde nenaštval plno lidí,ale za dobu používání fábky (2 roky) jsem přední H7 měnil pouze JEDNOU,a jednou zadní žárovku v brzdovém světle :-)))
Jinak co se mi líbí,tak že při prasknutí jakékoliv žárovky (kromě parkovací) se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka žárovky,a ozve se pípnutí -tak hned vím,že mi praskla nějaká žárovka :-))
Je to jak pro blbce,ale neni to špatné :-)
25.09.2010 | 09:59:30 | Jirka KOPR Reagovat
ad 4. rozdíly nejsou mezi verzemi 47 a 51kW navzájem(tedy ne podstatné), ale mezi verzemi 40 a 47kW respektive 44 a 51kW. A to z konstrukčního hlediska už dost podstatné!
ad. čtvrtý příspěvek: Byla to pouze doměnka jako mnoho a mnoho jiných zde. Marže prodejce na ojetém voze ale podstatně klesá pokud tento má najeto více Km. Pak nezbývá než ho prodat levně s minimálním ziskem, nebo... ho levně vykoupit-přetočit tachometr-vyrobit novou servisku + pohádku o postarším důchodci a vůz prodat jako skoro "nový" šperk. Pochopitelně s nesrovnatelně vyšším ziskem. Což je klasický kolorit v této zemi což?
24.09.2010 | 23:28:43 | Jerry Reagovat
HTP
1. Škodovky nemusím. 2. Motor 1,2 HTP (používaný celým koncernem krom Audi) je nepodarek od začátku až do konce - problém s napínákem nebyl zcela odstraněn nikdy a také problémy s podpálenými ventily / případně přidřenými nadzvihátky se objevují i u rok starých vozů. 3. Diskuze o stavu po 100t.km nebo po 120t. km. je mimo mísu, protože vím o autech, které přijedou na reklamaci po 10t.km a vím o motorech, které mají přes 200t. km a nikdy u nich problém nebyl. 4. Rozdíly mezi spolehlivostí bych určitě nehledal mezi "výkonovými verzemi" poněvadž 47 a 51kW je identický motor, rozdíl je v nastavení řídíci jednotky. 5. Ten motor je prostě průšvih a nejhorší na tom je, že ikdyž to ve VW dobře vědí, celou dobu jej nebyli ochotni nahradit a dlouhodobě používají šmejd i v nových autech. Tím neříkám, že je to nejhorší motor, protože prakticky všechny automobilky občas vyrobí motor, který je naprosto špatný, problém HTP je jeho obrovská rozšířenost napříč značkami koncernu - čím víc vyrobených kusů, tím víc problémů o kterých se mluví. Kterékoli z menších automobilek, by tenhle průšvih prošel bez povšimnutí, u koncernu se tohle "bohužel" ví.
Btw. spálené žárovky u předních světel Fábií jsou taky dlouhodobá bolest a vyřeší to předřadné odpory, na které ve fabrice zapomněli. A k čtvrtému příspěvku - Kde jste došel na to, že je více výhodnější prodávat nové vozy než ojeté??? Pro vaši informaci je průměrná marže nových vozů 2-3% u ojetých jde o 10-15% takže není tajemstvím, že pokud někdo prodává nové auta - vydělává mu servis a prodej náhradních dílů /z tohoto pohledu je 1,2 HTP zajímavý motor, na kterém se dá vydělat nemálo zlatek/.
24.09.2010 | 21:42:31 | Tex Reagovat
24. září 2010 | 18:37 | Jerry
Zdarec,no bylo by to zajímavé si jí sestavit doma komplet od začátku... :-))
Mě se i líbila ta Škoda octavia (Sherlog) coupé,jak si jí sestavili nějací ty fanouškové-nevypadá vůbec špatně :-))
24.09.2010 | 20:41:16 | Jirka KOPR Reagovat
Jirka
Asi tak-cenově by tě to vyšlo spíš dráž, ale zase by jsi měl naprosto špičkové dílenské zpracování. Kdybys to dělal pro sebe, tak bys asi montoval v klidu v pohodě a měl bys čas si s některými věcmi "vyhrát".
Kdysi jsme s tátou jeli do MB pro skelet na Formana. Blbě si to firma dohodla a objednali si omylem skelet na krátkýho Favorita. Naštěstí se to vyřešilo, ale táta tehdy říkal, že kdyby u sebe měl love, že by si ten skelet koupil. Stál tehdy myslím 17 000.
24.09.2010 | 18:37:38 | Jerry Reagovat
anonym 16:51
Vím protože v tom servisu mám známého-všechny vozy jsou tam z protiúčtu. Dokonce berou i ostatní značky.
Já bych si ji kopil. Proč ne? Zvlášť pokud opravdu byla servisovaná a Km poctivé-jak píšete. Takového auta bych se absolutně nebál.
24.09.2010 | 18:29:59 | Jerry Reagovat
Jirka Kopr
A kdyby sis ho sestavoval sám, myslíš, že by bylo levnější? Každý díl, každý šroubek bys zase musel někde koupit, samozřejmě s marží prodejce, takže ve finále by tě vyšlo ještě dráž. leda by sis ty díly i sám vyrobil, nebo nosil pod tričkem z Boleslavi. Pro zajímavost: Výrobní cena C1 je okolo 70 000, něco si vezme dopravce, něco prodejce, a hoooodně si vezme stát. A pak ještě voškube tebe na DPH.
24.09.2010 | 17:10:24 | Reagovat
Jerry
Kdybych u toho nebyl,tak tomu neuvěřím,a s tou Octavii to neměli jisté,že ji od nich koupí,pokud mu fabii nevemou na protiúčet.Jak víš,že ty fabie,co uvádíš na prodej jsou od lidí na protiúčet?To si mohli dovést,a určitě jich tam není většina s najetím nad 100 tis km,a pokud jo,tak mohou mít přetočené km,jak je to tu národním sportem.Ta,co uvádím měla km servisované tam,co mu ji nechtěli vzít.Mimochodem,ty by sis koupil fabii s htp při najetí nad 120 000 km ?Já tedy ne!
24.09.2010 | 16:51:03 | Reagovat
Zdarec všem,zajímalo by mne,jaká je tak výrobní cena třeba té fábie,atd -ne prodejní,a jestli by se nevyplatilo si auto od prvního do posledního šroubku "sestavit" sám ... :-)))
24.09.2010 | 10:17:53 | Jirka KOPR Reagovat
anonym 18:52
ale čtou. Už jsem psal, že "problém" je mi jasnej.
Prostě na prodeji toho novýho auta(co to bylo Octavia?) udělali vývar a tak proč se ještě zdržovat s vozem na protiúčet? Čili za mě toto absolutně o ničem nesvědčí. Díval jsem se na zdejší autorizované prodejce(www.vyzkouseno.cz) a zrovinka fabií HTP tam pár mají - evidentně na protiúčet-s nájezdem od 70-120 tis. Km. Takže jedni je brát nechtějí a dalších x jo? Trochu divný ne?
23.09.2010 | 20:32:39 | Jerry Reagovat
Nemám tento motor rád, ba ani škodovky jako takové, ale popravdě si myslím, že tento motor normálně ujede 250 000, jako každý "normální" maloobjemový motor. Řešit, jestli je 120 000 moc mi připadá přiblblé, protože to najel i Wartburg, dokonce s Trabantem se dalo najet 100 000 a to byl vzduchem chlazenej, takže víc trpěl teplotními rozdíly během provozu, byl ze špatného materiálu a byl mazán směsí, což není až tak dokonalé. Takže nevidím důvod, proč by HTP nemělo najet bez problémů čtvrt melounu. Počet závad za tu dobu si netroufám odhadnout, určitě se něco opravovat bude, ale že by to nenajel, tomu nevěřím.
23.09.2010 | 20:08:16 | Reagovat
23. září 2010 | 18:52 | Anonym
Jestli to byla narážka na mě,tak jsem nemyslel zrovna tento článek s najetými 120ti tisíci,ale jiné komentáře na jiných recenzích :-)
PS-Já jsem rád za tento "omyl techniky" :-))))
23.09.2010 | 19:39:38 | Jirka KOPR Reagovat
Tak nevím,ale ti kdo tu píší asi moc nečtou,co tu kdo napíše.Při najetí 120 ti km motor fungoval tak jak měl,ale problém byl o tom,že auto nachtěli vzít na protiúčet,tam kde ho prodali a věděli o tom autě vše,nebylo bouráno,utopeno ani nebyli přetočené km a dokonce tam bylo poctivě servisováno,tak potom v čem byl problém?Odpovím si sám:asi v motoru jako takovém.Autosalon který tyto auta prodává asi moc dobře zná co může od tohoto omylu techniky čekat a proto 120 tis najetých km je už dost pro tento omyl techniky.l
23.09.2010 | 18:52:05 | Reagovat
přesněji řečeno jedna ze dvou. Víc variant nebylo.
23.09.2010 | 17:19:49 | Jerry Reagovat
23. září 2010 | 17:04 | Anonym
Škodovák jsem,a nestydím se za to :-)))
Nevím,jak s tímto motorem,ale jinak mi fábka v kombíku ideálním vozem pro rodinu docela připadá-máma,táta,dvě děti,a slušný kufr.... -proč ne? :-)
23.09.2010 | 17:14:59 | Reagovat
ten motor na "městské a příměstské popojíždění" měli dát do karoserie na městské a příměstské popojíždění a ne do ingotu, který ještě nedávno nazývali ideálním vozem pro rodinu.
23.09.2010 | 17:04:50 | Reagovat
No sláva,
aspoň jedna ze tří variant se podařila.... možná :-)) Možná že nejlepší bude ta čtvrtá. Já bych ale osobně počkal raději až na tu pátou. Zdarec škodováci :-))
23.09.2010 | 17:03:00 | Reagovat
23. září 2010 | 15:54 | Jerry
Vzhledem k výrobě 2005 by měl být napínák už v pořádku :-))
Jinak-škodofil/neškodofil... -mě je to tak nějak jedno,ať si každý řiká,co chce :-)))
Mě bohatě stačí,jaké mám já zkušenosti.Je jasné,že to není nějak "super" auto,ale nám bohatě stačí,ono i po té dálnici se s ní dá jet -i když je pravda,že chip tunning asi také trochu v jízdních vlastnostech pomohl :-)
Za 70 000,- jí asi za 1-2 roky už neprodáme-uvidíme :-))
23.09.2010 | 16:54:34 | Jirka KOPR Reagovat
Jirka
No však uvidíš jak budeme za fantické škodofily označeni za pár okamžiků oba dva :-D
Těch fabií je samozřejmě ve firmě víc. Tyto 2 kombíky měli ale nejvíc. Oba se prodávali když měli lehce přes 200 000km a tuším že za 70 000Kč. Místo nich už jsou Fabie II. opět HTP (51kW).
ono problém je spíš v tom, že v našich krajích se HTP využívají k tomu na co je nezamýšleli. To byl motor na městské a příměstské popojíždění a ne na denní tahání po dálnici.
Pochopitelně že nějaké problémy taky byly. U 47kW krátký napínák rozvodového řetězu(vyřešeno v roce 2004) a u slabší 40kW varianty je problém s podpálenými ventily.
Ovšem variantu 12V 47kW považuju za velmi spolehlivou a pokud měla vše co má mít, tak při 130 000Km musí být naprosto OK
23.09.2010 | 15:54:46 | Jerry Reagovat
23. září 2010 | 14:46 | Jerry
Jsem rád,že jsi to napsal,že snad nejsem "jediný" ,kdo nemá s tímto motorem problém :-))
Akorát jsem opravdu zvědavej,za jakou cenu (a jestli vůbec) se auto potom prodá...
Myslím si,že tyto motory určitě mají závady,a píše se o nich,ale podle mě to bude i z důvodu počtu aut s HTP motorem,co u nás jezdí.
Haťapky jsou na silnicích vidět opravdu v hojném počtu :-))
23.09.2010 | 14:55:32 | Jirka KOPR Reagovat
já se asi uchechtám
Když už není jiné cesty, tak se aspoň začnou vyrábět konspirační teorie, že vlastně kdo ví jestli ten motor neměl problém už před prodejem druhému majiteli atd. Ach jo...jste vážně kouzelní!! Fakt. Prostě když vám někdo dá jasný argument, tak stejně melete a melete...
Jirko-tvoje auto není jediné HTP s vyšším počtem, které znám. Znám i 2ks služebních kombíků, které mají prakticky ty samé Km a to se na nich střídá asi 6 řidičů a nikdo se s nimi moc "nemazlí". Ve firmě jsou od nova a sevisní historie je dostatečně známá. Opravdu žádný problém nebyl a spotřeba oleje je asi taková jakou jsi napsal-cca 0,1-0,2l/15 000km.
23.09.2010 | 14:46:35 | Jerry Reagovat
23. září 2010 | 13:05 | Anonym
Máš pravdu,že nevím,co a jak bylo s motorem ze začátku,ale v tom případě jedině dobře :-))
Buďto to byl jeden s "kvalitnějších" motorů,který zatím drží bez problémů,a nebo už nějaký problém třeba měl,a díky tomu,že jsme koupili "ojetinku",tak jsem nemusel problém řešit já-takže mě to ani nebolí... :-))
A já nic neobhajuji,jen píšu,že při najetých 192 000km jsem JÁ neměl sebemenší problém a opravu,a motor mě nikde nenechal.
-nic víc,nic míň.
A proč píšu,kolik mám najeto?Protože plno rádobi ing,atd,co zde jsou,tak většinou dokážou napsat,že HTP nic nevydrží,že už při najetých 120 000 km je s motoru pomalu jezdící šrot,atd.Tak pro tyto "chytráky" píšu,že i motor co má najeto přes 192 000km může držet,a bát bezporuchový.Jinak upřímně -Nikdo z těchto "odborníků" mi na auto nedal,tudíž jejich komentáře mi mohou být u pr... :-)))
23.09.2010 | 13:12:55 | Jirka KOPR Reagovat
Jirka Kopr tady neustále obhajuje kolik má najeto bez jediného problému. Neznalý člověk by si tedy myslel, že si koupil nové auto a ty kilometry s ním najel. Jirka si přitom koupil šunku, která měla už přes 160 tisíc a nikdo neví co se
na motoru opravovalo a měnilo. Já jsem teď měl u známých
dva případy, kdy jim okolo sta tisíc praskla napínací kladka k
řetězu a motor ko. A v servise se ani nedivili, že prý normální
věc, konstrukční vada o které se ví
23.09.2010 | 13:05:10 | Reagovat
23. září 2010 | 12:25 | Jerry
Zdarec chlape,já jsem tady byl,ale některé komentáře jsem nějak nepochopil... :-(
Nechci nijak tento motor obhajovat,ale mě prostě zatím nesklamal,nikde mě nenechal,jediné ta spotřeba by mohla být o něco menší-ale zase na druhou stranu pořád žeremíň,než felda,co jsme měli předtím.
Po pravdě nevím,jestli má cenu nechat měnit rozvodový řetěz,někdo řiká,že vydrží celou životnost motoru,někdo zase,že je nutnost ho měnit ani ne po 100 000km... -jak říkám,mám najeto přes 192 000km,a bez jediné závady.Dokonce ani gumové prachovky na kloubech,atd zatím neodešly :-)
Ale je asi pravda,že až budeme chtít auto prodat,což bude 1-2 roky,tak bude mít najeto přes 200 000km,a to už by jsme asi kupce hledali těžko,tak nám nezbyde,než nechat kylometry trošku "zredukovat" ... -i když se mi do toho určitě chtít nebude :-))
23.09.2010 | 12:43:24 | Reagovat
Jirka
Konečně tu jsi. Zkušeností od skutečného vlastníka tohoto motoru si osobně považuju mnohem víc než doměnek stovky spekulantů.
23.09.2010 | 12:25:29 | Jerry Reagovat
jé ahoj Radku
drama z toho dělá někdo jinej. já ne e.
23.09.2010 | 11:17:33 | Jerry Reagovat
Zdarec všem,já jsem asi ten "případ" lepšího kousku,mám najeto přes 192 000km,bez jediné závady,ale je pravda,že jsem si spotřebu představoval trochu menší.Spotřebu mám okolo 6,9 l/100km,dálnice při tempomatové rychlosti okolo 6,6l/100km,ale dá se jet i za 6 litříků.
Ale věřte,nebo ne,auto od výměny do výměny oleje nesežere skoro nic,jestli 0,1l,tak je to hodně.
Myslím si,že za ty peníze to byla dobrá volba,a nelitujeme toho.Musí ještě tak 1-2 roky vydrže,než bude na jiné autíčko... :-))
23.09.2010 | 10:36:20 | Jirka KOPR Reagovat
22. září 2010 | 20:31 | Anonym |
Jerry totiž má 10 - 12let starou Octavii 1.6, tak bacha.:-) Asi jeho první auto, tak z toho dělá, jako obvykle u Škodárny, drama.
23.09.2010 | 06:52:03 | Radek Reagovat
anonym 20:31
cože? :-D ale já nemám HTP. takže smůla kamaráde :-DDDD
22.09.2010 | 22:07:48 | Jerry Reagovat
Globálně je htp při 120 tisících na hraně životnosti, i když se jistě najdou kusy které vydrží i jednou tolik
22.09.2010 | 20:31:57 | Reagovat
Jerry
Přeji vám, abyste nebyl nikdy rozčarován z vaší HTP, aby vám dělala jen radost (třeba tím, že vždycky dojede, na normální ježdění stačí, nejste žádný závodník, atd) a aby moc nezdražovali benzín. A neberte si každou kritiku tak osobně. Tím nemyslím jen na této recenzi... Je mi jasné, že Škoda je pro vás extra třída značka, kdyby pod kapotou byli dva černoši a místo pedálu plynu jste měl karabáč, bude to dobré, že. Tak hodně štěstí.
22.09.2010 | 20:31:31 | Reagovat
HTP - životnosť
Všetko je o údržbe, resp. o konkrétnom kuse. Niektoré sú problémové už od nova, iné vydržia cez 300.000 km. Ale globálne je to nepodarok.
22.09.2010 | 19:57:30 | Matúš Reagovat
Já si také myslím,že 120 tis km je málo,ale bohužel prodejce škody si to asi nemyslí.A mimochodem,psal jsem,že to nechtěli vzít na protiúčet,to znamená,že zato chtěl majitel vzít Octavii,takže si myslím,že by jim udělal další dost velkej kšeft.
22.09.2010 | 18:28:29 | Reagovat
to nesvědčí o ničem. spíš byl prodejce línej zvednout prdelní svalstvo a vyřídit nezbytné náležitosti. proč ostatně? na novém autě vydělá víc! 120 000km je moc na HTP?-to slyším poprvé...kdybych neznal kousky, které mají ještě o 100 000Km víc...
22.09.2010 | 18:11:28 | Jerry Reagovat
Jaký je to "dobrý motor"svědčí případ,jehož jsem byl svědkem.Po 5 letech používání htp motoru,najeto 120 tis km,poctivě servisován,tam kde byl zakoupen,odmítli vzít auto na protiúčet z odůvodněním,že má už hodně najeto!Počet km,při kterých se normální motory teprvé rozjíždějí v autosalonu škody asoudili,že je to na tento motor již moc a proto ho nechtějí,asi ví proč!
22.09.2010 | 17:50:07 | Reagovat
Dva repráky vzadu jsou velmi důležité,skoro nutné.Naopak výkonová rezerva při předjíždění s touhle hrůzou je k ničemu,že..............
22.09.2010 | 16:23:46 | Reagovat
HTP
HTP = hromada technickych problemov, je to drzaaaaaak
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
22.09.2010 | 16:04:13 | MickeyMon Reagovat