Recenze Škoda Fabia vRS
“Malé, mrštné, úsporné, silné... kladivo.”

Autor recenze: Toper (30 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1986 ccm TDI PD Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 5.94 l/100 km Vloženo: 2. 11. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Vectra Audi A4

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nemám ho tak dlouho, abych něco zjistil, z dřívější zkušenosti s Fabií HTP nic ani nepředpokládám.
Takže všeho všudy výměna jedné poziční žárovky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Pokusím se popsat mé dojmy z Fabie RS, které budu vztahovat k jiným vozům, se kterými jsem jezdil, nebo stále jezdím.

První dojem z auta byl veskrze pozitivní RSka vypadá pěkně sportovně a přitom nenápadně. Líbí se mi více než nový model. Není to také moje první Fabka se kterou jsem jezdil. Měl jsem služební kombi s 12V HTP ve výbavě Elegance, která má podstatně větší kufr, což je její velkou devizou a něco, co jsem na kombíku měl rád.

Interiér
RSky je německy jednoduchý a precizně zpracovaný. Mohl by být trošku nápaditější. Ale vše je na svém místě a ergonomii má na jedničku. I když bych uvítal trošku tlustější a tvarovanější věnec volantu „na tradičních za deset dvě“, který má právě třeba Fabia Elegance s koženým paketem. Vše v interiéru je uděláno poctivě a domyšleně. Výplně dveří jsou sice na můj vkus příliš tvrdé, jen plast který je sem tam potažený textilií, ale nikterak nevržou. Co mi chybí je středová loketní opěrka, v jiném autě ji mám a je to pro mne dost podstatný prvek pro osobní komfort. Opěrku tedy plánuji dokoupit. Odkládacích ploch je dostatek, jen není kam dát 1.5l PET láhev – nová Fabia již má prostor v předních dveřích, tady mi chybí.
Sedadla jsou velmi dobře tvarovány s výrazným bočním vedením a koncernově tvrdé. Jejich světlé provedení je sice pěkné, ale taky velmi náchylné na ušpinění. Proto mám potahy, které se mi nechce ani sundávat, po tom, když vidím, jak jsou špinavé. Co vždycky zjistím, po nasednutí do RSky, je, že tam sedím jak na „židli“. Posaz je poměrně vysoký – pohodlně se nastupuje i vystupuje, ale sportovní posaz vypadá trošku jinak.
Na předních sedadlech je místa dostatek, na svoji třídu vozu, na zadních už není tolik místa pro nohy cestujících, ale nejedná se o typicky rodinný vůz. Malé děti se tam posadí, dospělí spíš nouzově. Moc tomu nepřidá moje, za volantem sedící, vysoká postava.
Vnitřní výbava vozu je sériová RS, tedy přední okna v elektrice, tempomat, palubní počítač, automatická klimatizace, rádio (pouze) na CD s 8mi reproduktory, kožený volant, řadička a ruční brzda. Není nic, co by mi tam vyloženě chybělo.
Odhlučnění interiéru není na kdovíjaké úrovni. Motor je odhlučněn dostatečně, ale hluk linoucí se od tvrdých kol, do interiéru úspěšně proniká. Je to do značné míry škoda. Hodně to unavuje. Ovšem pokud jezdíte po kvalitních cestách, je vše v pořádku a v rámci třídy v normě.

Motor a podvozek
Začnu větou - auto není žádný pravý RSko, naftový motor má sice býčí sílu, ale je málo hravý. Co trošku vadí, je prvotní zvuk motoru, než se zahřeje, tak „pěkně“ klape, poté se zklidní.
Pokud chcete jet sportovní jízdu, musíte se neustále dívat na otáčkoměr a držet otáčky mezi 2 - 3.5 tis., kdy auto na pohyb plynového pedálu rychle a bez servítek reaguje. Jakmile otáčky klesnou, tak se vám může stát, že vám bude chybět výkon v tu nejméně vhodnou dobu. Reálný sportovně využitelný rozsah 1500 otáček je prostě málo. Chce se to naučit s autem jezdit a hlavně řadit.
Díky skvělému podvozku vám zatáčky připadnou "rovnější" a zasluhující průjezd vyšší rychlostí. Tady právě můžete narazit na výše zmíněný problém, který převodový stupeň zvolit, aby vám "nedošel" výkon tam, kde bude potřeba.
Tvrdost podvozku je optimální na české cesty. Sic auto disponuje nízkoprofilovým pneu, jízda po českých hrbech mu problémy nedělá. Upřímně říkám, že zde konstruktéři použili chladnou hlavu a zvolili rozměr kol dle reálných možností. Nedovedu si představit auto na ještě nižších pneu a větších kolech, než jsou originální 16“ky. Auto má sportovní tvrdost a aspoň nějaký komfort. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována, brzdy nejsou jedovaté, pro vyšší brzdný účinek je potřeba pedál víc zašlápnout, ale není potřeba více síly. Jejich účinek se tudíž dobře dávkuje.
Dálniční přesuny nečiní vozu problémy. Výkonu je dostatek, šestý rychlostní stupeň udržuje spotřebu motoru v pohodových mezích. Na rovné dálnici auto drží stopu, ochotně zrychluje i zpomaluje. Pružnost motoru v dálničním tempu je jeho silnou stránkou.
Ale taková hrbatá D1 není tím nejvhodnějším prostředím (nejen) pro RSku, podvozek věrně kopíruje stav dálnice a podává o tom do interiéru vozu až moc hlučných informací.

Spolehlivost a spokojenost
Za dobu (asi 20 tis km), co jsem jezdil se služební HTP jsem s ní neměl prakticky žádný problém. Odešly jen dvě přední žárovky, což přestalo, když se zabudoval nějaký odpor. Nic jiného jsem řešit nikdy nemusel. RSka je na tom obdobně, Vyměnil jsem pouze jednu spálenou poziční žárovku. Jinak se mění pouze předepsané spotřební věci, jako jsou olej, filtry, brzdové díly, pneu atp. Motoru o něco více chutná olej, než jsem byl zvyklý. Vidím to tak na dolití jednoho litru navíc za předepsaný interval 15 tis km. Spotřebu oleje přímo ovlivňuje využívání jeho potenciálu, když budete jezdit jak důchodce, dolijete max nějakou tu deci. Spotřeba pohonných hmot motoru je na tom obdobně jako spotřeba oleje. Když jedete, auto si vezme své, když ne, tak jen usrkává z poměrně malé nádrže. Palubní počítač tradičně kecá a spotřebu si upravuje do své a příznivější interpretace. Na dálnici počítejte se spotřebou do nějakých sedmi litrů, pojedete li „pilu“ osm litrů a „nikdo jiný“ nebude stačit. Mimo město pojedete za čtyři a půl. Kombinace mi vychází, dle osobních výpočtů, na necelých 6 litrů, to ale nejezdím úplně podle limitů. Celkově je RSka malé mrštné auto jako stvořené na okresní cesty s dobrým povrchem, tam si budete užívat, pokud budete schopni akceptovat projev a vrtochy motoru. Těžko taky budete hledat soupeře, v běžném provozu vám s velkou pravděpodobností nikdo, i s o třídu výkonnějším vozem, neujede, (nejčastěji úniky končí v první koloně za ploužícím se náklaďákem), přijdou li zatáčky a jste li schopný řidič, ujedete vy jemu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

silné,mrštné kladivo?

Člověče,ty kdybys sedl do auta 2.0 turbo 147 kw tak se zasejříš strachy! Psát o 96 kw,že je silné kladivo může jen nějaký mladý pomatenec,který jezdil pouze ve Felicii.

09.02.2017 | 10:49:45 | kelenda  | 31.177.24.* Reagovat

RE: silné,mrštné kladivo?

Astra 2.0 Turbo/147 kW zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,2s
Fabia RS 9.6s
Z 1.4s se nikdo nezesejří a z rozdílu těchto motorů už vůbec ne, když fabia má mnohem lepší krouťák, takže se s ní jezdí líp, než v tom vraku vod vopla kde se nedostaneš pod 10litrů benálu.

01.07.2018 | 14:03:03 | prduch  | 87.249.132.* Reagovat

divné

Nemáš tam chyby? Fakt za mesiac najazdíš 80 000km? A kúpil si ho ako ojazdené s najazdenými 0km?

28.07.2012 | 00:01:47 | roman  | 78.99.232.* Reagovat

V našem městě jezdí nějaký duševně nemocný mladík. Tatínek ho zřejmě sponzoruje, takže má čas a peníze na následující činnost:

Městem prochází celkem hezká čtyřproudovka, s rychlostí omezenou na 70 Km/h. Jezdím tudy několikrát denně (do práce, zpátky, pro děti, zpátky, občas na nákupy něco něco vyřídit, či návštěvu). Pokaždé potkám toho nemocného mladíka, který se po naší čtyřproudovce neustále pohybuje sem a tam celé dny, se svou Fábií RS. Vždy jede 60 a schválně čeká, až ho někdo bude předjíždět. Když se takový nic netušící člověk, jedoucí 70 km/h najde a dovolí si předjet toho magora, tak ten okamžitě podřadí, a za doprovodu černého hustého dýmu to "opovážlivci" okamžitě předvede. Nejlépe ještě podletím zprava ho předjede a mizí v dáli... Toto opakuje celé dny pořád dokola. Chápu, že má radost, že jeho auto je lepší než ta ostatní, ale toto mi opravdu připadá jako kreténizmus, a vpodstatě je mi toho chudinky líto. Upřímně, protože jedna polovina řidičů ho považuje za debila, a ta druhá se mu směje. On chce očividně závodit a loví soupeře, ale bohužel nikdo do té hry nejde. Proč taky - na omezené rychlosti a v obci riskovat ztrátu řidičáku? Takže moje teorie je, že si tento typ auta kupují takto zakomplexovaní ubožáci s malým přirozením, aby si dokazovali jací jsou chlapáci,drsňáci a tvrďáci a pokud toto auto v černé barvě s černými foliemi na skle vidím, raději zastavím a jdu se vychc... Nikdy totiž nevím, co to zase v tom autě sedí za psychopata, a kdy mne i s rodinou pošle do škarpy. Nic ve zlém, normálním řidičům této jistě povedené a silné fabie se omlouvám. Moc jsem jich ale zatím nepotkal (totéž platí i pro Octavii RS).

27.07.2012 | 22:47:50 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE: Hm, zaujímavý postreh a úvaha.. Ja som zase po rokoch vytiahol bicykel a toľko ho-

vad, čo jazdí po ceste, tak to je tichý úžas...

Možno 1 zo 100 aut ma obieha tak, že prejde až do protismeru/ tak obieham cyklistov aj ja, radšej 2 metre od auta, lebo naše slááávney cesty sú na okrajoch zvlnené, sama jama, nie je nič zvláštne, že ma doslova hodí aj 0,5 m od krajnice smerom do stredu pruhu.

Ale: po cca 2 mesiacoch musím prehlásiť, že značka auta, ani národnosť nehra žiadnu rolu,ani autobusy, ani nákladné autá,či SUV, alebo staré Š 120..., všade sú alebo normálni, tých je cca 10 %, viac nie, ostatok sú tupci, ktorí zrejme v snahe ušetriť cenné stotinky milimetrov brzdových platničiek, alebo 0,OOO2 l ťažko zarobených PHM, tak radšej ZABIJU chodcov, či ľudí na vehykloch..

Dnes ma skoro zahlušil vodič dodávky z PL značkou,ktorý sa neunúval ani pribrzdiť a iba anjel strážny mi našepkal skloniť hlavu a normálne mi lízlo prilbu spätné zrkadlo, včera to boli zase Pražáci, ktorí sa strááášne museli ponáhľať na benzínku vzdialenú cca 4 km, lebo na najprv jeden "rozkýval", doslova, ten druhý zase odhodil... na W Tuaregoch.

P.S. Ak by som mal flintu,normálne by som si niektorých odsedel, nehovoriac o takých,ktorí predbiehajú / aj kamion!!/,aj ked oproti ide celá skupinka detí!! na bicykloch.

Naši politici sú kurvy, lebo všade vo VYSPELEJ Europe sú cyklotrasy zvlášť, tak aspoň nebuďdme ešte aj my, obyčajní vodiči... rovnaké hovädá ako naši politici,či policajti.

28.07.2012 | 21:47:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat