Recenze Škoda Fabia II Sport
“Předražené, ale spokojenost je namístě.”

Autor recenze: Hitchback (21 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,4 TDi 59kW Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:10 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km Vloženo: 27. 9. 2009

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 205

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruch.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto naprosto vystačující pro mé potřeby. Pod plynem mám dostatek výkonu, abych jel nejen za příznivou spotřebu, ale i dalniční rychlostí do prudkého stoupání. Pokud jde moje detaily, tak asi začnu následovně: poslední převodový stupeň je hodně krátky tudíž při 90km/h (2200ot/min) dáte krásnou spotřebu na rovině 4-4,4l/100km ale při 130km/h už je to cca 6,5l/100km tzn. 3000ot/min, když máte navigaci máte napájecí kabel k navigaci natáhlý přes střední panel a tedy vadí při řazení či ovládání ventilace, páč je autozásuvka za ruční brzdou, teploměr chlazení motoru je až pouze při nejvyšší výbavě nebo doplatku za palubní počítač, motor se při volnoběhu až nepříjemně klepe páč R3, ale to by mě tak nevadilo páč dovnitř to nejde skoro poznat, ale spíše se bojím o mechanickou výdrž a pak bych, že je vzadu špatný výhled při couvání a A sloupky jsou široké. Jinak chválím sedačky, sportovnější typ, volant tříramený, přesné řazení, pěkné kola a prostě přesto všechno příjemné svezení. V nějaké recenzi jsem četl, že nebýt elektronického asistenta a zkušenosti řidiče, tak se v kopci na mokrých dlažebních kostkách se málem nerozjela, tak prostě je potřeba správně pracovat se spojkou a s plynem, jinak je fakt, že to je vlažnější. Takže spokojenost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

| jamieson

porovnavat superb s bmw5? si uplne vymlety z tych tried aut. najprv popozeraj ktore auto do ktorej triedy patri a potom to mozes skusit/ magore

18.03.2010 | 11:25:44 | peter Reagovat

RE: | jamieson

Nie je dôvod nadávať, zas tak odveci to nie je. Pravda, 5ka je z iného spektra strednej triedy, ale tam, kde Sup cenníkovo končí, 5ka zhruba začína a tak môže byť občas dilema, či nafullovaný Sup alebo holá 5ka.

10.04.2018 | 12:25:54 | dr.dre  | 178.40.51.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

17.12.2024 | 10:22:48 | ňŕęîé âîň  | 37.212.87.*

Zdarec všem

Tak kamarád,co má taky fábku,ale 1,9TDI -74kW,tak si dobíjel baterku -odpojil jí,přes noc jí doma dolil a nabil,a když jí potom zapojoval,a chtěl nastartovat,a otočil klíčkem,tak mu vylítly všechny airbagy.V servisu mu řekli,že baterku neodborně zapojil (což je blbost,a obráceně ani zapojit nejde),tak prý proto se to stalo... Podle mě na 100% nesmysl... Ale jestli se to někdy při odpojení baterky na den stává,tak to je teda něco...

03.11.2009 | 16:01:30 | Jirka KOPR Reagovat

To je normální, to neřešte. Já zase měl Micheliny a na nich bylo madfe in Rossija (nebo tak nějak). Vyrábí se všude, kde je levná pracovní síla a daně. Ale kvalitu si ohlídají, toho bych se nebál.

31.10.2009 | 18:19:32 |  Reagovat

Pepa63

Tak to nevim,to sem tak neskoumal :-)))

31.10.2009 | 13:10:52 | Jirka KOPR Reagovat

J. KOPR

no dneska jsem je (185-60-14) nahazoval na auto taky ale když jsem si je prohližel, tak jsem našel v takovém malém oválku těsně u ráfku nápis made in ROMANIA máš to tam taky?

31.10.2009 | 12:11:19 | PEPA 63 Reagovat

Nám se kontrolka také rozsvěcovala a muselo se do servisu. Výsledek - Śkoda přišla o zákazníka. Je nás takových dost a dost.

31.10.2009 | 11:16:32 | Itall Reagovat

Zdarec všem

Tak zimáky Kleber 165x70 R14 jsou docela dobrý,sice trošku hučí,ale zase podle pal.počítače klesla spotřeba o cca 0,3-0,4 litrů na 100km Sníh ještě nebyl,tak sem zvědavej,jaký to s nima bude na sněhu,a jestli třeba i to ESP atd trošku pomůžou... :-)))

30.10.2009 | 09:19:07 | Jirka KOPR Reagovat

Drsoň

No to jo,ale hlavně ať to neni moc často,protože jedno připojení k počítači + vymazání chyby ve Škoda servisu 250kč

25.10.2009 | 15:10:56 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

No, když už to tvé má najeto přes 170 000, tak už má nárok na to, aby se mu nějaká ta kontrolka občas rozsvítila :-)))

25.10.2009 | 14:55:36 | Drsoň Reagovat

RE: Jirka Kopr

Škodovka se většinou pokazí do 50000 a to mám ověřené už u dvou fábií a opravy nejsou z nejlevnějších. Většinou jde o motory ty by měli raději nakupovat u konkurence a bude to dobré auto.

17.01.2017 | 13:04:03 | Alois  | 188.134.192.* Reagovat

Jdete si ho po každym souložení opláchnout?

25.10.2009 | 13:43:49 | ROKKO Reagovat

Ono -ty kontrolky -na to sme si museli zvyknout,protože -když dochází voda v ostřikovačích -rozsvítí se kontrolka,a při každym nastartování to 1x pípne,když praskne jakákoliv žárovka (kromě těch malejch parkovaček),tak taky-rozsvítí se kontrolka+pípnutí,když je venku nebezpečí náledí,tak taky -na palubnim počítači se udělá sněhová vločka+venkovní teplota,a 1x to pípne,atd,atd... -takže opravdu kontrolek jak pro blbý To u feldy nebylo :-))) Jednou se mi už rozsvítila červená kontrolka a pípalo to jak vsteklý -kontrolka hladiny vody v nádobce ke chladiči -když ubyde voda o 1cm,tak taky hned varování a pípání... -takže fakt chce si na to zvyknout.Ale proto,že ta kontrolka výfukových plynů nepípne ani jednou,tak sem z toho tak vyklepanej nebyl... :-))) Myslim si,že kontrolek by klíďo mohlo být míň,a nic by se nestalo... -zlatá 120ka,kterou si člověk opravil na silnici,a kontrolky člověk přemlouval,aby se alespoň ta na benzín a olej rozsvítila,kdy
má... :-)))

24.10.2009 | 19:47:20 | Jirka KOPR Reagovat

Radek

Příště to kdyžtak zkusim,a když to bude blbnout pořád,vyndám z palubky žárovku,a bude klid...

24.10.2009 | 19:24:56 | Jirka KOPR Reagovat

Věřím, že je to porprvé, pochybuji, že naposledy, vzhledem k tomu, jak technik hned věděl o co jde.:-)) Jinak podobná kontrolka se mi rozsvítila u Mitsubishi, když jsem odpojil váhu vzduchu a hnedle se rozsvítila oranžová kontrolka (obrys motoru). Po zapojení svítila pořád, tudíž jsem odpojil baterii. Po resetu RJ si data načítá znova, tudíž se domnívám, že by to mohlo pomoci, ale pochopitelně nevím. U mě kontrolka zhasla.

24.10.2009 | 19:06:35 | Radek Reagovat

Radek

Chlape nám se to zatim rozsvítilo za celou dobu jednou (mi máme najeto cca 9000km),dřív vůbec nic.Prý je to "blbý" kvůli tomu,že i kdyby ta porucha byla sebemenší a zanedbatelná,tak se nějaká kontrolka prostě rozsvítí,a bez použití počítače k vymazání nezhasne

24.10.2009 | 18:59:54 | Jirka KOPR Reagovat

Jiří, mám takový pocit, že bys měl nechat vytiskout karte KATu. :-)) Nevím, jestli jsi zkoušel, ale jak se to rosvítí opět, čož asi jistě nastane, tak zkus odpojit baterii, udělat takový malý reset RJ, to by mohlo zabrat.

24.10.2009 | 18:11:35 | Radek Reagovat

Drsoň

Jo jo,Jamieson má pravdu -já mám najeto cca 173.000km (tuta recenze neni moje -ale svojí tady mám taky).No naštěstí to nebylo nic vážnýho,a v příručce píšou,že větší závady maj sice taky oranžovou kontrolku,ale 3x pípnou,a ty větší závady maj červený kontrolky,a pípá to pořád.Tuta kontrolka ani nepípla,tak sem si s tim takovou hlavu nedělal-auto jelo pořád stejně,nečoudilo,spotřeba se taky nezměnila,atd -tak sem se zase tolik nebál,jde o ten blbej pocit,že ti tam svítí něco,co by nemělo,nebo předtim nesvítilo... :-)) Si řikám,že by se snad pomalu vyplatilo ušetřit,a koupit si ten mini přenosnej počítač,abych si závady diagnostikoval a mazal sám... Za takových "300" návštěv servisu na vymazání poruchy by se cena počítače mohla vrátit... :-)))

24.10.2009 | 17:45:18 | Jirka KOPR Reagovat

to Drsoň

Jirkova Fabka nema 20 tisic, ale kolem 170-180 tisic km (pokud dobre pamatuju).Na druhou stranu, neni to zas tolik, aby se auto sralo.Ja mam na Passatu taky cca 180 tisic, poslednich cca 70 tisic jsem udelal ja a pohoda.Se svym autem bych se nebal jet i na druhej konec Evropy.Verim, ze by to auto zvladlo, jelikoz doted jezdi bez poruch :-)

24.10.2009 | 17:38:03 | jamieson Reagovat

A prej že auta ve 20 000 km nemůžou mít závadu! Blbý kecy! A i když je to jen prkotina, stát se to po cestě na dovolenou, nedejbože někde v Černé Hoře, Bulharsku, apod. "vyspělých" zemích, máš dovolenou pěkně pokaženou. Budeš ji absolvovat s rozsvícenou kontrolkou a trnout, že zničíš auto, nebo to dáš do ruky nějakýmu Balkánci, kterej tě připraví o všechny prachy. Takže nadávat někomu, kdo napíše u nového vozu, že neměl po 20ti, 40ti, 50ti tisících závadu že je blb, je neodůvodněné. Divili byste se, kolik značek aut tuto hranici bez závad nedosáhne...

24.10.2009 | 17:32:50 | Drsoň Reagovat

Zdarec všichni :-))

Tak dneska při cestě do Prahy první "závada"... -na palubce se nám rozsvítila taková oranžová kontrolka,a podle papírům k autu to bylo něco jako "závada na výfukovém systému,opatrně doject k nejbližšímu servisu-emise... ".Tak sme jeli k nejbližšímu servisu,a přijímacímu technikovy stačilo říct,za jízdy se mi rozsvítila kontrolka.... -ani sem nemusel řikat jaká Zajeli sme k mechanikovy,auto napíchnul na počítač,závadu přes něj vymazal,a bylo to.Řikal,že se to někdy stane,že stačí,aby na půl vteřiny byl třeba menší tlak benzínovýho čerpadla,a počítač to hned nahlásí jako závadu.Sem rád,že to nebylo nic vážnýho,a oprava byla během dvou minut,ale je blbý,že pokaždý,když se rozsvítí sebemenší "kravina" ,tak se musí do servisu na počítač kvůli vymazání... Myslel sem,že třeba bude stačit vypnout zapalování,a znova nastartovat,ale ono prd... -takže to je takový nedomyšlený,že i když je nějaká závada,co trvá půl vteřiny,tak kontrolka sama nezhasne...

24.10.2009 | 15:24:24 | Jirka KOPR Reagovat

Radek

To máš pravdu. A právě navíc ten V-Power obsahuje aditiva, která také nedovolí vzniku usazenin a mají čistící schopnosti. Takže ta ochrana motoru je dvojnásobná.

22.10.2009 | 16:55:43 | Drsoň Reagovat

Visna

Majitel servisu Citroen kam chodím jezdí závodně soutěže. Mají různá udělátka na kontrolu opotřebení motorů. Koukal mi na to právě takovým "laparoskopem", a navíc to poznají i z oleje. Nevím jak, ale znám ho dobře a věřím mu.

22.10.2009 | 16:53:39 | Drsoň Reagovat

Řekl bych, že karbon a usazeniny jsou spíše otázkou kvality oleje v motoru, jeho schopnosti je rozpouštět a vázat na sebe.

22.10.2009 | 16:38:26 | Radek Reagovat

Jirka Kopr

100 oktanovym benzinom nic nepokazis. Iba sa ti moze zdat ze na volnobehu bude motor kludnejsi mozno tichsi. Pretoze 100 oktanovy benzin je odolnejsi voci samozapalom (neriadenym detonaciam) o tom je oktanove cislo. Ale pochybujem ze ti auto pojde lepsie. to je skor take placebo si myslim. V normalnom aute ziadny narast vykonu nepocitis. Mozno by si pocitil narast vykonu v nejakom vyladenom sportovom aute to ano. Ale v normalnom motore asi nie. Mam to vyskusane.

22.10.2009 | 16:37:26 | visna Reagovat

drson

S tym benzinom mas pravdu. Ale pisal si ze mas cisty motor bez karbonu a usadenin. Chcem sa ta opytat ze ci si uz mal rozobraty motor na tej C1. Alebo si mal dole iba hlavu ? Lebo inak si neviem predstavit ako ty tvoji mechanici prisli na to ze mas motor uplne cisty bez karbonu. Jedine ze dali dole sviecku a cez ten otvor tam pichli taku mini kameru (ak to som uz videl) ale s tym tiez nevidis toho vela.

22.10.2009 | 16:29:46 | visna Reagovat

Benzínový motor je mnohem méně náchylný na kvalitu paliva než nové diesely. Mám svůj vůz s benzínovým motorem, před tím jsem měl diesel - commonrail. Za 2 roky a 110.000km (celkem najeto 270.000km) se na palivovém systému nic neposralo a bral jsem u Globusu nebo u Lukoilu. Aditiva, jsem koupil po netu za nějakých 130kč na 500L nafty (zlepšení mechanických vlastností nafty, zvýšení cetanového čísla,..) a nalil si je do nádrže sám. Cena pro benzín podobná, tak si to vypočítej.

22.10.2009 | 15:45:42 | Radek Reagovat

Radek

Kvalitním palivem nikdy neproděláš. Těch pár korun, o co je dražší (v mém případě je to 60 Kč na plnou nádrž) mě nevytrhne, ale následná oprava palivového systému a hledání závad po použití patoků se ti prodraží. Nehledě na problémy při jízdě. Tvé "předpokládám" že benzín od Shellu je na tom stejně jako nafta ti musím vyvráti, o naftu se sice nezajímám, ale na benzín jezdím celý život a ujišťuji tě, že u shellu je dost dobrý. Mám vyzkoušen Agip (taky dobrý), Aral (auto bylo líné) a kdysi Jet (taky dobrý, ale jen 98), Benzina taky dobrý, ale za stejné peníze jako u Shell. Takže u něho zůstávám.

22.10.2009 | 15:35:20 | Drsoň Reagovat

Ano, velmi kvalitní a tudíž i velmi drahé palivo může snížit spotřebu, ALE nikdy to není o nějaké dramatické hodnoty - cca o 0.5L / 100km. Tudíž celkově proděláš. Když koupíš normální benzín u normální pumpy, tak v 95% případů není problém. Pumpy typu JZD, Unicorn, apod. shity pochopitelně mohou působit problémy. O (ne)kvalitě nafty u Shellu bylo popsáno mnohé (dá se předpokládat, že benzín bude podobné kvality), jedny z nejvyšších cen a velmi dobře zvládnutý marketing. Čili jezdím k Benzině, ceny nižší, kvalia stejná nebo lepší (u nafty nejlepší výsledek).

22.10.2009 | 15:26:12 | Radek Reagovat

Jirka Kopr

Určitě, otázka je, jak mezi všemi těmi benzínkami poznáš ten kvalitní od nekvalitního. Protože jsem si v minulosti (s jiným autem) naběhl u různých benzínek (auto cukalo, kolikrát po vyřazení i chcíplo, mělo díru v plynu při akceleraci, atd...), už nehledám a jezdím jen k Shellu pro V-Power. Mám jistotu, že i kdyby nebyl superdobrý, tak je minimálně aspoň tak dobrý, jak má být, a není pančovaný a má ty oktany, které potřebuju. Protože mršit se dá různý benzín, ale u tohohle předpokládám, že si to nedovolej. To by se jim nevyplatilo. Pravda je, že žádné problémy nemám. Nekvalitní benzín určitě snižuje třeba nepatrně výkon a to tě nutí šlapat víc na plyn. Taky může způsobovat detonační spalování, což motoru neprospívá a taky zhoršuje jeho činnost. A o různých patocích či vodě v benzínu ani nemluvě.

22.10.2009 | 15:01:33 | Drsoň Reagovat

Drsoň

Takže se dáříct,čim kvalitnější benzín,tim se může i snížit spotřeba ??????

22.10.2009 | 14:54:13 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

Zaprvé, výrobce předepisuje pro každý motor určité palivo. Pokud není předepsán vysokooktanový benzín, je zbytečné ho tam dávat. Zadruhé je to benzín pro vysokootáčkové motory s větší kompresí a odpovídá mu celkově jiný průběh nastavení motoru (moment a doba vstřikování paliva, průběh hoření směsi, okamžik zážehu, časování výfukových ventilů, atd.) V krajní nouzi se použít dá, jednorázově neublíží, ale taky nepomůže. Jen je dražší. V motoru který na něj není stavěný, může dojít změnou doby potřebné k prohoření směsi k přehřívání zejména výfukových ventilů a dna pístu. Například v mé C1 je povolen, a přesto na něho nejezdím. Párkrát jsem to zkusil, a výsledek byl nevalný - neodpovídal ceně. Trvale ale jezdím na Shell V-Power a je fakt, že mám spotřebu do 5 litrů i při svižné jízdě a motor je stále čistý, bez karbonu a usazenin. Mám to potvrzeno mechanikem i majitelem firmy, která mi drobka servisuje.

22.10.2009 | 14:50:15 | Drsoň Reagovat

Máte někdo zkušenosti z benzínem s okt.číslem 98,nebo 100??Nevim,ale mě přijde,že to takový rozdíl proti klasickýmu načůralu 95 nebude :-)) a u obsahu 1,2 12V asi už vůbec ne.Už kolikrát sem ho chtěl zkusit vzít,ale řikám si,že to bude zbytečnost...

22.10.2009 | 13:45:31 | Jirka KOPR Reagovat

visna

Aháá,díky

22.10.2009 | 11:39:57 | Jirka KOPR Reagovat

81 T

Váhový index a rychlostny index
81 znamena ze unesú 462 KG
T znamena ze su do 190 km/hod

22.10.2009 | 11:17:26 | visna Reagovat

PS

To označení "81T" .... -co to znamená????

22.10.2009 | 10:26:37 | Jirka KOPR Reagovat

l´uboš

Přesně tak,vždycky když se přezouvá,a nejlíp na nový,tak je sníh tak 14 dnů,a to je všechno -ale SX4 sem nepatří.... :-))

22.10.2009 | 10:25:06 | Jirka KOPR Reagovat

To: Jirka Kopr : Dobrá voľba,

takže nás čaká teplá jeseň... . Vždy, keď nastane veľké prezúvanie, nastane ešte väčšie oteplenie.....P.S. Radkovi niekedy džípa závidím. Na našich cestách by aj profilové číslo 80 bolo tak-tak... .
Drahosch: súhlasím s Tebou, na nižších sú logicky lepšie jazdné vlastnosti / nižšie ťažisko, väčšia plocha dotyku pneu./ jasné,najviac od kvality samotnej pneu., ale: to platí na cca 20% našich ciest..., ešte som optimista. Keď musím držať volant o život, oboma rukami, lebo mi skáče ako koza v našich koľajach na ceste, tak niekedy fakt túžim po 185-195/65....

22.10.2009 | 10:15:54 | ľuboš Reagovat

Zdarec všem,

tak sem už gumy vyřešil,obul sem funglovky Kleber Krisalp HP2,165/70 R14 81T (to nevim,co je),guma vyšla na 1090,-kč,s prací komlet přezutí + zlikvidování starých gum na rovných 5.000,-kč.Tak jsem zvědavej,jak budou gumy fungovat Ale stejně -vypadá to tak nějak zajímavě -přecejenom na elektronech,a s těma 185kama to vypadá líííp :-)))

22.10.2009 | 09:24:01 | Jirka KOPR Reagovat

21. října 2009 | 16:33 | Anonym
drahosh
to si zase vypotil blbost.... a ohledně adheze nejde o sníh, jde zejména o mokro a vlhko. Ale to časem poznáš.

oooo to jsi mě setřel...a zase?..kdy jsem předtím vypotil nějakou blbost? tvoje reakce nemá vůbec žádný smysl....jsi frajer že znáš cizí slova jako adheze ale je jedno jestli máš širokou vysokou nebo nízkou pneu, záleží na tom na jakém ta guma je autě v jakém ročním období od jakého výrobce je a jaký má vzorek, je pravda že na takovém třeba mondeu budu na silném dešti teoreticky jistější na úzkých pneu ale když budu rychle potřebovat změnit směr nebo pojedu v zatáčce rychleji tak na tech žiletkách vyletím přes předek....nebo zas potím blbosti profesore?

Luboš: ono nejde ani tak o to jak jsou široké ale jak jsou vysoké...pravda je že čím nižší profil tím kola a auto líp vypadá a v konečném důsledku i sedí ale přímo na úkor komfortu.. je naprostá pravda že širší nízkoprofilové gumy se ničí rychle a s nimi i disky sám mám moje 17" dost šišaté,

ale slovo jízdní vlastnosti má pro každého jiný význam...já mám na zimu 195/65R15 sice to auto vypadá jak traktor ale jedu jak na obláčku,a na léto mám momentálně 205/40R17 a je to jak beton sice to dokonale sedí ale na naše cesty je to uplná mez...jezdit se s tím dá ale jak pro koho, dřív jsem měl 215/45R17 a to bylo relativně idealní, ono záleží i na autě a podvozku, nějaké jsou měkké a poradí si i s nižším profilem a nějaké tvrdší a tam je to jiná, a samozřejmě s tím jdou do prd..e i čepy a vúbec prvky zavěšení

někdo si pod jízdníma vlastnostma představí komfort jízdy, někdo reakce vozidla, pravda je že čím nižší gumy tím rychlejší reakce na volant a brzdy a vpodstatě bezpečnější jízda, i když jak říkáš je to někdy o zuby a obsah žaludku:-)no a co se cen týká je to jasné..čím víc palců tím víc peněz...

ale ty předposlední gumy 205/45R17 byly firestone uplně nové a za kus jsem dal 2200,- takže zas takový extrém to už dnes není:-)

21.10.2009 | 23:59:36 | drahosch Reagovat

Osobně jezdím na 16" s profilovým číslem 75. Na naše silnice se nic jiného nehodí.

21.10.2009 | 20:43:21 | Radek Reagovat

To: Drahosch: Dovolím si nesúhlasiť,

širšie gumy nemusia znamenať lepšie jazdné vlastnosti... Jediné čo ZARUČENE dokážu, je ZNÍŽENIE komfortu a ZVYŠENIE hmotnosti neodpružených hmôt na náprave. Dôsledkom je odskakovanie kolies a celkový "tanec" na ceste. Na zimu sa vždy teším, vtedy nahodím menšie gumy, s vyšším prof. číslom a jazdím ako človek...komfortne...
Kamarát ma dnes previezol na "super"diskoch 18 palcových na Superbe 1...ty brďo, zajtra musím k zubárovi... . sám síce uznal, že je to na p...u, ale táááák KRÁSNE to ukáže... Už ho vidím, ako bude peniť, keď v zime obtrie obrubníky.
P.S. Klasické plecháče boli skoro o polovicu ľahšie... a menšie.
A dodatok: Širšie gumy, najmä nízkoprofilové sa ničia oveľa rýchlejšie a oveľa MENEJ VYDRŽIA. Mám to odsledované, na vl. peňaženke. Až mi zabehlo, keď som zacvakal pred 3-4 rokmi za 1 gumu cca 11.000 SKK x 4..., letné, zimné 8.000 x 4..., a tie letné vydržali ako jarný sneh . A každý rok to isté, okrem zimných. Vďaka kríze, že zlacneli. Ale na WC v DE boli reklamy na Michelinky, kde v kamenných obchodoch boli ceny NIŽŠIE než u nás na internete... , na záchode...:))

21.10.2009 | 20:26:43 | ľuboš Reagovat

drahosh

to si zase vypotil blbost.... a ohledně adheze nejde o sníh, jde zejména o mokro a vlhko. Ale to časem poznáš.

21.10.2009 | 16:33:04 |  Reagovat

pneu

no já bych řekl ze swift je takový malý sporťák(jasně beru tu hezkou verzi s rychlýma pruhama:-) ale i tak představte si swifta s takovýma pneu jako má ten váš trojlístek, vypadalo by to jak tragač a i když by to mělo o pár deci menší spotřebu tak širší gumy jsou mnohem lepší...položte si základní otázku...kolikrát v roce je v čr tolik sněhu že potřebujete opravdu úzké pneu aby se prořezalo sněhem?a jestli mi míníte oponovat tím že dost lidí žije někde v horách tak je to jen hloupost lidí, kteří žijou někde kde je často sníh a oni nemají 4-kolku...a za druhé širší gumy jsou možná levnější ale za jak dlouho se oproti nějakým 165/70 nebo kolik sjedou?....takže nakonec vás ty širší vyjdou mnohem líp...nehledě na to že auto s nimi má mnohem lepší jízdní vlastnosti...

21.10.2009 | 16:18:48 | drahosch Reagovat

Luboš

Luboši, nemám tě rád, ale bohužel s tebou tentokrát vyjímečně souhlasím. Užší pneu má větší adhezi, na široké se váha rozloží a auto se víc "šmýka". A to co dnes předvádějí dizajnéři je opravdu do nebe volající. Například na malého Swifta dávají pneu 195, taktéž nové fábie mají kola široká jak salámy. Do prčic, vždyť i malé děcko musí pochopit, že se tím prodražuje nejen auto z prvovýroby, ale každá další výměna pneu. Nehledě na zvýšený valivý odpor, spotřebu... Snad jen ten vámi proklínaný trojlístek to pochopil.

21.10.2009 | 13:33:25 | Many Reagovat

Anonym

Myslíte, že se dá dělat ramena s 406kou?:-) Hm to jste mě rozesmáli. Kdybych si vymyšlel auto na nějaké machrování, těžko si vyberu zatracoveného francouze hm? Kdybych chtěl honit parádu a chlubit se, řeknu že mám nějakou novou audinu VW nebo bavora...406ku mám

21.10.2009 | 13:11:32 | Pičus Reagovat

K tej šírke pneumatík: osobne si myslím, že

je to iba marketing a o vyťahovanie peňazí z vreciek motoristov. Na 406 z roku 2000 som mal 195/15/65, na 405, Nissan Primere 185/14/65...., ale jazdne na snehu boli LEPŠIE s LETNýMI !!! ako dnes na 607 s zimnými 225/16/60 . Myslím tým samozrejme iba smerovú stabilitu na snehu, na Nissane som na čerstvo napadnutom snehu cca 10 cm mohol v pohode šlapať do 140 km/h, jasné, brzdenie ako s vlakom, záber na snehu do kopca žalostný, ale oveľa VIAC ISTOTY ako na dnešných širokých zimných..., kde 140 v rovnakých podmienkach znamená neustálu korekciu volantom a uvarím ESP... .
/ Preto pri porovnávaní tvrdím, že zimné Matadory na SNEHU boli výborné/ na svoju dobu/, lebo 406 naozaj podržali v rovnom smere, aj do kopca, ale na suchu a vode zase slabé..:(( 607 by dostala na frak na snehu aj keby bola 4x4...
Podľa mňa to najviac súvisí s hmotnosťou auta. A možno s tým, že dizajnéri sa potrebujú "vyblázniť" Ak by som mal možnosť v TP zameniť za max. 185 tak neváham ani chvíľku. Na SNEHU je to o 100 % lepšie....
Lenže..., ono sa tak nejako ráta, že cca 80% zimy človek aj tak sneh nevidí, diaľnice sú suché, al. mokré, a NiKTO nebude jazdiť s osobákom ako WRC.. . To bolo trefné.
A na sneh sú aj tak najlepšie pneu s hrotmi, ako v škand. krajinách...akurát u nás nemáme praktické využitie.
Takže ako vždy, pravda je niekde uprostred....

21.10.2009 | 12:49:49 | ľuboš Reagovat

21.10.2009 | 11:58:23 | Jirka KOPR Reagovat

Lidi kašlete na něj.406 viděl na záchodě na obrázku a dělá ramena.Podle něj jsou i WRC nenormální,když mají co nejužšší zimní.

21.10.2009 | 11:46:33 |  Reagovat

Já když sem se byl zeptat na gumy ZIMNÍ na FABII kombi,tak mi nabídli pouze 165x70x14,že se na ní prý jiný rozměry nedávaj-tim myslim zimní gumy.Myslim si,že by tam na 100 pro šly dát i větší,ale plno lidí mi řeklo,že zimní gumy-čim užší,tim lepší (ale nemyslim,obout na auto kola z kočárku,nebo tříkolky)... Letní na ní mám 185ky -ale je fakt,že ze silnějšíma by to auto určitě vypadalo líp.Ale prostě na zimu mi nikdo nenabídnul jinej rozměr,než 165x70x14 :-))) Z většíma (širšíma) gumama zkušenosti nemám,tak nemůžu porovnat,jak se chovaj na sněhu,atd,ale minulej rok,co sme ještě měli feldu,a na zimu sme kupovali funglovky o rozměru 165x70x13,tak sme byli max spokojený,a jezdilo se na nich dobře -značku si už nepamatuju :-)

21.10.2009 | 11:44:53 | Jirka KOPR Reagovat

pokud byste dobře četli

tak na staré 406 z roku 2003 mám 205/55/R16 91W, čili ne 195, ty nemám vůbec ve VTP povolené. 406 není žádný parník, podle mě i na fabiích je 195/15. Bracha na golfu 4 (malé autičko) obyč. 1,9TDi PD má 205/16.

21.10.2009 | 11:36:52 | Píčus Reagovat

Pičus

Ty toho teda opravdu moc nevíš. Ty jsi profesionál? S nějakým malým rozhledem tedy... Ale jak psal Haryk, při tomto tvém kastování aut na normální a nenormální podle rozměru pneu (v čemž máš zřejmé mezery), začíná normální auto na 225kách :-)) Ty máš 195ky na P 406 a tvrdíš zároveň, že tato kola mají všechny "normální" malé automobily? Jseš nějaký zmatený. Mimochodem, jedno z nejnormálnějších aut u nás (fabia I) má taky 165/70x14. Podle tebe nenormální. To je zase debata, to je úroveň.

21.10.2009 | 10:54:23 |  Reagovat

Myslím si, že všechny auta až na minyvozy typu P107 začínají standartním rozměrem pneumatik 195/R15. Tim myslím i malá auta jako megane, peugeot 307,308, fabia atd.Větší auta mají větší pneu samozřejmě. Samozžejmě, fiat uno mělo 135/70/13 ale to už je dávná historie:-)14disky má málokdoi vubec povolen v techničáku, 13disky už jsou vidět važně jen na starých vykopávkách typu una nebo faforitu.

21.10.2009 | 10:45:19 | Pičus Reagovat

Jirka Kopr

Neboj se nic, nás nenormálních je tu většina. Nás, co máme nenormální auto. Takže jsme vlastně úplně normální :-))

21.10.2009 | 10:29:40 |  Reagovat

Jelikož mám zimáky 165x70x14 ,tak mám určitě -bez pochyby NENORMÁLNÍ auto....

21.10.2009 | 10:12:43 | Jirka KOPR Reagovat

Pičus

Tak se prober, tohle je recenze o Fabii, ne o P 406. A protože moje auto má pneu 225, tak normální auta začínají rozměrem 225 ? Tak se jdi bodnout s tvojí paštikou na 195kách.

20.10.2009 | 23:02:17 | Haryk Reagovat

Pičus

nebuď jako pičus. Psal jsem o tom, co osobně znám. To přece nevylučuje, že můžou být stejně dobré i o centimetr nebo dva širší. Výrobce buď gumy umí, nebo neumí. A je celkem jedno, jakého rozměru. Naopak - ty větší bývají ještě kvalitnější, než ty menší. Protože jsou stavěné na vyšší nosnost, rychlost, výkon. Ale taky jsou dražší.

20.10.2009 | 22:59:17 |  Reagovat

Jinak za ty prachy jsou Kléber opravdu dobrý gumy. Alespoň v rozměrech 155, 165, 175.

Jo, ale na co se tyhle gumy dají dát?:-))) Maximálně na favorita, renaulta 19ku nebo tipo nebo co já vim...Normální auta začínají rozměrem 195....Max. megane 1(auto malé) má i povolené 185ky. Já mám starý 406 2,2 HDi a minimální rozměr mám 205/55/16

20.10.2009 | 22:31:07 | Pičus Reagovat

Anonym

Autor recenze není mdlého rozumu. Autor recenze je kokot.

20.10.2009 | 21:31:48 | Haryk Reagovat

Mě se zdá, že autor recenze je (slušně řečeno) mdlého rozumu. Když pominu jeho strašný sloh, nesedí mi i nějaké ty údaje. Jako že rozdíl 800 otáček (což je vlastně počet otáček volnoběhu) dělá rozdíl ve spotřebě 2 - 2,5 litru? U dieselu? Nebo to že má krásnou spotřebu proto, že pětka je krátká? Působí to na mě nějak blábolovitě...

20.10.2009 | 21:30:32 |  Reagovat

Pepa 63

Jo, na Klébrech jezdí větší část mé rodiny, a to jak na zimních, tak na letních. osobně jsem je používal na minulém autě. Vždy když jsme ojeli Micheliny originál montované na vozidlo, přezuli jsme na nové Klébery. (Kvůli ceně) O vyšší hlučnosti nic nevím. Jízdní vlastnosti v reálu od Michelinek nepoznám, pouze nemají takovou výdrž. Micheliny jsem ojel po 75 000 km, Klébery "už" po cca 65 000 km. Ale výdrží jsou Micheliny vyhlášené. Jinak za ty prachy jsou Kléber opravdu dobrý gumy. Alespoň v rozměrech 155, 165, 175.

20.10.2009 | 21:07:24 | Anonym 18:09 Reagovat

Jsou výroky které by se měli tesat do kamene. Toto je jeden z nich,cituji:"Pod plynem mám dostatek výkonu, abych jel nejen za příznivou spotřebu, ale i dalniční rychlostí do prudkého stoupání" Autor je skromný člověk,obdivuji ho. Mám rád optimisty,žijí déle.

20.10.2009 | 20:52:34 | Jirka bradavička Reagovat

pneu

klébry mám a jsem spokojen, nějaká hlučnost mi je u zadele. hlavní je funkčnost. spotřeba stejná jak letní. za deště nekvaltovat a na sněhové srajdě krásně drží

20.10.2009 | 20:39:07 | kraken Reagovat

nazdarek, ja som dal zimne matadory a na moste lafranconi ma za dazda vydrbalo az na krajnicu :D fakt neodporucam

20.10.2009 | 20:08:31 |  Reagovat

anonym 18:09

máš nějaké zkušenosti těma Klebrama? Minulý týden jsem koupil komplet kola přímo ve fordu Kleber krisalp HP2 rozměr 185-60-14 , no podle těch testu jsou asi dost hlučné.

20.10.2009 | 20:08:15 | PEPA 63 Reagovat

Jirka Kopr

No jistěěě :-)) Manželka na Kléberech jezdí několik let, a jelikož není žádnej velkej talent (jako většina ženských nemá cit pro řízení jako my chlapi :-)) a kušnu si ještě zatím nenabila (i když se někdy divím). Ty klébery si nechají dost líbit.

20.10.2009 | 20:05:27 |  Reagovat

Anonym

Zdarec,gumi Kleber mi taky doporučili kamarádi,tak do nich asi půjdu,hodně lidí mi teď řikalo,že jsou v pohodě,a když se s autem nedělaj žádný kraviny,tak se na nich dá jezdit bezpečně -samozžejmě i podle stavu silnice :-)) A cenu jsem našel -za komplet auto i s prací 5200,což vychází 1300kč kolo i s prací.Tak myslim,že to docela jde

20.10.2009 | 19:51:08 | Jirka KOPR Reagovat

ake pneuomatiky

Vidim , ze sa rozbehla celkom plodna debata ohladom gum. Takisto som teraz riesil kupu zimneho obutia, hoci som mal este 2 rocne matadorky MP56, ale som potreboval predat disky zo stareho auta tak s diskami isli prec aj gumy. Objednal som si Goodyear Ultra Grip 7+, po prezreti testov na nete ako aj po diskusii v praci s ludmi co maju tieto gumy a su v pohode. Takisto testy ADACu nemozu byt uplne na figu ako sa tu spomina. S matadorkami som bol celkom spokojny, vacisnu casu odjazdili v meste a 2x prejazdy ku chate po lesnej ujazdenej ceste, sice parkrat to trochen smyklo, ale to bola vacsia rychlost do zakruty ako by malabyt vzhladom na podmienky. Urcite su aj lepsie gumy , preto som objednal Goodyear. Na Kumhach - letne , mam zlu skusenost za dazda, kedy som dostal smyk a rozflaka 2 rocne auto / rychlost nebola ani mala ani velka, proste je tam aj zly asfalt a pravidelne sa tam vybura par aut za dazda /, takze Hankoky z noveho auta isli prec a letne mam Dunlkopy Fasterspony, za dazda mam lepsi pocit bezpecnosti a drzania stopy, zato tie kumha nemali u mna doveru od prveho dazda a to jazdim normalne, Vsetko zalezi, kde jazdite ako jazdite, kolko najazdite za rok, kolko je peniazkov v penazenke atd. Testy ako aj fora su skusenosti jednotlivcov a je len na vas comu uverite, ci niekomu z netu a ani neviete ako jazdi , alebo chlapom z testovacieho timu / takze pravda je niekde uprostred, ani testy ani recenzie nie su 100 percentne /. Prajem dobry vyber.

20.10.2009 | 18:58:48 | hugo Reagovat

Jirka Kopr

Já si Jiří osobně myslím, že ve tvém případě, kdy hledáš kompromis mezi kvalitou a cenou, bych volil Kleber. Je to levnější odnož Michelinu, ale jsou dobré za rozumnou cenu. Rozhodně lepší než Matadorky a Barumky. A stojí taky okolo cca 1200 - jak kde.

20.10.2009 | 18:09:15 |  Reagovat

Nevím, ale už na 2 autě mám zimní offroad pneu zn. Kumho a vůbec si nemůžu stěžovat. Sice pro mnohé pitomý korejec, ale v terénu vynikající - mokrý sníh 70cm bez problémů, opotřebení a hlučnost též v pohodě. Kamarád má na Discovery3 Goodyear Ultragrip a nevyjede ani prudčí kopec, který se neudržuje. Pochopitelně oba máme pneu nové. Cenový rozdíl je 1.100kč / ks. Čili platí se především značka.

20.10.2009 | 17:36:29 | Radek Reagovat

Nevím, Michelin jsem měl jen na nových motorkách, jako první obutí. Nemohu říci, že by to bylo něco super. Byl to terénní vzorek a naše Mitas jsou, řekl bych, i lepší. Naposled to byly nějaké Michelin ze Srbska. Nic moc.

20.10.2009 | 16:43:16 | Itall Reagovat

To: R:, bol by som najradšej,

ak by si všetci obúvali len tie najlepšie pneumatiky..., ale nie vždy to vyjde finančne. ... . Doba je ťažká a ešte chvíľu bude.
Takže ak už kúpiť nejaké "neznačkové", tak aspoň od renomovaných výrobcov..., sú poväčšine lepšie, než z Ázie a podobne, kde doprava je drahšia, než celá guma..:((
A pre Anonyma. matadorky som mal pred cca 10 rokmi, na tú dobu a peniaze boli veľmi dobré. Na suchu nič moc, ani za dažďa, ale záber na snehu mali výborný. A vydržali na 406 5-6 zím? Tak nejako.
Čím kvalitnejšia guma, tým menej vydrží..., takže nejaký kompromis sa musí nájsť. Nik asi netúži kupovať každú zimu novú sadu pneu... . A niektoré zimné ani nemá cenu kupovať...:((
P.S. Často je to o psychológii. "Kuwa, mám nové gumy..., to musí vydržať...", zatiaľ som v zime mal vždy problémy na zimných gumách. Na letných som išiel ako s vajciami... .
"To jsou paradoxy", povedal by Havel...

20.10.2009 | 16:32:59 | ľuboš Reagovat

Luboši,

kážeš vodu, piješ víno. Ty michelin a ostatním předhazuješ barumky a matadorky. To je jasné, že za jistých okolností jsou(pokud bych to vyjádřil na stuonici jako ve škole) dostatečné, ovšem já bych je nikomu s klidným svědomím nedoporučil, protože i kdyby byl rozdíl v jízdních vlastnostech mezi nejlepší zimní pneu(GoodYear, Michelin, Pirelli, Continental) a výše jmenovanými aušusy třeba jen 10%, furt ti to může zachránit život a to je poměrně slušný argument připlatit si za sadu litřík navíc a větší rozdíl to není. Nic jiného než pneumatika mezi autem a vozovkou není a to si uvědomte. Ale zase pořád lepší na zimu zimní barumka než letní nevím-co. :-)

20.10.2009 | 08:17:27 | r Reagovat

Napsat o Matadorkách, že vydržia velmi vela může jen blb. Jsou to ty nejhorší sračky, na úrovni čínských šmejdů!!! Ojíždí se takřka před očima.

19.10.2009 | 22:06:27 |  Reagovat

Re: Honza, samozrejme, že jazdíme

F1 a plníme dusíkom... .
Ale vážnejšie: Ono sa to nezdá, ale práve na širších gumách a ťažších autách sa dá vycítiť rozdiel oveľa lepšie, než na menších modeloch. Keďže pneu sú o kompromise, tak treba zvážiť, čomu dám prednosť.
Mne osobne je ukradnuté, či pôjdem za mokra maximálne 96 km/hod, al. "iba" 94,5 km/hod na kruhovej dráhe / 1 parameter z testov/... . Skôr ma zaujíma, či je pneu tichá, s nízkym valivým odporom, komfortná / pretože s ňou musím žiť cca 40-60.000 km...A zároveň malý val. odpor = nižšia spotreba. A tá je niekedy neuveriteľne nižšia. A v tom vyniká práve Michelin. Keďže nežijeme v trópoch, tak mi vyhovuje viac ako Cont., ktoré sú aj pocitovo tvrdšie. / ale to sa bavíme o rozmere 225/50/17, v iných rozmeroch môže byť odchýlka, ale malá.
/ Okolo r. 2000 boli v móde kadejaké ultra na VODU. /Žabky, véčkové dezény, Dunlop, Goodeyr a pod. Dlho mi trvalo, kým som zistil, že je to iba marketing. Na VODE BOLI super, kým boli nové. KeĎ sa zodrali, neboli dobré NIKDE... a niekedy som mal problém na SUCHU vôbec ubrzdiť, alebo vôbec trafiť stopu..., o spotrebe, hlučnosti a komforte ani nehovorím./
A pre Jirku Kopra: Podľa mňa neurobíte chybu, ak dáte prednosť domácim značkám. Aj tak patria pod Continental, na internete sú naozaj dobré ceny, ODPORÚČAM si objednať, nič neplatíte vopred, záruky platia. Zo začiatku som aj tŕpol...:)), ale OPLATÍ SA. Najprv si omrknite v kamennej predajni a potom cez internet.
Ale Barumky a Matadorky vydržia km veľmi veľa. ak nepotrebujete denne robiť 100-200 km, tak by som neváhal. Na zimu postačujú.
Jasné, ak by človek mal robiť DE každý týždeň, tak bude frfať, ale vždy je lepšia zimná Matadorka, al. Bar.. než hocijaká zvučná čínska guma.. .
A na záver: Ak chcete ušetriť a dať ZIMNÉ pneu iba na jednu nápravu, tak radšej na letných celú zimu... . Nech sa nám dobre jazdí.

19.10.2009 | 21:50:50 | ľuboš Reagovat

Když člověk pohledá na netu se daji sehnat gumy za dobré ceny.Já koupil Micheliny za 1600kč přes net a v servise ty samé 2200kč.To přezutí zdarma si klidně mohou strčit za klobouk.No a nejlevnejsipneu mi šly pod cenu jen 20kč a to nemohlo vyvážit špatnou zkušenost z minula.

19.10.2009 | 20:43:16 |  Reagovat

Je to blbý to říct,ale třeba já musim koukat v dnešní době i na ceny,takže třeba Mischelin pro mě asi nepřipadaj v úvahu Neřikám kupovat protektory,nebo nějaký šlupky z Tesca,Globusu atd za 699kč a podobně,ale přecejenom sehnat "kvalitní" gumu za cenu 1000-1100kč,to taky neni nějak lehký.Přes net sem se nějak nenaučil nakupovat,nemám žádný zkušenosti,protože mám rači možnost prohlídnutí,a ne čekat,a potom být překvapenej,jaký gumy na traktor mi to přivezli... :-)) Takže kvalitnější gumu za "slušnou" cenu... -no nevim,ale tady v okolí Plzně nic moc... Je jasný,že nový gumy bych chtěl,ale před náma vánoce,atd...

19.10.2009 | 19:53:00 | Jirka KOPR Reagovat

Pneu Michelin již zaznamena další pokrok - už se testovala nová řada, která má zlepšené jízdní vlastnosti i na mokru. Takže snad brzy dorazí do prodeje i u nás. Pak by ale byly vlastně dokonalé.... :-)))

19.10.2009 | 10:53:42 |  Reagovat

Drahosch

V pohodě,vždyť nic neřikám :-)))

19.10.2009 | 10:08:00 | Jirka KOPR Reagovat

KOPR

Pane kopr, jen tak pro jistotu...já nejsem VW blázen..:-D mám vectru a accorda ale osobně jsem hondař....;-)

19.10.2009 | 09:41:09 | drahosch Reagovat

Pindy?

Jenom svatá pravda chlapče, o michelinkách tady nikdo nic takového neříkal, jen že nejsou zrovna super za mokra. Jinak na žebřiňák asi pneu nepotřebuješ, to je jasný, to chce jen pořádný obruče :-)

19.10.2009 | 09:17:55 | r Reagovat

TO SOU ZASE PINDY..

Jasně zlatý střed (tedy průměr) Michelin. Barum a Matador jen po dvoře a po rovinách.... Hoši na čem jezdíte? Předpokládám, že pouze pneu pro F1, plněné dusíkem, že? Aby vám při průjezdu obvyklou tréninkovou trasou nepraskly, chápu...

19.10.2009 | 08:06:37 | Honza Reagovat

Matador + Barum

Já o těchto pneu z vlastní zkušenosti vím, že je to bída. Barumky jsou špatné na suchu i mokru(raději jen rovné úseky, do zatáček se s nimi nepouštějte) a sníh nic excelentního a matadorky jsou barumky na druhou, takže špatně na druhou. A ty s tou silikou ty byly ... :-) Co člověk, to názor, ale jak jsem se díval na testy z roku 2006, barum předposlední a Matadorky-silika totálchvost, špatný, špatný. Chce to jezdit s rozumem, opatrně, nejlépe s těmito pneu doma po dvoře :-) Problém byl, že kdysi se tato pneu obouvala často na firemní auta kvůli úspoře za nové, ale asi si pak někdo spočítal, kolik ušetří, když auta nebudou bourat a moudří začali kupovat pneumatiky, na které se dá spolehnout

18.10.2009 | 22:27:44 | r Reagovat

Continentálky

Já mám s nimi jak jsem psal jenom pozitivní zkušenosti, i když je manželka sjíždí jen na Fiestě, drží jako židovská víra a frajerka je s nimi furt, ale na jaře už dám nové:-)

18.10.2009 | 21:36:43 | r Reagovat

Súhlas s R a Kmirkom,

nie sú gumy, ako gumy. Zatiaľ ako najlepší zlatý stred sa javia Micheliny. Letné aj zimné. Jazdne na mokru naozaj nič moc, ale na suchu excelujú, sú bezkonkurenčne najtichšie a s najnižšou spotrebou. Na zimných Mich. A3 / 225/16/60/ o cca 0,5-0,9 l nafty menej, než na letných ContinentálkachSportContakt /225/50/17/..., letné tichúčke, akurát po zodraní hučia ako šľak. Cont. sa doslova rozpadajú pred očami... , zase na vode som bol prvých 20.000 km frajer..., ale vydržia pomerne málo km.
Km výkon mali najväčší Matadorky, Barumky, /195/65/15/ zimné celkom OK, ale letné fraška... .
Keď si porátam náklady a všetky pre a proti, tak sa oplatí dať viac za drahšie pneu. Sú to vlastne HALIRE na km.... Niekedy je to otázka života a smrti...Ale ak by som jazdil málo, bez šantenia sa, stačia aj naše, zimné Matadorky so silikou boli celkom vydarené...a vydržali cez 70-80.000 km... až do cca 2 mm. A mali naozaj dobrý záber na snehu.

18.10.2009 | 21:14:04 | ľuboš Reagovat

Jazda a jazda

clovek, ktori napise na lacne cinske smejdy "nadprumnerne jizdni vlastnosti" urcite nevie co to jazdne vlastnosti su, nakolko nejazdi...len sa presuva. A pri presuvani sa je uplne jedno, co mame obute micheliny, cchcenghang, rotex, ci inu cinsku parodiu na pneumatiku. Rozdiely sa prejavia v medznych situaciach do ktorych sa presuvaci nikdy nedostanu. Ja by som ich len poprosil aby nezavadzali jazdiacich ludi, ktori nikedy nebodaj mozu dat na ich radu. Za vsetko hovori "najezd 60000km" na gumach ktore pri dynamickom testovani renomovany zodral za jedno testovanie......

18.10.2009 | 20:51:10 | kmirko Reagovat

kvalita gum

před lety jsem nazul blbé čínské rotexy za super cenu, a oproti očekávání nadrůměrné jízdní vlastnosti, absolutně nehučí a nesjíždí se. Odjezdily 5 zim, pak byly ponechány na léto že se sjedou a vyhodí, nicméně odjezdily po létě další zimu a vzorek okolo 5 milimetrů. Nájezd odhaduji tak 60 000 tis.

18.10.2009 | 20:29:02 |  Reagovat

gumene hlavy

maju v prvom rade ti, co si myslia, ze zimne gumy su zbytocnost. Chcem len pripomenut, ze zimna guma nie je ina len svojim dezenom, ale v prvom rade konstrukciou a zmesou z ktorej je vyrobena. Ta je totiz maksia a vdaka silike a inym prisadam nestraca pruznost ani pri minusovych teplotach, narozdiel od letnej. Viest polemiky o tom komu kolko km vydrzali konkretne pneumatiky je scestne a maximalne neobjektivne. Kazdy totiz jadi inym sposobom, v inych podmienkach a ma ine auto konstrukcia a geometria podvozku ktoreho tiez velmi ovlyvnuje spravanie sa vozidla a zivotnost penumatik. Ak chce niekto riesit vlastnosti a zivotnost pneumatik staci sa poziriet po pravidelnych testoch ADAC a ma tam exaktne vysledky cierne na bielom.. Kazdy vyberie podla svojich potrieb a priorit...ci uz su to spotreba, hlucnost, zivotnost, dymamicke a bezpecnostne vastnosti, ci cena. Kazda pneumatika ponuka nieco, urcite neexistuje take ktora ma vsetko..obycajne idu dymamicke vlastnosti na ukor zivotnosti a hlucnosti. ci vsetko na ukor ceny..takze je to len otazka dobreho vyberu. Mame vynikajucu prilezitost preverit si pneumatiku pre tym nez ju kupime tak to vyuzivajme. Ja osobne som pozadoval na zimu hlavne dlhu zivotnost a aspon mierne nadpriemerne vlastnosti a zvolil som Micheliny, ktore mi moje poziadavky splnili do bodky..Su drahsie ale investicia sa vam vrati prave vo forme zivotnosti. Na letne obdobie som pozadoval dokonale jazdne vlastnosti na suchu preto som obul bridgestone potenza a rychlo som pochopil preco obuvaju F1.. Zivotnost samozrejme priemerna a cena vyssia..ale ako som napisal..ziadna guma nie je vseumelec...(okrem tych co jazdia na letnych cely rok) a treba si len urcit priority a spravne si vybrat

18.10.2009 | 19:42:34 | kmirko Reagovat

Michelinky

jsou samozřejmě extra třída, ale až na jejich vlastnosti na mokru, proto je nekupuju. A výdrž mají z těch nejlepších nejlepší :-)

18.10.2009 | 19:36:32 | r Reagovat

EcoContact3 tak nájezd na nich byl tuším možná max 2Otis.Před tím Kléber taky podobný nájezd podotýkám žádné gumování či jiné věci.Do třetice jsem koupil Bridgestonky,ale nájez nevím auto jsem prodal.Otec měl na voze Micheliny 70tis.km od novoty a měnil už je jen z důvodů stáři ještě nebyly sjeté.Nyní mám na voze Micheliny jak letní tak zimní tož jsem zvědavý.Také kupuji přes net.

18.10.2009 | 18:19:12 |  Reagovat

EcoContact3

To je mi líto, že jsi, Anonyme, najel na těch Eco3 tak málo, nebo 2 sezóny, otázka, kolik to bylo kilometrů. Ale dle tvého povzdechu asi nic moc. Já s nimi mám super zkušenosti. Vůbec se všemi svými dosavadními pneumatikami a to jsou všechny kupované z netu. Slyšel jsem totiž, že z obchodů na netu jsou pneumatiky 2. třídy atd, prostě zaručené informace. Řekl bych, že to šíří závistivý majitelé pneuservisů, protože se na ceny netu nikdy nedostanou. Teď jsem zrovna mluvil s jedním z jednoho pneuservisu a ten kápnul božskou, že má s odřenýma ušima nákupku jako koncová cena obchodů na netu. A říkal, že to je při těch objemech celkem pochopitelné. A taky asi před šesti lety, kdy jsem na netu poprvé pneu kupoval, se mi jiný majitel pneuservisu svěřil, že na pneumatikách má min. 30 %, taky od té doby šli všichni s cenou pěkně dolů. Dneska se kupují kvalitní 195 za cenu kvalitních 165 před těmi šesti lety. To je výhoda konkurence, soudruzi :-)

18.10.2009 | 17:40:47 | r Reagovat

EcoContact jsem měl vydržely nájezd dvou sezon prostě mizeli před očima to už ty zimní Barumky vydržely sezony tři.

17.10.2009 | 10:34:24 |  Reagovat

Itall

Mi máme fábku r.v.2005 (tohle neni moje recenze,jen jsem sem napsal,a protože se tady hodně diskutovalo,tak sem napsal sem) ... :-)) Měnil sem jí proto,protože byla cca do mínus 15ti,tak sem jí rači udělal do mínus 35ti.,abych jí neměnil až někdy v mrazech,jako minulej rok na feldě manžetu na poloose na 30ti cm sněhu :-)) To vypouštění maj opravdu domyšlený a povedený :-)))

17.10.2009 | 07:36:14 | Jirka KOPR Reagovat

gumy

Pokud se nepletu tak: letní má mít min vzorek 1.6 mm a zimní 4mm. Se divím že není 3mm jako v Rakousku. 4mm je půlka životnosti a musí se guma vyhodit. je to jaksi nedomyšlené

17.10.2009 | 06:48:35 | kraken Reagovat

Nejde o to,

že vydrží déle, ale jestli tě podrží v zatáčce, na mokrém asfaltu, jaká je odolnost vůči aquaplaningu apod. Pokud jezdíš na výdrž pneu, tak si kup nějaké puky a nemusíš nic řešit a právě takové puky jsou matadorky nebo barumky, popřípadě můžeš šáhnout po nějaké osvědčené číně. A continentaly má na fiestě EcoContact3 a byly tam 6 sezon, což při průměru 15-20 tis. za rok činí nájezd cca. min. 50.000km, takže já jsem spokojen a když vezmu vlastnosti za mokra, které jsou úplně super a barumky a matadorky dovedou maximálně pískat a hrnout tě ke kraji, jasná volba. Matadorky, to je jako kupovat do auta naftu u jezeďáků :-)

16.10.2009 | 23:13:46 | r Reagovat

jamieson:

Mě Matadory špatné nepřijdou. Mám na P107 letní Continental a životnost vychází tak 30000 km vpředu a asi 45000 km vzadu. Když se prohodí, tak průměrně necelých 40000 km. U tak lehkého autíčka. Jsou to životností průměrné šlupky, které dávají často výrobci aut jako první obutí. Zimní mám Matador a vypadá to, že vydrží asi tak stejně nebo více - jenže to jsou měkčí zimáky.

16.10.2009 | 22:26:30 | Itall Reagovat

KOPR:

Nevím, proč jsi měnil chladicí kapalinu u Fábie rok výroby 2008. Ta se tak často měnit nemusí, nemám teď návod u ruky, ale co si pamatuji, tak alespoň 4 roky vydrží. Zimní pneu 4 mm je na hraně předpisu pro zimní výbavu. Já bych je dojezdil v létě :c)

16.10.2009 | 22:20:30 | Itall Reagovat

Jinak konkretni oznaceni je tusim WR G2.Vzal jsem je, protoze mi je doporucil kamarad a taky proto, ze mi na ne udelal cenu (ktera je mimochodem i bez zlevy celkem solidni).

16.10.2009 | 19:37:46 | jamieson Reagovat

r

Já osobně preferuju GoodYear, nejdříve 7 a teď 7+ a mám je na obou autech. Ty 7 jedeme na 165/70/R13 šetou sezónu. . . 40.000km(poslední :-)) a je tam pořád 6,5(2x) a 5,5(2x) mm vzorku a na 195/65/R15 tři sezony, 50.000km a zbylý vzorek 5,5(2x) a 4(2x) mm. Excelentní na sněhu, vodě, suchu a méně hlučné než moje předchozí letní Pirelli P6, jako v peřince. :-)

16.10.2009 | 19:28:43 | r Reagovat

Jamieson

Máš pravdu, Matadory stojí za houby i letní. Na služebáku jsem je měl JEDNU sezonu a ojely se. Nejezdil jsem nějak moc, vozil jsem jen náhradní díly na naši autodopravu, a občas šéfa. Normální proběh km. Ale jsou to hadráky, šmejdy jak z papíru. Nokiany plánuju koupit, až ojedu Klébery. Rád bych je vyzkoušel, Finové snad zimáky umí, když je u nich většinou zima :-))

16.10.2009 | 19:25:01 |  Reagovat

To mas pravdu Anonyme.Matadory jsou fakt na prd.Mel jsem je nekolik zim a nikdy vice.Ted mam uz asi patou-sestou sezonu Nokian a supr.Za ty prachy se neda s Matadorem porovnat !

16.10.2009 | 19:21:17 | jamieson Reagovat

Klasika

Pořád dokola omílaná stará "pravda", že letní gumy s dobrým vzorkem jsou stejně tak dobrý na zimu. No to je pěkná kravina a je známo, že za dob Škod 120L byly gumy ani ryba ani rak, takže o ničem v létě a i v zimě, měly prostě průměrně(podprůměrně) stálé vlastnosti. Ovšem to vůbec nevadilo, protože ta auta stejně moc nejela. Dneska je naštěstí doba jiná a pneumatiky letní(plyne to již z názvu) jsou na léto a zimní na zimu. A netýká se to jen sněhu. Myslel jsem, že pomalu ubývá veteránů s názorem výše popsaným, ale ještě uplyne mnoho vody a bude mnoho zbytečných bouraček, než si zastánci jedné pneumatiky pro všechny roční doby uvědomí svůj zásadní omyl. Chtěl bych je vidět jak jdou v zimě na rybník v kolečkových bruslích :-)

16.10.2009 | 19:20:27 | r Reagovat

Anonym

Fakt teď nevim,co to je za gumy,jak sem řek,byly k autu zadarmo,i s plecháčema,tak ani nevim,kolik zim maj odježděno.Mi sme je ještě nepoužili,protože máme auto cca 6 měsíců,ještě sme ho přes zimu neměli :-)

16.10.2009 | 19:07:59 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

Co to je za značku gum, když je máš po jedný zimě sjetý na polovinu? Já už mám zimní čtyři roky a mají cca 7 mm - Kléber Crisalp. To co ti dali budou asi pěkný šlupky! (Matador, Barum, Kormoran, Debica...) Luboš: Potvrzuješ můj názor, že na zimu jsou lepší užší gumy. Jinak na čerstvě napadaném sněhu se jede líp, než na udupaném a ujetém. Právě na ten je potřeba lepších gum. Na ledě je to de fakto jedno, dokonce v nějakém testování zjistili, že na ledě měly lepší výsledky letní gumy než zimní.

16.10.2009 | 18:58:26 |  Reagovat

luboš

Je pravda,že sem za celou dobu,co řídim (cca 15 let) měl na autě zimáky jen jednou,a to bylo minulou zimu,co sme se rozhodli je koupit (nový).Rozdíl to samozřejmě byl,ale těch minulých cca 12 zim,co jsem měl letňáky i v zimě,tak sem to odjezdil taky.Tuty zimáky sme dostali k autu i s plecháčema,proto jsem je tam obul-aby sme jí (fábii) hned první zimu někde nerozesmáli.Maj cca 4mm,mě taky přijdou ještě tak nějak v pohodě,to mě jen nahlodali v těch dvou pneuservisech,že jsou ty gumy už na prd... No uvidim,co to bude dělat... :-))

16.10.2009 | 18:00:42 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr: Ak môžem z vlastnej skúsenosti,

4 mm na zimu Ti bohate postačia. Aj keď neviem aké máš auto, ale ruku na srdce, KOĽKO je dnes reálne zasnežených dní v roku tak, že sa nedá jazdiť? Max 7-10 dní je súvislá, čerstvo napadaná vrstva, väčšinou ráno. Poobede je to už udupané, al. roztopené. Pokiaľ nebývaš vyslovene v horách, nemusíš jazdiť cez naj. fujavice, môžeš kašlať na nové gumy. Trochu opatrnosti a všetko bude OK. A na ľade Ti aj 8 mm vzorka bude nanič.
P:S: Voľakedy, keď ešte neboli v móde zimné gumy, som na letných v zime jazdil bezpečnejšie a rýchlejšie!!, než dnes na zimných/ sú široké/. Cca 500-1.000 km na snehu trvá, kým si mozog zvykne na inú priľnavosť, brzdnú dráhu a podobne. Potom už ani vodič nerieši, či je zima. alebo leto. Všetko automaticky.

16.10.2009 | 17:53:11 | ľuboš Reagovat

Jamieson

Tak to ti nepovim,pořádně sem to neskoumal,akorát sem koukal na rozměr,že to sou 165ky,a ne 185ky,jako mám letňáky s elektronama :-)) Sem myslel,že budu muset kupovat i kratší šrouby,ale taky mě to mile překvapilo (jako to vypuštění chladiče),že origo škoďácký elektrony maj stejnou dýlku šroubů,jako plecháče :-)))

16.10.2009 | 14:35:29 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

To mas pravdu.A jakou mas znacku ?? :-))

16.10.2009 | 14:31:37 | jamieson Reagovat

Jamieson

Příští rok budou nový určitě,teď se uvidí,co to bude na sněhu dělat... :-)) Jestli to bude sedět hodně blbě,tak je rači koupim,abych to někde nerozesmál hned první zimu... :-)))

16.10.2009 | 14:26:38 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

4mm je jeste v pohode, no casem se ti to bude zmensovat cim dal tim vic.Pokud mas nejake penize, tak kup radsi nove.Ale na druhy strane, videl jsem i blazny se vzorkem kolem 1-1,5 mm a jezdili :-)).Ale kazdopadne, i kdyby tuhle zimu prezili, na dalsi rok bych je uz nedaval...

16.10.2009 | 14:22:41 | jamieson Reagovat

Anonym

To právě nevim,kolik zimáky můžou mít,aby ještě zimu odjezdily.Já osobně si myslim,že by ještě na zimu vydržet mohly,ale nevim.Neměl sem do toho pneuservisu chodit,protože teď mi to vrtá v hlavě... :-))) Asi se na to zatim vy... ,a počkám,jak se to bude chovat na sněhu... :-)))

16.10.2009 | 14:10:21 | Jirka KOPR Reagovat

Podobnou odpověď jsem čekal. Pak to asi nebyli profíci. Kolik by podle tebe měly mít nové zimáky? Ty doby, kdy měla zimní guma na Trabanta Pneumant 15 mm už jsou dávno pryč. Dnes mají nové běžně 10 mm. Je potřeba chodit do pořádného servisu a ne k pitomcům (osobně jsem za tuto zkušenost taky dost zaplatil, ale našel jem ten pravý, kde pracují rychle, dobře, levně, a rádi dobře poradí. Ani ty nejdražší servisy ještě nemusí být nejlepší - tam jsem míval nejvíc problémů a reklamací).

16.10.2009 | 14:05:46 |  Reagovat

Anonym

Tak ono ty "profíci" to řekli i kamarádovy,kterej měl zimáky se vzorkem 8mm,a byly jetý dvě zimy -aby je vyměnil,že už nejsou k ničemu... Na 100% je jasný,že chtěj vydělat,a neřeknou pravdu,co ty gumy ještě zvládnou :-( Proto se ptám,jestli někdo má zkušenosti se zimákama cca 4mm,jestli je fakt už nutnost je vyměnit,nebo jednu zimu ještě zvládnou... Teď momentálně cca 6tisíc přebytečných nemáme,ale pokud to bude nutnost,tak by se nedalo nic dělat...

16.10.2009 | 13:46:32 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

Nechápu, proč se ptáš tady těch datlů na recenzích? Jestli ti profíci v pneuservisu řekli, že stojej za houby, tak se neptej a vyměň je. To víš, že 3 mm ve sněhu nejsou na nic. Na mokru a ledu to jde, ale ve sněhu je to o ničem.

16.10.2009 | 13:42:04 |  Reagovat

PS...

Zima je tady na plzeňsku tak nějak průměr,neni to ani dobrý,ani hrozný.... :-)))

16.10.2009 | 11:41:57 | Jirka KOPR Reagovat

To se jim docela povedlo...

Zdravim všechny,tak sem před zimou měnil nemrznoucí kapalinu v chladiči,a musim říct,u fábky 1,2 12V hodně pohodová práce :-)) Co si pamatuju ze 105ky,favorita,nebo feldy,tak se buďto musela odmontovat hadice,nebo u fáčka šroub na kovovim kolínku-kterej byl většinou zarezlej,ale u tý fábky stačí otevřít ventil,podobnej,jako je na ovládání radiátoru,a už se voda vypouští :-)) Takže super,výměna vody v chladiči jednoduchá práce,bez použití klíče,nebo odpáskovávání hadice -to klukům chválim,někdo myslel,až to vymyslel fakt dobře :-))) (nevim,jak je to u jiných aut-jiných značek,jak řikám,máme zkušenosti jenom se škodárnama)... -)) Zimáky,co sem obul,tak mi všichni skritizovali-včetně pneuservisu-je fakt,že maj vzorek cca 3-4mm,ale myslel sem si,že bych na nich zimu ještě odjel,a nový bych koupil až příští rok.Nevim,jak dalece by mi ABS,ASR,atd pomohlo,zimu sme ještě s timhle autem nejezdili... Co myslíte -mám koupit nový gumy,nebo se to ještě na cca 4mm dá???

16.10.2009 | 11:39:55 | Jirka KOPR Reagovat

Děkuju všem za odpověď :-))

14.10.2009 | 08:00:33 | Jirka KOPR Reagovat

Pro Jirku

Motory 1,2 HTP byly vyvinuty v Ml. Boleslavi, ale nikoliv pouze pro výhradní použití ve vozech Škoda, ale i pro ostatní koncernová auta(Ibiza, Polo) Oba HTP se také v Ml. Boleslavi vyrábí. Motory z Fabií-1,4 MPi jsou také české-poslední modernizace 1,3 z Feldy. Z nich odvozený byl i 1,0MPi-taktéž dodávaný i do koncernu (Lupo). Nový motor 1,2 TSI je také z velké části českým dílem a taky se v Boleslavi vyrábí.

13.10.2009 | 23:15:25 | Jerry Reagovat

Od VW pochází verze 12v, od Škodule 6v.

13.10.2009 | 23:11:40 | Radek Reagovat

Radek

o té 1.0 nic moc nevím, jen tolik že se asi moc nepoved, protože se dlouho neudržel ve výrobě, ale ta 1,2 myslím pochází ze základu VW 1,6 oseklé o jeden válec.

13.10.2009 | 23:00:22 |  Reagovat

anonyme patrně ti neříká nic motor z prototypu Š 720 že? stavebnicově variabilní s několika podvariantami zdvihového objemu od 1,1-1,3-1,5-1,8-2,0. Rozvodový řemen a možnost 16V DOHC rozvodu-a to v roce 1967! V prototypu Š720 kupé byl tento motor o objemu 1,8 litru doplněn dvěma karburátory Weber a dosahoval výkonu cca 80Kw a toč. momentu přes 165Nm, doplněný převodovkou s dělitelnými rychlostními stupni...bohužel toto vše rusáci zatrhli a v době normalizace zašlapali. Proto byl do felicie v roce 1995 dán motor 1,6 z koncernu(ačkoliv škoda měla prakticky v roce 1985 identickou 1.6 taky vyvinutou- jako prototyp-do sériové výroby se na motorárnu nedostal!), protože dovyvíjet už mezi tím dávno vyvinuté by nemělo smysl.

13.10.2009 | 22:58:26 | Jerry Reagovat

Motor 1.0 a 1.2 6v je plod Škodule.

13.10.2009 | 20:44:25 | Radek Reagovat

Co já vím tak snad všechny motory od feldy nahoru jsou z dílny VW. Jsou to typy, které jsou už dávno za zenitem, technické mrtvoly. Ta 1,6 z Golfu je, ale z golfu II (takže cca přelom 80.-90.let), u 1,4 je to podobné. Co už nemohli nabízet v německu, nasrali do Čech pro nás, hloupé slovany. My jsme bohužel zatím nic nového nevymysleli. Ne že bychom to nedokázali, ale jaksi nás koncern VW brzdí v rozletu (jako kdysi Sovětský svaz). Přece nemůžeme být lepší než oni!!! Pokud by něco lepšího bylo, půjde to nejdřív do německých aut. Mezi námi, žádní talenti asi taky nejsme, protože náš poslední český motor 1,3 z favorita byl technicky shodný (samozřejmě až na detaily) s motorem ze škody 1000 MB. Moc se od té doby nezměnilo.

13.10.2009 | 19:10:03 |  Reagovat

Hele ty motory 1,2 12V -a i jiný,co se dávaj do fábek... -to je co za kocepci??Kdo je vyrábí???Já vim,že třeba co sem měl zezačátku feldu 1,6ku,zak prý ty samý motory se dávaly do golfů....

13.10.2009 | 18:28:00 | Jirka KOPR Reagovat

drahoš

já vím, zastáncům vw se nic nekazí. vy to berete jako více nákladnější údržbu. že se trojpísty kazí je známo. dneska sem viděl leták a za 300 000 oktu v dehtu a ouplně novou 74kw. to už stojí za úvahu co?? a kokta 1.6 mpi za 260 000 korunek. teď je škodárně dobrej i českej zákazník..najednou to de i o 150 000 kč, míň a ještě vydělají.

13.10.2009 | 16:09:35 | kraken Reagovat

:-)))

13.10.2009 | 14:59:45 | Jirka KOPR Reagovat

kraken

cože prosim?u 120 000km ukazují neduhy jako popraskané hlavy a propálené písty?.....tak tohle jsem vživotě neslyšel ani nečetl že by si na tohle někdo stěžoval.....pane vy jste asi nemocný

13.10.2009 | 14:56:46 | drahosch Reagovat

Na fábce právě ještě zkušenosti nemáme,ale co si pamatuju,tak felda na zimákách 165x70x13 frčela dobře -ale bylo to i tim,že sme předtim měli poprvé zimáky,a kupovali sme funglovky.Nikdy předtim sem zimáky neměl,jezdili sme na letních mischelinkách 175kách,a taky se to docela dalo.Nikdy sem moc nevěřil,jak velký rozdíl ty zimáky můžou být,a když sme si je poprvé koupili,tak sem fakt koukal,jaký je to rozdíl.Tuty zimáky nový nejsou,maj tak 70% vzorek,tak snad ještě budou dobrý,aby sme nemuseli kupovat nový :-)) Tady na plzeňsku jsou ty silnice jakš takš,ale mezi vesnicema nic moc,skoro vůbec neudržovaný,jenou projede vožralej traktorysta,a tim to hasne... -no je to tady v zimě zajímavý... :-)))

13.10.2009 | 08:58:05 | Jirka KOPR Reagovat

Mám právě zcela opačnou zkušenost. Zimní 205/80 R16 se zařízly a zůstal jsem na "břichu", když jsem je vyhodil a dal tam 235 / 75 R16, tak jsem bez potíží vyjel. Též zkušenost.

12.10.2009 | 23:08:30 | Radek Reagovat

Jirka Kopr

Ještě musím dodat, že samozřejmě to platí na sněhu, nikoli na udržované a skoro suché cestě. Tam jsou jízdní vlastnosti úzkých kol horší. Takže záleží na tom, kde je budeš ponejvíc používat.

Už vloni zahájil nejmenovaný výrobce drahých pneu kampaň s reklamou, aby si lidi kupovali na zimu široké pneu (bodejť by neoblbovali, když jim v zimně ty rozměry nikdo nekoupil). Hráli to na to, že většina silnic je v pohodě a udržovaných... a že na širší gumě je víc lamel (blbost, taky mají co vytlačovat, čím širší, tím víc vody je pod ní a musí se dostat ven).

12.10.2009 | 23:01:56 |  Reagovat

Jirka Kopr

Samozřejmě, že čím užší, tím na sníh lepší. To není pověra, to jsou zkušenosti mnoha generací. Široké pneu na sněhu působí jako sněžnice - neboří se tolik, ale rozloží váhu na plochu, takže dojde k efektu lyžování, ztratí se adheze. Užší se zaříznou a drží. Proto P V3S na svých "užovkách" projela i tam, kde T 815 na širokých stála na místě a hrabala. Samozřejmě záleží i na velikosti a hmotnosti vozu, pro některé je úzká 155, pro jiného je úzká 185. Ale u aut velikosti fabie určitě na sníh max. 165. Osobně mám vyzkoušeno u stejného typu auta zimní 155 jely jako tank, vyškrábaly se po neudržované cestě ve stoupání, a když jsem tutéž cestu jel na 175kách, zůstal jsem v dolní třetině kopce a hrabal...a hrabal....

12.10.2009 | 22:57:05 |  Reagovat

A to jsou ty pověry o těch pneumatikách.:-))

12.10.2009 | 22:21:55 | Radek Reagovat

Kraken

Jo jo,spokojený zatim sme,tak snad ten motor alespoň ještě něco vydrží,protože kastle a lak je jak nová-tak uvidíme :-)) Se těšim na zimu a na sníh -zrovna dneska sem už přezouval,když pořád varujou před sněhem všude :-) Ty zimáky,co u toho byly,tak sou 165x70x14,docela srandovní rozměr,ale zase se řiká,čim užší na sníh,tim lepší... :-))

12.10.2009 | 22:02:15 | Jirka KOPR Reagovat

kopr

jsi spokojen? seš! já jen napsal svůj názor, nesmíš mě brát tak vážně. splnil sis krásnej sen a já ti přeji, ať ti škodůvka co nejdýl vydrží a dělá ti radost. i já jsem odkojen škodovkama - tisícovka a šesti stodvácama, ale tam sem skončil. pak už jen předohrabky.

12.10.2009 | 21:39:50 | kraken Reagovat

Víte co -po pravdě já ani nevim,kolik třeba dvojková fábka stojí... Já nevim,ale do nový bych asi nešel (kdybych měl miliony,tak jo -a to by nebyla škodovka).Ono se řiká,že kolikrát se víc serou nový auta,než ty,co maj něco najeto,a už se mouchy vychytaly.Tak nevim,ale proto ani nemám přehled,kolik nový škůdky stojí ... :-))

12.10.2009 | 21:28:28 | Jirka KOPR Reagovat

radek

asi máš pravdu, jiný důvod nevidím

12.10.2009 | 21:19:00 | kraken Reagovat

"...sme rodina škodovkářů...". A o tom to je. Právě to je důvod, že Škodule jsou předražené. Prostě jsou lidi koupí bez ohledu poměru ceny / výbavy / kvality, která je u Škodárny extrémně nevýhodná..

12.10.2009 | 21:03:12 | Radek Reagovat

kopr

jedničková ještě ujde, ale ta dvojková?? pokud ti stále jezdí buď rád. většinou u 120000km, už ukazují své neduhy. popraskané hlavy, propálené písty. to zrovna nejsou levné záležitosti. že trojhrnky hned po nastartování nemažou je také známo. doporučuje se chvilku počkat, než se srovnají tlaky a vše promaže, až pak vyrazit na cesty.. jinak o tvém kupu jsme se už bavili. za ty prachy to byl slušnej kup a výbavu máš taky skvostnou, pokud si vzpomínám dobře. ale ceny nových vozů z mb jsou i v dnešní době, kdy je krize pořád předražená. až bude trojpíst s mlhovkama, 4ma bagama, man. klimou, rádiem, přední okna v el. za 200 000kč tak si to koupí více lidí. prostě je na můj vkus škodovka předražená a český zákazník ji vůbec nezajímá a tak mi může celá group škoda ........

12.10.2009 | 20:15:32 | kraken Reagovat

Kraken

Tak to asi opravdu se nám povedl nějakej "zvlášť vydařenej" kousek,protože i když má motor nalítáno cca 172000km,tak šlape dobře,zatim žádná porucha,a předraženej... -za 129.900 koupit 4 roky starý auto,se slušnou výbavou -tim myslim i tempomat,klima schránku,vše v el,centrál+kufr na D.O,alarm,pal.počítač,atd... -to myslim,že zase tak hrozná cena neni... :-)) Mi sme rodina škodovkářů,a musim říct,že nás NIKDY nikde škodinka nenechala... :-)) Takže mi si na ní nemůžeme stěžovat :-))

12.10.2009 | 20:05:54 | Jirka KOPR Reagovat

kluci proč se hádáte? fábia má možná lepší jízdní vlastnosti než logan. stejně je nevyužijete, páč s trojpístem to prd jede a v naftě je to nechutně předražený krám. raději logana co má motor aspoň v základu, což fábce jaksi chybí. ono obecně ty benzíňáky ve fábkách stojí za houno. to už ten rumun nalítá větší porci km. bez poruch. bezpečnost stejná a pohodlí pro osádku je daleko kvalitnější u logana. logan (sandero) je aspoň auto a né úzká koza z mb. fábie je předraženej šmejd! ještě aveo stojí zapovšimnutí. na lítačku kolem komína, taky dobrá volba. jediné co bych od rendlu nekoupil je clio a natálka. ale sandera, dáčky mají osvědčené motory a není se čeho bát. dnes už je jedno kde se auta montují. i ti rumuni mají pěknou novou montovnu. vím, že sto lidí - sto chutí. každého věc co si kdo koupí za své peníze a já to respektuji, ale u fábky to prostě nechápu. hnus, hnus a drahota...

12.10.2009 | 19:55:38 | kraken Reagovat

drahosch

Drahoschi- to máš úplně marné, tady jsou jednotlivci, které argumenty nezajímají, jsou to lidi co si škodovku v životě nekoupí jenom proto, že je to škoda a nic s tím nenaděláš.
Pro ně je všecko lepší než Škodule, Logana nevyjímaje. F2 jsem vlastnil a 4 dospělé lidi odveze úplně v pohodě, F1 na tom byla podstatně hůř (v zadu).
Co se týká šířky je na tom F2 oproti F1 prakticky stejně, je to zkrátka malé auto, nelze čekat zázraky, ale jak jsem řekl 4 lidi odveze bez problému.

12.10.2009 | 18:16:08 | martas Reagovat

ubožák

nepotřebuju tady právo posledního slova...o tom jestli se projevuju uboze se bavit nebudu, protože to je subjektivní...ale upřesnil bych že já se tady bavím o fabii 2 a o krátké...se kterou jsem měl možnost rok jezdit....v loganovi jsem jel 2x...a jestli by sis vybral logana spíš než fabii, kvuli jiným než finančním pohnutkům, tak jsi masochista, perverzák, nebo se ti to auto prostě strašně líbí.....ale co do vzhledu, jízdních vlastností, spolehlivosti....a dalších věcí se bohužel se fabii logan nemůže v žádném případě rovnat, už jen proto že je to vlastně rumunský renault....což je samo o sobě perverzní

12.10.2009 | 18:00:00 | drahosch Reagovat

drahosh

Nechám ti právo posledního slova, přestože se projevuješ naprosto uboze. To co jsem psal jsou fakta, Logana nemám, ale pokud bych chtěl auto pro rodinu, tak fabie by to nebyla, nejsem blázen. Proto tvrdím, raději Logan. Ale o něm toho pro změnu moc nevíš. Fabii má manželka, už jsem to někde psal. Jezděte v ní ve 4, němci jezdili ve 4 v trabantech a bylo to "zupa". Otázka je, jestli jsi někdy zkusil opravdové auto.

10.10.2009 | 14:08:15 |  Reagovat

zdravím

šťastného majitele dacie logan, který odpovídal 9. října 2009 | 11:57 na můj koment...vidím, že tys ve fabce seděl max někde v autosalonu a po zjištění fin. situace jsi došel k závěru že si ji prostě nemůžeš dovolit,ale protožes chtěl blýskavé nové auto koupil sis tu rumunsko francouzskou parodii, jen čekám která značka převazme volhu a zařne ji "modernizovat" a prodávat jako jednu z nejlevnějších limuzín :-D , to je mi ovšem líto, ale pak tady nepiš hlouposti, jasně pokud máš přes dva metry tak budeš mít odraná kolena a blablabla cos napsal...ale my jezdíme ve fabii ve 4 uplně vpohodě a jsme 4 normální chlapi 170-195cm...takže pokud jsi neseděl vzadu nepiš nesmysly

10.10.2009 | 11:18:56 | drahosch Reagovat

Standa

Tak mi sme jenom dva (zatim),tak vzadu nikdo nejezdí,to jen že sme to zkoušeli,protože si rodiče koupili funglovku Aveo.A to místo je opravdu k nesrovnání.Ono-taky já mám cca 188cm,a 120kg -řecko-římskej zápasník,tak to asi bude i tim :-))) Ale i tak tam to místo neni nic moc.Ale pro dva ideální,a myslim,že i ten motor 1,2 12V pro nás bohatě stačí.Je pravda,že chip tunning moc nepřidal,ale nejede "špatně" :-)))

09.10.2009 | 18:35:55 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

Jasně, dva druhy konzolí pro autorádio. S tou šířkou, to je právě ten problém. Mě se posmívají, že C1 mám jen pro 4 osoby a nechtějí uvěřit, že tam sedí pohodlně. No a pak jsou auta typovaná pro pět osob, ale nějak si to v reálu neumím představit. Viz fabia, anebo - světe div se - Matiz. Osobně jsem byl u toho, kydž se do něj cpalo 5 důcodců. Po nasednutí pátého nešly zavřít dveře. Tak vystoupil jeden zezadu a nastoupil ten pátý, zavřel dveře a pak se tam posadil ten co předtím vystoupil a zase nemohl zavřít on. Dost jsem se nasmál :-))) Takže je lepší to zkusit v reálu, třeba v autosalonu. Manželka má fabii, ale pokud tam sedí vzadu dvě děti, doprostřed už se nikdo nevejde. A my vepředu opravdu skoro olizujeme palubku. Žádná sláva. To je důvod, proč jezdíme na dálky C1, která má opravdu větší prostor pro posádku - čtyřčlennou samozřejmě. Až na ten kufr!

09.10.2009 | 18:29:47 | Standa Reagovat

Standa

Si myslel dva druhy těch konzolí,žejo??? Sorry,došlo mi to později... -už sem 3 dny nespal,tak my to myslí spomaleně... :-))) Ono ani ta jedničková neni vzadu pro tři,ale pohodlně pro dva :-(

09.10.2009 | 18:11:57 | Jirka KOPR Reagovat

Standa

Dva druhy -nebo dvě šíře fábií ??? Tomu se mi nechce věřit... :-)

09.10.2009 | 18:10:09 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka Kopr

Slyšel jsem od majitelů fabií, že dvojková je uvnitř menší než jedničková. Hlavně na šířku je to prý znát. A taky tlačí středová konzola do kolene. Ale dá se objednat užší - existují dva druhy.

09.10.2009 | 18:07:03 | Standa Reagovat

Trapnost

Psát za někoho jeho přezdívkou,to je fakt totální UBOHOST ....... !!!!!!!!!!!!

09.10.2009 | 16:13:51 | Anonym Reagovat

Trapnost nekterych lidi nezna konce...

09.10.2009 | 16:11:49 | jamieson Reagovat

vsichni

Ja vlastne vubec nevim, proc se tady s vama zahazuju. Ja osobne jezdim s passatem 1,8Turbo, jestli vubec vite, co to slovo turbo znamena..Ste chudacci s trapnyma kramama. Ja mam 110kW a o tom si muzete nechat ne nejakych trapnych fabiich jenom zdat.Adios

09.10.2009 | 15:16:12 | jamieson Reagovat

Nevim to ale jiste.Kdyby to byl blud, tak se nezlob :-))

09.10.2009 | 14:55:04 | jamieson Reagovat

Jamieson

Díííííííík ... :-)))

09.10.2009 | 14:46:06 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

To bude asi temi deformacnimi zonami.Vis, Aveo nemelo moc dobrej crashtest, tudiz def. zony nejsou dost velke, nebo jsou spatne skonstruovany.Tim padem, i kdyz je zvenci podobne velke jak Fabka, zevnitr by melo byt teoreticky vetsi a to "diky" malym def. zonam.Radeji koupit auto vyssi tridy, nez se mackat ve Fabce nebo Aveu.

09.10.2009 | 14:41:32 | jamieson Reagovat

Jamieson

Ale co mi hodně překvapilo,zadní sedačky u fábky -pro dva lidi akorát,ale pro tři je to už skoro nemožný.Dělali sme porovnání s chevroletem Aveo,a Aveo nesrovnatelně větší,i když vzhledově to vůbec nevypadá :-)))

09.10.2009 | 14:31:48 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

Čau.No to tezko rict, asi ne, no nejlepe je zkusit to ve skutecnosti.Subjektivni pocit je casto dulezitejsi, nez jen "sucha" cisla.

09.10.2009 | 14:29:21 | jamieson Reagovat

Jamieson

Zdarec chlape,tak to nebude tak velkej rozdíl :-)))

09.10.2009 | 14:22:28 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

Dvojkova je o 17 mm delsi, 4 mm uzsi a 46 mm vyssi.Rozvor stejny.Co me ale prekvapilo je,ze dvojkova je o 165 kg lehci !!

09.10.2009 | 14:14:38 | jamieson Reagovat

Jelikož vim prd,tak se ptám -je dvojková fábie v kombíku větší,než jedničková fábka v kombíku???Já mám jedničkovou -r.v.2005,v kombíku,a jelikož jezdíme jen max.ve dvou,tak jak prostorově,tak motorově nám bohatě stačí :-)) Jestli je ta dvojková fábka větší,tak si myslim,že to s prostorem (u kombíka) nebude tak špatný :-)))

09.10.2009 | 12:04:43 | Jirka KOPR Reagovat

Drahosh

Taky jsi mě super rozesmál!!! Chachachacha!! Fabka II prostorné auto!! Pro rodinu!! Chachacha!!! Jestli to nebude tím, žes v něm jel sám. Protože když dáš za sebe nebo za spolujezdce dětský podsedák a do něj dítě, budeš mít kolena na maděru od palubky a budeš okusovat volant. O spolujezdci chudákovi ani nemluvím. Prober se člověče! S takovým veleautem jako je Logan, tu bačkoru nemůžeš srovnávat.

09.10.2009 | 11:57:39 |  Reagovat

sranda zdarma

6. října 2009 | 07:26 | Anonym
Ale jooo, Logana joooo. Upřímně, než tuto napodobenbinu "auta", tak raději pohodlného, prostorného, komfortního Logana.

když jsem se dnes probudil měl jsem příšernou chuť se pořádně zařechtat, tak jsem si vzpoměl na tenhle humoristický server a když jsem hledal konkrétní "recenzi" pod kterou by bylo dost humoristických příspěvků zaměřil jsem se na korejce a novou fabii...výše vložený komentář mě krásně probudil...a abych se taky vyjádřil, ten pán co tady píše že s novou fabkou by jel s rodinou na dovolenou jen idiot, nebo jak to bylo má asi osmičlenou rodinu, protože dvojková fábka je víc než dost prostorná, ač se mi to auto taky ani trochu nelíbí můžu o něm něco napsat, protože hned jak vyšlo dostal jsem ho jako služebku a najel na ní 30000, měl jsem 1,2 HTP 44kw s klimou a když jsem ji přebíral vřel jsem, jak jsem byl extrémně nasr..ý, ale po cestě z prahy do břeclavi a po najetí prvních 5000 km jsem si uvědomil že to normální klidné rodince s dvěma dětma naprosto stačí, i když by bylo lepší aspoň 1,4i, aby se dalo trochu líp předjet, když tam pojede celá rodina(2 dospělí a 2 děti) sice s klimou žádná sláva, a i přesto, že teď začne reagovat milion anonymů že jsem se zbláznil a jsem šílenec, musím napsat že do 80 km/h relativně slušně zrychluje(mluvím ale jen o jednom člověku) takže na ježdění mezi městy a vesnicemi je to ideal, a kdyby se mi to auto po designové stránce líbilo manželce jako druhé auto do rodiny bych ho koupil...

09.10.2009 | 11:22:09 | drahosch Reagovat

No uvidíme,jak bude sloužit.Je fakt,že za cca 2 roky by sme chtěli něco jinýho,ale jak řikám -zatim fakt spokojenost -nebo sme měli štěstí,a natrefili sme na "povedený" auto.Ono -jak sem už psal -za 129.900 sehnat auto max 4 roky starý,se slušnou výbavou... -zase tolik moc na výběr nebylo.Ale zatim nelitujeme.Předtim sme měli 13 let starou schnilou feldu,tak je to krok k "lepšímu" :-)))

06.10.2009 | 18:00:03 | Jirka KOPR Reagovat

Také myslím, že tyhle a podobné motory mají efektivní životnost 200000 km. Pak to sice může dále jezdit, třeba i na dvojnásobek, ale snižuje se výkon a zvyšuje spotřeba benzinu i oleje, o emisích nemluvě, hlučnost, větší nároky na údržbu (výměny lecčehos), a tak. Pokud se to někomu nerozsype už dříve. Styl jízdy jistě má vliv, někdy ale asi nepomůže ani svěcená voda.

06.10.2009 | 17:50:15 | Itall Reagovat

JIrko, buď rád, že ti to jezdí bez problémů, protože jakýkoli maloobjemový, navíc u Škody tříválcový motor, zápasí po 200.000km se smrtí. Je to totiž prosté. Tyto motory jsou určeny do aut, který jezdí prakticky jen ve městě nebo na krátké trasy, tudíž než najezdíš tuto porci, jestli ji vůbec najezdíš, je auto na odpis, jako celek. Tento druh motoru není polikač kilometrů od jakéhokoli výrobce. To je prostě nutné si to uvědomit.

06.10.2009 | 17:40:45 | Radek Reagovat

Anonym

Mě se taky F2 nelíbí,s tim souhlasim-ale sou lidi,co se jim prostě líbí.Spolehlivost-při najetých 172000km,a bez jakýhkoliv investic,atd,si myslím,že spolehlivost zatím JE.A provozní náklady-jezdíme okolo 6ti litrů na 100km,v jednom se mi povedlo i 5,6 a to mi můžete věřit,a nebo nemusíte,ale je to tak.Je pravda,že ta jízda byla k smíchu,ale prostě se ta spotřeba povedla-samozřejmě KRÁTKODOBĚ.A k ceně -koupili sme jí za 130tisíc i se zimákama+disky,je r.v.2005,a v SUPER stavu.Výbava taky slušná-přes klima,klima schránku na nápoje,centrál na dálku+alarm,pal.počítač,stavitelný volant+sedačka,el+vyhř.zrcátka,tempomat,4x airbag,kožený+chromový paket,elektrony,atd... -takže max spokojenost (mám tady na ní recenzi)... :-)))

06.10.2009 | 16:43:58 | Jirka KOPR Reagovat

A to ti řekl kdo?Motor ti vydrží tolik kolik mu sebereš.Pokud
s tím nebudeš jezdit jak Fitipaldy a budeš včas měnit olej tak tě přežije.

06.10.2009 | 16:36:50 | Jirka Reagovat

Většina lidí se shodne v tom,že F2 je hnusné auto.To by mi vadilo nejmíň.Důležité je u auta spolehlivost a malé náklady,což auto s htp motorem v žádném případě nesplňuje.Na to, jaký je to obsah a jaký to má výkon na hmotnost vozu,to žere i trávu u cesty.Kde udělali soudruzi ze škodovky chybu ?Souhlas s tím,že by to mělo stát minimálně pod 200 tis.To by mi pak auto s tímto motorem nevadilo tolik.Na závěr bych chtěl říct,málo kdo ví,ale tento motor má odhadovanou životnost do 200 tis km !

06.10.2009 | 16:21:32 |  Reagovat

Jamieson

....a myslim si,že okolo těch 220000 by naject mohla.... :-)

06.10.2009 | 16:10:42 | Jirka KOPR Reagovat

Jamieson

No to jó,i na starý feldě sme měli nachrochtáno cca 150000km,a bez problémů,taky nežrala olej (ale mizel okolo víčka rozvodů a ventilů),a taky šlapal dobře.Sem zvědavej,kolik ten motor u fábky vydrží,ale jak řikám -zatim úplně bez problémů,a na ten "výkon" šlape dobře :-)) A co mě překvapilo,hrozně rychle to auto začíná topit,to u feldy to byla o hodně větší doba.Na to,že je to fábka to neni tak špatný :-)))

06.10.2009 | 16:09:54 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

:-)) Zvuk Robertka ?? Tos myslel gumenyho ?? :-)) Az bude mit 272 000, pak muzes hodnotit "suprovost".172 000 zvladne snad kazdy auto.Jednou jsem cetl o VW, ktery mel pres 2 miliony km.Byl to tusim starej VW Chrobak.To uz je jina liga :-))

06.10.2009 | 16:06:00 | jamieson Reagovat

Jamieson

Jezdí úplně "suprově" ,a to má už nalítáno cca 172000km.Žádný blbnutí kontrolek,nežere ani kapičku oleje,starty vynikající,motor má zvuk robertka,ale žádnej zvuk,co tam nemá být neslyšim,spotřebu držim okolo 6ti na 100km,takže zatim pohodička,a spokojenost :-))))

06.10.2009 | 15:49:12 | Jirka KOPR Reagovat

to Jirka KOPR

Čau Jirko, to jsem rad :-)).Ale ne, jen jsem vyjadril svuj nazor, nic vic.At ti Fabka jezdi (pokud jeste jezdi :-)))

06.10.2009 | 15:17:43 | jamieson Reagovat

Jamieson

Chlape to si mě zase potěšil.... :-))))

06.10.2009 | 15:05:01 | Jirka KOPR Reagovat

A cela tahle diskuse ma jeden zaver, a to takovy, ze za cenu kolem 200-250 000 Kč se NEDA koupit normalni auto, ktere by nebylo jete.Osobne si neumim predstavit, jak bych se mackal nekde ve Fabii a mel strach pred kazdym predjizdenim, jako vocas, jen proto, ze jsem si proste koupil nove auto, ktere je stejne po par kilometrech uz ojete.Radeji koupim auto s predpokladanym najezdem rekneme 600 000 km (Passat, Mondeo, BMW 5 a pod.), jak Fabku ktera se mi zacne po 250 tisic sypat.A jelikoz je matika svine, tak i kdyby jsem koupil limuzinu s 300 000 km, tak muzu jeste dalsich 300 v relativnem klidu pojezdit.Aneb, jak jsem rikal, mohu koupit novou Fabku, mensi, mene vybavenou, mene bezpecnou, se slabsim motorem, a ktera nevydrzi ani tolik, co ta ojetina.Nemluve o tom, jak se kradne a jak je okoukana.To je ze strany zajemcu o tzv."spodinu" (Logan, Fabka a pod.), skutecne logicke...

06.10.2009 | 14:57:11 | jamieson Reagovat

JÁ jsem spokojen

Já mám jedničku a mám tam necelých 140 000 km a zatím je to v klidu.Možná jsem vyjímka.Akorat vyměněny silonblok.

06.10.2009 | 14:55:14 | to je jedno Reagovat

jestli by se měla Fabia prodávat za max 180 000Kč, tak Logan by se měl prodávat max za 105 000Kč - MCV za 125 000kč. Netvrdím, že jako vozítko musí být Logan špatný, ale...na Autosalonu v Brně jsem si MCV vyzkoušel a auto u kterého bouchnete dveřmi a "konzervové plíšky" se vám rozvlní jak jsou slabé a bez výstuh, nebo si poklepete na dveře a zjistíte, že tam nejsou žádné tlumící výplně...a to už raději ani nemyslete na tu nepozinkovanou karoserii.... Prostě Logana NEsrovnávat s Fabií. I Octavia Tour je přes své stáří ještě stále mnohem mnohem bytelněji dělané auto!

06.10.2009 | 14:06:28 | Jerry Reagovat

Anon.

Ted jsi mně rozesmál , komfortní LOGAN.....to je pecka.
Hele ja neříkám, že Škodule dělá nejlepší auta na světě, to určitě ne, ale furt jste mi tu nenapsali nějaký bourák za 234 tkč, tak aby byl větší a kvalitnější než F2 Combi.
Logany, Avea a podobné nesmysly neberu, to nemyslíte ani vy vážně, tyto řěkněme auta jsou svou kvalitou, bezpečností na úrovni Felicie.
A levné už taky moc nejsou, všechny ceny jsou totiž většinou vázané na velice výhodný super hyper leasing v lepším případě úvěr.
Jediné co mi trochu u té akce F2 Combi vadí je ten nejslabší 44kw motor, myslím, že 51 by byla pro skromnější šoféry lepší.
Jinak to základní co chce 95 % Čechů a to je KLIMA- to má.
Chápu, že komu se to auto zkrátka nelíbí, tak si ho nekoupí, to je v pořádku, ale kecat ,že fábia by se měla prodávat za 160 tkč, že má max. takovou cenu, apodobné bláboly neberu.
Za 160 nedostanete vůbec nic co se autu podobá, je to blbé ,ale je to tak.

06.10.2009 | 10:36:53 | martas Reagovat

DANDA

No ty KM mi nějak neseděly... :-))

06.10.2009 | 09:39:13 | Jirka KOPR Reagovat

Kopr

A na to jsi přišel jak? Co píšu je pravda (km jsem si trochu zaokrouhlil) a svědčí to o tom, že zvyknout si jde na cokoliv, a považovat to za dobré taky, ale realita může být jiná.

06.10.2009 | 09:36:46 | Dandy Reagovat

DANDY

Hmm,až na rozdíl,že já mluvim pravdu,a ty si děláš prdel.... :-))

06.10.2009 | 09:33:04 | Jirka KOPR Reagovat

Zdravím všechny, já mám trabanta 600 ccm, 0 V, r.v. 1972, a jsem taky spokojenej :-))) A to už mám najeto cca 500 000 km :-)))

06.10.2009 | 09:25:05 | Dandy Reagovat

Zdravim všechny,já mám taky fábku,r.v.2005,1,2 12V,a sem spokojenej :-))) A to už mám najeto cca 172000km :-)))

06.10.2009 | 09:11:58 | Jirka KOPR Reagovat

Ale jooo, Logana joooo. Upřímně, než tuto napodobenbinu "auta", tak raději pohodlného, prostorného, komfortního Logana.

06.10.2009 | 07:26:57 |  Reagovat

zapomněl jsi krakene ještě na "drobnosti" typu ABS a 4x airbag...jo a Logana NÉÉÉÉÉÉÉ!!!

06.10.2009 | 00:45:52 | Jerry Reagovat

marťas

za 230000 korunek dostaneš htp a klimu zdarma. Což u koncernu je super výbava!! Kola- celkem čtyři!! Dva stěrače, volant. Pokud budeš hodnej možná dostaneš i koberečky! V té škodovce jsou ale hodní lidé! Za takovou plečku je 180000 korun moc! Si raději koupím logana, clio, aveo......atd.. Logan má aspoň motor a neposere se po 100000km jako slavná fábie. Kdy to pochopíš, že škoFka neumí dělat benzíny!! Fábku nebrat, po stovce tkm je v pedeli celý motor. Písty, hlava...

05.10.2009 | 19:59:45 | kraken Reagovat

Anonym 21.08

Takže jsme se opět od tebe nedozvěděli nic, krom nadávek tedy,jako vždy jen keci typu F2- auto pro skrčence.
Napiš konkrétně těch spousty větších aut za stejnou cenu řekněme 230 tkč jako stojí nová F2 a ted už ve variantě COMBI.
Moc jich asi dohromady nedáš, co? To bys totiž musel i trochu přemýšlet ,ale to tobě moc nepůjde.
Co se týče ceny,myslím, že konečně Škodovka dorovnala ceny směrem dolů a je to nyní celkem v pořádku a adekvátní.
Zapomen na to, že za 230 tkč, hotově dostaneš větší , auto.
Možná tak Logana, ale to je trochu jiná liga.....
Jinak škodovky se nezastávám, Fábii nemám, ale dost mně tu už ser.. lidi co se naváží a jen plivou do jakéhokoli autora recenze škodule ,který je spokojený. Ty jsi jedním z nich.

05.10.2009 | 16:29:50 | martas Reagovat

Břetislave, Břetislave...Nebylo to tim vinem, co jsi chlastal v baru ?? :-)) A souhlas s Anonymem 8:53.Fabie je bezndejny sunt.Jestli 1.2 nebo 1.4 je stejne jedno, jelikoz Škoda neumi dostat z malyho objemu dostatecnej vykon.Jestli bude mit Fabka 51 nebo 59 kw je fuk.Furt je to slabej a nenazranej pozirac benzinu a nervu.Mozna 1.9 TDI co davali do RS byl do Fabie dustojny agregat.96 kw by do Fabky uz docela pasovalo...

04.10.2009 | 15:38:04 | jamieson Reagovat

anonym fuj

mluvíš blbosti,Ať si jezdí každý čím chce a to neznamená že je pako.To seš možná ty, když píšeš také blbosti

04.10.2009 | 13:06:43 |  Reagovat

21:08

1.4 motor je o něčem než jiném než htp,zvuk,spořeba,výkon.Ale co ta cena ?Ten motor není nejmodernější a stojí víc,než není prodávaná Oct tour s motorem 1.6 (269 000 kč).Jen blázen kupuje ten předražený paskvil fábia,když může mít o 2 třídy vyšší auto.

04.10.2009 | 08:53:02 |  Reagovat

Táta ze záhrobí

Bacha na rasismus. Naši snědí spoluobčané jsou slušní lidé, kteří by hrozně rádi pracovali a vychovávali své děti, ale ty bílý kurvy jim to nechtějí dovolit.

03.10.2009 | 22:50:30 |  Reagovat

Břetislav Hromotluk

Břéťo měl jsi zavolat policii, neboť se zřejmě jednalo o naše snědé spoluobčany, co kradli měděné urny a ostatní barevné kovy.

03.10.2009 | 20:35:49 | Táta ze záhrobí Reagovat

Břetislav Hromotluk

Jel jsi, utíkal jsi, tos tam auto nechal tomu ducovi? A proč ses ho bál? Duchové nic nedělají.

03.10.2009 | 20:24:00 | Krotitel duchů Reagovat

Věříte na duchy ?? Dneska v noci jsem jel z baru zkratkou přes cintorín.Zrazu jsem viděl postavu krčící se při hrobě.Byl jsem jak obařený.Nezmohl jsem se na nic.Najednou se postava otočila a já viděl jeji lesknoucí se oči, které na mě koukali.Pak, když jsem utíkal pryč, jsem slyšel křik.Nespal jsem celou noc.

03.10.2009 | 18:38:35 | Břetislav Hromotluk Reagovat

Vzhledem k osobní zkušenosti Kií Sportage, tak bych si o výrobek této automobilky neopřel ani kolo. Toyota je drahá, ale taky je někde jinde. O Fabii ani nemluvě. Josefe, auto je spotřebák. Nicméně, F2 se líbí možná 4% menšině a že by vyhovovala potřebám? Jakým? Čím? To jsou nesmysly. Je to o tom, že to kupují zabedněnci, kteří si myslí, že tuzemská značka je levná, přičemž ve své tuposti si ani nadokáží otevřít katalog s ND a podívat se na fakta.

03.10.2009 | 11:46:45 | Radek Reagovat

Mazda drahá,Toyota drahá,Honda drahá.Nakonec si otec koupil Kiu Ceed,která za stejnou cenu jako tyto výtvory nabídla mnohem více.

02.10.2009 | 21:59:00 |  Reagovat

Pro Tomáš

Třeba to nejsou tupouni ale fabia se jim líbí, a vyhovuje jejich potřebám. A to je to hlavní. Ne?

02.10.2009 | 21:57:30 | Jos. Farský Reagovat

Jo hold kdo chce psa bítí vždycky si hůl najde.

02.10.2009 | 21:56:27 |  Reagovat

Chtěl bych říct těm tupounům, co zde o duši hájí škodovky - obzvlášť Fabie, aby se zkusili svést s autem jiné značky, podobné ceny a stejné třídy. Pak by poznali, co Škoda dělá za paskvily - hlavně HTP, málo místa, předraženost...Mám na mysli výtvory firem Mazda, Toyota, Honda ( ta je už trošku dražší) ale poslední dobou i automobilky Kia, Hyundai...kvalitní, kultivované motory s nízkým obsahem, s Vtec, VVT-i, atd...o tom se tříhrnkům ve škodě může nechat jen zdát...ale prachy si za krám umí říct, to je fakt! Proboha lidi, otevřete oči!

02.10.2009 | 21:41:01 | tomas Reagovat

Jamieson

No, to bys měl teda co závidět, takovou žumpu! Chachacha! Pochop že škodovkáři jsou kapitola sama pro sebe. Už za komančů byli nesnášenliví. Nenáviděli Trabanty, Wartburgy, Lady... a to jim zůstalo dodnes. Jsou to prosťáčci, a někteří přímo pitomci.

02.10.2009 | 21:10:50 |  Reagovat

martas

ty blbe, jediný kdo tady žvaní jsi ty. Já jsem psal FAKTA k věci, ty jenom kolem sebe pliveš. Takže než začneš někomu nadávat pro nic za nic, tak se nejdřív zamysli nad sebou. F2 máme doma, (1,4)koupil jsem jí manželce (hlavně kvůli bezpečné tuhé karoserii), ale na dálku s ní prostě nejezdíme, je pro skrčence. A co mám já za auto, zrovna takovýmu dementovi psát nebudu, nemám důvod. Pokud si sundáš ty brýle s okřídleným šípem a podíváš se kolem sebe taky na jiná auta, třeba si všimneš sám, kolik lepších při stejné velikosti jich existuje. A mimochodem, proti C1 teda vůbec nic nemám, a věř tomu, že i v ní je místa víc. Máme ji jako služebák (no vlastně P 107) a jezdí se v ní a s ní super, proti tý škodovácký chcíplotině.

02.10.2009 | 21:08:28 |  Reagovat

Zblaznil ses tak mozna ty, jelikoz ja mam narozdil od tobe alespon pravdu.A trefil jsi.Soused ma Skodovku, sice ne novou ale ma.Fabku HTP kombi 2005 Ambiente, nebo Elegance, tusim.A nebuj se, ze zavisti me neseklo a ani nesekne :-))

02.10.2009 | 20:56:56 | jamieson Reagovat

Anonym 18.03

Ty jsi asi jeden s těch co si koupili C1 a myslí si, že mají auto ,vid?
Nekritizuj škodovky a napiš nám co máš doma za zázrak, že je stejně velké a má větší vnitřní prostor jak FÁBIA II.
Ty, že máš doma F2- možná bys mooc, mooc chtěl, tak tu pliveš na ostatní co na to májí,vid.
Zkus se probrat a nech si ty žvásty do hospody.
Nechápu ,proč když se objeví jakákoli recenze na škodovku, tak se tu objeví takoví idioti, co vůbec nepíšou k věci, nepodají žádné argumenty, čísla atd. ,ale žvástat jim jde dobře.

02.10.2009 | 20:35:16 | martas Reagovat

Tak je to tady,

jamieson se nám dočista zbláznil, a to asi definitivně. Zřejmě si jeho soused kopil novou škodovku a s jamiesonem to ze závisti seklo.

02.10.2009 | 20:28:56 |  Reagovat

No Skodovky jsou, jak napsal anonym skutecne nepovedene.Snad krom Octy RS, anebo treba Laurin Klement.S velkym sobezapiranim mozna Superb a to jedine 2,8 a to nemluvim o tristnich jizdnich vlastnostech (jeste horsi nez Passat, ve srovnani s Mondeem, BMW 5 nebo Mercedes C ani nemluve).No pohodli je docela slusne.Spolehlivost nic moc.Znam lepsi.A to jsou ty lepsi modely.Fabka celkove je NEPOVEDENE a hlavne kur...sky predrazene auto.Stejne tak Roomster, Yeti a jina spodina.Ve dnesni dobe si novou Skodovku koupi jen dement.

02.10.2009 | 20:06:10 | jamieson Reagovat

no já vám nechci hanět vaše škodovky ,ale nejsou fakt lepší auta za tu cenu?.Oktávka je pěkná.ale fábka ne.Nechápu proč to fakt lidi kupujou.

02.10.2009 | 18:06:25 |  Reagovat

Josef Farsky

Popravdě, nemám větší auto, ale má rozhodně mnohem lepší ergonomii a zejména nesrovnatelně prostornější interiér. Nemusíš mít zrovna velké auto, abys mohl cestovat pohodlně. Chce to jen lépe vybírat. Fabii máme taky, ale na dovolenou bychom s ní nikdy nejeli (jeli jsme jednou, a stačilo - noční můra!) Škodovka je za opicema, jsou tam asi všichni natvrdlý, protože co výrobek, to perla... Zaplaťpánbů, za pár týdnů budou zase na dně, němci už fábie nechtějí a management poleze po zemi po břiše, aby ty jejich nádhery někdo koupil. Možná pomůžou ti naši pitomci (politici) a zavedou šrotovný u nás. Tak si bude zase škodovka pár měsíců vyskakovat, než opět padne na hubu.

02.10.2009 | 18:03:53 |  Reagovat

Pro - Anonym - Fuj!

Dvoumetrovýmu chlapovi, jako jseš Ty může být Fábie malá to uznávám, proto sis pořídil něco většího žejo? Ale spoustě lidí ten prostor stačí a asi to nebude tím, že jsou to paka
Cenová politika Škodovky je díky konkurenci a nízkému odbytu už ok....

02.10.2009 | 14:45:37 | Jos.Farsky Reagovat

Anonym:

Jasně, a Mercedes C by měl být za 399900,- Kč. Jak je možné, že to tak není?! :o)

02.10.2009 | 14:14:51 | Itall Reagovat

Odpovídající cena nové Fabie by měla být následující: 1.2 HTP cena do 130 tisíc, jiná motorizace do 180 tisíc. Nehorázně předražené a nevybavené krámy.

02.10.2009 | 14:01:10 |  Reagovat

Anonym:

Auty stejné třídy jako Fabia jezdí na dovolenou milióny lidí, tak nenech prchlivost cloumat tvým majestátem. Když ti to nevyhovuje, jezdíš větším autem (jako další milióny lidí). Kde je problém?

02.10.2009 | 13:52:00 | Itall Reagovat

Fuj!

Jet na dovolenou s jakoukoli fábií je masochismus, nebo debilismus. V té kabině se nedá vůbec mluvit o pohodlném sezení. Na dálku je to hotové mučení, o motoru a spotřebě naložené fabie ani nemluvím! Je to sralbotka na ježdění okolo komína, na nákupy, do školky pro děti... ale dálky? Jenom cvok. Jenom pako, které nikdy nejelo v jiném autě, může se jako skrčenec krpatit ve fábii na dovolenou.

02.10.2009 | 13:33:52 |  Reagovat

Hluk

Zdravím a připojuji svůj rezultát na Fábii 1.2 HTP 51 kw, r. v. 2009.
Je to auto do města a pro tento účel slouží velmi dobře. To pak nevadí vyšší hlučnost a "výkonová rezerva" pro předjíždění, jak mnozí vytýkají.
A to jsou asi dva jediné mínusy. Jinak musím říct že pro daný účel se tahle škodovka povedla a nedivím se, že jí lidé kupují a to dokonce i jako rodinný vůz, se kterým jedou i na dovolenou.
Přeji hodně šťastných km!

02.10.2009 | 12:41:56 | Jos.Farsky Reagovat