Rok výroby:2005Typ motoru:1.2HTPStav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:16. 2. 2007
Pazvuky v palubní desce, vypadávající zvuk levého reproduktoru, rány z podvozku (obligátní kosti stabilizátorů), porucha řídící jednotky, praskající žárovky v předních světlech, problikávající kontrolky, přičemž ve značkovém servisu jsem natrefil na opravdové "odborníky." Proč blikají kontrolky to nikdy nezjistili...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fabii jsem měl půjčenou na měsíc a půl jako služební, jednalo se o krátký model. Popíšu jen vlastní subjektivní dojmy, které jsou pro mě dost bídné. Vnější vzhled je natolik profláklý, že nemá cenu ho řešit. Unifikovaná brambora.
V interiéru mi vadil stísněný vnitřní prostor (a to měřím 182cm vážím 78kg!), málo místa na montáž dětské sedačky, tři lidi vzadu si připadají jako sardinky, otlučená pravá noha od ostrého středového panelu, tvrdá sedadla, nehezká palubní deska, maličký zavazadlový prostor a tak by se dalo pokračovat. Zkrátka rozčarování. Jízdní vlastnosti jsou slušné.
Nesmutnější jsou ale dojmy z motoru. Od tříválce se 40kw se nedají čekat zázraky, ale že to bude taková hrůza jsem nečekal. Ve městě ještě jakž takž, ale mimo i když jede jen řidič a spolujezdec, tak předjíždění čehokoli vyžaduje notnou dávku odvahy a hodně dlouhý a hlavně prázdný úsek silnice, jinak je to ruská ruleta. Výkonová rezerva neexistuje, sešlápnutí plynového pedálu na podlahu vyvolá jen vlažnou odezvu. Škoda 120 v dobrém stavu vás pěkně prožene.
Jízda po dálnici vyžaduje horečné podřazování před každým stoupáním a otravný a hlasitý zvuk tříválce radosti taky moc nepřidá. Pokud naložíte více lidí a zavazadla, tak z auta se stane brzda provozu a motor skučí utrpením v každém kopečku. ( = vír v nádrži). Jaká bude životnost motoru radši ani nechci vědět. A největší perlička je.... spotřeba. Při běžném ježdění, dodržování limitů a udržování kroku s okolním porovozem průměr 8,3 l/100km!
Na moderní a pokrokový motor (jak tvrdí výrobce) o obsahu pouhých 1.2l a s třemi válci je to trošku moc! Za stejné litry mi jezdil 19 let starý Opel Kadett Kombi co jsem měl jako svoje první auto, ale to byl dvoulitr, měl najeto 380 tisíc km a byl přestavěný na LPG! Při obsazení 4 lidmi a zhruba 20 kg zavazadel a rychlejší jízdě po dálnici (130-140 km/h) Fabia zhltla 12,5 litru!! To už je fakt síla.
Na závěr mi jen zbývá říci díkybohu, že jsem ji měl jen půjčenou. Koupit si Fabii domů, hořce bych zaplakal. Je to nenápaditě vypadající auto s ubohou základní výbavou, stísněným prostorem, nenažraným, líným motorem a přemrštěnou cenou, za jehož vysoké prodeje může jen falešný patriotismus ortodoxních škodovkářů. Tím se nechci dotknout majitelů jiných typů škodovek, kteří jsou s nimi spokojeni. Hovořím jen o tomto konkrétním modelu na základě mých vlastních zkušeností. Fabii bych si tedy nikdy nekoupil.
U Fabie jsou přední žarovky H7 a tento typ žarovek odchazí poměrně často i u jiných aut.Pokud není zavada v dobijení nebo v el. instalaci tak se s tim musime smiřit že se častěji měni.A když uvažím že se svití pořad tak mužem být radi i za to.
Recenze určitě pohladila řadu antiškodofkářů. Bral bych jí víc vážně, kdyby jí napsal majitel vozu, tj. ten, který všechno platí, a nejen věčně nespokojený zaměstanec. Přesto recenci nezpochybňuji, ale pár údajů v ní postrádám. Jedná-li se o firemní vůz, bylo by dobré znát stávající stav tachometru (nechápu proč není uveden) a také informaci kolik se na ní vystřístřídalo řidičů. Provozujeme ve firmě také několik osobáků a dodávek a ze zkušenosti vím, jak propastný je rozdíl v zacházení s autem mezi skutečným majitelem a některými (ne všemi) zaměstananci. Někteří dokázali po dvou letech odrovnat podstatně dražší vozy a ti si také ani lepší vozítko než Fabia 1.2 HTP nezaslouží.
Táta měl 40KW fabku 3roky a naprostá spokojenost. I přes nejslabší motor jsem nebyl žádná brzda, na dálnici tachometrových max.170, jinak 140 stabilně bez problémů. Průměrná spotřeba kolem 6,5 na delší trasy i 5,5. Závada pouze jedna - tyčka stabilizátoru. Uvažoval jsem, že si ji od táty koupím, ale potřeboval jsem více prostoru, koupil jsem Fiat Marea Weekend 1,9JTD a jsem naprosto spokojený .Italský design se prostě nezapře, na to, že mne každý od fiata zrazoval, spolehlivost zatím O.K.
Proč sem motáte HRUŠKY S JABKAMA,BMW,PRIMERA-versus fabka,nezajímá mně od kud je ten podvozek, ale že ho FABIA měla na rok 99 vynikající a srovnatelné auta tzn. CLIO 2,PUNTO 2, THALIA apod.mohly jen závidět. Jo a zpracování- nenechte se vysmát- tyhle malé auta jsou o min. jednu třídu níže. A cena ta se vytváři trhem, v Itálii stojí PUNTO mnohem více než FABIA. Proč ne když se prodává, fiat by byl tupý kdyby toho nevyužil, to samé tady Škodovka, stačí trochu popřemýšlet.
Proti znacke skoda teda nic nemam, ale Fabia je pre mna trochu sklamanie. Premrstena cena ( ako starsich tak aj novich aut ), pomerne nekvalitne spracovanie, uvolnovanie plastou a pazvuky z vnutra vozu ... atd. Kto pise ze to tak nieje nech si skusi prezries cenniky ..., popripade najlepsie bude raz za cas sadnut aj do ineho auta ( kludne aj v tej istej cenovej kategorii ). Rozhodne vsak nekritizujem jazdne vlastnosti, ktore mi pridu ako slusne....
Podvozek nie je vytvor Škody ale VW tak ako aj celý zbytok Fabie, ak o tom nevieš, takže se chlubíš cudzím. A že iný nemali lepšie podvozky? HA HA. Primera rok 1990 viacprvková predná aj zadná naprava, BMW e36 taktiež, honda prelude....a spousta ďalších ..
Á další zabedněný fiaták,zvláštní že největší kritici škodovek jsou od této super kvalitní značky FIAT.Jinak fabka měla už v roce 99 podvozek o kterém se fiatu,renaultu a dalším jen zdálo.Další věc-nechápu proč si někdo jako firemní pořídí městský HTP a pak si stěžují-jejich blbost že šetří na nepravém místě. Jediné s čím mohu souhlasit je spotřeba-pokud na to šlapete tak HTP papá-je určeno spíš pro pohodovou neagresivní jízdu.Tot vše!
když design, tak jedině ital, a z němců jedině BMW, nebo nové oply. Taková Corsa, či Grande Punto, je jiný kalibr než stará či nová fabia. Jinak tříválec dělá i toyota v yarisu. Je to ale o třídu výš v kvalitě než fabia. Ale je to pořád jen tříválec. Kultivované motory prostě VW neumí. a jsou drazí.
když design, tak jedině ital, a z němců jedině BMW, nebo nové oply. Taková Corsa, či Grande Punto, je jiný kalibr než stará či nová fabia. Jinak tříválec dělá i toyota v yarisu. Je to ale o třídu výš v kvalitě než fabia. Ale je to pořád jen tříválec. Kultivované motory prostě VW neumí. a jsou drazí.
Vinikajicí a přesně trefená recenze!!!Souhlasím a jen dodám,že se škoda pořád chlubí co nemají za kvalitu a neumi ani udělat pořádný motor.Myslím tím ty jejich třívalce.Vždyt to je hnus v životě bych si tříválec nekoupil.To není motor to je šicí stroj!!!!!!No akorat asi trošku upravený.Ale jak říká autor těch ortodoxnich škodovkářu je ještě dost ale každým rokem se podíl škody na našem trhu zmenšuje a to je dobře.Tam at se chlubí,že prodali tolik a tolik aut v číně jo tam se jich vleze!A to nemluvím o dizajnu.Kdo ty auta tam kreslí?Není to náhodou nějaký slepec?Fuuuj!Viděl jsem minulý týden na Primě v Autosalonu test nového Fiatu Bravo.To bylo nádherné autíčko a pokoukáníčko.Takže voláááám skodovkoooo tak se děláááá dizáááájn.
Naprosto trefná recenze. Můžu jen souhlasit. Za ty peníze je na trhu několik aut s mnohem lepším motorem i výbavou, než má Fabia .2 HTP. Konkrétně uvedu třeba Renault Thalia 1.4 s klimatizací a další lepší výbavou za 260 tisíc Kč. Dále např. Hyundai Accent 1.3i, všechny okna v elektrice, centrál, posilovač, ABS za 270 tisíc Kč. Dalo by se pokračovat ale pro ortodoxní škodovkáře se stejně nemá cenu namáhat.
No nějak se mi nepozdává že by to bylo s tím prostorem pro řidiče tak špatné. Mám také 182cm a vážím o 30kg více než Vy a necítím se nijak utiskován, a to jsem zvyklý na daleko větší a silnější vozy. Dále je pak potřeba si uvědomit co hodnotíte a k čemu to používáte. Nejslabší motor a možná i strohá výbava základního modelu určitě každého neoslní, ale za stejný peníz si z nových aut jen těžko vyberete něco s pořádným motorem, plnou výbavou a velkým prostorem..
No s tím předjížděním, Fabka není auto na předjíždění. Je to optimální auto do města a příměstí, pokud často jezdíš po dálnici chce to jiné auto. Taky mám Fabii a na takovéto ježdění do města a domů + občas dál to stačí a nemůžu s těžovat. Na ježdění cca okolo 100-110 Km/h ale plně vyhovující
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Ta spotřeba je hustá
No nestačím se divit, mám Hondu 2.3 L, automat, 1600 kg..a žere mi to 9,5 - 12L
11.10.2007 | 09:13:41 | Pavel Reagovat
žarovky
U Fabie jsou přední žarovky H7 a tento typ žarovek odchazí poměrně často i u jiných aut.Pokud není zavada v dobijení nebo v el. instalaci tak se s tim musime smiřit že se častěji měni.A když uvažím že se svití pořad tak mužem být radi i za to.
26.07.2007 | 18:50:24 | mira Reagovat
Recenze určitě pohladila řadu antiškodofkářů. Bral bych jí víc vážně, kdyby jí napsal majitel vozu, tj. ten, který všechno platí, a nejen věčně nespokojený zaměstanec. Přesto recenci nezpochybňuji, ale pár údajů v ní postrádám. Jedná-li se o firemní vůz, bylo by dobré znát stávající stav tachometru (nechápu proč není uveden) a také informaci kolik se na ní vystřístřídalo řidičů. Provozujeme ve firmě také několik osobáků a dodávek a ze zkušenosti vím, jak propastný je rozdíl v zacházení s autem mezi skutečným majitelem a některými (ne všemi) zaměstananci. Někteří dokázali po dvou letech odrovnat podstatně dražší vozy a ti si také ani lepší vozítko než Fabia 1.2 HTP nezaslouží.
18.02.2007 | 10:26:06 | Slávek Reagovat
Fabka
Táta měl 40KW fabku 3roky a naprostá spokojenost. I přes nejslabší motor jsem nebyl žádná brzda, na dálnici tachometrových max.170, jinak 140 stabilně bez problémů. Průměrná spotřeba kolem 6,5 na delší trasy i 5,5. Závada pouze jedna - tyčka stabilizátoru. Uvažoval jsem, že si ji od táty koupím, ale potřeboval jsem více prostoru, koupil jsem Fiat Marea Weekend 1,9JTD a jsem naprosto spokojený .Italský design se prostě nezapře, na to, že mne každý od fiata zrazoval, spolehlivost zatím O.K.
17.02.2007 | 21:37:25 | Zdeněk Reagovat
FABKA JE DOBRÁ
Proč sem motáte HRUŠKY S JABKAMA,BMW,PRIMERA-versus fabka,nezajímá mně od kud je ten podvozek, ale že ho FABIA měla na rok 99 vynikající a srovnatelné auta tzn. CLIO 2,PUNTO 2, THALIA apod.mohly jen závidět. Jo a zpracování- nenechte se vysmát- tyhle malé auta jsou o min. jednu třídu níže. A cena ta se vytváři trhem, v Itálii stojí PUNTO mnohem více než FABIA. Proč ne když se prodává, fiat by byl tupý kdyby toho nevyužil, to samé tady Škodovka, stačí trochu popřemýšlet.
17.02.2007 | 15:27:54 | karel Reagovat
Proti znacke skoda teda nic nemam, ale Fabia je pre mna trochu sklamanie. Premrstena cena ( ako starsich tak aj novich aut ), pomerne nekvalitne spracovanie, uvolnovanie plastou a pazvuky z vnutra vozu ... atd. Kto pise ze to tak nieje nech si skusi prezries cenniky ..., popripade najlepsie bude raz za cas sadnut aj do ineho auta ( kludne aj v tej istej cenovej kategorii ).
Rozhodne vsak nekritizujem jazdne vlastnosti, ktore mi pridu ako slusne....
17.02.2007 | 13:45:53 | Reagovat
Martin
Podvozek nie je vytvor Škody ale VW tak ako aj celý zbytok Fabie, ak o tom nevieš, takže se chlubíš cudzím. A že iný nemali lepšie podvozky? HA HA. Primera rok 1990 viacprvková predná aj zadná naprava, BMW e36 taktiež, honda prelude....a spousta ďalších ..
17.02.2007 | 12:19:43 | Reagovat
fabia je dobrá
Á další zabedněný fiaták,zvláštní že největší kritici škodovek jsou od této super kvalitní značky FIAT.Jinak fabka měla už v roce 99 podvozek o kterém se fiatu,renaultu a dalším jen zdálo.Další věc-nechápu proč si někdo jako firemní pořídí městský HTP a pak si stěžují-jejich blbost že šetří na nepravém místě. Jediné s čím mohu souhlasit je spotřeba-pokud na to šlapete tak HTP papá-je určeno spíš pro pohodovou neagresivní jízdu.Tot vše!
17.02.2007 | 10:50:29 | karel Reagovat
Souhlas
když design, tak jedině ital, a z němců jedině BMW, nebo nové oply. Taková Corsa, či Grande Punto, je jiný kalibr než stará či nová fabia. Jinak tříválec dělá i toyota v yarisu. Je to ale o třídu výš v kvalitě než fabia. Ale je to pořád jen tříválec. Kultivované motory prostě VW neumí. a jsou drazí.
17.02.2007 | 10:47:40 | michalcj Reagovat
Souhlas
když design, tak jedině ital, a z němců jedině BMW, nebo nové oply. Taková Corsa, či Grande Punto, je jiný kalibr než stará či nová fabia. Jinak tříválec dělá i toyota v yarisu. Je to ale o třídu výš v kvalitě než fabia. Ale je to pořád jen tříválec. Kultivované motory prostě VW neumí. a jsou drazí.
17.02.2007 | 10:47:38 | michalcj Reagovat
Vinikajicí a přesně trefená recenze!!!Souhlasím a jen dodám,že se škoda pořád chlubí co nemají za kvalitu a neumi ani udělat pořádný motor.Myslím tím ty jejich třívalce.Vždyt to je hnus v životě bych si tříválec nekoupil.To není motor to je šicí stroj!!!!!!No akorat asi trošku upravený.Ale jak říká autor těch ortodoxnich škodovkářu je ještě dost ale každým rokem se podíl škody na našem trhu zmenšuje a to je dobře.Tam at se chlubí,že prodali tolik a tolik aut v číně jo tam se jich vleze!A to nemluvím o dizajnu.Kdo ty auta tam kreslí?Není to náhodou nějaký slepec?Fuuuj!Viděl jsem minulý týden na Primě v Autosalonu test nového Fiatu Bravo.To bylo nádherné autíčko a pokoukáníčko.Takže voláááám skodovkoooo tak se děláááá dizáááájn.
17.02.2007 | 09:27:17 | EDDIE Reagovat
Naprosto trefná recenze. Můžu jen souhlasit. Za ty peníze je na trhu několik aut s mnohem lepším motorem i výbavou, než má Fabia .2 HTP.
Konkrétně uvedu třeba Renault Thalia 1.4 s klimatizací a další lepší výbavou za 260 tisíc Kč. Dále např. Hyundai Accent 1.3i, všechny okna v elektrice, centrál, posilovač, ABS za 270 tisíc Kč.
Dalo by se pokračovat ale pro ortodoxní škodovkáře se stejně nemá cenu namáhat.
16.02.2007 | 19:24:31 | Luki Reagovat
Fabia 1.2 ZTP
Do slova a do písmene souhlasím s autorem recenze, k tomu není co dodat.
16.02.2007 | 17:04:33 | Neri Reagovat
To se mi nějak nezdá..
No nějak se mi nepozdává že by to bylo s tím prostorem pro řidiče tak špatné. Mám také 182cm a vážím o 30kg více než Vy a necítím se nijak utiskován, a to jsem zvyklý na daleko větší a silnější vozy. Dále je pak potřeba si uvědomit co hodnotíte a k čemu to používáte. Nejslabší motor a možná i strohá výbava základního modelu určitě každého neoslní, ale za stejný peníz si z nových aut jen těžko vyberete něco s pořádným motorem, plnou výbavou a velkým prostorem..
16.02.2007 | 15:47:38 | Reagovat
Fabia není Porschák
No s tím předjížděním, Fabka není auto na předjíždění. Je to optimální auto do města a příměstí, pokud často jezdíš po dálnici chce to jiné auto. Taky mám Fabii a na takovéto ježdění do města a domů + občas dál to stačí a nemůžu s těžovat. Na ježdění cca okolo 100-110 Km/h ale plně vyhovující
16.02.2007 | 14:06:20 | Dave Reagovat