Recenze Škoda Fabia Combi
“Robustní, spolehlivý, combi nadčasový design, v základu podmotorizovaný.”

Autor recenze: Martin Kondor (38 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,4 MPI 50kW Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:98 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 6,65 l/100 km Vloženo: 27. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 110 125

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Poruchy v průběhu garance:

1) Vrzání palubní desky - výrobní vada.

2) Kvalita metalízy na zadních dveřích - způsobeno pravděpodoně nedodržením technologického postupu při výrobě.

Poruchy po záruce:

1) Závada na mechanismu stahování okna spolujezdce (prasklé lanko), řešeno bohužel výměnným způsobem celého mechanismu - cena za opravu cca. 2.000,-Kč.

2) Výměna teleskopických vzpěr zadních dveří - cena za opravu cca. 1.500,-Kč.

3) Výměna motorku odstřikovačů - cena za opravu cca. 1.200,-Kč.

4) Po 80.0000km výměna příčných stabilizátorů - cena za opravu cca. 800,-Kč.

5) Výměna trysek předních odstřikovačů - cena za opravu cca. 600,-Kč.

Auto je opravováno ve značkovém servisu v intervalech předepsaných výrobcem.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobrý den.

Rád bych se podělil o zkušenosti s užíváním našeho rodinného vozuFABIA Combi Style (vylepšený Clasic) s motorem 1,4 MPI 50kW.

Vozidlo jsme si pořídili jako nové v roce 2002 za 372.000,-Kč, které jsme si prodejcem (autorizovaný servis) nechali dovybavit střešními lyžinami, blokací zpátečky, ochrannými pravy a zejména přečipováním z 50kW na 57kW. I s takto upraveným motorem je ale dynamika vozu nedostatečná a relativně bezpečné předjíždění bez přebytku rychlosti je nutno provádět na 3. rychlostní stupeň s využitím maximálního výkonu motoru kolem 5.000 1/min (vím o čem mluvím - mám zkušenosti s řízením široké škály vozů až o dvě třídy výše ze služebních cest do zahraničí). Dlouhodobá průměrná spotřeba dle údajů z tachometru a tankování je 6,65 litru na 100km, což je údaj lepší než udává výrobce. Archaická OHV technika motoru způsobuje, že motor relativně dobře táhne odspodu a i při plném obsazení projetí Alp po dálnici přes Gratz, Klagenfurt a Villach na 5. rychlostní stupeň již několikrát proběhlo naprosto bez problémů.

Pokud se auto při plném obsazení rozjede na tachometrových 140km/h stačí plyn v mírně kopcovitém terénu jen "lechtat" což vede k výrazně snížené spotřebě, která umožňila již několikrát na jedno natankování po hrdlo nádrže absolvovat cestu z Kobaridu (Slovinsko) až na Moravu do Kopřivnice, aniž by bylo nutné využít rezervu nádrže. Co se týká ovládání vozidla s 15 palcovými koly a pneumatikami 195/50, tak průjezdy zatáčkami jsou naprosto bez problémové, řízení, žazení a spojka jdou úžasně lehoučce a přesně, takže vždy když přesednu do služební Octávie, C4 nebo nové Astry, tak cítím znatelný rozdíl. V tomto ohledu jsem lepší pocit a to se týká i předních sedaček prozatím zažil jenom v novém Golfu.

Auto je po dovybavení odhlučňovací sadou přední kapoty tak tiché, že při průjezdu areálem firmy kde pracuji, občas musím před přede mnou jdoucími chodci vyšlápnou spojku a zvýšit otáčky, aby mne vůbec zaregistrovali a uhnuli stranou. V případě malého zatížení se jeví podvozek zbytečně tvrdý, dojem při plném obsazení je v tomto ohledu lepší. Další negativum vidím v přehnané mohutnosti předních sloupků, které jsou tak široké, že výrazně omezují zorné pole řidiče. Kufr je velmi skladný, takže umožňuje s trochou šikovnosti přepravu paraglidu s kompletním vybavením spolu s hlubokým dětským kočárkem. Na zadních sedačkách není místa nazbyt, jejich úhel je však pro moji páteř naprosto ideální a vzhledem k šikovnému vykrojení předních sedaček nemám problém si sednout za sebe i při mé výšce 186cm.

Celkový dojem: Prozatím vesměs pozitivní. Hlavní chybou bylo, že jsme šetřili na klimatizaci, která i přes tónování skel na dlouhých cestách v letních vedrech citelně schází. Co se týká aktuální volby nového vozu asi bych bych dnes volil spíše KIA Ceed SportyWagon. Rozhodnutí by mohla snad jedině zvrátit přítomnost značkového ŚKODA servisu, který se nachází 5 min. pěškly od firmy kde pracuji. Toto je již však věc ryze individuální.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Pěkná recenze:)..jen s těmi slovy že je robustní a nadčasová.s tím nesouhlasím ..dle mě je to nehezký střep.O nadčasovosti se dá mluvit u některých aut..co vznikla v letech 1995-2000 a ještě se drží že nevydají až tak staře.Třeba Accord 1999..P 406 od roku 2000 a spousty dalších.K designu Fabie se nedokážu ani vyjádřit.Přijde mě to jako ...že auto musí mít karoserii tak se tam nějaká dala aby to bylo jak má,bez jakéhokoliv nápadu..a zaujetí.Všude samí zbytečný plast..který ani není hezky a k tomu tvrdý jak kamen.Což třeba Fabia II už je na tom lépe..ale zase to przní exterier..pro mě jediná Škodovka jenž bych bral..ale asi bych si ji nekoupil..by byla Octavia 2010 RS Combi...vlastně mě se líbí jen 2 starý MB a ta Octavia.

19.12.2011 | 09:25:10 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

No recenze je fakt pekna kezby by bylo takovych vice.Jinak Fabie jako takova je dle mne nepodarek.Cus.

21.03.2009 | 15:27:58 | jamieson Reagovat

Fabia versus Superb - dodatek č. 2

Dobrý den.
Po dnešním návratu ze služební cesty z Tuebingenu (Německo), které jsem tentokrát absolvoval s vozem ŠKODA SUPERB 1,9 TDI 98kW musím ještě jednou vyzdvihnout lehkost řízení FABIE, zejména chodu spojky a vůbec pohodlnost posedu za volantem na dlouhých cestách. Popojíždění se SUPERBEM v dnešních kolonách na D1 bylo vzhledem k tuhému chodu volantu a chodu spojky opravdu dost vyčerpávající. Také mi vadila "vanovitá" podlaha SUPERBU, která znemožňovala nalezení příjemnější polohy pro nohy ve chvílích, kdy jsem používal tempomat. Na druhou stranu jsem tentokrát se SUPERBEM mohl zažít na 17 palcových kolech 225/45 nesrovnatelný pocit velmi příjemné jízdy s mohutným vozem, kdy nerovnosti vozovky jsem pociťoval nesrovnatelně méně než v případě FABIE. Chování vozu i při maximálně dosažené rychlosti na německé dálnici (tachometrových 230km/h z kopce - přečipovaný motor) bylo jisté a příjemné. Po této služební cestě vím, že můj další vůz bude muset v rámci výbavy obsahovat rovněž tempomat, který je na dlouhých cestách v některých momentech k nezaplacení.

25.09.2008 | 21:29:02 | Martin KONDOR Reagovat

perfektní auto

Zdravím všechny, toto auto dobře znám, jezdím s ním 3roky po dvou předchozích majitelích (kolegové z práce).Je to firemní vozidlo a nyní má najeto cca 230000km a motor tiše přede a je pohodový. Ano, s tímto motorem se dá jet z Mikulova do Splitu na jednu nádrž což je cca 5,6l/100km, dovolená (počítáno z Ostravy) v Chorvatsku vyjde na necelé 3nádrže. Mám 199cm a jako řidič je to v pohodě,ikdyž si za mě nesedne nikdo, na sedadle jsou jen zavazadla. V autě je ticho a motor je dynamický - sa mozřejmě se musí při předjíždění podřadit i na trojku - ať to má švih a je to bezpečnější.
Závady jsou bežné opotřebením a stářím vozu, olej nežere, jediná závada je u této série s tím,že při jízdě za deště se tak cca co 4měsíce zblázní řídící jednotka a musí se resetovat odpojením baterie - jinak nefungují blinkry a sterače fičí na plný výkon i po vytáhnutí klíče ze zapalování - stačí vozit 10mm stranový klíč a za minutu je po problému :)
Jinak mohu auto jen doporučit, jezdil jsem v hodně autech ale tato verze škodovky mě nenechala napochybách, že se jedná o slušný vůz a konkurenci nechává za sebou.... ale to je jen můj názor.

20.09.2008 | 01:00:04 | Petr Bitner Reagovat

Spätné zrkadlá sú dôležité

A dosť sa čudujem, že vôbec niekoho môže napadnúť vyrábať takú hlúposť ako je "mini" spätné na pravej strane.Spätné zrkadlá sú jedným zo základným prvkom aktívnej bezpečnosti a myslím, že to väčšina vodičov nedoceňuje. Keď som si ja vyberal nové auto tak jednou z prvých vecí bolo aký je výhľad smerom dozadu.

04.09.2008 | 07:45:48 | Dušan Mihálik Reagovat

Dodatek k recenzi

Dobrý den.

V hodnocení vozu jsem dále pozapomněl na výměnu pravého zrcátka za větší panoramatické, které mě spolu s nástřikem v barvě vozu a s montáží přišlo na cca. 1.000,-Kč.

Původní zmenšonou verzi zrcátka která se u koncernu VW vyskytovala v minulosti paradoxně i na modelech o dvě třídy výše, považuji z hlediska bezpečnosti za nedostatečnou. Výhled do strany je teď nesrovnatelně lepší a vůz navíc i lépe vypadá - vřele doporučuji. Škoda jen, že jsem si daný nedostatek neuvědomil již při koupi nového vozu, protože toto provedení zrcátka muselo vzhledem k exportu vozů do GB existovat již v roce 2002.

Otázkou je, jestli by podobný "tuning" z montážní linky výrobce vůbec akceptoval.

Co se týký poznámky "combi nadčasový design", je to o individuálním vkusu. Osobně si myslím, že design verze combi vypadá docela vyváženě (s podélnými nosiči pak ještě lépe) a i po letech se nemá příliš za co stydět.

Rovněž interiér vozu převzatý z verze elegance s řadou chromovaných doplňků hodnotím i po letech kladně, protože je docela sladěný, dobře se čistí včetně od zvratků (děti) a i po sedmi letech užívání vypadá jako nový.

Kladně hodnotím příjemné zelené podsvícení "budíků" a rádia, které mi vyhovuje více než červené nebo modré podsvícení u jiných vozů.

Dnes již archaické originál rádio SYMPHONY vzhledem k osmi standardně namontovaným reproduktorum dokáže ve voze vyvolat docela slušnou zvukovou kulisu.

04.09.2008 | 01:23:48 | Martin Kondor Reagovat

Fabii nepovažuju za auto s nadčasovým designem..Myslím, že ani není moc hezká. Nadčasový design si spojuji s auty jako audi 80 B3,B4, renault laguna I, VW golf III apod.

02.09.2008 | 13:32:28 |  Reagovat

Sloupky

Nejmenší A sloupky měl snad jen Olcit

02.09.2008 | 12:49:12 | KubikCv Reagovat

A stĺpiky sú problém.

Dobrá recenzia.
Len k tým A stĺpikom. Tento "problém" pozná každý vodič moderného vozidla. Je to daň za pasívnu bezpečnosť ktorá paradoxne znižuje aktívnu bezpečnosť. A stĺpiky pri čelnom náraze prenášajú energiu nárazu do strechy. Síce auto je potom totálka ale posádka má veľkú šancu na prežitie.
Taká Felícia má super malé predné stĺpiky, ktoré obmedzujú zorné pole minimálne. Ale nechcel by som byť v tomto aute pri čelnom (alebo i inom) náraze.



02.09.2008 | 12:28:33 | Dušan Mihálik Reagovat

Tak nějak by to mělo vypadat

Děkuji za fakt dobrou recenzi. Opravy,ceny i subjektivní názory+ zkušenosti......takhle nějak by to mělo vypadat. A ikdyž ne se vším mohu souhlasit-měl jsem krátkou verzi s identickým motorem, tak se jedná o zdařilou recenzičku.

02.09.2008 | 11:38:20 | martas Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia