Recenze Škoda Fabia 1.2 HTP
“Smíšené pocity”

Autor recenze: smart všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1.2 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:76 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 14. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Výměna silentbloků na cca 40tis. km

Výměna středního a zadního dílu výfuku na asi 55tis. km

Výměna ventilů na 76tis. km -častý problém HTPéček


Hodnocení a zkušenosti s autem

Fabii 1.2 HTP 40 kW jsem si koupil, protože se mi jevila jako ideální vůz pro mé ježdění (90% město, četné starty). Což se však potvrdilo pouze částečně. Navzdory mnoha pozitivním dojmům, se v průběhu let projevila i řada nedostatků.

Nejdříve pár slov o mém ježdění. Auto startuji v průměru tak 10x denně, v zimě i v létě. Parkuji venku a nikdy nebyl problém se startováním. A to mám pořád původní autobaterii.

Fábie se dobře ovládá, má přesné řazení a celkově působí solidně. Měl jsem 2 malé kolize a nárazníky vůbec nic nepoznaly. Každopádně toto auto není určené pro svižnou jízdu, 40kw pro poměrně těžký vůz je málo. Je to auto do města. Na dálnici je únosná spotřeba tak do rychlosti 110km/hod, pak rychle stoupá a může se vyšplhat i k 10L/100km/h (při 150km/hod). Ve městě se drží kolem 7L. Tříválec je poměrně živý při rozjíždění a při jízdě s otáčkáma do 3000. Pak ztrácí na síle.

Co se týče spolehlivosti, čekal jsem trochu lepší vůz. I když auto opravdu nešetřím (parkování venku, velmi časté starty), přeci jenom jsem již několik oprav musel provést. Jejich seznam, jsem napsal výše. Některé dalších "mouchy" tohoto vozu jsou napsány níže, v přehledu kladů a záporů.

Klady: zpracování interiéru
bezpečnost
podvozek
měkké plasty na palubní desce
dostupnost náhradních dílů
sedadla
dobré brzdy
vzhled

Zápory: málo svižná jízda
kultivovanost chodu 3válce
problémy s ventily (výměna v aut. servisu 17tis, v
neuat. 6tis.)
středový panel (bolí od něj pravé koleno)
někdy vrže palubní deska
předimenzovaný posilovač (ve vyšších rychlostech)
časté praskání žárovky předního světla

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

OK

Fábiu netreba nejako obzvlášť predstavovať. Všetci vieme ako vyzerá, ako odvezie, koľko odvezie a pod.
Tá naša je 1.2 HTP 47/kW,r.v.2003 a má 250.071km...je to firemné auto, ktoré má pravidelný servis. Každých 15.000 km, meníme olej Castrol, filtre, sviečky a pod. Vozidlo ešte nikdy nebolo v servise pre poruchu!!!! Jazdí sa na nej denne 50-200km /jeden vodič-ja/ a ešte nikdy ma nenechalo na ceste. Motoricky 1000% stav. Poruchy: odierky laku na plast.prednom nárazníku/od vapky a kamienkov/,pretáčajúci sa zámok dverí...možno je to vydarený kus, ale kto sa prevezie, tak nikto nepovie, že má toľko km. O auto sa treba starať a nezanedbať servis...potom ide ako swiss watch:)

02.02.2011 | 01:44:27 | nesztor Reagovat

Myslete si co chcete...

Hnuj je zbytecne ridke slovo, spis bych rekl vosk. Potom ho vyjety davam do pily na mazani retezu a ta pila ho skoro neumi protahnout triskou. Jenze na tech 45 tisic mi v puvodni 4litrovce jeste zbyde. Cca 2,7 litru naleju pri vymene a (ted uz litr) za 45 tisic doleju, driv jsem skoro nedolival. Svicky jsem kontroloval v cca 180tis a byly naprosto ciste, tak proc bych to mel neco menit? 230 tisic km je znat, tlumice uz skoro nejsou a hlavne ten zvuk (z multikary se stava malotraktor). Neresim to, pokud zitra motor zdechne, tak stejne davno splnil ucel a kdybych dodrzoval servisku, lip bych na tom nebyl. Mel jsem pred tim fabku kombi 1,4 50kW 12/2000. Na servisni prohlidce v autorizovane Skodovce mi ukradli veci z auta, tak jsem se nasr.. a zacal vymeny delat sam a intervaly postupne prodluzoval. Menil jsem ji v 70 tisich napinaci kladku, ve 115 tisich se ve Francii vysroubovala v prevodovce 5-tka (strasne rachotila), u Norimberku 4-ka, v Plzni (jeste ve meste na kostkach) 3-ka. Do Prahy jsem dojel na dvojku. Motor byl ale taky naprosto bez problemu. Puvodni svicky, rozvody, zadny servis. Bohuzel nakonec umrela na D1, kdy mi (stojicimu v kolone) zezadu utrhla A6 zadek i s napravou. Jinak k te HTP - zapomenul jsem 1x zadni dil vyfuku a delsi spojku mezi 1. a 2. dilem vyfuku (trubka uhnila). Spotrebu jsem psal dle palubniho. Kdysi jsem zkousel kontrolovat palubni s faktickym nakupem benzinu a pocitac to videl o 6-7 procent optimisticteji. Tedy ve skutecnosti bude spotreba spis 5,5 a 5,7 v zime. Jinak to plati, jak jsem psal...

05.11.2010 | 23:43:30 | Tree Reagovat

Tree:

Jestli je to pravda, pak se jedná o zajímavý test životnosti. Ten olej po 45000 km je dost zajímavý, musí to pak být pěkný hnůj, ale ne že by to motor nevydržel. Ještě zajímavější jsou svíčky 230000 km. A pak se mi nezdá spotřeba - mix město a dálnice za 5,2 nebo 5,4 l - opravdu nevím, s tímhle motorem. Kdyby to bylo mimo město, tak budiž. Jinak tomu celkem věřím, někdo to tak dělá, že jezdí bez ohledu na servisní interval, dokud něco neodejde. Když má trochu štěstí a moc to nenamáhá, tak něco odejde až za hodně dlouho.

04.11.2010 | 18:03:33 | Itall Reagovat

Tree

To bylo dobrý, máš smysl pro humor, a ten tady většině chybí. A ta spotřeba 5,4 v zimně, to je opravdu sen mnoha majitelů HTP. Blahopřeji k velmi zábavnému příspěvku!

04.11.2010 | 18:00:29 |  Reagovat

Tree

Výměna oleje po 45 000km???!!! No to snad NÉÉÉÉÉ!!!

04.11.2010 | 14:36:30 | Jerry Reagovat

Vymenit ridice !

Mam 1,2 HTP 47kW kombi. Olej menim po 45tis a davam nejlevnejsi mineral z Tesca 4l za 299Kc (drive dokud byla polosyntetika za 299Kc) + filtr Kelly za 99Kc, pocitac mazu pres palubovku. Jezdim mix Praha a D1, dlouhodoba prumerna spotreba 5,2, v zime 5,4 (po Praze na krizovatce jsem nejrychlejsi, rozjezdy krom studeneho motoru na plny plyn a po dalnici jezdim tempomat na 125 tachometrovych km). Kontroluju si otacky, auto snad nepoznalo nad 4tisice, nebrzdim, setrim benzin, zatacky rezu. Najeto mam 230tis za skoro 6 let. Menil jsem zatim predni brzdove oblozeni, zadni silentbloky v predni naprave, jedno lozisko zadniho kola, tusim 2x H7, olej, filtr, pneumatiky. NIC VIC. Svicky puvodni, rozvody puvodni, zadni oblozeni puvodni, baterka puvodni. Parkrat mi blikla kontrolka motorove jednotky, ale dalsim startu to zmizelo, nic jsem s tim nedelal. Vrzou mi vodici gumy u elektrickych oken - ignoruju je. Pokud s tim autem mate potize, jdete zpatky do autoskoly, nebo se rovnou zastrelte...

04.11.2010 | 13:54:38 | Tree Reagovat

autor

Ventily: Proč se měnily? Časté starty, ber to jako takovou daň, dále, pokud se s autem popojíždí je třeba brát v úvahu výměnu oleje. Tu je někdy dobré srazit i na interval 8000 - 10 000km. On ten olej trpí, pokud se s autem drncá a nemá čas se ohřát na provozní teplotu caa. 80 stupňů. Pokud nastartuješ studený htp motor, je dobré jej nechat chvilku probublat na volnoběch, tomu motoru trvá nějakou dobu, než se srovnají tlaky a že u htp to nějakou chvilku trvá víme už dávno. Pak maže a motor poklidnou jízdou zahřejeme. Olej: dávej tam to co předepisuje výrobce, už si hodně lidí zničilo motor díky nevhodnému oleji. Můžeš dát horší kvalitu, motor je v háji, dáš lepší kvalitu, můžeš jej také zničit, bacha!! Palivo: Zásadně netankovat u pump, kde můžeš ušetřit 2-3 koruny na litru. Co ti mohu doporučit tak Benzinu, patří k těm nej.. Výfuk: proč se měnil tak brzy? To už tu popsal jeden pisatel, je to daň za časté startování. V přední části laufu je umístěn kat. Dobrá věcička, ale má jednu mouchu, slouží jako houba. Jak vupneš motor, kat jak se ochlazuje tak v něm kondenzuje voda. Pak přijdeš (třeba druhý den ), nastartuješ a můžeš se jít kouknout za auto, a uvidíš jak ti výfuk krásně čůrá. Ona ta tekoucí voda přes celý výfuk se musí někde podepsat. Neviděl bych to na nějakou závadu a v tvém případě ti ti lauf vydržel dlouho. Siletbloky: 40 000 je slušný náběh km, když vemem v potaz, že jezdíš po městě. Víme jaké nástrahy nás čekají, koleje výtluky, dlaž. kostky, atd... Můj názor: vydržely dlouho. Palubovka: které auto nevrže?? V této cenové relaci do 400 000kč jich moc není, někdy stačí podložit, nebo prostříknout silikonem. Já osobně bych si auto z mb nikdy nekoupil, je na můj vkus nepěkné, drahé a s min výbavou. Sto lidí sto chutí. Závěrem mohu napsat, že auto má i své klady: přesné řazení, dobré jízdní vlastnosti, dobrou antikorozní ůpravu a lak. Co se týče sedaček, každému voní něco jiného, někdo rád měkký, někdo zas rád tvrdý.. Ať ti to jezdí bez nehod a poruch

08.08.2009 | 09:04:13 | kraken Reagovat

Samej nesmysl

To jsou takový nesmysly co tu čtu...
mám htp, 40 kw, dlouhodobá spotřeba 6 litrů. Do Chorvatska po dálnici dle pp 6 tam, 6.2 zpět. Zadek mě nebolel. Interiér fábie mám rád, nic tam nevrže, mám 60 tisíc najeto a auto je jak nový. Bez poruchy. Snad kromě zatýkání vody zadními dvěřmi. Jako buď se naučte jezdit nebo nepište sem...
A co se týče HTP, tak která 1.2 vám dá takovou dynamiku v pásmu 2.5-4.000 ot/min... žádná

08.08.2009 | 00:40:47 | Luke Reagovat

Smart

A ještě k tomu chodu 3válce. Zapoměl jsem upřesnit, že ve městě mi nevadí(samozřejmě že jsou mnohem tišší motory), ale na dálnici při 120km a výše začíná hodně řvát.

18.05.2009 | 18:38:06 |  Reagovat

Smart

Jo, a výměna středního a zadního dílu výfuku stála cca 4tis. (včetně materiálu) V neaut. srevisu samozřejmě. :-) Jinak je to prý dáno tím, že pokud se s autem jen popojíždí, probíhá v něm kondenzace a tím je výfuk náchylnější na korozi.

18.05.2009 | 18:36:20 |  Reagovat

Smart

Díky všem za vaše komentáře. Možná jsem opravdu koupil špatně, nevím. V době koupě jsem však plno věcí nevěděl. Interiér mi opravdu u Fábie připadá pěkný, nemůžu si pomoc. Hezčí než u Japonců či Frantíků. Samozřejmě, že to není nejdůležitější, ale v autě trávíte hodně času a proč se koukat na něco co se mi nelíbí. Uznávám však, že Japonci budou asi spolehlivější. Ale zase mají probl. design a interiér. A taky mi připadají méně svižnější ve městě. 3válec jsem kupoval kvůli úsporné jízdě a celkovým nákladů, ale to se nepotvrdilo. Co se týče ventilů, ano říkali mi, že to může být benzínem či ostrou jízdou po které se hned vypne motor. Možná je chyba jinde. Co se týče velkého rozdílu mezi cenou v aut. a neaut. servisu, tak to je dáno tím, že v aut. mění celou hlavu, kdežto v neaut. si kluci dají práci a vše sundají a ventily poctivě vyměnní.

18.05.2009 | 18:33:53 |  Reagovat

radšej nejakú menšiu toyotu

ako tento vrak.
Ale ľudia sa nikdy nepoučia.

16.05.2009 | 14:19:19 | OVCA Reagovat

For moony

Nic ve zlým,ale určitě máš při takových štrekách připevněný kosmodisk.Po ujetí 400km jsem byl totálně zničený a je jedno jestli jedeš ve Fabii či Oktavii,obě mají tvrdý a nepohodlný židle místo sedaček.Být na Tvým místě,tak skočím do Mondea a ujedu ještě o 300km víc a v lepší náladě.Fabii nemá cenu kritizovat je to kategorie sama pro sebe.Je drahá,nepohodlná,nejede,nebrzdí,drahý servis a díly nejsou nejlevnější.Že si drží cenu je pro mě věc nezajímavá,protože si auto kupuju na ježdění a ne jako uložený peníze na pak.

16.05.2009 | 09:37:43 | Kobyla Reagovat

Pre Karla

Keď som kupoval auto ani ma nenapadlo kupovať auto podľa plastov. Na palubovke ma zaujímala maximálne egronónia. Nikdy nepochopím, ako niekto "odpadáva" nad úžasnými plastami v interiéri a pri tom mu stačí ako motor "hrkalka" HTP s veľkou spotrebou. Pre mňa boli prioritou - motor, podvozok, priestor, výhľad atď.

16.05.2009 | 06:38:54 | Dušan Mihálik Reagovat

to karel

octávkou I i II často jezdím štreky i 800 km denně (např. Jihlava - Štrasburg), nevnímám sedačky jako tvrdé a špatné.

15.05.2009 | 23:29:06 | moony Reagovat

O spotřebě ani nemluvím. Je na úrovni auta min. o třídu většího s motorem cca 1,4 - 1,6.

15.05.2009 | 22:58:23 | Karel Reagovat

Klady?

Klady: Zpracování interiéru - neznám fabku, ve které by něco nevrzalo, neklepalo a nedrnčelo v palubce, občas se pohybuje madlo ruční brzdy na páce. Bezpečnost - O.K. co se tuhosti kastle týče. Podvozek - naprosto standartní, nevybočuje z průměru. Měkké plasty na palubní desce - jak důležité! Já na ni teda nesahám. Dostupnost náhradních dílů - jsou dostupné jako na většinu jiných aut a jsou i zhruba stejně drahé. Nedostupnost náhr. dílů pro jakékoliv vozidlo neznám. Sedadla - to je kapitola sama pro sebe: Málokteré auto má horší a tvrdší sedačky než fabia. Snad leda octávka. Na delší jízdu je to mučírna. Dobré brzdy - možná. Vzhled - diskutabilní. Zápory ano, a opět vyvrací kvalitu zpracování i ergonomii. Vrzající palubka a tlačící konzola - to je teda fakt super. Opravdu, za ty peníze je to auto samý "klad".

15.05.2009 | 22:55:26 | Karel Reagovat

Ta recenze mě zvedla náladu-český člověk ještě dokáže být skromný...Věta:"Tříválec je poměrně živý při rozjíždění a při jízdě s otáčkáma do 3000" je důkaz že člověk má být skromný a spokojit se i s málem.V noci o tom zkusím přesvědčit manželku...Snad bude spokojenější(i s málem) než autor této recenze.

15.05.2009 | 22:26:23 | Rosťa Reagovat

No, já jsem také kápl na špatný kus a bude nás ještě asi dost. Ale výfuk drží už přes 7 let, zadní díl se asi bude brzy poroučet, nicméně i tak je životnost velmi dobrá. Ale to je čtyřválec r.v. 2002. To vypadá, že Škoda jeden problém odstraní a dva další se objeví :-)

15.05.2009 | 14:29:54 | Itall Reagovat

Autor kápl na špatný kus

Mám přesně toto auto i ze stejného roku. jediný problém bylo centrální zamykání a výfuk. Jinak nic. Nedá se generalizovat. Myslím, že Fabie jsou dost spolehlivá auta.

15.05.2009 | 14:12:39 | DRS Reagovat

Ten způsob použití auta je asi náročný, ale že by kvůli tomu takto brzy měl odejít takový zásadní díl motoru, jako jsou ventily, tím se tedy Škoda nemůže chlubit. To se opravdu nepovedlo. A řekli v servisu, čím by to mohlo být? Alespoň obvyklé pohádky o nekvalitním benzinu, nesprávném užívání, atd.

15.05.2009 | 11:11:21 | Itall Reagovat

Chtěl bych se zeptat na kolik ty opravy přišly, at vím co mě čeká.
Mám ale silnější 12 v variantu.
Myslím,ale že je fakt velký rozdíl pokud auto člověk používá jako vy -věčné popjíždky,studené starty apod. nebo 80 km denně v kuse.
To hodně zkracuje životnost.
Ještě co se týká záporů- to ,že je chod motoru málo kultivovaný+ slabý výkon se dalo zjistit již před koupí na předváděcí jízdě,ne ?
Jinak hodně km bez nehod přeji.

15.05.2009 | 09:49:55 | martas Reagovat