Recenze Škoda Fabia 1,4 TDi PD
“Spolehlivý, ale drahý vůz.”

Autor recenze: Milan (33 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1398 Stav km při koupi:3 500 km Stav km nyní:100 488 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 22. 1. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Tipo 1,7 D

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vlastním tento vůz ca. 2,5 roku a nebýt mé špatné zkušenosti s autorizovanými servisy ŠKODA jsem s ním vcelku spokojen.

51.000 km (stáří 1 rok) - kompletní výměna spojky (neuznaná garance!) Techniky v několika servisech mi bylo nezávisle sděleno, že u těchto vozů běžně vyměňují spojku i v 15.000 km!

90.000 km - výměna pouzdra u startéru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhledem k tomu, že denně užívám vůz k provozování taxislužby z 90% v pražských ulicích, je obdivuhodná odolnost zejména přední nápravy. Žádné "pazvuky", geometrie v normálu, manžety, poloosy, atd. - vše OK. Pouze přední tlumiče bude v dohledné době nutno vyměnit a dále bude následovat i koncovka výfuku. Motor je ve 100.000 km ve špičkové kondici. Jedná se o tříválec 55kW s vyvažovacím hřídelem a na poněkud neobvyklý "drnčivý" zvuk motoru se dá rychle přivyknout.

Spotřeba paliva je úctyhodná: Město 5,5l, mimo město při 2500 ot./min. (ca. 110 km/h) 4,2l./100km!!! Dojezd na plnou nádrž (45l.) je kolem 1000 km mimo město a ca. 700 km po městě. Tento naftový motor se musí paradoxně více vytáčet a turbo poskytuje ve spolupráci s optimálním točivým momentem solidní zátah. Interiéru vozu lze vytknout snad jen málo odkládacích ploch na šikmé palubní desce a na vůz v provedení kombi celkem malý zavazadelník. Při nakládce již 3 velkých plastových kufrů jsem byl nucen demontovat krycí roletu.

Zadní sedadla poskytují jen málo místa pro kolena a pro zvýšení pohodlí je nutné posunot přední sedadlo dopředu. Naopak při potřebě přepravit objemný náklad se po sklopení zadních opěradel, příp. jejich celkovém vyjmutí z vozu, zvětší prostor natolik, že lze ve vozidle pohodlně přespat i odstěhovat kusy nábytku.

Poslední, ale dosti zásadní nevýhodou je pořizovací cena vozu, která přesahuje 400.000 Kč. Pokud si připlatíte 30.000 Kč, můžete již pořídit větší Škodu Octavia...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Spotreba

mam stejny problem jako kolega Karel..at jezdim sebeuspornejs, tak proste pod zarucenej 5 litru na 100km se nemuzu dostat...spis kolem 6ti az 6.5l a upozornuju ze jezdim spise 3/4 okrsky a 1/4 mesto a vubec ne drave, spis setrive...nevite co s tim?moc by nam to pomohlo.dik za kazdou radu

30.11.2009 | 18:21:53 | Marena Reagovat

Spotřeba

S TDí-čkem jsem maximálně spokojený,ale spotřebu nemůžu dostat pod šest litrů. Jezdím s lehkou nohou. Co je špatně ?

09.12.2007 | 22:38:01 | Karel Reagovat


moc hezke svetlo........

13.04.2006 | 10:08:07 |  Reagovat

hluk motoru

také vlastní tento typ.Mám dotaz.Při koupi mi bylo zděleno že na motoru není standartně dodáván kryt,a proto je hlučnější.cena krytu je asi 3000. Vyplatí se tato investice??????

09.04.2006 | 01:46:12 | arasid Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia