Recenze Škoda Fabia Junior 1,0
“Už nový vůz má závady, zatím ale nikdy nevypověděl službu”

Autor recenze: Itall ,
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:997 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:129 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km Vloženo: 21. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

- svítící kontrolka emisí, poprvé v 6000 km, pak ve 30000 km a s přestávkami i nadále

- prasklé čelní sklo, výměna v záruce, po záruce prasklo opět

- vadné těsnění pod hlavou - výměna asi po 100 000 km, ale příznaky této závady se začaly objevovat u téměř nového vozu

- deformace víka palivové nádrže - výměna v záruce


Hodnocení a zkušenosti s autem

Junior jsme zakoupili v roce 2002 s vědomím, jakou má (nebo spíš nemá ) výbavu a že to bude moderní, ale poměrně jednoduché auto, u kterého je minimum mechanismů
k případnému pokažení. Kontrolka emisí rozsvícená po 6000 km tuto naivitu rozptýlila. V servisu ji zhasli, a zatím prý jezděte. Mezitím prasklo čelní sklo - bez příčiny, uznáno jako záruční oprava - prý bylo asi špatně nalepené, tak ho nalepili "dobře". Deformované víko palivové nádrže - opět uznáno jako záruční oprava. Připomínám, že tehdy byla záruka pouze jednoroční. Ročně najedeme necelých 20000 km. Po ukončení záruky a opětném rozsvícení kontrolky emisí byla nabídnuta výměna obou lambda sond, normálně za 10000,- Kč, ale vzhledem k situaci (krátce po záruce) se slevou za 3000,-. Kontrolka v té době ještě šla zhasnout několikerým startováním, tak jsme to odmítli, rovněž vzhledem k situaci (krátce po záruce). Později již kontrolka svítila trvale, takže k výměně lamdy, tentokrát jen za katalyzátorem, stejně časem došlo. Mezitím nepopsatelná anabáze po servisech a diagnostikách, čím to vlastně je. Čelní sklo po záruční výměně v poměrně krátkém čase prasklo znovu - opět bez příčiny. Tentokrát bylo vyměněno ve firmě AUTOSKLO, kde to bylo výrazně levnější, než ve značkovém servisu. Od té doby neprasklo, přestože za 100000 km inkasovalo asi 2 údery, které jsou viditelné. Dodnes nevíme, jestli 2 předchozí skla byla vadná, nebo jen ve výrobním závodě i ve značkovém servisu neumějí sklo nalepit, kdežto ve firmě AUTOSKLO ano. Už po najetí asi 10000 km a více jsme pozorovali pozvolné zanášení expanzní nádobky chladicí kapaliny mastnotou - nejprve téměř neznatelné a s přibývajícími kilomertry stále výraznější. Nakonec byla tak zalepená, že kontrolka chladicí kapaliny se rozsvítila. Také pod víkem oleje byl béžový film. Následovala výměna těsnění pod hlavou. Smutné je, že jak závada lambdy, tak i těsnění pod hlavou (a vlastně i čelního skla) byla už na novém voze a jen se postupně zhoršovala. Jinak je třeba ocenit kvalitu podvozku (Junior nemá posilovač řízení ani přední stabilizátor, takže nemá mnohokrát jinde popisované problémy), dobré jízdní vlastnosti, odolnost proti korozi, výfuk i baterie jsou i po téměř sedmi letech původní. Přední kotouče i destičky se měnily po 100000 km. Prakticky nikdy nejezdíme s příliš zatíženým vozem, takže výkon motoru se dá vydržet, je to celkem šikovně zpřevodováno. Teď je auto opraveno a po zimě se bude prodávat. Možná, že nový majitel si s ním bez potíží zajezdí. Tak mě napadá, že Fabii je lepší koupit ojetou, než novou, aby první majitel odstranil vady. V naší rodině byly vždycky jen Škodovky (zatím 4), ale po této zkušenosti mám už jinou značku a doufám, možná opět naivně, v lepší zkušenost. I předchozí Škodovky měly určité závady, ale až do Favorita byly opravy za pár korun. Diagnostika a opravy Fabie jsou už cenově několikanásobně výš a bohužel - jsou potřeba. Prostě se už bojím koupit novou Fabii. A vzhledem k vývoji prodeje Škodovek na tuzemském trhu (mám na mysli procentuální podíl) nejsem zdaleka sám. To je Škoda.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Fabia IV Combi

Když představili Fabii IV s tím, že kombík bude později, napadlo mě, že kombík od této větší Fábie bude prakticky totéž co Scala. I cenově. Takže jeden nebo druhý dříve či později skončí. A už je to tu. Kombík ani nezačnou vyrábět. Prý kvůli elektromobilitě a blablabla. Ona by to také, vzhledem k existenci Scaly, byla blbost. Navíc Scala se zas tak dobře neprodává. Kdyby šla na dračku, třeba by mohli udělat podobnou fábii kombi. Takhle je to vyloučeno. Nic jiného v tom nevidím. Elektromobilita...

28.08.2021 | 23:18:27 | Itall  | 37.48.0.* Reagovat

Kdyby soudruzi v MB místo motoru 1.0 dali do Fabie I motor 1.2, který by takto měl cca 60k a 100 Nm, mohla to být důstojná základní motorizace. Domnívám se, že i žádaná a nemusela mít jepičí život. Jestli v MB trochu přemýšleli (esli to neměli zakázané), tak takový motor i existoval.

12.12.2020 | 11:01:08 | Itall  | 37.188.178.* Reagovat

K OHV českým čtyřválcům: zanášení expanzní nádržky olejem často nemá smysl řešit výměnou těsnění pod hlavou, neboť se tomu nepomůže a těsnění je beztak OK. Pronikání oleje do chladiva a naopak je prakticky neodstranitelná závada a spíše vlastnost mnoha těchto motorů, která ale přináší jen to zanášení nádobky (ta se při zapatlání čidla v ní, kdy pak stále signalizuje nízkou hladinu kapaliny, celkem snadno vymění, dělají to tak i značkové servisy) a dále béžový šlem pod víčkem oleje, který se prostě otře a olej se mění běžně po 15000 km. Auto tak klidně najede statisíce km a dejme tomu každých 100000 km se vymění nádobka. Chladicí kapalina se mění v normálním intervalu, je stále čistá, mazut se vyloučí jen nahoru do té nádobky. Takže ZBYTEČNĚ nerozebírat. To platí i o hlučných hydroštelech. Stává se při nevhodné viskozitě oleje. Někdo by řekl rozebrat a vyměnit. Prd. Nalít olej 10W-40 a jezdit do smrti (své vlastní).

18.02.2020 | 17:03:49 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

spotřeba paliva

Jináč mě zaujaly kdesi uvedené uživatelské spotřeby paliva u tohoto auta. Nešly pod 6,5 L, spíš více, třeba i přes 7L nebo k 8L. Já tedy mám zkušenost, že spotřeba průměrná za 162000 km byla 5,7L, po korekci chyby ODO mohu přidat, tak 5,8L. Zároveň tato Fabia byla z modernějších aut posledním, se kterým se dalo jezdit v pohodě i pod deklarovanou průměrnou spotřebu (udávaný průměr měla 6,6L). Samozřejmě, pokud se nejezdilo často po dálnici na rychlostním limitu (130 km/h). To pak spotřeba šla asi na 7,5L. Ovšem ne průměrná, ale ta dálniční. Není div, je to pravidlem u každého auta s kratšími převody. Tenhle malý motor měl maximálku 147 km/h a tam někde už byl na pětku roztočený na otáčky max. výkonu (5000 rpm). Měl zkrátka přiměřené převody výkonu a hmotnosti auta, tedy krátké. Hravý řidič zase mohl roztočit pětku až na omezovač, což se u jiného auta Na dálnici nemohl být úsporný a tahle spotřeba ještě nebyla tak zlá. Čili za 7 nebo 8L bych s tím jezdil jen na dálnici a ve městě. Pak bylo ještě autíčko, s kterým se dalo jezdit za deklarovanou spotřebu - od PSA v Kolíně. Tam dokonce nevadila ani jízda po dálnici na rychlostním limitu. Vzhledem k naopak dlouhým převodům kolíně ani při tomto provozu svého majitele nesežere. Tipoval bych dálniční spotřebu tak někde 5,5L, snad i méně. Takže průměr v běžném provozu i s tou dálnicí byl 4,7L bez korekce ODO, počitadlo bylo přesné. Udávaná kombinovaná spotřeba byla 4,6L, takže trefa.

05.01.2018 | 16:30:21 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE: spotřeba paliva

Oprava nedokončené věty: Hravý řidič zase mohl z kopce roztočit pětku (nejvyšší kvalt) až na omezovač, což se u jiného moderního auta těžko dosáhne (176 km/h dle tacho). Naopak u kolíněte jsem na omezovač nedostal ani trojku - 150 km/h dle tacho se mi zdálo dost, ale do omezovače asi ještě daleko.

05.01.2018 | 16:40:35 | Itall  | 85.163.82.* Reagovat

RE: spotřeba paliva

No, už moc daleko ne :-) Zrovna nedávno se mi aygo na trojku při cca 155 km/h zakuckalo - zasáhl omezovač. Dálniční spotřebu mám 6 l, jinak mimo dálnice průměrná 4,5 i s městem.

06.01.2018 | 11:29:11 |   | 89.176.46.* Reagovat

Lamda

Chcem sa spýtať, ..s. tou lamdou ste to nejako aj nejako vyriešili??? Mne totižto svieti tiež, v servosoch robili už všetko možné. Najnovšie mi povedali, že tam je chybný software, že ho treba prepáliť na správny. Už som zúfalá :-(((

29.10.2014 | 08:15:27 | Petra  | 217.73.23.* Reagovat

RE: Lamda

oprava " lambda" :-)))

29.10.2014 | 08:16:25 | petra  | 217.73.23.* Reagovat

RE: Lamda

Jestli máš, Petro, Juniora 1,0 - gratuluji, hehe. Ale k věci. Svítící kontrolku emisního systému (takový ten oranžový motůrek) může způsobit řada věcí. Asi dost dlouhá řada. Vadná lambda sonda je jen jedna závada z té řady. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že lambda se měnila a kontrolka už nesvítila až do doby, kdy měla k rozsvícení zas jiný důvod. Zkušený mechanik při diagnostice podle dat ze sond vadnou lambdu pozná. Pak tedy vyměnit. Dalším celkem běžným důvodem rozsvícení této kontrolky kolem 100000 km je znečištěné hrdlo sání, tzv. klapka, kde se raguluje vstup vzduchu do sání (za air filtrem). Projevuje se nestabilním volnoběhem. To už je menší problém, než lambda, neboť si šikovnější člověk hrdlo sání vyčistí i sám. Je potřeba demontovat z hrdla přívod vzduchu od airfiltru (asi 3 šroubky), vzít nějaké rozpouštědlo (benzin, já jsem použil trichloretylen - to není rada...), hadřík na dřívko nebo je na to k tomu určený sprej a za chodu motoru přidat plyn, aby se klapka pootevřela a prostříknout hrdlo tím sprejem nebo tam sahnout hadříkem s rozpouštědlem a očistit černý šlem. Co nezůstane na hadru, zbaští motor. V případě použití spreje zbaští všechno...Pak namontovat zpět přívod vzduchu. Dále může způsobovat rozsvícení kontrolky i slabší baterie, která sice startuje celkem dobře, ale jaksi při volnoběhu už nestíhá zásobovat zapalování dostatečně kontinuálním proudem energie. Projevuje se nepravidelným volnoběhem, ale není to markantní. Z jiných důvodů mě tato kontrolka nesvítila.

07.01.2015 | 17:10:24 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Lamda

opravuji: perchloretylen :o)

17.02.2015 | 16:11:42 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Lamda

Tak by mě zajímalo, co asi dělá a čím teď jezdí Petra?

24.11.2024 | 00:48:04 | Ital  | 78.80.96.* Reagovat

životnost baterie a výfuku

Tak původní baterie Akuma 36Ah je vyměněna. Životnost 9 let a 10 měsíců. Nyní se bude měnit původní výfuk, ještě nefouká ven, ale vnější plášť zadního tlumiče je na hadry. Střední díl ještě jde.

12.12.2011 | 11:52:48 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Itall

Taky mi nevadilo točit kličkama,a máš pravdu-čekám,až se mi el.okýnka posmějou,a budu muset investovat do opravy.
Rezervu naštěstí plnohodnotnou mám-nějaký ty spreje na dojetí-moc tomu nevěřim,i když zkušenosti s tim nemám.
Otáčkoměr mám,i když třeba ty veliký "kukačky" u prvních favoritů měly taky svoje kouzlo-dokud se nějakym záhadnym způsobem nezačala menší ručička pohybovat rychleji,než by měla,a potom bylo snad přesnější koukat na nebe,a odhadovat,kolik tak může bý hodin
Žárovky H7-to je taky kapitola,nechápu,jak to vymysleli,že nic moc nevydrží
Ale ta výbava -alespoň nějakou do ní mohli dát... -za tu cenu Juniora-alespoň ten centrál...

07.05.2010 | 14:26:16 | Pozorovatel Reagovat

Pozorovatel:

Jo, svítí to pěkně a také pěkně oslňuje. Při zapnutí dálkových světel zůstávají v činnosti i potkávací, tak to šajní, ale žárovkám potkávacích světel to rozhodně nesvědčí. Fabia II už to zas tak nemá a svítí hůř. Pokud jde o to stahování oken, u mechanického stahování jsem nikdy neměl poruchu. O elektrickém stahování jsem toho slyšel dost a dost - stačí si zde něco přečíst. To si radši občas zatočím kličkou, než bych dával opravovat spínače, motůrky, elektroinstalaci, nemohl okýnka stahovat nebo naopak jezdil s otevřeným - což je asi nejpikantnější případ. Nijak mi to ani nesnižuje ego, když točím kličkou, vím totiž, proč to dělám. Základní výbava Juniora byla opravdu v některých položkách přehnaně obraná, ale naopak se tam vyskytovaly položky, které u jiných, třeba i lépe se tvářících aut, v základu nejsou. Mám na mysli otáčkoměr, dig. hodiny, stropní madlo spolujezdce, šestirychlostní stěrače, plnohodnotná rezerva a našlo by se možná i více.

07.05.2010 | 14:15:56 | Itall Reagovat

A je docela sranda soutěžit,kdo má líp obratnou ruku,a lepší švih,a závodit,kdo stáhne rychleji okýnka...

07.05.2010 | 12:22:14 | Pozorovatel Reagovat

Ale co se musí fábiím nechat,tak maj dobře vyřešený světla,podle mě svítí hodně dobře.Nevim,jak svítí dvojková fábka,ale jedničková svítí nádherně
PS-přední mlhovky nás taky bohužel nedoběhly...

07.05.2010 | 12:20:57 | Pozorovatel Reagovat

Itall

Co si budeme povídat,fábie Junior se snad ani nedá počítat,že by nějakou výbavu měla.Kamarád si jí koupil,a v tom autě neni opravdu nic.Alespoň ten centrál a kontrolku zamčených dveří tam mohli dát,ale ono prd.Svezl jsem se s tim,nevim.Na to,že je to obsah litr,tak to zase neni taková tragédie,ale tak pro jednoho,max.dva.Jednou jsme v ní jeli ve čtyřech,v kufru půlka prasete ze zabíjačky,ještě nějaký věci,a to byl správnej porod s tim ject...
Místo antény černá záslepka-která ovšem na bílý barvě auta vypadá hóóódně "tuningově",zrcátka+nárazníky v barvě ZÁSLEPKY,no prostě nááádhera...
Posilovač řízení byl pouze tehdy,když jsme měli auto zvednutý na heveru,a měnily se gumy na letňáky...
El.výbava se taky někde zatoulala,čekali jsme,jestli za náma neběží,a někde nás nedoběhne-ale ono taky prd... -no prostě srandovní vozítko

07.05.2010 | 12:18:51 | Pozorovatel Reagovat

Anonym II

Ještě musím podotknout, že podvozek Fábie jsem přechválil, byly problémy s geometrií už u nové. Asi po 100000 km se měnilo táhlo řízení, a tím to také bylo. Je-li vůle v čepu táhla, ozývá se při přejezdu nerovností duté klepání. A to se ozývalo už u nového auta, jen se to zas postupně zhoršovalo. Po výměně nic takového už není slyšet. Jinak k těm novým Fábiím - turba se skutečně bojím, tedy u škodovky se bojím skoro všeho. Fábie Start by mi nehověla, páč nemá ani tónovaná skla a jak jsem už dříve koukal do ceníku (jestli se to nezměnilo), tak nejdou ani za příplatek. Tam se dá dokoupit jen prodloužená záruka. Pokud by cena Fábie začínala na 199 900,- s tím, že se dá leccos doobjednat za příplatek, pak bych to vzal v úvahu, to by šlo. Já bych toho nechtěl moc (skoro nic), ale to "skoro nic" chci mít bez pardónu. Moje laťka výbavy auta je sice nízká, ale v pár věcech nepodkročitelná. Proto také např. neberu v úvahu Hyundai i20, kde jsou 4 úrovně výbav, ale tńovaná skla až ve třetí úrovni. Naopak některé značky tuto výbavu mají jako samozřejmou vždy.

07.05.2010 | 11:40:20 | Itall Reagovat

Anonym II

Myslím, že by ses měl rozhodnout raději pro učebnici češtiny. I ventyly jsou z Tebe na váškách...

07.05.2010 | 08:16:44 |  Reagovat

Ahoj Italle,slyšel jsem novej motor HTP 6V,zapracovali na klice,řetězu a ještě nějakejch dalších věcech.Musím říct že na zvuku se to hodně poznamenalo,Fábii jsem viděl ze předu jak se pomalu rozjížděla,myslel jsem že to je R4 16v.Fakt dobrej pokrok.Na druhou stranu HTP 12v je levnější od 1.2 TSI 63kw o 15000kč,chci říct že ten kdo si koupí 12ventyla tak nemá mozek,nebo se turba bojí.Taky bych byl na váškách při rozhodování.Myslím že bych se rozhodl pro Fabii Start 200,000kč.

07.05.2010 | 07:11:24 | Anonym II Reagovat

Petr:

Fabian má pravdu, i když ty motory jsou stejně výkonné, VW bude pružnější a starší Polo hlavně lehčí, než Fabie. Ten litr ve Fabii má pořád větší litrový výkon, než 1,4 MPi, ale na Fabii je to málo. Motor HTP 1,2 6V nezatracuji, teď má už 60k, je pružný, i spotřebu nyní snížili alespoň na 5,7 a je tišší, než HTP 12V. Rozhodně bych ho bral radši, než HTP 12V. Lépe oželím 10 koníků, než stále poslouchat to chrčení. Nevím, proč se tě dotkla poznámka o 50k ve dvěpade. Já mám 50k v motorce i v autě, a taky se mě to nedotklo :-)

02.04.2010 | 21:30:17 | Itall Reagovat

dik

Sorry to jsem nevedel s tema motorama ja myslel ze jsou ty motory v koncernu VW vic unifikovane. Jinak jsem s Fabii Junior jezdil, ale mela 1.2 HTP (ten slabsi) a subjektivne se mi zdalo ze je ten motor dost svizny, v nizsich ot., nad 3500 ot/min to nemelo cenu :-D

20.02.2010 | 14:41:16 | Petr Reagovat

motor

Stejný motor jak ve fabii v polu určitě nemáš, máš tam 1.0 VW OHC. V téhle fabii je zastaralý škodovácký tříložiskový motor OHV.

16.02.2010 | 20:42:41 | fabian Reagovat

litr

Mozna to sem nepatri, ale mam podobny motor ve VW Polu 6n1 rok vyroby 1998, auto vazi asi 850 kg. Motor ma objem 999cm3, ale je to uplne stejny motor jako v teto Fabii. Jen jsem chtel pridat zkusenost k motoru, jezdim s nim uz pul roku a zatim sem neskutecne spokojeny. Nejsem zvykly na nijak silne auta, prevazne na benzin, nejsilnejsi benzin jsem ridil ve S130RS je mi 18. Ale muzu za sebe rict, ze tento motor je fakt uzasne pruzny a auto se snim chova zive. Nevim jaky jizdni styl mate, ale ja auto vetsinou drzim ve 3000 ot/min, a nej. kroutak ma asi v 3500 ot/min. Pri tomto jizdnim styl, rychlosti 90 km/h zere asi 6,5l na sto, vic nikdy. A protoze nejezdim nejpomaleji, tak si to auto nikdy neveme vic jak 7 na sto. Rad jezdim pres 100 km/h a motor neni nijak extr. hlucny a je to podle me skvela jednotka. A narazky typu 50 kni mam i ve 250satce se me docela dotkly, je lepsi jezdit s litrem a se strechou v zime, nez mrznout venku na 250tce :-D

16.02.2010 | 20:34:50 | Petr Reagovat

Ještě jsem opomněl napsat, že v naší rodině byly až do zkušenosti s Fábií vždy jen nové škodovky, nikdy ojetina. Takže výrobce ztrácí zákazníky (určitě nejsem sám), kteří by si za život koupili několik nových aut této značky. Sice těch levných, ale zas takových, které výrobce může chrlit ve velkých sériích bez extra objednávek. A právě taková auta se pak v krizi hromadí na skladě (pokud v Německu nezavedou šrotovné, které stejně někdy skončí).

23.04.2009 | 15:09:21 | Itall Reagovat

kraken:

Jo, antikorozní úprava je dobrá. I když u pozinkovaných Octavií I jsem už viděl několikrát prorezlý zadní blatník u hrdla nádrže. poprvé jsem to viděl v roce 2006, takže to auto bylo staré max. 10 let - přesně záruka na kastli :-)

23.04.2009 | 14:50:03 | Itall Reagovat

autor

Pěkná recenze, o aut servisu se nemá cenu bavit, vychcánkové jako všude. Pokud máš už na fábce vychytaný mouchy, přikláním se k názoru neprodávat. Šak takíkovi to na couračky vydrží ještě dlouho. Fábie mají jednu dobrou vlastnost a to takovou, že mají kvalitně ošetřené plechy a nerezavějí, což je velké plus. Dále jak sám uvádíš, vlastníš jeden lístek z řad trojlístku z Kolína. Sic se tu pár lidí smálo, ale můj názor zní: dobrá volba koupě. Před rokem jsem měl možnost a také jsem jí využil a jel se podívat do závodu v Kolíně. Pro člověka, který nikdy neviděl, jak se rodí nové auto je to super zážitek. Vše čisté, žádnej nepořádek atd.. Každých cca. 55 vteřin sjede z linky jedno nové auto, což je teda frmol, jak dlouho to jede na lince nevím. Nejkrásnější je pozorovat ve svařovně ten balet svařovacích robotů, to nevíš kam dřív koukat.

23.04.2009 | 12:25:03 | kraken Reagovat

to Anonym

Jen jsem ho chtel doporucit jelikoz mam s nim velmi dobre zkusenosti.

22.04.2009 | 19:01:19 | jamieson Reagovat

Anonym:

Turbo bych nechtěl, je to zbytečně háklivé. Vyzkoušel jsem si, kdybych chtěl auto, které mi výkonem stačí: v kategorii malých vozů nebo max. nižší střední třída je to asi 90 k / 5000 - 5500 ot. a asi tak 140 Nm - kolem 3000 ot. Dříve to byly 1600 ccm, dnes už i méně. Ale nechce se mi takové nové auto kupovat jen proto, abych se trochu svezl. Ojetinu nechci. Časem třeba změním názor :-) Tedy ne na ojetiny, ale na silnější a větší auta.

22.04.2009 | 18:30:28 | Itall Reagovat

Standa:

Zatím jsme Juniora k prodeji nenabízeli, páč otec (majitel) to vyhodnotil tak, že pokud se to nebude sr..., tak je to pro něj stále ještě jakžtakž levné ježdění s autem, které není staré. Už jsem navrhoval koupit ještě jednoho P107 (měl jsem vyhlédnutého za podobně dobrou cenu, jako toho mého), ale otec je názoru, že nové autíčko nepotřebuje a už vůbec ne tříválec. Tady musím uznat, že Junior 1,0 je proti tomu skutečně šepot květin :-) Takže zatím jezdíme oběma podle potřeb.

22.04.2009 | 18:17:09 | Itall Reagovat

pro Italla

Psal jsi, že Juniorku prodáte. Už se stalo? Nebo ti spíš přirostla k srdci?

22.04.2009 | 18:03:57 | Standa Reagovat

Itall

Povídal Jamieson: Zkus jiný motor, třeba 1,8T z VW, to uvidíš co to je poježdění... Viď Jamíku ?!

22.04.2009 | 18:02:38 |  Reagovat

jamieson:

Jo, leda do motorky. Tam ale stačí na těch 50 koníků i dvěpade, co mám doma :-)

22.04.2009 | 17:57:20 | Itall Reagovat

to Itall

Nevim.Mozna by si vzali ten litrikovy agregat a jeli by na street racing nebo co ja vim :-)

22.04.2009 | 14:50:03 | jamieson Reagovat

Tak, rozhodně je menší pravděpodobnost krádeže. Nebo, že by se hodily ty černé "univerzální" nárazníky?

25.03.2009 | 16:24:59 | Itall Reagovat

to autor

"Juniora by prece nikdo nekradl".Ty ses ale hodne naivny ! Jinak recenze v poho ale to auto je dost poddimezovano jak vybavou, tak motorem.Cus.

21.03.2009 | 15:52:34 | jamieson Reagovat

Měl bych podezření na těžký, opravdu velmi těžký motor, pod který přední náprava kolabuje.

19.02.2009 | 16:55:39 | Radek Reagovat

No, a ještě jsem si vzpomněl, že geometrie přední nápravy byla rozhozená už u nového auta (sjíždění gum zevnitř - rozbíhavost). Po seřízení se to za čas znovu rozjelo - totéž. A to nejezdíme po obrubnících, kanálech, atp.

19.02.2009 | 16:46:57 | Itall Reagovat

bob: Nic ve zlém, máme jen jiný pohled na tyto věci a určitě jiné nároky. Praktické auto pro mě neznamená napůl náklaďák. V Junioru jsem zatím odvezl vše, co bylo potřeba. Jistě, když vezu něco většího, nepředpokládám, že tam se mnou pojedou ještě další 3 lidé, vyndám zadní sedadla atp. Víc nepotřebuji. Ekonomičnost - možná, že některé dvou až třítunové americké káry jsou v přepočtu na hmotnost a výkon vcelku ekonomické, ale jdou do kytek, neboť tu "přepočtenou" ekonomičnost málokdo chce platit. Takže "přepočtená" ekonomičnost mi tak moc neimponuje, já mám radši tu absolutní. Tato diskuse je zbytečná, Junior se vyráběl pro ty, co si ho byli ochotni koupit (a nejezdí jich zase tak málo) a ne pro ty, co na něj nadávají, i když ho neměli. Podobné je to s Loganem a dalšími. Spíš znám lidi, kteří měli trauma z toho, že škodovky jsou příliš drahé a Juniora nebrali v úvahu, protože to by bylo "pod jejich úroveň". Přitom kdyby ve fabrice stříkli nárazníky, tak by si ho klidně koupili, neboť už by to nebylo tak nápadné. Z toho soudím, že dlouhá řada lidí si např. Juniora nekoupila ne pro absenci nějaké výbavy, ale pro to "co by řekli lidi". A pak radši nadávali a škudlili na dražší verze. Kdo nemá auto na image, ale aby bylo pokud možno zánovní a sloužilo, nemusí to řešit. Praktičnost např. pro mě znamená i to, že mám auto, které kam ho postavím, tam ho také najdu - i bez zabezpečovacích systémů - Juniora by přece nikdo nekradl . Zdarec, to byl můj poslední příspěvek zde.

01.12.2008 | 11:24:12 | Itall Reagovat

Nedorozumění

Promiň mluvíme o stejném autě? Praktické jsou MPV a kombi,a ekonomický Junior? Považuji to za žert protože člověk tvého formátu to nemůže myslet vážně.Moje MPV bere 7l je to 1,8 16v benzín/ 101HP/1350kg . Junior je poloviční asi 50hp/1000kg a bere nim. 6l to je ekonomické a praktické? Víš vůbec co to slovo znamená? Ekonomické a praktické auto je třeba octávka 1,9tdi ale junior? Beru to tak že jsi měl slabou chvilku,každý občas řekne blbost.

29.11.2008 | 23:09:17 | bob Reagovat

bob: Jaképak kouzlo, bobíku, Junior má uspokojit ty, kteří si kupují auto pro praktičnost a ekonomičnost, ne pro kouzlo. A tyhle parametry vcelku splňuje (pokud se povede) .
Jerry: Tak jsem se překoukl, P 107 alespoň vpředu v podbězích plasty má .

29.11.2008 | 20:47:37 | Itall Reagovat

JUNIOR

Itall: Uznávám že pro určitou skupinu lidí měl Junior svoje kouzlo,a neberu jim to ,ať si svoje peníze utratí za co chtějí je to jen jejich věc.A 5,7l brala 120GLS a 170tach. dala taky, ale srovnávat to nelze,to uznávám.

28.11.2008 | 22:34:52 | bob Reagovat

Jinak, stačí si zde přečíst některé recenze na C3, Megane, Punto atd. a člověk je rád za Fabii .

28.11.2008 | 12:12:40 | Itall Reagovat

fabia

Špičková kvalita výroby, nejmodernější technologie, inteligentní elektronika a nejkvalitnější materiály jsou u Fabie stejně samozřejmé jako perfektní jízdní vlastnosti,
či mimořádná úroveň bezpečnosti
a spolehlivosti.Výhodný poměr ceny
a užitné hodnoty činí z Fabie tu nejlepší možnou volbu pro široké spektrum zájemců
o koupi nového vozu, ať již se rozhodují pro kteroukoli karosářskou verzi.V současné době nabízí automobilka Škoda Auto v České republice své vozy za velmi výhodných podmínek. Pro české zákazníky je zaveden akční ceník, ve kterém jsou dostupné modely nabízeny nejen za nižší cenu, ale také s vyšší výbavou, takže koupě vozu Škoda je skutečně jednou z nejlepších variant, jaké se dnes českému zákazníkovi nabízejí.
Škoda Fabia - život, co má styl

28.11.2008 | 11:12:45 |  Reagovat

bob: Pokud jde o Juniora 1,0 - jestli je rychlý, při obsazení do 2 osob - no problem - jen je třeba udržovat stále svižné tempo, jak vás někdo zbrzdí, tak , tam, zdá se mi, zasáhne omezovač. To jsem ale zkoušel jen jednou ze slušnosti - nejsem ras. Tiché auto to je, a to pozoruhodně tiché! Úspornost - spotřeba 5,7 l/100 km - je to přesně sledováno. Takže celkem dobré - jezdí se svižně. Cena - v té době v porovnání s konkurencí ušla. Spolehlivost jsem už popsal, ale je třeba podotknout, že narozdíl od některých aut popsaných zde v recenzích stále jezdí, nikde mě nenechalo, to je hodně důležité.

28.11.2008 | 10:56:55 | Itall Reagovat

RE:

Nějak chybí text na konci 1. řádky...Má tam být, že asi při 176 km/h dle tacho zasáhne omezovač.

09.01.2017 | 18:23:20 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat

oprava

Itall:dovolím si tě opravit,každá firma někdy vyrobí nepovedený kousek,Škoda někdy vyrobí povedený....Ale Jerry mě opravdu přesvědčil je to fakt dobré auto-rychlé,tiché,úsporné,levné,nekazí se ,doufám že on si koupí alespoň dvě .Možná dostane jako bonus i rádio.

27.11.2008 | 23:02:33 | bob Reagovat

Jerry: Jistě, skoro každá firma někdy vyrobí nepovedený kousek, je to patrné i ze zde uvedených recenzí. Někdy se až divím. Ovšem těsnění pod hlavou u českých čtyřválců Škoda je zcela sériová závada. I v servisech jsou ochotni přiznat, že s tím někdo přijede každou chvíli. U Favorita totéž. Že některý motor vydrží bez výměny i přes 400 000 km, to je pravda, ale není to omluva. Rozvod OHV, při známých problémech s přeskakováním rozvodového řetězu u OHC, vnímám spíš jako výhodu. Český čtyřválec je skutečně nesrovnatelně zvukově kultivovanější než tříválce 12V ale i 16V koncernové čtyřválce. 12V u Fabie I docela nepříjemně "drnčí", u Fabie II je to lepší, tam jen "chrčí" . Jinak vnější hluk tříválců je mazec. Stalo se mi, že mě předjíždělo do kopce jakési auto, pořádně jsem ho neviděl, ale slyšel velmi dobře. Říkám si, podle zvuku, to si zas někdo dotáhl odněkud nějaký diesel před smrtí. Ale ne, byl to nový Junior HTP. To mi spadla brada. Pak jsem se svezl s VW Caddy 1,4 16V, je fakt, že to je užitkové auto, ale uvnitř při každém přidání plynu zvuk jako diesel. Dokonce jedna dáma do toho chtěla tankovat naftu. Šla jen podle zvuku, jinak tomu nerozumí. U Fabie 1,4 16V jsem pozoroval totéž, ale jen zvenku, uvnitř jsem nejel. Zvuk dieselů VW, např. u Octavií, to je též kapitola sama pro sebe. Ale zas se to neliší zvenku a zevnitř. Zvenku je to jako traktor a uvnitř jako moderní traktor. Vynikne to ve srovnání s jinými značkami. Např. u užitkového Renaulta (předchůdce Kangoo, já tomu říkám "bedýnka", označení už nevím - Rapid?) jsem uvnitř téměř nepoznal, že je to diesel. I motor 1,2 benzín je v tom velmi příjemný (ten už měl problémy, asi s elektronikou - nedržel volnoběh). Takže to určitě jde (ale ne všude).

27.11.2008 | 12:00:57 | Itall Reagovat

Největší pojeb na lidi na trhu..

27.11.2008 | 11:45:35 |  Reagovat

Policeman: Motor rozhodně není stejný ani náhodou, protože po všech modernizacích zbyl podobný snad pouze blok motoru. Takže je to x-tá generace tohoto motoru. Nedá se to vůbec srovnávat. I rozměr válců je jiný. Koukal jsem, že tenhle rozměr byl použit u formule Škoda Junior , jinak ne.

26.11.2008 | 18:01:53 | Itall Reagovat

To Jerry

Nezáviď služební vozy. Nikdo nemůže za to, že se dopravuješ za své. Fabia 74kw je neuvěřitelný krám za ty prachy. Nenažraný, dynamika podprůměrná, spolehlivost, resp. kvalita výroby taktéž podprůměrná. Jelikož i "vrchnost" pochopila, co je za příšerný střepy, celkem 4ks tohoto auta na firmě, zbavili se jich (jediná výhoda tohoto vozu - najde je hodne blbců, co po ní skočí) a koupili 4x Mitsubishi L200 2.5 DID 136kw a 420N.m., hardtop gratis za cenu 600.000kč vč. DPH za ks, podotýkám zcela nové rv. 2008. Fabia stála 425.000kč ve stejné výbavě - za vše se připlácelo, tady v základu. Auto má 2 tuny a hlavně má motor. Zrychlení není problém kdykoli kdekoli. Spotřeba 8,2L, ano, 8,2L. Takže Škodárna je prostě předražená šunka, nic víc, jenž má své věrné, ale zjevně jich ubývá vzhledem k cenám, co teď nasadili, aby ty krámy vůbec prodali.

26.11.2008 | 16:37:42 | Radek Reagovat

obhajujte fabie

a jazdite potom na tych sedackach co sa v nich sedi ako v skole v lavici zasunuty so stredovym panelom otlacenym v kolene, jazdite alebo ako frajeri dozadu sedacku nech ledva drzim volant, ved co na tom ze tie chudata deti maju vzadu pricviknute nohy a v pase su zalomene v 90 stupnovom uhle jasne, ved staci dat folie, deti nebude vidno a na svete je dalsi stastny a spokojny majitel fabie.. a viete co? ja vam to prajem

26.11.2008 | 16:29:48 |  Reagovat

však thalia je taky špurk. Ač renaultista, toto bych fakt nebral.Jediná Thalia, která se mě líbí, je ta jihoamerická zpěvačka:o)

26.11.2008 | 16:28:24 | jašin Reagovat

Petrík, renault

Renault thalia v r. 2002 taky v základu posilovač ani ABS neměla, a pod kapotou starý osmiventil 1400.

26.11.2008 | 15:48:30 |  Reagovat

Junior má 37 kw a 1010 kg pohotovostní hmotnost. Jeden airbag mi nevadí. Nedávno byl Junior bourán jiným autem, náraz předoboční. Auto už nebylo v pohybu, po té facce se otočilo o pár desítek stupňů. Jediné drobné zranění řidiče byla nepříjemná spálenina na ruce od vystřeleného airbagu, který nijak nepomohl, neboť prakticky žádná setrvačná síla vpřed na řidiče nepůsobila. Přitom přitahovač bezpečnostního pásu na straně řidiče se neaktivoval. Naopak na straně spolujezdce, kde neseděl nikdo, se přitahovač aktivoval. Být tam ještě druhý airbag, tak je zcela zbytečně vystřelený a protože je to Fabia, tak asi celá palubovka na výměnu. Jistě, airbagy jsou dobré, ale jsou i situace, kdy oprava auta po nehodě stojí díky airbagům o desítky tisíc více a airbagy a další zařízení se aktivovaly zcela zbytečně. Sensory a řídící elektronika nejsou tak chytré, aby všechno dovedly vyhodnotit.

26.11.2008 | 14:48:32 | Itall Reagovat

Tou dnešnou dobou som myslel 21. storočie. A taká Fabia z roku 2002 nedisponovala ABS. Ak už niekto spomínal Renault, tak bolo nemysliteľné, aby v tom čase nebolo ABS súčasťou sériovej výbavy. Malo ho i najmenšie a najlacnejšie Clio.
Ale v prípade zn. Škoda to bohužiaľ mysliteľné bolo a nie len to. Ona to bola realita.

26.11.2008 | 14:33:56 | Petrík Reagovat

Ono je to jedno s tou schránkou. Když budou chtít něco ukrást, tak to ukradnou tak jako tak. Petríku jen trochu nechápu ta slova "v dnešní době" to auto už je 6 let staré..pokud nazýváš rok 2002 dnešní dobou tak jsi opravdu velký nostalgik. Je jasné že za tu dobu se kapánek změnili ceny-všeobecně poklesly a že se změnil i pohled na bezpečnost. Je fak, že Juniora očesali fest, ale v roce 2002 v kategorii malých aut mělo 4 bagy a ABS v základu opravdu málo co. Jinak pro majitele: na tom příkladu s vaším otcem je právě vidět subjektivita hodnocení výkonu motoru. Osobně bych litr bral není o nic moc horší než slabší 1,2. A kultivovanost 4válce se nedá srovnávat. A to že má OHV no bóže... škoda, že neměl jen ten posilovač řízení. A ktomu servisu-já myslím, že věděli odkud vítr vane. Tohle všechno se mělo odstranit na záruku. Ale viděli člověka který tomu moc nerozumí a tak to nechali být. Až to pojebe dalších x věcí no a pak už to zákazník zacvaká ze svého. Mám teď na mysli to těsnění pod hlavou. Ale nepaušalizoval bych tuhle závadu na všechny 1,0MPi, neboť znám v blízkém okolí dva kousky a těsnění mají původní, sklo není prasklé a lambdy taky v pohodě. A ruku na srdce i ostatní značky občas vyrobí nějaký ten nepodařený kousek.

26.11.2008 | 14:13:08 | Jerry Reagovat

To je docela možné, že Laguny měly do r. 98 jen jeden pytel, ale toto skoroauto je z roku 2002. Takže abys pochopil, o čtyři roky mladší. Nemyslíš že z tohoto roku by si už spolujezdec také pytlík zasloužil??
Upozorňuji, že nejsem fanda Renaultu, mám ho míň rád než Škodu.

26.11.2008 | 14:10:08 | cimik Reagovat

Junior má 37, a né 36 kW. A připomenu, že třeba i slavný renault safrane nebo některé laguny do roku 1998 měly taky pouze 1 airbag.Ale za výsměch se to považuje pouze ve fabii..?

26.11.2008 | 13:17:31 |  Reagovat

Skoda 100

Tenhle motor je snad úplně stejný, jako u Š100 nebo 1000, akorát že tam je napříč. A Š100 měla 32kW a vážila asi 750kg, a Junior má 36kW a váží možná 1100kg... No mohly by asi závodit....hihihi

26.11.2008 | 13:07:08 | policeman Reagovat

Len potom má každý prehľad, čo v tom kastlíku je a na niečo by mohol dostať chuť. Poznám prípad, keď istý dement mal chuť na cigaretu a náhodou v jednom aute na parkovisku rozbil okno, aby sa dostal ku krabičke cigariet, ktorú videl v aute. Debila chytili policajti a vrcholom jeho smoly bolo, že ešte aj tá krabička, ktorú ukradol bola prázdna. Preto radšej uzatvárateľnú schránku a všetko, čo môže byť potencionálnym lákadlom pre zlodejov treba schovať. Čudovali by ste sa, aké hlúposti tým lákadlom môžu byť. Cena okna zaručene prevyšuje takmer bezcennosť tých vecí.
Ale narážal som pôvodne na to, ako môže niekto ponúkať v dnešnej dobe tak nevybavené auto a navyše nevybavené aj po stránke bezpečnostných prvkov. Jeden airbag totiž nepovažujem za výbavu, ale za výsmech.

26.11.2008 | 12:59:02 | Petrík Reagovat

Jerry: Pokud srovnám cenu Juniora s P 107, pak pětidveřového P 107 jsem pořídil za 74% ceny Juniora 1,0 . Jistě, dnes jsou ceny aut níže, než v roce 2002. Závady k odstranění za pár korun vypadají asi takto: výměna čelního skla ve značkovém servisu asi 6000,- Kč, jinde do 5000,- Kč, výměna lambd - nabídnuto za 3000,- Kč, k tomu diagnostika - asi 1000,- Kč, výměna těsnění pod hlavou - asi 2000,- Kč. Sumárum minimálně 10000,- Kč po jednom roce neextrémního provozu . Trochu nešikovné na simply clever . Pokud se týká mastnoty v chladicí kapalině, samozřejmě pravidelně jezdím na roční prohlídku do značkového servisu. Předpokládám, že tam nejsou slepí ani hloupí. Nikdy o této věci sami nemluvili, až na moje upozornění - to už byla nádržka téměř neprůhledná - řekli, že to bude těsnění pod hlavou. Oni jsou odborníci (??? ), nikoliv zákazník. Absence plastů na podvozku P 107 nemusí vadit, pokud nebude reznout, při 12-tileté záruce na kastli se toho výrobce patrně neobává. Je také pravdou, že u Fabie se mezi plastovým podběhem a předním blatníkem u předních dveří štosuje bláto, a to pak zadržováním vlhkosti korozi spíše urychlí. Takže není všechno jenom černé nebo jenom bílé. Pokud "nákupní taška" bude bez "vychytávání", budu s ní mnohem spokojenější.
Radek: Jízda zas takové peklo není. Chce to jet svižně a moc nebrzdit . Zpomalit pod kopcem nedoporučuji . Pobavil mě můj otec, který jel služebně s Fabií 1,4 MPI a po návratu si stěžoval, že to nějak nejelo. On, zvyklý na Juniora 1,0. Nemám důvod mu nevěřit, slyšel jsem též, že výkony těchhle motorů jsou velmi různé.
Petrík: Výbavu Juniora každý zná předem a s tím to kupoval. Ale pasti v podobě vadných dílů (nebo šlendriánu při montáži), to se dozví až potom. Např. otevřený kastlík mi vyhovuje, vejde se tam běžně používaný autoatlas formátu A4, do uzavřeného ani náhodou. Pak se povaluje v autě, kde se dá. A vozit ho v kufru nebo na zadním platu, což bývá dost časté, je opravdu "neobyčejně praktické" .

26.11.2008 | 12:22:26 | Itall Reagovat

Dobre si to napísal. Jednotné číslo. Spolujazdec je menejcenný a o takom ABS zostáva už len snívať. Mám pocit, že v Škode by dodnes predávali autá bez ABS, ak by to nebola v EÚ istú dobu povinnosť.

26.11.2008 | 12:13:28 | Petrík Reagovat

bezpečnostní výbava

Mám dojem že i junior měl v základu airbag

26.11.2008 | 11:47:24 |  Reagovat

Práve v tom zhodnotení ako mini auto je podstata. Mini to je a na nič iné sa to nehrá a výrobca to tiež neoznačuje ako rodinné auto. Naopak v MB bez akejkoľvek súdnosti a štipky hanby budú označovať Fabiu ako rodinné auto a to je už silná káva. Kolega sa s Juniorom sem tam privezie do práce (má ho jeho manželka) a dobré slovo na to auto som od neho ešte nepočul. Aby niekto v 21. storočí predával takúto paródiu je už trochu moc. Priplácať je tam treba okrem dvierok na kastlíku aj za kryt batožinového priestoru, o absencii akejkoľvek bezpečnostnej výbavy je škoda aj písať. Kolesá tam dávajú také, čo im zostali na sklade ešte po Š 105. O aute sa tu hovoriť skutočne nedá. Od toho to má ďaleko.

26.11.2008 | 11:17:46 | Petrík Reagovat

No tak s tím rokem výroby Siery jsem to skoro trefil. Kamarád ji má, tak jsem nevěděl přesně rok. Za což se lordům hluboce omlouvám. Faktem je že na jedné straně má ten plastový podběh prasklý a kvete mu to tam jak jarní zahrádka. Jinak 2r jsou jen překlep-detailisti! Petríku: za prvé toho ortodoxního škodofila si nechaj od cesty. A proč nákupní košík? Protože jsem v ní na jednom veletrhu seděl a jaksi...no přístrojka ala trabant-dobrá, místo vepředu dobré, v zadu škoda mluvit, kufr-hm-tady je to zajímavé. nákuní tašku jedině kolmo na jízdní osu, rovnoběžně se tam nevejde:-))))...ale OK je to miniauto...exitus se však o mě pokoušel když jsem viděl cenu toho "skoroauta" když jsem z něj vystoupil, tak si říkám, ale jo za těch 130 000Kč by se to dalo koupit...jo kdeže... A k tomu trestu: ano lidem jako je Radek bych ji povinně naordinoval jako služební vůz, ale ještě před tím bych speciálně pro něj nechal v MB odstranit čtvrtý válec a hezky žádné vyvažovací hřídele-ať se potřepe. Do kufru bych ještě osadil závaží o hmotnosti tak 120Kg. A po nějakém čase bych mu půjčil Fabii II. 1,2 51Kw a věřím, že by nenadával na línou šunku. Taková názorná škola co to je subjektivní hodnocení dynamiky. Ne? ...teda když už jsme u těch trestů...

26.11.2008 | 01:41:46 | Jerry Reagovat

No vidím, že ortodoxný Škodofil Jerry nedá na Škodovku dopustiť. Len neviem človeče, prečo Kolínsku produkciu s litrovým motorom nazývaš nákupný košík a Fabiu Junior s litrovým motorom auto? To je nejaká forma úchylky?
Ja by som povedal, že táto Fabia je forma trestu. Napr. za vraždu dostane človek na výber. Buď 12 rokov basy, alebo jazdiť dva roky s litrovým Juniorom. V tom prípade je autor recenzie už masový vrah.
A neboj, tá Fábka začne kvitnúť skôr ako mini z Kolína a nepomôžu jej ani tie plastové podbehy, ale kľudne obhajuj tú paródiu na auto z MB, kde sú ešte aj dvierka na kastlíku pred spolujazdcom príplatková výbava.

26.11.2008 | 00:34:31 | Petrík Reagovat

jerry

Sierra se nepíše siera, ale sierra, a v roce 1994 se už nevyráběla(v r. 93 nastoupilo mondeo)

25.11.2008 | 23:45:03 | jašin Reagovat

nešel do sebe

Spíš se mě líbí ta slova o pekle.... Pro Vaši "excelenci" by to jistě peklo bylo, však vám nestačí ani 74Kw, ale někomu prostě 37Kw stačí.

25.11.2008 | 22:43:32 | Jerry Reagovat

Většina z těch problémů se dá odstranit za pár korun. Konec konců i to těsnění pod hlavou dokáže na klasické škodovácké koncepci vyměnit každý. podle mého ty vadné lambdy způsobilo právě to vadné těsnění pod hlavou(olej a voda do spalovacích prostorů). Snad mě jen napadá, když vidím v nádobce na vodě mastné fleky, které se zhoršují, tak to asi nějak řeším a nejezdím až dokurvím co se dá. Nic méně pořád platí poznámka, že raděj bych si dal dohromady Jiniora 1,0MPI než to pseudoauto z Kolína. A chybějící plastové podběhy? NO COMENT. Ford siera je měl už v roce 1994. A ve škodovce zdomácněli od roku 96 na octavii....ale tak už vím proč je ten Pažout lacinější...ušetřilo se...ale v nešťastném místě a věci...

25.11.2008 | 22:39:26 | Jerry Reagovat

Pokud někdo napíše tak, jak je to ve skutečnosti, není problém. Ovšem 99% majitelů Fabií z tohoto střepu dělá supervůz, přičemž je to krám a šlendriánská kvalita výroby. Viz recenze.

25.11.2008 | 21:27:30 | Radek Reagovat

Radek šel do sebe?

Divám se dívám a Radek pochválil autora za pěknou recenzi na vůz zn.Škoda...to jsou mi věci,ale chválím taky autora za pěknou recenzi a Radka za pěkné slovo (a pak,že to nejde :) )

25.11.2008 | 21:06:32 | Roman Reagovat

Jízda s litrovou Fabií musela být peklo. Nicméně recenze je na velmi vysoké úrovni konečně i na Fabii. Gratuluji.

25.11.2008 | 20:33:19 | Radek Reagovat

pro Italla

Motorový nákupní košík z Kolína? Ehm nevím no, ale to bych si raději vychytal těch pár drobností na "juniorovi" a nechal si ho... kolik jste za toho Puegeota dal? jen tak pro zajímavost...

25.11.2008 | 20:23:13 | Jerry Reagovat

Teď jsem koupil Peugeot 107, je to sice mini, ale na ježdění sám nebo ve dvou stačí. Je to také "jako" české auto, ale způli Toyota, jak se všude dočtete po otevření kapoty. A na Toyoty je ještě tak nejméně stížností. Uvidíme. Po najetých 300 km můžu napsat jen to, že motor je výkonný, dlouze zpřevodovaný, auto lehké, takže uhání. Vpředu je překvapivě hodně místa. Vzadu už ne (protože mám 190 cm), kufřík je mini. Hlučnost asi jako u tříválcové Fábie 12V. Jízdní vlastnosti pěkné, pérování trochu méně komfortní. Na tom mají podíl nízké gumy 155/65-14. Např. 155/70-13 by tomu pomohly a jízdní vlastnosti by neohrozily. V podbězích a vespod nejsou žádné plasty (jako u Fabie), takže budu zvědav na korozivzdornost. Záruka je na to 12 let. Jistě jsem zvědav i na spotřebu, teď se ještě nedá soudit. Až budu mít více najeto, napíši možná recenzi.

25.11.2008 | 13:27:47 | Itall Reagovat

A pro jakou automobilku ses rozhodl, smím li se zeptat?

25.11.2008 | 12:58:33 | tom Reagovat

Snad bych ještě dodal, že se poměrně často mění žárovky tlumených světel, ale to je u Fábií evergreen. Nejkratší životnost žárovky byla asi 4 měsíce, nejdelší téměř 3 roky. Asi je to také trochu v žárovkách. U Favorita jsme za téměř 10 let a 116000 km nikdy neměnili ani jednu hlavní žárovku v předních světlometech - čestné pionýrské .

25.11.2008 | 11:20:48 | Itall Reagovat