Recenze Škoda Fabia Combi Sport Line
“Výborné auto s příšerným motorem.”

Autor recenze: Pip (23 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,2 http, 47 kW Stav km při koupi:7 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 1. 8. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1,3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nic závažnýho.

Jen jsem si v rámci záruky nechal zatmelit dveře (rezonance plastů) a přečalounit sedadlo spolujezdce (povolené švy na sedáku).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem kupoval nové v Březnu roku 2006 a do teď jsem najezdil 19 000 Km.
Potřeboval jsem combi a pohodlná sedadla na delší cesty.

Jedné čeho jsem se bál byl motor, ale když jsem se s tříhrnečkem svezl, nebylo to nic strašnýho. Kolega řikal, že na nádrž ujede Ostrava - Praha - Ostrava a ještě mu zbyde. Zbývalo si jen vybrat výbavu. Nakonec jsem dal předost Sport line před elegance. Přišel jsem sice o klimu, ale získal jsem sportovní sedadla (podobná jako v Fabii RS), kožený volant, 15" kola na Dunlop sport pneu a 8 repro. Všechnoto využívám vždy, když jsem v autě, narozdíl od klimy, kterou potřebuju 2 měsíce v roce.

Podvozek Fabie mi naprosto vyhovuje, v zatáčkách drží a pro takhle slabý motor naprosto dostačuje. V naprosto krajních situacích je auto lehce nedotáčivé. Je to dáno lehkym motorem a hlavně v kufru vozim pořád okolo 150 Kg materiálu, dílů, atd.

Zavazadlový prostor vyhovuje mým každodením servisním i rodinným potřebám. Není sice podle čísel nijak velký, ale je do něj výborný přístup a i systém sklápění sedadel mi přišel promyšlený. Počet odkládacích prostor v dosahu řidiče je dostatečný, ale ještě by chtělo větší kapsy ve dveřích (i Felicia je měla větší).

Interiér vozu mi připadá útulný, přístrojová deska je dost strohá, ale nový vzhled "budíků" a sportovní tří ramenný volant to do jisté míry napravuje.
Jedině, kde by mohle být víc místa je oblast ramen. To znamená, že na zadní sedadlo se vejdou nejvíce 2 dospělí. Sportovní sedadla poskytují dostatečnou boční oporu těla, jen mi v nich chybí bederní opěrka. Sedáky a opěradla jsou dostatečně dlouhá, měřim 188 cm a nenám s ničim problém. Volant je nastavitelný jak výškově, tak podélně a díky výškově nastavitelném sedadlu si pohodlnou polohu za volantem najde každý.

Radost mi dělá audio systém přímo od výrobce, zvuk v autě se opravdu dá poslouchat, pro diskofily bych doporučil aktivní tubu do kufru. Ve výbavě bylo i autoradio Symphony s CD. Bohužel je to rádio v jednom celku a i když mě ujišťovali, že jde vyndat jen zapomocí speciální klíčů, tak mi "neznámý pachatel" vysvětlil, že to jde jen za pomoci šroubováku. Sice při tom poškodil celý středový panel, ale radio vyndal. Příště bych ocenil, kdyby byly zvlášť tlačítka, display a mechanika.

Brzdy s novou generací ABS pracují spolehlivě a relativně neúnavně i při delšim brždění.

Jediné, co se Škodovce opravdu nepovedlo je motor.

Na jeho zvuk se dá opravdu zvyknout a už ho ani nevnímám. Motor má s autem problém už na 3. převodový stupeň, do té doby zrychluje velmi dobře, pak mi ujede každá Felicie s 1,6 motorem.
Spotřeba je další problém:
Pokud jedu do 90Km/h, dá se jet za 4,8 litru na 1000 Km
na dálnici při 130 si řekne o 7litrů
a špatně se mi dělá, když hodně pospíchám a jedu tak mezi 150-170 (vycházim z GPS, nikoliv z tachometru- KECÁ!!!) si řekne o 9-11 litru na 100. Vyrazilo mi to dech, ani ne tak z důvodu, že na 1,2 je to opravdu moc, ale proto, že felicii jsem taky nikdy nešetřil a nikdy si neřekla o víc jak 7,5.

Usoudil jsem z toho, že jsem si kopil auto pro sváteční řidiče, protože ty nejezděj víc jak 80 v hodině, takže budou nadšený, že jezděj za 4,5 na 100.

Celkově na mě Fabia udělala dojem kvalitního auta s moderní technologií vyrobeného z kvalitních materiálů, bohužel s nešťastnym motorem.

Bohužel, v případě motorů není z čeho vybýrat, 1,4 55, nebo 74 kW jsou zastaralé s vysokou spotřebou, 1,4 TDI si taky na dálnici řekne o 7 na 100, což je vzhledem k ceně motoru strašně moc. Motor 1,9 TDi je strašně předražený a pro fabku moc těžký, takže se připravte na časté výměny stabilizátorů tzv. kostí a u starších modelů i na výměny ložisek na přední nápravě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

perla

Pip: tu si niekto pretie cesku 1,4 pamatajucu na skodu 1000 s vw 1,4, ale nevadi :))
inak vidno ze auto v zivote nesiel s 1,4 16V

k zastaralosti motora 1,4 16V asi len tolko, ze bol na trhu cca 6 rokov pred 1,2 htp. co teda predviedol ten uzasny moderny motor htp oproti udajne zastaralemu 1,4 16V, vobec nic ani ho nedobehol :))))

17.12.2011 | 22:36:20 | houmr  | 78.98.241.* Reagovat

REakce

Myslim, že fabia se dočká TSI, sice asi jen 1,2, ale alespoň tak. Nevíš důvody, které mě vedli ke koupi, tak se nečil. Každopádně mám najeto 100 tKm, takže brzo bude nová recenze na Fabku 1,2 LPG!!! Kdo chce, ať se směje!!!

06.09.2007 | 12:19:19 | Pipoch Reagovat

re_TRRR

FSIčko ve fabii???ses posral ne? asi tomu tady nerozumíš co?

Mám HTP 47@53Kw a jsem free a jen naprostý kokot namrdaný si koupí tento motor na dálnicí se 150kg v kufru:)))
já najezdím 8-10tkm/rok a mě to stačí až budu jezdit do reichu koupím si octu II 1,8 TSI panáčci asi tak a myslete palicema když kupujete auto :)))

07.05.2007 | 19:54:31 |  Reagovat

Tak s tou cenou ND bych si dovolil oponovat

23.11.2006 | 12:23:37 | Zdenda Reagovat

Odpověď na SK

Proč si znovu koupim Škodovku???
1. Kombika v B segmentu už moc výrobců nedělá (Kiu Rio combi si nekoupim ani omylem)
2. Hodně cestuju po ČR a Škoda má servis v každém městě, cožjsem zatím ještě nevyužil,ale co kdyby???
3. Koncern VW vymýšlí stále dokonalejší motory, takže se je určitě na co těšit. (FSI, TFSi)
4. Dostupnost a ceny náhradních dílů patří k nejlepším
5.Kvalita a zpracování materiálu je na vysoké úrovni.
6. Velice výhodný leasing od ŠkoFinu (rpsn: 7,5 %)

6. Nevim jakou jinou alternativu k Fabii combi vybrat!!! Poradí někdo???

PS: I kdybych auto kupoval teď, tak stejně nevim jaký motor bych si vybral.

12.11.2006 | 22:26:38 | Pip Reagovat

Ahoj

Este si malo pojazdil chlape.Pises ze vsetky motory su zle a na konci sa zmienis o tom ze kludne by si si kupil auto od skody.Preco asi?

11.11.2006 | 22:34:48 | Peto Reagovat

Zavod

Kdyz chces zavodit kup si radsi nejaky ojety dvoulitr:-)

18.10.2006 | 10:09:14 |  Reagovat

reakce

A nemyslíš, že by bylo hodně smutný, kdyby jsi se silnějším motorem neujel slabšímu??? Ale v souboji 1,2 verz. 1.4, bych tě minimálně do 70 Km/h lehce potrápil.
V tuhle chvíli jsem od Dubna nalítal 30000 Km. V 25000 Km jsem si to nechal přestavět na plyn. Až na LPG najedu alespoň 30 tKm, tak se můžete těšit na další recenzi. Pochcopil jsem že na tomto servru nemá Fabia na růžích ustláno a HTP už vůbec ne, ale myslim si, že oproti 1,3 MPI z Felicie je to krok dopředu (pouze 47 kW).

28.09.2006 | 17:53:37 | Pip Reagovat

Srandista že???!!!!!

Motory 1.4 16V jsou zastaralé????? Jinak v pořádku?????Tomu tvému 3 válci ti s 1.4 16V 55kW ujedu se zataženou ruční brzdou a s vypuštěnými koly!!!!!

18.08.2006 | 23:54:05 | 123 Reagovat

No opravdu jsem se pobavil,hlavně poslední odstavec je opravdu směšný.Motory 1.4 16V 55 a 74kW jsou zastaralé. A v čem proboha. Kromě toho, že nemají přímý vstřik FSI disponují veškerou dostupnou technologií zážehových agregátů,od rozvodu 2xOHC s automatickým vymezováním vůlí ventilů, sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva MPI, senzory klepaní, 2 třícestnými katalyzátory (plní normu EURO 4)atd. Jako určitě mnohonásobně lepší volba než-li 1.2 HTP. HTPéčko je v podstatě to samé ve třech válcích, s řetězem na rozvodu a miniaturním výkonem.

16.08.2006 | 21:48:04 | TRRR Reagovat

ja ja

Souhlas...takovéhle motory jsou dobré leda tak z hlediska úspory, ale žádný závodní speciál to není
majitel to pochopil asi až po koupi
a jinak co se týče té klimatizace, tak s motorem 1,2 by to bylo fakt smutné sci-fi

02.08.2006 | 14:09:41 | Diego Reagovat

Moc zábavné

Tahle recenze mě moc pobavila. Akorát jsem nepochopil proč ten člověk má motor 1.2 když od něj chce výkony jak od 1.6? Mimochodem existuje 1.4 74kW, který je super a stojí jen o 50tis víc, jak 1.2! Jezdil jsem s 1.2 v VW Polo a nezvykl jsem si na 3 válec. Je to děs i když důchodci si chválí, že to moc nežere a docela zrychluje, ale holt jen do 80km/h.

02.08.2006 | 13:42:21 | kutil Reagovat

A víte proč


Vám ujede každá Felda s 1.6 motorem? Protože má výkon 55 kW a asi o 200 kg méně. Člověče pokud jezdíte takhle naložený a se kilowatově slabším motorem, nevím čemu se divíte. Když kupuji auto dívám se na parametry. Fabia je dost těžké auto. Na sílu 3-válcových motorů určitě.

02.08.2006 | 08:48:19 | Bubák Reagovat

holt ne každý majitel přizná že to umí i žrát jak protržené...když se jezdí pomalu tak to opravdu nežere,ale nad 130km/h se spotřeba zvyšuje hrozně...kolem 160km/h mi htp žere přes 13l

02.08.2006 | 08:25:59 |  Reagovat

No snad jsi nečekal že motor 1,2 je něco extra...
to už ta 1,4 švihá líp...sice dražší pojistka, ale rozdíl tam je

02.08.2006 | 08:24:13 | Diego Reagovat